Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
markantovertak

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: fre mar 03, 2023 5:33 pm Er ikke en av grunnene til at han ikke vil skrive kontrakt at han krever like mye som Reece James. Som i følge transfermarkt har £250K i uka. Ikke veldig realistisk at han skal havne hos oss da...
Hvorfor ikke? Det er ikke slik at han vil kreve det samme av Liverpool.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Sjefan skrev: fre mar 03, 2023 4:01 pm
Som indreløper? Har ikke klart å kaste meg på MM-toget foreløpig. Klarer ikke helt se hvilken rolle han skal ha i Klopps LFC v 2.0. Blir nok relativt dyr (£50m-£60m) og er etablert nok til å kreve en god lønn samtidig som han ikke er verdensklasse foreløpig. Har mye positivt med seg og kan sikkert gjøre en bra jobb, men når vi skal bruke ++£100m på Jude og det er behov for både to og tre forsterkninger i tillegg kan vi muligens bruke midlene på en bedre måte (?)
Tar gjerne inn Mount. Om Bellingham ikke skulle kommer, ser jeg ikke mange mer interessante alternativer vi kan hente som en litt offensiv indreløper. Mount og f.eks Rice på hver sin indreløperplass kunne blitt meget bra. Uten at jeg nødvendigvis tror det skjer. Kunne egentlig like gjerne sett det som Bellingham + Nunes.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: fre mar 03, 2023 8:08 pm
Sjefan skrev: fre mar 03, 2023 4:01 pm
Som indreløper? Har ikke klart å kaste meg på MM-toget foreløpig. Klarer ikke helt se hvilken rolle han skal ha i Klopps LFC v 2.0. Blir nok relativt dyr (£50m-£60m) og er etablert nok til å kreve en god lønn samtidig som han ikke er verdensklasse foreløpig. Har mye positivt med seg og kan sikkert gjøre en bra jobb, men når vi skal bruke ++£100m på Jude og det er behov for både to og tre forsterkninger i tillegg kan vi muligens bruke midlene på en bedre måte (?)
Tar gjerne inn Mount. Om Bellingham ikke skulle kommer, ser jeg ikke mange mer interessante alternativer vi kan hente som en litt offensiv indreløper. Mount og f.eks Rice på hver sin indreløperplass kunne blitt meget bra. Uten at jeg nødvendigvis tror det skjer. Kunne egentlig like gjerne sett det som Bellingham + Nunes.
Jeg tar heller Bellingham-Hendo/Bajcetic enn begge dine valg. Det sagt, ja takk til Mount.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »



Har tidligere sagt at jeg synes Caicedo er et erketypisk Liverpool-kjøp. Ville blitt veldig lite overrasket dersom dere prioriterte han til sommeren. Solid teknisk og «perfekt» fysikk. PL-proven i «riktig type fotball». Og veldig ung.

Alle som kan med brains er nok med her.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Har Arsenal gitt opp å hente ham?

Wellé

Legg inn av Wellé »

TerryMcDermott skrev: tir mar 07, 2023 8:19 pm --- Har Arsenal gitt opp å hente ham?
Kan virke sånn. Var flere som meldte at vi ikke var interessert lenger da han signerte den nye kontrakten og at Rice var hovedmålet vårt til sommeren

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

markantovertak skrev: fre mar 03, 2023 5:56 pm
Hvorfor ikke? Det er ikke slik at han vil kreve det samme av Liverpool.
Har vel gjort det klart at han ønsker å bli hos Chelsea(barndomsklubben). Hvorfor skal han da heller velge lavere lønn i en annen klubb? Hvorfor ikke bare ta lavere lønn i Chelsea?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: tir mar 07, 2023 8:37 pm
TerryMcDermott skrev: tir mar 07, 2023 8:19 pm --- Har Arsenal gitt opp å hente ham?
Kan virke sånn. Var flere som meldte at vi ikke var interessert lenger da han signerte den nye kontrakten og at Rice var hovedmålet vårt til sommeren
Tror du ikke Brighton er litt gira på å sette et eksempel? Og med god konkurranse må dere kanskje se andre steder?

Rice/Caicedo er mye av det samme så en slik switch gir mening.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: tir mar 07, 2023 8:42 pm
markantovertak skrev: fre mar 03, 2023 5:56 pm
Hvorfor ikke? Det er ikke slik at han vil kreve det samme av Liverpool.
Har vel gjort det klart at han ønsker å bli hos Chelsea(barndomsklubben). Hvorfor skal han da heller velge lavere lønn i en annen klubb? Hvorfor ikke bare ta lavere lønn i Chelsea?
Det er ikke sikkert at Mount må ha det han krever fra Chelsea heller?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Nettopp det jeg skrev...

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: tir mar 07, 2023 10:26 pm Nettopp det jeg skrev...
Nettopp, så da spørs nok dette først og fremst på hvor han føler seg mest ønsket.

Wellé

Legg inn av Wellé »

markantovertak skrev: tir mar 07, 2023 11:11 pm
TheOpiate skrev: tir mar 07, 2023 10:26 pm Nettopp det jeg skrev...
Nettopp, så da spørs nok dette først og fremst på hvor han føler seg mest ønsket.
Som de har nevnt i Chelsea-tråden så er nok image rights viktig for Mount, så mulig han drar til en klubb hvor han får lavere grunnlønn (den vi stort sett får sett rapportert), men at han har høyere %-andel image rights. I tillegg så vil jo Chelsea ha spillerne sine på eviglange kontrakter. Skjønner godt om Mount også er villig til å signere på en litt lavere lønn for 2 år kortere kontrakt f.eks.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: ons mar 08, 2023 8:36 am
markantovertak skrev: tir mar 07, 2023 11:11 pm
TheOpiate skrev: tir mar 07, 2023 10:26 pm Nettopp det jeg skrev...
Nettopp, så da spørs nok dette først og fremst på hvor han føler seg mest ønsket.
Som de har nevnt i Chelsea-tråden så er nok image rights viktig for Mount, så mulig han drar til en klubb hvor han får lavere grunnlønn (den vi stort sett får sett rapportert), men at han har høyere %-andel image rights. I tillegg så vil jo Chelsea ha spillerne sine på eviglange kontrakter. Skjønner godt om Mount også er villig til å signere på en litt lavere lønn for 2 år kortere kontrakt f.eks.
Det viktige for meg var å påpeke at det er dumt å avskrive Mount som Liverpoolspiller på bakgrunn av hva det ryktes at han har forlangt fra Chelsea i ukelønn.
At det er noen i Chelsea-tråden her inne som har peiling på noe som helst ser jeg på som helt utenkelig.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Wellé skrev: ons mar 08, 2023 8:36 am
markantovertak skrev: tir mar 07, 2023 11:11 pm
TheOpiate skrev: tir mar 07, 2023 10:26 pm Nettopp det jeg skrev...
Nettopp, så da spørs nok dette først og fremst på hvor han føler seg mest ønsket.
Som de har nevnt i Chelsea-tråden så er nok image rights viktig for Mount, så mulig han drar til en klubb hvor han får lavere grunnlønn (den vi stort sett får sett rapportert), men at han har høyere %-andel image rights. I tillegg så vil jo Chelsea ha spillerne sine på eviglange kontrakter. Skjønner godt om Mount også er villig til å signere på en litt lavere lønn for 2 år kortere kontrakt f.eks.
I tillegg er det jo snakk om en pakke her da. Når man bytter klubb ligger det gjerne noen bonuser inne som ikke alltid er like lett å få ut ved en kontraktsfornyelse. Det er jo en forhandling som gir en totalpakke der spiller, klubb og agenter skal ha sine deler og ofte like mye en forhandling mellom selgende klubb og agent/spiller om fordeling av penger. Samt det du nevner og andre ting som potensielle bonuser osv som utløses ved sportslige prestasjoner. Liverpool har jo vært helt i toppen av lønnstabellen de årene de har levert bra sportslig i CL og PL, så det er alle muligheter til å tjene godt i klubben.

Også er det jo liten tvil om at det å føle seg ønsket og at klubben har en klar plan for han sikkert er viktig i den alderen han er nå.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: tir mar 07, 2023 7:32 pm Har tidligere sagt at jeg synes Caicedo er et erketypisk Liverpool-kjøp. Ville blitt veldig lite overrasket dersom dere prioriterte han til sommeren. Solid teknisk og «perfekt» fysikk. PL-proven i «riktig type fotball». Og veldig ung.

Alle som kan med brains er nok med her.
Enig i denne. Hadde gjerne tatt imot Caicedo i tillegg til Bellingham. Spørsmålet er hva man har råd til etter å eventuelt ha kjøpt sistnevnte. "Frykter" at det blir Nunes og ikke Caicedo.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons mar 08, 2023 11:37 am
tbb skrev: tir mar 07, 2023 7:32 pm Har tidligere sagt at jeg synes Caicedo er et erketypisk Liverpool-kjøp. Ville blitt veldig lite overrasket dersom dere prioriterte han til sommeren. Solid teknisk og «perfekt» fysikk. PL-proven i «riktig type fotball». Og veldig ung.

Alle som kan med brains er nok med her.
Enig i denne. Hadde gjerne tatt imot Caicedo i tillegg til Bellingham. Spørsmålet er hva man har råd til etter å eventuelt ha kjøpt sistnevnte. "Frykter" at det blir Nunes og ikke Caicedo.
Caicedo er ikke verdt det Brighton vil ha, eller hva evt andre vil betale. Så der er ikke Liverpool. Utover det så er jeg enig i at Nunes ikke er noe godt alternativ. Men jeg har aldri trodd på Nunes-ryktene heller. At vi fisker rundt Rabiot og Mount gir mye mer mening.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: ons mar 08, 2023 2:11 pm Caicedo er ikke verdt det Brighton vil ha, eller hva evt andre vil betale. Så der er ikke Liverpool. Utover det så er jeg enig i at Nunes ikke er noe godt alternativ. Men jeg har aldri trodd på Nunes-ryktene heller. At vi fisker rundt Rabiot og Mount gir mye mer mening.
Hva med MacAllister? Mulig hans også blir svært dyr, men kunne vært et interessant alternativ.

28 år gamle Rabiot håper jeg vi står over. Da tar jeg heller noen som er minst 2-3-4 år yngre.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

KongOlav2 skrev: ons mar 08, 2023 2:19 pm
markantovertak skrev: ons mar 08, 2023 2:11 pm Caicedo er ikke verdt det Brighton vil ha, eller hva evt andre vil betale. Så der er ikke Liverpool. Utover det så er jeg enig i at Nunes ikke er noe godt alternativ. Men jeg har aldri trodd på Nunes-ryktene heller. At vi fisker rundt Rabiot og Mount gir mye mer mening.
Hva med MacAllister? Mulig hans også blir svært dyr, men kunne vært et interessant alternativ.

28 år gamle Rabiot håper jeg vi står over. Da tar jeg heller noen som er minst 2-3-4 år yngre.
--- Det blir vel i såfall snakk om pose og sekk all den tid Rabiot er Bosman til sommeren.Han kommer nok ikke på bekostning av noen som er 24-26 år.
Med et begrenset budsjett så kan jo en Bosman være en løsning for oss.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons mar 08, 2023 2:19 pm
markantovertak skrev: ons mar 08, 2023 2:11 pm Caicedo er ikke verdt det Brighton vil ha, eller hva evt andre vil betale. Så der er ikke Liverpool. Utover det så er jeg enig i at Nunes ikke er noe godt alternativ. Men jeg har aldri trodd på Nunes-ryktene heller. At vi fisker rundt Rabiot og Mount gir mye mer mening.
Hva med MacAllister? Mulig hans også blir svært dyr, men kunne vært et interessant alternativ.

28 år gamle Rabiot håper jeg vi står over. Da tar jeg heller noen som er minst 2-3-4 år yngre.
En 3-4 årskontrakt med en 28 år gammel spiller høres ikke feil ut. Men regner med at det blir kun fisking der.
Liker Mac Allister veldig godt, betydelig mer interessant enn Caicedo i mine øyne. Men Bellingham-kjøpet kommer til å påvirke hva annet vi henter på midten, og da tipper jeg de(t) andre kjøpet/kjøpene er spillere man kan gjøre en spesielt god handel på. Der er ikke Mac Allister.

Wellé

Legg inn av Wellé »

TerryMcDermott skrev: ons mar 08, 2023 2:24 pm
KongOlav2 skrev: ons mar 08, 2023 2:19 pm
markantovertak skrev: ons mar 08, 2023 2:11 pm Caicedo er ikke verdt det Brighton vil ha, eller hva evt andre vil betale. Så der er ikke Liverpool. Utover det så er jeg enig i at Nunes ikke er noe godt alternativ. Men jeg har aldri trodd på Nunes-ryktene heller. At vi fisker rundt Rabiot og Mount gir mye mer mening.
Hva med MacAllister? Mulig hans også blir svært dyr, men kunne vært et interessant alternativ.

28 år gamle Rabiot håper jeg vi står over. Da tar jeg heller noen som er minst 2-3-4 år yngre.
--- Det blir vel i såfall snakk om pose og sekk all den tid Rabiot er Bosman til sommeren.Han kommer nok ikke på bekostning av noen som er 24-26 år.
Med et begrenset budsjett så kan jo en Bosman være en løsning for oss.
Jeg tviler på at pakken Rabiot blir spesielt mye billigere enn Caicedo, og uten den samme potensielle videresalgsverdien. Han krever visstnok €10m netto fra Juventus. Det blir rett i underkant av £18m brutto (som er det man normalt ser rapportert i engelsk media). Over en 5-årsperiode så er det ca £90m. Caicedo tipper jeg man kan få for en lønn nærmere £5m i året mtp alder og steg opp i karrieren. Så hvis vi antar en overgangssum på £70m + 5årskontrakt på han så er totalsummen £95m. Mulig man kan få Rabiot noe lavere og må ut litt mer i lønn eller overgangssum for Caicedo, men tipper at differansen i totalkostnad vil være £20m eller mindre.

Da hadde jeg definitivt gått for 21-åring med mye høyere videresalgsverdi og som jeg personlig i hvert fall syns ser ut som en bedre fit for Liverpool.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TerryMcDermott skrev: ons mar 08, 2023 2:24 pm --- Det blir vel i såfall snakk om pose og sekk all den tid Rabiot er Bosman til sommeren.Han kommer nok ikke på bekostning av noen som er 24-26 år.
Med et begrenset budsjett så kan jo en Bosman være en løsning for oss.
Han skal vel ganske sikkert ha en ganske så feit lønn om han kommer på Bosman (noe som delvis er noe av poenget med å bli en Bosman-spiller).

Tar heller en 23-åring som koster £50m fremfor en gratis Rabiot med minst dobbelt så høy lønn.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: ons mar 08, 2023 2:31 pm
TerryMcDermott skrev: ons mar 08, 2023 2:24 pm
KongOlav2 skrev: ons mar 08, 2023 2:19 pm
Hva med MacAllister? Mulig hans også blir svært dyr, men kunne vært et interessant alternativ.

28 år gamle Rabiot håper jeg vi står over. Da tar jeg heller noen som er minst 2-3-4 år yngre.
--- Det blir vel i såfall snakk om pose og sekk all den tid Rabiot er Bosman til sommeren.Han kommer nok ikke på bekostning av noen som er 24-26 år.
Med et begrenset budsjett så kan jo en Bosman være en løsning for oss.
Jeg tviler på at pakken Rabiot blir spesielt mye billigere enn Caicedo, og uten den samme potensielle videresalgsverdien. Han krever visstnok €10m netto fra Juventus. Det blir rett i underkant av £18m brutto (som er det man normalt ser rapportert i engelsk media). Over en 5-årsperiode så er det ca £90m. Caicedo tipper jeg man kan få for en lønn nærmere £5m i året mtp alder og steg opp i karrieren. Så hvis vi antar en overgangssum på £70m + 5årskontrakt på han så er totalsummen £95m. Mulig man kan få Rabiot noe lavere og må ut litt mer i lønn eller overgangssum for Caicedo, men tipper at differansen i totalkostnad vil være £20m eller mindre.

Da hadde jeg definitivt gått for 21-åring med mye høyere videresalgsverdi og som jeg personlig i hvert fall syns ser ut som en bedre fit for Liverpool.
Dette er jo akkurat den samme diskusjonen som med Mount. Liverpool kommer naturligvis ikke til å betale det Rabiot forlanger av Juve. Er det premisset så er det bare å legge det dødt naturligvis. På samme måte som Liverpool aldri kommer til å betale det du skisserer for Caicedo.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: ons mar 08, 2023 2:40 pm Dette er jo akkurat den samme diskusjonen som med Mount. Liverpool kommer naturligvis ikke til å betale det Rabiot forlanger av Juve. Er det premisset så er det bare å legge det dødt naturligvis. På samme måte som Liverpool aldri kommer til å betale det du skisserer for Caicedo.
Tror det hadde vært mer sannsynlig at man betalte £70m og £80k i uka til Caicedo enn £200k uka for en gratis Rabiot.

Uansett tror jeg midtbanespiller nr 2 blir en billigere totalpakke. Og en yngre spiller enn 28.

Om Bellingham ikke kommer er det imidlertid rom for å bruke større summer fordelt på 2 spillere. F.eks Rice eller Caicedo + Mount eller MacAllister.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons mar 08, 2023 2:44 pm
markantovertak skrev: ons mar 08, 2023 2:40 pm Dette er jo akkurat den samme diskusjonen som med Mount. Liverpool kommer naturligvis ikke til å betale det Rabiot forlanger av Juve. Er det premisset så er det bare å legge det dødt naturligvis. På samme måte som Liverpool aldri kommer til å betale det du skisserer for Caicedo.
Tror det hadde vært mer sannsynlig at man betalte £70m og £80k i uka til Caicedo enn £200k uka for en gratis Rabiot.
Ingen av disse variantene er aktuelle. Derfor blir det nok med fiskingen rundt Rabiot også.

Bellingham pluss Mount på en hyggelig deal er nok mest sannsynlig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: ons mar 08, 2023 2:44 pm
markantovertak skrev: ons mar 08, 2023 2:40 pm Dette er jo akkurat den samme diskusjonen som med Mount. Liverpool kommer naturligvis ikke til å betale det Rabiot forlanger av Juve. Er det premisset så er det bare å legge det dødt naturligvis. På samme måte som Liverpool aldri kommer til å betale det du skisserer for Caicedo.
Tror det hadde vært mer sannsynlig at man betalte £70m og £80k i uka til Caicedo enn £200k uka for en gratis Rabiot.

Uansett tror jeg midtbanespiller nr 2 blir en billigere totalpakke. Og en yngre spiller enn 28.

Om Bellingham ikke kommer er det imidlertid rom for å bruke større summer fordelt på 2 spillere. F.eks Rice eller Caicedo + Mount eller MacAllister.
Jeg tror man undervurderer hvor mye Liverpool kan bruke på spillere. Man hadde ikke hentet Gakpo dersom man ikke hadde en betydelig kjøpekraft. Har dere glemt hvor mye dere var villig til å gi for Tchouameni sist sommer? Tror dere at Darwin ikke ville blitt hentet dersom dere fikk Tchouameni? Eller at Bellingham da ville blitt droppet? Det tror ikke jeg. Det virker mindre sannsynlig.

Samtidig blir jeg veldig overrasket dersom dere henter Mount. Da gir Elliott-prosjektet til Klopp lite mening. Hvis man først skulle hente en slik spiller måtte det være mer spennende å se hva man kunne få ut av Maddison?! Ikke helt den skolegutten som Mount kanskje, men vesentlig mer talentfull.

Liverpool, gitt et par spillere ut, vil helt sikkert kunne dra på seg £50 mill i økte årlige kostnader. Bellingham utgjør kanskje rundt £30 mill? Da vil det kunne være rom til «en til Darwin».

Det som gjør meg usikker er at man helt sikkert ikke så for seg å avskrive Bellingham over fem år. Ei heller det der Chelsea har drevet med som kanskje har presset prisen opp en god del.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: ons mar 08, 2023 5:36 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 5:11 pm Ikke helt den skolegutten som Mount kanskje, men vesentlig mer talentfull
Er det ikke nettopp dette som appellerer med Mount da? Jeg tror det er greit å ha med seg i bakhodet hvilke spillere i troppen han på sikt skal erstatte, og det er vel nettopp to "skolegutter" i Henderson og Milner. Anvendelige, superproffe, britiske og jevntpresterende, uten verken de høyeste toppene eller de dypeste dalene. Viktige typer å ha i alle tropper, og jeg tipper at Klopp anerkjenner nettopp det. Litt derfor jeg gjerne skulle sett JWP inn for en rimelig penge også hvis det lot seg gjøre.
Alt har avtakende nytteverdi. I garderoben i Liverpool skulle en tro en type som Maddison innretter seg ganske fort, og bare det kan bidra til å få ut et uforløst potensial. Så vet vet jeg heller ikke hvor ille han er. Om han i det hele tatt er det? Ikke inntrykk av at han er helt løk heller.

Ser for meg at dere har noen kontinuitetsbærere som vil være med å sette tonen i flere år. I litt ulike roller. Litt som Milner de siste par sesongene. Er det da behov for Mount pga holdningene hans? Det tviler jeg på.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: ons mar 08, 2023 6:33 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 6:23 pm Er det da behov for Mount pga holdningene hans? Det tviler jeg på.
Alene? Nei, åpenbart ikke. Men hvor mange andre med tilsvarende pakke som Mount finnes det egentlig? Britisk, 24 år gammel, lite skadeplaget, anvendelig, og god nok til å kunne spille 3000 minutter i året for en toppklubb. Jeg synes det låter fornuftig, selv om det på ingen måte er et kjøp jeg får vann i munnen av.
Sikkert et par hundre tusen som ticker de tre-fire første der. ;)

Spørsmålet knytter seg til det siste punktet. For all del, Mount er god han. Men kort kontrakt til tross, totalpakken for en spiller fra Chelsea blir aldri veldig rimelig. Dette blir også den viktigste kontrakten hsn signerer.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: ons mar 08, 2023 7:04 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 6:51 pm Spørsmålet knytter seg til det siste punktet. For all del, Mount er god han. Men kort kontrakt til tross, totalpakken for en spiller fra Chelsea blir aldri veldig rimelig. Dette blir også den viktigste kontrakten hsn signerer.
Ja, klart han blir dyr. Men så tilbyr han også en særdeles sjelden totalpakke, som var noe av poenget mitt. Hadde det vært enkelt å plukke ut 10 andre Mount'er, så hadde jo prisen vært en helt annen (eventuelt så hadde vi henta en av de som ikke spiller for Chelsea). Men det er det jo ingen som klarer. Du lanserer Maddison, jeg har nevnt JWP. Men begge er eldre og mindre fleksible mtp. posisjoner de covrer for et Klopp-lag, JWP er ganske markant svakere, Maddison er en ganske annerledes type (som det ikke ser ut til at Klopp verdsetter sånn alt for høyt, jmf. hvor lite energi han la ned i å erstatte spillertypen som Coutinho representerte i den stallen han arvet). Andre kandidater?
Dersom tanken er at Mount skal gå inn og være er klart førstevalg i Liverpool er det helt greit. Mitt utgangspunkt var egentlig at han ikke skulle være det. Litt pga Bellingham (og til dels Elliott), og litt fordi jeg er usikker på om han er god nok til det.

Hvis man kan vurdere andre kandidater (som da igjen gir rom for Tchouameni-typen) tenker jeg det må være en hel drøss med kandidater. Uten at jeg har peiling på hvem som er best av disse. Man Utd og Chelsea er koblet til Kamada i dag (bosman), Kudus er potensielt salgsobjekt for Ajax og Gabri Veiga høres også spennende ut. De to siste sikkert litt dyrere, men fortsatt langt mer rimelige enn Mount. Ingen av dem ticker på engelskkvoten, men prisforskjellen tatt i betraktning er det en høy premium å betale.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: ons mar 08, 2023 7:49 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 7:34 pm Ingen av dem ticker på engelskkvoten, men prisforskjellen tatt i betraktning er det en høy premium å betale.
Jeg tror det er her vi mister hverandre litt. For meg er denne nemlig avgjørende. Kjøp av (til dels overprisede) anvendelige engelskmenn, som kan bidra med 3000 minutter uten problemer, gjør at vi kan gå ut på markedet og hente de førstevalgene vi ønsker oss, uavhengig av nasjonalitet. For vi sliter med brite-kvota, og må veksle inn noen briter for noen fra utenlandskvota for å sikre mer fleksibilitet i fremtiden.

Jeg mener på ingen måte at det ikke finnes plenty med alternativer ute på kontinentene som er både spennende og potensielt mye bedre deals enn Mount. Men vi trenger briter. Og det er få briter der ute som er gode nok til å faktisk kunne gjøre en jobb for oss, og som potensielt kan være tilgjengelig. Mount ser ut som en av veldig få.
Ja, hvis man har klart å stelle seg slik at man må betale mye for en engelsk midtbanespiller for å kunne stille i PL er han helt sikkert topp tre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: ons mar 08, 2023 7:49 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 7:34 pm Ingen av dem ticker på engelskkvoten, men prisforskjellen tatt i betraktning er det en høy premium å betale.
Jeg tror det er her vi mister hverandre litt. For meg er denne nemlig avgjørende. Kjøp av (til dels overprisede) anvendelige engelskmenn, som kan bidra med 3000 minutter uten problemer, gjør at vi kan gå ut på markedet og hente de førstevalgene vi ønsker oss, uavhengig av nasjonalitet. For vi sliter med brite-kvota, og må veksle inn noen briter for noen fra utenlandskvota for å sikre mer fleksibilitet i fremtiden.

Jeg mener på ingen måte at det ikke finnes plenty med alternativer ute på kontinentene som er både spennende og potensielt mye bedre deals enn Mount. Men vi trenger briter. Og det er få briter der ute som er gode nok til å faktisk kunne gjøre en jobb for oss, og som potensielt kan være tilgjengelig. Mount ser ut som en av veldig få.
Når man diskuterer Mount så synes jeg konstant man undervurderer hvor god han faktisk er. En sjeldent dyktig fotballspiller. Det er mulig det skyldes at han konstant har vært spilleren som har fylt inn der det har vært et hull etter at presumptivt større stjerner, men svakere spillere, har fått sin ønskede posisjon.

Jeg innbiller meg at Mount er en spiller Klopp kun ser et enormt potensiale i, og en han kan forme og tilpasse laget nøyaktig slik han vil.

Da er vi også inne på noe annet jeg mener undervurderes veldig. Det Klopp tilfører spillerne. Det er ganske mye mer enn feks Solskjær, Rodgers eller Conte. For å bare ta noen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»