Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
milanB

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av milanB »

Milner kan bekle både backrollen samt sentral midtbane, blir som en ny signering til sommeren. Ser gjerne at FSG hanker inn en ny høyreback slik at Trent kan dyttes ett hakk opp. Men det vil sikkert koste litt så utopi klinger i lufta her. Koste litt og FSG i samme setning klinger dårlig gitt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Inacio gjør som Gvardiol i starten her. Alt han kan for å unngå å bli kjøpt av Liverpool.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Vår kjære Jose Enrique har visstnok i en livestream sagt at Gravenberch er klar for klubben. Har tilsynelatende samme agent...

Hva tenker folket om godeste Ryan inn på midtbanen?

Har vel ikke hatt en veldig god sesong for Bayern, men var tidvis skremmende god for Ajax(noe mange nederlendere er)

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det er dessverre mange som har sett veldig bra ut i Ajax ja - uten at det helt sitter når de skal ta steget.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Det er ankepunktet. Mange spillere som har fungert i Ajax-systemet, men som faller helt gjennom når de kommer ut av det. Fordelen til Gravenberch er at han har noen fysiske fordeler veldig mange typiske Ajax-spillere ikke har. Nå betalte ikke Bayern veldig mye for han(£25m), så hvis man får han til en fair pris så er det jo et spennende prosjekt for Kloppis.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: fre mar 17, 2023 8:45 am Det er ankepunktet. Mange spillere som har fungert i Ajax-systemet, men som faller helt gjennom når de kommer ut av det. Fordelen til Gravenberch er at han har noen fysiske fordeler veldig mange typiske Ajax-spillere ikke har. Nå betalte ikke Bayern veldig mye for han(£25m), så hvis man får han til en fair pris så er det jo et spennende prosjekt for Kloppis.
Nja, mange som har fungert i Ajax-systemet og som har fått enorme karrierer også sikkert? Innbiller meg det, men følger ikke så godt med.
Gravenberch er en god spiller, men han er ikke noe mer enn det. Hva kan Klopp tilføre? Det er spørsmålet hele veien med spillere som linkes til Liverpool og som er på hylla til Gravenberch. Der må man vel bare ha trua?

(Jose Enrique er nok såpass upopulære hos ledelsen i Liverpool at de kanskje forer ham med fakes bare så han skal drite seg ut)

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Gravenberch under Klopp er noe jeg kan like til en edruelig pris. Klok av skade sjekket jeg også skadehistorikken hans og den er finfin. Veldig lite skadet med tanke på antall kamper han har rukket i sin seniorkarriere. Gini ble vel ikke sett på som så veldig mye mer enn en ok/god spiller før han havnet under vingene til Klopp. Så han og Bellingham inn i sommer fungerer for meg

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: fre mar 17, 2023 11:22 am Gravenberch under Klopp er noe jeg kan like til en edruelig pris. Klok av skade sjekket jeg også skadehistorikken hans og den er finfin. Veldig lite skadet med tanke på antall kamper han har rukket i sin seniorkarriere. Gini ble vel ikke sett på som så veldig mye mer enn en ok/god spiller før han havnet under vingene til Klopp. Så han og Bellingham inn i sommer fungerer for meg
Ja, det funker for meg også. Sikkert fullt mulig å utvikle Gravenberch i litt forskjellige retninger. Det var vel ingen som så Gini som den spilleren han ble da han spilte høyreving på Feyenoord, PSV og Newcastle.

Jeg klarer ikke å forstå at Matheus Nunes jaktes så hardt at jeg tar i mot alle linker til andre midtbanespillere med takk. Det er vanskelig å ikke bli forelsket i en spiller som Ugarte hver gang man ser ham feks. Så jeg håper det står flere spillere enn Nunes på lista iallfall.

Ved siden av Bellingham naturligvis.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Tror dere faktisk Bellingham går til Liverpool hvis man havner utenfor topp 4? Enkeltsesongen uten CL kan nok sees forbi, men kan man virkelig stole på at veien tilbake i topp 4 er en formalitet hvis man først detter utenfor igjen?

City er der. Arsenal er der vi var for noen år siden. Noen solide kjøp der i sommer som slår til så ser de meget bra skodd ut. Newcastle vil flash the cash i sommer og kan bli en meget tøff konkurrent. United med potensielt nye eiere også vil selvsagt være der selv om jeg enda ikke er helt overbevist av ETH. Mest sannsynlig vil han motbevise tvilen min kraftig. Noen milliarder til å bruke hjelper jo godt på. Chelsea har jo et hinsides lag som nå spiller seg inn og vil være klar til å fyre med alle sylindre fra start neste sesong. Spurs vaker/vaser rundt i tillegg.

Dette blir ikke lett uten et meget godt sommervindu og greier man å sette dette sammen med en eventuell 5-8 plass i siste sesong å vise til og en klubbadministrasjon man får litt oppløsningsvibber fra?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Kjøttpuck_1977 skrev: lør mar 18, 2023 12:43 am Tror dere faktisk Bellingham går til Liverpool hvis man havner utenfor topp 4? Enkeltsesongen uten CL kan nok sees forbi, men kan man virkelig stole på at veien tilbake i topp 4 er en formalitet hvis man først detter utenfor igjen?

City er der. Arsenal er der vi var for noen år siden. Noen solide kjøp der i sommer som slår til så ser de meget bra skodd ut. Newcastle vil flash the cash i sommer og kan bli en meget tøff konkurrent. United med potensielt nye eiere også vil selvsagt være der selv om jeg enda ikke er helt overbevist av ETH. Mest sannsynlig vil han motbevise tvilen min kraftig. Noen milliarder til å bruke hjelper jo godt på. Chelsea har jo et hinsides lag som nå spiller seg inn og vil være klar til å fyre med alle sylindre fra start neste sesong. Spurs vaker/vaser rundt i tillegg.

Dette blir ikke lett uten et meget godt sommervindu og greier man å sette dette sammen med en eventuell 5-8 plass i siste sesong å vise til og en klubbadministrasjon man får litt oppløsningsvibber fra?
Nei det er klart. Løfter man kun fram argumentene og ikke mist spekulasjonene for at ting er på vei syd, så signerer ingen i sommer.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Rett og slett grusomt om man ender opp med Mount eller Nunes. Inter er villige til å slippe Barella for 60mill£, det er på han og Bellingham pengene må brukes.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

markantovertak skrev: lør mar 18, 2023 7:13 am
Kjøttpuck_1977 skrev: lør mar 18, 2023 12:43 am Tror dere faktisk Bellingham går til Liverpool hvis man havner utenfor topp 4? Enkeltsesongen uten CL kan nok sees forbi, men kan man virkelig stole på at veien tilbake i topp 4 er en formalitet hvis man først detter utenfor igjen?

City er der. Arsenal er der vi var for noen år siden. Noen solide kjøp der i sommer som slår til så ser de meget bra skodd ut. Newcastle vil flash the cash i sommer og kan bli en meget tøff konkurrent. United med potensielt nye eiere også vil selvsagt være der selv om jeg enda ikke er helt overbevist av ETH. Mest sannsynlig vil han motbevise tvilen min kraftig. Noen milliarder til å bruke hjelper jo godt på. Chelsea har jo et hinsides lag som nå spiller seg inn og vil være klar til å fyre med alle sylindre fra start neste sesong. Spurs vaker/vaser rundt i tillegg.

Dette blir ikke lett uten et meget godt sommervindu og greier man å sette dette sammen med en eventuell 5-8 plass i siste sesong å vise til og en klubbadministrasjon man får litt oppløsningsvibber fra?
Nei det er klart. Løfter man kun fram argumentene og ikke mist spekulasjonene for at ting er på vei syd, så signerer ingen i sommer.
Liverpool framstår ikke per i dag som klubben en spiller som Bellingham ønsker å signere for. Hverken sportslig eller økonomisk virker dette sannsynlig.

Springer

Legg inn av Springer »

Synd ikke far Ødegård fikk sønnen til favorittklubben. Måten han styrer midtbanen til ligalederen er helt forbildelig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

markantovertak skrev: tir feb 28, 2023 9:44 pm Høres ut som det letes høyt og lavt, også etter mer tydelige squadplayer. Micky van de Ven og Aster Vrankx (på lån hos Milan) hos Wolfsburg skal være interessante. Det samme med Keito Nakamura hos Lask.
Samuel Chukwueze også.
Litt rart om disse er gode nok men.
Morsomt. Nå kommer ryktene om Van de Ven for fullt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Ryktes at Klopp vil forlenge med Milner. Det gledes. Ha en flott uke alle sammen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

fugletitteren skrev: man mar 20, 2023 8:39 am Ryktes at Klopp vil forlenge med Milner. Det gledes. Ha en flott uke alle sammen.
Milner har heldigvis tatt et kraftig lønnskutta allerede da han forlenget med ett år i fjor. Tjener vel nå £60k i uka, noe som ikke er så ille. Viktigere at vi får ut Firmino, Ox og Keita i sommer. Thiago kan kanskje også stå på en liste for spillere ut.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Håper bare det ikke er City han ender opp i. Kan heller ikke skjønner hvorfor RM skal ligge så langflat etter han når behovet på spissplass er mye større enn på midtbanen, hvor de allerede har flere gode spillere i pre-prime.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: man mar 20, 2023 8:54 am Håper bare det ikke er City han ender opp i. Kan heller ikke skjønner hvorfor RM skal ligge så langflat etter han når behovet på spissplass er mye større enn på midtbanen, hvor de allerede har flere gode spillere i pre-prime.
Kjipt om Liverpool plutselig fant ut hva Bellingham kommer til å koste først nå.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

fugletitteren skrev: man mar 20, 2023 8:39 am Ryktes at Klopp vil forlenge med Milner. Det gledes. Ha en flott uke alle sammen.
Har vel sammenheng med at Bellingham ryker. Da trenger vi Milner både på midtbanen og engelskkvota

Wellé

Legg inn av Wellé »

markantovertak skrev: man mar 20, 2023 9:54 am
Wellé skrev: man mar 20, 2023 8:54 am Håper bare det ikke er City han ender opp i. Kan heller ikke skjønner hvorfor RM skal ligge så langflat etter han når behovet på spissplass er mye større enn på midtbanen, hvor de allerede har flere gode spillere i pre-prime.
Kjipt om Liverpool plutselig fant ut hva Bellingham kommer til å koste først nå.
Kan jo hende at
1. Prisen har steget. Det er tross alt flere interessenter og BvB er ikke begrenset i hva de kan kreve i overgangssum slik de var med Haaland. Hvis City og RM er villige til å by £150m, mens Liverpool trodde de kunne ha fått han for £120m tidligere.
2. Liverpool har ikke like mye å bruke som tidligere antatt. Jeg er rimelig sikker på at de fleste inntektsprojeksjoner inkluderte CL-penger neste sesong. Nå tror jeg ikke det vil ha en like stor effekt som mange ettersom den variable lønnen til spillerne vil være lavere også, men jeg vil tro det påvirker hvor mye dere kan bruke på overganger (sum, SOF, lønn, osv).

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wa11in skrev: man mar 20, 2023 10:14 am 1: Dette har nok veldig lite å si. Har man råd til £120mill, så fikser man £150mill også. Amortisering over en 6-årskontrakt gir £5mill i merutgifter. Det er forsvinnende lite hvis man virkelig tenker at det er Bellingham som er "the one".

2: Ja, CL-spill gir mye penger. Men ikke såååå mye at det gjør noe med betalingsevnen i en slik overgang.

Det er veldig lite som tyder på at Liverpool ikke har penger nok til å hente Bellingham, alt tyder på at man har det. Det er spilleren selv som kan hindre at overgangen blir noe av.
Men komboen av en viss prisøkning og ikke CL-spill kan jo være nok til at det ødelegger. Spesielt om man ute etter andre spillere i tillegg. Man burde vel nesten ha £40-50m for kjøp av en midtbanespiller nummer to til sommeren.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Wa11in skrev: man mar 20, 2023 10:14 amDet er spilleren selv som kan hindre at overgangen blir noe av.
Pluss at konkurrentene har uendelig med penger og kan takle en hvilken som helst pris og lønn.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wa11in skrev: man mar 20, 2023 10:14 am 1: Dette har nok veldig lite å si. Har man råd til £120mill, så fikser man £150mill også. Amortisering over en 6-årskontrakt gir £5mill i merutgifter. Det er forsvinnende lite hvis man virkelig tenker at det er Bellingham som er "the one".

2: Ja, CL-spill gir mye penger. Men ikke såååå mye at det gjør noe med betalingsevnen i en slik overgang.

Det er veldig lite som tyder på at Liverpool ikke har penger nok til å hente Bellingham, alt tyder på at man har det. Det er spilleren selv som kan hindre at overgangen blir noe av.
Regnskapsmessig er det ikke store forskjellen på £120m og £150m, men det går jo også an på hva selve betalingsstrukturen på de £30m (og de resterende £120m også selvsagt). Hvis BvB kan få mye mer cash up front fra de andre tilbuderne enn hva Liverpool kan tilby så vil jo det også spille inn. Jeg tror Chelsea har lurt oss til å tro at det bare er hvordan kostnadene kostnadsfører i regnskapet som teller. For de fleste andre klubber så er ikke det det som setter begrensninger for hva man kan kjøpe.

Utover hvordan det skal betales over tid så er det jo også avhengig av hvor mye som er garantert og hvor mye som er knyttet opp mot klausuler. Det var jo det som gjorde at Arsenal ikke fikk Mudryk. Total maksverdi på budene var forholdsvis like, men Chelsea hadde en større andel garantert pluss at klausulene var lettere å oppnå.

PS: Etter Chelsea sine shenanigangs så mener jeg at det nå er satt at kostnadene for overgangssum kan maks ammortoriseres over 5 år i regnskapet. Så bare overgangssumen vil være £30m vs £24m i regnskapet.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wa11in skrev: man mar 20, 2023 10:14 am hvis man virkelig tenker at det er Bellingham som er "the one".
Er han "the one"? Jeg må innrømme at jeg syns han virker overpriset og "overhypet". Situasjonen minner om forrige gang denne klubben solgte en engelsk tenåring (Sancho).

Jeg vet at denne klubben også har solgt en nordmann som klarer seg veldig godt i PL, men det er en risiko ved å hente spillere fra Bundesliga. For hver Haaland er det mange Wernere.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: man mar 20, 2023 10:08 am
markantovertak skrev: man mar 20, 2023 9:54 am
Wellé skrev: man mar 20, 2023 8:54 am Håper bare det ikke er City han ender opp i. Kan heller ikke skjønner hvorfor RM skal ligge så langflat etter han når behovet på spissplass er mye større enn på midtbanen, hvor de allerede har flere gode spillere i pre-prime.
Kjipt om Liverpool plutselig fant ut hva Bellingham kommer til å koste først nå.
Kan jo hende at
1. Prisen har steget. Det er tross alt flere interessenter og BvB er ikke begrenset i hva de kan kreve i overgangssum slik de var med Haaland. Hvis City og RM er villige til å by £150m, mens Liverpool trodde de kunne ha fått han for £120m tidligere.
2. Liverpool har ikke like mye å bruke som tidligere antatt. Jeg er rimelig sikker på at de fleste inntektsprojeksjoner inkluderte CL-penger neste sesong. Nå tror jeg ikke det vil ha en like stor effekt som mange ettersom den variable lønnen til spillerne vil være lavere også, men jeg vil tro det påvirker hvor mye dere kan bruke på overganger (sum, SOF, lønn, osv).
1. Jeg håper ikke Liverpool først nå fant ut at andre kunne være interessert i Bellingham.
2. Det kan godt være at manglende CL en sesong vil påvirke hva man har å bruke i sommer. Men jeg vil vel tenke at det først og fremst er noe som spiller inn når man skal ytterligere forsterke, altså etter Bellingham.

(Dette også opp mot spekulasjonen om at Milners eventuelle nye kontrakt er pga av man ikke henter Bellingham. Jeg vil tro at en ny kontrakt til ham heller signaliserer at man henter Bellingham, men må roe litt utover det.)

Men selvfølgelig, Liverpool har et tak på hva de vil gi for Bellingham. Slikt driver ikke feks City med.

Wellé

Legg inn av Wellé »

markantovertak skrev: man mar 20, 2023 10:44 am 1. Jeg håper ikke Liverpool først nå fant ut at andre kunne være interessert i Bellingham.
2. Det kan godt være at manglende CL en sesong vil påvirke hva man har å bruke i sommer. Men jeg vil vel tenke at det først og fremst er noe som spiller inn når man skal ytterligere forsterke, altså etter Bellingham.

(Dette også opp mot spekulasjonen om at Milners eventuelle nye kontrakt er pga av man ikke henter Bellingham. Jeg vil tro at en ny kontrakt til ham heller signaliserer at man henter Bellingham, men må roe litt utover det.)

Men selvfølgelig, Liverpool har et tak på hva de vil gi for Bellingham. Slikt driver ikke feks City med.
1. Selvfølgelig visste de det, men med flere interessenter så byr man jo strengt talt ikke bare mot seg selv så kan hende at Liverpool har funnet ut at noen andre har sagt seg villig til å strekke seg lenger enn det Liverpool er. Det er jo ikke sånn at Liverpool ble quotet en pris i fjor sommer og at den nå er garantert den samme denne sommeren. Bellingham har som sagt ingen klausul så prisen er dynamisk, imotsetning til da BvB solgte Haaland, hvis man bare ser på overgangssum.

Anyway, hvis han ender opp i PL så håper jeg det er hos dere og ikke City, selvom jeg frykter at det er der han ender opp. Fra det jeg har lest kan det se ut som at en potensiell dom mot det ikke kommer med det første så da regner jeg med at de ikke akkurat bremser opp nå.

Det at folk bruker en potensiell ny kontrakt til Milner som tegn på at Bellingham ikke kommer er helt borte i natta. Det er som å tro at Arsenal ikke henter Rice (evt annen spiller) fordi vi forlenget med Elneny. De to hendelsene er helt frakoblet hverandre.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Orakelet skrev: man mar 20, 2023 10:27 am
Er han "the one"? Jeg må innrømme at jeg syns han virker overpriset og "overhypet". Situasjonen minner om forrige gang denne klubben solgte en engelsk tenåring (Sancho).

Jeg vet at denne klubben også har solgt en nordmann som klarer seg veldig godt i PL, men det er en risiko ved å hente spillere fra Bundesliga. For hver Haaland er det mange Wernere.
Greia her er at dette er en spiller man sitter med langt mere data på og som har oppnådd relativt mye mer i Europeisk fotball enn Chelsea sine kjøp av Enzo og Mudryk(samlet ca 46 kamper i en europeisk liga før overgangene?) for tilsammen litt i underkant av £200m. Dette er vel kjøp du i tillegg har hyllet. Man vet aldri med overganger, men overpriset og "overhypet" er vel strengt tatt noe man kan finne på å nevne i samme åndedrag som disse kjøpene, eller?

Wellé

Legg inn av Wellé »

TheOpiate skrev: man mar 20, 2023 11:21 am
Orakelet skrev: man mar 20, 2023 10:27 am
Er han "the one"? Jeg må innrømme at jeg syns han virker overpriset og "overhypet". Situasjonen minner om forrige gang denne klubben solgte en engelsk tenåring (Sancho).

Jeg vet at denne klubben også har solgt en nordmann som klarer seg veldig godt i PL, men det er en risiko ved å hente spillere fra Bundesliga. For hver Haaland er det mange Wernere.
Greia her er at dette er en spiller man sitter med langt mere data på og som har oppnådd relativt mye mer i Europeisk fotball enn Chelsea sine kjøp av Enzo og Mudryk(samlet ca 46 kamper i en europeisk liga før overgangene?) for tilsammen litt i underkant av £200m. Dette er vel kjøp du i tillegg har hyllet. Man vet aldri med overganger, men overpriset og "overhypet" er vel strengt tatt noe man kan finne på å nevne i samme åndedrag som disse kjøpene, eller?
Ble litt overrasket over at en Chelsea-supporter klarte å lire a seg det, ref de to spillerne du nevner. Spesielt når samme bruker har argumentert hardt for at det er lurt av Chelsea å overbetale for spillere nå fordi prisen kommer til å gå opp i fremtiden slik at de to nevnte spillerne vil bli ansett som billige om noen år...

Kan jo også slenge på Wesley Fofana som endte opp rundt overgangsrekorden for en midtstopper. For all del en god midtstopper, men han er for begrenset teknisk til å skulle være tidenes dyreste midtstopper etter min mening. Han de har på utlån hos Brighton tror jeg vil bli betydelig bedre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: man mar 20, 2023 11:00 am
markantovertak skrev: man mar 20, 2023 10:44 am 1. Jeg håper ikke Liverpool først nå fant ut at andre kunne være interessert i Bellingham.
2. Det kan godt være at manglende CL en sesong vil påvirke hva man har å bruke i sommer. Men jeg vil vel tenke at det først og fremst er noe som spiller inn når man skal ytterligere forsterke, altså etter Bellingham.

(Dette også opp mot spekulasjonen om at Milners eventuelle nye kontrakt er pga av man ikke henter Bellingham. Jeg vil tro at en ny kontrakt til ham heller signaliserer at man henter Bellingham, men må roe litt utover det.)

Men selvfølgelig, Liverpool har et tak på hva de vil gi for Bellingham. Slikt driver ikke feks City med.
1. Selvfølgelig visste de det, men med flere interessenter så byr man jo strengt talt ikke bare mot seg selv så kan hende at Liverpool har funnet ut at noen andre har sagt seg villig til å strekke seg lenger enn det Liverpool er. Det er jo ikke sånn at Liverpool ble quotet en pris i fjor sommer og at den nå er garantert den samme denne sommeren. Bellingham har som sagt ingen klausul så prisen er dynamisk, imotsetning til da BvB solgte Haaland, hvis man bare ser på overgangssum.

Anyway, hvis han ender opp i PL så håper jeg det er hos dere og ikke City, selvom jeg frykter at det er der han ender opp. Fra det jeg har lest kan det se ut som at en potensiell dom mot det ikke kommer med det første så da regner jeg med at de ikke akkurat bremser opp nå.

Det at folk bruker en potensiell ny kontrakt til Milner som tegn på at Bellingham ikke kommer er helt borte i natta. Det er som å tro at Arsenal ikke henter Rice (evt annen spiller) fordi vi forlenget med Elneny. De to hendelsene er helt frakoblet hverandre.
1. Jeg tipper Liverpool er klar over at de må strekke seg utrolig langt for å hente Bellingham, helt sikkert til de summene som det nå snakkes om også. Det er nok heller ikke der Liverpool har gjort mest forarbeid, det er nok heller med spilleren og hans entourage. Og det er vel også der en deal kan ryke. At Bellingham vil et annet sted.
Selv om, som sagt, det finnes en økonomisk grense for Liverpool. Det kan godt hende det er £120 mill, eller £150 mill. Det burde vel også kanskje være det?

Nå tror jeg neppe det er slik at klopp nødvendigvis får bruke de pengene som skulle vært brukt på Bellingham på noe annet. Så enkel er nok ikke den verdenen der. Men Uten kjøp av Bellingham så har man nok fremdeles bra med midler til forsterkninger. Utfordringen er at Bellingham er litt ekstra viktig pga passet. I tillegg er det nok enklere å fase inn en eller to midtbanespillere på en gang, tre-fire blir mye.
Sist redigert av markantovertak den man mar 20, 2023 11:36 am, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: man mar 20, 2023 10:25 am
Eldon skrev: man mar 20, 2023 10:19 am Pluss at konkurrentene har uendelig med penger og kan takle en hvilken som helst pris og lønn.
Prisen er vel ganske "fixed", pluss/minus noen millioner pund. Det er ingenting som tyder på at konkurrentene plutselig skal by 3 mrd. for Bellingham, som jo åpenbart ville gjort at vi måtte kikket andre steder. Om han ender opp med en totalpakke på 1,2 eller 1,5 mrd. er ikke det som gjør at det tipper for vår del.

Lønn - ja, da snakker vi om et potensielt problem. Man City (og Newcastle) kan jo finne på å tilby 10 ganger av hva alle andre klubber har råd til.
Først og fremst tror jeg at dette er Liverpool som ønsker å ta ned forventingene ett par hakk før det blir fullstendig meltdown dersom det ikke skulle gå. Var ikke Bellingham-campen også nylig ute og signaliserte at de fryktet at Dortmund satte prisen for høyt? Det er helt sikkert klubber som nærmer seg en forhandlingsposisjon allerede.

Samtidig kan det være en sum av alt som gjør at summen nå vurderes som for høy.

Er det så mye mer enn ett år siden det ble pratet om Bellingham til £80 mill? £80 mill som skulle avskrives over 6, kanskje 7 år om nødvendig, ville gi avskrivninger på ned mot £11-13 mill. Siden den gang har man sett noen spinnville summer på unge talenter. Enzo kanskje som et benchmark. Dersom prisen
nå er i rangen £120 mill - £150 mill, og dette skal avskrives over fem år, er man på £24 mill til £30 mill. Legger man på en høy lønn på toppen der nærmer man seg ti prosent av spillerkostnaden til Liverpool de neste fem årene på en spiller.

Dette kan Liverpool gjøre, men er det i tråd med den forretningsmodellen man har lykkes med de siste årene?

Jeg er, som vanlig, svært uenig med Oraklets vurdering. Bellingham er noe helt annet enn Sancho. Talentet og viljen til å få ut talentet fremstår større. Man har knapt sett en mer opplagt ny Gerrard? Når det er sagt er jeg ikke like overbevist om at han allerede er så god som enkelte her inne ser ut til å mene. Han er i mine øyne, i likhet med Havertz og Sancho, en spillertype med noen kvaliteter som virkelig kommer til sin rett i Bundesliga. Og jeg har sett flere kamper av han hvor han ikke har imponert i det hele tatt. Det er selvsagt ikke noe rart ved det for en ung spiller.

Samtidig ymtet k9b frempå om Musiala nylig, og dere virket å mene at Bellingham var bedre. Jeg er kanskje enig i at pakken til Bellingham er mer spennende. Men bedre? Det synes jeg nesten er en merkelig vurdering. Musiala er god eller veldig god hver eneste kamp jeg ser han spille. Det kan jeg ikke si er tilfellet for Bellingham.

Poenget? Dersom dere henter Bellingham til en slik sum synes jeg ikke det er given at han umiddelbart, eller de første par sesongene, er en av PLs beste midtbanespillere. Gitt sesongen som har vært gjør det et slik kjøp til en betydelig risiko. Det mener jeg ikke var et poeng på samme måte for en tid tilbake. Å blåse «hele budsjettet» på en spiller som «trenger tid» vil være kritisk for Liverpool slik de har fremstått denne sesongen.

Dere pratet om Mount tidligere. Dere får muligens Mount og Rice for summen av en Bellingham (kanskje ikke helt inkludert lønn). Det er to unge spillere som man vet nøyaktig hva man får fra de neste to sesongene (kanskje de to siste til Klopp?).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»