Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
Machine_Head

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av Machine_Head »

Snapp opp Gavi for en slikk og ingenting fra røverklubben Barca om Jude ryker, ez pz. Sånn helt seriøst har jeg hele veien prøvd å være edruelig om at det ble veldig vanskelig å hente Bellingham, men det har vært så mye rykter og artikler rundt det at jeg nok blir ganske deprimert en liten periode uansett hvis det ikke går. Håper bare han går til Madrid og ikke City isåfall.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Machine_Head skrev: tor mar 23, 2023 12:29 pm Snapp opp Gavi for en slikk og ingenting fra røverklubben Barca om Jude ryker, ez pz. Sånn helt seriøst har jeg hele veien prøvd å være edruelig om at det ble veldig vanskelig å hente Bellingham, men det har vært så mye rykter og artikler rundt det at jeg nok blir ganske deprimert en liten periode uansett hvis det ikke går. Håper bare han går til Madrid og ikke City isåfall.
Jeg tipper det er veldig mye mindre sjanse for at Gavi blir Liverpoolspiller enn at Bellingham blir det.

Juiced

Legg inn av Juiced »

Bellingham blir Liverpoolspiller. Det har jeg vært trygg på ganske lenge. Ingenting som tyder på noe annet nå heller.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Juiced skrev: tor mar 23, 2023 1:17 pm Bellingham blir Liverpoolspiller. Det har jeg vært trygg på ganske lenge. Ingenting som tyder på noe annet nå heller.
Jeg er veldig enig med deg. Synes til og med det som kom i helga/begynnelsen av denne uka med Ornstein i spissen bare forsterket det. Virket mest som om BD forsøkte å få koblet på andre klubber, men at det ikke er interesse eller at de andre klubbene vet det ikke er vits.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

markantovertak skrev: tor mar 23, 2023 1:22 pm
Juiced skrev: tor mar 23, 2023 1:17 pm Bellingham blir Liverpoolspiller. Det har jeg vært trygg på ganske lenge. Ingenting som tyder på noe annet nå heller.
Jeg er veldig enig med deg. Synes til og med det som kom i helga/begynnelsen av denne uka med Ornstein i spissen bare forsterket det. Virket mest som om BD forsøkte å få koblet på andre klubber, men at det ikke er interesse eller at de andre klubbene vet det ikke er vits.
Jeg synes det er vanskelig å se hvilke andre klubber som kan tilby Bellingham den pakken Liverpool kan akkurat nå. Da må det i så fall være at Man City avskilter KdB og legger mye penger på bordet i tillegg til den statusen og posisjonen Bellingham kan forvente i et lag nå. Jeg tror totalpakke Liverpool vil tilby her som en man vil bygge opp et lag rundt og som lagets store stjerne er vanskelig å konkurrere med for andre. Spesielt fordi Bellingham allerede i sist klubbvalg viste at han setter utvikling og hvordan han passer inn i et lag foran lønn og status på klubben. Når det kom til Haaland kunne Man City tilby akkurat denne pakken sammen med høy lønn. Med Bellingham har de ikke det samme å tilby pr.dd.
Real Madrid har allerede plukket opp to av de beste unge midtbanespillerne og har i tillegg flere stjerner å håndtere. Samtidig som de hele tiden vil være i posisjon til å plukke opp Haaland/Mbappe ved anledning og da vil en Bellingham signering nå være et rart valg synes jeg.
Man City har i dag en stjernespiller i Haaland som vil være lagets midtpunkt og der de i større og større grad vil bygge rundt han. Chelsea virker det å være for mye usikkerhet rundt spillerlogistikk og manager til at jeg tror Bellingham vil se på det som aktuelt. En joker jeg faktisk ser her er et Man Utd med en positiv utvikling og en CL plass. De kan nok tilby mye av det samme som Liverpool mtp rolle/posisjon i laget og status. Jeg vil tro Ten Hag hadde avskiltet Bruno på dagen om muligheten til å signere Bellingham kom. Så kan man legge til at eventuelt nytt eierskap nok vil legge mye prestisje i å hente en skikkelig "marquee signing". Så jeg tror Man Utd er en mye større konkurrent til Bellingham enn mediene har formidlet til nå. Spesielt om de får inn nye eiere ganske kjapt.

Det eneste som uroer meg litt med Bellingham til Liverpool er at ting ikke virker helt klart enda og at Dortmund fremdeles jobber for å få inn flere interessenter. Liverpool ville normalt sett ønsket å ha dette klart nå før det blir budrunder til sommeren og flere klubber har avklart sine behov. F.eks så vi jo med Tchouameni at man gikk fra å være i førersetet til å tape han til Real Madrid fordi Real Madrid mistet Mbappe dealen sin. Sånt kan jo skje nå også. Så magefølelsen min sier at vi må ha en slags bekreftelse på at han kommer før april er over for at det skal skje.

Men er jo troverdige og gode kilder som mener Bellingham til Liverpool er verdens dårligst bevarte hemmelighet. Og Klopp sine kommentarer om han styrker jo det egentlig. Det samme med manglende rykter rundt alternativer.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Klaumb skrev: tor mar 23, 2023 2:52 pm
markantovertak skrev: tor mar 23, 2023 1:22 pm
Juiced skrev: tor mar 23, 2023 1:17 pm Bellingham blir Liverpoolspiller. Det har jeg vært trygg på ganske lenge. Ingenting som tyder på noe annet nå heller.
Jeg er veldig enig med deg. Synes til og med det som kom i helga/begynnelsen av denne uka med Ornstein i spissen bare forsterket det. Virket mest som om BD forsøkte å få koblet på andre klubber, men at det ikke er interesse eller at de andre klubbene vet det ikke er vits.

Det eneste som uroer meg litt med Bellingham til Liverpool er at ting ikke virker helt klart enda og at Dortmund fremdeles jobber for å få inn flere interessenter. Liverpool ville normalt sett ønsket å ha dette klart nå før det blir budrunder til sommeren og flere klubber har avklart sine behov. F.eks så vi jo med Tchouameni at man gikk fra å være i førersetet til å tape han til Real Madrid fordi Real Madrid mistet Mbappe dealen sin. Sånt kan jo skje nå også. Så magefølelsen min sier at vi må ha en slags bekreftelse på at han kommer før april er over for at det skal skje.

Men er jo troverdige og gode kilder som mener Bellingham til Liverpool er verdens dårligst bevarte hemmelighet. Og Klopp sine kommentarer om han styrker jo det egentlig. Det samme med manglende rykter rundt alternativer.
Mulig jeg sitter og luller meg inn i noe altså, men den lille kilen som ble forsøkt slått inn mellom Liverpool og Bellingham i helga var særdeles tynn. Det er Ornstein, og noen twitter-fakes, ikke noe seriøst fra noe annet sted og det blir knapt møtt av noe fra de som er tett på Liverpool. Jeg er nok enig med deg, bortsett fra at jeg ikke føler det er noe behov for noen bekreftelse i løpet av april. Jeg vil heller si at det kreves tunge rykter om en annen klubb i løpet av april, for å rikke meg i troen.

Samtidig. Dukker det crazy money opp så er ikke Liverpool med på det. Det må man jo ha i bakhue.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wa11in skrev: tor mar 23, 2023 3:34 pm
KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 8:44 am Jeg håper heller vi (om Bellingham ryker) går for litt mer allround spillere. Mount, Rice, Caicedo og MacAllister bør alle stå høyt på lista.
Her står vi nok på motsatt side av hverandre. Jeg tenker at vi, dersom Bellingham ryker, tvert i mot burde forsøke å hente spillere med ekstrem spisskompetanse. Det er det vi har lyktes godt med tidligere, særlig personifisert gjennom kjøpene av Oxlade og Keita, som jeg mener er de to som har gjort at midtbanen vår tidvis har vært i ypperste verdensklasse. Uten disse - not so much.

Bellingham er en sjelden rase - en allrounder som er god på alt, og i tillegg ekstrem på enkelte områder. Jeg ønsker heller at vi finner alternativer med komplimentære ekstremferdigheter enn å finne allroundere som er decent til alt.
Hvem kan vi kjøpe som har dette da? Jeg kjøper ikke på noen måte at f.eks Nunes er så god på det du beskriver i forrige innlegg at han faller i denne kategorien.

Wellé

Legg inn av Wellé »

KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 3:40 pm
Wa11in skrev: tor mar 23, 2023 3:34 pm
KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 8:44 am Jeg håper heller vi (om Bellingham ryker) går for litt mer allround spillere. Mount, Rice, Caicedo og MacAllister bør alle stå høyt på lista.
Her står vi nok på motsatt side av hverandre. Jeg tenker at vi, dersom Bellingham ryker, tvert i mot burde forsøke å hente spillere med ekstrem spisskompetanse. Det er det vi har lyktes godt med tidligere, særlig personifisert gjennom kjøpene av Oxlade og Keita, som jeg mener er de to som har gjort at midtbanen vår tidvis har vært i ypperste verdensklasse. Uten disse - not so much.

Bellingham er en sjelden rase - en allrounder som er god på alt, og i tillegg ekstrem på enkelte områder. Jeg ønsker heller at vi finner alternativer med komplimentære ekstremferdigheter enn å finne allroundere som er decent til alt.
Hvem kan vi kjøpe som har dette da? Jeg kjøper ikke på noen måte at f.eks Nunes er så god på det du beskriver i forrige innlegg at han faller i denne kategorien.
Gabri Veiga er muligens en dere har på blokken. Blir linket til RM og "flere topp PL-klubber". Senest i dag tweeter Romano om denne interessen og at han har en UKK på €40m

Har ikke sett kamper av han, men YT-videoene hans er mye ballføring, samt at det dukker opp på fbref.
Bilde

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 8:44 am
Caicedo og Mount til i sum £120-130m er kanskje mulig.
Tror nok du må enda litt mer opp.

Brighton nektet å slippe Ceicedo for 75 mill GBP i januar, og var klare på at prisen var 90. Nå er det mulig de ikke er like knallharde mellom sesonger, siden de hadde mistet Trossard og fighter om Europa. Men han blir uansett dyr.

Mount får man kanskje til under markedsverdi fordi det bare er et år igjen på kontrakten til sommeren og fordi Chelsea må selge unna pga. stor stall, men tviler sterk på at han går under 50 mill pund. Engelsk landslagsspiller som er 24 år gammel, er liksom ikke det man får store rabatter på i PL. Går han under det, er det flere klubber som kan tenkes å melde seg på.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tor mar 23, 2023 4:08 pm Tror nok du må enda litt mer opp.

Brighton nektet å slippe Ceicedo for 75 mill GBP i januar, og var klare på at prisen var 90. Nå er det mulig de ikke er like knallharde mellom sesonger, siden de hadde mistet Trossard og fighter om Europa. Men han blir uansett dyr.

Mount får man kanskje til under markedsverdi fordi det bare er et år igjen på kontrakten til sommeren og fordi Chelsea må selge unna pga. stor stall, men tviler sterk på at han går under 50 mill pund. Engelsk landslagsspiller som er 24 år gammel, er liksom ikke det man får store rabatter på i PL. Går han under det, er det flere klubber som kan tenkes å melde seg på.
Hvor har du det fra?

Leste et intervju med CEO-en til Brighton nylig inne på The Athletic og han sa at de aldri gir ut noe beløp på generell basis, samt at i dette tilfellet så sa de bare nei.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tor mar 23, 2023 4:12 pm
Enzino skrev: tor mar 23, 2023 4:08 pm Tror nok du må enda litt mer opp.

Brighton nektet å slippe Ceicedo for 75 mill GBP i januar, og var klare på at prisen var 90. Nå er det mulig de ikke er like knallharde mellom sesonger, siden de hadde mistet Trossard og fighter om Europa. Men han blir uansett dyr.

Mount får man kanskje til under markedsverdi fordi det bare er et år igjen på kontrakten til sommeren og fordi Chelsea må selge unna pga. stor stall, men tviler sterk på at han går under 50 mill pund. Engelsk landslagsspiller som er 24 år gammel, er liksom ikke det man får store rabatter på i PL. Går han under det, er det flere klubber som kan tenkes å melde seg på.
Hvor har du det fra?

Leste et intervju med CEO-en til Brighton nylig inne på The Athletic og han sa at de aldri gir ut noe beløp på generell basis, samt at i dette tilfellet så sa de bare nei.
Leste det flere steder da prosessen pågikk. Helt fra det første budet på 60, så budet på 70, og så at man skulle forberede et bud på 75, men lot være, fordi Brighton ikke lot seg rikke på opprinnelig valuation.

Selvsagt ville de ikke gått ut med det offisielt. Så hvis det var noe i det, må det har vært noen med kilder i klubben som hadde plukket det opp. Men det kan selvsagt ha vært ren spekulasjon fra en journalist som andre bare har gjentatt.

Poenget var vel at Brighton ikke ville selge, og derfor satte tøysepris (hvis de nå gjorde det). Men når de ikke ville selge for 75 mill i januar, så tenker jeg at prisen hvis de skal slippe ham, er godt over antatt markedsverdig også i sommer.

Det stod bl.a. her:
https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 71108.html
https://www.footballinsider247.com/sour ... -revealed/
https://thehardtackle.com/transfer-news ... s-caicedo/

Hvis du googler: "caicedo £90 million", så får du opp artikler i bøtter og spann. Uten at det betyr noe for om det var rene spekulasjoner eller ikke.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: tor mar 23, 2023 3:34 pm
KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 8:44 am Jeg håper heller vi (om Bellingham ryker) går for litt mer allround spillere. Mount, Rice, Caicedo og MacAllister bør alle stå høyt på lista.
Her står vi nok på motsatt side av hverandre. Jeg tenker at vi, dersom Bellingham ryker, tvert i mot burde forsøke å hente spillere med ekstrem spisskompetanse. Det er det vi har lyktes godt med tidligere, særlig personifisert gjennom kjøpene av Oxlade og Keita, som jeg mener er de to som har gjort at midtbanen vår tidvis har vært i ypperste verdensklasse. Uten disse - not so much.

Bellingham er en sjelden rase - en allrounder som er god på alt, og i tillegg ekstrem på enkelte områder. Jeg ønsker heller at vi finner alternativer med komplimentære ekstremferdigheter enn å finne allroundere som er decent til alt.
Jeg synes i tillegg det var et merkelig utvalg av allround spillere. Caicedo fremstår Veldig lite allround, og en ren systemspiller som fyller en veldig spesifikk rolle. Akkurat som forgjenger Bissouma. Og det er det. Da er Mac Allister noe annet. Han var en spiller som var veldig en ting, men som så har blitt utviklet til å være en allround-spiller. Jeg tipper sistnevnte tiltaler Klopp mye mer enn Caicedo.

Skal Mount bli en allround-spiller tror jeg også Klopp må drive litt magic.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Enzino skrev: tor mar 23, 2023 4:29 pm
Wellé skrev: tor mar 23, 2023 4:12 pm
Enzino skrev: tor mar 23, 2023 4:08 pm Tror nok du må enda litt mer opp.

Brighton nektet å slippe Ceicedo for 75 mill GBP i januar, og var klare på at prisen var 90. Nå er det mulig de ikke er like knallharde mellom sesonger, siden de hadde mistet Trossard og fighter om Europa. Men han blir uansett dyr.

Mount får man kanskje til under markedsverdi fordi det bare er et år igjen på kontrakten til sommeren og fordi Chelsea må selge unna pga. stor stall, men tviler sterk på at han går under 50 mill pund. Engelsk landslagsspiller som er 24 år gammel, er liksom ikke det man får store rabatter på i PL. Går han under det, er det flere klubber som kan tenkes å melde seg på.
Hvor har du det fra?

Leste et intervju med CEO-en til Brighton nylig inne på The Athletic og han sa at de aldri gir ut noe beløp på generell basis, samt at i dette tilfellet så sa de bare nei.
Leste det flere steder da prosessen pågikk. Helt fra det første budet på 60, så budet på 70, og så at man skulle forberede et bud på 75, men lot være, fordi Brighton ikke lot seg rikke på opprinnelig valuation.

Selvsagt ville de ikke gått ut med det offisielt. Så hvis det var noe i det, må det har vært noen med kilder i klubben som hadde plukket det opp. Men det kan selvsagt ha vært ren spekulasjon fra en journalist som andre bare har gjentatt.

Poenget var vel at Brighton ikke ville selge, og derfor satte tøysepris (hvis de nå gjorde det). Men når de ikke ville selge for 75 mill i januar, så tenker jeg at prisen hvis de skal slippe ham, er godt over antatt markedsverdig også i sommer.

Det stod bl.a. her:
https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 71108.html
https://www.footballinsider247.com/sour ... -revealed/
https://thehardtackle.com/transfer-news ... s-caicedo/

Hvis du googler: "caicedo £90 million", så får du opp artikler i bøtter og spann. Uten at det betyr noe for om det var rene spekulasjoner eller ikke.
Æh nei? Men du vet det?

Prisen på Caicedo er naturligvis ikke satt. Den vil avhenge av mange ting, ikke minst hva han selv vil. Uansett ser på det som meget lite sannsynlig at Klopp finner verdi der. For dyr blir han.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wa11in skrev: tor mar 23, 2023 3:51 pm Jeg er som alltid veldig glad for at det er andre enn meg som skal ta akkurat den avgjørelsen :lol: Og nei- jeg ser heller ingen kandidater som er like åpenbare som det Ox og Keita var da de ble hentet, men det finnes garantert noen der ute som analysefolka tenker at gir god verdi.

Nunes er voldsomt god på å frakte ball. Jeg er heller ikke hans største fan, og kan ikke si at jeg ser det helt store i han. Men dersom man tenker at det er den ferdigheten man aller helst ønsker å adde til dagens tropp, så gir det mening at man kikker i den retningen. Og det er nettopp den måten der å hente spillere på som vi har lyktes med tidligere - identifisere tydelige skillsets, og handle inn spillere som treffer på helt bestemte punkter, selv om de kan ha andre mer åpenbare mangler i spillet sitt. Så har Klopp vært dyktig til å sette sammen laget på en måte som gjør at disse manglene ikke blir så tydelige/avgjørende for sluttproduktet.

Og i år har vi helt klart manglet spillere i midtbaneleddet som er gode på å frakte ball, og å spille vertikal fotball i høyt tempo.
Jo, vi trenger spillere som er gode på å frakte ball også, men det er ikke slik at som Mount, Caicedo eller Rice ikke relativt gode på dette området. Spesielt de to engelskmennene. I tillegg synes jeg gode allroundspillere er undervurdert og har vært svært viktige for oss de siste årene i form av f.eks Hendo, Wijnaldum og lenger frem i banen; Firmino. Hvem har vi nå? Gakpo kanskje. Bajcetic kan så klart bli top notch, men vi bør ikke legge for mye ansvar på en 18-åring.

Nunes er for øvrig statistisk god på dette, men ikke ekstremt god. Typer som Thuram-Ulien og Lovro Majer trumfer ham. Spesielt Thuram jr. ser jo særs god ut på akkurat dette når jeg ser klipp av ham. Og Majer er den spilleren i topp 5-ligaene som er statistisk sett mest lik en type som Bernardo Silva. Jeg har en mistanke om at det er flere grunner til at man er interessert i Nunes enn at han er DEN spilleren utenom Bellingham som er identifisert som det beste kjøpet basert på de ferdighetene man er ute etter.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Enzino skrev: tor mar 23, 2023 4:08 pm
KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 8:44 am
Caicedo og Mount til i sum £120-130m er kanskje mulig.
Tror nok du må enda litt mer opp.

Brighton nektet å slippe Ceicedo for 75 mill GBP i januar, og var klare på at prisen var 90. Nå er det mulig de ikke er like knallharde mellom sesonger, siden de hadde mistet Trossard og fighter om Europa. Men han blir uansett dyr.

Mount får man kanskje til under markedsverdi fordi det bare er et år igjen på kontrakten til sommeren og fordi Chelsea må selge unna pga. stor stall, men tviler sterk på at han går under 50 mill pund. Engelsk landslagsspiller som er 24 år gammel, er liksom ikke det man får store rabatter på i PL. Går han under det, er det flere klubber som kan tenkes å melde seg på.
En slik pris for Mount er greit. En så dyr Caicedo bør imidlertid være mindre aktuelt. Om Arsenal har siktet seg ut Rice, og United satser på andre spillertyper er det kun Chelsea som jeg tror kan være aktuelle. Og de ser heldigvis også ut til å ende utenfor CL til neste sesong.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 5:01 pm
Enzino skrev: tor mar 23, 2023 4:08 pm
KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 8:44 am
Caicedo og Mount til i sum £120-130m er kanskje mulig.
Tror nok du må enda litt mer opp.

Brighton nektet å slippe Ceicedo for 75 mill GBP i januar, og var klare på at prisen var 90. Nå er det mulig de ikke er like knallharde mellom sesonger, siden de hadde mistet Trossard og fighter om Europa. Men han blir uansett dyr.

Mount får man kanskje til under markedsverdi fordi det bare er et år igjen på kontrakten til sommeren og fordi Chelsea må selge unna pga. stor stall, men tviler sterk på at han går under 50 mill pund. Engelsk landslagsspiller som er 24 år gammel, er liksom ikke det man får store rabatter på i PL. Går han under det, er det flere klubber som kan tenkes å melde seg på.
En slik pris for Mount er greit. En så dyr Caicedo bør imidlertid være mindre aktuelt. Om Arsenal har siktet seg ut Rice, og United satser på andre spillertyper er det kun Chelsea som jeg tror kan være aktuelle. Og de ser heldigvis også ut til å ende utenfor CL til neste sesong.
Tror du ikke City snart skal fornye på midtbanen? De offensivt anlagte midtbanspillerne der er KdB (31), Gundogan (32) og Bernardo (28). De blir jo ikke akkurat yngre. Cole Palmer (20) er vel fortsatt for ung og uprøvd til å være en bærende kraft. Blir faktisk litt overrasket hvis de ikke er i markedet til sommeren, men mer usikker på om Pep mener Mount er en god fit.

Når det gjelder Caicedo er det en del kilder som mener at Arsenal fortsatt ønsker ham, selv om vi skulle lande Rice. Det stiller jeg meg tvilende til. Tror han er up for grabs uten veldig mye konkurranse (Chelsea er som du nevner en x-faktor, hva de gjør til sommeren er ekstremt vanskelig å spå i etterkant av et spenstig januar-vindu, og ryktene ville jo ha det til at de hadde klargjort et 80 mill GBP bud på tampen av vinduet), men tror ikke Brighton selger ham billig av den grunn. ManUtd burde også vært på den ballen, siden de trenger en kvalitets DM som ikke er mer suspendert enn han spiller kamper (det siste er bare en burn, men Casemiro kommer jo ikke til å vare evig, og de trenger å forsterke midtbanen hvis de skal ta steg videre).

Men ellers selvsagt enig i at Mount, pga. situasjonen, antakelig blir mye mer value for money enn Caicedo. Hvis Brighton i det hele tatt selger. Mount til Liverpool synes jeg virker som en veldig logisk overgang, hvis ikke City melder seg på.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wa11in skrev: tor mar 23, 2023 6:55 pm Hvis vi henter Nunes, så er det ikke fordi han er relativt god på dette området. Det er fordi han er elite på akkurat dette. Mount har sammenlignbare tall, men fra en fullstendig ikke-sammenlignbar utgangsposisjon. Caicedo og Rice, helt adekvate som de er på nettopp det området, kan ikke sies å være der. Ei heller er det jobben de er satt til å gjøre, selv om Rice har utviklet spillet sitt noe mer i den retning de senere årene.

Hva har alle disse til felles? De har alle vært ekstreme statistiske outliers på minst ett område, og relativt mediokre på det meste annet. (Medioker som at det ikke er noe som tilsier at dette er spillere som Liverpool ville gått for hvis det ikke hadde vært for bestemte enkeltparametre). Stikk motsatt av f.eks. Mount, som scorer jevnt over ganske bra på det meste, men som mangler ekstreme utfall på enkeltelementer. Rice og Caicedo har også en helt annen profil en disse, og en profil som ikke ligner midtbanetyper vi har hatt i noe Klopp-lag frem til nå.

Poenget er ikke at disse ikke kommer til å passe inn, eller at de ikke er gode altså, for all del. Jeg liker alle 3 kjempegodt jeg. Men de har veldig lite til felles med de spillerne Klopp har valgt å hente for å komponere stallen sin i løpet av sine første 7,5 år i klubben, og de ville alle sammen gitt mye mer mening hvis de ble hentet inn i tillegg til Bellingham, ikke i stedet for. Dersom Bellingham glipper, og vi likevel ønsker oss en midtbane med noen av de ekstremegenskapene han tilbyr, så er det ikke Rice, Mount eller Caicedo vi burde kikke til. Da gir en type som Nunes mer mening.

Scorer i 97-persentilen på carries + dribbles. Skulle nå mene at det er ganske nært "ekstremt" jo, særlig med tanke på hvilket lag han gjør dette for.
I følge FBref ligger han på 83 %-percentilen for "progressive carries". Hvor høyt ligger han på driblinger? Jeg ser ikke tall på dette hos FBref. Thuram-Ulien ligger jo på 97 % på carries.

På hvilke områder var Hendo, Wijnaldum og Firmino ekstreme? Jeg ville heller sagt at de var jevnt over god på det aller meste uten å være ekstremt gode på noe som helst.

Caicedo og spesielt Rice er uansett meget gode spillere, spesielt Rice som jeg mener ville vært noe av det mest interessante vi kunne hentet. Mangler kanskje ørlite på tempo, men ellers er han veldig komplett på de fleste områder.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Enzino skrev: tor mar 23, 2023 5:44 pm Tror du ikke City snart skal fornye på midtbanen? De offensivt anlagte midtbanspillerne der er KdB (31), Gundogan (32) og Bernardo (28). De blir jo ikke akkurat yngre. Cole Palmer (20) er vel fortsatt for ung og uprøvd til å være en bærende kraft. Blir faktisk litt overrasket hvis de ikke er i markedet til sommeren, men mer usikker på om Pep mener Mount er en god fit.

Når det gjelder Caicedo er det en del kilder som mener at Arsenal fortsatt ønsker ham, selv om vi skulle lande Rice. Det stiller jeg meg tvilende til. Tror han er up for grabs uten veldig mye konkurranse (Chelsea er som du nevner en x-faktor, hva de gjør til sommeren er ekstremt vanskelig å spå i etterkant av et spenstig januar-vindu, og ryktene ville jo ha det til at de hadde klargjort et 80 mill GBP bud på tampen av vinduet), men tror ikke Brighton selger ham billig av den grunn. ManUtd burde også vært på den ballen, siden de trenger en kvalitets DM som ikke er mer suspendert enn han spiller kamper (det siste er bare en burn, men Casemiro kommer jo ikke til å vare evig, og de trenger å forsterke midtbanen hvis de skal ta steg videre).
Ser ikke for meg helt at Caicedo er typen som Pep vil være etter. Normalt sett ville nok han sett etter en bedre ballspiller. Og United tror jeg vil også vil være ute etter en mer ballsentraltype som et alternativ til Eriksen om de henter noen på midten i sommer.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Verdt å nevne at når man ser på carries, dribbles og progressive distance inne på fbref så er PL ligaen med klart færrest carry yards og dribbles. PL har mye mer progressive passing distance til sammenligning. Så hvis en spiller er i 80-persentilen i PL så ville han i de fleste andre ligaer vært i 90-persentilen.

Dette kom ikke veldig bra ut, men poenget er at hvis Numes hadde spilt i f.eks BL eller L1 så ville han hatt flere progressive carries, flere carry yards og også dribbles.

Husker ikke helt hvor det var jeg fant forholdstallene, men er greit å ha i bakhodet.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wellé skrev: tor mar 23, 2023 8:00 pm Verdt å nevne at når man ser på carries, dribbles og progressive distance inne på fbref så er PL ligaen med klart færrest carry yards og dribbles. PL har mye mer progressive passing distance til sammenligning. Så hvis en spiller er i 80-persentilen i PL så ville han i de fleste andre ligaer vært i 90-persentilen.

Dette kom ikke veldig bra ut, men poenget er at hvis Numes hadde spilt i f.eks BL eller L1 så ville han hatt flere progressive carries, flere carry yards og også dribbles.

Husker ikke helt hvor det var jeg fant forholdstallene, men er greit å ha i bakhodet.
Oki. Den største grunnen til at jeg er skeptisk til Nunes er for øvrig pasningsstats. I følge FBref er han på 9 %-percentilen av midtbanespillere i topp 5-ligaer. Det er virkelig lavt.

Åkkesom, bortsett det med spillertype og kvalitet, er det par ting jeg synes bør være prioritert når vi henter midtbanespillere til sommeren:

1. Vi må nesten ha minst en spiller inn som presterer stabilt bra mer eller mindre fra første stund. Det tror jeg Bellingham, Mount eller Rice kunne bidratt med. Kanskje en type som Barella også. Eller Caicdeo. Jeg er mer skeptisk til Nunes eller utviklingsprodukter fra kontinentet (Thuram-Ulien, Kudus, Kone, m.fl). En eller to slike burde i så fall komme i tillegg til en av de tre førstnevnte.
2. Det bør utelukkende hentes spillere med omtrent null skadehistorikk. Og helst over tid. Null skadehistorikk fra PL er enda bedre. De tre førstnevnte over tilfredsstiller dette. Likeså en spiller som MacAllister. Og Neves har vel nesten ikke vært skadet etter at han ankom PL. Han kunne vært bra som alternativ til Fabinho og squadspiller.

Om det ikke blir Bellingham, så ville jeg i utgangspunktet vært tålelig fornøyd med Mount og Nunes. Jeg ville vært klart mer skeptisk til f.eks Nunes og en 21-22-åring fra kontinentet som måtte brukt tid på å tilpasse seg. Eller en Rabiot på Bosman med feit lønn.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

KongOlav2 skrev: tor mar 23, 2023 7:16 pm
Enzino skrev: tor mar 23, 2023 5:44 pm Tror du ikke City snart skal fornye på midtbanen? De offensivt anlagte midtbanspillerne der er KdB (31), Gundogan (32) og Bernardo (28). De blir jo ikke akkurat yngre. Cole Palmer (20) er vel fortsatt for ung og uprøvd til å være en bærende kraft. Blir faktisk litt overrasket hvis de ikke er i markedet til sommeren, men mer usikker på om Pep mener Mount er en god fit.

Når det gjelder Caicedo er det en del kilder som mener at Arsenal fortsatt ønsker ham, selv om vi skulle lande Rice. Det stiller jeg meg tvilende til. Tror han er up for grabs uten veldig mye konkurranse (Chelsea er som du nevner en x-faktor, hva de gjør til sommeren er ekstremt vanskelig å spå i etterkant av et spenstig januar-vindu, og ryktene ville jo ha det til at de hadde klargjort et 80 mill GBP bud på tampen av vinduet), men tror ikke Brighton selger ham billig av den grunn. ManUtd burde også vært på den ballen, siden de trenger en kvalitets DM som ikke er mer suspendert enn han spiller kamper (det siste er bare en burn, men Casemiro kommer jo ikke til å vare evig, og de trenger å forsterke midtbanen hvis de skal ta steg videre).
Ser ikke for meg helt at Caicedo er typen som Pep vil være etter. Normalt sett ville nok han sett etter en bedre ballspiller. Og United tror jeg vil også vil være ute etter en mer ballsentraltype som et alternativ til Eriksen om de henter noen på midten i sommer.
Tenkte på Mount når det gjaldt City. De er godt forspent med Rodri og Phillips når det gjelder mer defensivt anlagte spillere.

Dog usikker på om Pep er veldig mye mer fokusert på pasningsspillere enn Arteta. De spiller ikke helt like stil, men den likner og er ute etter veldig like spillertyper. Og Arteta er tydeligvis en fan av Caicedo. Og er egentlig Philips en bedre pasningsspiller enn Caicedo? Men tror det er en veldig hypotetisk diskusjon. For jeg tror hvis City skal fornye på midten, så er det mer offensive anlagte spillere som er aktuelle.

Det kommer uansett til å skje en del i midtbanespillermarkedet. Liverpool kjøper garantert minst 1 topp spiller og både Arsenal og ManU er også ute etter det. City kanskje. Det blir en spennende sommer med tanke på hvor en del av de hotteste prospecstene ender opp.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Enzino skrev: tor mar 23, 2023 8:39 pm Dog usikker på om Pep er veldig mye mer fokusert på pasningsspillere enn Arteta. De spiller ikke helt like stil, men den likner og er ute etter veldig like spillertyper. Og Arteta er tydeligvis en fan av Caicedo. Og er egentlig Philips en bedre pasningsspiller enn Caicedo? Men tror det er en veldig hypotetisk diskusjon. For jeg tror hvis City skal fornye på midten, så er det mer offensive anlagte spillere som er aktuelle.

Det kommer uansett til å skje en del i midtbanespillermarkedet. Liverpool kjøper garantert minst 1 topp spiller og både Arsenal og ManU er også ute etter det. City kanskje. Det blir en spennende sommer med tanke på hvor en del av de hotteste prospecstene ender opp.
Ja, mye midtbanespillere kommer til å flytte på seg. Egentlig har det jo vært få virkelig store midtbaneoverganger de siste årene. Tchouameni og Casemiro er vel de par største. Men i løpet av 2023 kan vi få se Enzo, Bellingham, Rice og kanskje Caicedo flytte på seg. Og kanskje alle til PL-klubber. Kanskje kan vi legge til Mount også, men tror den er mer usikker. Kan vi få noe som dette?

Enzo til Chelsea.
Rice til Arsenal.
Bellingham til City
Mount til Liverpool
Caicedo til Chelsea

Springer

Legg inn av Springer »

Bellingham mot Barella nå. Hittil virker Barella veik og utilpass mot sterke Engelske spillere.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Så en twitter tråd her om dagen som tok for seg spillere sommer veldig pressresistante, kreative og veldig gode til å forsere ledd. Topp 3 var Modric, Barella og Frenkie.

Barella til den prisen Inter har satt på han burde være en no brainer.

PT: Nagelsmamn sparket, merkelige greier. Må være noe annet enn det sportslige.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wa11in skrev: fre mar 24, 2023 12:42 am Hendo: Litt ulike variabler ettersom hvilken rolle han har løst i Klopps midtbane. Som 6er så scoret han ekstreme outlier-tall på progressive passes. Som indreløper har han voldsomme presstall fra tidligere sesonger. Utover det er det få om noen tall som gjør at man tenker "ey - dette må være en spiller som passer inn i et topp-5 lag i Europa". Det samme er tilfellet for de andre nevnte.

Firmino: Voldsomme presstall, enorme tall på antallet involveringer, progressive passes og andre statistikker som handler om å frakte ball inn i 16-meter eller lignende. Skal sies at tallene da kjøres opp mot andre angrepsspillere, noe som muligens blir noe søkt, men det ville samtidig blitt like fjernt å skulle satt han opp mot sentrale midtbanespillere, som har utgangsposisjonen sin 25 meter dypere i banen.

Wijnaldum: Helt sinnssyke tall på ball retention. Skal sies at man her kan gjøre en sak av at den Wijnaldumen man hentet ikke lignet så veldig på den man fikk se i Liverpool, men han utførte en veldig tydelig og definert rolle, hvor han presterte helt voldsomt på noen få, utvalgte statistiske parametere, samtidig som han så fullstendig medioker ut på absolutt alt annet. På ingen måte noen "allrounder" i den rollen han løste for oss i hvert fall. Mulig at man kan argumentere for at han er en allrounder, i og med at han jo faktisk kan løse flere ulike roller, men for oss var han veldig spesialisert. Jeg ser ikke at f.eks. Mount skal kunne gå inn og gjøre en lignende jobb.

Absolutt, helt enig i at dette er særdeles gode spillere. Men gode spillere finnes det ganske mange av. Man trenger jo ikke noe rekrutteringsteam for å signere gode spillere, da holder det med FM. Det vi har lyktes godt med er jo nettopp å se forbi den enkle "dette er en god spiller, la oss kjøpe han", som er litt slik Man Utd har holdt på de siste 10 årene. Det er det stikk motsatte av det vi har drevet med, som heller har handlet om å kjøpe spillere med ekstrem spisskompetanse, og dyrket dette nærmest religiøst. I en slik kontekst vil et kjøp av Nunes, med et veldig tydelig og definert skillset til en spesifikk rolle som vi vet at Klopp ser behov for på sin midtbane, være langt mer i tråd med hvordan vi har pleid å gjøre ting, enn å hente Declan Rice "fordi han er en fordømt god fotballspiller".
Jeg ser poenget ang Nunes, men likevel mener jeg at han (iallfall tilsynelatende) er en betydelig dårligere allrounder enn spesielt Hendo (og Firmino også selv om relevansen blir dårligere siden han spiller i en annen rolle). Og at vi har behov for en slik allrounder dersom Bellingham ikke kommer. Nunes har skremmende dårlige pasningsstats og han må i så fall suppleres av en betydelig bedre pasningsspiller ved innkjøp i sommer. Jeg sjekket for øvrig stas for Mason Mount for et par år tilbake. Han lå på 90 % ang progressive pasning og og 96 % ang progressive carries. Det er absolutt top notch. Du finner ikke mange midtbanespillere i Europa som matcher noe slikt. Så om Bellingham ikke kommer, så bør han stå først i køen for kjøp. Deretter kan man supplere med Nunes eller noen med de kvalitetene om man ønsker det. Mount + Nunes kan gi mening. Nunes + f.eks Rabiot og en unggutt fra kontinentet (Kudus, Kone, Thuram-Ulien, etc) gjør det ikke.

Vi bør absolutt hente en spiller i sommer som er nesten et sikkert kort. Og helst fra første stund. Bellingham, Mount og Rice er de beste kandidatene. Samt Caicedo, selv om jeg kan være enig ang spillertypen der. Det meste annet vi kan hente medfører større usikkerhet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: søn mar 26, 2023 9:19 am
Wa11in skrev: fre mar 24, 2023 12:42 am Hendo: Litt ulike variabler ettersom hvilken rolle han har løst i Klopps midtbane. Som 6er så scoret han ekstreme outlier-tall på progressive passes. Som indreløper har han voldsomme presstall fra tidligere sesonger. Utover det er det få om noen tall som gjør at man tenker "ey - dette må være en spiller som passer inn i et topp-5 lag i Europa". Det samme er tilfellet for de andre nevnte.

Firmino: Voldsomme presstall, enorme tall på antallet involveringer, progressive passes og andre statistikker som handler om å frakte ball inn i 16-meter eller lignende. Skal sies at tallene da kjøres opp mot andre angrepsspillere, noe som muligens blir noe søkt, men det ville samtidig blitt like fjernt å skulle satt han opp mot sentrale midtbanespillere, som har utgangsposisjonen sin 25 meter dypere i banen.

Wijnaldum: Helt sinnssyke tall på ball retention. Skal sies at man her kan gjøre en sak av at den Wijnaldumen man hentet ikke lignet så veldig på den man fikk se i Liverpool, men han utførte en veldig tydelig og definert rolle, hvor han presterte helt voldsomt på noen få, utvalgte statistiske parametere, samtidig som han så fullstendig medioker ut på absolutt alt annet. På ingen måte noen "allrounder" i den rollen han løste for oss i hvert fall. Mulig at man kan argumentere for at han er en allrounder, i og med at han jo faktisk kan løse flere ulike roller, men for oss var han veldig spesialisert. Jeg ser ikke at f.eks. Mount skal kunne gå inn og gjøre en lignende jobb.

Absolutt, helt enig i at dette er særdeles gode spillere. Men gode spillere finnes det ganske mange av. Man trenger jo ikke noe rekrutteringsteam for å signere gode spillere, da holder det med FM. Det vi har lyktes godt med er jo nettopp å se forbi den enkle "dette er en god spiller, la oss kjøpe han", som er litt slik Man Utd har holdt på de siste 10 årene. Det er det stikk motsatte av det vi har drevet med, som heller har handlet om å kjøpe spillere med ekstrem spisskompetanse, og dyrket dette nærmest religiøst. I en slik kontekst vil et kjøp av Nunes, med et veldig tydelig og definert skillset til en spesifikk rolle som vi vet at Klopp ser behov for på sin midtbane, være langt mer i tråd med hvordan vi har pleid å gjøre ting, enn å hente Declan Rice "fordi han er en fordømt god fotballspiller".
Jeg ser poenget ang Nunes, men likevel mener jeg at han (iallfall tilsynelatende) er en betydelig dårligere allrounder enn spesielt Hendo (og Firmino også selv om relevansen blir dårligere siden han spiller i en annen rolle). Og at vi har behov for en slik allrounder dersom Bellingham ikke kommer. Nunes har skremmende dårlige pasningsstats og han må i så fall suppleres av en betydelig bedre pasningsspiller ved innkjøp i sommer. Jeg sjekket for øvrig stas for Mason Mount for et par år tilbake. Han lå på 90 % ang progressive pasning og og 96 % ang progressive carries. Det er absolutt top notch. Du finner ikke mange midtbanespillere i Europa som matcher noe slikt. Så om Bellingham ikke kommer, så bør han stå først i køen for kjøp. Deretter kan man supplere med Nunes eller noen med de kvalitetene om man ønsker det. Mount + Nunes kan gi mening. Nunes + f.eks Rabiot og en unggutt fra kontinentet (Kudus, Kone, Thuram-Ulien, etc) gjør det ikke.

Vi bør absolutt hente en spiller i sommer som er nesten et sikkert kort. Og helst fra første stund. Bellingham, Mount og Rice er de beste kandidatene. Samt Caicedo, selv om jeg kan være enig ang spillertypen der. Det meste annet vi kan hente medfører større usikkerhet.
Jeg er veldig enig når det kommer til Nunes. Det er greit at det pr statistikk er en ekstrem kvalitet der, men alt det andre ser for svakt ut. Jeg synes det er rart at han virker å være en prioritet. Så rart at jeg ikke tror på det.

Keita og Ox er de to spillerne Klopp har hentet pga alkurat denne samme kvaliteten. Nå tviler jeg ikke på at det å passere ledd er en viktig kvalitet i Klopps planer, men man kan vanskelig kalle disse to en udelt suksess. De som har gjort dette for Liverpool er Hendo og Firmino. Spillere med enormt register, som har blitt utviklet spesifikt av Klopp. Jeg ønsker at han skal gjøre det igjen.

Men mye av nøkkelen er nok Bellingham. Med ham inn så kan man fylle på med mer spesifikk kvalitet. Uten ham så må man, som wa11in sier, muligens sette sammen Bellingham med flere spillere. Jeg er stor fan av både Rice og Mount, men de er ikke Bellingham, og begge er temmelig satt. Selv om å løfte feks Rice fra DM til indreløper ser spennende ut.

Jeg tror også litt av nøkkelen er Thiago. Han kommer ganske sikkert til å ha en stor rolle i Liverpool også neste sesong. Det krever mye av de rundt ham. Nunes-Fab-Thiago høres ut som en katastrofe, for å si det slik.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: søn mar 26, 2023 9:56 am Jeg er veldig enig når det kommer til Nunes. Det er greit at det pr statistikk er en ekstrem kvalitet der, men alt det andre ser for svakt ut. Jeg synes det er rart at han virker å være en prioritet. Så rart at jeg ikke tror på det.

Keita og Ox er de to spillerne Klopp har hentet pga alkurat denne samme kvaliteten. Nå tviler jeg ikke på at det å passere ledd er en viktig kvalitet i Klopps planer, men man kan vanskelig kalle disse to en udelt suksess. De som har gjort dette for Liverpool er Hendo og Firmino. Spillere med enormt register, som har blitt utviklet spesifikt av Klopp. Jeg ønsker at han skal gjøre det igjen.

Men mye av nøkkelen er nok Bellingham. Med ham inn så kan man fylle på med mer spesifikk kvalitet. Uten ham så må man, som wa11in sier, muligens sette sammen Bellingham med flere spillere. Jeg er stor fan av både Rice og Mount, men de er ikke Bellingham, og begge er temmelig satt. Selv om å løfte feks Rice fra DM til indreløper ser spennende ut.

Jeg tror også litt av nøkkelen er Thiago. Han kommer ganske sikkert til å ha en stor rolle i Liverpool også neste sesong. Det krever mye av de rundt ham. Nunes-Fab-Thiago høres ut som en katastrofe, for å si det slik.
Og Keita var jo også top notch på det aller meste når han er skadefri og i form. Nunes er ikke det.

Jeg lurer egentlig på hva som var planen med Tchoumeni i fjor sommer. Skulle han være DM eller indreløper? Tchouameni er jo i følge FBref sine algoritmer den spilleren som ligner mest på Rice. Slik sett er det jo ikke direkte ulogisk at man kunne vært ute etter Rice for å gjøre noe av det samme med ham som de planla med Tchouameni. Men jeg tror ikke at det akkurat skjer. Rice har vært lite linket og jeg tror det er veldig sannsynlig at han blir i London, enten til Arsenal eller til Chelsea.

Jeg blir overrasket om Thiago blir sentral neste sesong. Hvis jeg skulle gjettet akkurat nå, ville jeg trodd at planen er at Fabinho, Bajcetic og Morton tilbake fra lån dekker opp for den dyptliggende rollen, mens kjøpene blir to mer typiske 8-ere. Bellingham, Mount og Nunes passer i dette bildet. Samme med Thuram-Ulien. Og kanskje Kudus også. Jeg tror Mount har temmelig mye fotball i seg, og med hvile gjennom hele sommeren og i et litt mer fungerende lag enn det Chelsea har vært i det siste, kunne han fått et kraftig løft som indreløper i Liverpool. Fabinho og Nunes supplerer ham med Bajcetic som det primære alternativet. I tillegg har man også Hendo og Elliott. Det burde kunne gitt oss et kraftig løft fra denne sesongen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: søn mar 26, 2023 10:22 am
markantovertak skrev: søn mar 26, 2023 9:56 am Jeg er veldig enig når det kommer til Nunes. Det er greit at det pr statistikk er en ekstrem kvalitet der, men alt det andre ser for svakt ut. Jeg synes det er rart at han virker å være en prioritet. Så rart at jeg ikke tror på det.

Keita og Ox er de to spillerne Klopp har hentet pga alkurat denne samme kvaliteten. Nå tviler jeg ikke på at det å passere ledd er en viktig kvalitet i Klopps planer, men man kan vanskelig kalle disse to en udelt suksess. De som har gjort dette for Liverpool er Hendo og Firmino. Spillere med enormt register, som har blitt utviklet spesifikt av Klopp. Jeg ønsker at han skal gjøre det igjen.

Men mye av nøkkelen er nok Bellingham. Med ham inn så kan man fylle på med mer spesifikk kvalitet. Uten ham så må man, som wa11in sier, muligens sette sammen Bellingham med flere spillere. Jeg er stor fan av både Rice og Mount, men de er ikke Bellingham, og begge er temmelig satt. Selv om å løfte feks Rice fra DM til indreløper ser spennende ut.

Jeg tror også litt av nøkkelen er Thiago. Han kommer ganske sikkert til å ha en stor rolle i Liverpool også neste sesong. Det krever mye av de rundt ham. Nunes-Fab-Thiago høres ut som en katastrofe, for å si det slik.
Og Keita var jo også top notch på det aller meste når han er skadefri og i form. Nunes er ikke det.

Jeg lurer egentlig på hva som var planen med Tchoumeni i fjor sommer. Skulle han være DM eller indreløper? Tchouameni er jo i følge FBref sine algoritmer den spilleren som ligner mest på Rice. Slik sett er det jo ikke direkte ulogisk at man kunne vært ute etter Rice for å gjøre noe av det samme med ham som de planla med Tchouameni. Men jeg tror ikke at det akkurat skjer. Rice har vært lite linket og jeg tror det er veldig sannsynlig at han blir i London, enten til Arsenal eller til Chelsea.

Jeg blir overrasket om Thiago blir sentral neste sesong. Hvis jeg skulle gjettet akkurat nå, ville jeg trodd at planen er at Fabinho, Bajcetic og Morton tilbake fra lån dekker opp for den dyptliggende rollen, mens kjøpene blir to mer typiske 8-ere. Bellingham, Mount og Nunes passer i dette bildet. Samme med Thuram-Ulien. Og kanskje Kudus også. Jeg tror Mount har temmelig mye fotball i seg, og med hvile gjennom hele sommeren og i et litt mer fungerende lag enn det Chelsea har vært i det siste, kunne han fått et kraftig løft som indreløper i Liverpool. Fabinho og Nunes supplerer ham med Bajcetic som det primære alternativet. I tillegg har man også Hendo og Elliott. Det burde kunne gitt oss et kraftig løft fra denne sesongen.
Tchouameni passer inn i det jeg mener er det klassiske Klopp-kjøpet. Veldige gode fotballspillere han kan utvikle til litt mer spesifikke roller. Det samme med Mount og Bellingham, og forsåvidt Rice men han linkes vi ikke til.

Spillere som feks Ugarte, Thuram-Ulien og Kone passer også inn i en slik setting. Nunes gjør det ikke, veldig ikke, og er altså grunnen til at jeg ikke tror veldig på disse ryktene. Han kunne kommet som et improvisert Shaqiri-kjøp, men ikke etter lang tids speiding.

For meg er det Bellingham, Mount + et ungt talent som gir mest mening av de som vi hører av rykter. Men det er ikke bare å dra med seg helgens flaskepant på Rema og så er det i boks.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wa11in skrev: søn mar 26, 2023 11:30 am Absolutt. Men disse tallene er i liten grad oppnådd som 1/3 sentralt på midten, der har han sjeldent figurert for Chelsea. Så det interessante er jo om han vil være i stand til å replisere slike tall hvis utgangsposisjonen flyttes 15-20 meter dypere i banen. Slike endringer har en tendens til å bety mer enn hva folk flest ser ut til å tro.

Men jeg er veldig glad i Mount, og ser gjerne at vi henter han altså. Men da helst som et supplement til Bellingham, ikke en av de vi henter dersom Bellingham glipper. Da vil vi trenge andre kvaliteter for å komponere midtbanen ser jeg for meg.
Hva tror du vi gjør? Evt mener bør gjøre om Bellingham glipper?

PS: Mount sine beste stats er fra 20/21-seaongen. Da spilte han omtrent halve sesongen som indreløper i 433 og halve bak spissen i 343.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: søn mar 26, 2023 11:55 am
Wa11in skrev: søn mar 26, 2023 11:30 am Absolutt. Men disse tallene er i liten grad oppnådd som 1/3 sentralt på midten, der har han sjeldent figurert for Chelsea. Så det interessante er jo om han vil være i stand til å replisere slike tall hvis utgangsposisjonen flyttes 15-20 meter dypere i banen. Slike endringer har en tendens til å bety mer enn hva folk flest ser ut til å tro.

Men jeg er veldig glad i Mount, og ser gjerne at vi henter han altså. Men da helst som et supplement til Bellingham, ikke en av de vi henter dersom Bellingham glipper. Da vil vi trenge andre kvaliteter for å komponere midtbanen ser jeg for meg.
Hva tror du vi gjør? Evt mener bør gjøre om Bellingham glipper?

PS: Mount sine beste stats er fra 20/21-seaongen. Da spilte han omtrent halve sesongen som indreløper i 433 og halve bak spissen i 343.
Jeg både mener og tror, i motsetning til wa11in, at Mount blir minst like viktig om Bellingham ikke kommer. Da tror jeg Klopp kompenserer det med PL-proven som feks Ruben Neves og Mount. Kanskje toppet med feks Tielemans. Kjedelig, men trygt?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»