Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
markantovertak

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: tor jul 06, 2023 3:17 pm
markantovertak skrev: tor jul 06, 2023 2:19 pm Bascombe hinter til Thiago avgang. Nå er vel ikke Bascombe den sikreste kilden, men ikke helt avkoblet heller.
Jeg ser egentlig ikke for meg Thiago i Saudi nå, men vi får se. Sjøl om jeg sikkert har vært den mest kritiske til det han har levert den siste sesongen så er skulle jeg gjerne sett den skarpeste varianten litt til i rødt. Klarer ikke helt å slippe det, men vet jeg blir voldsomt skuffet.
Samme her. Vil være småtrist, men til å leve med. Har uansett et håp om at han blir og bidrar til å løfte oss tilbake til toppen. Ufattelig fet fotballspiller som dessverre har fått store deler av karrieren her ødelagt av egne og andres skader. To av tre sesonger har gått i vasken pga. dette. Med litt friskt blod, bedre dekning, færre skader, og en revansjesugen spillertropp så velger jeg å tro at det kan bli en riktig så bra siste sesong her.

Tror også troppen har godt av kontinuitet i form av eldre spillere som kan systemet nå som man har mistet fire etablerte spillere ila. et vindu.
Egentlig enig. Jeg har bare null tro på Thiago som nummer 14 i stallen. Og han kan ikke stoles på til noe mer enn det, og så er det en bitteliten fare for at man allikevel gjørt det. Det er jeg litt redd for. Klopp har det sikkert som oss, Thiago er en han virkelig unner å få en siste gode sesong. Det "tryggeste" hadde dessverre vært å shippe ham videre.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: tor jul 06, 2023 3:45 pm
Egentlig enig. Jeg har bare null tro på Thiago som nummer 14 i stallen. Og han kan ikke stoles på til noe mer enn det, og så er det en bitteliten fare for at man allikevel gjørt det. Det er jeg litt redd for. Klopp har det sikkert som oss, Thiago er en han virkelig unner å få en siste gode sesong. Det "tryggeste" hadde dessverre vært å shippe ham videre.
Nei, er jo en viss gambling det der. Men det at man nå, forhåpentligvis, har fått inn to mann på midten som ikke er skadeplaget gjør at jeg tenker man har råd til det når oppsiden er så høy. Treffer man så har man en verdensklassespiller som utfyller resten av gjengen der strålende. I tillegg beholder man en rutinert spiller som (utenfra) virker som en helprofesjonell og godt likt type i en forholdsvis ung stall i endring. Bommer man så går man glipp av kanskje 10-15 millioner pund for salget + 10 mill(?) man kunne spart i lønn? Det er jo ikke småpenger, men med Thiago ut så antar jeg at man må/bør hente noe nytt og da er spørsmålet hvem, for hvor mye, og hvor mye man prioriterer årets sesong kontra de kommende. Jeg tror f.eks. Thiago vil være bedre/viktigere for oss i år (gitt han ikke er helt porselen) enn navnene som ryktes inn - skal innrømme at jeg har sett minimalt med fotball av de fleste med unntak av Lavia.

Fuck trygt, gå for gull og skikkelig redemption arc i år med PL- og CL-gull.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Hvor skal Thiago spille? Det vi har sett siden de nye taktiske grepene er at han spiller ved siden av Trent i den dype toeren.

Passer de spesielt bra sammen?

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Kashmir skrev: tor jul 06, 2023 8:50 pm Hvor skal Thiago spille? Det vi har sett siden de nye taktiske grepene er at han spiller ved siden av Trent i den dype toeren.

Passer de spesielt bra sammen?
Jeg tipper at det vil avhenge litt av motstander og gameplan, men i utgangspunktet ja? Tenker også at han kan fylle rollen som en av de to fremste i boksen (spesielt den til venstre). Jeg er heller ikke overbevist om at Klopp konsekvent kommer til å kjøre boks-varianten med Trent uavhengig av hvem som er tilgjengelig/hvem vi møter. Med den dybden man har på midtbanen og foran nå med så mange spillere som kan bekle forskjellige posisjoner/roller så tipper jeg at vi kommer til å se litt forskjellige konstellasjoner og utgangsposisjoner avhengig av hvordan man ønsker å fremstå, gjerne også ila. kampene. Da hjelper det med fotballkloke gudbenådede fotballspillere som Thiago i laget.

Forventer nå en flat 4-4-2 i åpningskampen mot Chelsea med Thiago på høyrebacken.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

silkyglenjohnson skrev: tor jul 06, 2023 9:51 pm
Kashmir skrev: tor jul 06, 2023 8:50 pm Hvor skal Thiago spille? Det vi har sett siden de nye taktiske grepene er at han spiller ved siden av Trent i den dype toeren.

Passer de spesielt bra sammen?
Jeg tipper at det vil avhenge litt av motstander og gameplan, men i utgangspunktet ja? Tenker også at han kan fylle rollen som en av de to fremste i boksen (spesielt den til venstre). Jeg er heller ikke overbevist om at Klopp konsekvent kommer til å kjøre boks-varianten med Trent uavhengig av hvem som er tilgjengelig/hvem vi møter. Med den dybden man har på midtbanen og foran nå med så mange spillere som kan bekle forskjellige posisjoner/roller så tipper jeg at vi kommer til å se litt forskjellige konstellasjoner og utgangsposisjoner avhengig av hvordan man ønsker å fremstå, gjerne også ila. kampene. Da hjelper det med fotballkloke gudbenådede fotballspillere som Thiago i laget.

Forventer nå en flat 4-4-2 i åpningskampen mot Chelsea med Thiago på høyrebacken.
Tja til det.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lavia inn for £50 mill (40 til Southampton og 10 til Manchester City) hadde jo vært strøkent.
Da vil dere kun være en ny 26 år gammel VvD fra Southampton unna å ha et temmelig perfekt vindu.

Colwill, A Silva, Lukeba og Scalvini er jo the usual suspects for klubber som ønsker det neste store på stopperplass (jeg har ikke blitt like imponert av Lukeba som de tre andre, men det er mange som digger ham). Josip Sutalo, David Hancko eller Facundo Medina hvis dere ønsker en noe eldre, mer rutinert herremann.
Luka Vuskovic selvfølgelig også. I likhet med Arda Güler så er han en spiller jeg mener samtlige toppklubber i Europa burde ha kjøpt i januar.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

silkyglenjohnson skrev: tor jul 06, 2023 9:51 pm Jeg tipper at det vil avhenge litt av motstander og gameplan, men i utgangspunktet ja? Tenker også at han kan fylle rollen som en av de to fremste i boksen (spesielt den til venstre). Jeg er heller ikke overbevist om at Klopp konsekvent kommer til å kjøre boks-varianten med Trent uavhengig av hvem som er tilgjengelig/hvem vi møter. Med den dybden man har på midtbanen og foran nå med så mange spillere som kan bekle forskjellige posisjoner/roller så tipper jeg at vi kommer til å se litt forskjellige konstellasjoner og utgangsposisjoner avhengig av hvordan man ønsker å fremstå, gjerne også ila. kampene. Da hjelper det med fotballkloke gudbenådede fotballspillere som Thiago i laget.

Forventer nå en flat 4-4-2 i åpningskampen mot Chelsea med Thiago på høyrebacken.
Jeg tror ikke han kommer til å spille som en av de to fremste, jeg tror ikke vi kommer til å rotere formasjon og jeg er helt uenig i at Thiago og Trent er en god miks.

Thiago kan gjerne være et trygt pasningsalternativ og gi ballen til en bedre kreativ spiller i Trent, men det blir litt stusslig?

Fabinho tok seg opp på slutten når han spilte mer som en destroyer helt i ryggen på spillere mens Trent lå dypere. Skal Thiago gjøre dette?

Ser ikke helt den. Klopp finner sikkert ut av det, hvis Hendo roterer Trent så kan Thiago være den mer kreative ved siden av han.. kanskje?

Med en terrier og en playmaker type som mal.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Kashmir skrev: tor jul 06, 2023 10:31 pm
Jeg tror ikke han kommer til å spille som en av de to fremste, jeg tror ikke vi kommer til å rotere formasjon og jeg er helt uenig i at Thiago og Trent er en god miks.

Thiago kan gjerne være et trygt pasningsalternativ og gi ballen til en bedre kreativ spiller i Trent, men det blir litt stusslig?

Fabinho tok seg opp på slutten når han spilte mer som en destroyer helt i ryggen på spillere mens Trent lå dypere. Skal Thiago gjøre dette?

Ser ikke helt den. Klopp finner sikkert ut av det, hvis Hendo roterer Trent så kan Thiago være den mer kreative ved siden av han.. kanskje?

Med en terrier og en playmaker type som mal.
Fair nok det.

Jeg tror vi har to vidt forskjellige oppfatninger av Thiago som spiller. Trygt pasningsalternativ som skal dytte ballen til mer kreative spillere? Da skjønner jeg at du ikke ser behovet for å beholde ham.

Altså, det kommer helt an på. Jeg tror ikke det blir en sedvanlig kombo, men mot enkelte motstandere så tror jeg det kan fungere, ja. Og så setter man opp laget deretter.

Jeg innrømmer glatt at jeg er veldig svak for Thiago og at det kan blende meg litt, men jeg synes også det er litt overdrevet hvor svak han er i manges øyne her inne. Det er ikke mer enn én sesong siden han var en kjempeviktig bidragsyter på et lag som spilte alt av kamper de kunne den sesongen. Fjoråret var ræl, men det gjaldt for ganske mange andre også. Vi snakker om en av de mest pressresistente, pasningssikre og kreative midtbanespillerne som er der ute når han er på sitt beste. Hvis Klopp og co. tror at han kan levere oppimot det nivået igjen neste sesong så finner man selvsagt en plass til ham på den midtbanen enten man spiller med to, tre eller fire der.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

silkyglenjohnson skrev: tor jul 06, 2023 11:02 pm Fair nok det.

Jeg tror vi har to vidt forskjellige oppfatninger av Thiago som spiller. Trygt pasningsalternativ som skal dytte ballen til mer kreative spillere? Da skjønner jeg at du ikke ser behovet for å beholde ham.

Altså, det kommer helt an på. Jeg tror ikke det blir en sedvanlig kombo, men mot enkelte motstandere så tror jeg det kan fungere, ja. Og så setter man opp laget deretter.

Jeg innrømmer glatt at jeg er veldig svak for Thiago og at det kan blende meg litt, men jeg synes også det er litt overdrevet hvor svak han er i manges øyne her inne. Det er ikke mer enn én sesong siden han var en kjempeviktig bidragsyter på et lag som spilte alt av kamper de kunne den sesongen. Fjoråret var ræl, men det gjaldt for ganske mange andre også. Vi snakker om en av de mest pressresistente, pasningssikre og kreative midtbanespillerne som er der ute når han er på sitt beste. Hvis Klopp og co. tror at han kan levere oppimot det nivået igjen neste sesong så finner man selvsagt en plass til ham på den midtbanen enten man spiller med to, tre eller fire der.
Trent er bedre til å skape farligheter enn Thiago, vel? Thiago er/var flink til å ta i mot og snu bort en spiller eller to, men ser ikke at det skjer så ofte i PL som i BL. De livsfarlige pasningene som gikk gjennom to ledd og landet rett foran spesielt Müller på løp inn i farlig område hos Bayern synes jeg ikke vi har sett noe særlig av i Liverpool, men det kan kanskje den nye formasjonen hjelpe med. I Bayern handlet alt om å gi ballen til Thiago, så skulle han finne løpene. I Liverpool er Trent den spilleren, og Thiago blir mer et trygt pasningsvalg som kanskje kan dra noe opp av sekken hvis andre ikke gjør det.

Thiago er definitivt ikke en svak spiller, men ting må være lagt opp for at han skal fungere optimalt. Det har det aldri vært hos oss. Spesielt miksen med Fabinho hvor begge har litt av de samme svakhetene (sveisen) og veldig offensive backer har nok ikke vært optimalt. Men det er merkelig at han ikke har klart å finne Salah oftere.

Med andre ord, hvis vi kjøper Colwill og Caicedo så får vi sikkert 20 kjempe gode kamper fra Thiago neste år. Men det skjer jo ikke, så da burde vi heller fortsette å bygge rundt stjerna fra Liverpool i stedet.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Kashmir skrev: tor jul 06, 2023 11:21 pm
Trent er bedre til å skape farligheter enn Thiago, vel? Thiago er/var flink til å ta i mot og snu bort en spiller eller to, men ser ikke at det skjer så ofte i PL som i BL. De livsfarlige pasningene som gikk gjennom to ledd og landet rett foran spesielt Müller på løp inn i farlig område hos Bayern synes jeg ikke vi har sett noe særlig av i Liverpool, men det kan kanskje den nye formasjonen hjelpe med. I Bayern handlet alt om å gi ballen til Thiago, så skulle han finne løpene. I Liverpool er Trent den spilleren, og Thiago blir mer et trygt pasningsvalg som kanskje kan dra noe opp av sekken hvis andre ikke gjør det.

Thiago er definitivt ikke en svak spiller, men ting må være lagt opp for at han skal fungere optimalt. Det har det aldri vært hos oss. Spesielt miksen med Fabinho hvor begge har litt av de samme svakhetene (sveisen) og veldig offensive backer har nok ikke vært optimalt. Men det er merkelig at han ikke har klart å finne Salah oftere.

Med andre ord, hvis vi kjøper Colwill og Caicedo så får vi sikkert 20 kjempe gode kamper fra Thiago neste år. Men det skjer jo ikke, så da burde vi heller fortsette å bygge rundt stjerna fra Liverpool i stedet.
Kommer vel an på hvordan man definerer det å være kreativ, men for all del, tror kanskje jeg bare holder KdB høyere enn Trent når det kommer til å åpne forsvar fra den posisjonen - usikker på om jeg gjør det også. Jeg leste det som at du ikke så på ham som spesielt kreativ, så beklager det. Jeg er uansett ikke enig med deg i at alt må/skal gjennom Trent nå. Skjønner at det er en overdrivelse, det er rom for flere å være kreative på den midtbanen. Et mareritt å forsvare seg mot når flere kan bidra fra midtbanen på den måten. Spørsmålet for meg går mer på det defensive, men det tror jeg også at man skulle klart å håndtere i de kampene jeg ser for meg at den konstellasjonen kunne fungert.

Det her har vel vært minus sin kjepphest med Thiago. At signeringen signaliserte en endring i måten vi ønsket å spille på, noe som ikke nødvendigvis gjorde oss bedre. Jeg ser poenget, og er delvis enig, men ikke fullt ut. Thiago er ingen luksusspiller som alt må sentreres rundt, men klart, man mister mye av poenget å bruke ham om han ikke er mye involvert. Så skal vi også huske at den ene sesongen han holdt seg noenlunde skadefri (og det samme med resten av laget) så holdt man som nevnt på å gjøre noe historisk. Og det var ikke som at han bare gikk rundt utpå der og dyttet pasninger, eller at det ikke var rom for både ham og Trent til å være kreative. Og jada, ny rolle og alt det der. Men helt ærlig, Trent har gjort masse av det han gjør nå i ny rolle i tre år allerede. Han har vært alt annet enn en tradisjonell krittslikker under Klopp.

Igjen, jeg er ikke nødvendigvis uenig, men jeg synes du trekker feil slutning til hvorfor det ble sånn. I tillegg til at Fabinho knapt klarte å bevege seg, så ble de også kontinuerlig satt i vanskelige situasjoner av et lag som ikke fungerte. Man så ut som et takras i en periode, og ja da var Thiago svak - som så å si alle andre. Men er det ikke litt rart å trekke slutninger basert på den perioden, fremfor den mye lengre gode perioden rett i forkant hvor Thiago og laget var absurd gode?

Jeg forventer ikke at alle verdsetter Thiago like høyt som meg, men jeg synes det er litt merkelig hvor fort man avskriver ham etter en svak (og skadeplaget) periode. Holder han seg frisk tror jeg han kan være gull verdt i en midtbane som nå har mange forskjellige typer som kan settes sammen på mange forskjellige måter. Så var det det med å holde seg frisk da, der er jeg ikke sikker i det hele tatt, men jeg synes som sagt at oppsiden er så stor at det er verdt forsøket.

Natta.

Knax

Legg inn av Knax »

Fryktet lenge at man skulle ende opp med fuckings Mason Mount, heldigvis skjedde ikke det. Den summen Mount gikk for, klarte man å bruke på Szoboszlai heller. En to år yngre spiller.




markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: fre jul 07, 2023 12:08 am


Det her har vel vært minus sin kjepphest med Thiago. At signeringen signaliserte en endring i måten vi ønsket å spille på, noe som ikke nødvendigvis gjorde oss bedre. Jeg ser poenget, og er delvis enig, men ikke fullt ut. Thiago er ingen luksusspiller som alt må sentreres rundt, men klart, man mister mye av poenget å bruke ham om han ikke er mye involvert. Så skal vi også huske at den ene sesongen han holdt seg noenlunde skadefri (og det samme med resten av laget) så holdt man som nevnt på å gjøre noe historisk. Og det var ikke som at han bare gikk rundt utpå der og dyttet pasninger, eller at det ikke var rom for både ham og Trent til å være kreative. Og jada, ny rolle og alt det der. Men helt ærlig, Trent har gjort masse av det han gjør nå i ny rolle i tre år allerede. Han har vært alt annet enn en tradisjonell krittslikker under Klopp.
Bra avsnitt.
Jeg har aldri ment at Thiago er en luksusspiller. Men han er en spiller som tar mye plass, og det er litt skummelt når en spiller som er så viktig ikke fungerer. Vi kan si det samme om Trent sist sesong også. For meg så er kjøpene som er gjort en investering i sikre seg at man kan spille slik man vil, og at man har gode alternativ om ikke alt går etter planen. Og da altså spille slik man gjorde f.eks. 21/22, hvor man var nærmest ustoppelige.

Det innbærer ikke Trent og Thiago som to dype i en firkant på midten. Eller to og en halv/tre stoppere.

Det jeg er aller mest spent på er hvordan man sjonglerer Darwin, Diaz og Gakpo. Men der er det masse muligheter, det handler om hvordan få ut potensialet.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Knax skrev: fre jul 07, 2023 12:25 am Fryktet lenge at man skulle ende opp med fuckings Mason Mount, heldigvis skjedde ikke det. Den summen Mount gikk for, klarte man å bruke på Szoboszlai heller. En to år yngre spiller.



Siden du åpenbart er villig til å lene deg tungt på disse tallene, og synes Mount ikke er god, bør du ikke bruke 20/21 eller 21/22 sesongen til Mount og sammenligne med Szobo.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Fotball er ferskvare😂

Knax

Legg inn av Knax »

Wa11in skrev: fre jul 07, 2023 12:37 am Nå er det kanskje ikke helt fair å kjøre sammenligningen med tallene fra fjorårssesongen for Mounts del, hans desidert svakeste siden han ble seniorspiller. Det er garantert ikke den spilleren Man Utd mener at de har brukt £60mill på.

Tipper begge lagene har gjort fornuftige kjøp her, og fått inn den som passer best til sin setup. Mount i United kan bli veldig bra er jeg redd.
Fair det, men jeg er fortsatt glad over at det ble Szobo fremfor Mount når man ser at det er samme overgangssum. Mount har også 250K i grunnlønn, mens Szobo ligger på 130K.

Når vi i tillegg har Jones, som jeg mener kommer til å bli en langt bedre spiller enn Mount, så synes jeg det var skremmende at vi var såpass sterkt interessert i Mount.

Knax

Legg inn av Knax »

tbb skrev: fre jul 07, 2023 9:20 am Siden du åpenbart er villig til å lene deg tungt på disse tallene, og synes Mount ikke er god, bør du ikke bruke 20/21 eller 21/22 sesongen til Mount og sammenligne med Szobo.
Mount har vært svak lenge, selv 21/22 sesongen selv om han hadde flere mål og assist enn Szobo sin fjorårssesong. Szobo scorer bedre på alt annet selv om man sammenligner med 21/22 sesongen.

Springer

Legg inn av Springer »

Back in business :-)
Palhinha anyone?
Ja, for vi kan vel ikke vinne ligaen med bare "kids",,,, eller kan vi det??
Uansett blir det ikke 80 mill for en 28 åring fra vår side.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Springer skrev: man jul 17, 2023 9:32 pm Back in business :-)
Palhinha anyone?
Ja, for vi kan vel ikke vinne ligaen med bare "kids",,,, eller kan vi det??
Uansett blir det ikke 80 mill for en 28 åring fra vår side.
Vi kjøper ikke en spiller med så råtne pasningsstats som Palhinha. Og iallfall ikke når han er 28 år.

Springer

Legg inn av Springer »

KongOlav2 skrev: tor jul 20, 2023 1:20 pm
Springer skrev: man jul 17, 2023 9:32 pm Back in business :-)
Palhinha anyone?
Ja, for vi kan vel ikke vinne ligaen med bare "kids",,,, eller kan vi det??
Uansett blir det ikke 80 mill for en 28 åring fra vår side.
Vi kjøper ikke en spiller med så råtne pasningsstats som Palhinha. Og iallfall ikke når han er 28 år.
Enig, liker bedre ryktene om allroundern Kimmich som kan krige med Bajcetic om def midtbane eller vikariere lenger bak.
If the price is right,,,,

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»