Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
TheOpiate

Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av TheOpiate »

Ja nå skal det skje. Full overhaling av midtbanen, med Bellingham som hovedmål. Det man ikke vet når tråden startes er hvilke kriterierer som ligger til grunn for vinduet:

-Har man CL?
-Er man eid av sjeiker?
-Er Klopp ved roret?
-Ref CL, har man noen penger å bruke?

Kjør diskusjon!!!!!!!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Uansett hva som skjer så er vi ferdig som toppklubb.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

-Har man CL? Nei nei. Ikke engang Conference.

-Er man eid av sjeiker? Niks. FSG4Ever

-Er Klopp ved roret? Ja. :heart:

-Ref CL, har man noen penger å bruke? lol, nei. Penga brukes på den splitter nye NFL-franchisen Boston Ballekickers.

Men vi kopierer Chelsea på den måten at Milner får kontrakt fram til 2045.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: ons feb 01, 2023 4:32 pm Ja nå skal det skje. Full overhaling av midtbanen, med Bellingham som hovedmål. Det man ikke vet når tråden startes er hvilke kriterierer som ligger til grunn for vinduet:

-Har man CL?
-Er man eid av sjeiker?
-Er Klopp ved roret?
-Ref CL, har man noen penger å bruke?

Kjør diskusjon!!!!!!!
Sansynligvis
Nei
Ja
Ja

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 6:23 pm
TheOpiate skrev: ons feb 01, 2023 4:32 pm Ja nå skal det skje. Full overhaling av midtbanen, med Bellingham som hovedmål. Det man ikke vet når tråden startes er hvilke kriterierer som ligger til grunn for vinduet:

-Har man CL?
-Er man eid av sjeiker?
-Er Klopp ved roret?
-Ref CL, har man noen penger å bruke?

Kjør diskusjon!!!!!!!
Sansynligvis
Nei
Ja
Ja
Hvorfor er det så sannsynlig med CL? Henviser nå til tabellen. Noen må virkelig drite på draget der fremme. Og da snakker vi trolig flere enn en. 20-30% ser det ut som.
Sist redigert av Folk_flesk den ons feb 01, 2023 6:34 pm, redigert 1 gang totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: ons feb 01, 2023 6:25 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 6:23 pm
TheOpiate skrev: ons feb 01, 2023 4:32 pm Ja nå skal det skje. Full overhaling av midtbanen, med Bellingham som hovedmål. Det man ikke vet når tråden startes er hvilke kriterierer som ligger til grunn for vinduet:

-Har man CL?
-Er man eid av sjeiker?
-Er Klopp ved roret?
-Ref CL, har man noen penger å bruke?

Kjør diskusjon!!!!!!!
Sansynligvis
Nei
Ja
Ja
Hvorfor er det så sannsynlig med CL? Henviser nå til tabellen. Noen må virkelig drite på draget der fremme. Og da snakker vi trolig flere enn en.
Fordi Liverpool vinner CL.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 6:34 pm
Folk_flesk skrev: ons feb 01, 2023 6:25 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 6:23 pm

Sansynligvis
Nei
Ja
Ja
Hvorfor er det så sannsynlig med CL? Henviser nå til tabellen. Noen må virkelig drite på draget der fremme. Og da snakker vi trolig flere enn en.
Fordi Liverpool vinner CL.
Og det mener du er noe man i en slik sesong (ev. en hvilken som helst sesong) kan betenge som "sannsynligvis"?

Deila

Legg inn av Deila »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 6:34 pm
Folk_flesk skrev: ons feb 01, 2023 6:25 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 6:23 pm

Sansynligvis
Nei
Ja
Ja
Hvorfor er det så sannsynlig med CL? Henviser nå til tabellen. Noen må virkelig drite på draget der fremme. Og da snakker vi trolig flere enn en.
Fordi Liverpool vinner CL.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: ons feb 01, 2023 6:35 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 6:34 pm
Folk_flesk skrev: ons feb 01, 2023 6:25 pm

Hvorfor er det så sannsynlig med CL? Henviser nå til tabellen. Noen må virkelig drite på draget der fremme. Og da snakker vi trolig flere enn en.
Fordi Liverpool vinner CL.
Og det mener du er noe man i en slik sesong (ev. en hvilken som helst sesong) kan betenge som "sannsynligvis"?
Klopp har sagt det. (Iallfall at de kommer til finalen, og da er nok resten grei skuring)

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Endelig løsner det for Wonder-kid Rayan Cherki. Om Klopp ønsket seg Fekir så er det bare å hente Cherki nå.
Rett opp bak Bellingham på ønskelista etter de siste kampene.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Er vel i alle fall mer og mer som tyder på at man allerede har en avtale klar for Bellingham til sommeren. Både i det Klopp sier, FSG sier og ikke minst hvordan man har vært i overgangsmarkedet. Så får vi se hva som eventuelt kommer i tillegg til han, men vil tro man har planer om å hente minst en midtbanespiller til + en stopper.

Everenga

Legg inn av Everenga »

markantovertak skrev: søn feb 12, 2023 10:18 pm Endelig løsner det for Wonder-kid Rayan Cherki. Om Klopp ønsket seg Fekir så er det bare å hente Cherki nå.
Rett opp bak Bellingham på ønskelista etter de siste kampene.
Tabloidgutta i England må ha blitt så utrolig skuffet da Fekir ikke kom. Overskriftene hadde jo gjort seg selv. Naughty Fekir, dirty Fekir, cheeky Fekir, need a bunch of Fekirs osv.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: tir feb 21, 2023 12:19 pm Ikke at det kommer til å skje noe her allerede til sommeren, men kanskje neste år - Det Karim Adeyemi driver med for Dortmund om dagen er fullstendig galskap. Etter en trang start, med en høst hvor han ikke fant seg helt til rette, har han vært helt dustete nå etter vinterpausen i BL. Perfekt erstatter den dagen Salah skal takke for seg.

- Bellingham sommeren 23
- Adeyemi sommeren 24

Ja takk :)
Helt enig. Adeyemi må være høyt på lista over de som skal ta over for Salah. Cherki for Firmino i sommer og Adeyemi for Salah i 2024. Da er vi sorted offensivt for noen år.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Adeyemi og pris?
Cherki og pris?
Kudus og pris?

slik jeg ser det så blir nok Kudus billigst..troligt
men trenger vi de 3?
3 av disse er offansive/kant
har vi ikke nok der
Løpssterk er Kudus no brainer for meg
Kant utvilsomt Adeyemi

The Kwames

Springer

Legg inn av Springer »

Tar gjerne M Mount som Britisk stallfyll på midtbanen også.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Springer skrev: tir feb 21, 2023 8:16 pm Tar gjerne M Mount som Britisk stallfyll på midtbanen også.
Han blir ikke stallfyll, og han blir i alle fall priset som stallfyll.

Tar gjerne Mount, men han kommer definitivt ikke inn for å rotere og varme benken.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Positive uttalelser fra Klopp, håper han bruker sin posisjon til å stille litt krav i sommer ovenfor FSG. Det må handles stort.

Realistisk er vel all inn på Bellingham, mens vi sparer litt på å hente Tielemans og Mount. Så burde vi også få inn en midstopper og kvitte oss med Matip. Helst Gomez, men grunnet brite så overlever han.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Er vi heldige blir det et par nye langtidskontrakter. Kanskje et lån mot slutten av vinduet?

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

https://www.nettavisen.no/sport/bild-jo ... -95-939344

Ser jo unektelig positivt ut. Men tør ikke helt å håpe

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Guarnere skrev: lør feb 25, 2023 12:32 pm https://www.nettavisen.no/sport/bild-jo ... -95-939344

Ser jo unektelig positivt ut. Men tør ikke helt å håpe
Oppleves litt som at man ikke kan være kritisk som rivaliserende supporter uten at det fort blir skyttergrav-debatt her inne. Synes det er en stor forskjell fra VGD anno 2010. Men dersom jeg tilnærmer meg denne debatten med å si at det helt sikkert er min egen feil har vi kanskje et ok utgangspunkt.

Dernest kan en kanskje si at Liverpool har vært best på overgangsmarkedet i perioden 15-23. Og dersom en er best, gir da kjøp som Jude Bellingham mening?

For det første, man gjør ikke noe «smart» ved å betale €150 mill for Bellingham. Man betaler det som må til i åpen konkurranse med alle andre som kan betale mest mulig.

For det andre, dersom man er best gir det ikke da mening å legge eggene i flere kurver? Gi seg selv flere sjanser til å treffe? Litt ref «Gamblers Ruin». (Spiller du blackjack med en spiller som har mye mer penger enn deg, men hvor du vinner 55 % av gangene bør du bette lavt for å unngå at du blir «wipet ut». Fordeler du egne midler over flere bet spiller tilfeldigheter mindre rolle enn over få bet. Mao sørg for å spille med lav nok innsats til at du unngår å bli konket, og øke sjansen for at ferdigheter spiller inn.)

Skjønner at Bellingham er en så «sure thing» som man får det. Men selv for disse spillerne finner man bomkjøp. Selv Liverpool har klart å bomme på en «sure thing» i form av Keita. Man får nesten 2xDarwin for en Bellingham. Og som Klopp sa i dag, det er veldig mange gode fotballspillere på markedet.

Jeg skrev for ett par år siden at Liverpool begynte å få orden på økonomien og at de ville begynne å bruke mye penger rundt 22-23. Det er jeg fortsatt ganske overbevist om. Jeg er imidlertid overrasket over at det later til å være en solid forandring i strategi. Kanskje man ser at man har mistet noe av edgen? Bellingham er i liten grad et Liverpool-kjøp under Edwards-perioden.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

tbb skrev: lør feb 25, 2023 9:56 pmBellingham er i liten grad et Liverpool-kjøp under Edwards-perioden.
Tja, jeg vil vel påstå at datidens overgangssum for både Allison og VVD er sammenlignbar med summen det spekulere i for Bellingham, fotballinflasjon og posisjon tatt i betraktning.

I tidlig Edwards-periode var ikke Liverpool i en posisjon til å kunne tiltrekke seg slike spillere. De siste årene har man ikke akkurat hentet «ukjente» spillere for lave summer ala Robertson, Matip og co.

Betal det som behøves for Bellingham. Alt virker rett med ham, herunder ryktene om at han motiveres av å snu skuta. Virker som en bunnsolid type med en enorm karriere foran seg.

Tipper man finner seg 1-2 bosmann-spillere for å demme opp noe for utlegget for Jude.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ministeren skrev: lør feb 25, 2023 10:22 pm
tbb skrev: lør feb 25, 2023 9:56 pmBellingham er i liten grad et Liverpool-kjøp under Edwards-perioden.
Tja, jeg vil vel påstå at datidens overgangssum for både Allison og VVD er sammenlignbar med summen det spekulere i for Bellingham, fotballinflasjon og posisjon tatt i betraktning.

I tidlig Edwards-periode var ikke Liverpool i en posisjon til å kunne tiltrekke seg slike spillere. De siste årene har man ikke akkurat hentet «ukjente» spillere for lave summer ala Robertson, Matip og co.

Betal det som behøves for Bellingham. Alt virker rett med ham, herunder ryktene om at han motiveres av å snu skuta. Virker som en bunnsolid type med en enorm karriere foran seg.

Tipper man finner seg 1-2 bosmann-spillere for å demme opp noe for utlegget for Jude.
Enig angående van Dijk. Hadde glemt hvor dyr Alisson var. Men totalpakken vil jeg likevel tro er veldig mye høyere for Bellingham. Selv justert for dette. En spiller som er jaktet av Real Madrid, City og går for den summen skal ha litt lønn. Selv om bamseklemmer er en egen valuta i Liverpool.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

tbb skrev: lør feb 25, 2023 9:56 pm
Guarnere skrev: lør feb 25, 2023 12:32 pm https://www.nettavisen.no/sport/bild-jo ... -95-939344

Ser jo unektelig positivt ut. Men tør ikke helt å håpe
Oppleves litt som at man ikke kan være kritisk som rivaliserende supporter uten at det fort blir skyttergrav-debatt her inne. Synes det er en stor forskjell fra VGD anno 2010. Men dersom jeg tilnærmer meg denne debatten med å si at det helt sikkert er min egen feil har vi kanskje et ok utgangspunkt.

Dernest kan en kanskje si at Liverpool har vært best på overgangsmarkedet i perioden 15-23. Og dersom en er best, gir da kjøp som Jude Bellingham mening?

For det første, man gjør ikke noe «smart» ved å betale €150 mill for Bellingham. Man betaler det som må til i åpen konkurranse med alle andre som kan betale mest mulig.

For det andre, dersom man er best gir det ikke da mening å legge eggene i flere kurver? Gi seg selv flere sjanser til å treffe? Litt ref «Gamblers Ruin». (Spiller du blackjack med en spiller som har mye mer penger enn deg, men hvor du vinner 55 % av gangene bør du bette lavt for å unngå at du blir «wipet ut». Fordeler du egne midler over flere bet spiller tilfeldigheter mindre rolle enn over få bet. Mao sørg for å spille med lav nok innsats til at du unngår å bli konket, og øke sjansen for at ferdigheter spiller inn.)

Skjønner at Bellingham er en så «sure thing» som man får det. Men selv for disse spillerne finner man bomkjøp. Selv Liverpool har klart å bomme på en «sure thing» i form av Keita. Man får nesten 2xDarwin for en Bellingham. Og som Klopp sa i dag, det er veldig mange gode fotballspillere på markedet.

Jeg skrev for ett par år siden at Liverpool begynte å få orden på økonomien og at de ville begynne å bruke mye penger rundt 22-23. Det er jeg fortsatt ganske overbevist om. Jeg er imidlertid overrasket over at det later til å være en solid forandring i strategi. Kanskje man ser at man har mistet noe av edgen? Bellingham er i liten grad et Liverpool-kjøp under Edwards-perioden.
I et Liverpool per sommeren 2022 med en nesten fullkommen sesong ga Bellingham komplett mening. Når vi kommer til sommeren 2023 og skuta tar inn vann fra alle bauger og kanter er det et betimelig spørsmål, men tror kvaliteten vi får inn i Bellingham er så absurd at det alene kan løfte mange av medspillere opp til gamle nivåer. For ikke å snakke om at man har spart opp til Bellingham i 2(3) sesonger og det er åpenlyst at han er vårt hovedmål det kommende vinduet. Det blir interessant stemning i LFC-leiren om han signerer for noen andre..

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Sjefan skrev: lør feb 25, 2023 10:47 pm
tbb skrev: lør feb 25, 2023 9:56 pm
Guarnere skrev: lør feb 25, 2023 12:32 pm https://www.nettavisen.no/sport/bild-jo ... -95-939344

Ser jo unektelig positivt ut. Men tør ikke helt å håpe
Oppleves litt som at man ikke kan være kritisk som rivaliserende supporter uten at det fort blir skyttergrav-debatt her inne. Synes det er en stor forskjell fra VGD anno 2010. Men dersom jeg tilnærmer meg denne debatten med å si at det helt sikkert er min egen feil har vi kanskje et ok utgangspunkt.

Dernest kan en kanskje si at Liverpool har vært best på overgangsmarkedet i perioden 15-23. Og dersom en er best, gir da kjøp som Jude Bellingham mening?

For det første, man gjør ikke noe «smart» ved å betale €150 mill for Bellingham. Man betaler det som må til i åpen konkurranse med alle andre som kan betale mest mulig.

For det andre, dersom man er best gir det ikke da mening å legge eggene i flere kurver? Gi seg selv flere sjanser til å treffe? Litt ref «Gamblers Ruin». (Spiller du blackjack med en spiller som har mye mer penger enn deg, men hvor du vinner 55 % av gangene bør du bette lavt for å unngå at du blir «wipet ut». Fordeler du egne midler over flere bet spiller tilfeldigheter mindre rolle enn over få bet. Mao sørg for å spille med lav nok innsats til at du unngår å bli konket, og øke sjansen for at ferdigheter spiller inn.)

Skjønner at Bellingham er en så «sure thing» som man får det. Men selv for disse spillerne finner man bomkjøp. Selv Liverpool har klart å bomme på en «sure thing» i form av Keita. Man får nesten 2xDarwin for en Bellingham. Og som Klopp sa i dag, det er veldig mange gode fotballspillere på markedet.

Jeg skrev for ett par år siden at Liverpool begynte å få orden på økonomien og at de ville begynne å bruke mye penger rundt 22-23. Det er jeg fortsatt ganske overbevist om. Jeg er imidlertid overrasket over at det later til å være en solid forandring i strategi. Kanskje man ser at man har mistet noe av edgen? Bellingham er i liten grad et Liverpool-kjøp under Edwards-perioden.
I et Liverpool per sommeren 2022 med en nesten fullkommen sesong ga Bellingham komplett mening. Når vi kommer til sommeren 2023 og skuta tar inn vann fra alle bauger og kanter er det et betimelig spørsmål, men tror kvaliteten vi får inn i Bellingham er så absurd at det alene kan løfte mange av medspillere opp til gamle nivåer. For ikke å snakke om at man har spart opp til Bellingham i 2(3) sesonger og det er åpenlyst at han er vårt hovedmål det kommende vinduet. Det blir interessant stemning i LFC-leiren om han signerer for noen andre..
Enig i dette! Ga veldig mening i fjor sommer. Caicedo og/eller Rice, samt ett par mer offensive kunne gitt vel så mye mening pt. Altså tre virkelig gode midtbanespillere.

Litt spesielt i sommer ved at det er flere virkelig gode unge midtbanespillere som vil kunne være tilgjengelig. Typer som Caicedo og Mc Allister spiller for en klubb hvor de spiller en type fotball som gjør de særlig aktuelle (mer proven blir det ikke). I tillegg har man Rice og Neves. JWP er kanskje ikke særlig ung, men en spiller man med relativt stor grad av sikkerhet vet hva man får (og trolig med en betydelig oppside i et velfungerende lag med gode spillere).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: søn feb 26, 2023 10:33 am
tbb skrev: lør feb 25, 2023 11:05 pm JWP er kanskje ikke særlig ung, men en spiller man med relativt stor grad av sikkerhet vet hva man får (og trolig med en betydelig oppside i et velfungerende lag med gode spillere).
Skulle akkurat til å logge inn for å lansere nettopp han i denne tråden. Har jo vært snakket om før, men med Southampton på vei ned, så ville det ikke vært overraskende om han hadde en klausul som gjør at han kan hentes for en rimelig penge. Alt under £20mil. er innafor, kan sammenlignes med da vi hentet Milner på free transfer. Tipper vi kan få noe lignende ut av JWP, 5-6 år med en gjennomproff og utrolig lite skadeplaget type, som kommer til å gjøre en fin jobb uten å sutre når han roteres.
Jeg vil si at han man kunne betalt mer også. Jeg sliter med å se at han er noe mindre talentfull enn feks Jordan Henderson. På toppen av det hele er han velsignet med en helt annen fysikk. Aldri skadet, som du skriver, og veldig lett i kroppen. Nesten litt B. Silva-aktig mtp løpskraft/kapasitet. Frisparkene er bare en bonus.

Såpass lite kilometer på klokken at selv om han er 29 år føler jeg meg ganske trygg på at man får fire-fem svært gode år ut av han.

Et annet poeng er at han store deler av karrieren har spilt «press-fotball» (Pochettino og Hassenhuttl). Jeg hadde svært gjerne sett han som «erstatter» for Eriksen i Man Utd, men EtH virker «besatt» av FdJ.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: søn feb 26, 2023 11:05 am
tbb skrev: søn feb 26, 2023 10:46 am Jeg sliter med å se at han er noe mindre talentfull enn feks Jordan Henderson.
Enig i det meste, men her sliter jeg med å følge deg altså :P Det Henderson drev med fra han var 23-29 er noe ganske annet enn hva JWP har holdt på med. Det er en god grunn til at Hendo har vært på blokka hos flere av de store klubbene, mens JWP har vært jaktet av Aston Villa.

Og det sier jeg som en stor fan av JWP altså. Men det er voldsom forskjell på han og Jordan Henderson, og det er så leit å se hvor lite verdsatt sistnevnte er. Mente å huske at du egentlig skilte deg ut ved å være en av relativt få utenfor vår egen fanbase som faktisk hadde fått med seg hvor bra Hendo er, men å sammenligne han med JWP kvalitetsmessig er jo å bomme greit på målet.
Har han vært på blokka til så mange storklubber da? Ikke veldig fan av Rodgers akkurat, men minst like beskrivende at han ønsket å bytte han med Clint Dempsey (da var han 23-24 år?)?

Voldsomt overvurdert av endel Liverpool-supportere, og voldsomt undervurdert av veldig mange andre. Han kan, i likhet med veldig mange andre fotballspillere, takke Jurgen Klopp for å ha fått maksimalt ut av det talentet. Dersom Kagawa, Gotze, Sahin, Grosskreutz, Bender, B-kowski etc kunne bli blant de heteste i Europa og spille CL-finale synes jeg ikke det er helt urealistisk at Klopp er forklaringsvariabelen på forskjellen mellom karrieren til Henderson og JWP.

Så er det heller ikke slik at jeg mener at Henderson ikke er en talentfull fotballspiller. Jeg ønsker tross alt han jeg sammenligner han med til Man Utd.

(Som tenåringer var det mye mer blest rundt Ward-Prowse enn Henderson.)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: lør feb 25, 2023 11:05 pm Enig i dette! Ga veldig mening i fjor sommer. Caicedo og/eller Rice, samt ett par mer offensive kunne gitt vel så mye mening pt. Altså tre virkelig gode midtbanespillere.

Litt spesielt i sommer ved at det er flere virkelig gode unge midtbanespillere som vil kunne være tilgjengelig. Typer som Caicedo og Mc Allister spiller for en klubb hvor de spiller en type fotball som gjør de særlig aktuelle (mer proven blir det ikke). I tillegg har man Rice og Neves. JWP er kanskje ikke særlig ung, men en spiller man med relativt stor grad av sikkerhet vet hva man får (og trolig med en betydelig oppside i et velfungerende lag med gode spillere).
JWP mener jeg kunne vært fornuftig om man hadde fått ham til en "grei" sum f.eks sommeren 2021 om man samtidig sendte ut iallfall Ox. Nå som han nå blir 29 til høsten mener jeg ville vært mindre mening i det.

De andre spillerne er jeg enig i. Tar gjerne Rice og MacAllister i stedet for Bellingham. Dersom det skulle vært et alternativ. Eller bytter ut Fabinho med Neves om overgangssummene skulle gå sånn ca opp i opp, og Neves klarer seg med rundt halvparten av lønna til Fabinho.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: søn feb 26, 2023 11:54 am
tbb skrev: søn feb 26, 2023 11:17 am Har han vært på blokka til så mange storklubber da? Ikke veldig fan av Rodgers akkurat, men minst like beskrivende at han ønsket å bytte han med Clint Dempsey (da var han 23-24 år?)?
Ehh, nei... Det er jo bare vås. Han var på blokka til Ferguson i Man Utd. Det har vært snakk om at Pep har kikka på han og ønska han til City. Barca har vært nevnt i forbindelse med han. Og han har spilt 500 kamper for Liverpool, som er en storklubb. Dette står i ganske sterk kontrast til JWP, som har spilt 400 kamper for Southampton og vært på blokka til Aston Villa.

Du mener like fullt at der er "minst like beskrivende at Rodgers ønsket å bytte han ut med Clint Dempsey". Ha ha.
tbb skrev: søn feb 26, 2023 11:17 am Voldsomt overvurdert av endel Liverpool-supportere, og voldsomt undervurdert av veldig mange andre. Han kan, i likhet med veldig mange andre fotballspillere, takke Jurgen Klopp for å ha fått maksimalt ut av det talentet. Dersom Kagawa, Gotze, Sahin, Grosskreutz, Bender, B-kowski etc kunne bli blant de heteste i Europa og spille CL-finale synes jeg ikke det er helt urealistisk at Klopp er forklaringsvariabelen på forskjellen mellom karrieren til Henderson og JWP.
Henderson er så latterlig mye bedre, og har en så voldsomt mye mer imponerende CV enn samtlige av de du namedropper her, at det ikke blir en bittelitt fair sammenligning enn gang. Du hopper også elegant bukk over at JWP og Henderson faktisk har kjempet om plass på samme lag i store deler av karrieren. Han ene har vært en del av ledergruppa, med over 70 matcher. Han andre har 11 landskamper.

Det er altså helt søkt å mene at det liksom skal være mulig å sammenligne disse to uten at det er overkjøring i favør Henderson.
tbb skrev: søn feb 26, 2023 11:17 am Så er det heller ikke slik at jeg mener at Henderson ikke er en talentfull fotballspiller. Jeg ønsker tross alt han jeg sammenligner han med til Man Utd.

(Som tenåringer var det mye mer blest rundt Ward-Prowse enn Henderson.)
Det siste her er jo også bare tullprat. Det var aldeles ikke "Mye mer blest rundt JWP enn Hendo som tenåring". Relativt jevnt, men om noe så var det Hendo som var den det ble snakket mest og høyest om. Debuterte for landslaget 3 mnd etter at han var ute av tenårene, med bare én PL-sesong bak seg, mens JWP var nesten 23, og hadde 5 sesonger med PL-fotball bak seg før han fikk sin debut. Som 21-åring ble Henderson hentet for masse penger av en storklubb. Da JWP var 21 var han en rotasjonsspiller for Southampton.

Det finnes en veldig naturlig spiller å sammenligne han med i dagens Liverpool-tropp, og det er Milner. Kvalitetsmessig er begge et godt hakk under Henderson, og sånn har det vært på absolutt alle stadier av de 3 spillernes karrierer.
Uenig i nesten alt. Man kan vel sammenligne hvem som helst, avhengig av hva man skriver?

JWP skrev jeg forresten flere innlegg om på VGD allerede i 2012-2013. Da var han hva? 17-18? Henderson kom mye mer ut av intet da han slo gjennom for Sunderland. Fikk også debuten for aldersbestemte landslag først etter debuten for Sunderland, ser jeg nå. Det stemmer bra med husken min.

Det blir spennende å følge Henderson de neste par årene. Kjennetegnet ved de mest begavede spillerne er at de klarer tilpasse seg når de «mister» fysikken. Det er når tidevannet trekker seg tilbake man ser hvem som har svømt nakne, var det en som engang sa. Slik blir det litt med midtbanespillere også. De aller mest talentfulle, og som Henderson ønsker å kunne sammenligne seg med, har nok ferdigheter til å likevel være verdensklasse i flere år. Modric et siste eksempel. Klarer Henderson spille på de øverste nivået et par år til? Det bunnivået jeg har sett hos Henderson ett par kamper denne sesongen, i en alder av 32 år, har vært rimelig sjokkerende.

(Jeg har btw aldri sett linker til hverken Barca eller Pep, og er usikker på hvorfor fjerne rykter om det skulle bety noe. Ferguson valgte ikke å hente Henderson. Usikker på hvorfor det taler til hans fordel i denne sammenheng, selv om det åpenbart var en tabbe av Ferguson).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: søn feb 26, 2023 12:47 pm
tbb skrev: søn feb 26, 2023 12:21 pm Uenig i nesten alt. Man kan vel sammenligne hvem som helst, avhengig av hva man skriver?
Selvsagt. Men det du skriver kan også leses slik: "Ja, men under Klopp er det mange drittspillere som har sett gode ut, så det er ikke sikkert at Henderson egentlig er så innmari bra".

At Klopp er flink til å skru sammen kollektiv er selvsagt noe alle som spiller under han er tjent med. Men Henderson har vært knallbra under Rodgers, Bruce og Southgate også. Man kan kanskje ikke tillegge alle disse de samme kvalitetene som Klopp eller?

Det at Kagawa og Sahin var innmari gode i et par år under Klopp settes altså opp mot alt det Henderson har oppnådd og prestert, i et forsøk på å tilskrive æren til Klopp. Jeg synes ikke at det er en fair sammenligning.
tbb skrev: søn feb 26, 2023 12:21 pm JWP skrev jeg forresten flere innlegg om på VGD allerede i 2012-2013. Da var han hva? 17-18? Henderson kom mye mer ut av intet da han slo gjennom for Sunderland. Fikk også debuten for aldersbestemte landslag først etter debuten for Sunderland, ser jeg nå. Det stemmer bra med husken min.
Jeg skrev også en del om JWP tidlig, har vært glad i han helt siden han kom opp sammen med Luke Shaw på det Southampton-laget som vi nærmest brukte som farmerlag en periode der. 2012-13-laget til Soton var jo et særdeles artig lag å følge med på. Men det er fullstendig tøysete å hevde at det var "betydelig mer blest rundt han enn det var rundt Henderson da de begge var tenåringer". JWPs 7 kamper for England U17 (en av de tristeste årgangene kan man jo legge til) endrer ikke så veldig mye på det.
tbb skrev: søn feb 26, 2023 12:21 pm Det blir spennende å følge Henderson de neste par årene. Kjennetegnet ved de mest begavede spillerne er at de klarer tilpasse seg når de «mister» fysikken. Det er når tidevannet trekker seg tilbake man ser hvem som har svømt nakne, var det en som engang sa. Slik blir det litt med midtbanespillere også. De aller mest talentfulle, og som Henderson ønsker å kunne sammenligne seg med, har nok ferdigheter til å likevel være verdensklasse i flere år. Modric et siste eksempel. Klarer Henderson spille på de øverste nivået et par år til? Det bunnivået jeg har sett hos Henderson ett par kamper denne sesongen, i en alder av 32 år, har vært rimelig sjokkerende.
Jeg synes ikke det er så veldig spennende. Henderson har aldri vært den mest begavede. Han kommer til å ha et helt normalt kvalitetsdropp, i likhet med alle andre som ikke er Luka Modric, Paul Scholes, Xavi, Gerrard, Pirlo eller Kroos. Felles for disse er at de tilhører/tilhørte den ypperste eliten av fotballspillere i verden. Kremen. De aller ypperste. Det er da ingen som hevder eller noensinne har hevdet at Henderson er der, han er jo ikke i nærheten en gang. Kvalitetsdroppet hos Henderson er allerede ganske synlig, som du påpeker. Men det er da heller ikke 2023-utgaven av Henderson som jeg har satt opp mot JWP her.

Interessant nok så trekker du frem fysikken til JWP som en fremtredende kvalitet. Jeg er enig, men det er viktig å påpeke at fysikk også var Hendersons fremste force da han var på sitt aller beste. Men på en helt annen måte enn for JWP, for Henderson var det forflytningsevne og tempo som var på et helt latterlig nivå, og det er også den enkeltkvaliteten som definitivt gjorde at peak-Hendo helt enkelt utklasser peak-JWP med solid margin. Jeg mistenker at du nok en gang lider av lett hukommelsestap (slik du gjorde da du hevdet at Gerrard primært var angrepsspiller, før jeg rolig kledde av deg over et par sider for noen år siden), og at du hadde hatt godt av å se noen Liverpoolkamper fra 2012-2018, for å se hvilken Henderson det er jeg har forsøkt å beskrive i de siste innleggene. Det er en spiller som var på et nivå som JWP aldri har vært i nærheten av.
Haha, da ville du aldri følt deg som en mann igjen.

Jeg synes heller ikke de jeg nevnte var drittspillere. Henderson var selvsagt vesentlig bedre og mer talentfull, men så var aldri poenget at disse var like gode heller eller at Klopp kunne oppnådd det med hvem som helst.
Sist redigert av tbb den søn feb 26, 2023 12:57 pm, redigert 1 gang totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Det er lite som er mer troverdig enn transferrykter fra italienske kilder. Denne gangen er de altså calciomercato som kan fortelle oss at Thiagos skift i rødt nærmer seg slutten. Jeg omfavner ryktet, Liverpool kan ikke bruke mer tid på ham.

Jeg stolte sjøl på at han var så god at de svakhetene hans ble lett kamuflert av de andre spillerne. Slik ble det altså ikke. En rebuild med Thiago som en viktig brikke høres også veldig feil ut. Godt å få det bekreftet av en såpass solid kilde.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»