Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
johwi68

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av johwi68 »

Midtbanespillere sesongen 23/24:

Fabinho, Henderson, Thiago, Mac Allister, Szoboszlai, Jones, Bajcetic, Elliott. Åtte spillere synes jeg er nok, og skulle vi hente inn Thuram eller Lavia må det nesten bety a) at vi selger en spiller (Thiago?), eller b) at Bajcetic eller Elliott går ut på lån.

Jeg er kun bekymret for forsvarsrekka nå, og skulle ønske at vi ryddet plass til to nye stoppere med gode backferdigheter. Pavard fra Bayern til høyresiden, og muligens Colwill. Ut med Matip og Phillips. Hadde vi fått det til vil jeg påstå at dette har vært tidenes overgangsvindu for LFC sin del, og stallen hadde vært strøken. Muligens med unntak av at vi fortsatt har Adrian som tredjekeeper, men for alt jeg vet er han en viktig fyr i spillegruppa.

Alisson, Kelleher, Adrian
Trent, Pavard, Konate, Gomez, Virgil, Colwill, Robertson, Tsimikas
Henderson, Fabinho, Mac Allister, Jones, Szoboszlai, Bajcetic, Lavia, Elliott
Salah, Jota, Darwin, Gakpo, Diaz, Gordon, Doak

Der snakker vi pinadø om en 26-mannstall som seriøst kan utfordre Man City (og Arsenal?) neste sesong.

"Førsteelleveren" kunne vært noe sånn som..:

-----------------Alisson-------------------
Trent---Konate---Virgil---Robbo
-----Szobo----Fab----Macca--------
Salah--------Darwin----------Diaz

Med en brukbar benk:
Kelleher; Pavard, Colwill; Hendo, Lavia, Jones; Gakpo, Jota, Doak

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 11:16 pm Pavard tror jeg neppe er aktuell. Det må være om vi har fått en knalldeal, og at det ikke stemmer at han bytter klubb for å spille stopper.
Men han kan jo spille høyre midtstopper bak Trent hos oss i vår nye formasjon ;)

Tror ikke det skjer altså, men sikkert mer aktuelt enn Colwill. Chelsea selger ikke han.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

johwi68 skrev: søn jul 02, 2023 11:29 pm Midtbanespillere sesongen 23/24:

Fabinho, Henderson, Thiago, Mac Allister, Szoboszlai, Jones, Bajcetic, Elliott. Åtte spillere synes jeg er nok, og skulle vi hente inn Thuram eller Lavia må det nesten bety a) at vi selger en spiller (Thiago?), eller b) at Bajcetic eller Elliott går ut på lån.

Jeg er kun bekymret for forsvarsrekka nå, og skulle ønske at vi ryddet plass til to nye stoppere med gode backferdigheter. Pavard fra Bayern til høyresiden, og muligens Colwill. Ut med Matip og Phillips. Hadde vi fått det til vil jeg påstå at dette har vært tidenes overgangsvindu for LFC sin del, og stallen hadde vært strøken. Muligens med unntak av at vi fortsatt har Adrian som tredjekeeper, men for alt jeg vet er han en viktig fyr i spillegruppa.

Alisson, Kelleher, Adrian
Trent, Pavard, Konate, Gomez, Virgil, Colwill, Robertson, Tsimikas
Henderson, Fabinho, Mac Allister, Jones, Szoboszlai, Bajcetic, Lavia, Elliott
Salah, Jota, Darwin, Gakpo, Diaz, Gordon, Doak

Der snakker vi pinadø om en 26-mannstall som seriøst kan utfordre Man City (og Arsenal?) neste sesong.

"Førsteelleveren" kunne vært noe sånn som..:

-----------------Alisson-------------------
Trent---Konate---Virgil---Robbo
-----Szobo----Fab----Macca--------
Salah--------Darwin----------Diaz

Med en brukbar benk:
Kelleher; Pavard, Colwill; Hendo, Lavia, Jones; Gakpo, Jota, Doak
B-laget hadde klart e-cup:

Kelleher
Pavard-Gomez-Colwill-Tsimikas
Hendo-Lavia-Jones
Doak-Gakpo-Jota

Deila

Legg inn av Deila »

johwi68 skrev: søn jul 02, 2023 11:33 pm
johwi68 skrev: søn jul 02, 2023 11:29 pm Midtbanespillere sesongen 23/24:

Fabinho, Henderson, Thiago, Mac Allister, Szoboszlai, Jones, Bajcetic, Elliott. Åtte spillere synes jeg er nok, og skulle vi hente inn Thuram eller Lavia må det nesten bety a) at vi selger en spiller (Thiago?), eller b) at Bajcetic eller Elliott går ut på lån.

Jeg er kun bekymret for forsvarsrekka nå, og skulle ønske at vi ryddet plass til to nye stoppere med gode backferdigheter. Pavard fra Bayern til høyresiden, og muligens Colwill. Ut med Matip og Phillips. Hadde vi fått det til vil jeg påstå at dette har vært tidenes overgangsvindu for LFC sin del, og stallen hadde vært strøken. Muligens med unntak av at vi fortsatt har Adrian som tredjekeeper, men for alt jeg vet er han en viktig fyr i spillegruppa.

Alisson, Kelleher, Adrian
Trent, Pavard, Konate, Gomez, Virgil, Colwill, Robertson, Tsimikas
Henderson, Fabinho, Mac Allister, Jones, Szoboszlai, Bajcetic, Lavia, Elliott
Salah, Jota, Darwin, Gakpo, Diaz, Gordon, Doak

Der snakker vi pinadø om en 26-mannstall som seriøst kan utfordre Man City (og Arsenal?) neste sesong.

"Førsteelleveren" kunne vært noe sånn som..:

-----------------Alisson-------------------
Trent---Konate---Virgil---Robbo
-----Szobo----Fab----Macca--------
Salah--------Darwin----------Diaz

Med en brukbar benk:
Kelleher; Pavard, Colwill; Hendo, Lavia, Jones; Gakpo, Jota, Doak
B-laget hadde klart e-cup:

Kelleher
Pavard-Gomez-Colwill-Tsimikas
Hendo-Lavia-Jones
Doak-Gakpo-Jota
Glemmer du Thiago her?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Deila skrev: søn jul 02, 2023 11:39 pm
johwi68 skrev: søn jul 02, 2023 11:33 pm
johwi68 skrev: søn jul 02, 2023 11:29 pm Midtbanespillere sesongen 23/24:

Fabinho, Henderson, Thiago, Mac Allister, Szoboszlai, Jones, Bajcetic, Elliott. Åtte spillere synes jeg er nok, og skulle vi hente inn Thuram eller Lavia må det nesten bety a) at vi selger en spiller (Thiago?), eller b) at Bajcetic eller Elliott går ut på lån.

Jeg er kun bekymret for forsvarsrekka nå, og skulle ønske at vi ryddet plass til to nye stoppere med gode backferdigheter. Pavard fra Bayern til høyresiden, og muligens Colwill. Ut med Matip og Phillips. Hadde vi fått det til vil jeg påstå at dette har vært tidenes overgangsvindu for LFC sin del, og stallen hadde vært strøken. Muligens med unntak av at vi fortsatt har Adrian som tredjekeeper, men for alt jeg vet er han en viktig fyr i spillegruppa.

Alisson, Kelleher, Adrian
Trent, Pavard, Konate, Gomez, Virgil, Colwill, Robertson, Tsimikas
Henderson, Fabinho, Mac Allister, Jones, Szoboszlai, Bajcetic, Lavia, Elliott
Salah, Jota, Darwin, Gakpo, Diaz, Gordon, Doak

Der snakker vi pinadø om en 26-mannstall som seriøst kan utfordre Man City (og Arsenal?) neste sesong.

"Førsteelleveren" kunne vært noe sånn som..:

-----------------Alisson-------------------
Trent---Konate---Virgil---Robbo
-----Szobo----Fab----Macca--------
Salah--------Darwin----------Diaz

Med en brukbar benk:
Kelleher; Pavard, Colwill; Hendo, Lavia, Jones; Gakpo, Jota, Doak
B-laget hadde klart e-cup:

Kelleher
Pavard-Gomez-Colwill-Tsimikas
Hendo-Lavia-Jones
Doak-Gakpo-Jota
Glemmer du Thiago her?
Du kan bytte ham med en av de som ikke er i klubben.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

WaltonBR skrev: søn jul 02, 2023 8:07 pm Tøyseklubber som Man United, PSG og Man City har ødelagt hele markedet.
Andy Carroll for £35M i 2011:
« The transfer made Carroll the eighth overall most expensive footballer at the time, and also the most expensive British footballer at the time. He also became the second most expensive footballer playing for a British club, after Torres.»

Bare til info:)

Deila

Legg inn av Deila »


TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Noe mer info på kneskaden han nylig pådro seg?

Søkte litt rundt, men fant ingenting

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Kashmir skrev: søn jul 02, 2023 9:31 pm Kone sin skade gjør vel at Lavia er den eneste reelle sekseren vi har blitt linket til?
Dette er faen ikke morsomt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TheTreble skrev: søn jul 02, 2023 11:56 pm
WaltonBR skrev: søn jul 02, 2023 8:07 pm Tøyseklubber som Man United, PSG og Man City har ødelagt hele markedet.
Andy Carroll for £35M i 2011:
« The transfer made Carroll the eighth overall most expensive footballer at the time, and also the most expensive British footballer at the time. He also became the second most expensive footballer playing for a British club, after Torres.»

Bare til info:)
Et kjøp finansiert av salget av Torres.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Deila skrev: man jul 03, 2023 12:06 am
Ren fotballkvalitet så er Kone bedre enn Lavia. Koster han halvparten i tillegg så er det kun HG-kvoten som teller for Lavia. Ja i tillegg til den eventuelle skaden da.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Deila skrev: søn jul 02, 2023 11:39 pm
johwi68 skrev: søn jul 02, 2023 11:33 pm
johwi68 skrev: søn jul 02, 2023 11:29 pm Midtbanespillere sesongen 23/24:

Fabinho, Henderson, Thiago, Mac Allister, Szoboszlai, Jones, Bajcetic, Elliott. Åtte spillere synes jeg er nok, og skulle vi hente inn Thuram eller Lavia må det nesten bety a) at vi selger en spiller (Thiago?), eller b) at Bajcetic eller Elliott går ut på lån.

Jeg er kun bekymret for forsvarsrekka nå, og skulle ønske at vi ryddet plass til to nye stoppere med gode backferdigheter. Pavard fra Bayern til høyresiden, og muligens Colwill. Ut med Matip og Phillips. Hadde vi fått det til vil jeg påstå at dette har vært tidenes overgangsvindu for LFC sin del, og stallen hadde vært strøken. Muligens med unntak av at vi fortsatt har Adrian som tredjekeeper, men for alt jeg vet er han en viktig fyr i spillegruppa.

Alisson, Kelleher, Adrian
Trent, Pavard, Konate, Gomez, Virgil, Colwill, Robertson, Tsimikas
Henderson, Fabinho, Mac Allister, Jones, Szoboszlai, Bajcetic, Lavia, Elliott
Salah, Jota, Darwin, Gakpo, Diaz, Gordon, Doak

Der snakker vi pinadø om en 26-mannstall som seriøst kan utfordre Man City (og Arsenal?) neste sesong.

"Førsteelleveren" kunne vært noe sånn som..:

-----------------Alisson-------------------
Trent---Konate---Virgil---Robbo
-----Szobo----Fab----Macca--------
Salah--------Darwin----------Diaz

Med en brukbar benk:
Kelleher; Pavard, Colwill; Hendo, Lavia, Jones; Gakpo, Jota, Doak
B-laget hadde klart e-cup:

Kelleher
Pavard-Gomez-Colwill-Tsimikas
Hendo-Lavia-Jones
Doak-Gakpo-Jota
Glemmer du Thiago her?
Nei, jeg solgte han, for å få inn Lavia :)

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Slik som vi holder på nu,med kanskje 1 kjøp til på midtbanen,så planlegges vel det for avgang for Hendo og Thiago etterhvert
og kanskje Fabinho blir solgt neste år

The Kwames

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Oi, Thiago har fjernet Liverpool fra insta-profilen!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Nå skjer det virkelig, Klopp går all in på å renovere hele maskinrommet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hetfield skrev: man jul 03, 2023 12:37 pm Nå skjer det virkelig, Klopp går all in på å renovere hele maskinrommet.
Er det seriøst med Thuram så bør jo det komme kjapt nå etter at han er på vei hjem fra EM.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

markantovertak skrev: man jul 03, 2023 12:19 pm Oi, Thiago har fjernet Liverpool fra insta-profilen!
Redditfolk påstår han aldri hadde oss der.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Kashmir skrev: man jul 03, 2023 1:11 pm
markantovertak skrev: man jul 03, 2023 12:19 pm Oi, Thiago har fjernet Liverpool fra insta-profilen!
Redditfolk påstår han aldri hadde oss der.
Ser det der jeg også. Det var egentlig mest for moro skyld jeg videreformidlet det ryktet. Det er en del ting som MÅ komme opp i løpet av et slikt vindu. Fjernet klubb på insta er en av de. Så må vi ha noe fly- og helikopterwatch og et par eiendomsmeglere.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Elsker Thiago. Men han var aldri rett profil for Klopp fotballen.
Må være mulig å få han til Saudi Arabia.

Det sagt. Han virker jo som en fyr som bidrar mye i spillegruppen utenom banen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Guarnere skrev: man jul 03, 2023 1:20 pm Elsker Thiago. Men han var aldri rett profil for Klopp fotballen.
Må være mulig å få han til Saudi Arabia.

Det sagt. Han virker jo som en fyr som bidrar mye i spillegruppen utenom banen.
Jeg syntes han var bra da han var frisk den første sesongen. Kanskje ikke så bra som jeg håpet, men absolutt god.
Den sesongen her så ble det helt grusomt. Helt sikkert pga av laget slet så voldsomt, men også fordi han ikke leverte på noen måter.
Men jeg er villig til å gi Klopp mye av skylden for at det ble så dårlig som det ble sist sesong. Laget var ikke drillet godt nok da avspark gikk. Skadene hjalp ikke, men det man prøvde på holdt virkelig ikke vann.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Neil Jones melder altså Lavia og Thuram. Voldsomt om det blir slik.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

markantovertak skrev: man jul 03, 2023 3:51 pm Neil Jones melder altså Lavia og Thuram. Voldsomt om det blir slik.
Tror du Thuram er moden nok til å gå rett til en klubb som Liverpool uten mellomsteget i en annen PL klubb først? Ikke sett nok av han, men synes ofte det året eller to de får en klubb som Soton er verdt en tripling av prisen når man ser hvor ofte spillere faller igjennom når de går rett til en storklubb der presset er enormt.

Føler mange undervurderer viktigheten av det mellomsteget for mange spillere og mener man skulle hentet disse direkte slik man eventuelt gjør nå.

Er vel ikke så mange vi har lyktes med i nyere tid på den måten annet enn at man har tjent noen kroner på videresalg?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Klaumb skrev: man jul 03, 2023 3:56 pm
markantovertak skrev: man jul 03, 2023 3:51 pm Neil Jones melder altså Lavia og Thuram. Voldsomt om det blir slik.
Tror du Thuram er moden nok til å gå rett til en klubb som Liverpool uten mellomsteget i en annen PL klubb først? Ikke sett nok av han, men synes ofte det året eller to de får en klubb som Soton er verdt en tripling av prisen når man ser hvor ofte spillere faller igjennom når de går rett til en storklubb der presset er enormt.

Føler mange undervurderer viktigheten av det mellomsteget for mange spillere og mener man skulle hentet disse direkte slik man eventuelt gjør nå.

Er vel ikke så mange vi har lyktes med i nyere tid på den måten annet enn at man har tjent noen kroner på videresalg?
Dette er noe Klopp har vært inne på at han ser viktigheten av, så det enkleste er egentlig bare å stole på ham?😉

Nei, jeg tenker nok også at Thuram hadde hatt godt av et «Soton-år». Han er jo en spiller som også har tatt de små stegene hele vegen, og en overgang til Liverpool blir det desidert største steget for ham.

Så kan det være at Klopp ønsker å prøve å gjøre denne utviklingen i egen klubb nå. Om Liverpool henter de to nevnte i tillegg til Szoboszlai og Mac Allister så har man en voldsom Pool med unge lovende midtbanespillere. Kanskje blir det mye rotasjon?
Men jeg synes ikke den egen utviklingen helt har fungert for Harvey så lang, så det er litt rart.

Om Klopp henter Thuram tror jeg han mener Thuram er klar nå, og ikke trenger «Soton-året».

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

markantovertak skrev: man jul 03, 2023 4:10 pm
Klaumb skrev: man jul 03, 2023 3:56 pm
markantovertak skrev: man jul 03, 2023 3:51 pm Neil Jones melder altså Lavia og Thuram. Voldsomt om det blir slik.
Tror du Thuram er moden nok til å gå rett til en klubb som Liverpool uten mellomsteget i en annen PL klubb først? Ikke sett nok av han, men synes ofte det året eller to de får en klubb som Soton er verdt en tripling av prisen når man ser hvor ofte spillere faller igjennom når de går rett til en storklubb der presset er enormt.

Føler mange undervurderer viktigheten av det mellomsteget for mange spillere og mener man skulle hentet disse direkte slik man eventuelt gjør nå.

Er vel ikke så mange vi har lyktes med i nyere tid på den måten annet enn at man har tjent noen kroner på videresalg?
Dette er noe Klopp har vært inne på at han ser viktigheten av, så det enkleste er egentlig bare å stole på ham?😉

Nei, jeg tenker nok også at Thuram hadde hatt godt av et «Soton-år». Han er jo en spiller som også har tatt de små stegene hele vegen, og en overgang til Liverpool blir det desidert største steget for ham.

Så kan det være at Klopp ønsker å prøve å gjøre denne utviklingen i egen klubb nå. Om Liverpool henter de to nevnte i tillegg til Szoboszlai og Mac Allister så har man en voldsom Pool med unge lovende midtbanespillere. Kanskje blir det mye rotasjon?
Men jeg synes ikke den egen utviklingen helt har fungert for Harvey så lang, så det er litt rart.

Om Klopp henter Thuram tror jeg han mener Thuram er klar nå, og ikke trenger «Soton-året».
Fordelen er i alle fall at risikoen er ganske liten. I verste fall får man stort sett pengene igjen og litt til med Liverpool på CV og et par godkjente utlån. Men synes ofte spillere som tar det steget direkte i den alderen mister litt utvikling med mindre de er så gode at de bare får rett inn i laget og lykkes fra første stund. Men det er jo et fåtall på det nivået der. Og her er jo faren stor for at man føler et press for å prestere hver gang man får sjansen med stor konkurranse på midtbanen og et lag som forventer å vinne hver kamp de spiller.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Van De Ven på vei til Spurs. En av få forsvarsspillere som har vært linket til oss i sommer

Knax

Legg inn av Knax »

Guarnere skrev: man jul 03, 2023 7:07 pm Van De Ven på vei til Spurs. En av få forsvarsspillere som har vært linket til oss i sommer
Virker som om fokuset er rettet mot Colwill og Inacio.

Knax

Legg inn av Knax »

markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 10:28 pm Jeg savner litt ut-rykter på Thiago og Matip først og fremst, selv om som du sier tre midtbanespillere allerede er ute i tillegg til Firmino og Milner. I utgangspunktet er det mye å endre enda mer, men man trenger plass for ikke HG-spillere. Og iallfall en stopper skal inn.
Men løser man resten av vinduet med Lavia og Colwill så er det jo en plass ledig.
Savner rykter på spillere ut selv, men virker som om Thiago er til salgs om det kommer et bud. Tipper det samme gjelder Matip. Men det er vanskelig å finne kjøpere for slike spillere. Høy alder, skadeplagede og høy lønn.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Guarnere skrev: man jul 03, 2023 7:07 pm Van De Ven på vei til Spurs. En av få forsvarsspillere som har vært linket til oss i sommer
Enda godt.

Bilde

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: man jul 03, 2023 7:09 pm
Guarnere skrev: man jul 03, 2023 7:07 pm Van De Ven på vei til Spurs. En av få forsvarsspillere som har vært linket til oss i sommer
Virker som om fokuset er rettet mot Colwill og Inacio.
Synes nok det jeg har sett av de to er en del mer fristende enn de Ven. Som jeg vel forsåvidt kun har sett klipp av. Tynt assa, men null wow-effekt iallfall.

Ble vel linket til Feyenoords David Hancko i helga. Uten at jeg kan si noe om ham. Ellers er Per Schuurs jevnlig nevnt

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Knax skrev: man jul 03, 2023 7:11 pm
markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 10:28 pm Jeg savner litt ut-rykter på Thiago og Matip først og fremst, selv om som du sier tre midtbanespillere allerede er ute i tillegg til Firmino og Milner. I utgangspunktet er det mye å endre enda mer, men man trenger plass for ikke HG-spillere. Og iallfall en stopper skal inn.
Men løser man resten av vinduet med Lavia og Colwill så er det jo en plass ledig.
Savner rykter på spillere ut selv, men virker som om Thiago er til salgs om det kommer et bud. Tipper det samme gjelder Matip. Men det er vanskelig å finne kjøpere for slike spillere. Høy alder, skadeplagede og høy lønn.
Kan ikke en Saudi-klubb komme på banen her da please.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»