Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
Klaumb

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av Klaumb »

k9b skrev: fre jun 09, 2023 7:48 am

Jeg mistenker (som mange andre) at det ikke så stor forskjell på Curtis Jones og de meste spennende midtbanespillerne i Europa. Han gjør veldig mye likt som folk som Thuram (føring av ball, uten ball, pasningsvalg etc). Det vil bli veldig spennende å se han i konkurranse med de som nå kommer inn. Når det kommer til Elliott så blir jeg ikke klok. Jeg mistenker at han er for lett dessverre, men han er langt foran veldig mange andre midtbanespillere som 20-åring. Tar han et steg eller to til på de viktige punktene, så blir han veldig bra. Spørsmålet er om han gjør det.

Jeg gleder meg til sesongen, og det er veldig bra vi har Europa League sånn som stallen vil se ut ved sesongstart. Det er mange spillere som skal spille (midtbanen kan bli: Fabinho, Henderson, Thiago, Macca, Thuram, Jones, Elliott, Bajcetic). Der trengs det minutter.
I denne "jeg sa det først" tråden er jeg også veldig fornøyd med å ganske tidlig ha meldt at Curtis Jones skadefri var det nærmeste man kom en mann som burde være bankers i laget den sesongen som var. Han har det meste Klopp ser etter i en midtbanespiller og har i mine øyne vært kraftig undervurdert rett og slett fordi han har kjempet om en plass på det som har vært verdens beste midtbane over noen år. Allikevel har han altså banket på døren og bidratt med veldig gode kamper med det utgangspunktet og som så ung. Mannen er kun 22 år enda og har masse mer i seg hvis han endelig er kvitt de verste skadeproblemene og jeg tror som du skriver at det er langt færre spennende alternativer der ute enn en skadefri Curtis Jones. Hadde vi sett en Bundesligaspiller levere det han har gjort i vår i Dortmund eller RB Leipzig over litt tid, så hadde alle ligget langflate etter han her inne. Så jeg både håper og tror Curtis Jones kan bli en spiller med 30-35 kamper for Liverpool neste år, selv om det kommer inn nye spillere som utfordrer han.

Ellers sa jeg vel også på det tidspunktet jeg løftet opp Curtis Jones at jeg fryktet Harvey Elliott ikke har det som skal til i dagens Liverpool. En strålende fotballspiller når han kan spille på sine styrker, men slik Liverpool er satt opp føler jeg at vi mister så mye ved å bruke han. Jeg tror som sagt før at Elliott er riktig man på feil sted. Og det er en spiller som har bevist nok til at man nok kan cashe inn et stort beløp for han som kan benyttes bedre. Dette tror jeg kan være vinn-vinn og at Elliott også er tjent med å komme seg til en annen klubb der han kan spille mer på sine styrker.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Klaumb skrev: fre jun 09, 2023 9:28 am
k9b skrev: fre jun 09, 2023 7:48 am

Jeg mistenker (som mange andre) at det ikke så stor forskjell på Curtis Jones og de meste spennende midtbanespillerne i Europa. Han gjør veldig mye likt som folk som Thuram (føring av ball, uten ball, pasningsvalg etc). Det vil bli veldig spennende å se han i konkurranse med de som nå kommer inn. Når det kommer til Elliott så blir jeg ikke klok. Jeg mistenker at han er for lett dessverre, men han er langt foran veldig mange andre midtbanespillere som 20-åring. Tar han et steg eller to til på de viktige punktene, så blir han veldig bra. Spørsmålet er om han gjør det.

Jeg gleder meg til sesongen, og det er veldig bra vi har Europa League sånn som stallen vil se ut ved sesongstart. Det er mange spillere som skal spille (midtbanen kan bli: Fabinho, Henderson, Thiago, Macca, Thuram, Jones, Elliott, Bajcetic). Der trengs det minutter.
I denne "jeg sa det først" tråden er jeg også veldig fornøyd med å ganske tidlig ha meldt at Curtis Jones skadefri var det nærmeste man kom en mann som burde være bankers i laget den sesongen som var. Han har det meste Klopp ser etter i en midtbanespiller og har i mine øyne vært kraftig undervurdert rett og slett fordi han har kjempet om en plass på det som har vært verdens beste midtbane over noen år. Allikevel har han altså banket på døren og bidratt med veldig gode kamper med det utgangspunktet og som så ung. Mannen er kun 22 år enda og har masse mer i seg hvis han endelig er kvitt de verste skadeproblemene og jeg tror som du skriver at det er langt færre spennende alternativer der ute enn en skadefri Curtis Jones. Hadde vi sett en Bundesligaspiller levere det han har gjort i vår i Dortmund eller RB Leipzig over litt tid, så hadde alle ligget langflate etter han her inne. Så jeg både håper og tror Curtis Jones kan bli en spiller med 30-35 kamper for Liverpool neste år, selv om det kommer inn nye spillere som utfordrer han.

Ellers sa jeg vel også på det tidspunktet jeg løftet opp Curtis Jones at jeg fryktet Harvey Elliott ikke har det som skal til i dagens Liverpool. En strålende fotballspiller når han kan spille på sine styrker, men slik Liverpool er satt opp føler jeg at vi mister så mye ved å bruke han. Jeg tror som sagt før at Elliott er riktig man på feil sted. Og det er en spiller som har bevist nok til at man nok kan cashe inn et stort beløp for han som kan benyttes bedre. Dette tror jeg kan være vinn-vinn og at Elliott også er tjent med å komme seg til en annen klubb der han kan spille mer på sine styrker.
Curtis Jones ja. Tipper du var bak meg der. Jeg hadde vel noen diskusjoner med en som mente Herbie Kane fort ble den med karrieren i PL av de to. Please stand up?😉

Ellers er og har jeg vært enig med det meste her. Du holder muliges Jones litt høyere enn meg, men det er marginalt.

Jeg vil ta med en betraktning når det gjelder både Jones og Elliott. Klopp tildeler spillerne sine tydelige definerte roller som skal fylles. Når du kommer som ung, lovende og ivrig etter å bevise kan dette være litt ekstra krevende. Man gjør kanskje litt mer enn man skal, og så mister man litt posisjon og fokus og blir avslørt. Dette synes jeg spesielt har preget Elliott, mens også Jones når han først kom inn i laget. Jones har sett helt annerledes ut i vår, og plutselig løsner det for Elliott også.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Det er en tydelig forskjell på Curtis Jones og Harvey Elliott, nemlig høyden.

Kanskje dette bekrefter at høye fotballspillere er bedre enn korte fotballspillere?

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Dave Ockop melder om personlig enighet med Koné. Silly season er godt igang!

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Få på Thuram nå👍

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

TheOpiate skrev: fre jun 09, 2023 1:05 pm Få på Thuram nå👍
Thuram eller Kone???? Hvem er best

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Kashmir skrev: fre jun 09, 2023 10:16 am Det er en tydelig forskjell på Curtis Jones og Harvey Elliott, nemlig høyden.
Vil si den største forskjellen mellom dem er veikhet og forflytningsevne. Mulig å gjøre noe med det første, mer usikker på det siste.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

WaltonBR skrev: fre jun 09, 2023 2:30 pm
Thuram eller Kone???? Hvem er best
Ingen anelse, men jeg liker det jeg ser av Thuram langt bedre enn Kone. Som nevnt tidligere så synes jeg Kone virker både seig og litt keitete. Sjeldent noe som fungerer veldig godt i PL. Thuram derimot virker å ha en frekvens og smidighet på alt han gjør, kombinert med en veldig lovende fysikk som jeg tror vil passe bedre inn i PL(forøvrig ikke noe å si på fysikken til Kone heller)

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: fre jun 09, 2023 2:48 pm
WaltonBR skrev: fre jun 09, 2023 2:30 pm
Thuram eller Kone???? Hvem er best
Ingen anelse, men jeg liker det jeg ser av Thuram langt bedre enn Kone. Som nevnt tidligere så synes jeg Kone virker både seig og litt keitete. Sjeldent noe som fungerer veldig godt i PL. Thuram derimot virker å ha en frekvens og smidighet på alt han gjør, kombinert med en veldig lovende fysikk som jeg tror vil passe bedre inn i PL(forøvrig ikke noe å si på fysikken til Kone heller)
Vil påstå at fysikken slik den er i dag er i Kones fordel. Thuram-Ulien er høy, men ikke akkurat svær. Så tipper jeg at det justeres fort om han kommer til PL.
Drister meg til å mene at Kone ER best. Han er etablert i en posisjon og løser det solid. Men Thuram-Ulien er under konstant utvikling og har vært innom flere posisjoner uten å ha fått sin enda. Så jeg føler meg temmelig sikker på at Thuram-Ulien blir best. Noen sier den nye Yaya Toure, men kanskje heller den nye, og skadefrie Abou Diaby.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

silkyglenjohnson skrev: fre jun 09, 2023 2:44 pm
Kashmir skrev: fre jun 09, 2023 10:16 am Det er en tydelig forskjell på Curtis Jones og Harvey Elliott, nemlig høyden.
Vil si den største forskjellen mellom dem er veikhet og forflytningsevne. Mulig å gjøre noe med det første, mer usikker på det siste.
Personlig så vil jeg si at den største forskjellen (hvis man tenker på om de er klare for å være førstevalg for Liverpool, ikke spillertype) er at den ene er født 30. januar 2001, mens den andre er født 4. april 2003.

Jeg sier ikke at 2023-versjonen av Elliott skal starte en kamp foran 2023-versjonen av Jones, men hvis du skal sammenligne hvor godt de har spilt, og vurdere om den ene på sikt kan ha en plass i laget mens den andre ikke kan ha det så skal det tas med i beregningen at Elliott etter min mening har sett mer lovende ut i sesongene 20/21, 21/22 og 22/23 enn Jones så ut i sesongene 18/19, 19/20 og 20/21.

Men ja, jeg kan absolutt se argumentet for at det muligens er bedre for Elliott sin karriere totalt sett hvis han eksempelvis går til Brentford eller Real Sociedad og spiller 3000+ minutter i ligaen neste sesong.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jolla skrev: fre jun 09, 2023 4:13 pm
silkyglenjohnson skrev: fre jun 09, 2023 2:44 pm
Kashmir skrev: fre jun 09, 2023 10:16 am Det er en tydelig forskjell på Curtis Jones og Harvey Elliott, nemlig høyden.
Vil si den største forskjellen mellom dem er veikhet og forflytningsevne. Mulig å gjøre noe med det første, mer usikker på det siste.
Personlig så vil jeg si at den største forskjellen (hvis man tenker på om de er klare for å være førstevalg for Liverpool, ikke spillertype) er at den ene er født 30. januar 2001, mens den andre er født 4. april 2003.

Jeg sier ikke at 2023-versjonen av Elliott skal starte en kamp foran 2023-versjonen av Jones, men hvis du skal sammenligne hvor godt de har spilt, og vurdere om den ene på sikt kan ha en plass i laget mens den andre ikke kan ha det så skal det tas med i beregningen at Elliott etter min mening har sett mer lovende ut i sesongene 20/21, 21/22 og 22/23 enn Jones så ut i sesongene 18/19, 19/20 og 20/21.

Men ja, jeg kan absolutt se argumentet for at det muligens er bedre for Elliott sin karriere totalt sett hvis han eksempelvis går til Brentford eller Real Sociedad og spiller 3000+ minutter i ligaen neste sesong.
Oi. Spenstig å sammenligne de to i de tre sesongene. Da følger du godt med.

Det er to spillere med omtrent det samme antall seniorkamper. Jones har gjort det i Liverpool, Elliott har en sesong på lån i championship. Ja, det er et par år i mellom dem, men spilletiden har nok spist opp litt av den differansen.
Det som nok er forskjellen vi som faktisk følger med har lagt merke til er at Jones har en positiv kurve, mens det for Elliott er litt stillstand. Det bekymrer meg ikke all verden, det ble litt for enkelt å komme inn for Elliott. Og han kom inn med litt mye tyngde på skuldrene. Jeg ser for meg at han tar noen meget gode steg de neste sesongene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Synes du at Jones virker mer lovende enn Elliott?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jolla skrev: fre jun 09, 2023 4:46 pm Synes du at Jones virker mer lovende enn Elliott?
Nei, men jeg synes Jones ser ut som et sikrere kort. Men som Wallin er inne på, om Jones hadde tatt stegene i en mindre klubb så hadde han hatt mye interesse rundt seg som 17-18 åring. Han hadde også spilt mye i Fulham eller Blackburn.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Jolla skrev: fre jun 09, 2023 4:13 pm
silkyglenjohnson skrev: fre jun 09, 2023 2:44 pm
Kashmir skrev: fre jun 09, 2023 10:16 am Det er en tydelig forskjell på Curtis Jones og Harvey Elliott, nemlig høyden.
Vil si den største forskjellen mellom dem er veikhet og forflytningsevne. Mulig å gjøre noe med det første, mer usikker på det siste.
Personlig så vil jeg si at den største forskjellen (hvis man tenker på om de er klare for å være førstevalg for Liverpool, ikke spillertype) er at den ene er født 30. januar 2001, mens den andre er født 4. april 2003.

Jeg sier ikke at 2023-versjonen av Elliott skal starte en kamp foran 2023-versjonen av Jones, men hvis du skal sammenligne hvor godt de har spilt, og vurdere om den ene på sikt kan ha en plass i laget mens den andre ikke kan ha det så skal det tas med i beregningen at Elliott etter min mening har sett mer lovende ut i sesongene 20/21, 21/22 og 22/23 enn Jones så ut i sesongene 18/19, 19/20 og 20/21.

Men ja, jeg kan absolutt se argumentet for at det muligens er bedre for Elliott sin karriere totalt sett hvis han eksempelvis går til Brentford eller Real Sociedad og spiller 3000+ minutter i ligaen neste sesong.
FOR MEG ER DEG FAKTISK HUDFARGEN SOM UTGJØR DEN STØRSTE FORSKJELLEN!

Neida, alder spiller så klart inn. Jeg er enig i at Elliott har sett mer lovende ut - og gjør det kanskje fortsatt - men som andre er inne på så er jeg usikker på om spillertypen hans passer inn i et Klopplag. Han er tidvis glitrende med ball, men jeg synes begrensningene hans fysisk er såpass store at jeg ikke helt ser den store fremtiden for ham under Klopp. For veik, liten aksjonsradius og generelt dårlig defensivt til å være indreløper, for treig og veik til å være kantspiller. Så har det skjedd større undere enn at en 20 år gammel kis har tatt store steg når det kommer til nettopp disse manglene, så veldig bastant er jeg ikke. Dessuten ser det ut til at Klopp liker ham veldig godt som både spiller og type og det veier tyngre enn meningene til de fleste her inne - kanskje med unntak av minus.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Machine_Head skrev: tor jun 08, 2023 4:28 pm
markantovertak skrev: tor jun 08, 2023 3:43 pm Viktig å glede seg over signeringen!
Men når man ser ryggen på drakta til Macca må man lure på hva de røyker i kreativ avd hos Nike.
Er det bare meg eller er navnene plassert for langt ned på drakten? Synes det er noe med det som er helt “off” og det irriterer meg.
--- Enig,det ser rart ut.Det går en søm over skulderpartiet på den nye drakten som gjør det rimelig umulig å få lengre navn høyere oppe.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

TheOpiate skrev: fre jun 09, 2023 2:48 pm Thuram derimot virker å ha en frekvens og smidighet på alt han gjør, kombinert med en veldig lovende fysikk som jeg tror vil passe bedre inn i PL(forøvrig ikke noe å si på fysikken til Kone heller)
Ser ut som Ronaldinho når han løper og dribler med ball.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: fre jun 09, 2023 11:57 pm
Jack skrev: tor jun 08, 2023 1:17 pm £35m + £20m melder Sky Sports, BBC og denne fyren som har stålkontroll på Brighton.
Liverpool have remained tight-lipped, but sources have told The Athletic it was a one-off fee to Brighton with no add-ons and that the £35million figure is more accurate than £55m.

Fra James Pearce i The Athletic.
Ikke rart det hastet med å få ferdig denne overgangen for Brighton. En uke til med forhandlinger med Big Jörg og vi hadde fått med Caicedo på kjøpet.

Larsærn

Legg inn av Larsærn »

Pavard hadde vel ikke vært dumt? Kan spille både stopper og back, der det er litt tynt. Kanskje solgt Matip også.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Larsærn skrev: lør jun 10, 2023 4:38 pm Pavard hadde vel ikke vært dumt? Kan spille både stopper og back, der det er litt tynt. Kanskje solgt Matip også.
Vil bort fra BM for å få spille stopper. Høres ut som om Liverpool blir brukt av noen agenter her.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Vet aldri, plutselig sier de bang


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Knax skrev: lør jun 10, 2023 8:10 pm Vet aldri, plutselig sier de bang

Alsaker kjørte artig nok omtrent det sitatet ordrett da han skulle beskrive Barella nå. Vanskelig ikke å tro at han tok det fra Klopp, selv om det er en presis beskrivelse.

Springer

Legg inn av Springer »

Barella en grei oppgradering for Thiago, men er ellers ganske skeptisk til italienere i LFC.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: lør jun 10, 2023 8:10 pm Vet aldri, plutselig sier de bang

Om Klopp skulle bruke denne kampen til siste sjekk av Barella er jeg redd du blir skuffet. Kun Erling som var svakere?

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

markantovertak skrev: lør jun 10, 2023 10:56 pm Om Klopp skulle bruke denne kampen til siste sjekk av Barella er jeg redd du blir skuffet. Kun Erling som var svakere?
Ingen bra kamp, men her var det flere miserable prestasjoner. Lukaku, Lautaro, Calhangoulo, Brozovic, Haaland, Grealish.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Deilig at denne møkkasesongen endelig er over,nå er City sin treble allerede gammel historie og det er neste sesong som teller.
Lenge siden jeg har gledet meg så mye til en ny sesong, vi kommer virkelig til å slå tilbake.

eppaen

Legg inn av eppaen »

TerryMcDermott skrev: søn jun 11, 2023 9:20 am --- Deilig at denne møkkasesongen endelig er over,nå er City sin treble allerede gammel historie og det er neste sesong som teller.
Lenge siden jeg har gledet meg så mye til en ny sesong, vi kommer virkelig til å slå tilbake.
Jeg håper av hele mitt hjerte at resten av ligaen kan mobilisere nå og denge løs på denne driten. Skal bli nydelig.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Hva er det å glede seg til. City får lov til å holde på med sportshistoriens verste fusk. Nei, her skjønner jeg at folk mister interessen.

Det er ikke rart Viaplay ikke selger.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

WaltonBR skrev: søn jun 11, 2023 4:37 pm Hva er det å glede seg til. City får lov til å holde på med sportshistoriens verste fusk. Nei, her skjønner jeg at folk mister interessen.

Det er ikke rart Viaplay ikke selger.
Perez får nok rett til slutt, folk kommer til å miste interessen veldig etterhvert.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: søn jun 11, 2023 4:43 pm
WaltonBR skrev: søn jun 11, 2023 4:37 pm Hva er det å glede seg til. City får lov til å holde på med sportshistoriens verste fusk. Nei, her skjønner jeg at folk mister interessen.

Det er ikke rart Viaplay ikke selger.
Perez får nok rett til slutt, folk kommer til å miste interessen veldig etterhvert.
Dette er en meget reell problemstilling, og den kommer til å være med i straffeutmålingen for de 115. Ingen vil ha det slik det er i ferd med å utvikle seg. Dette er en mulighet til å endre framtiden. Vi får håpe de tar den.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Vi håper, men tror ikke egentlig på det. Ungdommen gir seg faen + de desperate 60-åringene.
Er jo det som er grunnen til at vi er på vei rett inn i høyrekontrollert samfunn hvor vi mister friheten litt etter litt til konservative verdier. De konservative vestlige og de konservative muslimske verdiene er ganske like. De neste generasjonene gir faen i alt annet enn meg meg meg. Og så litt mer meg. Og da blir det sånn.
Alt av sosiale verdier, det som har holdt oss sammen i tusenvis av år, blir borte til fordel for «individet» (anførselstegn fordi det er bare noen få individ som kommer godt ut av det, men de er flinke til å lure resten til å tro at det er lurt)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»