Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
Folk_flesk

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av Folk_flesk »

eppaen skrev: lør jul 01, 2023 7:09 am
Folk_flesk skrev: fre jun 30, 2023 11:58 pm Useriøst kul signering? Hvem har egentlig fulgt med på denne mannen frem til nå i karrieren?
Hvor mange sure sitroner ble det?
Hvorfor skulle jeg være sur? Har ikke peiling på hvem han er og om han er et godt kjøp, ettersom jeg ikke ser så mye Bundesliga og Leipzig. Det er det tydeligvis mange andre her som gjør dog.

eppaen

Legg inn av eppaen »

markantovertak skrev: lør jul 01, 2023 11:21 am
The Kwames skrev: lør jul 01, 2023 10:23 am Vi tåler vel en skrytevideo av Dominik Szloboszlai eller (Szlobo)
--


The Kwames
Den, hva skal vi kalle det, førligheten i fotbladet. Han har spilt mye futsal. Det ser helt sensasjonelt ut.
Veldig myke ankler ja ;)

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Ååååååååkei FSG.
Nå begynner det å bli lenge siden sist signing.
Får en virgil-replacement snart eller?

Knax

Legg inn av Knax »

Snakk om at man har lagt inn et bud på 50mill for Colwill.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Knax skrev: lør jul 01, 2023 3:07 pm Snakk om at man har lagt inn et bud på 50mill for Colwill.
Chelsea-fansen er livredde for å miste han. Selv sett ytterst lite Brighton i år, så usikker på hva jeg eventuelt skal tenke. Trenger vel flere engelskmenn?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: lør jul 01, 2023 3:07 pm Snakk om at man har lagt inn et bud på 50mill for Colwill.
Nå har jeg liten tro på dette, MEN OM stemmer at agenten til Colwill oppmuntret til budet, som jeg ser noen jeg ikke aner troverdigheten til røre om, så er det jo artig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Knax skrev: lør jul 01, 2023 3:07 pm Snakk om at man har lagt inn et bud på 50mill for Colwill.
Om man kunne sikret seg ham og Lavia, så er det nesten slik at man kunne vært ferdig med det meste av handel frem til 2025.........

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Har vel så vidt jeg har forstått krevd spilletid om han skal bli værende, noe Chelsea er litt avventende til

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: lør jul 01, 2023 3:14 pm Har vel så vidt jeg har forstått krevd spilletid om han skal bli værende, noe Chelsea er litt avventende til
Jeg tviler på at det er lettere å få spilletid hos oss men. Uten at jeg vet om Poch går for to eller tre stoppere, så er han vel noe mer fleksibel der enn Klopp.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: lør jul 01, 2023 4:16 pm
markantovertak skrev: lør jul 01, 2023 4:06 pm Jeg tviler på at det er lettere å få spilletid hos oss men. Uten at jeg vet om Poch går for to eller tre stoppere, så er han vel noe mer fleksibel der enn Klopp.
Vi har over 1000 minutter mer med fotball enn Chelsea kommende sesong, enkelte leker litt med tanken på å spille en mer stopperlignende type ute til venstre i rotasjon med Robbo, samt at VVD er 32. Badiashile hos Chelsea er 22, og har kontrakt til 2030.
At Twitter leker med tanken om tre stoppere/stopperlignende type til venstre legger jeg ikke så mye vekt på. Klopp unngikk det selv i de sykeste skadeperioder. Eller Gini har en kamp som stopper 3?
Joda, det er kanskje flere minutter til fordeling i Liverpool, men litt bedre stoppere også?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: lør jul 01, 2023 5:08 pm
markantovertak skrev: lør jul 01, 2023 4:26 pm At Twitter leker med tanken om tre stoppere/stopperlignende type til venstre legger jeg ikke så mye vekt på. Klopp unngikk det selv i de sykeste skadeperioder. Eller Gini har en kamp som stopper 3?
Joda, det er kanskje flere minutter til fordeling i Liverpool, men litt bedre stoppere også?
Nå skaper du deg igjen... :lol: Det er snakk om slik vi spilte på vårparten, med Robbo i en veldig annerledes rolle enn hva han har hatt tidligere. Men du fornekter jo at noe endret seg, så regner ikke med at du fikk med deg dette heller så ...

Førstevalgene er bedre ja, men Konate er aldri skadefri gjennom en hel sesong, Colwill kan spille for Robbo i enkelte kamper, samt at VVD neppe har veldig mange år igjen. Situasjonen ser ganske annerledes ut i Chelsea, som neppe kommer til å stille med Colwill og Badiashile ved siden av hverandre.
Nja, jeg følger deg ikke helt her men ok.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: lør jul 01, 2023 5:14 pm
markantovertak skrev: lør jul 01, 2023 5:11 pm Nja, jeg følger deg ikke helt her men ok.
Ingen overraskelse etter dette legendariske innlegget :lol: :
markantovertak skrev: søn jun 25, 2023 9:49 pm De ligner.
Slik kan det gå når man er bastant på spinkelt grunnlag og legger litt for mye prestisje i ikke å ta feil. Da dobler og tripler man heller enn å innrømme at man tar feil, og ser stadig dummere ut, mens det blir stadig verre å innrømme at man faktisk tok feil. Til god underholdning for resten. En gjenganger for vedkommende.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Deep Breathing

Most people take short, shallow breaths into their chest. It can make you feel anxious and zap your energy. With this technique, you'll learn how to take bigger breaths, all the way into your belly.

1. Get comfortable. You can lie on your back in bed or on the floor with a pillow under your head and knees. Or you can sit in a chair with your shoulders, head, and neck supported against the back of the chair.

2. Breathe in through your nose. Let your belly fill with air.

3. Breathe out through your nose.

4. Place one hand on your belly. Place the other hand on your chest.

5. As you breathe in, feel your belly rise. As you breathe out, feel your belly lower. The hand on your belly should move more than the one that's on your chest.

6. Take three more full, deep breaths. Breathe fully into your belly as it rises and falls with your breath.
Etter at du har gjort alt dette, lykketil med å krangle om formasjoner med Markant.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Hvis Romeo Lavia eller Kheprem Thuram skal inn
da må det bety att man regner Thiago salg i år uansett ferdig neste år,eller Hendo begynner å tippes ut,samt kanskje Fabinho salg neste år
vi burde nu se til en anvendelig midtstopper...er ikke sikker på Cowill dog engelsk passport...men Pavard er jo inni dette og

The Kwames

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wa11in skrev: ons jun 28, 2023 12:16 pm
Bellingham var langt utenfor rekkevidden til alle klubber som opererer innafor "normale regler" for klubbdrift.
Du synes ikke at Real Madrid opererer innenfor "normale regler" for klubbdrift?

Synes du ikke at det gjør mening at klubben som har vunnet den spanske ligaen 35 ganger, vunnet Champions League 14 ganger, har spilt 141 kamper i CL de siste 12 sesongene (deltatt de siste 26 sesongene) og som har brukt €126 mill netto på overganger totalt de siste 12 årene* har penger til å utfordre Liverpool som har vunnet den engelske ligaen 19 ganger, vunnet Champions League 6 ganger, har spilt 71 kamper i CL de siste 13 sesongene (deltatt de siste 6 sesongene), og som har brukt €485 mill netto på overganger totalt de siste 12 årene*?

Det er selvfølgelig ikke så enkelt som å kun snakke om overgangssummer, siden budsjettet til Real Madrid generelt sett er større, og de har langt høyere lønnskostnader enn Liverpool. Det at de ikke har brukt særlig mye netto på overganger har også med å gjøre at i 2010 og 2011 så hadde Real Madrid allerede et mesterlag som var fullsatt av stjerner, mens Liverpool ikke hadde det samme på samme tiden.

Men Real Madrid er en pengemaskin på bakgrunn av suksessen og fansen sin. De tjener myyyye, og er også kapable til å betale myyyye for spillere, innenfor det som tradisjonalistene vil kalle "normal klubbdrift" - altså at inntektene til klubben dekker kostnadene heller enn at det blir spyttet inn.


*Før dette vinduet.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wa11in skrev: lør jul 01, 2023 11:21 pm
Ei heller er det normal klubbdrift når staten tillater at de største klubbene får skatte som om de var ideelle organisasjoner.
Men de er jo non-profits. Det er ikke noe eierskap eller aksjonærer hvor det er utbytte og investeringer.
Om noe så skulle jeg gjerne ønsket at flere klubber var medlemseid heller enn leketøy for rikinger.

Du kan si at det er "urettferdig" at Real Madrid, Barcelona, Osasuna og Athletic Club fikk lov til å unngå å bli omgjort til S.A.D.s, når det var enkelte klubber som ikke ønsket å bli aksjeselskap men som ble tvunget av myndighetene. Men forskjellen var at Real Madrid, Barcelona, Osasuna og Athletic Club kunne vise til fire år med overskudd, mens klubbene som ble tvunget til å gå bort å være ikke-kommersielle gikk med underskudd og det var risiko for at klubbene ville opphøre uten dugnad og donasjoner fra fans som da ikke ville få noe verdi igjen for pengene som ble donert til klubben - i motsetning til hvis de fikk aksjer i klubben sin gjennom å for eksempel gi 10 000 kroner til Real Valladolid.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Szobo, altså. «Ny» for meg, men registrerer optimisme i thread. Merker meg dog at han ikke har vært lansert av ekspertisen tidligere, og det tilhører egentlig sjeldenhetene? Har FDs speidere svikter eller har han blitt ansett urealistisk?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 12:11 am Szobo, altså. «Ny» for meg, men registrerer optimisme i thread. Merker meg dog at han ikke har vært lansert av ekspertisen tidligere, og det tilhører egentlig sjeldenhetene? Har FDs speidere svikter eller har han blitt ansett urealistisk?
Han er den nye Lazar Markovic. Var ikke måte på hvor heftig denne spilleren skulle ta ligaen med storm om noen husker Yesil sin optimisme:)

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hvis man på en måte ikke skal kunne få lov å ha litt hype rundt ting som skjer så kan man like godt bare legge ned hele greiene.

Selvfølgelig kan Szobo vise seg å være skuffende. Har jo skjedd en million ganger. Men det er først og fremst en spillertype som jeg har savnet å ha. Så vet vi lite om hvordan kjemien blir med lagkameratene og den slags.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: lør jul 01, 2023 11:02 pm
Wa11in skrev: ons jun 28, 2023 12:16 pm
Bellingham var langt utenfor rekkevidden til alle klubber som opererer innafor "normale regler" for klubbdrift.
Du synes ikke at Real Madrid opererer innenfor "normale regler" for klubbdrift?

Synes du ikke at det gjør mening at klubben som har vunnet den spanske ligaen 35 ganger, vunnet Champions League 14 ganger, har spilt 141 kamper i CL de siste 12 sesongene (deltatt de siste 26 sesongene) og som har brukt €126 mill netto på overganger totalt de siste 12 årene* har penger til å utfordre Liverpool som har vunnet den engelske ligaen 19 ganger, vunnet Champions League 6 ganger, har spilt 71 kamper i CL de siste 13 sesongene (deltatt de siste 6 sesongene), og som har brukt €485 mill netto på overganger totalt de siste 12 årene*?

Det er selvfølgelig ikke så enkelt som å kun snakke om overgangssummer, siden budsjettet til Real Madrid generelt sett er større, og de har langt høyere lønnskostnader enn Liverpool. Det at de ikke har brukt særlig mye netto på overganger har også med å gjøre at i 2010 og 2011 så hadde Real Madrid allerede et mesterlag som var fullsatt av stjerner, mens Liverpool ikke hadde det samme på samme tiden.

Men Real Madrid er en pengemaskin på bakgrunn av suksessen og fansen sin. De tjener myyyye, og er også kapable til å betale myyyye for spillere, innenfor det som tradisjonalistene vil kalle "normal klubbdrift" - altså at inntektene til klubben dekker kostnadene heller enn at det blir spyttet inn.


*Før dette vinduet.
Tror også, som jeg nevnte tidligere, at Real Madrid har litt større rom å manøvrere i nå enn LFC med flere i lønnsadelen på vei ut eller på rimeligere kontrakter. Der Salah/van Dijk helt sikkert ville rynket på nesen om det kom inn en unggutt på samme vilkår som dem tror jeg ikke det er tilfellet med feks Modric/Kroos. Og få andre har standing til å ha «lov» til å mene noe.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 12:11 am Szobo, altså. «Ny» for meg, men registrerer optimisme i thread. Merker meg dog at han ikke har vært lansert av ekspertisen tidligere, og det tilhører egentlig sjeldenhetene? Har FDs speidere svikter eller har han blitt ansett urealistisk?
Tror mangel på lansering skyldes at det er så vanskelig å skrive navnet hans😉
Men han har vel vært en Twitterliverpool har ønsket lenge.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

eppaen skrev: søn jul 02, 2023 7:50 am Hvis man på en måte ikke skal kunne få lov å ha litt hype rundt ting som skjer så kan man like godt bare legge ned hele greiene.

Selvfølgelig kan Szobo vise seg å være skuffende. Har jo skjedd en million ganger. Men det er først og fremst en spillertype som jeg har savnet å ha. Så vet vi lite om hvordan kjemien blir med lagkameratene og den slags.
Litt usikker på om dette innlegget var myntet på meg, men jeg mener absolutt man skal kunne glede seg!

Personlig har jeg ikke i nærheten av nok kunnskap til å kunne uttale meg om spillere på det nivået som flere debattanter her inne kan. En stor grunn for at jeg fulgte VGD som tilskuer i en årrekke, var nettopp grunnet transfertråder og rykter rundt mulige nye Liverpool-spillere. Noen debattanter har helt enormt bra oversikt!

Jeg har imidlertid ytret meg kritisk til Liverpools manglende investeringer på midtbanen før årets transfervindu. Jeg har blitt forklart at det er svært få, om noen, som kan heve laget. Derfor har man ventet på «the one» aka Bellingham.

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor man ikke begynte fornyelsen av midtbanen i fjor med et «Szobo» eller «Mac Allister»-kjøp. Altså ikke etablerte verdensstjerner, ala Bellingham, men svært gode spillere som kan ta steget. Man kan tydeligvis kjøpe Thuram Ulien, Kone, Veiga og flere andre som også vil være knallbra for klubben. Og da klør jeg meg litt i hodet..

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 10:26 am Jeg har imidlertid ytret meg kritisk til Liverpools manglende investeringer på midtbanen før årets transfervindu. Jeg har blitt forklart at det er svært få, om noen, som kan heve laget. Derfor har man ventet på «the one» aka Bellingham.

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor man ikke begynte fornyelsen av midtbanen i fjor med et «Szobo» eller «Mac Allister»-kjøp. Altså ikke etablerte verdensstjerner, ala Bellingham, men svært gode spillere som kan ta steget. Man kan tydeligvis kjøpe Thuram Ulien, Kone, Veiga og flere andre som også vil være knallbra for klubben. Og da klør jeg meg litt i hodet..
Det handler nok om hva slags prioriteringer vi hadde før forrige sesong viste at vi hadde litt større hull i laget enn vi trodde.

Vi antok nok f. eks. at Fabinho og Hendo skulle være langt mer stabile, og at Jones skulle være mer tilgjengelig.

Så er det også litt prestisje i å signere en spiller som Bellingham, som vi kan ha sett oss litt blinde på.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Megapixsel skrev: søn jul 02, 2023 7:20 am
Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 12:11 am Szobo, altså. «Ny» for meg, men registrerer optimisme i thread. Merker meg dog at han ikke har vært lansert av ekspertisen tidligere, og det tilhører egentlig sjeldenhetene? Har FDs speidere svikter eller har han blitt ansett urealistisk?
Han er den nye Lazar Markovic. Var ikke måte på hvor heftig denne spilleren skulle ta ligaen med storm om noen husker Yesil sin optimisme:)
Optimismen var på sin plass og delt av mange. Et helt enormt talent som er vanskelig å skjønne at man ikke fikk mer ut av.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Vil våge påstanden om at Markovic selv var problemet.

Legendag

Legg inn av Legendag »

eppaen skrev: søn jul 02, 2023 11:42 am Vil våge påstanden om at Markovic selv var problemet.
Brendan Rodgers, uten ytterligere kommentar.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Legendag skrev: søn jul 02, 2023 12:02 pm
eppaen skrev: søn jul 02, 2023 11:42 am Vil våge påstanden om at Markovic selv var problemet.
Brendan Rodgers, uten ytterligere kommentar.
Det har nok vist seg i etterkant at det var en kombinasjon av begge disse.

Nå har vi sluttet med slike kjøp. Ikke det at det var noe galt å kjøpe fotballkvalitene til Markovic, men hue var nok ikke med.
Det sies at Liverpool ikke kjøper spillere Klopp ikke har hatt den gode samtalen med. Den hadde nok stoppet Markovic-kjøpet.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Kashmir skrev: søn jul 02, 2023 11:11 am
Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 10:26 am Jeg har imidlertid ytret meg kritisk til Liverpools manglende investeringer på midtbanen før årets transfervindu. Jeg har blitt forklart at det er svært få, om noen, som kan heve laget. Derfor har man ventet på «the one» aka Bellingham.

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor man ikke begynte fornyelsen av midtbanen i fjor med et «Szobo» eller «Mac Allister»-kjøp. Altså ikke etablerte verdensstjerner, ala Bellingham, men svært gode spillere som kan ta steget. Man kan tydeligvis kjøpe Thuram Ulien, Kone, Veiga og flere andre som også vil være knallbra for klubben. Og da klør jeg meg litt i hodet..
Det handler nok om hva slags prioriteringer vi hadde før forrige sesong viste at vi hadde litt større hull i laget enn vi trodde.

Vi antok nok f. eks. at Fabinho og Hendo skulle være langt mer stabile, og at Jones skulle være mer tilgjengelig.

Så er det også litt prestisje i å signere en spiller som Bellingham, som vi kan ha sett oss litt blinde på.
Jeg tror du har rett, og der kommer jo min «kritikk» mot klubben inn i bildet. Man overvurderte midtbanen/ignorerte nødvendige investeringer minst ett år for lenge. Og jada, Markant, sesongen 21/22 osv.. I know.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 12:29 pm
Kashmir skrev: søn jul 02, 2023 11:11 am
Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 10:26 am Jeg har imidlertid ytret meg kritisk til Liverpools manglende investeringer på midtbanen før årets transfervindu. Jeg har blitt forklart at det er svært få, om noen, som kan heve laget. Derfor har man ventet på «the one» aka Bellingham.

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor man ikke begynte fornyelsen av midtbanen i fjor med et «Szobo» eller «Mac Allister»-kjøp. Altså ikke etablerte verdensstjerner, ala Bellingham, men svært gode spillere som kan ta steget. Man kan tydeligvis kjøpe Thuram Ulien, Kone, Veiga og flere andre som også vil være knallbra for klubben. Og da klør jeg meg litt i hodet..
Det handler nok om hva slags prioriteringer vi hadde før forrige sesong viste at vi hadde litt større hull i laget enn vi trodde.

Vi antok nok f. eks. at Fabinho og Hendo skulle være langt mer stabile, og at Jones skulle være mer tilgjengelig.

Så er det også litt prestisje i å signere en spiller som Bellingham, som vi kan ha sett oss litt blinde på.
Jeg tror du har rett, og der kommer jo min «kritikk» mot klubben inn i bildet. Man overvurderte midtbanen/ignorerte nødvendige investeringer minst ett år for lenge. Og jada, Markant, sesongen 21/22 osv.. I know.
--- Skader tok jo også knekken på midtbanen ved at sentrale offensive og defensive var ute i lang tid.
Dette var jo i mars
https://onefootball.com/fr/news/the-202 ... l-36987153

Når vi endelig fikk spillere tilbake så så vi jo hva
Laget kunne

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 12:29 pm
Kashmir skrev: søn jul 02, 2023 11:11 am
Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 10:26 am Jeg har imidlertid ytret meg kritisk til Liverpools manglende investeringer på midtbanen før årets transfervindu. Jeg har blitt forklart at det er svært få, om noen, som kan heve laget. Derfor har man ventet på «the one» aka Bellingham.

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor man ikke begynte fornyelsen av midtbanen i fjor med et «Szobo» eller «Mac Allister»-kjøp. Altså ikke etablerte verdensstjerner, ala Bellingham, men svært gode spillere som kan ta steget. Man kan tydeligvis kjøpe Thuram Ulien, Kone, Veiga og flere andre som også vil være knallbra for klubben. Og da klør jeg meg litt i hodet..
Det handler nok om hva slags prioriteringer vi hadde før forrige sesong viste at vi hadde litt større hull i laget enn vi trodde.

Vi antok nok f. eks. at Fabinho og Hendo skulle være langt mer stabile, og at Jones skulle være mer tilgjengelig.

Så er det også litt prestisje i å signere en spiller som Bellingham, som vi kan ha sett oss litt blinde på.
Jeg tror du har rett, og der kommer jo min «kritikk» mot klubben inn i bildet. Man overvurderte midtbanen/ignorerte nødvendige investeringer minst ett år for lenge. Og jada, Markant, sesongen 21/22 osv.. I know.
Resultatene når kun halvparten av midtbanespillerne var ute med skader, altså siste 10 kamper tilsier at man traff bra med vurderingene sommer 22 når det kom til spillerstall. Det man undervurderte var hva 21/22 kostet fysisk og psykisk. I tillegg ble det for mye skader.

Så hadde man sikkert handlet om det var mulig å selge Ox/Keita - noe det neppe var.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»