Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
TerryMcDermott

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av TerryMcDermott »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 11:47 am
TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 8:48 am
ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 6:32 am Thuram og Kone, meh.
Mac Allister, bra.
De to førstnevnte forsterker oss ikke, og er bare to ekstra navn i bredden. Men Mac finner seg nok fort en rolle på banen.
--- Får vel inntrykk av at du ønsker Rice og/eller Barella og alt annet blir meh....?
Tenker vel egentlig at Bellingham>de tre andre til sammen. Ikke helt solgt på at vi ikke bør gå all in på førstevalget. Tenker det er en god sjans for at vi sitter her om 2 år og gjerne vil bli kvitt både kone, thuram og mac, når vi burde fulgt linja fra tidligere ved å få inn den ene som virkelig kan heve oss
--- Det er jo fait nok hvis man f eks sammenligner med "jakten" på Virgil. Men jeg føler vi samtidig er i en litt mere prekær situasjon nå hvor ikke bare en Bellingham løser mye av proiblemene våre men at vi trenger mye mere enn bare han.
Så da er det mere et valg om vi skal brenne av det meste på en spiller eller fordele dette på flere? Om da grunnen til at vi trakk oss var/er at totalpakken ble for stor.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 11:47 am
TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 8:48 am
ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 6:32 am Thuram og Kone, meh.
Mac Allister, bra.
De to førstnevnte forsterker oss ikke, og er bare to ekstra navn i bredden. Men Mac finner seg nok fort en rolle på banen.
--- Får vel inntrykk av at du ønsker Rice og/eller Barella og alt annet blir meh....?
Tenker vel egentlig at Bellingham>de tre andre til sammen. Ikke helt solgt på at vi ikke bør gå all in på førstevalget. Tenker det er en god sjans for at vi sitter her om 2 år og gjerne vil bli kvitt både kone, thuram og mac, når vi burde fulgt linja fra tidligere ved å få inn den ene som virkelig kan heve oss
Helt fair å tenke at Bellingham hadde vært riktigere. Men blir litt tøysete å se på de to unge franske landslagsspillerne som meh av den grunn.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 12:13 pm
Men jeg føler vi samtidig er i en litt mere prekær situasjon nå hvor ikke bare en Bellingham løser mye av proiblemene våre men at vi trenger mye mere enn bare han.
Tenker dere trenger mer enn kun Bellingham, ja. Men jeg er med på tankegangen om at Bellingham + enten Khéphren Thuram eller Ugarte (eller Palhinha eller Tyler Adams for den del) ville vært bedre enn Mac Allister + K Thuram + Manu Koné.

Men regner vel med at det ikke er en reell sammenligning, og at ledelsen i Liverpool ikke er uenige men mener at dette er mer oppnåelig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jolla skrev: ons mai 31, 2023 12:35 pm
TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 12:13 pm
Men jeg føler vi samtidig er i en litt mere prekær situasjon nå hvor ikke bare en Bellingham løser mye av proiblemene våre men at vi trenger mye mere enn bare han.
Tenker dere trenger mer enn kun Bellingham, ja. Men jeg er med på tankegangen om at Bellingham + enten Khéphren Thuram eller Ugarte (eller Palhinha eller Tyler Adams for den del) ville vært bedre enn Mac Allister + K Thuram + Manu Koné.

Men regner vel med at det ikke er en reell sammenligning, og at ledelsen i Liverpool ikke er uenige men mener at dette er mer oppnåelig.
Som sagt, dette er jo helt greit. Men det er et par ganske så lovende franskmenn man nå sies å forsøke å hente. På en helt annen hylle enn f.eks. Tyler Adams som du nevner.

Så får vi nesten telle opp til slutt for å se hvor bra det evt ble.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Ox, Keita og Thiago er/var jo også alle gode spillere. Problemet var bare at de nesten aldri var tilgjengelige. Hvordan er skadehistorikken til denne trioen vi visstnok er ute etter nå? Det tenker jeg er interessant.

Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?

Lezah

Legg inn av Lezah »

WaltonBR skrev: ons mai 31, 2023 12:59 pm Ox, Keita og Thiago er/var jo også alle gode spillere. Problemet var bare at de nesten aldri var tilgjengelige. Hvordan er skadehistorikken til denne trioen vi visstnok er ute etter nå? Det tenker jeg er interessant.

Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?
Thuram mener jeg å ha lest fremdeles har til gode å miste en kamp som "voksen" grunnet skader, så han er neppe kjeks i all fall.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Skal man kanskje si det blir Kudus for Ajax,Ajax har virkelig gjort det dårligt i år
Billig blir han sikkert og

The Kwames

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

WaltonBR skrev: ons mai 31, 2023 12:59 pm Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?
Gi dem en halv sesong på Anfield, så har de både slitasjegikt og brokk.

Men seriøst, jeg skjønner at det ikke prates om utad, men medisinsk støtteapparat og tilhørende herligheter må gjennomgås med mikroskop.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

WaltonBR skrev: ons mai 31, 2023 12:59 pm Ox, Keita og Thiago er/var jo også alle gode spillere. Problemet var bare at de nesten aldri var tilgjengelige. Hvordan er skadehistorikken til denne trioen vi visstnok er ute etter nå? Det tenker jeg er interessant.

Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?
Det er vel kun Kone som har litt skader å melde om. Thuram-Ulien er aldri skadet, knock on wood. Mens Mac Allister har to oppføringer i 20/21. Sjuk og en smell i ryggen (småtteri mistet en kamp).

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Eldon skrev: ons mai 31, 2023 3:12 pm
WaltonBR skrev: ons mai 31, 2023 12:59 pm Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?
Gi dem en halv sesong på Anfield, så har de både slitasjegikt og brokk.

Men seriøst, jeg skjønner at det ikke prates om utad, men medisinsk støtteapparat og tilhørende herligheter må gjennomgås med mikroskop.
Vel, man har fått på plass en ny sportsdirektør.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

markantovertak skrev: ons mai 31, 2023 3:18 pm
Eldon skrev: ons mai 31, 2023 3:12 pm
WaltonBR skrev: ons mai 31, 2023 12:59 pm Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?
Gi dem en halv sesong på Anfield, så har de både slitasjegikt og brokk.

Men seriøst, jeg skjønner at det ikke prates om utad, men medisinsk støtteapparat og tilhørende herligheter må gjennomgås med mikroskop.
Vel, man har fått på plass en ny sportsdirektør.
Hvor ny han er kan sikkert diskuteres. Rimelig godt brukt. Og har sikkert både slitasjegikt og brokk han her også. Og sannsynligvis kols også.

Juiced

Legg inn av Juiced »

Det blir hvertfall muligheter til å følge våre franske venner i U21 EM i sommer. Både Thuram om Konè har blitt tatt ut.
Er i gruppe med Norge, Sveits & Italia.

En veldig sterk midtbane Frankrike kan plukke av. Både Camavinga, Le Fee, Thuram, Caqueret, Konè & Diop er med.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 3:34 pm
markantovertak skrev: ons mai 31, 2023 3:18 pm
Eldon skrev: ons mai 31, 2023 3:12 pm

Gi dem en halv sesong på Anfield, så har de både slitasjegikt og brokk.

Men seriøst, jeg skjønner at det ikke prates om utad, men medisinsk støtteapparat og tilhørende herligheter må gjennomgås med mikroskop.
Vel, man har fått på plass en ny sportsdirektør.
Hvor ny han er kan sikkert diskuteres. Rimelig godt brukt. Og har sikkert både slitasjegikt og brokk han her også. Og sannsynligvis kols også.
Han er ny i Liverpool da.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: ons mai 31, 2023 4:21 pm
Vel, med Micky, Alexis, Khephren og Manu inn så må vel noen ut?
Eller har jeg telt feil?

Utover det sier jeg ja takk til Micky også. Sjøl om den prisen var drøy. Men Jörg fikser vel det.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

markantovertak skrev: ons mai 31, 2023 4:29 pm
Knax skrev: ons mai 31, 2023 4:21 pm
Vel, med Micky, Alexis, Khephren og Manu inn så må vel noen ut?
Eller har jeg telt feil?

Utover det sier jeg ja takk til Micky også. Sjøl om den prisen var drøy. Men Jörg fikser vel det.
40+60+50+40= 190.
Det er mye penger for det som vil bære kun bredde, bortsett fra Mac såvidt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 4:48 pm
markantovertak skrev: ons mai 31, 2023 4:29 pm
Knax skrev: ons mai 31, 2023 4:21 pm
Vel, med Micky, Alexis, Khephren og Manu inn så må vel noen ut?
Eller har jeg telt feil?

Utover det sier jeg ja takk til Micky også. Sjøl om den prisen var drøy. Men Jörg fikser vel det.
40+60+50+40= 190.
Det er mye penger for det som vil bære kun bredde, bortsett fra Mac såvidt.
Herlig at vi har mye penger!

Juiced

Legg inn av Juiced »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 4:48 pm
markantovertak skrev: ons mai 31, 2023 4:29 pm
Knax skrev: ons mai 31, 2023 4:21 pm
Vel, med Micky, Alexis, Khephren og Manu inn så må vel noen ut?
Eller har jeg telt feil?

Utover det sier jeg ja takk til Micky også. Sjøl om den prisen var drøy. Men Jörg fikser vel det.
40+60+50+40= 190.
Det er mye penger for det som vil bære kun bredde, bortsett fra Mac såvidt.
Du tror vi henter alle disse spillerne for breddens skyld?

Et lag som ender på 5.plass henter ikke fire spillere for oppimot €200M for å plassere de på benken. Så sterk er ikke førsteelleveren vår.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Juiced skrev: ons mai 31, 2023 5:02 pm
ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 4:48 pm
markantovertak skrev: ons mai 31, 2023 4:29 pm

Vel, med Micky, Alexis, Khephren og Manu inn så må vel noen ut?
Eller har jeg telt feil?

Utover det sier jeg ja takk til Micky også. Sjøl om den prisen var drøy. Men Jörg fikser vel det.
40+60+50+40= 190.
Det er mye penger for det som vil bære kun bredde, bortsett fra Mac såvidt.
Du tror vi henter alle disse spillerne for breddens skyld?

Et lag som ender på 5.plass henter ikke fire spillere for oppimot €200M for å plassere de på benken. Så sterk er ikke førsteelleveren vår.
Han er bare litt furten fordi spillere jeg har lansert for en tid tilbake nå ser ut til å komme.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Er så sjøsyk av denne transfersommeren allerede.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

eppaen skrev: ons mai 31, 2023 5:05 pm Er så sjøsyk av denne transfersommeren allerede.
Elsker det! Alle disse ryktene er som crack for meg, silly season er fantastiske greier.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

eppaen skrev: ons mai 31, 2023 5:05 pm Er så sjøsyk av denne transfersommeren allerede.
Får håpe det landes spillere fort ja. Kan ikke ha troverdige journalister som melder interesse gjennom hele sommeren. Det blir for tøft.

Juiced

Legg inn av Juiced »

markantovertak skrev: ons mai 31, 2023 5:08 pm
eppaen skrev: ons mai 31, 2023 5:05 pm Er så sjøsyk av denne transfersommeren allerede.
Får håpe det landes spillere fort ja. Kan ikke ha troverdige journalister som melder interesse gjennom hele sommeren. Det blir for tøft.
Hvis både Thuram og Konè skal spille U21 EM om 2-3 ukers tid, så er hvertfall klubben tjent med å handle raskt. Et godt mesterskap kan fort gjøre at flere klubber melder seg på, og at prisen blir høyere.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Juiced skrev: ons mai 31, 2023 5:02 pm
ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 4:48 pm
markantovertak skrev: ons mai 31, 2023 4:29 pm

Vel, med Micky, Alexis, Khephren og Manu inn så må vel noen ut?
Eller har jeg telt feil?

Utover det sier jeg ja takk til Micky også. Sjøl om den prisen var drøy. Men Jörg fikser vel det.
40+60+50+40= 190.
Det er mye penger for det som vil bære kun bredde, bortsett fra Mac såvidt.
Du tror vi henter alle disse spillerne for breddens skyld?

Et lag som ender på 5.plass henter ikke fire spillere for oppimot €200M for å plassere de på benken. Så sterk er ikke førsteelleveren vår.

Ja for ingen av disse kommer og spaserer inn i laget. Tenker at hvis dette er sommerkjøpene så ser laget ganske likt ut i 1.serierunde som det vi kunne stilt toppet i 22/23. Kun Mac som er noenlunde sannsynlig starter.
Er ikke veldig sannsynlig at verken Kone eller Thuram er bedre enn Jones. Og Hendo lar seg ikke dunke ut av disse.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Vel,vi oppgraderer uansett Keita og Oxlade kraftig med f eks Koné og Thuram selv om det ideelle ville vært og alltid hente spillere som oppgraderer de vi har i en førsteellever pr.idag.
Samt at dette er 22-åringer som Klopp kan forme videre og bare det er spennende i seg selv.
Det er ytterst få spillere som kan spasere rett inn i vår førsteellever pr.idag som samtidig er realitisk tilgjengelig for oss.
Declan Rice vil jeg f eks tro tiltrekkes mye av å spille for et lag i London som også er i CL neste sesong.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 6:09 pm --- Vel,vi oppgraderer uansett Keita og Oxlade kraftig med f eks Koné og Thuram selv om det ideelle ville vært og alltid hente spillere som oppgraderer de vi har i en førsteellever pr.idag.
Samt at dette er 22-åringer som Klopp kan forme videre og bare det er spennende i seg selv.
Det er ytterst få spillere som kan spasere rett inn i vår førsteellever pr.idag som samtidig er realitisk tilgjengelig for oss.
Declan Rice vil jeg f eks tro tiltrekkes mye av å spille for et lag i London som også er i CL neste sesong.
Om man kun er fornøyd med Bellingham så blir det jo kjipt uansett. Heldigvis er det ikke sånn at kun han kan forbedre Liverpool, selv om det naturligvis heller ikke er lett.

Juiced

Legg inn av Juiced »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 5:34 pm
Juiced skrev: ons mai 31, 2023 5:02 pm
ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 4:48 pm

40+60+50+40= 190.
Det er mye penger for det som vil bære kun bredde, bortsett fra Mac såvidt.
Du tror vi henter alle disse spillerne for breddens skyld?

Et lag som ender på 5.plass henter ikke fire spillere for oppimot €200M for å plassere de på benken. Så sterk er ikke førsteelleveren vår.

Ja for ingen av disse kommer og spaserer inn i laget. Tenker at hvis dette er sommerkjøpene så ser laget ganske likt ut i 1.serierunde som det vi kunne stilt toppet i 22/23. Kun Mac som er noenlunde sannsynlig starter.
Er ikke veldig sannsynlig at verken Kone eller Thuram er bedre enn Jones. Og Hendo lar seg ikke dunke ut av disse.
Thuram er på årets lag i Ligue 1, og medlem i den franske landslagstroppen.

Han melder ikke overgang til dagens Liverpool uten å se for seg en plass i førsteelleveren.

Han snakker også engelsk, som vil gjøre overgangen lettere i starten.

Koné og Thuram har faktisk spilt sammen på midtbanen i oppveksten (klubbfotball), og Ibou Konate har spilt sammen med dem i flere ulike aldersbestemte landslag. Utelukkende positivt.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 5:34 pm Ja for ingen av disse kommer og spaserer inn i laget. Tenker at hvis dette er sommerkjøpene så ser laget ganske likt ut i 1.serierunde som det vi kunne stilt toppet i 22/23. Kun Mac som er noenlunde sannsynlig starter.
Er ikke veldig sannsynlig at verken Kone eller Thuram er bedre enn Jones. Og Hendo lar seg ikke dunke ut av disse.
Tja, det skal ikke være vanskelig for dem å gå inn på midten med tanke på hva som er blitt prestert der denne sesongen. Spesielt når det gjelder Henderson og Fabinho.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

eppaen skrev: ons mai 31, 2023 5:05 pm Er så sjøsyk av denne transfersommeren allerede.
Hæææ? Har jo ikke skjedd en dritt enda....

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- En liten oversikt over de tre aktuelle


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»