Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
Knax

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av Knax »

Det er så forbanna amatørmessig at fuckings Adrian skal oppta en av plassene i den kvoten.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Wa11in skrev: søn jul 02, 2023 4:14 pm Hvis det kniper på pengefronten, og vi tvinges til å hente homegrown, så lurer jeg på om Lloyd Kelly kan bli vurdert? Var kraftig linket for noen år siden, og snakkes om at han er på vei vekk fra Bournemouth, så sikkert mulig å hente han rimelig. Overbeviste ikke veldig i fjor, men er nok bedre skikket til "den nye" venstreback-rollen enn hva Tsimikas er, pluss at han ikke opptar en utenlandskvote.
Er han god nok?
Jeg tenker nei, og håper heller at klubben utvikler Chambers til en sånn rolle i stallen hvis Kelly er alternativet.
Hva med Umtiti?

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ser ut som Szobo har tatt 8en.

Liddell

Legg inn av Liddell »


Knax

Legg inn av Knax »


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

2/3 fornyinger i maskinrommet, akkurat som det ble sagt at måtte til denne sommeren.

Springer

Legg inn av Springer »

Hetfield skrev: søn jul 02, 2023 5:13 pm 2/3 fornyinger i maskinrommet, akkurat som det ble sagt at måtte til denne sommeren.
Overdriver vi dersom vi hiver innpå Thuram også??

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Prisene er jo helt sykehus for tiden, Szoboszlai til 820 mill (om det stemmer det som media skriver).

Kan godt være han forsvarer prisen etter dagens nivå. Men vanvittig pris ut i fra status og hva som er oppnådd.

Lurer på når markedet får ein kollaps, når du selger Rice for over 1 milliard. Szobozlai for rett under milliarden, Mount for rundt 600 med 1 år igjen av kontrakt. Spillere som Højlund blir verdsatt av selgende klubb til ca 900mill, uten å ha vist mye ant enn at det er ein spennende spiller. Vi lever i ein gal verden nå. Går vi 15 år tilbake så var 200 mill for ein spiller ekstremt masse. Zidane satt overgangs rekord på ca 600 mill som sto ekstremt lenge, dette er også ein av historiens beste midtbanespillere. Den gangen var den overgangen nermest ein eventyr sum.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 5:33 pm Prisene er jo helt sykehus for tiden, Szoboszlai til 820 mill (om det stemmer det som media skriver).

Kan godt være han forsvarer prisen etter dagens nivå. Men vanvittig pris ut i fra status og hva som er oppnådd.

Lurer på når markedet får ein kollaps, når du selger Rice for over 1 milliard. Szobozlai for rett under milliarden, Mount for rundt 600 med 1 år igjen av kontrakt. Spillere som Højlund blir verdsatt av selgende klubb til ca 900mill, uten å ha vist mye ant enn at det er ein spennende spiller. Vi lever i ein gal verden nå. Går vi 15 år tilbake så var 200 mill for ein spiller ekstremt masse. Zidane satt overgangs rekord på ca 600 mill som sto ekstremt lenge, dette er også ein av historiens beste midtbanespillere. Den gangen var den overgangen nermest ein eventyr sum.
Nå fremstår summene i norske kroner som ekstra høye pga den svake krona. Bruk heller euro eller pund.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

KongOlav2 skrev: søn jul 02, 2023 5:35 pm
Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 5:33 pm Prisene er jo helt sykehus for tiden, Szoboszlai til 820 mill (om det stemmer det som media skriver).

Kan godt være han forsvarer prisen etter dagens nivå. Men vanvittig pris ut i fra status og hva som er oppnådd.

Lurer på når markedet får ein kollaps, når du selger Rice for over 1 milliard. Szobozlai for rett under milliarden, Mount for rundt 600 med 1 år igjen av kontrakt. Spillere som Højlund blir verdsatt av selgende klubb til ca 900mill, uten å ha vist mye ant enn at det er ein spennende spiller. Vi lever i ein gal verden nå. Går vi 15 år tilbake så var 200 mill for ein spiller ekstremt masse. Zidane satt overgangs rekord på ca 600 mill som sto ekstremt lenge, dette er også ein av historiens beste midtbanespillere. Den gangen var den overgangen nermest ein eventyr sum.
Nå fremstår summene i norske kroner som ekstra høye pga den svake krona. Bruk heller euro eller pund.
Samma det, prisene er sykehus om du bruker norske, danske eller arabiske. Poenget står.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 5:33 pm Prisene er jo helt sykehus for tiden, Szoboszlai til 820 mill (om det stemmer det som media skriver).

Kan godt være han forsvarer prisen etter dagens nivå. Men vanvittig pris ut i fra status og hva som er oppnådd.

Lurer på når markedet får ein kollaps, når du selger Rice for over 1 milliard. Szobozlai for rett under milliarden, Mount for rundt 600 med 1 år igjen av kontrakt. Spillere som Højlund blir verdsatt av selgende klubb til ca 900mill, uten å ha vist mye ant enn at det er ein spennende spiller. Vi lever i ein gal verden nå.
Fullstendig kokelimonke i PL om dagen. Får bare håpe hele skiten rakner. Av hensyn til menneskeheten.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 5:33 pm Prisene er jo helt sykehus for tiden, Szoboszlai til 820 mill (om det stemmer det som media skriver).

Kan godt være han forsvarer prisen etter dagens nivå. Men vanvittig pris ut i fra status og hva som er oppnådd.

Lurer på når markedet får ein kollaps, når du selger Rice for over 1 milliard. Szobozlai for rett under milliarden, Mount for rundt 600 med 1 år igjen av kontrakt. Spillere som Højlund blir verdsatt av selgende klubb til ca 900mill, uten å ha vist mye ant enn at det er ein spennende spiller. Vi lever i ein gal verden nå. Går vi 15 år tilbake så var 200 mill for ein spiller ekstremt masse. Zidane satt overgangs rekord på ca 600 mill som sto ekstremt lenge, dette er også ein av historiens beste midtbanespillere. Den gangen var den overgangen nermest ein eventyr sum.
Herlig med Zidane som referanse. Han kostet 77,5 mill da han gikk til Juventus. Mulig det var 600 mil nok dengang, men det viser hvor utrolig tøysete det er å bruke nok, for med dagens kurs er det 911 mil nok.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Wa11in skrev: søn jul 02, 2023 5:44 pm
Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 5:38 pm Samma det, prisene er sykehus om du bruker norske, danske eller arabiske. Poenget står.
Selvfølgelig er det ikke "samma det". Det blir kunstig høyt når man opererer med NOK, siden krona er så svak. Mye mer fornuftig å operere med de valutaene som klubbene faktisk bruker, pund eller euro. Da kan man sammenligne fra år til år på et mye mer fair grunnlag.

Og ja, prisene er høye, men det er ikke som om det har skjedd en voldsom økning nå denne sommeren. Prisen på Rice er f.eks. omtrent tilsvarende som Grealish, og den overgangen skjedde for 2 år siden nå. At Mount og Szobo koster det de gjør er ikke noe sjukere enn hva f.eks. vi betalte for Ox og Keita for noen år siden.

Edit: Og bare for å få frem hvor mye greiere det er å operere med én bestemt valuta - i ditt opprinnelige innlegg opererer du med en differanse på over 200 millioner NOK mellom Mount og Szoboszlai. Til opplysning så koster de omtrent det samme, £60mill.
Eg brukte tv2 som kilde, mulig at det dei nevner ikkje stemmer. Eg tenker generelt på hvordan prisene står i dag. Det virkelige hoppet kom ikkje for 2 år siden, men for 5-6 år siden. Dette er heller ingen angrip på Szoboszlai eller Liverpool, dei betaler det som kreves dagens marked. Men ett angrep på hele systemet og markedet er eg mer på. I mitt hodet er 60-70 mill£ spillere som er etablerte og allerede opp i verdensklasse. Men i dag får du spillere på hylle 2og 3 til den prisen. Joda, for alt i verden, Szoboszlai og Mount kam være verd prisen og vel som det. Sjøl om eg syns at sånne summer aldri skulle vært ett tema på typer som enda ikkje har nådd potensialene og i tillegg er ein ganske stor risk. Eg tror at både Klopp og ETH får mye ut av disse spillerene. Men for min del så er prisene skutt så i taket, at ein gang må det nesten si stopp.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 6:01 pm
Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 5:33 pm Prisene er jo helt sykehus for tiden, Szoboszlai til 820 mill (om det stemmer det som media skriver).

Kan godt være han forsvarer prisen etter dagens nivå. Men vanvittig pris ut i fra status og hva som er oppnådd.

Lurer på når markedet får ein kollaps, når du selger Rice for over 1 milliard. Szobozlai for rett under milliarden, Mount for rundt 600 med 1 år igjen av kontrakt. Spillere som Højlund blir verdsatt av selgende klubb til ca 900mill, uten å ha vist mye ant enn at det er ein spennende spiller. Vi lever i ein gal verden nå. Går vi 15 år tilbake så var 200 mill for ein spiller ekstremt masse. Zidane satt overgangs rekord på ca 600 mill som sto ekstremt lenge, dette er også ein av historiens beste midtbanespillere. Den gangen var den overgangen nermest ein eventyr sum.
Herlig med Zidane som referanse. Han kostet 77,5 mill da han gikk til Juventus. Mulig det var 600 mil nok dengang, men det viser hvor utrolig tøysete det er å bruke nok, for med dagens kurs er det 911 mil nok.
Nå skal det nevnes at Zidane sin overgang er utregnet i forhold til pris stigning etc av noen maimatikkere at summen hadde vært på neste 200Mill€ i dag. Altså ikkje vanlig kurs stigning, men i forhold til stigningen i fotball. Aner ikkje hvordan det er rekna ut, men rekner med det er ein formel på det. Om eg huska rett så er det Vialli sin overgang til Juve som er reknet som den dyreste gjennom tidene gjennom disse utredningene. Zidane blei kun brukt som ett eksempel. Det er den ekstreme kurs økningen i fotball verden eg reagerer på. Ikkje noe ant.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 6:16 pm
markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 6:01 pm
Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 5:33 pm Prisene er jo helt sykehus for tiden, Szoboszlai til 820 mill (om det stemmer det som media skriver).

Kan godt være han forsvarer prisen etter dagens nivå. Men vanvittig pris ut i fra status og hva som er oppnådd.

Lurer på når markedet får ein kollaps, når du selger Rice for over 1 milliard. Szobozlai for rett under milliarden, Mount for rundt 600 med 1 år igjen av kontrakt. Spillere som Højlund blir verdsatt av selgende klubb til ca 900mill, uten å ha vist mye ant enn at det er ein spennende spiller. Vi lever i ein gal verden nå. Går vi 15 år tilbake så var 200 mill for ein spiller ekstremt masse. Zidane satt overgangs rekord på ca 600 mill som sto ekstremt lenge, dette er også ein av historiens beste midtbanespillere. Den gangen var den overgangen nermest ein eventyr sum.
Herlig med Zidane som referanse. Han kostet 77,5 mill da han gikk til Juventus. Mulig det var 600 mil nok dengang, men det viser hvor utrolig tøysete det er å bruke nok, for med dagens kurs er det 911 mil nok.
Nå skal det nevnes at Zidane sin overgang er utregnet i forhold til pris stigning etc av noen maimatikkere at summen hadde vært på neste 200Mill€ i dag. Altså ikkje vanlig kurs stigning, men i forhold til stigningen i fotball. Aner ikkje hvordan det er rekna ut, men rekner med det er ein formel på det. Om eg huska rett så er det Vialli sin overgang til Juve som er reknet som den dyreste gjennom tidene gjennom disse utredningene. Zidane blei kun brukt som ett eksempel. Det er den ekstreme kurs økningen i fotball verden eg reagerer på. Ikkje noe ant.
Du skjønner at det ser ekstra voldsomt ut når du bruker nok?

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 6:49 pm
Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 6:16 pm
markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 6:01 pm

Herlig med Zidane som referanse. Han kostet 77,5 mill da han gikk til Juventus. Mulig det var 600 mil nok dengang, men det viser hvor utrolig tøysete det er å bruke nok, for med dagens kurs er det 911 mil nok.
Nå skal det nevnes at Zidane sin overgang er utregnet i forhold til pris stigning etc av noen maimatikkere at summen hadde vært på neste 200Mill€ i dag. Altså ikkje vanlig kurs stigning, men i forhold til stigningen i fotball. Aner ikkje hvordan det er rekna ut, men rekner med det er ein formel på det. Om eg huska rett så er det Vialli sin overgang til Juve som er reknet som den dyreste gjennom tidene gjennom disse utredningene. Zidane blei kun brukt som ett eksempel. Det er den ekstreme kurs økningen i fotball verden eg reagerer på. Ikkje noe ant.
Du skjønner at det ser ekstra voldsomt ut når du bruker nok?
Joda, grunnen var ganske enkel, eg gadd ikkje bruke tid å hente inn prisene. Zidane prisen husker eg ble nevnt den gangen til 600. Poenget mitt var jo det som skjer i PL. Inntoget av olje sjeikene blir mer å mer synlig når vi ser dagens priser i markedet. Syns utviklingen er skremmende. Hadde vi gått tilbake ca 6-7 år siden, hadde mest sannsynlig spillere som Mount og Szoboszlai gått for halve prisen. Syns det er ekstremt å betale nesten 60m£ på ein spiller som har 1 år igjen av kontrakt, og ein spiller som ikkje har gjort alt for masse som spiller enda. Begge disse er jo utvilsomt gode spillere, og med tanke på alder etc så har dei jo muligheten å gjøre skam på prislappen. Det eg reagerer mest på er jo at prislappen er blitt så høy at risikoen begynner jo å bli ekstrem. Kjøper klubbene 4-5 flopper til den prisen, vil jo klubbene få kjempe problemer etterhvert. Vist du tar det sinariumet at Szoboszlai ikkje slår til å blir ein flopp. Så går Liverpool ut å handler seg enda ein mann til 60m£, der han flopper og, til slutt vil jo Liverpool i dette tilfellet få ett kjempe problem økonomisk, da sitter du plutselig på 3-4-5 flopper ut kontraktstiden uten noe å få spesielt tilbake. Dette vil jo gjelde alle klubbene i PL. Utenom oljeklubbene som kan kjøpe seg fri fra alt.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 5:33 pm Prisene er jo helt sykehus for tiden, Szoboszlai til 820 mill (om det stemmer det som media skriver).

Kan godt være han forsvarer prisen etter dagens nivå. Men vanvittig pris ut i fra status og hva som er oppnådd.

Lurer på når markedet får ein kollaps, når du selger Rice for over 1 milliard. Szobozlai for rett under milliarden, Mount for rundt 600 med 1 år igjen av kontrakt. Spillere som Højlund blir verdsatt av selgende klubb til ca 900mill, uten å ha vist mye ant enn at det er ein spennende spiller. Vi lever i ein gal verden nå. Går vi 15 år tilbake så var 200 mill for ein spiller ekstremt masse. Zidane satt overgangs rekord på ca 600 mill som sto ekstremt lenge, dette er også ein av historiens beste midtbanespillere. Den gangen var den overgangen nermest ein eventyr sum.
Tøyseklubber som Man United, PSG og Man City har ødelagt hele markedet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 7:42 pm
markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 6:49 pm
Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 6:16 pm

Nå skal det nevnes at Zidane sin overgang er utregnet i forhold til pris stigning etc av noen maimatikkere at summen hadde vært på neste 200Mill€ i dag. Altså ikkje vanlig kurs stigning, men i forhold til stigningen i fotball. Aner ikkje hvordan det er rekna ut, men rekner med det er ein formel på det. Om eg huska rett så er det Vialli sin overgang til Juve som er reknet som den dyreste gjennom tidene gjennom disse utredningene. Zidane blei kun brukt som ett eksempel. Det er den ekstreme kurs økningen i fotball verden eg reagerer på. Ikkje noe ant.
Du skjønner at det ser ekstra voldsomt ut når du bruker nok?
Joda, grunnen var ganske enkel, eg gadd ikkje bruke tid å hente inn prisene. Zidane prisen husker eg ble nevnt den gangen til 600. Poenget mitt var jo det som skjer i PL. Inntoget av olje sjeikene blir mer å mer synlig når vi ser dagens priser i markedet. Syns utviklingen er skremmende. Hadde vi gått tilbake ca 6-7 år siden, hadde mest sannsynlig spillere som Mount og Szoboszlai gått for halve prisen. Syns det er ekstremt å betale nesten 60m£ på ein spiller som har 1 år igjen av kontrakt, og ein spiller som ikkje har gjort alt for masse som spiller enda. Begge disse er jo utvilsomt gode spillere, og med tanke på alder etc så har dei jo muligheten å gjøre skam på prislappen. Det eg reagerer mest på er jo at prislappen er blitt så høy at risikoen begynner jo å bli ekstrem. Kjøper klubbene 4-5 flopper til den prisen, vil jo klubbene få kjempe problemer etterhvert. Vist du tar det sinariumet at Szoboszlai ikkje slår til å blir ein flopp. Så går Liverpool ut å handler seg enda ein mann til 60m£, der han flopper og, til slutt vil jo Liverpool i dette tilfellet få ett kjempe problem økonomisk, da sitter du plutselig på 3-4-5 flopper ut kontraktstiden uten noe å få spesielt tilbake. Dette vil jo gjelde alle klubbene i PL. Utenom oljeklubbene som kan kjøpe seg fri fra alt.
Nå er det naturligvis negativt på alle måter med blodsjeikene i fotballen, også med tanke på hvordan de driver prisspiralen.

Men disse bekymringene omkring prisnivået hadde vi da Zidane gikk til Juve også.

Når det gjelder feilkjøp og pengebruk så har man FFP. Ikke perfekt på noen måte, men det fungerer til en viss grad. Jeg vil også si at det i Liverpool spesielt, men også generelt, er mindre feilkjøp enn det har vært tidligere. Jeg tipper det skyldes økt bruk av data for å finne spillere. Dette og at man altså til en viss grad må ha et øye på
FFP, har kuttet feilkjøpene. Så har man klubber som Everton, men de har et fullstendig forvridd syn på hvor de er, og gjør enorme feil pga det.

Nei, jeg er nok bekymret for den absolutte toppfotballen, men det handler ikke om priser på spillere.

Og igjen, som også wa11in er inne på, bruker du riktig valuta så er det ikke så voldsomme endringer som du later til tro. Som du selv sier, prisen på Zidane er akkumulert til £200 mil. Vi er jo ikke der? (Om ikke Mbappe plutselig flytter på seg)

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Ifølge Romanos YouTube-kanal er Liverpool i samtaler med Southampton og spilleren selv, Romeo Lavia, angående en overgang til £50m.

Kjøper vi en helt ny midtbanetreer til startoppstillinga i Mac Allister, Szobo og Lavia, mon tro? Spennende er det i alle fall.

Frekk analyse: Man nådde ikke CL, og må dermed spille en runde EL neste sesong. Dermed har man «bedre tid», og har råd til at eksempelvis Szobo (og Lavia) får seg et «prøveår» før det smeller i 24/25-sesongen? Jeg lever i alle fall veldig godt med det!

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Fryktelig mye røyk rundt Lavia ja. Skulle nesten tro det var noe i det...

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: søn jul 02, 2023 8:55 pm
TheOpiate skrev: søn jul 02, 2023 8:53 pm Fryktelig mye røyk rundt Lavia ja. Skulle nesten tro det var noe i det...
Jepp, virker som det kan være noe her ja. Jeg er ikke helt solgt på hypen, og skulle ønske vi kikket andre steder.
Ikke solgt på hypen jeg heller, men han er ung og talentfull. Det kombinert med Klopp funker. Og så er han HG, selv om han nå først ikke trenger å registreres.

Så er røyken foreløpig ikke fra de beste kildene etter hva jeg kan se.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 9:04 pm Ikke solgt på hypen jeg heller, men han er ung og talentfull. Det kombinert med Klopp funker. Og så er han HG, selv om han nå først ikke trenger å registreres.

Så er røyken foreløpig ikke fra de beste kildene etter hva jeg kan se.
Lavia er den mest åpenbare om vi skal ha en konkurrent og en potensielt fremtidig erstatter til Fabinho.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: søn jul 02, 2023 9:05 pm
markantovertak skrev: søn jul 02, 2023 9:04 pm Ikke solgt på hypen jeg heller, men han er ung og talentfull. Det kombinert med Klopp funker. Og så er han HG, selv om han nå først ikke trenger å registreres.

Så er røyken foreløpig ikke fra de beste kildene etter hva jeg kan se.
Lavia er den mest åpenbare om vi skal ha en konkurrent og en potensielt fremtidig erstatter til Fabinho.
Tja, kanskje. Selv om jeg ikke ser så mye Fabinho i ham. Men det er mulig det finnes der inne. Lavia ser mest ut som en indreløper som har vært nødt til å spille DM. Men Klopp liker jo egentlig det.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Kone sin skade gjør vel at Lavia er den eneste reelle sekseren vi har blitt linket til?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Detvareingang skrev: søn jul 02, 2023 5:33 pm
Lurer på når markedet får ein kollaps. Går vi 15 år tilbake så var 200 mill for ein spiller ekstremt masse. Zidane satt overgangs rekord på ca 600 mill som sto ekstremt lenge, dette er også ein av historiens beste midtbanespillere. Den gangen var den overgangen nermest ein eventyr sum.
En mann som tjener 300 000kr i året kjøper seg en bil. Han velger å kjøpe en brukt Volvo til 200 000kr.

13 år senere så tjener mannen 1 000 000kr i året. Han velger å kjøpe seg en flunkende ny elektrisk Audi til 800 000kr.


Hvis vi tar disse tallene fra Statista for å i hvert fall være noenlunde i rett gate, så har Liverpool gått fra å ha €217 millioner i inntekter fra de tre hovedkategoriene av inntekter til klubber (ikke salg av spillere) i 08/09-sesongen til €701 millioner i inntekter i 21/22-sesongen. Det er 3,23 ganger mer. Jeg har ikke tallene for årets sesong, men de er nok i nærheten.

I 08/09 så kjøpte dere Mascherano for €22,5 mill fra West Ham (kjøpte også Robbie Keane for €24 mill, men han var ikke en like stor suksess og ble sendt tilbake).
Denne sommeren så kjøper dere Szoboszlai for €70 mill fra RB Leipzig (som forøvrig ikke eksisterte i 08/09, uten at den fun facten er relevant). Det er 3,11 ganger mer enn prisen for Mascherano.


Det er klubber den dag idag som også har inntekter på €217 mill i året. Disse klubbene synes at kjøp av spillere for €20-30 mill er mye penger (eller de bør i hvert fall gjøre det. Hvis de er i PL så bruker de gjerne langt mer enn dette for å beholde plassen i PL, siden hvert år de er der oppe vil føre til en kraftig økning i årlige inntekter, i hvert fall hvis de ved et mirakel får Europaspill.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wa11in skrev: søn jul 02, 2023 8:55 pm
TheOpiate skrev: søn jul 02, 2023 8:53 pm Fryktelig mye røyk rundt Lavia ja. Skulle nesten tro det var noe i det...
Jeg er ikke helt solgt på hypen.
Bli solgt! Veldig lovende* fotballspiller som har hatt dårlige forhold denne sesongen. Han har gang på gang fått pasninger fra medspillere hvor han allerede har to spillere som presser seg, men har stort sett virker veldig rolig og funnet det riktige valget for å spille laget sitt ut av problemer.


*Skrev i utgangspunktet "strålende" heller enn "veldig lovende", men jeg har av og til litt lett for å hive rundt meg med superlativer når jeg ikke mener at han var strålende i forhold til eksempelvis Rice eller Rodri, men i forhold til jevnaldrende og forventningene. En av mine pet peeves er at folk blir blendet av alder og gjerne ser på gode unge spillere som bedre enn de er, mens de ville kalt de middelmådige og ikke interessante hvis de var nøyaktig like gode men 29 år gamle. Jeg bør prøve å unngå å gjøre det samme.

Knax

Legg inn av Knax »

Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 8:18 pm Ifølge Romanos YouTube-kanal er Liverpool i samtaler med Southampton og spilleren selv, Romeo Lavia, angående en overgang til £50m.

Kjøper vi en helt ny midtbanetreer til startoppstillinga i Mac Allister, Szobo og Lavia, mon tro? Spennende er det i alle fall.

Frekk analyse: Man nådde ikke CL, og må dermed spille en runde EL neste sesong. Dermed har man «bedre tid», og har råd til at eksempelvis Szobo (og Lavia) får seg et «prøveår» før det smeller i 24/25-sesongen? Jeg lever i alle fall veldig godt med det!
Som jeg skrev tidligere, så har det en del å si at tre midtbanespillere forsvant fra stallen nå i sommer og det forsvinner mest sannsynlig to til neste sommer. Sistemann av Fabinho/Henderson forsvinner kanskje neste sommer, men garantert sommeren 2025. Så her prøver man å være i forkant og få gjort unna midtbaneskiftet tidlig slik at man ikke skal bekymre seg over det de tre-fire neste årene.

Men jeg er uenig i å bruke 40-50mill på Lavia når man har Bajcetic. Ser heller at de pengene brukes på Thuram.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: søn jul 02, 2023 10:17 pm
Ministeren skrev: søn jul 02, 2023 8:18 pm Ifølge Romanos YouTube-kanal er Liverpool i samtaler med Southampton og spilleren selv, Romeo Lavia, angående en overgang til £50m.

Kjøper vi en helt ny midtbanetreer til startoppstillinga i Mac Allister, Szobo og Lavia, mon tro? Spennende er det i alle fall.

Frekk analyse: Man nådde ikke CL, og må dermed spille en runde EL neste sesong. Dermed har man «bedre tid», og har råd til at eksempelvis Szobo (og Lavia) får seg et «prøveår» før det smeller i 24/25-sesongen? Jeg lever i alle fall veldig godt med det!
Som jeg skrev tidligere, så har det en del å si at tre midtbanespillere forsvant fra stallen nå i sommer og det forsvinner mest sannsynlig to til neste sommer. Sistemann av Fabinho/Henderson forsvinner kanskje neste sommer, men garantert sommeren 2025. Så her prøver man å være i forkant og få gjort unna midtbaneskiftet tidlig slik at man ikke skal bekymre seg over det de tre-fire neste årene.

Men jeg er uenig i å bruke 40-50mill på Lavia når man har Bajcetic. Ser heller at de pengene brukes på Thuram.
Jeg savner litt ut-rykter på Thiago og Matip først og fremst, selv om som du sier tre midtbanespillere allerede er ute i tillegg til Firmino og Milner. I utgangspunktet er det mye å endre enda mer, men man trenger plass for ikke HG-spillere. Og iallfall en stopper skal inn.
Men løser man resten av vinduet med Lavia og Colwill så er det jo en plass ledig.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Håper vi dropper Lavia. Ikke fordi han ikke er et potensielt supertalent. Men vi trenger noen som kan bidra bra neste år. Han er nok ennå 2-3 sesonger unna å være der. Hvis han kommer dit.

Skal vi kjøpe mer på midten er jeg mest positiv til Gravenberch.

Det sagt. Ser gjerne at vi fokuserer litt på forsvaret resten av vinduet. Både ut og inn.

Pavard og Van de Veen inn. Og Phillip og Matip ut… ja takk.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Guarnere skrev: søn jul 02, 2023 11:10 pm Håper vi dropper Lavia. Ikke fordi han ikke er et potensielt supertalent. Men vi trenger noen som kan bidra bra neste år. Han er nok ennå 2-3 sesonger unna å være der. Hvis han kommer dit.

Skal vi kjøpe mer på midten er jeg mest positiv til Gravenberch.

Det sagt. Ser gjerne at vi fokuserer litt på forsvaret resten av vinduet. Både ut og inn.

Pavard og Van de Veen inn. Og Phillip og Matip ut… ja takk.
Pavard tror jeg neppe er aktuell. Det må være om vi har fått en knalldeal, og at det ikke stemmer at han bytter klubb for å spille stopper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»