Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: lør jun 03, 2023 12:33 am Jeg er spent på hvordan Gakpo ser ut etter sommeren. Cristiano Ronaldo gikk jo fra å være temmelig tynn til å være beefy rundt 2005 før han slanket seg frem mot 2007 og la musklene i beina og kjernemuskulaturen før han igjen begynte hardtrening sommeren 2008 og ble enda større i løpet av sitt første halvår i Real Madrid til han plutselig hadde fysikken til en kraftspiss som ikke løper særlig mye defensivt men som attpåtil var omtrent verdens største fysiske trussel fra januar/februar 2010. Forskjellen fra våren 2008 vinteren 2009 var stor. Forskjellen fra våren 2009 til vinteren 2010 var massiv.

Jeg sier ikke at Gakpo nødvendigvis kommer til å gjøre noe lignende, men han har et temmelig likt utgangspunkt hvis han (og Klopp) ønsker en slik utvikling.
Ronaldo gikk til Real Madrid i 2009. Jeg klarer heller ikke være enig i at Ronaldo ble særlig beefy så tidlig som i 2005 (hvertfall ikke sammenlignet med hvordan han ble), og hvertfall ikke at han «slanket seg» inn mot 2007. Ble gradvis større frem til 2008. Ser man noen av kampene fra perioden 06-08 er det ganske tydelig at han ble større og større. Men det kan åpenbart være litt forskjeller mht hvordan en spiller ser ut i august og påfølgende mai.

Det mest overraskende da Ronaldo kom tilbake var hvor lett han var. Helt ubrukelig i duellspillet. Sikkert et slags Tom Brady-move med fokus på fleksibilittet for å forlenge karrieren. Usikker på om det var riktig. I fotball kan man komme unna med å være en småtung, lite mobil spiss (litt ala Zlatan). Det virker som Ronaldo trodde han var hevet over fysiske lover og skulle gjøre det samme som i ung alder.
Sist redigert av tbb den lør jun 03, 2023 6:33 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Det nærmer seg neste overgangsvindu
Norge 1. august 31. august
England 14. juni 1. september
Spania 1. juli 1. september
Italia 1. juli 31. august
Tyskland 1. juli 1. september
Frankrike 1. juli 1. september
Belgia TBA TBA
Nederland 12. juni 31. august
Sverige 7. juli 31. august
Danmark 15. juni 31. august
Portugal 1. juli 22. september
Tyrkia 17. juni 8. september
Skottland 14. juni 31. august

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: lør jun 03, 2023 6:28 am
Jolla skrev: lør jun 03, 2023 12:33 am før han igjen begynte hardtrening sommeren 2008 og ble enda større i løpet av sitt første halvår i Real Madrid
Ronaldo gikk til Real Madrid i 2009.
Korrekt. Han var temmelig stor i 08/09-sesongen, større enn han hadde vært tidligere. Så ble han enda større i overkroppen i sitt første halvår i Real Madrid (det vil da altså bety sommeren+høsten 2009) og kom tilbake som hovedsaklig en spiss i resten av sin karriere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Jolla skrev: lør jun 03, 2023 12:33 am Jeg er spent på hvordan Gakpo ser ut etter sommeren. Cristiano Ronaldo gikk jo fra å være temmelig tynn til å være beefy rundt 2005 før han slanket seg frem mot 2007 og la musklene i beina og kjernemuskulaturen før han igjen begynte hardtrening sommeren 2008 og ble enda større i løpet av sitt første halvår i Real Madrid til han plutselig hadde fysikken til en kraftspiss som ikke løper særlig mye defensivt men som attpåtil var omtrent verdens største fysiske trussel fra januar/februar 2010. Forskjellen fra våren 2008 vinteren 2009 var stor. Forskjellen fra våren 2009 til vinteren 2010 var massiv.

Jeg sier ikke at Gakpo nødvendigvis kommer til å gjøre noe lignende, men han har et temmelig likt utgangspunkt hvis han (og Klopp) ønsker en slik utvikling.
Jeg er imponert over at du husker omtrentlige tidspunkt for når Ronaldo ble mer muskuløs. Gjør du også det samme ang Bale? Ble han først virkelig stor etter at han ankom Madrid, eller mens han fortsatt var i Spurs?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

KongOlav2 skrev: lør jun 03, 2023 3:32 pm Jeg er imponert over at du husker omtrentlige tidspunkt for når Ronaldo ble mer muskuløs. Gjør du også det samme ang Bale? Ble han først virkelig stor etter at han ankom Madrid, eller mens han fortsatt var i Spurs?
Nei, dessverre. Akkurat Cristiano Ronaldo har jeg skrevet om tidligere i forbindelse med ernæring og profesjonalitet innenfor idretten, dermed har jeg gått mer i dybden på ham, og da især hvordan hverdagen hans var i Real Madrid fra han ankom og til 2013.

Han er selvfølgelig talentfull, men det er mange spillere med mer rent naturlig talent for fotballen enn Cristiano Ronaldo. Der han tok igjen mange av disse var at han har levd fullt og helt for å oppnå målet om å bli verdens beste gjennom å legge ned ekstreme mengder tid på å alltid trene og å være best. Hele hans selvbilde er bygd rundt det at det ikke er noen grunn til at andre skal kunne være bedre, da må han bare bruke tid på det - selv om det er kjedelig. Det fremgår også i den historien med Evra og bordtennis også.
► Show Spoiler

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Mac Allister for rundt 40-50mill£ er faktisk ganske bra i dagens marked. Gir rom i budsjettet for å hente flere spillere dette.

Ellers, hvis det ikke hadde vært for at lønnskravet var stort, så hadde jeg gjerne sett Messi i klubben i én sesong.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Knax skrev: lør jun 03, 2023 8:57 pm Mac Allister for rundt 40-50mill£ er faktisk ganske bra i dagens marked. Gir rom i budsjettet for å hente flere spillere dette.

Ellers, hvis det ikke hadde vært for at lønnskravet var stort, så hadde jeg gjerne sett Messi i klubben i én sesong.
Hvor fremkommer dette? Helt latterlig i tilfelle.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

tbb skrev: lør jun 03, 2023 9:10 pm Hvor fremkommer dette? Helt latterlig i tilfelle.


Når han sier way less, så tenker jeg automatisk sjiktet mellom 40-50mill£, kan selvsagt være 55mill£ for den saks skyld, men det vil heller ikke være en dårlig deal det også.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: lør jun 03, 2023 9:14 pm
tbb skrev: lør jun 03, 2023 9:10 pm Hvor fremkommer dette? Helt latterlig i tilfelle.


Når han sier way less, så tenker jeg automatisk sjiktet mellom 40-50mill£, kan selvsagt være 55mill£ for den saks skyld, men det vil heller ikke være en dårlig deal det også.
Når vi hører det samme om Thuram-Ulien, Kone og Gravenberch så har vi plutselig tre nye midtbanespillere for £110 mill. Det er greit.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det var jo en veldig behagelig pris!

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Jeg setter pris på forumet i disse transfertidene, da jeg har svært lite oversikt over kvaliteten til slikt som Kone og Thuram. De kan sikkert bli jævla bra, de.

Men jeg klarer virkelig ikke slippe Bellingham, og med det mener jeg hele narrativet. Jeg forstår ikke at man ikke kunne få en type «Kone»/«Thuram» i fjor, rett og slett, da det ville vært langt mer logisk enn å gå inn i sesongen med Artur.

Eneste logiske forklaringen, er at man sparte pengene til Bellingham (ala van dijk). Nå ryktes han til Real for en overkommelig pris, men vi trakk oss grunnet prisen?

Noe er off her, og jeg klamrer meg fremdeles til håpet om at han straks annonseres.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Det som er off er at han har valgt Real Madrid. Virker som en type som er opptatt av å fremstå «idealistisk». Vil liksom velge Klopp/liverpool foran man city fordi han vil til en ordentlig klubb, penger er ikke viktig osv. Men så velger han fascist-real oga lønn, og da er det litt viktig å få det til å fremstå som at det er Liverpool som har trukket seg og ikke motsatt. Og så passer den historien litt for lfc også, da man slipper å ha blitt avvist av spilleren man har beilet i over ett år.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det ser jo litt ut som han rett og slett valgte oss bort?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ministeren skrev: søn jun 04, 2023 11:52 am Jeg setter pris på forumet i disse transfertidene, da jeg har svært lite oversikt over kvaliteten til slikt som Kone og Thuram. De kan sikkert bli jævla bra, de.

Men jeg klarer virkelig ikke slippe Bellingham, og med det mener jeg hele narrativet. Jeg forstår ikke at man ikke kunne få en type «Kone»/«Thuram» i fjor, rett og slett, da det ville vært langt mer logisk enn å gå inn i sesongen med Artur.

Eneste logiske forklaringen, er at man sparte pengene til Bellingham (ala van dijk). Nå ryktes han til Real for en overkommelig pris, men vi trakk oss grunnet prisen?

Noe er off her, og jeg klamrer meg fremdeles til håpet om at han straks annonseres.
Tror du ikke prisen er lønnen?

Hvis jeg ikke tar helt feil har Real Madrid et ganske lite egalitært system der stjernene tjener veldig, veldig bra. Det gjør at de trolig vil kunne betale betydelig mer til Bellingham. Et annet poeng er at det ikke er så mange «stjerner» med store kontrakter igjen i Real Madrid. Typer som Kroos, Modric og Benzema er på utgående kontrakt, og ingen av disse skal være veldig godt betalt om de forlenges med. Hazard slippes også. Det innebærer både at det er mulighet i budsjettet deres, og at det ikke er spillere som kan reagere på det (hvertfall ikke som RM trenger bry seg om).

Det vil si at det ikke er et stort problem om Bellingham kommer inn og blir endel av «lønnsadelen» i Real Madrid (sammen med Vincius som snart forlenger?).

I Liverpool er det litt annerledes. Salah, van Dijk og Trent ville helt sikkert stusset dersom Bellingham kom inn og tjente vesentlig bedre enn dem. På toppen av det hele skulle man kanskje tro at lønnsstrukturen til Liverpool er litt strukket akkurat nå? Veldig mange av spillerne som har gitt dere suksess har forlenget kontraktene de siste par årene, og det innebærer trolig at dere allerede har flere på ganske dyre kontrakter. Det har vært en litt populær myte her inne lenge at Liverpool nærmest ikke betaler spillerne deres, men regnskapet de siste par årene viser at suksessen også koster.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »


Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Real har mye penger. Nå må dem erstatte Benzema også. Egentlig rart dem bruker så mye på en midtbanespiller i år.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

tbb skrev: søn jun 04, 2023 12:07 pm
Ministeren skrev: søn jun 04, 2023 11:52 am Jeg setter pris på forumet i disse transfertidene, da jeg har svært lite oversikt over kvaliteten til slikt som Kone og Thuram. De kan sikkert bli jævla bra, de.

Men jeg klarer virkelig ikke slippe Bellingham, og med det mener jeg hele narrativet. Jeg forstår ikke at man ikke kunne få en type «Kone»/«Thuram» i fjor, rett og slett, da det ville vært langt mer logisk enn å gå inn i sesongen med Artur.

Eneste logiske forklaringen, er at man sparte pengene til Bellingham (ala van dijk). Nå ryktes han til Real for en overkommelig pris, men vi trakk oss grunnet prisen?

Noe er off her, og jeg klamrer meg fremdeles til håpet om at han straks annonseres.
Tror du ikke prisen er lønnen?

[…]

I Liverpool er det litt annerledes. Salah, van Dijk og Trent ville helt sikkert stusset dersom Bellingham kom inn og tjente vesentlig bedre enn dem. På toppen av det hele skulle man kanskje tro at lønnsstrukturen til Liverpool er litt strukket akkurat nå? Veldig mange av spillerne som har gitt dere suksess har forlenget kontraktene de siste par årene, og det innebærer trolig at dere allerede har flere på ganske dyre kontrakter. Det har vært en litt populær myte her inne lenge at Liverpool nærmest ikke betaler spillerne deres, men regnskapet de siste par årene viser at suksessen også koster.
Jo, jeg tror absolutt lønn er en variabel. Men dersom Bellingham krever en lønn som er «vesentlig bedre» (kilde?) enn Salah, Van Dijk, TAA, så burde man ha fått avklart dette tidligere.

Og penger til høye kontrakter, det er det. Som du påpeker selv.

Liverpool kutter også greit i lønnskostnadene, og jeg ville gjerne gitt eksempelvis Ox, Milner og Keita sin lønn til Bellingham, for å være veldig enkel, og gjøre han til Liverpools lønnsadel. Ikke Liverpools sheik.

Det virker som man har blitt valgt bort av førstevalget på midtbanen andre år på rad. Det er jo kjedelig, og nå går man for tre «kanskje»-spillere som kan bli enorme, uten forkleinelse til noen av dem?

Jeg syns bare det er veldig underlig at Bellingham går til den rapporterte prisen. Man har ventet på den typen til Liverpool siden Gerrard, og jeg må få lov til å være skuffet over at han glipper.

Dette kan nok også skyldes rot med sportslig ledelse. Det har ikke gått etter planen etter at Edwards begynte å tenke på slutten og man internt har omlagt arbeidsoppgaver.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ministeren skrev: søn jun 04, 2023 1:26 pm
tbb skrev: søn jun 04, 2023 12:07 pm
Ministeren skrev: søn jun 04, 2023 11:52 am Jeg setter pris på forumet i disse transfertidene, da jeg har svært lite oversikt over kvaliteten til slikt som Kone og Thuram. De kan sikkert bli jævla bra, de.

Men jeg klarer virkelig ikke slippe Bellingham, og med det mener jeg hele narrativet. Jeg forstår ikke at man ikke kunne få en type «Kone»/«Thuram» i fjor, rett og slett, da det ville vært langt mer logisk enn å gå inn i sesongen med Artur.

Eneste logiske forklaringen, er at man sparte pengene til Bellingham (ala van dijk). Nå ryktes han til Real for en overkommelig pris, men vi trakk oss grunnet prisen?

Noe er off her, og jeg klamrer meg fremdeles til håpet om at han straks annonseres.
Tror du ikke prisen er lønnen?

[…]

I Liverpool er det litt annerledes. Salah, van Dijk og Trent ville helt sikkert stusset dersom Bellingham kom inn og tjente vesentlig bedre enn dem. På toppen av det hele skulle man kanskje tro at lønnsstrukturen til Liverpool er litt strukket akkurat nå? Veldig mange av spillerne som har gitt dere suksess har forlenget kontraktene de siste par årene, og det innebærer trolig at dere allerede har flere på ganske dyre kontrakter. Det har vært en litt populær myte her inne lenge at Liverpool nærmest ikke betaler spillerne deres, men regnskapet de siste par årene viser at suksessen også koster.
Jo, jeg tror absolutt lønn er en variabel. Men dersom Bellingham krever en lønn som er «vesentlig bedre» (kilde?) enn Salah, Van Dijk, TAA, så burde man ha fått avklart dette tidligere.

Og penger til høye kontrakter, det er det. Som du påpeker selv.

Liverpool kutter også greit i lønnskostnadene, og jeg ville gjerne gitt eksempelvis Ox, Milner og Keita sin lønn til Bellingham, for å være veldig enkel, og gjøre han til Liverpools lønnsadel. Ikke Liverpools sheik.

Det virker som man har blitt valgt bort av førstevalget på midtbanen andre år på rad. Det er jo kjedelig, og nå går man for tre «kanskje»-spillere som kan bli enorme, uten forkleinelse til noen av dem?

Jeg syns bare det er veldig underlig at Bellingham går til den rapporterte prisen. Man har ventet på den typen til Liverpool siden Gerrard, og jeg må få lov til å være skuffet over at han glipper.

Dette kan nok også skyldes rot med sportslig ledelse. Det har ikke gått etter planen etter at Edwards begynte å tenke på slutten og man internt har omlagt arbeidsoppgaver.
Jeg spekulerer og har ikke kilder. Trodde ikke jeg ga inntrykk av noe annet. Og hva Bellingham krever vil trolig avhenge av hva andre tilbyr. Kunne man fått avklart dette særlig mye før april? Kanskje, men det har trolig vært en forhandlingsprosess fra Bellinghams side også.

Og selvsagt er det lov å være skuffet. Ingen har sagt noe annet.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Har lest både at Bellingham ønsket seg til Liverpool først også til RM senere i karrieren, noe som gjør st vi ble sett på mer som en stepping stone enn sistestopp. Det er også noe med agenthonorarer som endrer seg etter dette vinduet som gjorde at faren ønsket å cashe inn mest mulig nå.

Når vi puttet alt fokuset på Bellingham i fjor hadde vi nettopp kjempet om en quad helt inn til siste kamp, nå er vi utenfor CL med mye usikkerhet foran oss. Mye har endret seg.

Veldig skuffet selv, og må sies at det er litt flaut hvordan vi var såpass offentlige med interessen vår når det tydeligvis ikke var klart likevel. Gerrard i beste sendetid solgte seg ganske greit enda en gang. Sammen med Carra.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Kashmir skrev: søn jun 04, 2023 1:58 pm Har lest både at Bellingham ønsket seg til Liverpool først også til RM senere i karrieren, noe som gjør st vi ble sett på mer som en stepping stone enn sistestopp. Det er også noe med agenthonorarer som endrer seg etter dette vinduet som gjorde at faren ønsket å cashe inn mest mulig nå.

Når vi puttet alt fokuset på Bellingham i fjor hadde vi nettopp kjempet om en quad helt inn til siste kamp, nå er vi utenfor CL med mye usikkerhet foran oss. Mye har endret seg.

Veldig skuffet selv, og må sies at det er litt flaut hvordan vi var såpass offentlige med interessen vår når det tydeligvis ikke var klart likevel. Gerrard i beste sendetid solgte seg ganske greit enda en gang. Sammen med Carra.
Tenk om klubben var så offentlig i interessen sin for å få seg et forsprang på Mac Allister, Thuram-Ulien og Kone?
😉

Nå er det ikke slik at jeg ikke har tenkt det samme som deg, snarere tvert imot, men det er ganske mye vi ikke vet om i transferverdenen.

Dette bør vel kanskje først og fremst jeg sjøl ta med meg, men er vel glemt når neste drømmesignering ryktes.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Pre-kneskade, så hadde jeg vært skikkelig på for en slik avtale.



Litt usikker etter den kneskaden.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

tbb skrev: søn jun 04, 2023 1:34 pm
Ministeren skrev: søn jun 04, 2023 1:26 pm
tbb skrev: søn jun 04, 2023 12:07 pm
Tror du ikke prisen er lønnen?

[…]

I Liverpool er det litt annerledes. Salah, van Dijk og Trent ville helt sikkert stusset dersom Bellingham kom inn og tjente vesentlig bedre enn dem. På toppen av det hele skulle man kanskje tro at lønnsstrukturen til Liverpool er litt strukket akkurat nå? Veldig mange av spillerne som har gitt dere suksess har forlenget kontraktene de siste par årene, og det innebærer trolig at dere allerede har flere på ganske dyre kontrakter. Det har vært en litt populær myte her inne lenge at Liverpool nærmest ikke betaler spillerne deres, men regnskapet de siste par årene viser at suksessen også koster.
Jo, jeg tror absolutt lønn er en variabel. Men dersom Bellingham krever en lønn som er «vesentlig bedre» (kilde?) enn Salah, Van Dijk, TAA, så burde man ha fått avklart dette tidligere.

Og penger til høye kontrakter, det er det. Som du påpeker selv.

Liverpool kutter også greit i lønnskostnadene, og jeg ville gjerne gitt eksempelvis Ox, Milner og Keita sin lønn til Bellingham, for å være veldig enkel, og gjøre han til Liverpools lønnsadel. Ikke Liverpools sheik.

Det virker som man har blitt valgt bort av førstevalget på midtbanen andre år på rad. Det er jo kjedelig, og nå går man for tre «kanskje»-spillere som kan bli enorme, uten forkleinelse til noen av dem?

Jeg syns bare det er veldig underlig at Bellingham går til den rapporterte prisen. Man har ventet på den typen til Liverpool siden Gerrard, og jeg må få lov til å være skuffet over at han glipper.

Dette kan nok også skyldes rot med sportslig ledelse. Det har ikke gått etter planen etter at Edwards begynte å tenke på slutten og man internt har omlagt arbeidsoppgaver.
Jeg spekulerer og har ikke kilder. Trodde ikke jeg ga inntrykk av noe annet. Og hva Bellingham krever vil trolig avhenge av hva andre tilbyr. Kunne man fått avklart dette særlig mye før april? Kanskje, men det har trolig vært en forhandlingsprosess fra Bellinghams side også.

Og selvsagt er det lov å være skuffet. Ingen har sagt noe annet.
Jeg også, og opplevde deg vel ikke annerledes heller. Men det kan jo være at Bellingham har krevd en lønn som setter Salah i skyggen, jeg bare tviler, og da vil jeg se kilden. Da er vår «withdrawal» forståelig.

I sagaen rundt Haaland snakket avfeide Klopp tidlig enhver kamp, grunnet totalpakke, og det er greit. Men det er «rart» at klubben to år på rad glipper på soleklare førstevalg, hvor behovet for forsterkning og midlene burde være klart.

Kan man ha rotet dette bort? For å spekulere videre: har Ward fucket det opp, og fått fyken? Jeg ser meg opp på Succession, og ting skjer…

Og det er eneste årsak til at jeg er litt middels fornøyd, selv om Mac Allister inn vil være en solid forsterkning. Jeg er en av dem som mener Bellingham i tillegg ville vært «nesten nok» i år som sådan. Men det finnes mange spennende og gode fotballspillere - jeg kjenner bare ikke til dem. Gleder meg til å bli positivt overrasket.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ministeren skrev: søn jun 04, 2023 8:08 pm
tbb skrev: søn jun 04, 2023 1:34 pm
Ministeren skrev: søn jun 04, 2023 1:26 pm

Jo, jeg tror absolutt lønn er en variabel. Men dersom Bellingham krever en lønn som er «vesentlig bedre» (kilde?) enn Salah, Van Dijk, TAA, så burde man ha fått avklart dette tidligere.

Og penger til høye kontrakter, det er det. Som du påpeker selv.

Liverpool kutter også greit i lønnskostnadene, og jeg ville gjerne gitt eksempelvis Ox, Milner og Keita sin lønn til Bellingham, for å være veldig enkel, og gjøre han til Liverpools lønnsadel. Ikke Liverpools sheik.

Det virker som man har blitt valgt bort av førstevalget på midtbanen andre år på rad. Det er jo kjedelig, og nå går man for tre «kanskje»-spillere som kan bli enorme, uten forkleinelse til noen av dem?

Jeg syns bare det er veldig underlig at Bellingham går til den rapporterte prisen. Man har ventet på den typen til Liverpool siden Gerrard, og jeg må få lov til å være skuffet over at han glipper.

Dette kan nok også skyldes rot med sportslig ledelse. Det har ikke gått etter planen etter at Edwards begynte å tenke på slutten og man internt har omlagt arbeidsoppgaver.
Jeg spekulerer og har ikke kilder. Trodde ikke jeg ga inntrykk av noe annet. Og hva Bellingham krever vil trolig avhenge av hva andre tilbyr. Kunne man fått avklart dette særlig mye før april? Kanskje, men det har trolig vært en forhandlingsprosess fra Bellinghams side også.

Og selvsagt er det lov å være skuffet. Ingen har sagt noe annet.
Jeg også, og opplevde deg vel ikke annerledes heller. Men det kan jo være at Bellingham har krevd en lønn som setter Salah i skyggen, jeg bare tviler, og da vil jeg se kilden. Da er vår «withdrawal» forståelig.

I sagaen rundt Haaland snakket avfeide Klopp tidlig enhver kamp, grunnet totalpakke, og det er greit. Men det er «rart» at klubben to år på rad glipper på soleklare førstevalg, hvor behovet for forsterkning og midlene burde være klart.

Kan man ha rotet dette bort? For å spekulere videre: har Ward fucket det opp, og fått fyken? Jeg ser meg opp på Succession, og ting skjer…

Og det er eneste årsak til at jeg er litt middels fornøyd, selv om Mac Allister inn vil være en solid forsterkning. Jeg er en av dem som mener Bellingham i tillegg ville vært «nesten nok» i år som sådan. Men det finnes mange spennende og gode fotballspillere - jeg kjenner bare ikke til dem. Gleder meg til å bli positivt overrasket.
Da er det noe rart, for han trakk seg vel i høst? Og denne sagaen har pågått frem til i vår.

WhySoSerious

Legg inn av WhySoSerious »

MacAllister dealen har vel vært i avsluttende fase i en måned nå. På tide å svette snart?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

WhySoSerious skrev: man jun 05, 2023 1:16 am MacAllister dealen har vel vært i avsluttende fase i en måned nå. På tide å svette snart?
Stemmer det, og i dag er han eeeenda nærmere ;)

eppaen

Legg inn av eppaen »

TrondLFC skrev: man jun 05, 2023 6:38 am
WhySoSerious skrev: man jun 05, 2023 1:16 am MacAllister dealen har vel vært i avsluttende fase i en måned nå. På tide å svette snart?
Stemmer det, og i dag er han eeeenda nærmere ;)
Haha - dette. For ei greie. Kommer aldri helt til å forstå hvorfor slike greier skal være så tregt. I 2023 med både mail, sms, Zoom og whatnot.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

eppaen skrev: man jun 05, 2023 8:38 am
Haha - dette. For ei greie. Kommer aldri helt til å forstå hvorfor slike greier skal være så tregt. I 2023 med både mail, sms, Zoom og whatnot.
Sånne ting er gjerne langt mer komplekse enn man tror. Jeg har selv en jobb hvor jeg årlig må reforhandle kontrakter med samarbeidspartnere, samt inngå kontrakter med nye samarbeidspartnere. Dette er avtaler med en verdi som er ekstremt mye lavere enn de summene som finnes i internasjonal fotball, samt langt enklere betingelser. Likevel kan sånne avtaler dra ut i månedsvis over små detaljer. Når man involverer advokater og regnskapsavdelinger fra to parter, så er det utrolig hvor mye flisespikkeri man må enes om før begge parter er klar til å signere.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Så har man heller ikke fax lenger, ting gikk jo mye fortere den gangen Parry opererte!

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Vi linkes til en viss Gabri Veiga (via en kilde som dekker Celta Vigo), aldri hørt om fyren før. Er visst en slags 10’er, evt en offensiv 8’er. Gir ikke supermye mening for min del, tar den med litt salt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Machine_Head skrev: man jun 05, 2023 11:01 am Vi linkes til en viss Gabri Veiga (via en kilde som dekker Celta Vigo), aldri hørt om fyren før. Er visst en slags 10’er, evt en offensiv 8’er. Gir ikke supermye mening for min del, tar den med litt salt.
Jeg synes det gir veldig mye mening. En offensiv midtbanespiller i tillegg til Mac Allister og en av Gravenberch, Kone, Thuram-Ulien høres naturlig ut. Planen her var vel Mount.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»