Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
KongOlav2

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: fre jun 16, 2023 10:59 am Adrian.

Jeg er sånn i utgangspunktet temmelig positiv til hvordan klubben jobber. Men å signere Adrian videre gjør meg litt bekymret. Om klubben skal igjennom en liten eller stor gjennombygging i sommer så harmonerer det dårlig med at man kaster bort et HG-plass på Adrian.
Det hadde iallfall vært jævlig greit om man hadde minst én egenprodusert spiller som enten andre- eller tredjekeeper. Forsvinner Kelleher nå, må han erstattes, og det er ikke så mange egenproduserte som egentlig er god nok til å være andrekeeper i Liverpool om han ikke skal være en særs betydelig svekkelse om Alisson ikke kan spille. Slik sett hadde det virket langt mer fornuftig om man erstattet Adrian med en HG, slik at man stod friere til å erstatte Kelleher med en som ikke nødvendigvis må være egenprodusert.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Skjønner svært lite av Adrian-kontrakten ja. Ingen steder gir det mening.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: fre jun 16, 2023 11:03 am
markantovertak skrev: fre jun 16, 2023 10:59 am Adrian.

Jeg er sånn i utgangspunktet temmelig positiv til hvordan klubben jobber. Men å signere Adrian videre gjør meg litt bekymret. Om klubben skal igjennom en liten eller stor gjennombygging i sommer så harmonerer det dårlig med at man kaster bort et HG-plass på Adrian.
Det hadde iallfall vært jævlig greit om man hadde minst én egenprodusert spiller som enten andre- eller tredjekeeper. Forsvinner Kelleher nå, må han erstattes, og det er ikke så mange egenproduserte som egentlig er god nok til å være andrekeeper i Liverpool om han ikke skal være en særs betydelig svekkelse om Alisson ikke kan spille. Slik sett hadde det virket langt mer fornuftig om man erstattet Adrian med en HG, slik at man stod friere til å erstatte Kelleher med en som ikke nødvendigvis må være egenprodusert.
Mente å nevne det også ja. Dette MÅ bety at Kelleher blir. En spiller man kunne tjent penger på. Davies er lånt bort også, og brassen er vel ikke helt klar enda.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Det var vel litt rykter rundt Zieler som da regnes som HG?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: fre jun 16, 2023 12:00 pm --- Det var vel litt rykter rundt Zieler som da regnes som HG?
Det hadde jo gitt litt fornuft om han erstattet Adrian. Men det er jo ikke sikkert han er fornøyd med å se på fotballkamper så klart. Men det finnes helt sikkert en HG-keeper av Adrians kvalitet som kan tenke seg å være nummer to i Liverpool.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Kan man lure noen til å kjøpe Nunez?

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

WaltonBR skrev: fre jun 16, 2023 2:30 pm Kan man lure noen til å kjøpe Nunez?
Det tviler jeg sterkt på. Skal vel godt gjøres å bruke samme spilleren til å svindle klubber to år på rad.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

ElChivato skrev: fre jun 16, 2023 4:05 pm
WaltonBR skrev: fre jun 16, 2023 2:30 pm Kan man lure noen til å kjøpe Nunez?
Det tviler jeg sterkt på. Skal vel godt gjøres å bruke samme spilleren til å svindle klubber to år på rad.
I gamle dager var Skrtel bedre enn Vidic i minst to år, mens både Pongolle og Le Tallec var vesentlig større talenter enn Ronaldo. Nå avskiltes en spiller som Nunez på en litt dårlig sesongavslutning?

Overraskende harsh til Liverpool-supportere å være. Særlig i lys av hvor mye potensial han viste i store deler av sesongen.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

tbb skrev: fre jun 16, 2023 4:10 pm Overraskende harsh til Liverpool-supportere å være. Særlig i lys av hvor mye potensial han viste i store deler av sesongen.
Ikke la de to ut utskuddene her stå som meningsbærere for resten av oss

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Jeg tenker at bruken av Nunez er den største forklaringen til at laget raknet utover høsten i fjor. Dette skjønte Klopp etterhvert også og dumpet han, og da blei laget «magisk» bedre.
Nunez er en spiller det er umulig å spille med, fullstendig uforutsigbar for medspillere også, og representerer kun kaos. Det er negativt for Klopps fotball. På toppen av dette er han en sånn passe middelmådig fotballspiller når det kommer til både det taktiske og tekniske selv om har kule tattiser.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

ElChivato skrev: fre jun 16, 2023 4:21 pm Jeg tenker at bruken av Nunez er den største forklaringen til at laget raknet utover høsten i fjor. Dette skjønte Klopp etterhvert også og dumpet han, og da blei laget «magisk» bedre.
Nunez er en spiller det er umulig å spille med, fullstendig uforutsigbar for medspillere også, og representerer kun kaos. Det er negativt for Klopps fotball. På toppen av dette er han en sånn passe middelmådig fotballspiller når det kommer til både det taktiske og tekniske selv om har kule tattiser.
Jepp. Oppsvinget for laget kom selvsagt på grunn av Nunez på benk og ikke på grunn av at man fikk satt et skadefritt mannskap.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Ja man fikk satt et mannskap som fungerte.
Uten Nunez.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Tenker Nunez skal få en ordentlig pre-season,noen flere engelsk-leksjoner og så blir det nok bra til neste sesong.
Hadde ikke Jota og Diaz gått såpass mye skadet ville nok Nunez fått en helt annen inngang til engelsk fotball.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: fre jun 16, 2023 4:10 pm I gamle dager var Skrtel bedre enn Vidic i minst to år, mens både Pongolle og Le Tallec var vesentlig større talenter enn Ronaldo. Nå avskiltes en spiller som Nunez på en litt dårlig sesongavslutning?

Overraskende harsh til Liverpool-supportere å være. Særlig i lys av hvor mye potensial han viste i store deler av sesongen.
Utfordringen er jo at Liverpool så bedre ut som lag når Nunez først ble flyttet vekk fra midtspissplassen, og også satt ut av laget. Per dags dato tror jeg han er nærmere en plass som venstre vingspiss enn som midtspiss, og at det kommer til å ta tid og en god del arbeid og taktisk skolering før han eventuelt kan ta den midtspissplassen jeg er ganske sikker på at han var tiltenkt da han ble kjøpt i fjor. Hadde man kunne gått tilbake og gjøre ting på nytte, mener jeg man heller burde gått for Nkunku. Men når ting er som de er, så får man vel heller gi Nunez tid til å utvikle seg.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Nunez blir et monster for LFC. Kommer laget opp på skikkelig Klopp nivå neste sesong så snakker vi en spiller som kan sette Haaland i skyggen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Kjøttpuck_1977 skrev: lør jun 17, 2023 1:04 am Nunez blir et monster for LFC. Kommer laget opp på skikkelig Klopp nivå neste sesong så snakker vi en spiller som kan sette Haaland i skyggen.
Rolig nå. Mulig han kan bli bedre men...

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

ElChivato skrev: fre jun 16, 2023 4:21 pm Jeg tenker at bruken av Nunez er den største forklaringen til at laget raknet utover høsten i fjor. Dette skjønte Klopp etterhvert også og dumpet han, og da blei laget «magisk» bedre.
Nunez er en spiller det er umulig å spille med, fullstendig uforutsigbar for medspillere også, og representerer kun kaos. Det er negativt for Klopps fotball. På toppen av dette er han en sånn passe middelmådig fotballspiller når det kommer til både det taktiske og tekniske selv om har kule tattiser.
Hvordan forklarer du at han overtar 9’eren etter Bobby til neste sesong da?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: fre jun 16, 2023 7:18 pm
tbb skrev: fre jun 16, 2023 4:10 pm I gamle dager var Skrtel bedre enn Vidic i minst to år, mens både Pongolle og Le Tallec var vesentlig større talenter enn Ronaldo. Nå avskiltes en spiller som Nunez på en litt dårlig sesongavslutning?

Overraskende harsh til Liverpool-supportere å være. Særlig i lys av hvor mye potensial han viste i store deler av sesongen.
Utfordringen er jo at Liverpool så bedre ut som lag når Nunez først ble flyttet vekk fra midtspissplassen, og også satt ut av laget. Per dags dato tror jeg han er nærmere en plass som venstre vingspiss enn som midtspiss, og at det kommer til å ta tid og en god del arbeid og taktisk skolering før han eventuelt kan ta den midtspissplassen jeg er ganske sikker på at han var tiltenkt da han ble kjøpt i fjor. Hadde man kunne gått tilbake og gjøre ting på nytte, mener jeg man heller burde gått for Nkunku. Men når ting er som de er, så får man vel heller gi Nunez tid til å utvikle seg.
Da Nunez først ble linket var det vel litt i forbindelse med Mane som skulle bort. Jeg skrev dette før dere hentet han;

«Der jeg aldri har likt den litt late sammenligningen mellom Haaland og Lukaku synes jeg Nunez er veldig lik Lukaku. Men uten egoet og mer hardtarbeidende. Det er ikke et dårlig utgangspunkt, men det innebærer at man må vite hvordan han skal spilles. Henter Klopp en spiller som Nunez er ikke det et problem. Men jeg klarer ikke tro at det skjer.»

Jeg tror en slags vingspissrolle ville funket veldig godt for Lukaku, og det var jo som en litt bred spiss ut mot høyre han funket så bra for Conte. En slik rolle hadde nok vært fint for Darwin også.

Jeg trodde Darwin skulle lykkes mye bedre i Liverpool, men hadde ikke veldig troen på han da Man Utd var koblet. Tenkte rett og slett at Klopp hadde kontroll. Selv om det ikke har fungert så veldig bra med Nunez synes jeg heller ikke han har vært avskrekkende. Mye positivt som kan jobbes med der. Litt «rotete», men det sa alle utenom sjefsspeideren deres her inne allerede da han ble hentet. Helt sikkert ikke uventet for Klopp/Liverpool.

Det som kanskje har vært mest avskrekkende er bruken? Der Klopp de første årene kastet spillere inn i roller som umiddelbart fikk ut potensialet deres, og som nærmest virket skreddersydd for dem, har han vært mye frem og tilbake med Nunez. Dersom planen var en spiss som Nunez, hvorfor gikk man for Gakpo så kort tid senere?

Der Klopp klinket inn Mane og Salah på de to første forsøkene i angrepet, og umiddelbart fant rollen til Firmino har det vært mye mer rot de siste årene. Diaz, Jota, Nunez og Gakpo er gode spillere. Men det er ikke Mane og Salah (eller Firmino). Det illustrerer at det ikke blir like lett å bygge det neste vinnerlaget. Selv med mye mer ressurser.

Men Mac Allister tror jeg viser seg som et Mane/Salah-kjøp.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Både Gakpo og Jota har vel vist at de fyller roller veldig greit? Diaz satte laget i stand til å være med våren 22 - men har etter skaden ikke helt funnet plassen sin igjen. Litt mye på egenhånd.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: lør jun 17, 2023 9:51 am Det som kanskje har vært mest avskrekkende er bruken? Der Klopp de første årene kastet spillere inn i roller som umiddelbart fikk ut potensialet deres, og som nærmest virket skreddersydd for dem, har han vært mye frem og tilbake med Nunez. Dersom planen var en spiss som Nunez, hvorfor gikk man for Gakpo så kort tid senere?

Der Klopp klinket inn Mane og Salah på de to første forsøkene i angrepet, og umiddelbart fant rollen til Firmino har det vært mye mer rot de siste årene. Diaz, Jota, Nunez og Gakpo er gode spillere. Men det er ikke Mane og Salah (eller Firmino). Det illustrerer at det ikke blir like lett å bygge det neste vinnerlaget. Selv med mye mer ressurser.

Men Mac Allister tror jeg viser seg som et Mane/Salah-kjøp.
For meg virket det som at planen med Nunez var at han skulle brukes sentralt. Man hadde allerede kjøpt Diaz, og det var neppe gitt på forsommeren i fjor at Gakpo skulle ta enda flere steg fremover kommende sesong og deretter kjøpes til Liverpool i januar for å konverteres fra venstre vingspiss og inn i mer samme rolle som Firmino hadde. Enkelt sagt tror jeg at en del av det man hadde fått i form av mål og målpoeng fra Salah og Mane på vingspissplassene skulle erstattes av mer sentrale spille i først Nunez og deretter Bellingham denne sommeren.

I tillegg ble Nunez' implementering i laget vanskeliggjort av at svært mange viktige spillere var slitne, stagnert eller mye skadeplaget denne sesongen. Da fikk man egentlig et dobbeltproblem samtidig. Uansett om man hadde forsøkt å gjøre omtrent det samme taktisk som foregående sesonger ville det neppe fungert pga slitne og skadeplagede spillere, og da man forsøkte seg på taktiske omlegginger i tillegg, ble dette enda mer merkbart.

For øvrig ganske enig ang Mac Allister. Det er flere år siden jeg har vært like begeistret for et kjøp.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Har kontaktet Boca Juniors om Alan Varela? Kan se slik ut på Twitter.

Regner med knaxern er fornøyd.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Jeg er fonøyd hvertfall.
Mye mer lovende enn thuram/kone. Kan selvsagt også gå rett i dass, men en ryddig, teknisk spiller som holder det enkelt og greit. Passer ballen der thuram løper med den. Langt å foretrekke!

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

markantovertak skrev: lør jun 17, 2023 11:52 am Har kontaktet Boca Juniors om Alan Varela? Kan se slik ut på Twitter.

Regner med knaxern er fornøyd.
Trenger flere slike avtaler, lite risk og ganske høy fortjeneste om det går gjennom. En UKK på rundt 12mill£. Hadde gått for 100mill£ fra Benfica om 1 år eller 2.

Som spillertype, så leser jeg og ser at han er det samme som Enzo Fernandez, og vi trenger en slik type. Tar heller han enn Kone.

Thuram, Varela, Veiga og en venstrebent stopper, så er dette et meget solid vindu. Med Bajcetic og Jones i klubben, så kan man fint kvitte seg med Thiago, Henderson og Fabinho neste sommer.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »


Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Ser at Trent blir skrytt opp i skyene etter kampen igår. Var det noen som så og kan bekrefte? Spilte han på midtbanen?

Isåfall. Bør vi heller gå for en høyreback i år og flytte Trent opp semtralt?

Trent-Gravenberch-Mac Allister

eppaen

Legg inn av eppaen »

Uavhengig av det - så var Malta motstander. Er vel semiprofesjonelle halve den gjengen

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Ang Nunez så er vel fortsatt planen å få han til å funke, og å da utvikle midtbanen med spillere som Mac og Varela, som stabiliserer, er trygge, ser pasninger, er en fornuftig vei å gå. Det vil kunne gjøre det enklere for Nunez. Å få inn enda mer kaos i form av en Thuram eller Kone, spillere som skal løpe og snuble seg videre, ekstremt u-lurt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: lør jun 17, 2023 12:26 pm Jeg er fonøyd hvertfall.
Mye mer lovende enn thuram/kone. Kan selvsagt også gå rett i dass, men en ryddig, teknisk spiller som holder det enkelt og greit. Passer ballen der thuram løper med den. Langt å foretrekke!
Haha, jeg aner ikke hva Alan Varela står for, men er han mer lovende enn de to er det en no-brainer. Det skal litt til å være mer ryddig og teknisk sterk enn Kone så da er han i det virkelig øvre sjiktet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Guarnere skrev: lør jun 17, 2023 1:29 pm Ser at Trent blir skrytt opp i skyene etter kampen igår. Var det noen som så og kan bekrefte? Spilte han på midtbanen?

Isåfall. Bør vi heller gå for en høyreback i år og flytte Trent opp semtralt?

Trent-Gravenberch-Mac Allister
Han var veldig god på midten - Mot Malta.

Nei vi skal ikke flytte Trent opp sentralt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: lør jun 17, 2023 12:56 pm
Ser sterk ut defensivt i allfall. Ellers er det mest påfallende hvor lite man presser i argentisk fotball. Å stå å prikke de lange ballene der får han ikke tid til i PL, men det er mulig han klarer det med litt tettere press også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»