Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
Klaumb

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av Klaumb »

eppaen skrev: man mai 15, 2023 2:21 pm
TerryMcDermott skrev: man mai 15, 2023 1:53 pm --- The Athletic mener Alexis vil velge klubben som får CL
https://www.liverpool.no/nyheter/2023/5 ... ns-league/
Da melder vel Klopp seg ut med en gang? Han vil ha spillere som vil til klubben - og ikke bare ta del i glitteret.
Dette i tillegg til at det vel er ekstremt lite trolig at Liverpool bytter ut et overgangsmål som ikke kunne gi noen garantier i et bytte mot et annet som vil avvente om man kvalifiserer seg for CL eller ikke. Om Mac Allister havner i Liverpool eller ikke er nok allerede avgjort. Eneste som gjenstår der er at man skal bli enige med klubb og at en offentliggjøring kommer på et tidspunkt som passer begge klubber. Har man ikke fått veldig klare indikasjoner på at Mac Allister havner i Liverpool nå, så tipper jeg de allerede jobber med de andre alternativene. I alle fall om det er CL det liksom skal avhenge av. Man selger jo ikke inn klubben for en sesong. Man selger den inn for de neste 5 årene. Så korttenkte og dumme spillere tipper jeg Klopp holder seg unna ja.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Klaumb skrev: man mai 15, 2023 2:31 pm
eppaen skrev: man mai 15, 2023 2:21 pm
TerryMcDermott skrev: man mai 15, 2023 1:53 pm --- The Athletic mener Alexis vil velge klubben som får CL
https://www.liverpool.no/nyheter/2023/5 ... ns-league/
Da melder vel Klopp seg ut med en gang? Han vil ha spillere som vil til klubben - og ikke bare ta del i glitteret.
Dette i tillegg til at det vel er ekstremt lite trolig at Liverpool bytter ut et overgangsmål som ikke kunne gi noen garantier i et bytte mot et annet som vil avvente om man kvalifiserer seg for CL eller ikke. Om Mac Allister havner i Liverpool eller ikke er nok allerede avgjort. Eneste som gjenstår der er at man skal bli enige med klubb og at en offentliggjøring kommer på et tidspunkt som passer begge klubber. Har man ikke fått veldig klare indikasjoner på at Mac Allister havner i Liverpool nå, så tipper jeg de allerede jobber med de andre alternativene. I alle fall om det er CL det liksom skal avhenge av. Man selger jo ikke inn klubben for en sesong. Man selger den inn for de neste 5 årene. Så korttenkte og dumme spillere tipper jeg Klopp holder seg unna ja.
Blir vel litt samme kategori som spillere som krever å få garantert spilletid for å signere. Chelsea har en viss portugiser på lån som er av den sorten. "Ikke spør hva du kan gjøre for klubben, men hva klubben kan gjøre for deg".

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

TerryMcDermott skrev: man mai 15, 2023 1:53 pm --- The Athletic mener Alexis vil velge klubben som får CL
https://www.liverpool.no/nyheter/2023/5 ... ns-league/
Det tror jeg ingenting på.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

TerryMcDermott skrev: man mai 15, 2023 1:53 pm --- The Athletic mener Alexis vil velge klubben som får CL
https://www.liverpool.no/nyheter/2023/5 ... ns-league/

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Artige disse fargekodene i parentes. Kommer de noen gang til å benytte Rødt = "Poor unknown source"

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

k9b skrev: man mai 15, 2023 2:51 pm
TerryMcDermott skrev: man mai 15, 2023 1:53 pm --- The Athletic mener Alexis vil velge klubben som får CL
https://www.liverpool.no/nyheter/2023/5 ... ns-league/
Det tror jeg ingenting på.
Dette er kun Andy Naylors egne tanker. Han forsøker ikke å gi det kredibilitet engang.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: man mai 15, 2023 12:27 pm På en annen side, det mest sammenlignbare caset til Brighton er kanskje Southampton 13 til 15?
På hvilken måte? Mener du god spillerrekruttering og et ungt mannskap som presterer bra og som dermed er attraktive for andre klubber? For her vil jeg lansere Bayer Leverkusen og RB Salzburg som drives lignende Brighton.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: man mai 15, 2023 4:01 pm
tbb skrev: man mai 15, 2023 12:27 pm På en annen side, det mest sammenlignbare caset til Brighton er kanskje Southampton 13 til 15?
På hvilken måte? Mener du god spillerrekruttering og et ungt mannskap som presterer bra og som dermed er attraktive for andre klubber? For her vil jeg lansere Bayer Leverkusen og RB Salzburg som drives lignende Brighton.
Fair! Jeg var litt upresis. Tenkte i PL-sammenheng.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

k9b skrev: man mai 15, 2023 8:35 am Angående Caicedo... Ser ut som 1 million denne sesongen, men gjorde ikke Bissouma det samme som han forrige sesong i Brighton?
Mitt innlegg om Bissouma fra våren 2021:
Jolla skrev: lør mai 15, 2021 6:21 am Jeg har sett en god del Brighton denne sesongen ettersom at jeg er fascinert av Potter, og jeg må innrømme at jeg ikke synes at Bissouma virker veldig slipt. Han har de basisferdighetene som skal til for å nå mye høyere (kanskje toppen?), men per idag så vil jeg si at han har en lang vei å gå, og mye forbedringspotensiale før han blir så god som det virker som folk rater ham. Han har for meg ikke stått frem og dominert midtbanen i noen større grad enn sine midtbanekolleger.

De spillerne som jeg synes at har vært mest interessante fra Brighton er White, Lamptey og Trossard, samt at "veteranene" Dunk og Gross selvfølgelig er solide bærebjelker.
Nå skal det sies at jeg tror at Bissouma fortsatt ville vært et førstevalg i Brighton hvis han var der den dag idag selv om han hadde en dårlig periode etter AFCON. Han er bedre enn det man kan tenke når han sitter på benken for Tottenham. Men ja, han var etter min mening hypet på en annen måte enn Caicedo (selv om enkelte har hypet Caicedo for høyt igjen.)

pava

Legg inn av pava »

k9b skrev: man mai 15, 2023 1:12 pm
tbb skrev: man mai 15, 2023 12:27 pm På en annen side, det mest sammenlignbare caset til Brighton er kanskje Southampton 13 til 15?
Jepp, og der var det også blandet drops.

duds: Schneiderlin, Lambert (ingen er overrasket),

ok-ish: Clyne, Lovren, Lallana,

bra: Shaw

Mane og Van Dijk gikk senere, men de var åpenbart megabra.
Lallana kan vel kun kalles ok-ish pga. skadefrekvens. Spiller var han jo.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Angående at Brighton har vært så gode på spillerkjøp så har jeg også dette innlegget fra samme dag:
Jolla skrev: lør mai 15, 2021 12:45 pm Brighton har egentlig en helt begredelig stall med tanke på pengebruken der i gården.

Iløpet av 17/18, 18/19 og 19/20 så brukte Brighton over £205 mill på spillerkjøp, og når man skal telle "gode" kjøp så holder det med én hånd.
Trossard til £18 mill - Bra
Lamptey til £3 mill - Bra
Bissouma til £15 mill - Bra
Mac Allister til £7 mill - Bra på sikt tenker jeg
Gross til £2,7 mill - Bra

Så har de endel unge kjøp som det er for tidlig å vurdere, men som nok kan hjelpe den klubben i fremtiden når de mister Graham Potter. Leo Østigård som ble kjøpt i 2018, og så denne sesongens kjøp av Jakub Moder, Michal Karbownik, Moisés Caicedo og Jan Paul van Hecke.

Virker som om det har vært en endring i overgangstaktikken hos Brighton. Men en ting å huske på i så måte er at "forsterkningene" til Brighton foran denne sesongen var Lallana, Welbeck og Veltman til under £1 mill.
Jeg tippet Brighton på nedrykk i sesongen 18/19, og synes faktisk at Chris Hughton gjorde en god jobb når han klarte å redde det mannskapet inn til en 17. plass selv om det kun var 2 poeng over Cardiff.
Så tok Graham Potter over dette nedrykkstruede laget sommeren 2019 og ting begynte å bedre seg. 15. plass i 19/20 (13. plass på xPTS). 16. plass i 20/21 (men 5. plass på xPTS) og så 9. plass i 21/22 (9. plass på xPTS).

Men tilbake til det jeg snakket om på VGD. Iløpet av 17/18, 18/19 og 19/20 så kjøpte Brighton spillere for tilsammen £185 mill netto (kjøp minus salg).
£105 av dem ble kastet bort på spillere som Jürgen Locadia, José Izquierdo, Davy Pröpper, Mat Ryan, Ali Jahanbakhsh, Bernardo, Andone, Maupay, Matt Clarke og Aaron Mooy. Bortsett fra Jahanbakhsh (som jeg synes at det er rart at ikke lykkes) så var talent-IDen bak disse kjøpene veldig kritikkverdige.

Man så derimot en gradvis forandring i overgangstaktikken til Brighton i hvert fall etter at Paul Barber fikk en større rolle i klubben og Potter kom med sin stab inn i klubben (Kyle Macaulay er eksempelvis en veldig dyktig herremann etter min mening).

Men det primært fra 2019 at de har hentet spillerne (og trenerne - hvis de hadde kostet penger) som nå virker å kunne gå for monstersummer. Og da egentlig hovedsaklig fra 2021. I 2019 så hentet de Mac Allister og Potter (som hentet Trossard), i 2020 så kom Lamptey og Moder og så i 2021 så kom Caicedo, Mitoma, Ferguson, Sarmiento, Sima, Cucurella og Mwepu som virkelig signaliserte at man her har en klubb som er gode på å identifisere gode, billige og relativt unge kjøp. Dette er noe som bare har fortsatt med kjøpene av Enciso, Buonanotte, Estupiñan, Adingra, Ayari og João Pedro - samt at RDZ kom inn på trenersiden, en av få trenere som etter min mening er bedre enn Potter.

@tbb

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Wa11in skrev: tir mai 16, 2023 4:19 pm En ting som er litt weird denne forsommeren, er hvor mye info som tilsynelatende lekkes fra klubben til de lokale journalistene. Det har vi ikke hatt for vane å drive med tidligere. Både mtp. Bellingham-situasjonen, men også hvor tydelig foret de virker å være på alt som foregår rundt Mount og Mac Allister. Er også litt småprat om at det er noe monkey-business i forbindelse med snakket rundt Ugarte.

Det er noe muffins her! #Bellingham
Tenker jeg begynner å få trua på Bellingham igjen her. Nå snakker jo dortmund også om å beholde han selv.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Wa11in og Bellingham.. The never ending story.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Alle rapporter som kommer ut sier at Bellingham er enig med RM når det gjelder kontrakten. RM har enda ikke kommet med noe bud fordi sesongen ikke er over, men budet kommer så fort sesongen er ferdig.

Liverpool er ikke en klubb som kan hente spillere i konkurranse med andre toppklubber.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Det er en glede når vi bottler at dere ikke får Bellingham. Ble latterliggjort når jeg lurte på hvorfor i alle verden han skulle velge dere, han var jo klar.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

PerSmertesacker skrev: tir mai 16, 2023 9:17 pm Det er en glede når vi bottler at dere ikke får Bellingham. Ble latterliggjort når jeg lurte på hvorfor i alle verden han skulle velge dere, han var jo klar.
Sier ikke troverdige rapporter at Liverpool stod først på lista hans?

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

PerSmertesacker skrev: tir mai 16, 2023 9:17 pm Det er en glede når vi bottler at dere ikke får Bellingham. Ble latterliggjort når jeg lurte på hvorfor i alle verden han skulle velge dere, han var jo klar.
For et fint fokus du har!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

PerSmertesacker skrev: tir mai 16, 2023 9:17 pm Det er en glede når vi bottler at dere ikke får Bellingham. Ble latterliggjort når jeg lurte på hvorfor i alle verden han skulle velge dere, han var jo klar.
Ok!

eppaen

Legg inn av eppaen »

PerSmertesacker skrev: tir mai 16, 2023 9:17 pm Det er en glede når vi bottler at dere ikke får Bellingham. Ble latterliggjort når jeg lurte på hvorfor i alle verden han skulle velge dere, han var jo klar.
Hvilken skreven tekst har du lest som antyder at han valgte bort Liverpool? Alt jeg har lest er helt omvendt.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

PerSmertesacker skrev: tir mai 16, 2023 9:17 pm Det er en glede når vi bottler at dere ikke får Bellingham. Ble latterliggjort når jeg lurte på hvorfor i alle verden han skulle velge dere, han var jo klar.
Og her har vi heiet frem dere hele sesongen.... 🤣

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: ons mai 17, 2023 6:09 pm
Som forventet, samtidig litt overraskende at ikke det er fem. Adrian bør også ut, for et HG alternativ.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Og skal man være bitte litt konspiratorisk. Liverpool slipper vel ikke dette nå med mindre de om ikke veldig lenge vil fortelle om noen som kommer inn?

eppaen

Legg inn av eppaen »

markantovertak skrev: ons mai 17, 2023 8:00 pm Og skal man være bitte litt konspiratorisk. Liverpool slipper vel ikke dette nå med mindre de om ikke veldig lenge vil fortelle om noen som kommer inn?
De slipper det nå fordi det er siste hjemmekamp. Er nok ikke så mye verre enn det.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

markantovertak skrev: ons mai 17, 2023 8:00 pm Og skal man være bitte litt konspiratorisk. Liverpool slipper vel ikke dette nå med mindre de om ikke veldig lenge vil fortelle om noen som kommer inn?
Mac Allister blir nok annonsert ganske kjapt etter siste serierunde. Så får man se om det blir Mount eller Barella, og med det blir Gravenberch eller Tielemans.

Ellers enig når det gjelder Adrian. Håper ikke det betyr at han skal bli enda en sesong og ta plass fra HG-kvoten.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

eppaen skrev: ons mai 17, 2023 8:09 pm
markantovertak skrev: ons mai 17, 2023 8:00 pm Og skal man være bitte litt konspiratorisk. Liverpool slipper vel ikke dette nå med mindre de om ikke veldig lenge vil fortelle om noen som kommer inn?
De slipper det nå fordi det er siste hjemmekamp. Er nok ikke så mye verre enn det.
Faen a, lykteslukker!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: ons mai 17, 2023 8:09 pm
markantovertak skrev: ons mai 17, 2023 8:00 pm Og skal man være bitte litt konspiratorisk. Liverpool slipper vel ikke dette nå med mindre de om ikke veldig lenge vil fortelle om noen som kommer inn?
Mac Allister blir nok annonsert ganske kjapt etter siste serierunde. Så får man se om det blir Mount eller Barella, og med det blir Gravenberch eller Tielemans.

Ellers enig når det gjelder Adrian. Håper ikke det betyr at han skal bli enda en sesong og ta plass fra HG-kvoten.
Barella er nok bare noe som lever i hodet ditt.
Skal man tro ryktene er det Mac Allister, Mount og Gravenberch. Ellers synes det meste annet å være ryddet bort. Det klikker også alle bokser til sammen, engelskmann, to PL-spillere, dekker alle behov hos Liverpool.

Problemet for min del når jeg skal forsøke å tro på dette er at det blir for dyrt, spesielt om man ønsker en etablert god stopper også.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

markantovertak skrev: ons mai 17, 2023 8:18 pm Barella er nok bare noe som lever i hodet ditt.
Skal man tro ryktene er det Mac Allister, Mount og Gravenberch. Ellers synes det meste annet å være ryddet bort. Det klikker også alle bokser til sammen, engelskmann, to PL-spillere, dekker alle behov hos Liverpool.

Problemet for min del når jeg skal forsøke å tro på dette er at det blir for dyrt, spesielt om man ønsker en etablert god stopper også.
Godt mulig, Liverpool har som regel ikke mulighet på noe slikt.

Blir nok enkelte spillere når andre klubber er ferdighandlet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: ons mai 17, 2023 8:23 pm
markantovertak skrev: ons mai 17, 2023 8:18 pm Barella er nok bare noe som lever i hodet ditt.
Skal man tro ryktene er det Mac Allister, Mount og Gravenberch. Ellers synes det meste annet å være ryddet bort. Det klikker også alle bokser til sammen, engelskmann, to PL-spillere, dekker alle behov hos Liverpool.

Problemet for min del når jeg skal forsøke å tro på dette er at det blir for dyrt, spesielt om man ønsker en etablert god stopper også.
Godt mulig, Liverpool har som regel ikke mulighet på noe slikt.

Blir nok enkelte spillere når andre klubber er ferdighandlet.
Det er jo veldig langt unna hvordan man har gjort det under Klopp. Man kjøper de man vil ha, og det tidlig. Altså de klubben vil ha, ikke de supporterne forlanger.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Knax skrev: ons mai 17, 2023 8:09 pm
markantovertak skrev: ons mai 17, 2023 8:00 pm Og skal man være bitte litt konspiratorisk. Liverpool slipper vel ikke dette nå med mindre de om ikke veldig lenge vil fortelle om noen som kommer inn?
Mac Allister blir nok annonsert ganske kjapt etter siste serierunde. Så får man se om det blir Mount eller Barella, og med det blir Gravenberch eller Tielemans.

Ellers enig når det gjelder Adrian. Håper ikke det betyr at han skal bli enda en sesong og ta plass fra HG-kvoten.
BHA skal nok melke kjøper. Tipper den tar litt tid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»