Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
Knax

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av Knax »

Trent kommer til å være høyreback i lagoppstillingen, men på banen blir han en ekstra midtbanespiller. Tror folk kommer til å få seg en positiv overraskelse når man nå får inn de riktige midtbanespillerne til dette systemet, og en hel pre-season å drille det på.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Problemet er at når Trent var «verdens beste høyreback», så var det noe som skaptes av at vi faktisk hadde verdens suverent beste mitdstopper til å rydde opp i rommene bak. Sånn er det ikke lenger, så utgangspunktet og rammene er noen helt andre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: søn jun 18, 2023 10:07 pm Problemet er at når Trent var «verdens beste høyreback», så var det noe som skaptes av at vi faktisk hadde verdens suverent beste mitdstopper til å rydde opp i rommene bak. Sånn er det ikke lenger, så utgangspunktet og rammene er noen helt andre.
Da løser man dette med litt andre spillere og kvaliteter.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Trent burde brukes der han ønsker å bli brukt. Han er sikkert kjempefornøyd med høyreback/dyp midtbane nå men det hadde ikke overrasket om han ønsker å spille enda litt lengre frem etter hvert. Det er ikke forsvarsspill som engasjerer han.

Gomez kan fikse høyrebacken.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Machine_Head skrev: søn jun 18, 2023 8:09 pm
markantovertak skrev: søn jun 18, 2023 7:59 pm
Machine_Head skrev: søn jun 18, 2023 7:36 pm Er det snart på tide å seriøst vurdere om Trent skal spille permanent på midten? Har selv vært enig lenge i at han og vi er bedre tjent med å beholde han på RB, men har en følelse av at han vil vise seg som et monster av en midtbanespiller som det er umulig å holde fra å spille i den posisjonen. Når det flyter (og han spiller mot Malta) så ser han jo ut som en hybrid av Gerrard og De Bruyne, det er jo helt latterlig.
Bare tull. Liverpool var verdens beste lag med verdens beste høyreback. We go again!
Poenget mitt er at Trent har det i seg til å bli en av verdens beste midtbanespillere også, det føles for meg som den naturlige utviklingen i karrieren hans på dette tidspunktet.
Ville faktisk passet perfekt i både Pep og Artetas systemer, der høyre back inverterer og spiller sentral midtbane i offensiv fase.

Klopp vil ikke vurdere å invertere en av backene i systemet sitt? Skal sies at TAA har vært dødelig presis med assistene sine fra klassisk vid back pos.

Knax

Legg inn av Knax »

Burde egentlig se om en av klubbene i Saudi er villig til å bla 200mill£ for Salah.

Ser de er villig til å bla spinnville summer for Koulibaly, Ziyech, Neves og flere.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Knax skrev: man jun 19, 2023 12:59 am Burde egentlig se om en av klubbene i Saudi er villig til å bla 200mill£ for Salah.

Ser de er villig til å bla spinnville summer for Koulibaly, Ziyech, Neves og flere.
--- Men er det ikke litt dobbeltmoralsk å kritisere disse klubbene for hva de gjør hjemme og med PL men samtidig ta i mot pengene de velter om seg med.....?
Ser at Saudi er tungt inne i Chelsea også...


Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Enzino skrev: man jun 19, 2023 12:03 am
Machine_Head skrev: søn jun 18, 2023 8:09 pm
markantovertak skrev: søn jun 18, 2023 7:59 pm

Bare tull. Liverpool var verdens beste lag med verdens beste høyreback. We go again!
Poenget mitt er at Trent har det i seg til å bli en av verdens beste midtbanespillere også, det føles for meg som den naturlige utviklingen i karrieren hans på dette tidspunktet.
Ville faktisk passet perfekt i både Pep og Artetas systemer, der høyre back inverterer og spiller sentral midtbane i offensiv fase.

Klopp vil ikke vurdere å invertere en av backene i systemet sitt? Skal sies at TAA har vært dødelig presis med assistene sine fra klassisk vid back pos.
Så du ikke noen Liverpool-kamper siste del av sesongen eller?😅

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

ElChivato skrev: søn jun 18, 2023 10:07 pm Problemet er at når Trent var «verdens beste høyreback», så var det noe som skaptes av at vi faktisk hadde verdens suverent beste mitdstopper til å rydde opp i rommene bak. Sånn er det ikke lenger, så utgangspunktet og rammene er noen helt andre.
Er det Matip eller Gomez du sikter til her? Siden Van Dijk alltid har ligget på venstresiden av forsvarsfireren og dekket opp for Robertson.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Knax skrev: man jun 19, 2023 12:59 am Burde egentlig se om en av klubbene i Saudi er villig til å bla 200mill£ for Salah.

Ser de er villig til å bla spinnville summer for Koulibaly, Ziyech, Neves og flere.
Felles for alle de er at de ikke er ønsket av klubben sin, og trenger å tas av regnskapet. Det gjelder vel ikke Salah? Hvem i alle dager skal inn for å erstatte Salah?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Et bud på Thiago,derimot - det hadde vel kanskje ikke vært så dumt.....

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

k9b skrev: man jun 19, 2023 8:22 am
ElChivato skrev: søn jun 18, 2023 10:07 pm Problemet er at når Trent var «verdens beste høyreback», så var det noe som skaptes av at vi faktisk hadde verdens suverent beste mitdstopper til å rydde opp i rommene bak. Sånn er det ikke lenger, så utgangspunktet og rammene er noen helt andre.
Er det Matip eller Gomez du sikter til her? Siden Van Dijk alltid har ligget på venstresiden av forsvarsfireren og dekket opp for Robertson.
Van Dijk var da et helt forsvar i seg selv.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

TerryMcDermott skrev: man jun 19, 2023 6:59 am
Knax skrev: man jun 19, 2023 12:59 am Burde egentlig se om en av klubbene i Saudi er villig til å bla 200mill£ for Salah.

Ser de er villig til å bla spinnville summer for Koulibaly, Ziyech, Neves og flere.
--- Men er det ikke litt dobbeltmoralsk å kritisere disse klubbene for hva de gjør hjemme og med PL men samtidig ta i mot pengene de velter om seg med.....?
Ser at Saudi er tungt inne i Chelsea også...

Blir artig dette når de setter det opp slik også framover. Blir altså omtrent null risk for disse klubbene å splashe ut på etablerte stjerner og lønne de noe vannvittig. Alt blir avskrevet over lange kontrakter og midtveis i perioden så ooopss blir spilleren overflødig/for dårlig så shippes de til SA på en sinnssyk overgangssum. Kostnad i regnskapene deres blir omtrent nullet ut og de kommer helt eventyrlig ut opp mot FFP.

PL kommer til å bli fullstendig og komplett dominert av Midt-Østen klubber (altså utover og i tillegg til kun Abu Dhabi sitt franchiseprosjekt) i framtiden. Dette blir ikke noe for mange av oss så får de som driter i alt og kun er ute etter den beste fotballen støtte dette dritet videre.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Machine_Head skrev: man jun 19, 2023 7:40 am
Enzino skrev: man jun 19, 2023 12:03 am
Machine_Head skrev: søn jun 18, 2023 8:09 pm

Poenget mitt er at Trent har det i seg til å bli en av verdens beste midtbanespillere også, det føles for meg som den naturlige utviklingen i karrieren hans på dette tidspunktet.
Ville faktisk passet perfekt i både Pep og Artetas systemer, der høyre back inverterer og spiller sentral midtbane i offensiv fase.

Klopp vil ikke vurdere å invertere en av backene i systemet sitt? Skal sies at TAA har vært dødelig presis med assistene sine fra klassisk vid back pos.
Så du ikke noen Liverpool-kamper siste del av sesongen eller?😅
Ikke veldig mange nei. Så her har jeg tydeligvis gått glipp av noe.

Til mitt forsvar var ikke Liverpool veldig fantastiske å se på, store deler av forrige sesong! ;-)

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: man jun 19, 2023 9:16 am
k9b skrev: man jun 19, 2023 8:22 am
ElChivato skrev: søn jun 18, 2023 10:07 pm Problemet er at når Trent var «verdens beste høyreback», så var det noe som skaptes av at vi faktisk hadde verdens suverent beste mitdstopper til å rydde opp i rommene bak. Sånn er det ikke lenger, så utgangspunktet og rammene er noen helt andre.
Er det Matip eller Gomez du sikter til her? Siden Van Dijk alltid har ligget på venstresiden av forsvarsfireren og dekket opp for Robertson.
Van Dijk var da et helt forsvar i seg selv.
Da bør det være enda enklere å få til noe med to stoppere.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Enzino skrev: man jun 19, 2023 10:00 am
Machine_Head skrev: man jun 19, 2023 7:40 am
Enzino skrev: man jun 19, 2023 12:03 am

Ville faktisk passet perfekt i både Pep og Artetas systemer, der høyre back inverterer og spiller sentral midtbane i offensiv fase.

Klopp vil ikke vurdere å invertere en av backene i systemet sitt? Skal sies at TAA har vært dødelig presis med assistene sine fra klassisk vid back pos.
Så du ikke noen Liverpool-kamper siste del av sesongen eller?😅
Ikke veldig mange nei. Så her har jeg tydeligvis gått glipp av noe.

Til mitt forsvar var ikke Liverpool veldig fantastiske å se på, store deler av forrige sesong! ;-)
--- Trent spilte, med stort hell, i akkurat den rollen du besrkiver fra kampen mot Arsenal og ut sesongen :)
Endte med 7-2-0 på de siste ni kampene

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

TerryMcDermott skrev: man jun 19, 2023 10:47 am
Enzino skrev: man jun 19, 2023 10:00 am
Machine_Head skrev: man jun 19, 2023 7:40 am

Så du ikke noen Liverpool-kamper siste del av sesongen eller?😅
Ikke veldig mange nei. Så her har jeg tydeligvis gått glipp av noe.

Til mitt forsvar var ikke Liverpool veldig fantastiske å se på, store deler av forrige sesong! ;-)
--- Trent spilte, med stort hell, i akkurat den rollen du besrkiver fra kampen mot Arsenal og ut sesongen :)
Endte med 7-2-0 på de siste ni kampene
Må være veldig betryggende for dere, at Klopp ser Enzino ser! ;-)

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Når man ser hva som skjer i Chelsea i tillegg til Newcastle og City så begynner det å bli relativt meningsløst å bry seg om dette, men det er kanskje den siste sesongen det er mulig for klubber ikke tett knyttet til de autoritære regimene på den arabiske halvøy å kunne være med i konkurransen. Så da får vi følge med på transferssommeren en siste gang.

Ser at det dukker opp mer ventede linker nå. Jeg synes det er rart med bare unggutter fra utenfor PL på blokka til Klopp.
Nå har Ward-Prowse, Eze og i dag McGinn blitt linket. Jeg klarer meg godt uten både førstnevnte og sistnevnte (spesielt). Men Eze bør være en veldig aktuell kandidat. Om prisen det spekuleres i £35 mill stemmer også, så er det nærmest tjenesteforsømmelse å ikke følge opp. At det blir slåsskamp mellom flere spillere ved hvert frispark på skuddhold får vi bare leve med.

Ellers så regner jeg med det er investeringer a la de i Chelsea FSG venter på, og det er ikke akkurat oppløftende. Det vil også gjøre det temmelig meningsløst å spekulere i spilleres kvalitet.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

markantovertak skrev: søn jun 18, 2023 10:00 pm Vet ikke om jeg mener det er fullstendig tullete å bruke Trent på midten. Han er så god at det ville gått aldeles utmerket. Det er bare det at det er enda bedre med ham på høyre back. Jeg føler man helt har glemt hvor fantastisk han var der. I tillegg er tid og rom noe Trent er enormt god til å utnytte. Som en regulær midtbanespiller vil det være noe han blir enklere fratatt.

Skal Trent spille på midten må Liverpool hente minst en høyreback, og da fra aller øverste hylle. I tillegg til det kanskje også en til. Det er ingenting som tyder på at det er planen.
Ingen har glemt hvor enestående god TAA har vært fra backposisjon. Man diskuterer ikke fortiden, men fremtiden.

Og dette henger jo virkelig sammen med resten av lagets oppbygging også. Det blir litt som angrepsrekka, hvor man automatisk tenker at enten Diaz eller Nunez skal løse Manes oppgaver, og Gakpo skal erstatte Firmino, mens man ellers spiller helt likt.

Det kan jo tenkes at man går for en treer bak, eksempelvis, hvor TAA for alle praktiske formål blir som en indreløper selv om hans utgangsposisjon på tavla blir som en vingback.

Jeg aner ikke. Jeg mener bare at det er fascinerende å være så bombastisk som du er. Det blir litt som at du ikke rater Alisson, som eneste person i verden. Litt unødvendig hipster-gimmick, der altså!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: man jun 19, 2023 11:39 am
markantovertak skrev: søn jun 18, 2023 10:00 pm Vet ikke om jeg mener det er fullstendig tullete å bruke Trent på midten. Han er så god at det ville gått aldeles utmerket. Det er bare det at det er enda bedre med ham på høyre back. Jeg føler man helt har glemt hvor fantastisk han var der. I tillegg er tid og rom noe Trent er enormt god til å utnytte. Som en regulær midtbanespiller vil det være noe han blir enklere fratatt.

Skal Trent spille på midten må Liverpool hente minst en høyreback, og da fra aller øverste hylle. I tillegg til det kanskje også en til. Det er ingenting som tyder på at det er planen.
Ingen har glemt hvor enestående god TAA har vært fra backposisjon. Man diskuterer ikke fortiden, men fremtiden.

Og dette henger jo virkelig sammen med resten av lagets oppbygging også. Det blir litt som angrepsrekka, hvor man automatisk tenker at enten Diaz eller Nunez skal løse Manes oppgaver, og Gakpo skal erstatte Firmino, mens man ellers spiller helt likt.

Det kan jo tenkes at man går for en treer bak, eksempelvis, hvor TAA for alle praktiske formål blir som en indreløper selv om hans utgangsposisjon på tavla blir som en vingback.

Jeg aner ikke. Jeg mener bare at det er fascinerende å være så bombastisk som du er. Det blir litt som at du ikke rater Alisson, som eneste person i verden. Litt unødvendig hipster-gimmick, der altså!
Hele veien i dette så har jeg argumentert for hvorfor Trent som en midtbanespillere ikke makes sense. Ikke så interessant naturligvis.

Knax

Legg inn av Knax »

k9b skrev: man jun 19, 2023 8:23 am Felles for alle de er at de ikke er ønsket av klubben sin, og trenger å tas av regnskapet. Det gjelder vel ikke Salah? Hvem i alle dager skal inn for å erstatte Salah?
Blir vel vanskelig nå, ja. Vi har mange angrepsspillere i klubben dog, men greit å planlegge en erstatter til neste sommer når Salah har bare én sesong igjen av kontrakten. Kanskje man får lurt Saudi til å punge ut en stor sum på det tidspunktet.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Doak 😎

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

markantovertak skrev: man jun 19, 2023 11:36 am Når man ser hva som skjer i Chelsea i tillegg til Newcastle og City så begynner det å bli relativt meningsløst å bry seg om dette, men det er kanskje den siste sesongen det er mulig for klubber ikke tett knyttet til de autoritære regimene på den arabiske halvøy å kunne være med i konkurransen. Så da får vi følge med på transferssommeren en siste gang.
Legg til at sjansen vel er stor for at United også snart er på arabiske hender. Blir aldeles latterlig hele opplegget.

Knax

Legg inn av Knax »

TerryMcDermott skrev: man jun 19, 2023 6:59 am --- Men er det ikke litt dobbeltmoralsk å kritisere disse klubbene for hva de gjør hjemme og med PL men samtidig ta i mot pengene de velter om seg med.....?
Vi har vel solgt til Man City og Chelsea flere ganger tidligere uten at man har brydd seg. Torres var f.eks. med på å finansiere Suarez inn.

Knax

Legg inn av Knax »

TheOpiate skrev: man jun 19, 2023 1:16 pmDoak 😎
Lenge siden jeg har vært i ekstase over en fra akademiet, her er jeg sikker på at vi har noe stort.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: man jun 19, 2023 6:59 am
Knax skrev: man jun 19, 2023 12:59 am Burde egentlig se om en av klubbene i Saudi er villig til å bla 200mill£ for Salah.

Ser de er villig til å bla spinnville summer for Koulibaly, Ziyech, Neves og flere.
--- Men er det ikke litt dobbeltmoralsk å kritisere disse klubbene for hva de gjør hjemme og med PL men samtidig ta i mot pengene de velter om seg med.....?
Ser at Saudi er tungt inne i Chelsea også...
Er det dobbeltmoralsk? Den synes jeg er seriøs tynn.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

markantovertak skrev: man jun 19, 2023 1:31 pm
TerryMcDermott skrev: man jun 19, 2023 6:59 am
Knax skrev: man jun 19, 2023 12:59 am Burde egentlig se om en av klubbene i Saudi er villig til å bla 200mill£ for Salah.

Ser de er villig til å bla spinnville summer for Koulibaly, Ziyech, Neves og flere.
--- Men er det ikke litt dobbeltmoralsk å kritisere disse klubbene for hva de gjør hjemme og med PL men samtidig ta i mot pengene de velter om seg med.....?
Ser at Saudi er tungt inne i Chelsea også...
Er det dobbeltmoralsk? Den synes jeg er seriøs tynn.
--- Ja,den er kanskje det. Det betyr kanskje ikke så mye hvor pengene kommer fra ift kjøp/salg av spillere.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: man jun 19, 2023 1:53 pm
markantovertak skrev: man jun 19, 2023 1:31 pm
TerryMcDermott skrev: man jun 19, 2023 6:59 am

--- Men er det ikke litt dobbeltmoralsk å kritisere disse klubbene for hva de gjør hjemme og med PL men samtidig ta i mot pengene de velter om seg med.....?
Ser at Saudi er tungt inne i Chelsea også...
Er det dobbeltmoralsk? Den synes jeg er seriøs tynn.
--- Ja,den er kanskje det. Det betyr kanskje ikke så mye hvor pengene kommer fra ift kjøp/salg av spillere.
Det spørs hvor mye research man kan kreve her altså. Eller skal man gi bort Salah om de kommer på banen? Han har jo litt makt sjøl også.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

markantovertak skrev: man jun 19, 2023 1:55 pm
TerryMcDermott skrev: man jun 19, 2023 1:53 pm
markantovertak skrev: man jun 19, 2023 1:31 pm

Er det dobbeltmoralsk? Den synes jeg er seriøs tynn.
--- Ja,den er kanskje det. Det betyr kanskje ikke så mye hvor pengene kommer fra ift kjøp/salg av spillere.
Det spørs hvor mye research man kan kreve her altså. Eller skal man gi bort Salah om de kommer på banen? Han har jo litt makt sjøl også.
--- Nei, jeg forventer at FSG gir beng i hvor pengene kommer fra men tror mest på at Salah går på en bosman sommeren 25.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Må si han Bohley jobbet godt på turen han nettopp hadde til Saudi. Kante, Aubameyang, Ziyech, Mendy og Koulibaly selges vel dit for gode penger nå?

Er det mulig :lol: :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»