Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
markantovertak

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: man jul 03, 2023 11:27 pm Lanserte Lloyd Kelly her om dagen, så får kjøre et nytt helt far-fetched alternativ i dag da:

Ser at Leicester er i samtaler med City om å hente Callum Doyle for et sted mellom £7-10mill. Skal ikke skryte på meg at jeg har sett voldsomt mye av han, et par matcher i Championship, et par matcher for Sunderland, samt U19-mesterskapet for England i fjor sommer. Venstrebeint stopper, som har en veldig "riktig" profil for å kunne løse rollen til Robbo.

Til den prisen det snakkes om er det egentlig en no-brainer, så kan man låne ut Chambers en sesong, og la de kjempe seg i mellom på sikt. Men så spørs det om City vil selge til oss da, og om Doyle ville valgt oss over en full sesong med Championship-fotball, vel vitende om at han hos oss ville blitt sittende en del på benken.
En som har vært nevnt er Jacob Greaves hos Hull. Ikke det at jeg aner om han er god nok for en rolle hos Liverpool.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Thuram jakten er over ser jeg. Det får gå med såpass sterke signeringer som Mac Allister og Szoboszlai.

Et innspill til på HG stopper, komme seg foran Brighton i jakten på Calvin Bassey? Ikke helt sikker på om han er god nok heller men...

Wellé

Legg inn av Wellé »

markantovertak skrev: tir jul 04, 2023 11:58 am Thuram jakten er over ser jeg. Det får gå med såpass sterke signeringer som Mac Allister og Szoboszlai.

Et innspill til på HG stopper, komme seg foran Brighton i jakten på Calvin Bassey? Ikke helt sikker på om han er god nok heller men...
Blanding av skuffet og happy med det. En spiller jeg gjerne skulle sett mer av så en overgang til PL hadde vært kult, men siden jeg har såpass troen på han så er jeg glad for at han ikke dro til en rival.

Håper Brighton eller Brentford ser på han, men han er såpass "obvious" nå at han kanskje ikke representerer den samme "valuen" som de normalt sett går etter.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: tir jul 04, 2023 12:24 pm
markantovertak skrev: tir jul 04, 2023 9:07 am En som har vært nevnt er Jacob Greaves hos Hull. Ikke det at jeg aner om han er god nok for en rolle hos Liverpool.
Jeg har litt sansen for sånne kjøp, men kan hende at klubben vegrer seg litt etter at Ben Davies nok viste tydelig at hoppet er ganske voldsomt. Er nok en del av disse Championship-spillerne som helst må ha et par år i en litt mindre PL-klubb før de tar steget videre, men neste år kunne jo muligens ha vært det unntaksåret, siden vi muligens har tett opp mot 20 kamper i cupturneringer hvor en type som Greaves kunne fått spilletid.
Men går man bort fra Thuram og henter Lavia, så er det jo en åpning for ikke HG-stopper. Jeg vil tippe det er planen, og at det er en hvor kvalitet er eneste parameter (innenfor de økonomiske rammene). Det er best når det er slik.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Håper på både Lavia og Colwill.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Blitt stille igjen nå. skulle vi aldri kjøpe noen spillere igjen?

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Guarnere skrev: tir jul 04, 2023 4:32 pm Blitt stille igjen nå. skulle vi aldri kjøpe noen spillere igjen?
Sjuk slapp rekruttering i år.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Det må være et ønske i klubben om å få løst Thiago-situasjonen nå, vel? Det er forsvinnende liten grunn til å beholde han, hvor skal han i det hele tatt spille, og tror vi han kommer til å bidra mer eller mindre etter operasjon?

Synes klubben må være litt ruthless her, men jeg er biased. Vi kan ikke holde på spillere hele tiden.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Guarnere skrev: tir jul 04, 2023 4:32 pm Blitt stille igjen nå. skulle vi aldri kjøpe noen spillere igjen?
Slik er det å være transfermuppet med abstinenser. Velkommen i klubben!
Sist redigert av Hetfield den ons jul 05, 2023 11:22 am, redigert 1 gang totalt.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Skal vi tippe at vi er mer eller mindre ferdig handlet for å i år?
Med mindre det skulle skje noe stort mtp spillere ut. Altså Thiago OG Henderson. Eller Jota feks fremover på banen.

I beste fall tipper jeg inn en ung keeper eller noe sånn hvis Kelleher går.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Guarnere skrev: ons jul 05, 2023 11:15 am Skal vi tippe at vi er mer eller mindre ferdig handlet for å i år?
Med mindre det skulle skje noe stort mtp spillere ut. Altså Thiago OG Henderson. Eller Jota feks fremover på banen.

I beste fall tipper jeg inn en ung keeper eller noe sånn hvis Kelleher går.
Det er ikke det ryktene sier, men vi får se. Det er rart om man lar så mange gå, og ikke henter flere. Så et par kjøp til blir det nok.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Kashmir skrev: ons jul 05, 2023 11:07 am Det må være et ønske i klubben om å få løst Thiago-situasjonen nå, vel? Det er forsvinnende liten grunn til å beholde han, hvor skal han i det hele tatt spille, og tror vi han kommer til å bidra mer eller mindre etter operasjon?

Synes klubben må være litt ruthless her, men jeg er biased. Vi kan ikke holde på spillere hele tiden.
Jeg er villig til å være enig her. Thiago i form er en kanonspiller og kanskje vårt beste midtbanespiller, men med en skadehistorikk som dessverre gjør det umulig å stole på hans tilgjengelighet. Med MacAllister og Szoboszlai inn dørene virker vi å ha tilstrekkelig dekning med Fabinho, Jones, Elliott, Henderson og Bajcetic. Thiago ut reduserer lønnsposten betraktelig og er kanskje nøkkelen for å hente Lavia/Koné (?).

Ser også mange ønsker Henderson ut av klubben i år, gjerne til SA, men der er ikke jeg. Henderson sklir over i Milner-rollen, bare som en mye bedre fotballspiller. Med tilstrekkelig hvile i løpet av sesongen kan kapteinen være en stor bidragsyter også kommende sesong, både på og utenfor banen.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Pearce mer eller mindre dreper Lavia-ryktene. Hoveddelen av shoppingen er kanskje over nå?

Deila

Legg inn av Deila »

TerryMcDermott skrev: ons jul 05, 2023 2:11 pm --- Pearce mer eller mindre dreper Lavia-ryktene. Hoveddelen av shoppingen er kanskje over nå?
Hinter til at 50m er for mye for Lavia, klubben prøver å presse ned prisen kanskje?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Deila skrev: ons jul 05, 2023 7:26 pm
TerryMcDermott skrev: ons jul 05, 2023 2:11 pm --- Pearce mer eller mindre dreper Lavia-ryktene. Hoveddelen av shoppingen er kanskje over nå?
Hinter til at 50m er for mye for Lavia, klubben prøver å presse ned prisen kanskje?
--- Men det at City har en tilbakekjøpsklausul fra 2024 på £ 40 mill og en klausul på 20% av videresalg betyr jo at Soton må/bør kreve såpass.

Knax

Legg inn av Knax »

Rykter om Fabinho til Saudi.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: ons jul 05, 2023 9:28 pm Rykter om Fabinho til Saudi.
Han slår meg som en som kunne ha kontaktet lederne der sjøl for å få til noe.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Fabinho og Thiago til Saudi og Caicedo inn?

Det er vel ikke mulig..

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Har vi satt punktum for denne tråden?
Og hva tenker vi isåfall om det?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: tor jul 06, 2023 8:26 am Har vi satt punktum for denne tråden?
Og hva tenker vi isåfall om det?
Punktum 6. juli?
Det har jeg veldig lite tro på. Det skal da i det minste spekuleres i et par måneder til.

Laget som ikke tapte på de 11 siste i PL (7-4-0) er tydelig forsterket, slik sett ser jo dette bra ut. Så vinduet er for min del ok, pr nå. Men det er vanskelig å forstå om man ikke gjør mer med tanke på hvor mange som har forsvunnet.
Defensivt har man Gomez som oppdekking for Trent, men han må nok også spille litt stopper. Ellers ingenting på den siden. Fire stoppere med Gomez (mulig Sepp kan være nummer fem, jeg går utfra at Philips er ferdigspilt).
På midten er man sånn cirka i mål med de to kjøpene, men det hadde ikke vært feil med en spiller til.
Foran må vi være fornøyd.

Så at man jakter en stopper er det ikke så vanskelig å forstå. Det er neppe utenkelig med en midtbanespiller til. Men vi er vel der vi er stort sett hver sommer. Klubben er fornøyd men det finnes hull som kan tettes, OM den rette spilleren dukker opp. Man går ikke inn i en budkrig om Van de Ven, men hadde man funnet en klausul for nederlenderen man kunne jobbet med så hadde det vært mye mer aktuelt. Litt slik.

Så vil jeg jo tro at man ikke er negative til salg av Matip og Thiago, kanskje Tsimikas, men ikke alle tre. Og da må det jo spiller(e) inn.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

markantovertak skrev: tor jul 06, 2023 8:53 am
ElChivato skrev: tor jul 06, 2023 8:26 am Har vi satt punktum for denne tråden?
Og hva tenker vi isåfall om det?
Punktum 6. juli?
Det har jeg veldig lite tro på. Det skal da i det minste spekuleres i et par måneder til.

Laget som ikke tapte på de 11 siste i PL (7-4-0) er tydelig forsterket, slik sett ser jo dette bra ut. Så vinduet er for min del ok, pr nå. Men det er vanskelig å forstå om man ikke gjør mer med tanke på hvor mange som har forsvunnet.
Defensivt har man Gomez som oppdekking for Trent, men han må nok også spille litt stopper. Ellers ingenting på den siden. Fire stoppere med Gomez (mulig Sepp kan være nummer fem, jeg går utfra at Philips er ferdigspilt).
På midten er man sånn cirka i mål med de to kjøpene, men det hadde ikke vært feil med en spiller til.
Foran må vi være fornøyd.

Så at man jakter en stopper er det ikke så vanskelig å forstå. Det er neppe utenkelig med en midtbanespiller til. Men vi er vel der vi er stort sett hver sommer. Klubben er fornøyd men det finnes hull som kan tettes, OM den rette spilleren dukker opp. Man går ikke inn i en budkrig om Van de Ven, men hadde man funnet en klausul for nederlenderen man kunne jobbet med så hadde det vært mye mer aktuelt. Litt slik.

Så vil jeg jo tro at man ikke er negative til salg av Matip og Thiago, kanskje Tsimikas, men ikke alle tre. Og da må det jo spiller(e) inn.
På midten avhenger vel det meste nå av Thiago. Så lenge han er der må man nesten anta han får en rolle å spille og vil gjøre det vanskelig med spilletid for en mann til inn når man har Hendo,Thiago og de to nye + Jones/Elliott. Her må en av de to etablerte i Hendo og Thiago ut før en kommer inn tenker jeg. Men tipper Liverpool takker ja til alt over £15 mill for Thiago. Og med et år igjen av kontrakten er det vel bare tulleligaer der et sånt bud kommer mtp totalpakke her med lønn osv. Og Thiago ser vel med rette for seg et par år til på øverste nivå før han eventuelt tar det steget der.

Men en litt allsidig forsvarsspiller må man vel ønske seg inn her i alle fall. Det trengs med 3 stoppere der man har hatt masse skadeproblemer + VVD.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Pavard som type hadde vært helt perfekt.

Alternativ på midstopper
Alternativ på høyreback
Spiller han høyreback kan Trent spille høyere på banen.

Pavard ville gitt oss mye. Spørsmålet er om han er fornøyd med en sånm «back up» rolle. Og om det finansielle står i stil med alder og ferdigheter.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Guarnere skrev: tor jul 06, 2023 10:56 am Pavard som type hadde vært helt perfekt.

Alternativ på midstopper
Alternativ på høyreback
Spiller han høyreback kan Trent spille høyere på banen.

Pavard ville gitt oss mye. Spørsmålet er om han er fornøyd med en sånm «back up» rolle. Og om det finansielle står i stil med alder og ferdigheter.
Denne rollen fyller jo Gomez. Som er mye bedre i begge posisjoner.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Det er flere faktorer som støtter et salg av Thiago, men hvor mye verdi er det i å beholde han også som en slags mentor for yngre spillere? Er jo masse en så slepen og dreven vinnertype som han kan lære bort til Mac Allister og Szobo, og selvfølgelig de yngre som allerede er der, eller overdriver jeg den betydningen?

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Jeg er der at jeg syns stallen ser fin ut, men med et spørsmålstegn ved VvD. Men samtidig så er ikke dette tidspunktet for å erstatte han. Når han skal erstattes, kanskje neste sommer(?), så håper jeg man da går ordentlig inn for en etablert spiller som ikke skal bruke årevis på å utvikle seg først. Håper vi går for en type 25-26-27 år gammel spiller som skal rett inn. Som VvD var når han kom.
Derfor tenker jeg at stopperne vi har nå holder, Gomez, Matip og Phillips, Sepp kan få bli. Vi får ikke kjøpt noe ungt som skal utvikle seg som er noe særlig bedre uansett, og da kan vi heller putte pengene i sparegrisen.
Midtbanen ser fin ut nå. Angrepet også, selv om jeg har ett spm tegn ved Nunez også.

Om noen forsvinner ut, f.eks Thiago, er jeg usikker på om det får konsekvenser. Men det kommer an på hvem det er. Thiago er ikke tiltenkt noe stor rolle i laget nå, men vil jo få minutter. Spørsmålet er jo om de minuttene kommer i EL og da kan man kanskje likegodt gi de til Bajcetic eller Morton.

Også håper jeg noen av de unge kan få «gjennombrudd» ala det Curtis hadde for noen år siden. Bradley, Doak i første omgang. Kanskje Clark.

Så veldig usikker på om jeg ønsker noen flere inn.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Finnes ingen grunn til å slippe Thiago hvis ikke det må gjøres for å hente inn en ung og spennende midtbanespiller til, som for eksempel Lavia.

Hvis ikke har Thiago masse å bidra med så lenge han holder seg skadefri. Da ser jeg han fortsatt som en av våre 2-3 beste på midten.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: tor jul 06, 2023 11:08 am Jeg er der at jeg syns stallen ser fin ut, men med et spørsmålstegn ved VvD. Men samtidig så er ikke dette tidspunktet for å erstatte han. Når han skal erstattes, kanskje neste sommer(?), så håper jeg man da går ordentlig inn for en etablert spiller som ikke skal bruke årevis på å utvikle seg først. Håper vi går for en type 25-26-27 år gammel spiller som skal rett inn. Som VvD var når han kom.
Derfor tenker jeg at stopperne vi har nå holder, Gomez, Matip og Phillips, Sepp kan få bli. Vi får ikke kjøpt noe ungt som skal utvikle seg som er noe særlig bedre uansett, og da kan vi heller putte pengene i sparegrisen.
Midtbanen ser fin ut nå. Angrepet også, selv om jeg har ett spm tegn ved Nunez også.

Om noen forsvinner ut, f.eks Thiago, er jeg usikker på om det får konsekvenser. Men det kommer an på hvem det er. Thiago er ikke tiltenkt noe stor rolle i laget nå, men vil jo få minutter. Spørsmålet er jo om de minuttene kommer i EL og da kan man kanskje likegodt gi de til Bajcetic eller Morton.

Også håper jeg noen av de unge kan få «gjennombrudd» ala det Curtis hadde for noen år siden. Bradley, Doak i første omgang. Kanskje Clark.

Så veldig usikker på om jeg ønsker noen flere inn.
Det er etter min mening et hull her: Trent, Gomez, Matip, Konate, van Dijk, Robbo, Tsimikas. Det er mulig det kan fylles med Sepp, men det er lite som tyder på at Klopp og klubben mener det. Philips har blitt holdt igjen som kriseløsning et par ganger allerede. På tide å kutte her. Ideelt sett henter man en stopper som skal vokse inn i laget som med Konate. I mine øyne. Det kan man også gjøre selv om man vil gå for en direkteerstatter for van Dijk om et år eller to. Ettersom Matip er også over høyden.

Morton, Bradley og Clark kan ikke påvirke kjøp. Men Doak er spesiell.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Bascombe hinter til Thiago avgang. Nå er vel ikke Bascombe den sikreste kilden, men ikke helt avkoblet heller.
Jeg ser egentlig ikke for meg Thiago i Saudi nå, men vi får se. Sjøl om jeg sikkert har vært den mest kritiske til det han har levert den siste sesongen så er skulle jeg gjerne sett den skarpeste varianten litt til i rødt. Klarer ikke helt å slippe det, men vet jeg blir voldsomt skuffet.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: tor jul 06, 2023 2:19 pm Bascombe hinter til Thiago avgang. Nå er vel ikke Bascombe den sikreste kilden, men ikke helt avkoblet heller.
Jeg ser egentlig ikke for meg Thiago i Saudi nå, men vi får se. Sjøl om jeg sikkert har vært den mest kritiske til det han har levert den siste sesongen så er skulle jeg gjerne sett den skarpeste varianten litt til i rødt. Klarer ikke helt å slippe det, men vet jeg blir voldsomt skuffet.
Samme her. Vil være småtrist, men til å leve med. Har uansett et håp om at han blir og bidrar til å løfte oss tilbake til toppen. Ufattelig fet fotballspiller som dessverre har fått store deler av karrieren her ødelagt av egne og andres skader. To av tre sesonger har gått i vasken pga. dette. Med litt friskt blod, bedre dekning, færre skader, og en revansjesugen spillertropp så velger jeg å tro at det kan bli en riktig så bra siste sesong her.

Tror også troppen har godt av kontinuitet i form av eldre spillere som kan systemet nå som man har mistet fire etablerte spillere ila. et vindu.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

markantovertak skrev: tor jul 06, 2023 10:58 am
Guarnere skrev: tor jul 06, 2023 10:56 am Pavard som type hadde vært helt perfekt.

Alternativ på midstopper
Alternativ på høyreback
Spiller han høyreback kan Trent spille høyere på banen.

Pavard ville gitt oss mye. Spørsmålet er om han er fornøyd med en sånm «back up» rolle. Og om det finansielle står i stil med alder og ferdigheter.
Denne rollen fyller jo Gomez. Som er mye bedre i begge posisjoner.
Uenig. Gomez har vært ferdig en stund. Hvis han i det hele tatt har vært skadefri så har han vært en liability.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»