Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
Jack

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av Jack »

Takk, men nei takk!



Selv om Harry Kane åpenbart er en svært talentfull fotballspiller, tror jeg det vil være en veldig dårlig idé for en klubb å bruke typ £80m på ham, spesielt når ten Hag ønsker at laget skal spille en type fotball som krever at spillerne presser hardt som førsteforsvarere.

Det er ofte slik at mange profesjonelle fotballspillere mister mye av de fysiske attributtene når de når 32-33 år gamle. Selv om Kane fortsatt er en god spiller nå, er det ingen garanti for at han vil fortsette å være det i årene som kommer. Hvis laget spiller en type fotball som krever at spillerne presser hardt som førsteforsvarere, kan dette være en spillestil som er spesielt krevende for en eldre spiller som Kane. Han fyller vel 30 i sommer. Dette kan føre til en større risiko for skader og at spilleren ikke klarer å opprettholde den samme høye standarden som før. Hvis klubben bruker en stor sum penger på å kjøpe ham, penger jeg tror at vi per nå ikke har, vil det gå utover andre, mer pressende områder å forsterke. Keeper og en til midtbanespiller som kan spille ved siden av Casemiro, og i en perfekt verden erstatte ham om 3 år.

Ved en eventuell signering av Kane er det også verdt å nevne at vi får litt vel mange spillere i samme aldersgruppe. Det betyr at vi må erstatte alle disse mer eller mindre samtidig om typ 3-4 år.

Summa sumarum, tar man alderen til Kane i betraktning, samt økonomiske hensyn, den ønskede spillestilen til ten Hag og hvor mye som ellers må investeres i laget virker et Kane-kjøp som en veldig dårlig idé.

Allerede nå ser jo Kane ut som en som ikke er spesielt interessert i å løpe når laget ikke har ballen, men det kan jo være forskjellige årsaker til akkurat dét da - som f.eks at han har mistet motivasjonen til å spille for Spurs i kombinasjon med at laget ikke prestererer i det hele tatt.

Den positive siden ville jo vært at man får en verdensklassespiss som garantert vil levere varene med en eneste gang - men hvor lenge vil dette kjærligshetsforholdet vare?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Frankfurt sier flere klubber er interesserte i Muani, vil overraske meg litt om vi ikke er en av dem. Mer risky enn Kane, men alder og kanskje pris er oppsider.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Lezah skrev: man apr 24, 2023 7:58 pm Frankfurt sier flere klubber er interesserte i Muani, vil overraske meg litt om vi ikke er en av dem. Mer risky enn Kane, men alder og kanskje pris er oppsider.
Ser det nevnes 100m, i konkurranse med PSG. Det synes ikke jeg han er verdt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jack skrev: man apr 24, 2023 2:11 pm Takk, men nei takk!

Selv om Harry Kane åpenbart er en svært talentfull fotballspiller, tror jeg det vil være en veldig dårlig idé for en klubb å bruke typ £80m på ham, spesielt når ten Hag ønsker at laget skal spille en type fotball som krever at spillerne presser hardt som førsteforsvarere.

Det er ofte slik at mange profesjonelle fotballspillere mister mye av de fysiske attributtene når de når 32-33 år gamle. Selv om Kane fortsatt er en god spiller nå, er det ingen garanti for at han vil fortsette å være det i årene som kommer. Hvis laget spiller en type fotball som krever at spillerne presser hardt som førsteforsvarere, kan dette være en spillestil som er spesielt krevende for en eldre spiller som Kane. Han fyller vel 30 i sommer. Dette kan føre til en større risiko for skader og at spilleren ikke klarer å opprettholde den samme høye standarden som før. Hvis klubben bruker en stor sum penger på å kjøpe ham, penger jeg tror at vi per nå ikke har, vil det gå utover andre, mer pressende områder å forsterke. Keeper og en til midtbanespiller som kan spille ved siden av Casemiro, og i en perfekt verden erstatte ham om 3 år.

Ved en eventuell signering av Kane er det også verdt å nevne at vi får litt vel mange spillere i samme aldersgruppe. Det betyr at vi må erstatte alle disse mer eller mindre samtidig om typ 3-4 år.

Summa sumarum, tar man alderen til Kane i betraktning, samt økonomiske hensyn, den ønskede spillestilen til ten Hag og hvor mye som ellers må investeres i laget virker et Kane-kjøp som en veldig dårlig idé.

Allerede nå ser jo Kane ut som en som ikke er spesielt interessert i å løpe når laget ikke har ballen, men det kan jo være forskjellige årsaker til akkurat dét da - som f.eks at han har mistet motivasjonen til å spille for Spurs i kombinasjon med at laget ikke prestererer i det hele tatt.

Den positive siden ville jo vært at man får en verdensklassespiss som garantert vil levere varene med en eneste gang - men hvor lenge vil dette kjærligshetsforholdet vare?
Jeg synes et Kane-kjøp virker som en god idé. Tror han vil passe svært godt inn i EtH-ball. Har alltid opplevd Kane som en hardtarbeidende spiller, har han slutta å løpe må dette være svært nylig? Veldig kreativ, presis og dødelig effektiv. Jeg kan forøvrig ikke se at keeperplassen er viktigere å oppdatere enn spissplassen.

qbah

Legg inn av qbah »

Nei takk til Kane til en fornuftig pris nå? Galskap. Klarer man ikke å utnytte et lag og oppsett med Kane på banen så er man ikke skikket til jobben.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DuncanE skrev: tir apr 25, 2023 12:25 am Jeg kan forøvrig ikke se at keeperplassen er viktigere å oppdatere enn spissplassen.
Nei, det sier vel seg selv. Per dags dato har vi en lånespiller som har vist at han ikke er god nok og en spiller som ikke klarer å holde seg skadefri mer enn noen uker av gangen som de eneste reelle alternativene som spiss, så det å få inn et førstevalg i spissposisjonen må selvfølgelig være det som er høyest prioritert.

Mehell

Legg inn av Mehell »

qbah skrev: tir apr 25, 2023 12:28 am Nei takk til Kane til en fornuftig pris nå? Galskap. Klarer man ikke å utnytte et lag og oppsett med Kane på banen så er man ikke skikket til jobben.
Har Tottenham under Levy solgt en eneste spiller til fornuftig pris? Med mindre de selv ønsker å selge, selvfølgelig.
Skal noen kjøpe Kane denne sommeren så kommer han til å bli spinndyr. Kanskje mer fornuftig å finne en annen denne sommeren, og heller vurdere å prøve å lokke ham til klubben som kontraktsløs etter sommeren 2024?

Lezah

Legg inn av Lezah »

DuncanE skrev: tir apr 25, 2023 12:19 am
Lezah skrev: man apr 24, 2023 7:58 pm Frankfurt sier flere klubber er interesserte i Muani, vil overraske meg litt om vi ikke er en av dem. Mer risky enn Kane, men alder og kanskje pris er oppsider.
Ser det nevnes 100m, i konkurranse med PSG. Det synes ikke jeg han er verdt.
Enig i det. Vi er i en posisjon hvor 100 mill omtrent uansett bør vurderes som for stivt. Vi trenger litt forskjellig. Skulle ønske vi tok en sjanse eller to med Bosman-spillere, men det er liksom ikke vår greie virker det som.

qbah

Legg inn av qbah »

Mehell skrev: tir apr 25, 2023 5:32 am
qbah skrev: tir apr 25, 2023 12:28 am Nei takk til Kane til en fornuftig pris nå? Galskap. Klarer man ikke å utnytte et lag og oppsett med Kane på banen så er man ikke skikket til jobben.
Har Tottenham under Levy solgt en eneste spiller til fornuftig pris? Med mindre de selv ønsker å selge, selvfølgelig.
Skal noen kjøpe Kane denne sommeren så kommer han til å bli spinndyr. Kanskje mer fornuftig å finne en annen denne sommeren, og heller vurdere å prøve å lokke ham til klubben som kontraktsløs etter sommeren 2024?

Et håp kan jo være at Kane selv er fast bestemt på å vil selges, og at det etter lang og tro tjeneste kan vektlegges av Levy. Lite trolig sikkert men.

Kane blir dyr, uansett. Spørsmålet er hvor relativt dyr han blir, sett opp i mot andre alternativer med både lengre kontrakter og færre år på baken.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jeg er på ingen måte ""redd" for å hente godt voksne spillere dersom de er rette/beste løsningen. Men massive utlegg for 30 år+-spillere kjenner jeg er noe som bør vurderes veldig sparsommelig. Casemiro var jeg med på, siden han bank i bordet er verdens beste i en posisjon vi desperat har manglet noe. Vet ikke om jeg har helt samme følelsen for Kane. Men jeg stoler på ETH.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Uansett bra man begynner å kjøre litt på allerede nå. Får man avklart tidlig i vinduet om Kane er no go eller kjøøøøh så er det bra. Vi var kanskje litt heldige at Casemiro var aktuell når det ikke ble noe av Frenkie.
Spiss er helt kritisk at vi får inn og det er naturligvis tryggest med Kane, iallefall noen få år fram i tid. Har også en feeling på at han kanskje plutselig ser litt tung ut og at frekvensen i beina blir markant dårlig.

taknina

Legg inn av taknina »

Megapixsel skrev: tir apr 25, 2023 9:14 am Uansett bra man begynner å kjøre litt på allerede nå. Får man avklart tidlig i vinduet om Kane er no go eller kjøøøøh så er det bra. Vi var kanskje litt heldige at Casemiro var aktuell når det ikke ble noe av Frenkie.
Spiss er helt kritisk at vi får inn og det er naturligvis tryggest med Kane, iallefall noen få år fram i tid. Har også en feeling på at han kanskje plutselig ser litt tung ut og at frekvensen i beina blir markant dårlig.
I ett Unitedlag som fungerer på ett høyere og mye jevnere nivå enn Spurs og der han får brukt sine beste egenskaper som leder av frontlinjen primært så burde vel sannsynligheten for at han legger enda ett lite alen til sin vekst i akkurat det departementet være rimelig greit å regne med.

Kane virker å være en spiller som rise to the occasion og burde være en perfekt match i denne situasjonen opp imot en håndfull sesonger.

For ham personlig er det nok også rimelig klart at det er now or never. Og burde igrunn være a breath of fresh air og ei utfordring han vanskelig kan si nei til.

Samtidig så kan en ikke ta noe for gitt i fotball sånn egentlig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tir apr 25, 2023 9:05 am Jeg er på ingen måte ""redd" for å hente godt voksne spillere dersom de er rette/beste løsningen. Men massive utlegg for 30 år+-spillere kjenner jeg er noe som bør vurderes veldig sparsommelig. Casemiro var jeg med på, siden han bank i bordet er verdens beste i en posisjon vi desperat har manglet noe. Vet ikke om jeg har helt samme følelsen for Kane. Men jeg stoler på ETH.
Det bør definitivt vurderes grundig opp mot rammene en skal jobbe innenfor i årene som kommer. Jeg synes nesten man burde utelukket alle slike kjøp. Men jeg har over litt tid sagt at Kane er unntaket i mine øyne. I mine øyne enda mer opplagt enn Casemiro.

Det har vært en voldsom rovdrift på Harry Kane i Spurs, og det er kanskje det fremste ankepunktet mot han. Men alderen er jeg ikke like bekymret for. Jeg synes det er naturlig å sammenligne Harry Kane med typer som Lewandowski og Benzema. Han har ikke fysikken til Lewandowski og helt sikkert ikke talentet til Benzema, men som type er han er sted midt mellom disse. Begge er spillere som har levert flere av deres beste sesonger som spisser i løpet av de siste fem sesongene.

Jeg synes også den «merverdien» en virkelig god spiss gir et lag gjør at det kan forsvare en litt høyere kostnad enn flere andre posisjoner. Neste sesong vil det være betydelig sterkere konkurranse om topp fire, og i den sammenhengen tror jeg det blir helt avgjørende å ha en spiller på det nivået på topp.

Jeg kjenner også at jeg har veldig tro på EtH (dersom han skulle klare topp 4 tror jeg ikke noen trener har hatt en mer overbevisende første sesong i PL?). En slik signering ville kjøpt han tid, tror jeg.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

F_Brandy skrev: ons apr 12, 2023 3:55 pm Det gjør det vel uansett? Når det ikke er penger pga FFP i januar, er det vel ganske sannsynlig at budsjettet for sommeren er ganske lavt?

Tipper vi er avhengig av å selge godt, flere gode kandidater der da.
Hjelper vel for å være innenfor FFP, å bytte små EL inntekter med store CL inntekter?

Jeg kan veldig lite om ManUtds økonomi i detalj, vil vil tro det hjelper dere (nesten) like mye som Arsenal, og der utgjør det en stor forskjell i handlingsrommet.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

KUN rykter, og knapt nok det, men det mumles nok en gang om at PSG tilbyr Neymar til United i kommende overgangsvindu.
DET er vel forhåpentligvis utelukket og ikke noe EtH ville gå for....!?


KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Kane inn til sommeren.

Deretter bedrive ekstensiv speiding på spillere som Ferguson, Sesko og Højlund med tanke på å få på plass en av disse om ett eller kanskje helst to år. Ville det vært en grei plan?

Saliph

Legg inn av Saliph »

Åpen for Kane, han burde ha gode forutsetninger til å holde et høyt nivå et godt stykke inn i 30-årene, men han burde i så fall koste betydelig mindre enn £100m, og det har jeg mine tvil til at Levy er villig til. Da selger han nok heller fyren på "billigsalg" til utlandet (Bayern kanskje?), eller lar ham gå gratis i 2024.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KongOlav2 skrev: tir apr 25, 2023 2:09 pm Kane inn til sommeren.

Deretter bedrive ekstensiv speiding på spillere som Ferguson, Sesko og Højlund med tanke på å få på plass en av disse om ett eller kanskje helst to år. Ville det vært en grei plan?
Regner med Ferguson og Højlund vil være på farten innen to år, trolig til sommeren ;)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DuncanE skrev: tir apr 25, 2023 2:55 pm Regner med Ferguson og Højlund vil være på farten innen to år, trolig til sommeren.
Nå til sommeren? Neppe Ferguson iallfall. Brighton selger vel en eller begge av midtbanespillerne denne sommeren, og neppe Ferguson for tidligst neste sommer. Og da er det jo sikker også fullt mulig å få til en avtale som medfører overgang først i 25.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

InsVerderben skrev: tir apr 25, 2023 1:52 pm KUN rykter, og knapt nok det, men det mumles nok en gang om at PSG tilbyr Neymar til United i kommende overgangsvindu.
DET er vel forhåpentligvis utelukket og ikke noe EtH ville gå for....!?

Neimar!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KongOlav2 skrev: tir apr 25, 2023 2:58 pm
DuncanE skrev: tir apr 25, 2023 2:55 pm Regner med Ferguson og Højlund vil være på farten innen to år, trolig til sommeren.
Nå til sommeren? Neppe Ferguson iallfall. Brighton selger vel en eller begge av midtbanespillerne denne sommeren, og neppe Ferguson for tidligst neste sommer. Og da er det jo sikker også fullt mulig å få til en avtale som medfører overgang først i 25.
Spørs vel på pengene som tilbys. Om f.eks Boehly banker på døra ;) Dersom Ferguson har den utviklinga enkelte spår vil prisen være skyhøy om 2 år. Prisen og konkurransen vil nok oppleves noe lavere denne sommeren.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jack skrev: man apr 24, 2023 2:11 pm Takk, men nei takk!



Selv om Harry Kane åpenbart er en svært talentfull fotballspiller, tror jeg det vil være en veldig dårlig idé for en klubb å bruke typ £80m på ham, spesielt når ten Hag ønsker at laget skal spille en type fotball som krever at spillerne presser hardt som førsteforsvarere.

Det er ofte slik at mange profesjonelle fotballspillere mister mye av de fysiske attributtene når de når 32-33 år gamle. Selv om Kane fortsatt er en god spiller nå, er det ingen garanti for at han vil fortsette å være det i årene som kommer. Hvis laget spiller en type fotball som krever at spillerne presser hardt som førsteforsvarere, kan dette være en spillestil som er spesielt krevende for en eldre spiller som Kane. Han fyller vel 30 i sommer. Dette kan føre til en større risiko for skader og at spilleren ikke klarer å opprettholde den samme høye standarden som før. Hvis klubben bruker en stor sum penger på å kjøpe ham, penger jeg tror at vi per nå ikke har, vil det gå utover andre, mer pressende områder å forsterke. Keeper og en til midtbanespiller som kan spille ved siden av Casemiro, og i en perfekt verden erstatte ham om 3 år.

Ved en eventuell signering av Kane er det også verdt å nevne at vi får litt vel mange spillere i samme aldersgruppe. Det betyr at vi må erstatte alle disse mer eller mindre samtidig om typ 3-4 år.

Summa sumarum, tar man alderen til Kane i betraktning, samt økonomiske hensyn, den ønskede spillestilen til ten Hag og hvor mye som ellers må investeres i laget virker et Kane-kjøp som en veldig dårlig idé.

Allerede nå ser jo Kane ut som en som ikke er spesielt interessert i å løpe når laget ikke har ballen, men det kan jo være forskjellige årsaker til akkurat dét da - som f.eks at han har mistet motivasjonen til å spille for Spurs i kombinasjon med at laget ikke prestererer i det hele tatt.

Den positive siden ville jo vært at man får en verdensklassespiss som garantert vil levere varene med en eneste gang - men hvor lenge vil dette kjærligshetsforholdet vare?
Veldig enig her.

Casemiro og Eriksen er allerede 31 år, Bruno blir 29 i September, Varane fylte nylig 29 og Harry Kane snart 30 år.
Det blir veldig mange fra førstelaget som skal erstattes på en gang og all den tid det gjerne skal kvalitet inn så blir det dyrt.

Harry Kane er god men den prisen er direkte latterlig, altfor få år man får ut av det og det er hvis alt klaffer og ikke skadefrekvensen gradvis øker pga. alderen. I tillegg er det hans siste topp kontrakt og da blir det vel glatt 5 år med en megalønn, hvordan blir det eventuelt å få han ut av klubben om han ikke er god nok lenger innen fylte 32-33 år? Ser jo hvordan Hazard holder på i RM, uten at jeg sammenligner arbeidsfrekvens eller personlighet her, men disse eldre gutta har gjerne en fin tendens til å virkelig sitte deres siste kontrakt helt ut før de legger opp.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DuncanE skrev: ons apr 26, 2023 1:35 am Spørs vel på pengene som tilbys. Om f.eks Boehly banker på døra ;) Dersom Ferguson har den utviklinga enkelte spår vil prisen være skyhøy om 2 år. Prisen og konkurransen vil nok oppleves noe lavere denne sommeren.
Spørsmålet er om Brighton i det hele tatt vil selge denne sommeren hvis han kan få den utviklinga som du snakker om. Da anser de det sikkert som sannsynlig at han vil være nyttig for dem spillemessig i 1-2 år til, og ikke minst at de kan få langt over £100m om han utvikler seg slik.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KongOlav2 skrev: ons apr 26, 2023 6:54 am
DuncanE skrev: ons apr 26, 2023 1:35 am Spørs vel på pengene som tilbys. Om f.eks Boehly banker på døra ;) Dersom Ferguson har den utviklinga enkelte spår vil prisen være skyhøy om 2 år. Prisen og konkurransen vil nok oppleves noe lavere denne sommeren.
Spørsmålet er om Brighton i det hele tatt vil selge denne sommeren hvis han kan få den utviklinga som du snakker om. Da anser de det sikkert som sannsynlig at han vil være nyttig for dem spillemessig i 1-2 år til, og ikke minst at de kan få langt over £100m om han utvikler seg slik.
Om han går denne sommeren blir han fortsatt ikke billig. Kjøper må tross alt betale for potensialet. De primære fordelene for en evtl handel denne sommeren er mindre konkurranse. Brighton er en selgende klubb. Om budene oppleves fornuftig så selger klubben. Jeg er personlig fortsatt på gjerdet når det gjelder Ferguson.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Ferguson har akkurat forlenget kontrakten med Brighton til 2028 så svært lite sannsynlig at han forsvinner denne sommeren.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Tinkler skrev: ons apr 26, 2023 3:29 pm Ferguson har akkurat forlenget kontrakten med Brighton til 2028 så svært lite sannsynlig at han forsvinner denne sommeren.
Burde uansett ikke vært aktuell for United pt.
Han hadde uansett blitt dyr og sånn sett brukt opp store deler av det som mest sannsynlig blir et begrenset budsjett til sommeren.
Samt at United må prioritere en spiss som kan gå inn og levere fra og med neste sesong. Ferguson er spennende, men uferdig, og ikke klar til å være United sin ledestjerne på topp.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

fugletitteren skrev: ons apr 26, 2023 5:02 pm
Tinkler skrev: ons apr 26, 2023 3:29 pm Ferguson har akkurat forlenget kontrakten med Brighton til 2028 så svært lite sannsynlig at han forsvinner denne sommeren.
Burde uansett ikke vært aktuell for United pt.
Han hadde uansett blitt dyr og sånn sett brukt opp store deler av det som mest sannsynlig blir et begrenset budsjett til sommeren.
Samt at United må prioritere en spiss som kan gå inn og levere fra og med neste sesong. Ferguson er spennende, men uferdig, og ikke klar til å være United sin ledestjerne på topp.
Men han kunne kanskje vært en nr.2 spiss, så vi slipper å bunnkjøre Kane? ;)

Ser flere nevne dette begrensede budsjettet, usikker på hva som konkret ligger i det. Dersom vi har tilgjengelig noe tilsvarende som sist sommer, og samtidig får solgt unna noe, blir det kanskje ikke så begrenset?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

DuncanE skrev: ons apr 26, 2023 7:08 pm
fugletitteren skrev: ons apr 26, 2023 5:02 pm
Tinkler skrev: ons apr 26, 2023 3:29 pm Ferguson har akkurat forlenget kontrakten med Brighton til 2028 så svært lite sannsynlig at han forsvinner denne sommeren.
Burde uansett ikke vært aktuell for United pt.
Han hadde uansett blitt dyr og sånn sett brukt opp store deler av det som mest sannsynlig blir et begrenset budsjett til sommeren.
Samt at United må prioritere en spiss som kan gå inn og levere fra og med neste sesong. Ferguson er spennende, men uferdig, og ikke klar til å være United sin ledestjerne på topp.
Men han kunne kanskje vært en nr.2 spiss, så vi slipper å bunnkjøre Kane? ;)

Ser flere nevne dette begrensede budsjettet, usikker på hva som konkret ligger i det. Dersom vi har tilgjengelig noe tilsvarende som sist sommer, og samtidig får solgt unna noe, blir det kanskje ikke så begrenset?
Absolutt, det hadde vært ideelt, men jeg tror ikke budsjettet er der til å bruke såpass med penger på en back up.
Som igjen peker på at jeg ikke tror oppkjøpet er i boks før vinduet åpner og dessverre ikke tror at iglene selger.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DuncanE skrev: ons apr 26, 2023 7:08 pm
fugletitteren skrev: ons apr 26, 2023 5:02 pm
Tinkler skrev: ons apr 26, 2023 3:29 pm Ferguson har akkurat forlenget kontrakten med Brighton til 2028 så svært lite sannsynlig at han forsvinner denne sommeren.
Burde uansett ikke vært aktuell for United pt.
Han hadde uansett blitt dyr og sånn sett brukt opp store deler av det som mest sannsynlig blir et begrenset budsjett til sommeren.
Samt at United må prioritere en spiss som kan gå inn og levere fra og med neste sesong. Ferguson er spennende, men uferdig, og ikke klar til å være United sin ledestjerne på topp.
Men han kunne kanskje vært en nr.2 spiss, så vi slipper å bunnkjøre Kane? ;)

Ser flere nevne dette begrensede budsjettet, usikker på hva som konkret ligger i det. Dersom vi har tilgjengelig noe tilsvarende som sist sommer, og samtidig får solgt unna noe, blir det kanskje ikke så begrenset?
Budsjettet vårt er vel veldig avhengig av eiersituasjonen vår kommende sommer, er den ikke?
Klubbens gjeld er vel bl.a med på å begrense handlefriheten ganske massivt, både med penger tilgjengelig og også med tanke på hvor mye man kan bruke og likevel holde oss innenfor FFP.
Tror jeg, i hvert fall. Er strengt tatt usikker på hvordan hele denne FFP-greia fungerer nå, for det ser jo ut som om lag kan gi faen i den når de føler for det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

fugletitteren skrev: ons apr 26, 2023 8:37 pm
DuncanE skrev: ons apr 26, 2023 7:08 pm
fugletitteren skrev: ons apr 26, 2023 5:02 pm

Burde uansett ikke vært aktuell for United pt.
Han hadde uansett blitt dyr og sånn sett brukt opp store deler av det som mest sannsynlig blir et begrenset budsjett til sommeren.
Samt at United må prioritere en spiss som kan gå inn og levere fra og med neste sesong. Ferguson er spennende, men uferdig, og ikke klar til å være United sin ledestjerne på topp.
Men han kunne kanskje vært en nr.2 spiss, så vi slipper å bunnkjøre Kane? ;)

Ser flere nevne dette begrensede budsjettet, usikker på hva som konkret ligger i det. Dersom vi har tilgjengelig noe tilsvarende som sist sommer, og samtidig får solgt unna noe, blir det kanskje ikke så begrenset?
Absolutt, det hadde vært ideelt, men jeg tror ikke budsjettet er der til å bruke såpass med penger på en back up.
Som igjen peker på at jeg ikke tror oppkjøpet er i boks før vinduet åpner og dessverre ikke tror at iglene selger.
Jo, de kommer til å selge. Hvis ikke må de sikkert gå i skjul og bruke livvakter. Er sikkert nok av psykisk ustabile personer som både er Unitedsupportere og triggerhappy våpenentusiaster der de kommer fra..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»