Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
Lezah

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor mai 18, 2023 4:55 pm
Hva ser du for deg skjer med Greenwood etter at han blir frigitt? Jeg ville blitt veldig overrasket dersom han ikke ble hentet av en relativt betydelig klubb i utlandet.
Jeg vet ikke. Umulig å si hvordan karrieren hans nå vil utvikle seg. Kan godt være han kommer på rett kjøl igjen, i all fall delvis.

Men at vi låner ham ut i sommer og selger til noen som gir oss 50-60 mill er jeg temmelig sikker på ikke vil skje.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tor mai 18, 2023 7:04 pm
tbb skrev: tor mai 18, 2023 4:55 pm
Hva ser du for deg skjer med Greenwood etter at han blir frigitt? Jeg ville blitt veldig overrasket dersom han ikke ble hentet av en relativt betydelig klubb i utlandet.
Jeg vet ikke. Umulig å si hvordan karrieren hans nå vil utvikle seg. Kan godt være han kommer på rett kjøl igjen, i all fall delvis.

Men at vi låner ham ut i sommer og selger til noen som gir oss 50-60 mill er jeg temmelig sikker på ikke vil skje.
Det har allerede vært prat om konkret interesse fra Juve. Hva enn som ligger i det.

Spiller aldri i Man Utd igjen, men at han bare gis til en klubb ala Juve? Tror det sitter langt inn for både eiere og dagens ledelse i Man Utd. Særlig dersom Man Utd allerede jobber litt for å kunne gjøre det man ønsker og samtidig være «in compliance» med FFP (salg av spillere med bokført verdi null hjelper veldig).

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor mai 18, 2023 7:15 pm Spiller aldri i Man Utd igjen, men at han bare gis til en klubb ala Juve? Tror det sitter langt inn for både eiere og dagens ledelse i Man Utd. Særlig dersom Man Utd allerede jobber litt for å kunne gjøre det man ønsker og samtidig være «in compliance» med FFP (salg av spillere med bokført verdi null hjelper veldig).
Ja, det er økonomisk sett langt fra optimalt. Virkelig.

Men jeg vet ikke om United som klubb har lyst til å assosiere seg videre med fyren. Ikke pga det sportslige, naturligvis. Selv om vi er en bedrift så tror jeg man vil se på det som litt dårlig PR å låne ut og evt selge en fyr som har den CV-en han har.

Skulle egentlig tro Tyrkia hadde vært evt neste stopp!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Uansett blir det lite aktivitet inn, inntil eier/investerings-situasjonen er avklart.

Var ikke lystig lesning på twitter fra Ornstein idag..

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tor mai 18, 2023 7:33 pm
tbb skrev: tor mai 18, 2023 7:15 pm Spiller aldri i Man Utd igjen, men at han bare gis til en klubb ala Juve? Tror det sitter langt inn for både eiere og dagens ledelse i Man Utd. Særlig dersom Man Utd allerede jobber litt for å kunne gjøre det man ønsker og samtidig være «in compliance» med FFP (salg av spillere med bokført verdi null hjelper veldig).
Ja, det er økonomisk sett langt fra optimalt. Virkelig.

Men jeg vet ikke om United som klubb har lyst til å assosiere seg videre med fyren. Ikke pga det sportslige, naturligvis. Selv om vi er en bedrift så tror jeg man vil se på det som litt dårlig PR å låne ut og evt selge en fyr som har den CV-en han har.

Skulle egentlig tro Tyrkia hadde vært evt neste stopp!
Om man er veldig idealistiske sier man kanskje at man ikke skal profitere på denne dusten. Men det eneste man da gjør er å gi pengene til Greenwood i steden. Er det egentlig noe særlig bedre?

Det er kanskje dårlig PR å ha noe som helst med han å gjøre, men svært begrenset sammenlignet med å se han i rød drakt igjen. Det viktigste, tror jeg, er å kommunisere at man ikke ønsker å se han i Man Utd-drakt mer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor mai 18, 2023 8:55 pm Det viktigste, tror jeg, er å kommunisere at man ikke ønsker å se han i Man Utd-drakt mer.
Her er vi enige.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Blir linket til Kouadio Kone via RMCsport nå.

Bare 22, spinnvill i å føre ball og har duellstyrke også.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Hetfield skrev: tor mai 18, 2023 10:36 pm Blir linket til Kouadio Kone via RMCsport nå.

Bare 22, spinnvill i å føre ball og har duellstyrke også.
Er dette Manu Kone? Eller er det en annen Kone?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Hodor skrev: fre mai 19, 2023 12:26 am
Hetfield skrev: tor mai 18, 2023 10:36 pm Blir linket til Kouadio Kone via RMCsport nå.

Bare 22, spinnvill i å føre ball og har duellstyrke også.
Er dette Manu Kone? Eller er det en annen Kone?
Samme kar ;)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hodor skrev: fre mai 19, 2023 12:26 am
Hetfield skrev: tor mai 18, 2023 10:36 pm Blir linket til Kouadio Kone via RMCsport nå.

Bare 22, spinnvill i å føre ball og har duellstyrke også.
Er dette Manu Kone? Eller er det en annen Kone?
ManU Kone. Sier seg selv at dette går i orden.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: tir mai 16, 2023 12:48 pm BHA henter Dahoud på free. Erstatter for noen eller supplement til tropp/bredde?
Erstatter på sett og vis Mac Allister i troppen, selv om det muligens er andre som tar startplassen mens Dahoud tar plassen deres som backup. Jakub Moder eksempelvis ville muligens ikke vært veldig langt unna Mac Allister hvis han ikke hadde hatt disse skadene sine.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Så lenge det ikke dukker opp noen ukjente bevis som fullstendig frikjenner Greenwood og setter saken i et helt annet lys, så har jeg liten tro på at en klubb av Uniteds størrelse skal risikere en PR-katastrofe, og en påfølgende økonomisk nedside, ved å ikke fristille han fra kontrakten. Samtidig så kan man jo absolutt gjemme seg litt bak dette med at de venter barn. Har gått overraskende lang tid siden sist vi hørte noe, men det kan jo vel så gjerne være knyttet til forhandlinger om kompensasjon for å sette en strek over kontrakten, og/eller at man venter til sesongen er over før noe offentliggjøres.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Harduetforslag skrev: fre mai 19, 2023 8:51 am Så lenge det ikke dukker opp noen ukjente bevis som fullstendig frikjenner Greenwood og setter saken i et helt annet lys, så har jeg liten tro på at en klubb av Uniteds størrelse skal risikere en PR-katastrofe, og en påfølgende økonomisk nedside, ved å ikke fristille han fra kontrakten. Samtidig så kan man jo absolutt gjemme seg litt bak dette med at de venter barn. Har gått overraskende lang tid siden sist vi hørte noe, men det kan jo vel så gjerne være knyttet til forhandlinger om kompensasjon for å sette en strek over kontrakten, og/eller at man venter til sesongen er over før noe offentliggjøres.
Man risikerer nok ikke allverden så lenge man ikke lar han dra en rød drakt over hodet igjen.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

tbb skrev: fre mai 19, 2023 9:04 am
Harduetforslag skrev: fre mai 19, 2023 8:51 am Så lenge det ikke dukker opp noen ukjente bevis som fullstendig frikjenner Greenwood og setter saken i et helt annet lys, så har jeg liten tro på at en klubb av Uniteds størrelse skal risikere en PR-katastrofe, og en påfølgende økonomisk nedside, ved å ikke fristille han fra kontrakten. Samtidig så kan man jo absolutt gjemme seg litt bak dette med at de venter barn. Har gått overraskende lang tid siden sist vi hørte noe, men det kan jo vel så gjerne være knyttet til forhandlinger om kompensasjon for å sette en strek over kontrakten, og/eller at man venter til sesongen er over før noe offentliggjøres.
Man risikerer nok ikke allverden så lenge man ikke lar han dra en rød drakt over hodet igjen.
Tar seg ikke akkurat pent ut om vi prøver å selge han.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Nja, kanskje ikke pent. Men noen big deal burde det heller ikke være. Særlig ikke i lys av alternativet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre mai 19, 2023 9:23 am Nja, kanskje ikke pent. Men noen big deal burde det heller ikke være. Særlig ikke i lys av alternativet.
Ved et salg kommer vi etterpå til å bli så pepret av "Jaså, er det kvinnemishandler-pengene dere har brukt nå??!" fra the usual suspect ved fremtidige kjøp, at jeg syns United som klubb kan ta den økonomiske smellen ut av sympati med oss som ellers vil bli leie her på FD!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre mai 19, 2023 10:34 am
tbb skrev: fre mai 19, 2023 9:23 am Nja, kanskje ikke pent. Men noen big deal burde det heller ikke være. Særlig ikke i lys av alternativet.
Ved et salg kommer vi etterpå til å bli så pepret av "Jaså, er det kvinnemishandler-pengene dere har brukt nå??!" fra the usual suspect ved fremtidige kjøp, at jeg syns United som klubb kan ta den økonomiske smellen ut av sympati med oss som ellers vil bli leie her på FD!
Dersom de er så lite sympatiske at de heller foretrekker at vi putter pengene i lommen på kvinnemishandleren tenker jeg vi kan overse dem.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre mai 19, 2023 10:39 am
Lezah skrev: fre mai 19, 2023 10:34 am
tbb skrev: fre mai 19, 2023 9:23 am Nja, kanskje ikke pent. Men noen big deal burde det heller ikke være. Særlig ikke i lys av alternativet.
Ved et salg kommer vi etterpå til å bli så pepret av "Jaså, er det kvinnemishandler-pengene dere har brukt nå??!" fra the usual suspect ved fremtidige kjøp, at jeg syns United som klubb kan ta den økonomiske smellen ut av sympati med oss som ellers vil bli leie her på FD!
Dersom de er så lite sympatiske at de heller foretrekker at vi putter pengene i lommen på kvinnemishandleren tenker jeg vi kan overse dem.
Det bør vi egentlig uansett.

Jack

Legg inn av Jack »

Hetfield skrev: tor mai 18, 2023 8:41 pm Uansett blir det lite aktivitet inn, inntil eier/investerings-situasjonen er avklart.

Var ikke lystig lesning på twitter fra Ornstein idag..
Jeg forsøkte å lete opp disse tweetene men finner ikke noe som helst. Har du link?

Jack

Legg inn av Jack »

Forresten; nei takk til Rabiot. Choket fullstendig mot Sevilla i går. Vi har nok av disse ikke-spillerne i troppen fra før!

Temposvak og seig uten ball, alderen spiller ikke på lag, fin evne til å forsvinne fra kampen i perioder og et latterlig lønnskrav. Ser også ut som en helt ordinær pasningsspillet og statistikkene underbygger dette.

Holde seg unna dette nå!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Greenwood: 'håpløs sak' med en absurd fortsettelse/avslutning og det blir vel salg/utlån 1 år, med opsjon på kjøp til en tyrkisk klubb.

Går an å se ting i perspektiv og hvorfor i allverden skal ikke klubben kunne selge ham med god samvittighet....!?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Jack skrev: fre mai 19, 2023 10:54 am
Hetfield skrev: tor mai 18, 2023 8:41 pm Uansett blir det lite aktivitet inn, inntil eier/investerings-situasjonen er avklart.

Var ikke lystig lesning på twitter fra Ornstein idag..
Jeg forsøkte å lete opp disse tweetene men finner ikke noe som helst. Har du link?
Det var siteringer fra en podcast. Fant selve klippet:


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack skrev: fre mai 19, 2023 10:56 am Forresten; nei takk til Rabiot. Choket fullstendig mot Sevilla i går. Vi har nok av disse ikke-spillerne i troppen fra før!

Temposvak og seig uten ball, alderen spiller ikke på lag, fin evne til å forsvinne fra kampen i perioder og et latterlig lønnskrav. Ser også ut som en helt ordinær pasningsspillet og statistikkene underbygger dette.

Holde seg unna dette nå!
Kan kanskje ha noe med rolle og lag å gjøre? Mtp at pasningsstatistikkene hans så helt annerledes ut i PSG og under tidligere trenere i Juve?

https://fbref.com/en/players/8794e251/s ... ing-Report

Se feks sesongene hans i PSG. Både CL og Ligue 1.

Jack

Legg inn av Jack »

tbb skrev: fre mai 19, 2023 7:35 pm
Jack skrev: fre mai 19, 2023 10:56 am Forresten; nei takk til Rabiot. Choket fullstendig mot Sevilla i går. Vi har nok av disse ikke-spillerne i troppen fra før!

Temposvak og seig uten ball, alderen spiller ikke på lag, fin evne til å forsvinne fra kampen i perioder og et latterlig lønnskrav. Ser også ut som en helt ordinær pasningsspillet og statistikkene underbygger dette.

Holde seg unna dette nå!
Kan kanskje ha noe med rolle og lag å gjøre? Mtp at pasningsstatistikkene hans så helt annerledes ut i PSG og under tidligere trenere i Juve?

https://fbref.com/en/players/8794e251/s ... ing-Report

Se feks sesongene hans i PSG. Både CL og Ligue 1.
Eventuelt at han har blitt en merkbart svakere spiller. Ikke vet jeg, men jeg er ikke imponert av dagens Rabiot. Det må da finnes noe bedre enn å blåse £250k i uka på denne figuren som har en mildt sagt ustabil mor.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack skrev: fre mai 19, 2023 7:51 pm
tbb skrev: fre mai 19, 2023 7:35 pm
Jack skrev: fre mai 19, 2023 10:56 am Forresten; nei takk til Rabiot. Choket fullstendig mot Sevilla i går. Vi har nok av disse ikke-spillerne i troppen fra før!

Temposvak og seig uten ball, alderen spiller ikke på lag, fin evne til å forsvinne fra kampen i perioder og et latterlig lønnskrav. Ser også ut som en helt ordinær pasningsspillet og statistikkene underbygger dette.

Holde seg unna dette nå!
Kan kanskje ha noe med rolle og lag å gjøre? Mtp at pasningsstatistikkene hans så helt annerledes ut i PSG og under tidligere trenere i Juve?

https://fbref.com/en/players/8794e251/s ... ing-Report

Se feks sesongene hans i PSG. Både CL og Ligue 1.
Eventuelt at han har blitt en merkbart svakere spiller. Ikke vet jeg, men jeg er ikke imponert av dagens Rabiot. Det må da finnes noe bedre enn å blåse £250k i uka på denne figuren som har en mildt sagt ustabil mor.
Jeg tror ikke kostnaden ved Rabiot er det beste argumentet mot han mht han kommer vederlagsfritt. Han er blant Serie As beste midtbanespillere, bankers i troppen til et råsterkt Frankrike (og som oftest i startoppstillingen!) og har trolig/normalt fire av de fem beste årene foran seg.

Problemet knyttet til moren til Rabiot virker veldig overdrevet og nærmest som en myte som ble skapt da han var i PSG. Det har ikke vært problemer med hverken Rabiot eller moren hans en eneste gang i løpet av årene hans i Juve. Snarere tvert i mot tror jeg enhver Juvefan vil beskrive han som en svært profesjonell type.

Tallene til Rabiot i Juve er tallene til en midtbanespiller med hans rolle i et Allegrilag. Verre er det ikke. Hvordan tror du spillere som Caicedo og Mac Allister ville sett ut i et slik lag?

Alltid litt vanskelig å overføre det en spiller presterer i et helt annet system til ny klubb og ny liga. Jeg synes det er vanskelig å si hvor god Rabiot er. Ble ikke veldig imponert i VM selv om han var fast på et Frankrike som kom til finalen*. Men risikoen, pga kontraktsituasjonen, er lav. Oppsiden for en spiller som sies å være dønn profesjonell og som tenåring ble regnet som et gigatalent i Frankrike tror jeg er betydelig. Dersom EtH har troen er jeg positiv.

At han plutselig er blitt en veldig dårlig fotballspiller kjøper jeg ikke.

*Litt artig å se hvilke spillere «algoritmen» til fbref mente han var mest lik i VM. Mac Allister, Bellingham, Frenkie og Casemiro er fire av de seks øverste.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jack skrev: fre mai 19, 2023 7:51 pm
tbb skrev: fre mai 19, 2023 7:35 pm
Jack skrev: fre mai 19, 2023 10:56 am Forresten; nei takk til Rabiot. Choket fullstendig mot Sevilla i går. Vi har nok av disse ikke-spillerne i troppen fra før!

Temposvak og seig uten ball, alderen spiller ikke på lag, fin evne til å forsvinne fra kampen i perioder og et latterlig lønnskrav. Ser også ut som en helt ordinær pasningsspillet og statistikkene underbygger dette.

Holde seg unna dette nå!
Kan kanskje ha noe med rolle og lag å gjøre? Mtp at pasningsstatistikkene hans så helt annerledes ut i PSG og under tidligere trenere i Juve?

https://fbref.com/en/players/8794e251/s ... ing-Report

Se feks sesongene hans i PSG. Både CL og Ligue 1.
Eventuelt at han har blitt en merkbart svakere spiller. Ikke vet jeg, men jeg er ikke imponert av dagens Rabiot. Det må da finnes noe bedre enn å blåse £250k i uka på denne figuren som har en mildt sagt ustabil mor.
Nei, gi meg heller Caicedo el Mac Allister til 80m og 200k i uka. La oss blåse hele budsjettet på én midtbanespiller når laget skriker etter spillere også i andre posisjoner. Ustabil mor? Herregud, har du hørt mye om denne mora i løpet av disse 4 siste sesongene i Italia?

Han har vært meget solid for Juve og landslaget. Stabilt bra, nesten aldri svake kamper. Temposvak og seig uten ball? Alderen spiller ikke på lag? Tror kanskje du har speida feil spiller. Du får fininnstille siktet bedre til neste gang ;) Om du ikke bare troller da.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Er hun MILF?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Harduetforslag skrev: lør mai 20, 2023 9:09 pm Er hun MILF?
Etter min mening nei, men Alejandro Garnacho har ei.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Da jeg i vinter satt og lekte FM oppi skallen før den kommende sesongen, var det mange faktorer å ta hensyn til (særlig CL eller ikke). En ting jeg IKKE tenkte på var at vinduet kunne bli skadeskutt av eiersituasjonen. Det drypper alt nå inn rykter og konkrete ting som andre klubber foretar seg. Vi, derimot, vet ikke hvem som styrer skuta neste sesong. Når er sist vi hadde en slags normal sommer?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: søn mai 21, 2023 10:10 am Da jeg i vinter satt og lekte FM oppi skallen før den kommende sesongen, var det mange faktorer å ta hensyn til (særlig CL eller ikke). En ting jeg IKKE tenkte på var at vinduet kunne bli skadeskutt av eiersituasjonen. Det drypper alt nå inn rykter og konkrete ting som andre klubber foretar seg. Vi, derimot, vet ikke hvem som styrer skuta neste sesong. Når er sist vi hadde en slags normal sommer?
Det er da litt rykter rundt Man Utd også? Frimpong og Rabiot feks. Har også blitt hevdet i Nederland at EtH har hatt kontakt, indirekte, med Kocku. Ryktene rundt Kim har også versert lenge, selv om det utelukkende er italienske medier som melder det.

Men jeg sitter også med en følelse av at det er eiersituasjonen gjør at Liverpool slipper konkurranse om Mac Allister. (Som igjen kanskje er grunnen til at vi ser på en spiller som Kocku.)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»