Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
DuncanE

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av DuncanE »

Jack skrev: tor jun 08, 2023 1:45 pm Aldri hørt om Disasi, jeg. Ære være dere som bruker tid på å se midt-på-treet-matcher i fransk liiig øøøhhh.
Monaco spilte i Europa sist sesong, det gjør terskelen noe lavere ;)

Lezah

Legg inn av Lezah »

"Budsjettvindu" (kun kjøp/innkomst):
Noen som vet nøyaktig hva sommerklausulen til Kim er? 45-50M pund er de beløpene jeg syns går mest igjen..? For Højlund spekuleres det i en pris på rundt 40m pund. Skal vi si det samme for en keeper? Raya har 1 år igjen og Brentford tror vel neppe de kan beholde, hva kan Porto forlange for sin sisteskanse? Slår til med 40.

Da kan vi få en klassestopper, en keeper langt mer egnet ETH-spill og potensielt en spiss for de neste 10 årene til 125-130 mill. Hent M. Thuram på free, slik at vi...vel, har to spisser (Martial ut). En av Rabiot eller Tielemans inn også på free for å bolstre midtbanen. Med exiter er det null problem med lønn her. Vi vil fort også ha midler til overs til en signering til av høyt kaliber.

Det er ikke det sexy vinduet mange ønsker, men jeg tror det hadde vært ganske...bra?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: fre jun 09, 2023 9:48 am
En av Rabiot eller Tielemans inn også på free for å bolstre midtbanen.
Jeg har en ørliten feeling på at Manchester City velger å gå for Rabiot heller enn Kovacic som Gündogan-erstatter. Hvis Gündogan forsvinner. Det har vært rykter om at han forlenger med et år og at det er Bernardo Silva som går ut, selv om jeg finner det hakket mer usannsynlig. Hvis det er Bernardo Silva som går ut så er det mulig at Kovacic er mer sannsynlig enn Rabiot.

Jack

Legg inn av Jack »

Lezah skrev: fre jun 09, 2023 9:48 am "Budsjettvindu" (kun kjøp/innkomst):
Noen som vet nøyaktig hva sommerklausulen til Kim er? 45-50M pund er de beløpene jeg syns går mest igjen..? For Højlund spekuleres det i en pris på rundt 40m pund. Skal vi si det samme for en keeper? Raya har 1 år igjen og Brentford tror vel neppe de kan beholde, hva kan Porto forlange for sin sisteskanse? Slår til med 40.

Da kan vi få en klassestopper, en keeper langt mer egnet ETH-spill og potensielt en spiss for de neste 10 årene til 125-130 mill. Hent M. Thuram på free, slik at vi...vel, har to spisser (Martial ut). En av Rabiot eller Tielemans inn også på free for å bolstre midtbanen. Med exiter er det null problem med lønn her. Vi vil fort også ha midler til overs til en signering til av høyt kaliber.

Det er ikke det sexy vinduet mange ønsker, men jeg tror det hadde vært ganske...bra?
Blir ikke ny stopper hvis dette stemmer.


Wellé

Legg inn av Wellé »

Jack skrev: fre jun 09, 2023 10:57 am Blir ikke ny stopper hvis dette stemmer.

Er nok heller et "pressmiddel" fra Maguire for at Man Utd skal senke priskrav/subsidiere lønnen hans i ny klubb.

Rimelig sikker på at aller helst vil komme seg vekk fra Man Utd

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Mmm Talksport.

Jack

Legg inn av Jack »

Harduetforslag skrev: fre jun 09, 2023 11:10 am Mmm Talksport.
Laurie Whitwell og The Althletic da - hvor det hele er hentet ifra.


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jack skrev: fre jun 09, 2023 12:47 pm
Harduetforslag skrev: fre jun 09, 2023 11:10 am Mmm Talksport.
Laurie Whitwell og The Althletic da - hvor det hele er hentet ifra.

Bedre link, takk

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Fikk lyst på Onana etter å ha sett CL-finalen.

Hans ferdigheter med ball virker å være onani-verdige i motsetning til De Gea.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre jun 09, 2023 9:48 am "Budsjettvindu" (kun kjøp/innkomst):
Noen som vet nøyaktig hva sommerklausulen til Kim er? 45-50M pund er de beløpene jeg syns går mest igjen..? For Højlund spekuleres det i en pris på rundt 40m pund. Skal vi si det samme for en keeper? Raya har 1 år igjen og Brentford tror vel neppe de kan beholde, hva kan Porto forlange for sin sisteskanse? Slår til med 40.

Da kan vi få en klassestopper, en keeper langt mer egnet ETH-spill og potensielt en spiss for de neste 10 årene til 125-130 mill. Hent M. Thuram på free, slik at vi...vel, har to spisser (Martial ut). En av Rabiot eller Tielemans inn også på free for å bolstre midtbanen. Med exiter er det null problem med lønn her. Vi vil fort også ha midler til overs til en signering til av høyt kaliber.

Det er ikke det sexy vinduet mange ønsker, men jeg tror det hadde vært ganske...bra?
Med budsjettvindu tenker jeg Rabiot og Mount for McTominay og Fred. Da bør midtbanen være betydelig forsterket. Det øker nok lønnskostnadene i troppen noe, men det burde ikke være et stort problem.

Deretter tenker jeg målet bør være å forsterke med en spiss som kan være et spillpunkt og holde på ball og en keeper som bidrar med det samme i andre enden av banen. Jeg aner ikke hvem noen av disse skal være dersom man ikke klarer hente Kane.

Dersom EtH ønsker å beholde de Gea (det synes jeg er vanskelig å forstå!) må man gjerne gå for ett par B-alternativ som man tror på sikt kan utfordre de Gea (har feks blitt pratet om Verbruggen). Men aller helst et klart førstevalg.

Dersom vi henter Højlund er jeg usikker på behovet for Thuram. Mitt inntrykk er at sistnevnte har flere av de samme egenskapene som Rashford. Dersom vi henter Højlund, mener jeg at den andre spissen vi evnt henter må ha noen helt andre kvaliteter. Jeg klarer ikke se at Thuram eller Rashford er spillere som kan være det spillpunktet vi har manglet i ca ti år. Kanskje man feks kunne vurdert Ivan Toney (jada, vet at han er ute frem til januar!)? Særlig hvis Kane går til Real Madrid.

Et vindu ala dette, uten Kane, gir trolig «nettoutlegg» på litt over £100 mill. Før andre salg enn Fred og McTominay. Selges Maguire og man henter en ny stopper blir det litt noe høyere. I tillegg klarer man kanskje hente litt for Elanga/Pellistri, Henderson og Laird/Williams/Fernandez (£40-50 mill?). Resten, spillere som Bailly, Telles og Martial, tror jeg vi skal være glade om man ikke må betale ut.

taknina

Legg inn av taknina »

TheTreble skrev: lør jun 10, 2023 11:47 pm Fikk lyst på Onana etter å ha sett CL-finalen.

Hans ferdigheter med ball virker å være onani-verdige i motsetning til De Gea.
Virket nervøs og uryddig på meg. Tror han lett kan bli spist litt opp i trøkket rundt kassa i PL. Mye det samme som er De Geas problem

Keeperen på den andre siden hadde en helt annen autoritet bla i luftrommet foran seg. Merkelig nok for det har også vært en svakhet der synest jeg

Bongis

Legg inn av Bongis »

Sky sports nevner 60m for Sancho. Hvis de pengene gjør at Vi får råd til Kane eller Rice for den del, så er jeg dessverre all in. Har mistet mer og mer troen på Sancho. Samtidig så er Garnacho klar til å ta ytterligere steg neste sesong. Hvis ny spiss tar Rashford sin spissplass og flytter han over til venstre, så kan Garnacho være andrevalg der.

Jack

Legg inn av Jack »

For den summen det spekuleres i håper jeg vi holder oss til helvete unna.


Wellé

Legg inn av Wellé »

Jack skrev: søn jun 11, 2023 11:31 pm For den summen det spekuleres i håper jeg vi holder oss til helvete unna.
► Show Spoiler
Mulig jeg overvurderer Man Utd her, men tviler på at dette er sant, i hvert fall summen som nevnes.

Tipper det er på Chelsea sin side at dette narrativet blir pushet. Det er Chelsea som har dårlig tid i denne potensielle handelen. De trenger visstnok å selge spillere før 1. juli for å ikke bryte med FFP. Jo nærmere man kommer 30. juni uten andre inetressenter jo mer leverage er det Man Utd som har. Og enn så lenge så faller heller andre interessenter av. Virker som både Arsenal og Liverpool har meldt seg helt ut de siste ukene.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: man jun 12, 2023 8:11 am
Jack skrev: søn jun 11, 2023 11:31 pm For den summen det spekuleres i håper jeg vi holder oss til helvete unna.
► Show Spoiler
Mulig jeg overvurderer Man Utd her, men tviler på at dette er sant, i hvert fall summen som nevnes.

Tipper det er på Chelsea sin side at dette narrativet blir pushet. Det er Chelsea som har dårlig tid i denne potensielle handelen. De trenger visstnok å selge spillere før 1. juli for å ikke bryte med FFP. Jo nærmere man kommer 30. juni uten andre inetressenter jo mer leverage er det Man Utd som har. Og enn så lenge så faller heller andre interessenter av. Virker som både Arsenal og Liverpool har meldt seg helt ut de siste ukene.
Veldig overrasket over at Liverpool trakk seg så tidlig fra denne når interessen var så sterk tidlig. Litt det samme med Man Utd og Mac Allister. Og det får meg til å spekulere i om disse to klubbene kan ha pratet sammen? Slike teorier blir aldri gått mottatt av LFC-supportere her inne, derfor har jeg ikke gidder ta det opp tidligere.

Klausulen til Mac Allister ble omtalt slik:

«It is understood the terms do, indeed, contain a mechanism which can by used to help facilitate a move and that has contributed to the level of interest building to prise Mac Allister from Brighton.

This is thought not to be a typical release clause other clubs may simply trigger, leaving the player to choose their next step, but a more complex feature that gives Brighton a say over the outcome.»

Hvis dette ikke var en standard klausul kan det tenkes at de ved to kjøpere kunne klart å få prisen høyere. Feks at de kun var pliktig til å akseptere et bud.

Men vi får se, blir ikke overrasket om flere melder seg på etterhvert.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: man jun 12, 2023 8:11 am Tipper det er på Chelsea sin side at dette narrativet blir pushet. Det er Chelsea som har dårlig tid i denne potensielle handelen. De trenger visstnok å selge spillere før 1. juli for å ikke bryte med FFP. Jo nærmere man kommer 30. juni uten andre inetressenter jo mer leverage er det Man Utd som har. Og enn så lenge så faller heller andre interessenter av. Virker som både Arsenal og Liverpool har meldt seg helt ut de siste ukene.

Nei, dette handler om at Mount er verdt mer enn 80 mill for Chelsea. Hvis ManU trekker seg og det ikke blir noe salg er det noe både klubben og supporterne lever veldig greit med. I et slikt scenario tipper jeg Mount vil forlenge etter at han har sett at Poch gir han en viktigere rolle i laget og vi får bedre resultater i høst.

FFP er ikke noe klubben stresser med. Vi har nok av salg på vei som vil sikre at FFP-regnskapet ser pent ut også i år og jeg tror klubben bruker mer energi på å time kjøpene enn salgene. Det kommer trolig noen storkjøp også i sommer og i den grad det er trangt i årets FFP-regnskap (hvis salgene ikke skjer som antatt) tipper jeg det er kjøpene som utsettes.

Et annet element i dette er at Mount er en spiller som må erstattes. Han er ikke en av de (mange) som vi kan selge, uten å erstatte, for å få bedre FFP-tall. Mount ut vil nødvendigvis bety en ganske dyr erstatter inn.

Kort sagt: Fint om dere trekker dere United. .

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

TheTreble skrev: lør jun 10, 2023 11:47 pm Fikk lyst på Onana etter å ha sett CL-finalen.

Hans ferdigheter med ball virker å være onani-verdige i motsetning til De Gea.
Onana er i en annen stratosfære enn de Gea med ball i beina, enormt god rett og slett. Han viser jo veldig godt hva man savner i laget pdd.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Ryktene sier Raya til Tottenham, men vi har vel kanskje aldri vært ute etter ham?

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

missChance skrev: man jun 12, 2023 9:06 am Ryktene sier Raya til Tottenham, men vi har vel kanskje aldri vært ute etter ham?
Romano har aldri nevnt han i forbindelse med United etter det jeg har sett i hvertfall. Kanskje dumt at vi ikke mer med der, prisen er ikke så ille den.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

missChance skrev: man jun 12, 2023 9:06 am Ryktene sier Raya til Tottenham, men vi har vel kanskje aldri vært ute etter ham?
Vi ryktes jo til Pickford :lol:

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Orakelet skrev: man jun 12, 2023 8:43 am
Wellé skrev: man jun 12, 2023 8:11 am Tipper det er på Chelsea sin side at dette narrativet blir pushet. Det er Chelsea som har dårlig tid i denne potensielle handelen. De trenger visstnok å selge spillere før 1. juli for å ikke bryte med FFP. Jo nærmere man kommer 30. juni uten andre inetressenter jo mer leverage er det Man Utd som har. Og enn så lenge så faller heller andre interessenter av. Virker som både Arsenal og Liverpool har meldt seg helt ut de siste ukene.

Nei, dette handler om at Mount er verdt mer enn 80 mill for Chelsea. Hvis ManU trekker seg og det ikke blir noe salg er det noe både klubben og supporterne lever veldig greit med. I et slikt scenario tipper jeg Mount vil forlenge etter at han har sett at Poch gir han en viktigere rolle i laget og vi får bedre resultater i høst.

FFP er ikke noe klubben stresser med. Vi har nok av salg på vei som vil sikre at FFP-regnskapet ser pent ut også i år og jeg tror klubben bruker mer energi på å time kjøpene enn salgene. Det kommer trolig noen storkjøp også i sommer og i den grad det er trangt i årets FFP-regnskap (hvis salgene ikke skjer som antatt) tipper jeg det er kjøpene som utsettes.

Et annet element i dette er at Mount er en spiller som må erstattes. Han er ikke en av de (mange) som vi kan selge, uten å erstatte, for å få bedre FFP-tall. Mount ut vil nødvendigvis bety en ganske dyr erstatter inn.

Kort sagt: Fint om dere trekker dere United. .
Dersom han får en viktig rolle i laget av Poch i høst blir Mount dyrere for Chelsea og billigere for alle andre. Og ikke minst mer lukrativ for Mount som endelig skal kompenseres for flere år på en relativt «kjip» kontrakt.

Vil Chelsea matche den signeringsbonusen klubber som Man Utd og Liverpool er villig å tilby Mount dersom de slipper å betale for han? Vil Mount være villig til å si den fra seg?

Dersom Mount får en sentral rolle neste år blir han en dyr spiller for Chelsea å forlenge med. Evnt en relativt billig spiller med høy lønn for de som henter han gratis.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Glycinello skrev: man jun 12, 2023 9:28 am
missChance skrev: man jun 12, 2023 9:06 am Ryktene sier Raya til Tottenham, men vi har vel kanskje aldri vært ute etter ham?
Vi ryktes jo til Pickford :lol:
Ja ... 😂😂

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

missChance skrev: man jun 12, 2023 9:41 am
Glycinello skrev: man jun 12, 2023 9:28 am
missChance skrev: man jun 12, 2023 9:06 am Ryktene sier Raya til Tottenham, men vi har vel kanskje aldri vært ute etter ham?
Vi ryktes jo til Pickford :lol:
Ja ... 😂😂
Statistisk sett er han faktisk en oppdragering :shock https://www.redcafe.net/threads/a-look- ... ea.477122/
Dog kanskje ikke så mye som man bør håpe på.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mjordan23 skrev: man jun 12, 2023 9:52 am Statistisk sett er han faktisk en oppdragering :shock https://www.redcafe.net/threads/a-look- ... ea.477122/
Dog kanskje ikke så mye som man bør håpe på.
Når det er så enkelt å oppgradere DDG selv for en billig penge, så vil jeg bli svært skuffet om EtH ikke gjør det i sommer.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Hetfield skrev: man jun 12, 2023 10:01 am
Mjordan23 skrev: man jun 12, 2023 9:52 am Statistisk sett er han faktisk en oppdragering :shock https://www.redcafe.net/threads/a-look- ... ea.477122/
Dog kanskje ikke så mye som man bør håpe på.
Når det er så enkelt å oppgradere DDG selv for en billig penge, så vil jeg bli svært skuffet om EtH ikke gjør det i sommer.
Ten Hag har jo sagt at det skal være konkurranse på alle plasser og det sies jo at de Gea ikke har fått noen lovnader om å være førstekeeper heller.
Når man ser hvor gode keepere andre topplag har, spesielt med ball, så er det vanskelig å skjønne hvorfor ikke vi skal ha det samme.....

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Mjordan23 skrev: man jun 12, 2023 9:52 am
missChance skrev: man jun 12, 2023 9:41 am
Glycinello skrev: man jun 12, 2023 9:28 am

Vi ryktes jo til Pickford :lol:
Ja ... 😂😂
Statistisk sett er han faktisk en oppdragering :shock https://www.redcafe.net/threads/a-look- ... ea.477122/
Dog kanskje ikke så mye som man bør håpe på.
Nei, altså ...! 😁

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mjordan23 skrev: man jun 12, 2023 10:06 am
Hetfield skrev: man jun 12, 2023 10:01 am
Mjordan23 skrev: man jun 12, 2023 9:52 am Statistisk sett er han faktisk en oppdragering :shock https://www.redcafe.net/threads/a-look- ... ea.477122/
Dog kanskje ikke så mye som man bør håpe på.
Når det er så enkelt å oppgradere DDG selv for en billig penge, så vil jeg bli svært skuffet om EtH ikke gjør det i sommer.
Ten Hag har jo sagt at det skal være konkurranse på alle plasser og det sies jo at de Gea ikke har fått noen lovnader om å være førstekeeper heller.
Når man ser hvor gode keepere andre topplag har, spesielt med ball, så er det vanskelig å skjønne hvorfor ikke vi skal ha det samme.....
Ja, uansett så bør man ha en sweeper keeper. Det ville hjulpet forsvaret betraktelig med å spille seg ut, og at de ikke må gripe inn hver bidige gang, vel vitende om at keeperen også kan komme ut fra strek og hjelpe til.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Orakelet skrev: man jun 12, 2023 8:43 am
Wellé skrev: man jun 12, 2023 8:11 am Tipper det er på Chelsea sin side at dette narrativet blir pushet. Det er Chelsea som har dårlig tid i denne potensielle handelen. De trenger visstnok å selge spillere før 1. juli for å ikke bryte med FFP. Jo nærmere man kommer 30. juni uten andre inetressenter jo mer leverage er det Man Utd som har. Og enn så lenge så faller heller andre interessenter av. Virker som både Arsenal og Liverpool har meldt seg helt ut de siste ukene.

Nei, dette handler om at Mount er verdt mer enn 80 mill for Chelsea. Hvis ManU trekker seg og det ikke blir noe salg er det noe både klubben og supporterne lever veldig greit med. I et slikt scenario tipper jeg Mount vil forlenge etter at han har sett at Poch gir han en viktigere rolle i laget og vi får bedre resultater i høst.

FFP er ikke noe klubben stresser med. Vi har nok av salg på vei som vil sikre at FFP-regnskapet ser pent ut også i år og jeg tror klubben bruker mer energi på å time kjøpene enn salgene. Det kommer trolig noen storkjøp også i sommer og i den grad det er trangt i årets FFP-regnskap (hvis salgene ikke skjer som antatt) tipper jeg det er kjøpene som utsettes.

Et annet element i dette er at Mount er en spiller som må erstattes. Han er ikke en av de (mange) som vi kan selge, uten å erstatte, for å få bedre FFP-tall. Mount ut vil nødvendigvis bety en ganske dyr erstatter inn.

Kort sagt: Fint om dere trekker dere United. .
Kort sagt har dere vel brukt over 600 mill pund i overganger på 2 vinduer. Ja, jeg vet dere gir spillerne 14-års kontrakter for å kunne avdra investeringen over flere år. Men likevel mer enn 600 mill over én regnskapsperiode (01.07.22 - 30.06.23), med tilhørende lønninger. Så hvilke salg dere måtte ha på gang (etter 1 juli) spiller vel neppe inn her. Jeg har også lest det Welle skriver, og det virker troverdig/plausibelt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

DuncanE skrev: man jun 12, 2023 2:47 pm
Orakelet skrev: man jun 12, 2023 8:43 am
Wellé skrev: man jun 12, 2023 8:11 am Tipper det er på Chelsea sin side at dette narrativet blir pushet. Det er Chelsea som har dårlig tid i denne potensielle handelen. De trenger visstnok å selge spillere før 1. juli for å ikke bryte med FFP. Jo nærmere man kommer 30. juni uten andre inetressenter jo mer leverage er det Man Utd som har. Og enn så lenge så faller heller andre interessenter av. Virker som både Arsenal og Liverpool har meldt seg helt ut de siste ukene.

Nei, dette handler om at Mount er verdt mer enn 80 mill for Chelsea. Hvis ManU trekker seg og det ikke blir noe salg er det noe både klubben og supporterne lever veldig greit med. I et slikt scenario tipper jeg Mount vil forlenge etter at han har sett at Poch gir han en viktigere rolle i laget og vi får bedre resultater i høst.

FFP er ikke noe klubben stresser med. Vi har nok av salg på vei som vil sikre at FFP-regnskapet ser pent ut også i år og jeg tror klubben bruker mer energi på å time kjøpene enn salgene. Det kommer trolig noen storkjøp også i sommer og i den grad det er trangt i årets FFP-regnskap (hvis salgene ikke skjer som antatt) tipper jeg det er kjøpene som utsettes.

Et annet element i dette er at Mount er en spiller som må erstattes. Han er ikke en av de (mange) som vi kan selge, uten å erstatte, for å få bedre FFP-tall. Mount ut vil nødvendigvis bety en ganske dyr erstatter inn.

Kort sagt: Fint om dere trekker dere United. .
Kort sagt har dere vel brukt over 600 mill pund i overganger på 2 vinduer. Ja, jeg vet dere gir spillerne 14-års kontrakter for å kunne avdra investeringen over flere år. Men likevel mer enn 600 mill over én regnskapsperiode (01.07.22 - 30.06.23), med tilhørende lønninger. Så hvilke salg dere måtte ha på gang (etter 1 juli) spiller vel neppe inn her. Jeg har også lest det Welle skriver, og det virker troverdig/plausibelt.
Hjelper ikke at det er plausibelt når det er feil. Det var en artikkel som påstod noe tilsvarende for noen måneder siden og jeg tipper det er det som er Welle sin kilde, men det var en tabloid vinkling som har blitt tilbakevist mange ganger nå.

Ryktene tilsier at Kova straks er klar for City. Pulisic, Loftus-Cheek, Ziyech, Mendy, Hudson-Odoi, Baxter og Maatsen har konkret interesse. Samtidig er Boehly i Saudi Arabia og ingen blir overasket hvis den turen ender med araber-penger inn i regnskapet. Disse transaksjonene vil fikse FFP og hvis vi mot formodning skulle trenge mer er Gallagher og kanskje Havertz mer nærliggende å selge enn Mount.

Når det gjelder FFP er det forøvrig ingen journalister som har fått innsyn i hvilke avtaler som gjelder i forhold til inntektene Chelsea tapte pga sanksjoner. Vi kunne ikke selge billetter, sponsoravtaler ble stoppet mm. Videre ble store salgskostnader belastet Chelsea fordi Roman opplagt ikke kunne betale. Dette må korrigeres i et FFP-regnskap og det vil gjøre FFP-tallene vesentlig bedre enn enkelte artikler har opplyst.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Orakelet skrev: man jun 12, 2023 6:47 pm
DuncanE skrev: man jun 12, 2023 2:47 pm
Orakelet skrev: man jun 12, 2023 8:43 am


Nei, dette handler om at Mount er verdt mer enn 80 mill for Chelsea. Hvis ManU trekker seg og det ikke blir noe salg er det noe både klubben og supporterne lever veldig greit med. I et slikt scenario tipper jeg Mount vil forlenge etter at han har sett at Poch gir han en viktigere rolle i laget og vi får bedre resultater i høst.

FFP er ikke noe klubben stresser med. Vi har nok av salg på vei som vil sikre at FFP-regnskapet ser pent ut også i år og jeg tror klubben bruker mer energi på å time kjøpene enn salgene. Det kommer trolig noen storkjøp også i sommer og i den grad det er trangt i årets FFP-regnskap (hvis salgene ikke skjer som antatt) tipper jeg det er kjøpene som utsettes.

Et annet element i dette er at Mount er en spiller som må erstattes. Han er ikke en av de (mange) som vi kan selge, uten å erstatte, for å få bedre FFP-tall. Mount ut vil nødvendigvis bety en ganske dyr erstatter inn.

Kort sagt: Fint om dere trekker dere United. .
Kort sagt har dere vel brukt over 600 mill pund i overganger på 2 vinduer. Ja, jeg vet dere gir spillerne 14-års kontrakter for å kunne avdra investeringen over flere år. Men likevel mer enn 600 mill over én regnskapsperiode (01.07.22 - 30.06.23), med tilhørende lønninger. Så hvilke salg dere måtte ha på gang (etter 1 juli) spiller vel neppe inn her. Jeg har også lest det Welle skriver, og det virker troverdig/plausibelt.
Hjelper ikke at det er plausibelt når det er feil. Det var en artikkel som påstod noe tilsvarende for noen måneder siden og jeg tipper det er det som er Welle sin kilde, men det var en tabloid vinkling som har blitt tilbakevist mange ganger nå.

Ryktene tilsier at Kova straks er klar for City. Pulisic, Loftus-Cheek, Ziyech, Mendy, Hudson-Odoi, Baxter og Maatsen har konkret interesse. Samtidig er Boehly i Saudi Arabia og ingen blir overasket hvis den turen ender med araber-penger inn i regnskapet. Disse transaksjonene vil fikse FFP og hvis vi mot formodning skulle trenge mer er Gallagher og kanskje Havertz mer nærliggende å selge enn Mount.

Når det gjelder FFP er det forøvrig ingen journalister som har fått innsyn i hvilke avtaler som gjelder i forhold til inntektene Chelsea tapte pga sanksjoner. Vi kunne ikke selge billetter, sponsoravtaler ble stoppet mm. Videre ble store salgskostnader belastet Chelsea fordi Roman opplagt ikke kunne betale. Dette må korrigeres i et FFP-regnskap og det vil gjøre FFP-tallene vesentlig bedre enn enkelte artikler har opplyst.
Dette hjelp ev. kun 2022-regnskapet til info, ikke 2023, hvor det også er brukt ekstremt med penger (og vil bli brukt mer).

Blir spennende å se FFP-regnskapet for 2023 uten Europa-fotball. For å ikke glemme 2024-regnskapet når Chelsea antakeligvis misser CL igjen. Blir trangt i døren neste sesong.
Sist redigert av Mc_Lovin den man jun 12, 2023 8:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»