Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
Bustyvel

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av Bustyvel »

tbb skrev: man mai 15, 2023 3:39 pm
► Show Spoiler
Hvilke tenker du på da egentlig? Det nærmeste man kommer Rabiot i profil tror jeg må være Varane. Jeg var ikke veldig fan. Men Varane uten skader og uten overgangssum? Litt mer begeistret..
Mulig jeg var litt upresis, men jeg tenker først og fremst på spillere som man har hentet som var feil spillertyper. Der mener jeg man har bommet for mye tidligere og hentet spillere som absolutt var gode spillere men som man ikke hadde noen god plan for hvordan man skulle bruke. Her har man jo uendelig mange spillere å ta som eksempel post-Fergie, men av nyere dato har man f.eks. Sancho og Ronaldo.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

weghorse.jpg
https://www.sportbible.com/football/man ... bookstatic

Spennende spiller! Spent på hva man må ut med i overgangssum. Ser det er antydet rundt £50m.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Bustyvel skrev: tir mai 16, 2023 6:33 am
DuncanE skrev: man mai 15, 2023 4:07 pm
Bustyvel skrev: man mai 15, 2023 3:13 pm

Det er en såpass lang vei igjen å gå før man er en reell utfordrer til ligatittelen at jeg ikke helt hvor man skal begynne, men jeg tror ikke denne veien går via spillere som f.eks. Rabiot. God spiller, men feil aldersgruppe, feil spillertype og dyr. Dette er en blemme vi har gått på såpass mange ganger tidligere, at jeg regner med noen har lært. Antar ten Hag har en klar oversikt over hvilke spillertyper som skal inn i klubben, og jeg tror ikke Rabiot er en av disse. Toney blir for dyr om han skal koste 100 millioner.

Jeg er barnslig spent på hvordan dette overgangsvinduet utspiller seg. Det er mye som skal skje.
Okej? Rabiot. God spiller, riktig aldersgruppe (nettopp fyllt 28), riktig spillertype og "gratis". Har du sett han spille de siste årene? Meget god for Juve i år. God begge veier. Pasningssterk. Fysisk robust. Har scoret 8 mål på 29 seriekamper (3 målgivende), 11 mål (4 målgivende) på 41 totalt. Fra sentral midtbane.
Vi har et stort behov for en spiller som er bedre eller kan bli bedre enn Eriksen i rollen ved siden av Casemiro. Frenkie de Jong var spilleren ten Hag ville ha i fjor og helt sikker i år, men han kommer nok ikke. Om dette er spilleren vi skal ta utgangspunkt i, har vi behov for en spiller som kan motta ballen under press, kan spille av press, er trygg og offensiv i pasningsvalg, ikke mister ballen, viser seg for medspillere og vil ha ball mv. Denne spilleren er ikke Rabiot. Rabiot er ikke en dyptliggende playmaker. Rabiot er en boks-til-boksspiller. Rabiot vil ikke være bedre enn Eriksen i Eriksen-rollen, men han vil helt sikker være bedre enn Fred/McT i deres rolle i laget.

Det er helt topp at Rabiot har scoret mye mål i Juventus, men det sier ingenting om hvor godt han passer til rollen vi trenger han til. De Jong har 2 mål og 3 assist i år. Rabiot fyller eventuelt et alternativ i troppen, vi har tydeligvis begrenset med ressurser og da mener jeg det er feil å bruke de ressursene på en spiller som er "kjekk å ha". Rabiot kommer riktignok "gratis", men han skal helt sikker ha en veldig bra lønn pluss en eller annen signeringsbonus.

Når det gjelder alder er jeg for så vidt enig i at 28 kan være en fin alder. Men da må dette være en spiller som går rett inn i laget og hever det umiddelbart. Ref. ovenfor, det gjør ikke Rabiot.
Vi skulle selvsagt hatt en Frenkie de Jong. Men det kan vi trolig bare drømme om. Selv ikke til nivået i Ajax klarte Overmars/EtH finne en slik spiller da Frenkie dro. Og hva gjorde han da? Han fant en alternativ løsning. Det må han helt sikkert gjøre i Man Utd også. Rabiot/Casemiro vil ha flere fellestrekk med Gravenberch/Alvarez enn Eriksen/Casemiro. Men viktigst av alt er at han gir alternativer.

Rabiot vil kunne fungere bra, og veldig mye bedre enn Fred/McT, som makker til både Casemiro og Eriksen. I tillegg er det ganske mange kamper hvor fysikken til Rabiot vil kunne være nyttigere enn noe av det Eriksen gir oss.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

tbb skrev: tir mai 16, 2023 9:05 am
► Show Spoiler
Vi skulle selvsagt hatt en Frenkie de Jong. Men det kan vi trolig bare drømme om. Selv ikke til nivået i Ajax klarte Overmars/EtH finne en slik spiller da Frenkie dro. Og hva gjorde han da? Han fant en alternativ løsning. Det må han helt sikkert gjøre i Man Utd også. Rabiot/Casemiro vil ha flere fellestrekk med Gravenberch/Alvarez enn Eriksen/Casemiro. Men viktigst av alt er at han gir alternativer.

Rabiot vil kunne fungere bra, og veldig mye bedre enn Fred/McT, som makker til både Casemiro og Eriksen. I tillegg er det ganske mange kamper hvor fysikken til Rabiot vil kunne være nyttigere enn noe av det Eriksen gir oss.
Ja, det kan hende ten Hag går for en slik løsning. Jeg sitter jo på ingen måte på noen fasit. Likevel - jeg hadde blitt skuffet om det alternativet vi gikk for var Rabiot. Selv om han sannsynligvis vil bli et mye bedre alternativ enn Fred/McT. I mine øyne hadde ikke det vært en optimal løsning. Klarer man å hente en midtbanespiller som er/vil bli en slik spillertype som nevnt tidligere, tror jeg man vil løse veldig mange av de utfordringene man har sett de siste månedene.

Så gjenstår det å se hva som skjer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

BHA henter Dahoud på free. Erstatter for noen eller supplement til tropp/bredde?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Jones og Tuanzebe frigis.

Brentford henter Rayas erstatter fra tyske Freiburg.

Blir det dobbel spansk på keeperplassen for oss fra i sommer av?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

DuncanE skrev: man mai 15, 2023 9:39 pm
InsVerderben skrev: man mai 15, 2023 6:18 pm
Bustyvel skrev: man mai 15, 2023 3:13 pm

Det er en såpass lang vei igjen å gå før man er en reell utfordrer til ligatittelen at jeg ikke helt hvor man skal begynne, men jeg tror ikke denne veien går via spillere som f.eks. Rabiot. God spiller, men feil aldersgruppe, feil spillertype og dyr. Dette er en blemme vi har gått på såpass mange ganger tidligere, at jeg regner med noen har lært. Antar ten Hag har en klar oversikt over hvilke spillertyper som skal inn i klubben, og jeg tror ikke Rabiot er en av disse. Toney blir for dyr om han skal koste 100 millioner.

Jeg er barnslig spent på hvordan dette overgangsvinduet utspiller seg. Det er mye som skal skje.
Enig.
Det er en vei å gå før United utfordrer om PL-tittelen, og tror EtH tenker langsiktig og er meget nøye med hvem han henter.

Bare synser og magefølelsen sier nei til Rabiot. For mye bøss rundt ham, han har fått tilbud fra United før som strandet på lønn og tror han nå bare er ute etter å cashe inn og ikke har rett innstilling for å spille i United.

https://newsinfrance.com/adrien-rabiot- ... -juventus/

Har visstnok en drøm om å spille i PL uten å spesifisere for hvilken klubb, vi trenger ikke leiesoldater som kun motiveres av penger men heller dedikerte krigere som blør for drakta, vil vinne titler og ser ikke Rabiot som en av dem.
Dette virker hovedsakelig som føleri. Og lite basert i fakta. Har vært svært lite "bøss" disse 4 sesongene han har spilt i Italia. Om ikke du vet noe som jeg ikke vet?
Nei, gjør nok ikke det og er muligens skyldig i det uthevede.
Vil jo ha en spiller som drømmer om United men det er vel for kravstort...

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bustyvel skrev: tir mai 16, 2023 6:33 am
DuncanE skrev: man mai 15, 2023 4:07 pm
Bustyvel skrev: man mai 15, 2023 3:13 pm

Det er en såpass lang vei igjen å gå før man er en reell utfordrer til ligatittelen at jeg ikke helt hvor man skal begynne, men jeg tror ikke denne veien går via spillere som f.eks. Rabiot. God spiller, men feil aldersgruppe, feil spillertype og dyr. Dette er en blemme vi har gått på såpass mange ganger tidligere, at jeg regner med noen har lært. Antar ten Hag har en klar oversikt over hvilke spillertyper som skal inn i klubben, og jeg tror ikke Rabiot er en av disse. Toney blir for dyr om han skal koste 100 millioner.

Jeg er barnslig spent på hvordan dette overgangsvinduet utspiller seg. Det er mye som skal skje.
Okej? Rabiot. God spiller, riktig aldersgruppe (nettopp fyllt 28), riktig spillertype og "gratis". Har du sett han spille de siste årene? Meget god for Juve i år. God begge veier. Pasningssterk. Fysisk robust. Har scoret 8 mål på 29 seriekamper (3 målgivende), 11 mål (4 målgivende) på 41 totalt. Fra sentral midtbane.
Vi har et stort behov for en spiller som er bedre eller kan bli bedre enn Eriksen i rollen ved siden av Casemiro. Frenkie de Jong var spilleren ten Hag ville ha i fjor og helt sikker i år, men han kommer nok ikke. Om dette er spilleren vi skal ta utgangspunkt i, har vi behov for en spiller som kan motta ballen under press, kan spille av press, er trygg og offensiv i pasningsvalg, ikke mister ballen, viser seg for medspillere og vil ha ball mv. Denne spilleren er ikke Rabiot. Rabiot er ikke en dyptliggende playmaker. Rabiot er en boks-til-boksspiller. Rabiot vil ikke være bedre enn Eriksen i Eriksen-rollen, men han vil helt sikker være bedre enn Fred/McT i deres rolle i laget.

Det er helt topp at Rabiot har scoret mye mål i Juventus, men det sier ingenting om hvor godt han passer til rollen vi trenger han til. De Jong har 2 mål og 3 assist i år. Rabiot fyller eventuelt et alternativ i troppen, vi har tydeligvis begrenset med ressurser og da mener jeg det er feil å bruke de ressursene på en spiller som er "kjekk å ha". Rabiot kommer riktignok "gratis", men han skal helt sikker ha en veldig bra lønn pluss en eller annen signeringsbonus.

Når det gjelder alder er jeg for så vidt enig i at 28 kan være en fin alder. Men da må dette være en spiller som går rett inn i laget og hever det umiddelbart. Ref. ovenfor, det gjør ikke Rabiot.
Da får vi bare være enige om å være uenige. Det høres ut som du beskriver "din" Rabiot som den Rabiot som spilte i PSG. Det begynner å bli noen år siden. Dagens Rabiot kan fylle flere roller, og i en midtbane som skriker etter kvalitet er vel ikke dette akkurat noen ulempe. Kanskje ikke de aller mest progressive pasninger, men ellers treffer han din optimale spillerprofil rimelig godt. Mye mulig han skal ha noen pund i lønn, men de alternativene vi er linket til koster gjerne 50-90 mill pund, og spiller selvsagt ikke gratis. Uansett er Rabiot en rimelig løsning av høy kvalitet.

Jeg håper også på FdJ. Lov å håpe. Barca kommer definitivt til å selge spillere i sommer.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: tir mai 16, 2023 3:26 pm
Bustyvel skrev: tir mai 16, 2023 6:33 am
DuncanE skrev: man mai 15, 2023 4:07 pm

Okej? Rabiot. God spiller, riktig aldersgruppe (nettopp fyllt 28), riktig spillertype og "gratis". Har du sett han spille de siste årene? Meget god for Juve i år. God begge veier. Pasningssterk. Fysisk robust. Har scoret 8 mål på 29 seriekamper (3 målgivende), 11 mål (4 målgivende) på 41 totalt. Fra sentral midtbane.
Vi har et stort behov for en spiller som er bedre eller kan bli bedre enn Eriksen i rollen ved siden av Casemiro. Frenkie de Jong var spilleren ten Hag ville ha i fjor og helt sikker i år, men han kommer nok ikke. Om dette er spilleren vi skal ta utgangspunkt i, har vi behov for en spiller som kan motta ballen under press, kan spille av press, er trygg og offensiv i pasningsvalg, ikke mister ballen, viser seg for medspillere og vil ha ball mv. Denne spilleren er ikke Rabiot. Rabiot er ikke en dyptliggende playmaker. Rabiot er en boks-til-boksspiller. Rabiot vil ikke være bedre enn Eriksen i Eriksen-rollen, men han vil helt sikker være bedre enn Fred/McT i deres rolle i laget.

Det er helt topp at Rabiot har scoret mye mål i Juventus, men det sier ingenting om hvor godt han passer til rollen vi trenger han til. De Jong har 2 mål og 3 assist i år. Rabiot fyller eventuelt et alternativ i troppen, vi har tydeligvis begrenset med ressurser og da mener jeg det er feil å bruke de ressursene på en spiller som er "kjekk å ha". Rabiot kommer riktignok "gratis", men han skal helt sikker ha en veldig bra lønn pluss en eller annen signeringsbonus.

Når det gjelder alder er jeg for så vidt enig i at 28 kan være en fin alder. Men da må dette være en spiller som går rett inn i laget og hever det umiddelbart. Ref. ovenfor, det gjør ikke Rabiot.
Da får vi bare være enige om å være uenige. Det høres ut som du beskriver "din" Rabiot som den Rabiot som spilte i PSG. Det begynner å bli noen år siden. Dagens Rabiot kan fylle flere roller, og i en midtbane som skriker etter kvalitet er vel ikke dette akkurat noen ulempe. Kanskje ikke de aller mest progressive pasninger, men ellers treffer han din optimale spillerprofil rimelig godt. Mye mulig han skal ha noen pund i lønn, men de alternativene vi er linket til koster gjerne 50-90 mill pund, og spiller selvsagt ikke gratis. Uansett er Rabiot en rimelig løsning av høy kvalitet.

Jeg håper også på FdJ. Lov å håpe. Barca kommer definitivt til å selge spillere i sommer.
Hah, det ville vært komisk. Lov å håpe, men jeg håper ikke man bruker mer enn tre kcal på dette denne sommeren. Er så mange spennende alternativer dersom man først hae mulighet til å investere i midtbanen.

Når det er sagt, hvem ville vært foretrukket makker til FdJ?

Alle ønsker nok at svaret på det er Casemiro, men ville det vært given? Schone, som var makkeren hans i Ajax, lå nok nærmere rollen til Eriksen (eller den rollen man ser for seg Rabiot passer godt til) enn Casemiro.

Jack

Legg inn av Jack »

West Ham er interessert i Maguire og Newcastle snuser fortsatt på McTominay.


Saliph

Legg inn av Saliph »

Nyborg-fittene ville (heldigvis) ha £50m for Longstaff for noen år siden. Skvis de for alt de er verdt.

Samme med West Ham. Er Rice verdt £100m så er Maguire minst verdt £30m.

Jack

Legg inn av Jack »

Kim Min-jae har etter rapportene en utkjøpsklausul som er gyldig kun noen få dager i juli. €50m. Spilleren vurderer i disse dager nytt kontraktstilbud fra Napoli.


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Saliph skrev: ons mai 17, 2023 4:58 pm Nyborg-fittene ville (heldigvis) ha £50m for Longstaff for noen år siden. Skvis de for alt de er verdt.

Samme med West Ham. Er Rice verdt £100m så er Maguire minst verdt £30m.
Jeg kunne gjerne tenkt meg Rice til Man Utd. De beste spillerne i klubben (Rashford, Bruno, Casemiro) passer best til en fotball som preges av hurtige omstillinger. Ville funket med Casemiro. Ville funket med Eriksen.

Men det er mulig at dersom Man Utd skal bli mer ballbesittende (er det egentlig et mål?) må vi gå for en annen type midtbanespiller dersom slike summer skal brukes. Og da fremstår Rabiot som et svært godt alternativ. Særlig prisene tatt i betraktning.

Dersom WHU er interessert i feks Maguire (og kanskje tom McT?!) kan det hvertfall gi Man Utd en edge.

Jack

Legg inn av Jack »


Jack

Legg inn av Jack »

tbb skrev: ons mai 17, 2023 5:17 pm
Saliph skrev: ons mai 17, 2023 4:58 pm Nyborg-fittene ville (heldigvis) ha £50m for Longstaff for noen år siden. Skvis de for alt de er verdt.

Samme med West Ham. Er Rice verdt £100m så er Maguire minst verdt £30m.
Jeg kunne gjerne tenkt meg Rice til Man Utd. De beste spillerne i klubben (Rashford, Bruno, Casemiro) passer best til en fotball som preges av hurtige omstillinger. Ville funket med Casemiro. Ville funket med Eriksen.

Men det er mulig at dersom Man Utd skal bli mer ballbesittende (er det egentlig et mål?) må vi gå for en annen type midtbanespiller dersom slike summer skal brukes. Og da fremstår Rabiot som et svært godt alternativ. Særlig prisene tatt i betraktning.

Dersom WHU er interessert i feks Maguire (og kanskje tom McT?!) kan det hvertfall gi Man Utd en edge.

Kent

Legg inn av Kent »

Toney neppe aktuell i sommer nå.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Kent skrev: ons mai 17, 2023 6:12 pm Toney neppe aktuell i sommer nå.
Nei, bare å stryke han fra lista og holde øye med Kane, Muani osv.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »


Lezah

Legg inn av Lezah »

Prøver å leke litt muppet mens jeg venter på at VGD-legenden @Kjappfot1917 blir klar for litt mosjonering. Ikke så mye kjøp men salg/exiter, da jeg tror det blir viktig for å booste budsjettet. Hva er den beste kilden til spillerlønninger? Sportrac går vel for å være ok? Hvis den er cirka rett får det holde ( https://www.spotrac.com/epl/manchester- ... c/payroll/ ).

Det er mange flere her som fint kan vurderes for salg hvis vi får bra bud, men helt "selg og kjøp alle, wæææ!" orker jeg ikke å bli. Listen kan evt siteres og bygges ut av de som har andre vurderinger. Jeg tror ikke jeg nødvendigvis nailer summene vi kan få, men det er kun ment som litt lettbeint spekulering. Og du vet faen meg ikke bedre sjæl lell ,din bitch,

Spillere ut, lov-å-håpe-pris + årslønn reduksjon

Scott McTotti: 30 mill. 3,1mill i lønn
Maguire : 35mill. 9,8mill i lønn
Martial : 20mill 13mill i lønn
Telles : 5mill. 4,8mill i lønn
EB : Gi bort? 4,1mill i lønn
Williams : ...5mill? 3,3mill i lønn
AWB : 30 mill? 4,6mill i lønn
DDG (kanskje): Kontrakt utgår, 19,5mill i lønn
Jones : Kontrakt utgår, 3,9mill i lønn
Greenwood : Kontrakt termineres
Tuanzebe : Kontrakt utgår. 2,6 mill i lønn
Bishop, diverse juniorer: Kontrakt utgår. Usikker lønn, lite, men totalt litt penger.

NB: Hva vi evt betaler av lønn for lånespillere strykes også, da vi ikke bør forlenge med noen av dem, selv om Sabitzer er helt ok og anvendelig.
NB2: Henderson+DVB kunne blitt fort vært vurder for salg men skader gjør det vrient (tror også ETH som meg har en slags soft spot for DVB som få andre har pdd)

Så hvis dette gikk, så ville vi ha fått inn cirka 125 mill i overgangssummer. Trolig litt mindre enn mer, men ikke helt urealistisk? I lønninger ville det blitt, selv om vi må dekke noe i enkelte overganger, blitt smått absurde beløp. Cirka 70 mill, pluss-minus. Burde jo vært mulig å fått til noe med dette.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tor mai 18, 2023 10:33 am Prøver å leke litt muppet mens jeg venter på at VGD-legenden @Kjappfot1917 blir klar for litt mosjonering. Ikke så mye kjøp men salg/exiter, da jeg tror det blir viktig for å booste budsjettet. Hva er den beste kilden til spillerlønninger? Sportrac går vel for å være ok? Hvis den er cirka rett får det holde ( https://www.spotrac.com/epl/manchester- ... c/payroll/ ).

Det er mange flere her som fint kan vurderes for salg hvis vi får bra bud, men helt "selg og kjøp alle, wæææ!" orker jeg ikke å bli. Listen kan evt siteres og bygges ut av de som har andre vurderinger. Jeg tror ikke jeg nødvendigvis nailer summene vi kan få, men det er kun ment som litt lettbeint spekulering. Og du vet faen meg ikke bedre sjæl lell ,din bitch,

Spillere ut, lov-å-håpe-pris + årslønn reduksjon

Scott McTotti: 30 mill. 3,1mill i lønn
Maguire : 35mill. 9,8mill i lønn
Martial : 20mill 13mill i lønn
Telles : 5mill. 4,8mill i lønn
EB : Gi bort? 4,1mill i lønn
Williams : ...5mill? 3,3mill i lønn
AWB : 30 mill? 4,6mill i lønn
DDG (kanskje): Kontrakt utgår, 19,5mill i lønn
Jones : Kontrakt utgår, 3,9mill i lønn
Greenwood : Kontrakt termineres
Tuanzebe : Kontrakt utgår. 2,6 mill i lønn
Bishop, diverse juniorer: Kontrakt utgår. Usikker lønn, lite, men totalt litt penger.

NB: Hva vi evt betaler av lønn for lånespillere strykes også, da vi ikke bør forlenge med noen av dem, selv om Sabitzer er helt ok og anvendelig.
NB2: Henderson+DVB kunne blitt fort vært vurder for salg men skader gjør det vrient (tror også ETH som meg har en slags soft spot for DVB som få andre har pdd)

Så hvis dette gikk, så ville vi ha fått inn cirka 125 mill i overgangssummer. Trolig litt mindre enn mer, men ikke helt urealistisk? I lønninger ville det blitt, selv om vi må dekke noe i enkelte overganger, blitt smått absurde beløp. Cirka 70 mill, pluss-minus. Burde jo vært mulig å fått til noe med dette.
Tipper maks £30 mill hver for Maguire og McT. Tror ikke vi får noe for hverken Martial eller Telles. Overrasket dersom man får mer enn £15 mill for AWB. Da er man på £75 mill. I tillegg tror jeg man kan få litt for Elanga (£10-15 mill?) og et par av utlånsspillerne (Laird/Fernandez). Kanskje £100 mill?

Jeg tror heller ikke man terminerer kontrakten til Greenwood. Enten selges han eller lånes han ut. Etter et utlån kan fint en av de italienske klubbene betale bra for den spilleren han kan bli. Kan lett se for meg han gå for £50-60 mill neste år. Med mindre han har forfalt helt det siste året.

Blir heller ikke overrasket dersom man forsøker å selge Sancho.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

tbb skrev: tor mai 18, 2023 11:14 am
Lezah skrev: tor mai 18, 2023 10:33 am Prøver å leke litt muppet mens jeg venter på at VGD-legenden @Kjappfot1917 blir klar for litt mosjonering. Ikke så mye kjøp men salg/exiter, da jeg tror det blir viktig for å booste budsjettet. Hva er den beste kilden til spillerlønninger? Sportrac går vel for å være ok? Hvis den er cirka rett får det holde ( https://www.spotrac.com/epl/manchester- ... c/payroll/ ).

Det er mange flere her som fint kan vurderes for salg hvis vi får bra bud, men helt "selg og kjøp alle, wæææ!" orker jeg ikke å bli. Listen kan evt siteres og bygges ut av de som har andre vurderinger. Jeg tror ikke jeg nødvendigvis nailer summene vi kan få, men det er kun ment som litt lettbeint spekulering. Og du vet faen meg ikke bedre sjæl lell ,din bitch,

Spillere ut, lov-å-håpe-pris + årslønn reduksjon

Scott McTotti: 30 mill. 3,1mill i lønn
Maguire : 35mill. 9,8mill i lønn
Martial : 20mill 13mill i lønn
Telles : 5mill. 4,8mill i lønn
EB : Gi bort? 4,1mill i lønn
Williams : ...5mill? 3,3mill i lønn
AWB : 30 mill? 4,6mill i lønn
DDG (kanskje): Kontrakt utgår, 19,5mill i lønn
Jones : Kontrakt utgår, 3,9mill i lønn
Greenwood : Kontrakt termineres
Tuanzebe : Kontrakt utgår. 2,6 mill i lønn
Bishop, diverse juniorer: Kontrakt utgår. Usikker lønn, lite, men totalt litt penger.

NB: Hva vi evt betaler av lønn for lånespillere strykes også, da vi ikke bør forlenge med noen av dem, selv om Sabitzer er helt ok og anvendelig.
NB2: Henderson+DVB kunne blitt fort vært vurder for salg men skader gjør det vrient (tror også ETH som meg har en slags soft spot for DVB som få andre har pdd)

Så hvis dette gikk, så ville vi ha fått inn cirka 125 mill i overgangssummer. Trolig litt mindre enn mer, men ikke helt urealistisk? I lønninger ville det blitt, selv om vi må dekke noe i enkelte overganger, blitt smått absurde beløp. Cirka 70 mill, pluss-minus. Burde jo vært mulig å fått til noe med dette.
Tipper maks £30 mill hver for Maguire og McT. Tror ikke vi får noe for hverken Martial eller Telles. Overrasket dersom man får mer enn £15 mill for AWB. Da er man på £75 mill. I tillegg tror jeg man kan få litt for Elanga (£10-15 mill?) og et par av utlånsspillerne (Laird/Fernandez). Kanskje £100 mill?

Jeg tror heller ikke man terminerer kontrakten til Greenwood. Enten selges han eller lånes han ut. Etter et utlån kan fint en av de italienske klubbene betale bra for den spilleren han kan bli. Kan lett se for meg han gå for £50-60 mill neste år. Med mindre han har forfalt helt det siste året.

Blir heller ikke overrasket dersom man forsøker å selge Sancho.
Alarmen går litt for Dalot også. Vet vi har diskutert det før, men ett år igjen av kontrakten og tilsynelatende andrevalg med potensielt litt salgsverdi?

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Om jeg skulle tippe: Maguire, Williams, EB, Elanga, Telles + de hvor kontrakten utgår til sommeren. Dalot, Sancho, Martial, AWB, Scott og Donny er på en liste hvor det må komme et godt bud for å vurdere det, men som jeg ser på som lite sannsynlig. Kanskje 1, maks 2.

Sitter med følelsen av at det blir brukt store summer på få spillere inn, troppen er allerede tynn så det er begrenset hvor mange man kan kvitte seg med.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Jack skrev: man mai 15, 2023 5:05 pm Phil Jones (!!!) og Axel Tuanzebe ferdige i klubben.

Galbraith, Mastny og Wellens får ikke fornyet kontraktene sine, mens det hersker tvil rundt Meija. (Luckhurst)

Utrolig at Solskjær ga Phil Jones en ny 4-årskontrakt i 2019. Hvor mange kamper har han spilt siden da? To og en halv? Ikke rart stallen blir dyr med så håpløse avgjørelser.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

F_Brandy skrev: tor mai 18, 2023 11:49 am Om jeg skulle tippe: Maguire, Williams, EB, Elanga, Telles + de hvor kontrakten utgår til sommeren. Dalot, Sancho, Martial, AWB, Scott og Donny er på en liste hvor det må komme et godt bud for å vurdere det, men som jeg ser på som lite sannsynlig. Kanskje 1, maks 2.

Sitter med følelsen av at det blir brukt store summer på få spillere inn, troppen er allerede tynn så det er begrenset hvor mange man kan kvitte seg med.
De med klart lavest lønn av disse er vel langt mer salgbare. AWB eller Dalot og McTominay bør ikke være veldig vanskelig å få solgt om viljen er der. Sancho, Maguire og Martial blir nok et hakk eller to verre. Spørs hvor ivrig Maguire er etter en ny start et annet sted.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Folk_flesk skrev: tor mai 18, 2023 11:58 am
Jack skrev: man mai 15, 2023 5:05 pm Phil Jones (!!!) og Axel Tuanzebe ferdige i klubben.

Galbraith, Mastny og Wellens får ikke fornyet kontraktene sine, mens det hersker tvil rundt Meija. (Luckhurst)

Utrolig at Solskjær ga Phil Jones en ny 4-årskontrakt i 2019. Hvor mange kamper har han spilt siden da? To og en halv? Ikke rart stallen blir dyr med så håpløse avgjørelser.
Ja, det var et shitshow under Woodward og Judge som heller forlengte kontrakter inn i evigheten for å beskytte verdien deres..
KongOlav2 skrev: tor mai 18, 2023 12:13 pm De med klart lavest lønn av disse er vel langt mer salgbare. AWB eller Dalot og McTominay bør ikke være veldig vanskelig å få solgt om viljen er der. Sancho, Maguire og Martial blir nok et hakk eller to verre. Spørs hvor ivrig Maguire er etter en ny start et annet sted.
Sancho og Maguire bør være ettertraktet om de går ned i lønn.

Martial vil neppe noen betale for. Går gratis om et år til en middelmådig liga på kort kontrakt med prestasjons-baserte klausuler.

Jack

Legg inn av Jack »

Skal ikke se bortifra at floppen Sancho stikker av til Tyskland igjen. Det er ingenting som tyder på at han er i stand til å "ta steget opp". Det blir vanskelig når en ikke evner å utføre helt elementære ting på fotballbanen, mangler intensitet og gjemmer seg bort straks kampen blir litt fysisk av seg og rommene blir stengt av. Pysete type uten den riktige mentaliteten.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack skrev: tor mai 18, 2023 12:34 pm Skal ikke se bortifra at floppen Sancho stikker av til Tyskland igjen. Det er ingenting som tyder på at han er i stand til å "ta steget opp". Det blir vanskelig når en ikke evner å utføre helt elementære ting på fotballbanen, mangler intensitet og gjemmer seg bort straks kampen blir litt fysisk av seg og rommene blir stengt av. Pysete type uten den riktige mentaliteten.
Nja. Ikke helt enig. Som jeg sa da vi hentet han, ny Mata. Ikke like profesjonell, men muligens høyere potensial. Kan fort lykkes og bli veldig bra. Tror oppholdet i Man Utd har vært en wake up call. Men i Man Utd har man gode alternativer der Sancho er best, og alternativkostnaden er høy.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hetfield skrev: tor mai 18, 2023 12:23 pm Sancho og Maguire bør være ettertraktet om de går ned i lønn.

Martial vil neppe noen betale for. Går gratis om et år til en middelmådig liga på kort kontrakt med prestasjons-baserte klausuler.
Spørs om Sancho vil gå ned nok i lønn da. Dessuten er han fortsatt ung og kan ta seg litt bedre tid. Maguire er jo 30 og bør få fart på karrieren igjen om han fortsatt vil være på landslaget og få noen gode år på tampen av karrieren. Magure må kanskje ned £50k+ i uka om han skal være attraktiv for andre klubber, Sancho kanskje så mye som £150k i uka.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Folk_flesk skrev: tor mai 18, 2023 11:58 am
Utrolig at Solskjær ga Phil Jones en ny 4-årskontrakt i 2019. Hvor mange kamper har han spilt siden da? To og en halv? Ikke rart stallen blir dyr med så håpløse avgjørelser.
Mener å ha lest at Jones mottok tilbudet om denne forlengelsen av kontrakt i november 2018, før Solskjær ankom, og signerte i februar 2019. Så kan man selvsagt spekulere i om Solskjær hadde anledning og myndighet til å trekke inn tilbudet, eller om Judge/Woodward kjørte showet alene.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: tor mai 18, 2023 12:57 pm
Hetfield skrev: tor mai 18, 2023 12:23 pm Sancho og Maguire bør være ettertraktet om de går ned i lønn.

Martial vil neppe noen betale for. Går gratis om et år til en middelmådig liga på kort kontrakt med prestasjons-baserte klausuler.
Spørs om Sancho vil gå ned nok i lønn da. Dessuten er han fortsatt ung og kan ta seg litt bedre tid. Maguire er jo 30 og bør få fart på karrieren igjen om han fortsatt vil være på landslaget og få noen gode år på tampen av karrieren. Magure må kanskje ned £50k+ i uka om han skal være attraktiv for andre klubber, Sancho kanskje så mye som £150k i uka.
Da legger du til grunn at Sancho tjener £300k i uken? Det har jeg liten tro på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»