Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
Folk_flesk

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av Folk_flesk »

"Pushing hard to convince".. Har i det hele tatt klubben uttrykt interesse for dette?

Noe bør gi beskjed til Casemiro om at han får betale overgangssum og lønnsutgifter av egen lomme.
Sist redigert av Folk_flesk den man mai 22, 2023 9:12 pm, redigert 1 gang totalt.

qbah

Legg inn av qbah »

Vil ikke ha den selvopptatte tosken i vår drakt om så Case og Antony betaler både reise og opphold.

Saliph

Legg inn av Saliph »



Fullstendig krise. Antar dette er piss.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: man mai 22, 2023 7:10 pm
tror jeg at en litt yngre stopper (Timber, Guehi, Todibo feks) kunne vært en god løsning dersom Maguire skal erstattes.
Det gjør ufattelig mye mening med Timber inn, samt en høyreback som enten kan operere ved siden av Casemiro eller som breddeholder i angrepsleddet mens Shaw er en hybrid mellom stopper og back virker for meg ideelt. Jurriën Timber, Gonçalo Ramos, Diogo Costa og Jeremie Frimpong / Arnau Martínez ville vært et førsteklasses vindu.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hadde vært utrolig kult med Neymar i Premier League skal sies.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Agent som fabrikerer for å generere interesse fra andre da sikkert..

Orion

Legg inn av Orion »

Ut:

Maguire (langt på overtid)
Martial (pisselei skadehyppigheten, og vil surmule over å være annenfiolin)
Henderson (vil aldri bli førstekeeper, og kan få en god pris)
Sancho (tviler på at vi blir kvitt, men om vi gjør, så blir det for en ok sum)
Elanga (må ut å få seg spilletid, selg gjerne)
Brandon Williams (les over)
Bailly (mulig kontrakten utløper, uansett poengløst å ha han i en tropp)
DvB (blir vi vel ikke kvitt med det første, men på lista er han)
Greenwood (nei takk)

4-5 av disse ut vil vel generere en høvelig sum. Så har vi vel noen som kontrakt utløper, bl.a. cornerspesialisten vår, Phil Jones.


Inn:

Først og fremst håper jeg noen av talentene våre får ta en plass. Mainoo er såpass god, at jeg håper EtH vil gjøre litt som han har gjort med Garnacho denne sesongen. Diallo fortjener sjansen. Pellistri har jeg også sansen for.

Keeper:

Her tror jeg nok vi må belage oss på DdG mellom stengene neste sesong også, og det er ok for meg. Ellers får vi vel inn et par andre ringrever på lån eller free transfer.

Stopper:

Varane er klasse, men med skadehistorikk i minne, så må vi ha inn noe her. Lindeløf er strålende, så lenge han slipper å spille med Maguire, men vi kan ikke gå inn i en sesong med 3 stoppere, selv om Shaw fint kan vikariere der. Kim Min-jae er et beist av en spiller, og er det noe hold i rykter og utkjøpsklausul så er det en no-brainer for min del. Ellers er vel Skriniar free transfer til sommeren, det hadde ikke vært feil.

Backer:

Her tror jeg ikke noe skjer, m.m. en av høyrebackene våre drar. Da blir det vel Frimpong eller Timber.

Midtbane:

Drømmen er Declan Rice, men vi ender vel opp med Caicedo og Tielemans på free transfer. Vi må ha en makker til Casemiro, Eriksen er god, men kan ikke spille hele tiden. Dessuten, blir det et langtidsfravær på Casemiro, da er vi ille ute. Så håper jeg Mainoo slipper til en god del denne sesongen. Fred og McTominay blir, men hadde ikke gjort noe om en av de også fant seg en ny klubb.

Kanter:

Antony, Garnacho og Rashford blir nok kantene våre til neste sesong, med Diallo og Pellistri som alternativ. Jeg tror nok også Sancho blir værende.

Spiss:

Tja. Kane, Højlund eller Osimhen. En av de blir det. Vi har ikke noe direkte alternativ, om Martial forsvinner, men Rashford kan fint fungere der. Vi henter vel en backup alà Weghorst.


Summa summarum så tror jeg vi ender opp med Kim Min-jae, Caicedo, Tielemans og Højlund.


Eventuelt så henter vi kun Neymar, så ordner alt seg.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: tir mai 23, 2023 7:40 pm
tbb skrev: man mai 22, 2023 7:10 pm
tror jeg at en litt yngre stopper (Timber, Guehi, Todibo feks) kunne vært en god løsning dersom Maguire skal erstattes.
Det gjør ufattelig mye mening med Timber inn, samt en høyreback som enten kan operere ved siden av Casemiro eller som breddeholder i angrepsleddet mens Shaw er en hybrid mellom stopper og back virker for meg ideelt. Jurriën Timber, Gonçalo Ramos, Diogo Costa og Jeremie Frimpong / Arnau Martínez ville vært et førsteklasses vindu.
Enig. Det ville vært bortimot helt perfekt. Tror Frimpong kunne gjort mye for Antony. Savner riktig en midtbanespiller der.

Spørsmålet er om Maguire, Dalot, AWB ut og Timber, Frimpong inn ville vært for ballsy. Med Timber og Frimpong inn klarer jeg ikke se at hverken Dalot eller AWB ville fått spille et minutt på høyreback neste år. Men Timber ville også dekket noe av behovet på stopperplass. Man ville sittet igjen med syv spillere til åtte posisjoner. Litt knapt, og særlig med Varane som en av disse syv. Fordelen er at både Timber og Shaw er gode alternativer både som stoppere og som backer.

Det sagt, da vi innledningsvis ble koblet mye til Timber i fjor på denne tiden sa jeg at jeg ville foretrukket Martinez. Det står jeg for i dag også. Timber har bedre fysikk enn Martinez, men han sliter mer i duellspillet likevel (er mitt inntrykk). Som midtstopper i en backfirer er jeg litt skeptisk til Timber.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

tbb skrev: tir mai 23, 2023 10:40 pm
► Show Spoiler
Enig. Det ville vært bortimot helt perfekt. Tror Frimpong kunne gjort mye for Antony. Savner riktig en midtbanespiller der.

Spørsmålet er om Maguire, Dalot, AWB ut og Timber, Frimpong inn ville vært for ballsy. Med Timber og Frimpong inn klarer jeg ikke se at hverken Dalot eller AWB ville fått spille et minutt på høyreback neste år. Men Timber ville også dekket noe av behovet på stopperplass. Man ville sittet igjen med syv spillere til åtte posisjoner. Litt knapt, og særlig med Varane som en av disse syv. Fordelen er at både Timber og Shaw er gode alternativer både som stoppere og som backer.

Det sagt, da vi innledningsvis ble koblet mye til Timber i fjor på denne tiden sa jeg at jeg ville foretrukket Martinez. Det står jeg for i dag også. Timber har bedre fysikk enn Martinez, men han sliter mer i duellspillet likevel (er mitt inntrykk). Som midtstopper i en backfirer er jeg litt skeptisk til Timber.
Tror du ikke ten Hag i så fall ville hentet Timber for å spille stopper, ikke back? Da vil man beholde en av Dalot/AWB, og jeg antar Dalot ligger best an. AWB har forhåpentligvis spilt opp prisen sin noe i det siste, slik at vi kanskje kan få inn en slant.

Mulig Timber vil bli en av disse "hybridspillerne" mellom stopper/back som bl.a. Pep har hatt stor suksess med, slik at forsvarsrekka blir noe mer flytende enn før. Uten å ha sett Timber for mye, virker hovedproblemet hans, basert på skriftlige rapporter en kan lese på det store internettet, å være noe mangel på konsentrasjon/fokus. Det kan virke som han detter ut i noen avgjørende situasjoner. Ellers er det jo selvfølgelig lett å bli skeptisk til en stopperduo med Timber og Martinez, men jeg regner med ten Hag har kontroll på det.

Men en forsvarsrekke bestående av Frimpong, Dalot, Timber, Varane, Martinez, Lindelöf, Shaw og Malacia hadde vært potensielt veldig bra. Det virker som om veien videre i fotballverdenen er å ha gode fotballspillere, altså spillere som har grunnleggende over snittet god fotballforståelse, ferdigheter med ball og en solid fysikk, og dermed kan dekke flere posisjoner. Ikke spillere som er "optimalisert" med tanke på én posisjon. Dette tilfredsstilles ved å hente inn disse to.

Når det er sagt, jeg foretrekker at man henter Kim Min-jae før Timber. Rett og slett fordi jeg tror Kim er bedre per i dag og kan steppe rett inn i elleveren. Det er jeg usikker på om Timber kan. I tillegg regner jeg med koreaneren blir billigere, basert på den rapporterte klausulen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: tir mai 23, 2023 7:40 pm
tbb skrev: man mai 22, 2023 7:10 pm
tror jeg at en litt yngre stopper (Timber, Guehi, Todibo feks) kunne vært en god løsning dersom Maguire skal erstattes.
Det gjør ufattelig mye mening med Timber inn, samt en høyreback som enten kan operere ved siden av Casemiro eller som breddeholder i angrepsleddet mens Shaw er en hybrid mellom stopper og back virker for meg ideelt. Jurriën Timber, Gonçalo Ramos, Diogo Costa og Jeremie Frimpong / Arnau Martínez ville vært et førsteklasses vindu.
Jeg hadde seriøst ikke vært imot at du fikk komme med innspill til vårt recruitment department.

Ikke for et: Sistnevnte her vet jeg nada om, og de få gangene jeg har sett Costa har han virket litt "rar", men du har generelt stålkontroll på ting. Timber og særlig Frimpong er jeg helt med på, og Ramos virker seriøst å være the real deal og ikke noen døgnflue.

Egentlig hadde jeg likt oss være litt mer "på" når det gjelder spillere i Frankrike og Tyskland. Tror det er vi to som en gang entes over hvor mye sjukt Leverkusen klarer å snoke opp f.eks. Der har du noen som gjør en riktig jobb!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Bustyvel skrev: ons mai 24, 2023 7:37 am
tbb skrev: tir mai 23, 2023 10:40 pm
► Show Spoiler
Enig. Det ville vært bortimot helt perfekt. Tror Frimpong kunne gjort mye for Antony. Savner riktig en midtbanespiller der.

Spørsmålet er om Maguire, Dalot, AWB ut og Timber, Frimpong inn ville vært for ballsy. Med Timber og Frimpong inn klarer jeg ikke se at hverken Dalot eller AWB ville fått spille et minutt på høyreback neste år. Men Timber ville også dekket noe av behovet på stopperplass. Man ville sittet igjen med syv spillere til åtte posisjoner. Litt knapt, og særlig med Varane som en av disse syv. Fordelen er at både Timber og Shaw er gode alternativer både som stoppere og som backer.

Det sagt, da vi innledningsvis ble koblet mye til Timber i fjor på denne tiden sa jeg at jeg ville foretrukket Martinez. Det står jeg for i dag også. Timber har bedre fysikk enn Martinez, men han sliter mer i duellspillet likevel (er mitt inntrykk). Som midtstopper i en backfirer er jeg litt skeptisk til Timber.
Tror du ikke ten Hag i så fall ville hentet Timber for å spille stopper, ikke back? Da vil man beholde en av Dalot/AWB, og jeg antar Dalot ligger best an. AWB har forhåpentligvis spilt opp prisen sin noe i det siste, slik at vi kanskje kan få inn en slant.

Mulig Timber vil bli en av disse "hybridspillerne" mellom stopper/back som bl.a. Pep har hatt stor suksess med, slik at forsvarsrekka blir noe mer flytende enn før. Uten å ha sett Timber for mye, virker hovedproblemet hans, basert på skriftlige rapporter en kan lese på det store internettet, å være noe mangel på konsentrasjon/fokus. Det kan virke som han detter ut i noen avgjørende situasjoner. Ellers er det jo selvfølgelig lett å bli skeptisk til en stopperduo med Timber og Martinez, men jeg regner med ten Hag har kontroll på det.

Men en forsvarsrekke bestående av Frimpong, Dalot, Timber, Varane, Martinez, Lindelöf, Shaw og Malacia hadde vært potensielt veldig bra. Det virker som om veien videre i fotballverdenen er å ha gode fotballspillere, altså spillere som har grunnleggende over snittet god fotballforståelse, ferdigheter med ball og en solid fysikk, og dermed kan dekke flere posisjoner. Ikke spillere som er "optimalisert" med tanke på én posisjon. Dette tilfredsstilles ved å hente inn disse to.

Når det er sagt, jeg foretrekker at man henter Kim Min-jae før Timber. Rett og slett fordi jeg tror Kim er bedre per i dag og kan steppe rett inn i elleveren. Det er jeg usikker på om Timber kan. I tillegg regner jeg med koreaneren blir billigere, basert på den rapporterte klausulen.
Jeg får litt «godt nok» følelse av Varane/Lindeløf. Særlig slik Lindeløf har fremstått den siste tiden. Da er jeg litt usikker på om Kim gir helt mening? Skal både Lindeløf og Varane benkes? En yngre, som kan bekle flere roller, virker mer «naturlig».

Jeg tror Timber kunne blitt en slags hybridløsning, ja. I tillegg til å være et alternativ som back. En slags motsatt Luke Shaw som først og fremst er back, men alternativ som stopper. Vi har sett Dalot trekke inn av og til, men i en slik rolle ville Timber passet enda bedre.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: ons mai 24, 2023 8:33 am
Jolla skrev: tir mai 23, 2023 7:40 pm
tbb skrev: man mai 22, 2023 7:10 pm
tror jeg at en litt yngre stopper (Timber, Guehi, Todibo feks) kunne vært en god løsning dersom Maguire skal erstattes.
Det gjør ufattelig mye mening med Timber inn, samt en høyreback som enten kan operere ved siden av Casemiro eller som breddeholder i angrepsleddet mens Shaw er en hybrid mellom stopper og back virker for meg ideelt. Jurriën Timber, Gonçalo Ramos, Diogo Costa og Jeremie Frimpong / Arnau Martínez ville vært et førsteklasses vindu.
Jeg hadde seriøst ikke vært imot at du fikk komme med innspill til vårt recruitment department.

Ikke for et: Sistnevnte her vet jeg nada om, og de få gangene jeg har sett Costa har han virket litt "rar", men du har generelt stålkontroll på ting. Timber og særlig Frimpong er jeg helt med på, og Ramos virker seriøst å være the real deal og ikke noen døgnflue.

Egentlig hadde jeg likt oss være litt mer "på" når det gjelder spillere i Frankrike og Tyskland. Tror det er vi to som en gang entes over hvor mye sjukt Leverkusen klarer å snoke opp f.eks. Der har du noen som gjør en riktig jobb!
Jeg hadde foretrukket Højlund over Ramos. Veldig skeptisk til Ramos pga fysikken, men uansett positiv dersom vi henter en med den type «profil» (ung, fremadstormende spiss som har prestert på nest høyeste nivå).

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: ons mai 24, 2023 9:14 am Jeg hadde foretrukket Højlund over Ramos. Veldig skeptisk til Ramos pga fysikken, men uansett positiv dersom vi henter en med den type «profil» (ung, fremadstormende spiss som har prestert på nest høyeste nivå).
Jeg ser lite Serie A, så kun fått med meg når han har gjort det bra på landslaget. Får med meg hypen, selvsagt. Atalantas manager har lagt deler av skylden for hans (sitat) "alarming dip in form" på blant annet vår vår angivelige interesse, så kanskje vi jobber i kulissene for å presse ned prisen!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Saliph skrev: man mai 22, 2023 9:18 pm

Fullstendig krise. Antar dette er piss.
"Samtidig skrev Mark Ogden i ESPN at det ikke er sannhet i at dagens Manchester United-regime ønsker seg PSG-profilen.

En annen som reagerer på spekulasjonene er Tor-Kristian Karlsen.

– Det får meg til å undres om det er andre enn den nåværende ledelsen i klubben, inkludert Erik ten Hag, som står bak denne påståtte interessen, sier Karlsen.
...
Han tror nemlig ikke det er tilfeldig at Sheikh Jassim bin Hamad Al-Thani, emiren av Qatar, er interessert i å kjøpe klubben og at PSG eies av Qatar Sports Investment.

– Derfor er det fristende å spekulere om denne merkelige Neymar-interessen skal brukes som et slags virkemiddel for å skape entusiasme rundt det qatarske budet i et slags «se hvem som kommer dersom vi tar over klubben»-budskap, sier Karlsen." https://www.tv2.no/sport/fotball/reager ... /15758884/

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kan ikke se for meg at ETh har NOEN som helst interesse av å i det hele tatt tenke på en slik idiotovergang.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Hvis dette hadde handlet om å skape entusiasme for Jassim, ville det ikke vært naturlig å linke de to tingene ifbm spekulasjonene. Det er jo ikke som om det er første gangen vi blir linket til han.

Jack

Legg inn av Jack »

Mokbel er tier 2, men har vist prov på at han har gode connections inn mot engelske spillere. Vet ikke helt hva jeg synes om dette.


Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Vi bør vel være på ball når det er mulighet for å befri Vinicious Jr fra de spanske rasistene

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Retnuh skrev: ons mai 24, 2023 10:48 am Vi bør vel være på ball når det er mulighet for å befri Vinicious Jr fra de spanske rasistene
In ur dreams!
I mine også, forøvrig....! ;)

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Verdens tredje beste spiller kan man se langt etter ja!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hetfield skrev: ons mai 24, 2023 12:34 pm Verdens tredje beste spiller kan man se langt etter ja!
Hadde do åpnet for at vi kunne gitt bort Rash, endelig! Eller bytte ham med Neymar!


!!!!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ons mai 24, 2023 8:33 am
Tror det er vi to som en gang entes over hvor mye sjukt Leverkusen klarer å snoke opp f.eks. Der har du noen som gjør en riktig jobb!
Leverkusen har de siste årene gjort ekstremt mye riktig i rekrutteringen, og selv om jeg ikke var veldig imponert over spillet i den første måneden under Xabi Alonso så synes jeg at det mer og mer ser ut som om de har en kommende stjerne på trenerbenken også - som inntil 2023 var klubbens svakeste posisjon.

Moussa Diaby, Tapsoba, Exe Palacios, Schick, Frimpong, Kossounou, Adli, Bakker, Hincapié, Hlozek, Mbamba og Gustavo Puerta har alle kommet inn iløpet av de siste fire årene. Alle talentfulle og unge. De har også kjøpt to spillere som er hakket eldre, i form av Hradecky gratis, Robert Andrich for €6,5m og Sardar Azmoun for €2,5m. Men det er jo røverkjøp.

Annet enn disse 15 så er de eneste nøkkelspillerne som jeg ikke har nevnt - og som er i sine egne kategorier - disse tre:

Jonathan Tah - som er den eneste spilleren som har vært i laget i mer enn fem år. Altså en spiller som var der før de forandret kurs og overgangsstrategi. En spiller som jeg for 10 år siden ratet relativt høyt som talent.

Florian Wirtz - Eget talent fra akademiet. Ble spådd som den neste Kai Havertz etter at Kai ble solgt til Chelsea for €80 mill. Han er pdd. bedre enn det Kai var når han dro fra Tyskland.

Kerem Demirbay - Som riktignok har blitt kjøpt iløpet av de siste fire årene, men han var ikke ung - og i motsetning til Andrich og Azmoun så var han ikke billig. De 32 millionene Euro som Leverkusen betalte for ham gjør ham til det dyreste kjøpet i klubbens historie. Så skal det tas med at frem til denne sesongen så var han en nøkkelspiller.


Når jeg sjekket transfermarkt nå så ser jeg jo faen meg at de har kjøpt Arthur - høyrebacken som var U20 Copa América sin beste høyreback etter min mening - og hentet pokkers kontraktløse Alejandro Grimaldo som jeg ønsket til Atlético i sommer og som muligens er en av verdens beste venstrebacker.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack skrev: ons mai 24, 2023 10:08 am Mokbel er tier 2, men har vist prov på at han har gode connections inn mot engelske spillere. Vet ikke helt hva jeg synes om dette.

Jeg hadde foretrukket Mac Allister.

Ville vært naturlig å avfeie dette ryktet, men det gir seg ikke. Flere som har meldt dette det siste året. Steinberg i The Guardian, som har meldt dette tidligere i år, er også ute med en artikkel om dette nå*. Hva tilfører han sammenlignet med Bruno? Eller skal han inn for Eriksen? Det siste tviler jeg litt på.

Kanskje tanken er at Bruno kan være et alternativ til Eriksen? Bruno var god der mot Everton og Brentford (da med Sabitzer som tier), og det er ikke helt usannsynlig at dette var en forsmak på noe vi kommer til å se mer av.

*Artikkelen handler mest om Kane og Mount, men han skriver også følgende:

«Ten Hag wants more athleticism in midfield and he is a fan of Mount’s versatility and work rate. United are also interested in the Chelsea midfielder Mateo Kovacic and they could rival Arsenal and Newcastle with a bid for West Ham’s Declan Rice.»

https://www.theguardian.com/football/20 ... are_btn_tw
Sist redigert av tbb den ons mai 24, 2023 4:25 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ale skrev: ons mai 24, 2023 4:22 pm Mount er fantastisk på sitt beste, var veldig god for Chelsea da dem vant CL for to år siden. Får Ten Hag ut den versjonen av Mason Mount, så kan det være et smart kjøp, tror jeg.
Må vel også nevnes at han, som alle i Chelsea, har blitt utsatt for div managere i inneværende sesong så ikke rart om man mister form, retning og motivasjon....!

Henter ham gjerne men til hvilken pris?
Har observert at forlangende er ca £80 mill, £45 mill låter bedre så forventer intet...!

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Mount foretrekker United, ifølge Ornstein.

Saliph

Legg inn av Saliph »

rommegrot skrev: ons mai 24, 2023 9:32 pm Mount foretrekker United, ifølge Ornstein.
Selvfølgelig. Men jeg vet ikke om jeg foretrekker Mount. Aldri blitt veldig imponert av ham. Ikke kan jeg skjønne hvor han eventuelt skulle spilt heller. Skulle da tro vi hadde langt mer presserende behov enn en spiller som ham.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Nei, ser ikke poenget om man henter inn Rabiot som strengt tatt kan kjøres med Cas, og være hans backup.

Og vi har Fred som er en jordfreser alt.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Mount må være tiltenkt i Eriksen-rollen da?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

F_Brandy skrev: ons mai 24, 2023 9:56 pm Mount må være tiltenkt i Eriksen-rollen da?
Eller Bruno og Mount «opp».

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»