Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av Jolla »

Saliph skrev: tor mai 25, 2023 3:43 pm
Jolla skrev: tor mai 25, 2023 4:08 am
DuncanE skrev: ons mai 24, 2023 11:07 pm

Jeg har derimot alltid blitt imponert av han, men jeg skjønner heller ikke helt hvor han ville passa perfekt hos oss.
Du er god på fotball du Duncan.
Underforstått: Saliph er dårlig. Takk skal du faen meg ha.
Du er flink til å lese mellom linjene du Saliph.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

tbb skrev: ons mai 24, 2023 10:11 pm
F_Brandy skrev: ons mai 24, 2023 9:56 pm Mount må være tiltenkt i Eriksen-rollen da?
Eller Bruno og Mount «opp».
Det kan jo være ja. Personlig ville jeg gjerne sett en bedre duellspiller enn Fernandes / Eriksen der.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

F_Brandy skrev: tor mai 25, 2023 8:52 pm
tbb skrev: ons mai 24, 2023 10:11 pm
F_Brandy skrev: ons mai 24, 2023 9:56 pm Mount må være tiltenkt i Eriksen-rollen da?
Eller Bruno og Mount «opp».
Det kan jo være ja. Personlig ville jeg gjerne sett en bedre duellspiller enn Fernandes / Eriksen der.
Kanskje noe ala dette?


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: tor mai 25, 2023 9:14 pm
Kanskje noe ala dette?

Problemet der er at du har 5 spillere i frontleddet som alle er best i press-spillet når de presser forsvarsfireren til motstander, heller enn når de faller av i presset (selv om jeg ikke vet hvilken spiss det er snakk om).

Videre så ville jeg i det "in possession" eksempelet gjerne ha likt Rashford i den utgangsposisjonen som Bruno har, altså mellom stopper og back, på vei inn i banen (sier ikke at Bruno skal ut på kanten). Det hadde heller ikke vært feil for meg hvis Antony i dette eksempelet hadde vært eksempelvis Frimpong - altså at breddeholderen på i hvert fall den ene siden var en back, Shaw i forsvarsleddet og kanskje Caicedo eller De Jong heller enn Mount, som da altså kun er marginalt foran Casemiro?

Mount er en veldig, veldig god spiller. Men i likhet med at jeg synes at Chelsea ikke nødvendigvis trenger ham - ettersom at de nå har så mange spillere som søker det samme rommet - så synes jeg at Manchester United også har litt det samme luksusproblemet.

Med Kane som "spiss" så ser det jo bedre ut, men da altså gjennom at du i angrep da gjerne hadde hatt Bruno og Kane bak de andre tre i en 2-3 der fremme, hvor Rashford, Mount og Antony kunne brukt sin kompetanse til smarte og gode løp og hatt to teknisk briljante playmakere bak seg. Kane er muligens bedre på å forsvare dypt enn det Mount er også - mens det er få i verden som er like gode som Mount på å forsvare høyt og hundse og stresse motstander.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: tor mai 25, 2023 10:02 pm
tbb skrev: tor mai 25, 2023 9:14 pm
Kanskje noe ala dette?

Problemet der er at du har 5 spillere i frontleddet som alle er best i press-spillet når de presser forsvarsfireren til motstander, heller enn når de faller av i presset (selv om jeg ikke vet hvilken spiss det er snakk om).

Videre så ville jeg i det "in possession" eksempelet gjerne ha likt Rashford i den utgangsposisjonen som Bruno har, altså mellom stopper og back, på vei inn i banen (sier ikke at Bruno skal ut på kanten). Det hadde heller ikke vært feil for meg hvis Antony i dette eksempelet hadde vært eksempelvis Frimpong - altså at breddeholderen på i hvert fall den ene siden var en back, Shaw i forsvarsleddet og kanskje Caicedo eller De Jong heller enn Mount, som da altså kun er marginalt foran Casemiro?

Mount er en veldig, veldig god spiller. Men i likhet med at jeg synes at Chelsea ikke nødvendigvis trenger ham - ettersom at de nå har så mange spillere som søker det samme rommet - så synes jeg at Manchester United også har litt det samme luksusproblemet.

Med Kane som "spiss" så ser det jo bedre ut, men da altså gjennom at du i angrep da gjerne hadde hatt Bruno og Kane bak de andre tre i en 2-3 der fremme, hvor Rashford, Mount og Antony kunne brukt sin kompetanse til smarte og gode løp og hatt to teknisk briljante playmakere bak seg. Kane er muligens bedre på å forsvare dypt enn det Mount er også - mens det er få i verden som er like gode som Mount på å forsvare høyt og hundse og stresse motstander.
Jeg har heller ikke særlig tro på at Man Utd spiller uten en høyreback som kan ligge på utsiden av Antony neste år. Men jeg synes også Man Utd i noen kamper bør kunne være enda mer offensive enn dette (altså at Shaw går ned og Dalot ut for en mer offensiv).

Når det gjelder Mount er jeg ikke veldig begeistret. Synes det er litt vanskelig å se behovet, og det er flere andre gode alternativer som jeg liker godt.

Samtidig kommer en ikke helt utenom at han virker voldsomt populær blant veldig mange gode trenere (Tuchel, Klopp, EtH). Det handler nok om et svært bra fotballhode, kombinert med god fysikk og teknikk. En slik spiller tror jeg er veldig «formbar», og kan, litt satt på spissen, være det en god trener ønsker han skal være.

I tillegg liker jeg veldig godt profilen/bakgrunnen. 24 år, prestert i PL, prestert i CL, velskolert.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

DuncanE skrev: tir mai 16, 2023 3:26 pm
► Show Spoiler
Da får vi bare være enige om å være uenige. Det høres ut som du beskriver "din" Rabiot som den Rabiot som spilte i PSG. Det begynner å bli noen år siden. Dagens Rabiot kan fylle flere roller, og i en midtbane som skriker etter kvalitet er vel ikke dette akkurat noen ulempe. Kanskje ikke de aller mest progressive pasninger, men ellers treffer han din optimale spillerprofil rimelig godt. Mye mulig han skal ha noen pund i lønn, men de alternativene vi er linket til koster gjerne 50-90 mill pund, og spiller selvsagt ikke gratis. Uansett er Rabiot en rimelig løsning av høy kvalitet.

Jeg håper også på FdJ. Lov å håpe. Barca kommer definitivt til å selge spillere i sommer.
Denne tweeten beskriver egentlig nøyaktig hva jeg tenker om å hente Rabiot, samt hvordan jeg mener han er som spiller. En god spiller, og han vil sannsynligvis fylle en rolle i United, men han fyller ikke den rollen vi i utgangspunktet trenger ved siden av Casemiro.


Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

tbb skrev: tor mai 25, 2023 10:10 pm
► Show Spoiler
Jeg har heller ikke særlig tro på at Man Utd spiller uten en høyreback som kan ligge på utsiden av Antony neste år. Men jeg synes også Man Utd i noen kamper bør kunne være enda mer offensive enn dette (altså at Shaw går ned og Dalot ut for en mer offensiv).

Når det gjelder Mount er jeg ikke veldig begeistret. Synes det er litt vanskelig å se behovet, og det er flere andre gode alternativer som jeg liker godt.

Samtidig kommer en ikke helt utenom at han virker voldsomt populær blant veldig mange gode trenere (Tuchel, Klopp, EtH). Det handler nok om et svært bra fotballhode, kombinert med god fysikk og teknikk. En slik spiller tror jeg er veldig «formbar», og kan, litt satt på spissen, være det en god trener ønsker han skal være.

I tillegg liker jeg veldig godt profilen/bakgrunnen. 24 år, prestert i PL, prestert i CL, velskolert.
Det kommer til å bli en lang sommer. Vi kommer til å bli koblet til en hel haug med spillere som vi/jeg vil bruke tid på å finne ut hvordan skal passe inn, diskutere hvor vidt han passer inn og forsvare eller avvise kjøp. Selv om dette er gøy, håper jeg at man får avgjort kjøp/salg så snart som mulig slik at vi kan bruke tiden på noe annet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Bustyvel skrev: fre mai 26, 2023 7:27 am
Denne tweeten beskriver egentlig nøyaktig hva jeg tenker om å hente Rabiot, samt hvordan jeg mener han er som spiller. En god spiller, og han vil sannsynligvis fylle en rolle i United, men han fyller ikke den rollen vi i utgangspunktet trenger ved siden av Casemiro.

Jeg har ikke sett nok av fyren til å være bombastisk når det gjelder å bedømme ham, men to ting:

1. Hvis han er tiltenkt en slags fast rolle på midten, som makker til Case slik Eriksen har vært, så blir jeg kanskje noe skuffet, ja.

2. Han er en bedre fotballspiller enn SM. Vi spiller nok kamper til at han sånn sett kan være en fin oppgradering av stallen. Såfremt lønna ikke blir sinnssvak, er jeg ikke mot en slik signering.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: fre mai 26, 2023 9:32 am Jeg har ikke sett nok av fyren til å være bombastisk når det gjelder å bedømme ham, men to ting:

1. Hvis han er tiltenkt en slags fast rolle på midten, som makker til Case slik Eriksen har vært, så blir jeg kanskje noe skuffet, ja.

2. Han er en bedre fotballspiller enn SM. Vi spiller nok kamper til at han sånn sett kan være en fin oppgradering av stallen. Såfremt lønna ikke blir sinnssvak, er jeg ikke mot en slik signering.
Han er såpass ballsikker og duellsterk at han kan både være backup til Cas, og gå inn som makker til han med Eriksens mangler defensivt og fysisk.

Et ypperlig alternativ som man har manglet på midten.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bustyvel skrev: fre mai 26, 2023 7:27 am
Denne tweeten beskriver egentlig nøyaktig hva jeg tenker om å hente Rabiot, samt hvordan jeg mener han er som spiller. En god spiller, og han vil sannsynligvis fylle en rolle i United, men han fyller ikke den rollen vi i utgangspunktet trenger ved siden av Casemiro.
Da er vi nok faktisk ganske enige. Tror/håper ikke han vil være eneste tilgang på midten i sommer. Jeg ser han også som et alternativ til Casemiro, så han slipper spille absolutt ale kamper (evtl suspensjoner). Ser flere også er inne på dette.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Har forstått at jeg er i mindretall her inne, men av alle ryktene som går for tiden er Declan Rice den jeg kjenner at jeg er veldig svak for. Tror han hadde stått veldig bra til de vi har i dag.

Men forstår at den er utfordrende gitt totalpakken og andre behov.

Orion

Legg inn av Orion »

tbb skrev: fre mai 26, 2023 6:00 pm Har forstått at jeg er i mindretall her inne, men av alle ryktene som går for tiden er Declan Rice den jeg kjenner at jeg er veldig svak for. Tror han hadde stått veldig bra til de vi har i dag.

Men forstår at den er utfordrende gitt totalpakken og andre behov.

I mindretall? Eller kanskje mange ser på det som urealistisk?

Rice hadde vært perfekt, vanvittig god spiller i de fleste faser av spillet. Sammen med Casemiro ville det gitt en veldig dynamisk duo, og gitt Casemiro litt mer frihet offensivt, for der er han også dyktig. Heldig den klubben som får han. Håper selvsagt det blir oss, men brorparten av budsjettkaka blir vel brukt til å finne en spiss.

Hva om vi ikke får tak i «den» spissen i sommer? Ville folk vært ok med en sesong til med Martial, Rashford og en type som Weghorst, om Declan Rice eller en annen klassespiller på midten ble hentet?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Orion skrev: fre mai 26, 2023 10:56 pm
tbb skrev: fre mai 26, 2023 6:00 pm Har forstått at jeg er i mindretall her inne, men av alle ryktene som går for tiden er Declan Rice den jeg kjenner at jeg er veldig svak for. Tror han hadde stått veldig bra til de vi har i dag.

Men forstår at den er utfordrende gitt totalpakken og andre behov.

I mindretall? Eller kanskje mange ser på det som urealistisk?

Rice hadde vært perfekt, vanvittig god spiller i de fleste faser av spillet. Sammen med Casemiro ville det gitt en veldig dynamisk duo, og gitt Casemiro litt mer frihet offensivt, for der er han også dyktig. Heldig den klubben som får han. Håper selvsagt det blir oss, men brorparten av budsjettkaka blir vel brukt til å finne en spiss.

Hva om vi ikke får tak i «den» spissen i sommer? Ville folk vært ok med en sesong til med Martial, Rashford og en type som Weghorst, om Declan Rice eller en annen klassespiller på midten ble hentet?
Nei, bare nei. Drøyt 50 mål på en PL sesong er så sabla svakt. Vi kommer oss ikke høyere på tabellen uten kvalitet der fremme.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Orion skrev: fre mai 26, 2023 10:56 pm
tbb skrev: fre mai 26, 2023 6:00 pm Har forstått at jeg er i mindretall her inne, men av alle ryktene som går for tiden er Declan Rice den jeg kjenner at jeg er veldig svak for. Tror han hadde stått veldig bra til de vi har i dag.

Men forstår at den er utfordrende gitt totalpakken og andre behov.

I mindretall? Eller kanskje mange ser på det som urealistisk?

Rice hadde vært perfekt, vanvittig god spiller i de fleste faser av spillet. Sammen med Casemiro ville det gitt en veldig dynamisk duo, og gitt Casemiro litt mer frihet offensivt, for der er han også dyktig. Heldig den klubben som får han. Håper selvsagt det blir oss, men brorparten av budsjettkaka blir vel brukt til å finne en spiss.

Hva om vi ikke får tak i «den» spissen i sommer? Ville folk vært ok med en sesong til med Martial, Rashford og en type som Weghorst, om Declan Rice eller en annen klassespiller på midten ble hentet?
Virker som mange mener han blir for dyr. Og det er helt sikkert er fair poeng. Samtidig ikke helt uten grunn at Liverpool også ser ut til å prioritere kjøp fra PL til midtbanen når det virkelig brenner. Verdien av å få noen man vet funker på dette nivået er betydelig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ale skrev: lør mai 27, 2023 8:45 am Er ikke Rice på vei til Arsenal?
Tror det. Og han er visst også i en småbarnsfase, og sånn sett kan jeg veldig godt forstå om han foretrekker å være i London.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

tbb skrev: tor mai 25, 2023 9:14 pm
F_Brandy skrev: tor mai 25, 2023 8:52 pm
tbb skrev: ons mai 24, 2023 10:11 pm

Eller Bruno og Mount «opp».
Det kan jo være ja. Personlig ville jeg gjerne sett en bedre duellspiller enn Fernandes / Eriksen der.
Kanskje noe ala dette?

Ja, det kunne sikkert fungert. Krever mye av Shaw, men med Martinez bak seg hadde det sikkert gått fint. Tror også at det laget trenger en Weghorst-type på topp.

Ideelt sett henter man bare FDJ :roll:

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Ale skrev: fre mai 26, 2023 10:22 am Mason Mount i den rollen til Eriksen tror jeg kan bli bra. Litt mer frekvens i beina, for å si det mildt.
Mer frekvens i beina ja, men et stykke unna pasningsfoten og hodet til dansken. Per nå en nedgradering imo.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: lør mai 27, 2023 10:18 am
Ale skrev: fre mai 26, 2023 10:22 am Mason Mount i den rollen til Eriksen tror jeg kan bli bra. Litt mer frekvens i beina, for å si det mildt.
Mer frekvens i beina ja, men et stykke unna pasningsfoten og hodet til dansken. Per nå en nedgradering imo.
Spørsmålet er om vi ikke kan få det Eriksen tilfører av Bruno. Bruno var god i rollen til Eriksen ved flere anledninger.

Med Mount inn spørs det om ikke midtbanen hadde blitt mer ala midtbanen til Liverpool for ett par år siden. Mount som Winjaldum, Bruno som Henderson, Casemiro som Fabinho, for å forenkle det noe.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: lør mai 27, 2023 9:13 am
Ale skrev: lør mai 27, 2023 8:45 am Er ikke Rice på vei til Arsenal?
Tror det. Og han er visst også i en småbarnsfase, og sånn sett kan jeg veldig godt forstå om han foretrekker å være i London.
Kan jeg ikke forstå, Manchester er jo perfekt for småbarn. London not so much. Men så var det der med besteforeldre og sånt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Jeg skjønner ikke at folk vil seg selv så vondt at de får barn.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: lør mai 27, 2023 12:39 pm
tbb skrev: lør mai 27, 2023 9:13 am
Ale skrev: lør mai 27, 2023 8:45 am Er ikke Rice på vei til Arsenal?
Tror det. Og han er visst også i en småbarnsfase, og sånn sett kan jeg veldig godt forstå om han foretrekker å være i London.
Kan jeg ikke forstå, Manchester er jo perfekt for småbarn. London not so much. Men så var det der med besteforeldre og sånt.
Alfaomega. I tillegg er det veldig mange fine områder litt utenfor sentrum. Hangeland bodde i Richmond da han spilte i Fulham. Flott område, og veldig velegnet for den fasen i livet.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

tbb skrev: lør mai 27, 2023 10:36 am
k9b skrev: lør mai 27, 2023 10:18 am
Ale skrev: fre mai 26, 2023 10:22 am Mason Mount i den rollen til Eriksen tror jeg kan bli bra. Litt mer frekvens i beina, for å si det mildt.
Mer frekvens i beina ja, men et stykke unna pasningsfoten og hodet til dansken. Per nå en nedgradering imo.
Spørsmålet er om vi ikke kan få det Eriksen tilfører av Bruno. Bruno var god i rollen til Eriksen ved flere anledninger.

Med Mount inn spørs det om ikke midtbanen hadde blitt mer ala midtbanen til Liverpool for ett par år siden. Mount som Winjaldum, Bruno som Henderson, Casemiro som Fabinho, for å forenkle det noe.
Og da er tankegangen at Rash og Antony/Garnacho får mer frihet fremover, med en dyptliggende spiss som kommer ned og gjør mer link-up spill også?

Ganske likt Zidanes 16/17 oppsett i angreps-fasen:

Raya

Varane Martinez

Frimpong Casemiro Bruno Shaw

Kane

Antony Rashford

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

tbb skrev: fre mai 26, 2023 6:00 pm Har forstått at jeg er i mindretall her inne, men av alle ryktene som går for tiden er Declan Rice den jeg kjenner at jeg er veldig svak for. Tror han hadde stått veldig bra til de vi har i dag.

Men forstår at den er utfordrende gitt totalpakken og andre behov.
Jeg har vært veldig kritisk til Rice tidligere. Alltid sett på han som overhypet, overpriset og ikke i nærheten av hva vi trenger. I lys av (forrige og) denne sesongen så tenker jeg at han hadde vært bortimot noe av det beste vi kunne fått tak i "realistisk" sett. Altså om han er interessert i å flytte på seg og West Ham ikke krever en altfor latterlig sum. Har dog et lite mancrush på Caceido og tror han er et lite knepp bedre, men om han passer like godt til våre behov som det Rice ville gjort er jeg usikker på.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Saliph skrev: lør mai 27, 2023 12:41 pm Jeg skjønner ikke at folk vil seg selv så vondt at de får barn.
Barn er hele meningen med livet. Det viktigste og beste man kan få her i livet. Det å være en fotballstjerne er en parentes i forhold.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Jolla skrev: lør mai 27, 2023 10:40 pm
Saliph skrev: lør mai 27, 2023 12:41 pm Jeg skjønner ikke at folk vil seg selv så vondt at de får barn.
Barn er hele meningen med livet. Det viktigste og beste man kan få her i livet. Det å være en fotballstjerne er en parentes i forhold.
Jorden er overbefolket

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Off Topic
ue9. (Sorry for off-topic.)

Saliph

Legg inn av Saliph »

Jolla skrev: lør mai 27, 2023 10:40 pm
Saliph skrev: lør mai 27, 2023 12:41 pm Jeg skjønner ikke at folk vil seg selv så vondt at de får barn.
Barn er hele meningen med livet. Det viktigste og beste man kan få her i livet. Det å være en fotballstjerne er en parentes i forhold.
Bare for folk som ikke er fornøyde med sitt eget liv.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: lør mai 27, 2023 12:52 pm
DuncanE skrev: lør mai 27, 2023 12:39 pm
tbb skrev: lør mai 27, 2023 9:13 am

Tror det. Og han er visst også i en småbarnsfase, og sånn sett kan jeg veldig godt forstå om han foretrekker å være i London.
Kan jeg ikke forstå, Manchester er jo perfekt for småbarn. London not so much. Men så var det der med besteforeldre og sånt.
Alfaomega. I tillegg er det veldig mange fine områder litt utenfor sentrum. Hangeland bodde i Richmond da han spilte i Fulham. Flott område, og veldig velegnet for den fasen i livet.
Ja, dette vet nok du bedre enn meg. Er ikke så godt kjent i London. Men jeg forstår jo at man ikke behøver å vokse opp i Oxford Street.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Saliph skrev: lør mai 27, 2023 11:41 pm
Jolla skrev: lør mai 27, 2023 10:40 pm
Saliph skrev: lør mai 27, 2023 12:41 pm Jeg skjønner ikke at folk vil seg selv så vondt at de får barn.
Barn er hele meningen med livet. Det viktigste og beste man kan få her i livet. Det å være en fotballstjerne er en parentes i forhold.
Bare for folk som ikke er fornøyde med sitt eget liv.
Noe nedlatende. Vanskelig å forstå for de som ikke har prøvd det. Men så respekterer jeg selvsagt den beslutningen. For barna er iallfall ikke tjent med foreldre som helst burde sluppet.

Saliph

Legg inn av Saliph »

DuncanE skrev: søn mai 28, 2023 2:37 am
Saliph skrev: lør mai 27, 2023 11:41 pm
Jolla skrev: lør mai 27, 2023 10:40 pm

Barn er hele meningen med livet. Det viktigste og beste man kan få her i livet. Det å være en fotballstjerne er en parentes i forhold.
Bare for folk som ikke er fornøyde med sitt eget liv.
Noe nedlatende. Vanskelig å forstå for de som ikke har prøvd det. Men så respekterer jeg selvsagt den beslutningen. For barna er iallfall ikke tjent med foreldre som helst burde sluppet.
Enig, veldig unødvendig kommentar av Jolla

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»