Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
trønderen

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av trønderen »

Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 5:46 pm
fugletitteren skrev: tor jun 29, 2023 8:49 am
Bongis skrev: ons jun 28, 2023 11:56 pm Jeg er enig i at Mount ikke er den aller mest sexy spilleren vi kunne fått. Men med vårt budsjett så skjønner jeg hvorfor vi ikke kan være med på en Rice budrunde. Synes egentlig det er veldig rart at vi ikke har flere rykter om spillere ut. Chelsea har jo snart offloadet halve stallen sin. Det er egentlig vi også nødt til for å klargjøre stallen til neste sesong. Rett og slett for å få de spillerne vi har lyst til.

Hvis vi klarer å selge vekk, så kan vi være med på en kane runde. Hvis mulig.
At chelsea har offloadet halve stallen til SA er ingen prestasjon
Likevel var det altså en eller gjøk som sprang inn i tråden deres og meddelte at han nærmest fikk ereksjon av hvordan de håndterte overgangsvinduet. Hvis det var herifra han kom fra så håper jeg han aldri kommer tilbake igjen.
Meg?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

trønderen skrev: tor jun 29, 2023 9:29 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 29, 2023 5:46 pm
fugletitteren skrev: tor jun 29, 2023 8:49 am

At chelsea har offloadet halve stallen til SA er ingen prestasjon
Likevel var det altså en eller gjøk som sprang inn i tråden deres og meddelte at han nærmest fikk ereksjon av hvordan de håndterte overgangsvinduet. Hvis det var herifra han kom fra så håper jeg han aldri kommer tilbake igjen.
Meg?
Husker ikke hvem det var. Men det var åpenbart stor beundring for at saudiene hadde oppdaget en enorm mengde daukjøtt i Chelsea og kjøpte alt de kom over til overpris. Fordi pris ikke betyr noenting i et statlig sportsvaskingsprosjekt. Kast penger ut vinduet og få inn mest mulig kjente navn.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

peraleks skrev: tor jun 29, 2023 9:27 pm
InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 7:52 pm
Eddie skrev: tor jun 29, 2023 7:31 pm

Hva hadde han i Chelsea? Latterlig høy sum.
Til sammenligning har Rash som kjent i sin nye kontrakt £375' k pr uke, Sancho £300' k pr uke, så...!
Og samtidig en temmelig grei bidragsyter til at det bortimot vil bli umulig å bli kvitt han om ting ikke går veien.
Over 3-dobling av lønn er smått utrolig.
Samme blemma som alltid.

Men at man nå kanskje har to nye førstevalg klare tidlig i juli, er en forbedring fra shitshowet under OGS og Mou i det minste.

Jack

Legg inn av Jack »

Jeg er i London nu, hva vil dere at jeg skal si fra dere på fridiskusjon om jeg treffer på Mason Mount?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Jack skrev: tor jun 29, 2023 10:26 pm Jeg er i London nu, hva vil dere at jeg skal si fra dere på fridiskusjon om jeg treffer på Mason Mount?
Prøv Cavendish Avenue i St John's Wood. Men sist jeg skulle innom han så hadde han gjemt seg hos en mor i Portsmouth. Det var iallefall den offisielle unnskyldningen. Bortskjemt drittunge.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Tror Mount vil bli en fin oppgradering fra en aldrende Christian Eriksen. Besitter mange av de samme kvalitetene som dansken i form av blant annet god dødballfot og farlige langskudd.

Da Chelsea slo City i CL-finalen for 2 år siden var det Mount som serverte Havertz en nydelig målgivende pasning, kampens eneste mål.

qbah

Legg inn av qbah »

Ten Haag har hatt Onana tidligere ja. Makes sense.

Er han god nok? På annet enn å være meget habil med ball i beina altså.

Bjartesen

Legg inn av Bjartesen »

Synes prisen er drøy for en såpass middels spiller, spesielt mtp. hvor begrenset budsjettet er uten nevneverdig salg av spillere. Skulle heller sett pengene bli brukt på Onana+Ramos fra Benfica. Ellers trengs det en defensiv midtbanespiller som backup for Casemiro + kamper mot tøffere motstand. Gøy å se nye spillere inn før sesongoppkjøring, men skulle ønske de prioriterte annerledes, føler ikke dette var den mest prekære posisjonen å forsterke.

Hodor

Legg inn av Hodor »

qbah skrev: fre jun 30, 2023 12:11 am Ten Haag har hatt Onana tidligere ja. Makes sense.

Er han god nok? På annet enn å være meget habil med ball i beina altså.
Han er nok en stor oppgradering fra De Gea. Tøffere (bedre) i feltarbeidet enn det vi har i dag. På strek tror jeg ikke vi vil merke noen forskjell. Langt bedre med ball i beina, som du er inne på. Som sweeper er jeg usikker men vil nesten anta Onana er bedre

Viste også i CL finalen at han presterer under press

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hodor skrev: fre jun 30, 2023 12:23 am
qbah skrev: fre jun 30, 2023 12:11 am Ten Haag har hatt Onana tidligere ja. Makes sense.

Er han god nok? På annet enn å være meget habil med ball i beina altså.
Han er nok en stor oppgradering fra De Gea. Tøffere (bedre) i feltarbeidet enn det vi har i dag. På strek tror jeg ikke vi vil merke noen forskjell. Langt bedre med ball i beina, som du er inne på. Som sweeper er jeg usikker men vil nesten anta Onana er bedre

Viste også i CL finalen at han presterer under press
Onana virker meget god på strek, ikke bare med ballen i beina. Fantastisk sesong for Inter. Som er den eneste i en stor liga. Og der ligger kanskje usikkerhetsmomentet. Ingen vet hvor god han vil være over tid på et slikt nivå. United må ta stilling til om de vil prioritere keeperplassen såpass hardt at de vil gjøre ham til en av verdens dyreste keepere, for Inter trenger ikke å selge. Med Mount og Onana inn så blir det iallefall ikke mye penger igjen til andre.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Har aldri sett Rasmus Højlund spille før, så valgte å se denne og synes han virker meget spennende:



Fullt klar over at til og med spillere som Bebe og Manucho kunne sett ut som world beaters på YouTube. Uansett virker dansken å være en ganske komplett spiss og hans ballbehandling minnet meg veldig om en viss Robin van Persie. Stort pluss at han visstnok er en skikkelig United-fan.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Højlund hadde en periode etter VM hvor han var en av verdens beste spisser, men sesongen sett over ett så synes jeg han har hatt hakket for mange kamper hvor han er usynlig til at jeg vil gi ham noe "world beater"-stempel enda. Selv om han er en av de mest lovende spissene i verden.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: fre jun 30, 2023 12:55 am Højlund hadde en periode etter VM hvor han var en av verdens beste spisser, men sesongen sett over ett så synes jeg han har hatt hakket for mange kamper hvor han er usynlig til at jeg vil gi ham noe "world beater"-stempel enda. Selv om han er en av de mest lovende spissene i verden.
Ser han er verdsatt til 45 mill euro hos transfermarkt.
I forhold til at Napoli raskt skal langt over 100 mill euro for Osimhen, mens Tottenham er harde som få i forhold til Kane så slår dansken meg som et veldig greit kjøp. Slår han ikke til vil man ikke ha brukt all verdens og man kan nok glatt selge han videre for 20-30 mill euro, slår han til har man en kvalitetsspiss for 10 + år til røverkjøppris.

Saliph

Legg inn av Saliph »

peraleks skrev: tor jun 29, 2023 9:27 pm
InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 7:52 pm
Eddie skrev: tor jun 29, 2023 7:31 pm

Hva hadde han i Chelsea? Latterlig høy sum.
Til sammenligning har Rash som kjent i sin nye kontrakt £375' k pr uke, Sancho £300' k pr uke, så...!
Og samtidig en temmelig grei bidragsyter til at det bortimot vil bli umulig å bli kvitt han om ting ikke går veien.
Over 3-dobling av lønn er smått utrolig.
Nja, han var jo ekstremt underbetalt i Chelsea da, gitt at han hadde blitt kåret til årets spiller to ganger. Ble vel så vidt jeg har skjønt tilbudt £200k i uka av Chelsea, men ville (forståelig nok) ha samme lønn som Reece James (£250k), og det får han nå i United.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Frustrasjonen til Man Utd-fans over at man henter Mason Mount er absurd. Tilsynelatende førstevalget til EtH. Angivelig sterk interesse fra Liverpool, Arsenal og Bayern. Trodde man det skulle bli billig?

Ikke vært veldig fan av angriperen Mount. Mer optmist vedrørende indreløperen. Men uansett full tillit til EtH på denne. Hadde nok vært mer skeptisk til en Eredivise-spiller, men her henter man PL-proven med, i mine øyne, perfekt bakgrunn og profil. En som har lykkes for et lag i toppen i PL, vært med å vinne CL og er 24 år. (Jeg liker faktisk også at man henter han etter en dårlig sesong.)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jeg stoler på ETH.

That is all.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Mount og Onana inn. Blir jo fort over 100mill pund det, mener å ha lest at budsjettet var 120?
Går Maguire, McT og Fred for rundt 100 mon tro? 40+40+30?
Får vi til det så har klubben midler til å hente en toppspiss muligens..

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: fre jun 30, 2023 6:46 am Frustrasjonen til Man Utd-fans over at man henter Mason Mount er absurd. Tilsynelatende førstevalget til EtH. Angivelig sterk interesse fra Liverpool, Arsenal og Bayern. Trodde man det skulle bli billig?

Ikke vært veldig fan av angriperen Mount. Mer optmist vedrørende indreløperen. Men uansett full tillit til EtH på denne. Hadde nok vært mer skeptisk til en Eredivise-spiller, men her henter man PL-proven med, i mine øyne, perfekt bakgrunn og profil. En som har lykkes for et lag i toppen i PL, vært med å vinne CL og er 24 år. (Jeg liker faktisk også at man henter han etter en dårlig sesong.)
Ja, det er faktisk ikke verre. Muppets gonna muppet. Og disse sofavurderingene får vi jo hvert bidige vindu, hvor enkelte utviser langt mer kunnskaper enn manager og scouter.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: tor jun 29, 2023 6:29 pm
Saliph skrev: tor jun 29, 2023 5:42 pm Virker som vi går for dophuet Onana, meldes av blant annet Romano.
Hadde foretrukket Costa (aller helst Maignan), men...
Tror Maignan er den eneste jeg ville følt meg trygg på. Tror det kan bli mye støy rundt keeperspillet til både Costa og Onana. Særlig Onana kan se litt uryddig ut, men virker hvertfall cocky nok til ikke å bry seg.

I tillegg tror jeg det er ekstra viktig med en keeper som passer inn. Tror det er vanskeligere å gjøre tiltak som «veier opp» der enn andre steder. Sånn sett kan jeg forstå at keeperne blir dyrere.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: fre jun 30, 2023 12:54 pm
DuncanE skrev: tor jun 29, 2023 6:29 pm
Saliph skrev: tor jun 29, 2023 5:42 pm Virker som vi går for dophuet Onana, meldes av blant annet Romano.
Hadde foretrukket Costa (aller helst Maignan), men...
Tror Maignan er den eneste jeg ville følt meg trygg på. Tror det kan bli mye støy rundt keeperspillet til både Costa og Onana. Særlig Onana kan se litt uryddig ut, men virker hvertfall cocky nok til ikke å bry seg.

I tillegg tror jeg det er ekstra viktig med en keeper som passer inn. Tror det er vanskeligere å gjøre tiltak som «veier opp» der enn andre steder. Sånn sett kan jeg forstå at keeperne blir dyrere.
Ja, Maignan er er et klart førstevalg. Med Onana vet vi det kommer til å bli tabber, slik han har servert stort sett hele karrieren (foruten siste sesong hvor det har vært overraskende få). Vi har jo hatt talentfulle keepere innom i United tidligere, hvor tabbene har kommet og dette mer eller mindre har knekt spilleren. Så vi får håpe psyken er på topp. Costa er talentfull, og har riktig profil.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

andzyyyy skrev: fre jun 30, 2023 9:59 am Mount og Onana inn. Blir jo fort over 100mill pund det, mener å ha lest at budsjettet var 120?
Går Maguire, McT og Fred for rundt 100 mon tro? 40+40+30?
Får vi til det så har klubben midler til å hente en toppspiss muligens..
Ja, man vil kunne lese så mangt. Ingen - ingen - kjenner budsjettet, utover klubben. Jeg har lest vel så troverdige artikler som peker på et sannsynlig budsjett (begrenset av FFP) på ca 200m. I tillegg kommer salg.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

andzyyyy skrev: fre jun 30, 2023 9:59 am Mount og Onana inn. Blir jo fort over 100mill pund det, mener å ha lest at budsjettet var 120?
Går Maguire, McT og Fred for rundt 100 mon tro? 40+40+30?
Får vi til det så har klubben midler til å hente en toppspiss muligens..
Man kan handle for 100 til om man selger disse tre ifølge kilder som har regnet på det i forhold til FFP.
Sist redigert av Hetfield den fre jun 30, 2023 1:27 pm, redigert 1 gang totalt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Saliph skrev: fre jun 30, 2023 4:04 am
peraleks skrev: tor jun 29, 2023 9:27 pm
InsVerderben skrev: tor jun 29, 2023 7:52 pm

Til sammenligning har Rash som kjent i sin nye kontrakt £375' k pr uke, Sancho £300' k pr uke, så...!
Og samtidig en temmelig grei bidragsyter til at det bortimot vil bli umulig å bli kvitt han om ting ikke går veien.
Over 3-dobling av lønn er smått utrolig.
Nja, han var jo ekstremt underbetalt i Chelsea da, gitt at han hadde blitt kåret til årets spiller to ganger. Ble vel så vidt jeg har skjønt tilbudt £200k i uka av Chelsea, men ville (forståelig nok) ha samme lønn som Reece James (£250k), og det får han nå i United.
Jeg ser den(Dere sitter også på betydelig mye mer kunnskap om hvor god Mount faktisk er enn meg).
Kunne jo vært en potensiell mulighet der til å eventuelt være på den restriktive siden men igjen så er det jo et annet spørsmål her om hvor mye konkurranse som var inne i bildet, det er naturlig at det blir såpass mye hvis det var mange rundt beinet.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

DuncanE skrev: fre jun 30, 2023 1:09 pm
tbb skrev: fre jun 30, 2023 12:54 pm
DuncanE skrev: tor jun 29, 2023 6:29 pm

Hadde foretrukket Costa (aller helst Maignan), men...
Tror Maignan er den eneste jeg ville følt meg trygg på. Tror det kan bli mye støy rundt keeperspillet til både Costa og Onana. Særlig Onana kan se litt uryddig ut, men virker hvertfall cocky nok til ikke å bry seg.

I tillegg tror jeg det er ekstra viktig med en keeper som passer inn. Tror det er vanskeligere å gjøre tiltak som «veier opp» der enn andre steder. Sånn sett kan jeg forstå at keeperne blir dyrere.
Ja, Maignan er er et klart førstevalg. Med Onana vet vi det kommer til å bli tabber, slik han har servert stort sett hele karrieren (foruten siste sesong hvor det har vært overraskende få). Vi har jo hatt talentfulle keepere innom i United tidligere, hvor tabbene har kommet og dette mer eller mindre har knekt spilleren. Så vi får håpe psyken er på topp. Costa er talentfull, og har riktig profil.
Enig i at Maignan hadde vært gull. Costa har jeg ikke sett noe av, men leser jo at han blir omtalt som en allerede god keeper med stort potensiale. Onana er jeg litt usikker på, men har trua på at han er en kompetent keeper. Kanskje ikke blandt de aller beste, men en oppgradering på det vi har. Virker som et kompromiss mellom kvaliteter man ønsker seg i laget og det budsjettet som er til rådighet. Løslig basert på en håndfull kamper fra Serie A og Champions League ;)

peraleks

Legg inn av peraleks »

andzyyyy skrev: fre jun 30, 2023 9:59 am Mount og Onana inn. Blir jo fort over 100mill pund det, mener å ha lest at budsjettet var 120?
Går Maguire, McT og Fred for rundt 100 mon tro? 40+40+30?
Får vi til det så har klubben midler til å hente en toppspiss muligens..
I følge transfermarkt er verdien på Maguire og Fred £ 20 mill hver, Mct £ 25 mill igjen.
Skulle jeg tippet noe der så tenker jeg mer i retning av at Fred enten sitter ut kontrakten hans til neste år hos dere eller klubben får til noe i siste liten med en totalramme på £ 10 mill. Skulle potensielt vært mulig å få Maguire ut for £ 15 mill, McT den som jeg anser som mest sannsynlig at man faktisk kan få £ 20-25 mill for. 4 år yngre enn de to andre.

Det kan potensielt sett bety £ 45-50 mill inn dette vinduet om man er så heldig å får solgt alle.

Hodor

Legg inn av Hodor »

peraleks skrev: fre jun 30, 2023 1:31 pm
andzyyyy skrev: fre jun 30, 2023 9:59 am Mount og Onana inn. Blir jo fort over 100mill pund det, mener å ha lest at budsjettet var 120?
Går Maguire, McT og Fred for rundt 100 mon tro? 40+40+30?
Får vi til det så har klubben midler til å hente en toppspiss muligens..
I følge transfermarkt er verdien på Maguire og Fred £ 20 mill hver, Mct £ 25 mill igjen.
Skulle jeg tippet noe der så tenker jeg mer i retning av at Fred enten sitter ut kontrakten hans til neste år hos dere eller klubben får til noe i siste liten med en totalramme på £ 10 mill. Skulle potensielt vært mulig å få Maguire ut for £ 15 mill, McT den som jeg anser som mest sannsynlig at man faktisk kan få £ 20-25 mill for. 4 år yngre enn de to andre.

Det kan potensielt sett bety £ 45-50 mill inn dette vinduet om man er så heldig å får solgt alle.
Vil tro vi også får 15-20 mill for Henderson til Forrest.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Tror fort at Mount blir en kjempesuksess. Har endel attribute som vi trenger inn på laget.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

TrueTopRed skrev: fre jun 30, 2023 5:59 pm Tror fort at Mount blir en kjempesuksess. Har endel attribute som vi trenger inn på laget.
Vil bli en større oppgradering på Eriksen enn mange tror.

Sistnevnte er for treg og veik defensivt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

55-60 på Mount. 55-60ish på Onana/keeper. 55-+Spiss.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Blir vel fort Mount, Onana og Højlund. Mer enn det så det må nok selges først.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»