Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
fugletitteren

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av fugletitteren »

Saliph skrev: søn jun 25, 2023 7:58 pm Jeg synes det er litt dårlig gjort av Chelsea å ikke la Mount få overgangen til drømmeklubben sin.
Håper inderlig ryktene om at man dropper Mount og går for Caicedo stemmer.

To litt ulike spillertyper, men Caicedo kan bli pur verdensklasse, Mount er en god spiller ikke noe mer.
Ser at han kan passe inn i ETH sitt system, men for prisen chelsea virker å forlange, glem det. Han er ikke av den klassen at man da ikke kan se andre steder. Enkelt og greit.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lezah skrev: søn jun 25, 2023 8:25 pm
Saliph skrev: søn jun 25, 2023 7:58 pm Jeg synes det er litt dårlig gjort av Chelsea å ikke la Mount få overgangen til drømmeklubben sin.
Til Al-Hilal Jihad?
Hvis ikke det smutthullet der snart gjøres noe med, er det bare å gi opp.. sikkert vært planen til chelsea/Boehly hele veien slik han brukte penger sist vindu. Offloade alle floppene til overpris til SA. Fy faen for noe drit PL har blitt, får bare håpe at de viser handlekraft nå. Spørsmålet er om villigheten er der.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Eddie skrev: søn jun 25, 2023 11:19 pm

Hva hadde dere foretrukket. Mount og Rabiot eller kun Caicedo?
Tror det er en grunn til at Mount tilsynelatende er førstevalget. At man ønsker at to av de tre på midten (Mount og Bruno) er god på små flater, kan presse høyt, god arbeidskapasitet og også kan få til noe ved å trekke bredt i banen. Altså at tanken er å spille mer en 433 enn 4231. Med Rabiot eller Caicedp blir det i større grad en 4231 vil jeg tro. I en slik oppstilling vil Casemiro kunne ha friere tøyler til å bidra framover, noe han har løst på en god måte i sesongen som var.

Tviler på at vi henter to av disse tre. Men 1 er kanskje sannsynlig. Og hvis det blir Caicedo eller Rabiot vil vi stille opp moe annerledes enn om det blir Mount, tror jeg. Tror dét er grunnen til at Mount tilsynelatende er førstevalget, selv om Caicedo isolert er et mer spennende kjøp

For å svare på spørsmålet ditt: Litt 50-50. Blir ikke akkurat vill i nikkersen av Mount eller Rabiot. Men mulig førstnevnte passer ETH sin visjon bedre enn Caicedo, gitt at vi allerede har Casemiro

Jack

Legg inn av Jack »


Jack

Legg inn av Jack »

United nekter å betale mer for Mount. Sier rett ut at de er lei av klubber smeller på en såkalt "United-tax" på overganger. Endelig har de tatt til vett!

Briefer videre gjennom Stone at hvis Chelsea ikke jekker den idiotiske prisen på Mount vil klubben by på Caicedo for å drive opp prisen for Chelsea. Her ser vi endelig en tydelig endring i strategi!


Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Deilig. Chelsea har brukt penger som fulle sjømenn siste året og så skal de liksom krangle over £10M. Når de i tillegg driver tett samarbeid med Saudi :D

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Megapixsel skrev: man jun 26, 2023 2:10 pm Deilig. Chelsea har brukt penger som fulle sjømenn siste året og så skal de liksom krangle over £10M. Når de i tillegg driver tett samarbeid med Saudi :D
Er dem vel unt!
Kommer de ikke på gli får vi (som nevnt av andre) søke etter alternativer noe vi også virker å ha gjort.
Koker vel ned til hvor hissig United er på akkurat Mount og "kabalen" må gå opp for f.eks. å skulle betale nærmere £80 mill for Caicedo er for jævla drøyt...!

De må til h...... lære, men kjenner jeg klubben rett overbetaler vi uansett....!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack skrev: man jun 26, 2023 1:56 pm United nekter å betale mer for Mount. Sier rett ut at de er lei av klubber smeller på en såkalt "United-tax" på overganger. Endelig har de tatt til vett!

Briefer videre gjennom Stone at hvis Chelsea ikke jekker den idiotiske prisen på Mount vil klubben by på Caicedo for å drive opp prisen for Chelsea. Her ser vi endelig en tydelig endring i strategi!

Håper vi faktisk vil ha spilleren dersom vi byr!:)

lsklars

Legg inn av lsklars »

Eddie skrev: man jun 26, 2023 4:29 pm
Hadde United virkelig hadde vært interessert hadde prisen vært det dobbelte.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »


Strålende deal. Bedre å sende han ut med en kraftig buy-back clause enn å holde på ham når man er usikre på om han var nivået inn eller å presse ut noen ekstra millioner uten buy-back clause. Mer av dette takk.

Saliph

Legg inn av Saliph »


Saliph

Legg inn av Saliph »

Rabiot forlenget med Juve, så da blir det ikke ham.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Med nyheten om at klubben trekker seg fra kontrakten med De Gea så må vel det bety at vi har kommet langt i arbeidet med en ny keeper. Onana er blitt heftig linket den siste tiden. Litt stillere rundt Costa og Raya, men noe må jo være på gang.

qbah

Legg inn av qbah »

Saliph skrev: tir jun 27, 2023 3:04 pm
Smått dramatisk og kanskje noe komisk også.

qbah

Legg inn av qbah »

Bayern har prøvd seg på Kane og fått nei.

Virker som vi ikke har vært i nærheten av noe konkret bud. Er vi helt ute der? Kjipt i så fall.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Drit i Mount. Stjel Caicedo fra Chelsea i stedet for!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Man er visstnok også i forhandlinger om Onana, Inter vil ha en avgjørelse innen en ukes tid.

Ymse italienske kilder dog.
Eddie skrev: ons jun 28, 2023 2:01 pm I følge flere twitter sources så var vi tidlig ute med følere for å sjekke om det var noe reel sjanse, ble raskt klart at det ikke var mulig å til noe med Levy så man gikk videre fort, så man slipper å bruke tid på noe som i realiteten ikke er mulig å få gjennom.
Ser ut til at Levy vil selge til utlandet forståelig nok, men Bayern må nok opp i tre-sifret.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Hetfield skrev: ons jun 28, 2023 5:35 pm Man er visstnok også i forhandlinger om Onana, Inter vil ha en avgjørelse innen en ukes tid.

Ymse italienske kilder dog.
Eddie skrev: ons jun 28, 2023 2:01 pm I følge flere twitter sources så var vi tidlig ute med følere for å sjekke om det var noe reel sjanse, ble raskt klart at det ikke var mulig å til noe med Levy så man gikk videre fort, så man slipper å bruke tid på noe som i realiteten ikke er mulig å få gjennom.
Ser ut til at Levy vil selge til utlandet forståelig nok, men Bayern må nok opp i tre-sifret.
Tror kanskje Levy i såfall har forregnet seg og ingen utenfor PL er vel klare for å bla opp slike summer.

Vinduet er åpent en stund til og det kan selvfølgelig bli en overgang, men så "satte", "stuck-up & tight ass - personer" som Levy&Kane er, finnes det kanskje ikke så mange av og Kane går fort for "halva priset" i januar-2024....!?
Ønsker lykke til. 😉

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

InsVerderben skrev: ons jun 28, 2023 6:15 pm
Tror kanskje Levy i såfall har forregnet seg og ingen utenfor PL er vel klare for å bla opp slike summer.

Vinduet er åpent en stund til og det kan selvfølgelig bli en overgang, men så "satte", "stuck-up & tight ass - personer" som Levy&Kane er, finnes det kanskje ikke så mange av og Kane går fort for "halva priset" i januar-2024....!?
Ønsker lykke til. 😉
Er Harry Kane en "stuck up & tight ass"-person?

peraleks

Legg inn av peraleks »

DuncanE skrev: ons jun 28, 2023 6:31 pm
InsVerderben skrev: ons jun 28, 2023 6:15 pm
Tror kanskje Levy i såfall har forregnet seg og ingen utenfor PL er vel klare for å bla opp slike summer.

Vinduet er åpent en stund til og det kan selvfølgelig bli en overgang, men så "satte", "stuck-up & tight ass - personer" som Levy&Kane er, finnes det kanskje ikke så mange av og Kane går fort for "halva priset" i januar-2024....!?
Ønsker lykke til. 😉
Er Harry Kane en "stuck up & tight ass"-person?
Om noe virker Kane altfor grei.
Merk her at Levy har solgt både Modric og Bale tidligere til RM etter at begge pushet for en overgang, mener å huske at Modric la inn transfer request mens Bale nærmest var rett rundt hjørnet.

Problemet i mine øyne ligger mer i det at Kane er tålelig gammel, temmelig stiv pris og det er i praksis kun BM, RM, PSG og til dels Barcelona utenfor PL som kan rettferdiggjøre en slik overgang. Samtidig har Barcelona Lewandowski, BM har Sane men vurderer nok flere alternativer nå, mens PSG og RM sitter litt på gjerdet i forhold til Mbappe.

Så man prøver seg nok litt frem her, men det blir neppe særlig fart rundt Harry Kane(Om det i det hele tatt blir noe) før man nærmer seg August og en av de 3 klubbene over skulle stå vanskelig til i forhold til en klar 9'er.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

peraleks skrev: ons jun 28, 2023 6:44 pm
DuncanE skrev: ons jun 28, 2023 6:31 pm
InsVerderben skrev: ons jun 28, 2023 6:15 pm
Tror kanskje Levy i såfall har forregnet seg og ingen utenfor PL er vel klare for å bla opp slike summer.

Vinduet er åpent en stund til og det kan selvfølgelig bli en overgang, men så "satte", "stuck-up & tight ass - personer" som Levy&Kane er, finnes det kanskje ikke så mange av og Kane går fort for "halva priset" i januar-2024....!?
Ønsker lykke til. 😉
Er Harry Kane en "stuck up & tight ass"-person?
Om noe virker Kane altfor grei.
Merk her at Levy har solgt både Modric og Bale tidligere til RM etter at begge pushet for en overgang, mener å huske at Modric la inn transfer request mens Bale nærmest var rett rundt hjørnet.

Problemet i mine øyne ligger mer i det at Kane er tålelig gammel, temmelig stiv pris og det er i praksis kun BM, RM, PSG og til dels Barcelona utenfor PL som kan rettferdiggjøre en slik overgang. Samtidig har Barcelona Lewandowski, BM har Sane men vurderer nok flere alternativer nå, mens PSG og RM sitter litt på gjerdet i forhold til Mbappe.

Så man prøver seg nok litt frem her, men det blir neppe særlig fart rundt Harry Kane(Om det i det hele tatt blir noe) før man nærmer seg August og en av de 3 klubbene over skulle stå vanskelig til i forhold til en klar 9'er.
Støttes. Alle 3 avsnitt ;) Jeg er ellers av den oppfatning at Kane er en sympatisk fyr, uten at jeg på noen som helst måte vet noe om dette.

qbah

Legg inn av qbah »

Klarer ikke å se for meg Kane i Bayern. Vanskelig å se for meg at han gidder det. Generelt utenfor England.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Tipper Kane er keen på å ta rekorden til Shearer, noe jeg tror han klarer.

Det hadde vært drømmen å fått inn han, men det virker umulig.

peraleks

Legg inn av peraleks »

DuncanE skrev: ons jun 28, 2023 6:47 pm
peraleks skrev: ons jun 28, 2023 6:44 pm
DuncanE skrev: ons jun 28, 2023 6:31 pm

Er Harry Kane en "stuck up & tight ass"-person?
Om noe virker Kane altfor grei.
Merk her at Levy har solgt både Modric og Bale tidligere til RM etter at begge pushet for en overgang, mener å huske at Modric la inn transfer request mens Bale nærmest var rett rundt hjørnet.

Problemet i mine øyne ligger mer i det at Kane er tålelig gammel, temmelig stiv pris og det er i praksis kun BM, RM, PSG og til dels Barcelona utenfor PL som kan rettferdiggjøre en slik overgang. Samtidig har Barcelona Lewandowski, BM har Sane men vurderer nok flere alternativer nå, mens PSG og RM sitter litt på gjerdet i forhold til Mbappe.

Så man prøver seg nok litt frem her, men det blir neppe særlig fart rundt Harry Kane(Om det i det hele tatt blir noe) før man nærmer seg August og en av de 3 klubbene over skulle stå vanskelig til i forhold til en klar 9'er.
Støttes. Alle 3 avsnitt ;) Jeg er ellers av den oppfatning at Kane er en sympatisk fyr, uten at jeg på noen som helst måte vet noe om dette.
Enig, tror han glatt kunne presset seg ut for 2 år siden om det virkelig sto på det.

Kan ellers fint se for meg at Kane har lyst på en overgang til både RM, BM, Barcelona og United for den sakens skyld.
Han vet nok selv fint hvor Tottenham ligger an i forhold til titler de neste årene nå og det er fullt ut forståelig at både en kraftig lønnsøkning samt muligheten til å ta en 2-3 år med titler frister.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Eddie skrev: ons jun 28, 2023 8:37 pm
Kjedelig. Synd å brenne såpass mye av et tilsynelatende begrenset transferbudsjett på en spiller som er på hylle 2.
Forsterker troppen, men ikke 11ern. I hvertfall ikke vesentlig. Da er 55 mill pund, mtp kontraktslengde i overkant.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

fugletitteren skrev: ons jun 28, 2023 9:24 pm
Eddie skrev: ons jun 28, 2023 8:37 pm
Kjedelig. Synd å brenne såpass mye av et tilsynelatende begrenset transferbudsjett på en spiller som er på hylle 2.
Forsterker troppen, men ikke 11ern. I hvertfall ikke vesentlig. Da er 55 mill pund, mtp kontraktslengde i overkant.
Hylle 2 faktisk. Fullstendig uenig, svært begeistra for spilleren. Ikke er det mine penger. Og jeg ville ikke drømt om at jeg på noe som helst vis har mer peiling på fotball enn ETH.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

DuncanE skrev: ons jun 28, 2023 10:46 pm
fugletitteren skrev: ons jun 28, 2023 9:24 pm
Eddie skrev: ons jun 28, 2023 8:37 pm
Kjedelig. Synd å brenne såpass mye av et tilsynelatende begrenset transferbudsjett på en spiller som er på hylle 2.
Forsterker troppen, men ikke 11ern. I hvertfall ikke vesentlig. Da er 55 mill pund, mtp kontraktslengde i overkant.
Hylle 2 faktisk. Fullstendig uenig, svært begeistra for spilleren. Ikke er det mine penger. Og jeg ville ikke drømt om at jeg på noe som helst vis har mer peiling på fotball enn ETH.
Ingen her inne har nok mer peiling på fotball enn ETH, men skal vi stoppe å diskutere av den grunn?
Ikke mine penger argumentet er alltid like spennende. Hvis du leser det i sammenheng med et tilsynelatende begrenset transferbudsjett, som jeg også skrev, samt at man MÅ ha spiss samt helst en stopper og helst en midtbanespiller til, så skjønner du sikkert hvor jeg vil hen.. Jeg mener prioriteringen er feil og er heller ikke overbevist av Mount. Det siste kan man selvsagt være uenig i, og håper heller du har rett enn meg, uten at det endrer noe pt.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

fugletitteren skrev: ons jun 28, 2023 11:08 pm
DuncanE skrev: ons jun 28, 2023 10:46 pm
fugletitteren skrev: ons jun 28, 2023 9:24 pm

Kjedelig. Synd å brenne såpass mye av et tilsynelatende begrenset transferbudsjett på en spiller som er på hylle 2.
Forsterker troppen, men ikke 11ern. I hvertfall ikke vesentlig. Da er 55 mill pund, mtp kontraktslengde i overkant.
Hylle 2 faktisk. Fullstendig uenig, svært begeistra for spilleren. Ikke er det mine penger. Og jeg ville ikke drømt om at jeg på noe som helst vis har mer peiling på fotball enn ETH.
Ingen her inne har nok mer peiling på fotball enn ETH, men skal vi stoppe å diskutere av den grunn?
Ikke mine penger argumentet er alltid like spennende. Hvis du leser det i sammenheng med et tilsynelatende begrenset transferbudsjett, som jeg også skrev, samt at man MÅ ha spiss samt helst en stopper og helst en midtbanespiller til, så skjønner du sikkert hvor jeg vil hen.. Jeg mener prioriteringen er feil og er heller ikke overbevist av Mount. Det siste kan man selvsagt være uenig i, og håper heller du har rett enn meg, uten at det endrer noe pt.
Eg er enig med deg her Fugletitteren, har ikkje brukt ein kalori på å følge med på vinduet til nå, å godt er det. Eg liker Mount og stoler på ETH sine vurderinger rundt han. Men uten ein klar 9er tror eg vi havner utenfor topp 4 neste sesong. Det gjør det enda verre å tette gapet City har i løpet av noen sesonger.

Men det er enkelte ting som virkelig skurrer i denne klubben, vi har da flere spillere vi bør kunne få solgt, Liverpool har jo vært flink til å selge unna dødkjøttet til okei pris under Klopp. Vi har jo flere spillere som holder ett okei PL nivå som burde vært interessant for mange klubber. Den sportslige delen i klubben er pill rotten virker det som, nada og ingenting skjer hverken inn eller ut. Tror eg bare fortsetter å nyte sommerferien uten å bruke for mange kalorier på United.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg er enig i at Mount ikke er den aller mest sexy spilleren vi kunne fått. Men med vårt budsjett så skjønner jeg hvorfor vi ikke kan være med på en Rice budrunde. Synes egentlig det er veldig rart at vi ikke har flere rykter om spillere ut. Chelsea har jo snart offloadet halve stallen sin. Det er egentlig vi også nødt til for å klargjøre stallen til neste sesong. Rett og slett for å få de spillerne vi har lyst til.

Hvis vi klarer å selge vekk, så kan vi være med på en kane runde. Hvis mulig.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

fugletitteren skrev: ons jun 28, 2023 11:08 pm
DuncanE skrev: ons jun 28, 2023 10:46 pm
fugletitteren skrev: ons jun 28, 2023 9:24 pm

Kjedelig. Synd å brenne såpass mye av et tilsynelatende begrenset transferbudsjett på en spiller som er på hylle 2.
Forsterker troppen, men ikke 11ern. I hvertfall ikke vesentlig. Da er 55 mill pund, mtp kontraktslengde i overkant.
Hylle 2 faktisk. Fullstendig uenig, svært begeistra for spilleren. Ikke er det mine penger. Og jeg ville ikke drømt om at jeg på noe som helst vis har mer peiling på fotball enn ETH.
Ingen her inne har nok mer peiling på fotball enn ETH, men skal vi stoppe å diskutere av den grunn?
Ikke mine penger argumentet er alltid like spennende. Hvis du leser det i sammenheng med et tilsynelatende begrenset transferbudsjett, som jeg også skrev, samt at man MÅ ha spiss samt helst en stopper og helst en midtbanespiller til, så skjønner du sikkert hvor jeg vil hen.. Jeg mener prioriteringen er feil og er heller ikke overbevist av Mount. Det siste kan man selvsagt være uenig i, og håper heller du har rett enn meg, uten at det endrer noe pt.
Jeg synes det alltid er spennende når folk diskuterer overganger som om det var deres penger som skulle benyttes. Du tenker et evtl kjøp av Mount vil legge lokk på, eller idet minste begrense, mulighetene for å kjøpe en spiss og midtstopper? Det kan jeg aldri i verden tenke meg, EtH ser selvsagt det samme som vi ser i så måte. Ingen av oss vet hvor begrenset dette mye omtalte transferbudsjettet er. Vi gjør våre antagelser, basert på diverse gjettinger av journalister med tvilsom tilgang til informasjon. Det er utenkelig at vi går for Mount, isteden for å hente spiss og stopper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»