Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
Landsem

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av Landsem »

David Raya på vei inn? Brentford har kjøpt ny keeper Flekken fra tyske Freiburg

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: tir mai 30, 2023 5:57 pm
InsVerderben skrev: tir mai 30, 2023 2:35 pm
Lezah skrev: tir mai 30, 2023 2:17 pm For cirka.... 3 år siden hadde det at Leicester rykket ned gitt med svimmelhet pga tanken på at Ndidi kunne vært tilgjengelig til en ikke ukristelig sum. Ikke like begeistret nå som da, men tror at en ny start vil være fint for ham. Fortsatt kun 26 år.
Bosman-spiller pr 30/6 ser det ut som og hvorfor ikke om han duger?
Kontrakt til sommeren 24. Tielemans er derimot Bosman denne sommeren.
Selvfølgelig riktig.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Landsem skrev: ons mai 31, 2023 11:23 am David Raya på vei inn? Brentford har kjøpt ny keeper Flekken fra tyske Freiburg
Ingenting konkret om Raya inn etter det har sett, men ETH har jo antydet at det må være skikkelig konkurranse keeperplassen også så det ligger vel litt i kortene at noe kommer til å skje.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hetfield skrev: ons mai 31, 2023 10:40 am
Får vi solgt (Til markedsverdi jfr transfermarkt) og blir kvitt lønna til Henderson, AwB, Fred, Maguire og McTom kan vi generere oppimot 120 mill i regnskapet for neste sesong.

Det er nok til å hente inn og lønne Min Jae, Frimpong, Rabiot og Hojlund f.eks
Vi får aldri markedsverdien her, men lista kan utvides med Martial, Telles, EB, Jones etc (god del usikre kort som Elanga og div yngre spillere). Tbb og jeg diskuterte dette og var kanskje litt uenige om realistisk "income", men i all fall 100 mill inn bør kunne funke. Og lønnsreduksjonen blir stor.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: ons mai 31, 2023 12:05 pm
Hetfield skrev: ons mai 31, 2023 10:40 am
Får vi solgt (Til markedsverdi jfr transfermarkt) og blir kvitt lønna til Henderson, AwB, Fred, Maguire og McTom kan vi generere oppimot 120 mill i regnskapet for neste sesong.

Det er nok til å hente inn og lønne Min Jae, Frimpong, Rabiot og Hojlund f.eks
Vi får aldri markedsverdien her, men lista kan utvides med Martial, Telles, EB, Jones etc (god del usikre kort som Elanga og div yngre spillere). Tbb og jeg diskuterte dette og var kanskje litt uenige om realistisk "income", men i all fall 100 mill inn bør kunne funke. Og lønnsreduksjonen blir stor.
Nei det er sant. Det var et optimistisk anslag.

Den blir enorm om man får solgt alle uten å etterbetale de ut kontraktstiden, kommer på over 1 mill i uka!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Hetfield skrev: ons mai 31, 2023 12:40 pm
Lezah skrev: ons mai 31, 2023 12:05 pm
Hetfield skrev: ons mai 31, 2023 10:40 am
Får vi solgt (Til markedsverdi jfr transfermarkt) og blir kvitt lønna til Henderson, AwB, Fred, Maguire og McTom kan vi generere oppimot 120 mill i regnskapet for neste sesong.

Det er nok til å hente inn og lønne Min Jae, Frimpong, Rabiot og Hojlund f.eks
Vi får aldri markedsverdien her, men lista kan utvides med Martial, Telles, EB, Jones etc (god del usikre kort som Elanga og div yngre spillere). Tbb og jeg diskuterte dette og var kanskje litt uenige om realistisk "income", men i all fall 100 mill inn bør kunne funke. Og lønnsreduksjonen blir stor.
Nei det er sant. Det var et optimistisk anslag.

Den blir enorm om man får solgt alle uten å etterbetale de ut kontraktstiden, kommer på over 1 mill i uka!
Lønn, ja.
Biter oss nok dessverre i ræva ved eventuelle salg og som kjent er halvgode/skadede spillere med topplønn ingen god salgsvare, så dette er "gammal skit" som vil påvirke oss enda.

EtH og klubben har gjort tildels store endringer og om det muligens er lite rom for endringer ang lønn om man vil ha de beste, får man håpe de i det minste kjøper klokere!

taknina

Legg inn av taknina »

Detvareingang skrev: ons mai 31, 2023 1:04 am Satt å tenkte litt på ein ting, det er enn stund siden vi hadde ein virkelig 1er i klubben, enn spiller som var den alle snakka om, siste var vel RVP? Har vært mangelvare på sånne spillere i klubben ei stund nå, Cantona, Rooney, RVN, Ronaldo(første periode) og Beckham var jo sånne type spillere for å nevne noen.

Tror Kane hadde fått ein sånn status om han hadde komt, har ein magefølelse på at han ville tatt enda ett steg i United. Men tror ikkje han kommer, der tror eg Levy er på bakbeina for lenge siden.

Hadde vært gøy å fått ein sånn type inn i laget igjen. Vi hadde aldri vunnet ligaen uten RVP i siste sesongen til SAF.
Jeg og er redd for at Kane er just what the doctor ordered for United og hadde villt løftet laget veldig. Hadde vært ei vitamininnsprøytning som hadde fått nøkkelspillre som har hatt glimrende sesong denne ssongen til å performed enda noen hakk bedre neste. Og løftet spessielt borteformen i vesentlig grad.

Forøvrig så tror jeg at om du hadde spurt spillere som spilte mot United den tiden og folk som fulgte fotball tett da og gjerne før og senere også så hadde navnet Ryan Giggs kommet opp først hos overaskende mange og før de du har ramset opp her.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

taknina skrev: ons mai 31, 2023 2:00 pm
Detvareingang skrev: ons mai 31, 2023 1:04 am Satt å tenkte litt på ein ting, det er enn stund siden vi hadde ein virkelig 1er i klubben, enn spiller som var den alle snakka om, siste var vel RVP? Har vært mangelvare på sånne spillere i klubben ei stund nå, Cantona, Rooney, RVN, Ronaldo(første periode) og Beckham var jo sånne type spillere for å nevne noen.

Tror Kane hadde fått ein sånn status om han hadde komt, har ein magefølelse på at han ville tatt enda ett steg i United. Men tror ikkje han kommer, der tror eg Levy er på bakbeina for lenge siden.

Hadde vært gøy å fått ein sånn type inn i laget igjen. Vi hadde aldri vunnet ligaen uten RVP i siste sesongen til SAF.
Jeg og er redd for at Kane er just what the doctor ordered for United og hadde villt løftet laget veldig. Hadde vært ei vitamininnsprøytning som hadde fått nøkkelspillre som har hatt glimrende sesong denne ssongen til å performed enda noen hakk bedre neste. Og løftet spessielt borteformen i vesentlig grad.

Forøvrig så tror jeg at om du hadde spurt spillere som spilte mot United den tiden og folk som fulgte fotball tett da og gjerne før og senere også så hadde navnet Ryan Giggs kommet opp først hos overaskende mange og før de du har ramset opp her.
Giggs er såklart blandt disse, eg nevner bare noen navn som eksempel. Poenget var at vi mangler denne type spiller i United. Vi har ikkje ein skikkelig 1er, den spilleren alle ungene har på drakta, som alle vil kopiere på skulen etc. eg vokste opp med Cantona, den auraen og typen han var. Spilte alltid med ene kragen opp, rett og slett siden eg ville være Cantona.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Har Brentford opsjon på 1 år til? Kontrakten til Raya går vel ut sommeren 24, en prislapp på £40mill er ikke akkurat småtteri

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

taknina skrev: ons mai 31, 2023 2:00 pm
Detvareingang skrev: ons mai 31, 2023 1:04 am Satt å tenkte litt på ein ting, det er enn stund siden vi hadde ein virkelig 1er i klubben, enn spiller som var den alle snakka om, siste var vel RVP? Har vært mangelvare på sånne spillere i klubben ei stund nå, Cantona, Rooney, RVN, Ronaldo(første periode) og Beckham var jo sånne type spillere for å nevne noen.

Tror Kane hadde fått ein sånn status om han hadde komt, har ein magefølelse på at han ville tatt enda ett steg i United. Men tror ikkje han kommer, der tror eg Levy er på bakbeina for lenge siden.

Hadde vært gøy å fått ein sånn type inn i laget igjen. Vi hadde aldri vunnet ligaen uten RVP i siste sesongen til SAF.
Jeg og er redd for at Kane er just what the doctor ordered for United og hadde villt løftet laget veldig. Hadde vært ei vitamininnsprøytning som hadde fått nøkkelspillre som har hatt glimrende sesong denne ssongen til å performed enda noen hakk bedre neste. Og løftet spessielt borteformen i vesentlig grad.

Forøvrig så tror jeg at om du hadde spurt spillere som spilte mot United den tiden og folk som fulgte fotball tett da og gjerne før og senere også så hadde navnet Ryan Giggs kommet opp først hos overaskende mange og før de du har ramset opp her.
Tror det er en arkaisk forestilling.
EtH og United har krigere og flere 1'ere utpå banen som Martinez, Shaw, DDG, Varane, Casemiro, Bruno, Antony, Rash og Garnacho men ingen som er den SUVERNE 1'ren!

Den neste Messi kan selvfølgelig dukke opp men måten fotball spilles på nå gir kanskje mindre plass/behov for slike?
Laget og kollektivet vinner gjennom en lang sesong med 60+ kamper om man er med i alt og ikke enkeltspillere&trollmenn.

Savner intet i United annet enn en jevnt sterk tropp med flere 1'ere og ikke 1 enkelt "trollmann...!"

Bongis

Legg inn av Bongis »

Herrera nevnte i uno podkasten at hvis han skulle hatt ansvar for spillerlogistikken, så ville han bygget stammen, eller foundation som han sa. Jeg tolker det som arbeidshesrer. Ikke nødvendigvis stjerner, men spillere man trenger for et gull lag. Han nevnte også å ha to spillere for hver posisjon.

Jeg tenker personlig at vi egentlig ikke har alt for mange hull i elleveren, men at det er rotasjonsspillerne som ikke er god nok. Vi trenger 22 spillere som er gode nok for topp 4. og det er det som skiller oss fra City.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Bongis skrev: ons mai 31, 2023 4:33 pm Herrera nevnte i uno podkasten at hvis han skulle hatt ansvar for spillerlogistikken, så ville han bygget stammen, eller foundation som han sa. Jeg tolker det som arbeidshesrer. Ikke nødvendigvis stjerner, men spillere man trenger for et gull lag. Han nevnte også å ha to spillere for hver posisjon.

Jeg tenker personlig at vi egentlig ikke har alt for mange hull i elleveren, men at det er rotasjonsspillerne som ikke er god nok. Vi trenger 22 spillere som er gode nok for topp 4. og det er det som skiller oss fra City.
Og i det perspektivet flere klubber enn United.....!

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

InsVerderben skrev: ons mai 31, 2023 3:16 pm
taknina skrev: ons mai 31, 2023 2:00 pm
Detvareingang skrev: ons mai 31, 2023 1:04 am Satt å tenkte litt på ein ting, det er enn stund siden vi hadde ein virkelig 1er i klubben, enn spiller som var den alle snakka om, siste var vel RVP? Har vært mangelvare på sånne spillere i klubben ei stund nå, Cantona, Rooney, RVN, Ronaldo(første periode) og Beckham var jo sånne type spillere for å nevne noen.

Tror Kane hadde fått ein sånn status om han hadde komt, har ein magefølelse på at han ville tatt enda ett steg i United. Men tror ikkje han kommer, der tror eg Levy er på bakbeina for lenge siden.

Hadde vært gøy å fått ein sånn type inn i laget igjen. Vi hadde aldri vunnet ligaen uten RVP i siste sesongen til SAF.
Jeg og er redd for at Kane er just what the doctor ordered for United og hadde villt løftet laget veldig. Hadde vært ei vitamininnsprøytning som hadde fått nøkkelspillre som har hatt glimrende sesong denne ssongen til å performed enda noen hakk bedre neste. Og løftet spessielt borteformen i vesentlig grad.

Forøvrig så tror jeg at om du hadde spurt spillere som spilte mot United den tiden og folk som fulgte fotball tett da og gjerne før og senere også så hadde navnet Ryan Giggs kommet opp først hos overaskende mange og før de du har ramset opp her.
Tror det er en arkaisk forestilling.
EtH og United har krigere og flere 1'ere utpå banen som Martinez, Shaw, DDG, Varane, Casemiro, Bruno, Antony, Rash og Garnacho men ingen som er den SUVERNE 1'ren!

Den neste Messi kan selvfølgelig dukke opp men måten fotball spilles på nå gir kanskje mindre plass/behov for slike?
Laget og kollektivet vinner gjennom en lang sesong med 60+ kamper om man er med i alt og ikke enkeltspillere&trollmenn.

Savner intet i United annet enn en jevnt sterk tropp med flere 1'ere og ikke 1 enkelt "trollmann...!"
Tar gjerne flere 1ere eg. Pr dags dato har vi jo ingen. Bruno var muligvis i nærheten av det i starten. Casemiro er også i nærheten. Eg personlig hadde likt å hatt 1 eller flere av denne typen.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Detvareingang skrev: ons mai 31, 2023 6:17 pm
InsVerderben skrev: ons mai 31, 2023 3:16 pm
taknina skrev: ons mai 31, 2023 2:00 pm

Jeg og er redd for at Kane er just what the doctor ordered for United og hadde villt løftet laget veldig. Hadde vært ei vitamininnsprøytning som hadde fått nøkkelspillre som har hatt glimrende sesong denne ssongen til å performed enda noen hakk bedre neste. Og løftet spessielt borteformen i vesentlig grad.

Forøvrig så tror jeg at om du hadde spurt spillere som spilte mot United den tiden og folk som fulgte fotball tett da og gjerne før og senere også så hadde navnet Ryan Giggs kommet opp først hos overaskende mange og før de du har ramset opp her.
Tror det er en arkaisk forestilling.
EtH og United har krigere og flere 1'ere utpå banen som Martinez, Shaw, DDG, Varane, Casemiro, Bruno, Antony, Rash og Garnacho men ingen som er den SUVERNE 1'ren!

Den neste Messi kan selvfølgelig dukke opp men måten fotball spilles på nå gir kanskje mindre plass/behov for slike?
Laget og kollektivet vinner gjennom en lang sesong med 60+ kamper om man er med i alt og ikke enkeltspillere&trollmenn.

Savner intet i United annet enn en jevnt sterk tropp med flere 1'ere og ikke 1 enkelt "trollmann...!"
Tar gjerne flere 1ere eg. Pr dags dato har vi jo ingen. Bruno var muligvis i nærheten av det i starten. Casemiro er også i nærheten. Eg personlig hadde likt å hatt 1 eller flere av denne typen.
Ok og ha en god kveld! 😉

Jack

Legg inn av Jack »

Pavard linkes. Har avslått ny kontrakt hos Bayern og vil ha nye utfordringer.




Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Var høyt ettertraktet det året han gikk til Bayern ihvertfall.

Komfortabel både som høyreback og stopper.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Pavard inn hadde ihvertfall gitt veldig bra balanse på HB om vi selger AWB. Dalot som offensive alternativet, og Pavard som motsatt

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg ville ha brukt Pavard som høyre midtstopper i den backtreeren jeg snakket om når jeg nevnte Timber. I hvert fall den samme rollen i laget.

Jeg ville heller ha hentet Timber.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Virker som det blir Mount


Jack

Legg inn av Jack »

I alle dager.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Saliph skrev: ons mai 31, 2023 11:40 pm Virker som det blir Mount

Jeg liker Mount, men sliter litt med å se hvordan han skal passe inn. Ser umiddelbart ikke helt behovet for han.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Snodig. Alltid sett på Mount som litt meningsløs, litt Lingard/Cleverly opptatt med med å se opptatt ut på banen.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Bustyvel skrev: tor jun 01, 2023 7:45 am
Saliph skrev: ons mai 31, 2023 11:40 pm Virker som det blir Mount

Jeg liker Mount, men sliter litt med å se hvordan han skal passe inn. Ser umiddelbart ikke helt behovet for han.
Positivt å få en engelskmann inn, men håper prisen ikke er for voldsom da...

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Ligger også ann til Pavard slik ståa er nå.

Da kan man stryke Kim Jae og Timber.
Mjordan23 skrev: tor jun 01, 2023 9:13 am Positivt å få en engelskmann inn, men håper prisen ikke er for voldsom da...
Man trenger et alternativ med mer frekvens i beina og større motor enn Eriksen på midten, gjør oss mindre avhengig av Bruno defensivt i de fulle 90 min, i tilegg til at man mister en drøss med homegrown spillere i sommer.

Da gir Mount delvis mening men ja, håper prisen ikke er så mye over 50-55 mill.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Hetfield skrev: tor jun 01, 2023 9:20 am Ligger også ann til Pavard slik ståa er nå.

Da kan man stryke Kim Jae og Timber.
Mjordan23 skrev: tor jun 01, 2023 9:13 am Positivt å få en engelskmann inn, men håper prisen ikke er for voldsom da...
Man trenger et alternativ med mer frekvens i beina og større motor enn Eriksen på midten, gjør oss mindre avhengig av Bruno defensivt i de fulle 90 min, i tilegg til at man mister en drøss med homegrown spillere i sommer.

Da gir Mount delvis mening men ja, håper prisen ikke er så mye over 50-55 mill.
Ja, enig her. Kan ikke betale særlig mye mer iallefall. Med tanke på homegrown-spillere hadde det jo også vært gull å fått Greenwood tilbake. Nærmer seg vel avgjørelse på det også snart....

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Harduetforslag skrev: tor jun 01, 2023 7:55 am Snodig. Alltid sett på Mount som litt meningsløs, litt Lingard/Cleverly opptatt med med å se opptatt ut på banen.
Enig. Ikke noe fan i utgangspunktet. Synes han mangler x-faktor/flair/spisskompetanse som angriper.

Liker imidlertid å hente en PL-proven spiller på 24 år. Virker dessuten veldig populær blant veldig mange trenere (Tuchel, Klopp, EtH). Ser også at han har blitt kåret til årets spiller på laget han har spilt for i fire av de siste syv sesongene han har spilt fotball (Chelsea U18 som vant alt, Twente og Chelseax2). Det var nok både Lingard/Cleverley et stykke unna. Så han har åpenbart noe mer ved seg enn hva jeg har fått med meg.

Har også litt tillit til EtH. Særlig når det ikke er en nederlender eller Eredivise-spiller.

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

Mjordan23 skrev: tor jun 01, 2023 9:37 am Med tanke på homegrown-spillere hadde det jo også vært gull å fått Greenwood tilbake.
Gull? Personlig håper jeg at vi aldri ser ham i United-drakt igjen.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Jallaskar skrev: tor jun 01, 2023 11:32 am
Mjordan23 skrev: tor jun 01, 2023 9:37 am Med tanke på homegrown-spillere hadde det jo også vært gull å fått Greenwood tilbake.
Gull? Personlig håper jeg at vi aldri ser ham i United-drakt igjen.
Tenker hovedsaklig fra ett sportslig ståsted, så får klubben avgjøre om det er riktig eller ei.

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: tor jun 01, 2023 12:00 pm
Mer spennende og i mine øyne (joda, in ET we trust) riktigere prioritering enn Mount. Fyren er United-supporter også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»