Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
TrueTopRed

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av TrueTopRed »

Hetfield skrev: fre jun 30, 2023 6:21 pm Vil bli en større oppgradering på Eriksen enn mange tror.

Sistnevnte er for treg og veik defensivt.
Definitivt. For liten motor nå på eldre dager.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: lør jul 01, 2023 9:21 am
Hetfield skrev: fre jun 30, 2023 6:21 pm Vil bli en større oppgradering på Eriksen enn mange tror.

Sistnevnte er for treg og veik defensivt.
Definitivt. For liten motor nå på eldre dager.
Ja.
Drøyt 2 år siden kollapsen, nektet Serie-A spill høsten-21 og et langt skadefravær nå i 2023.
Sånt sitter i, og mer dess eldre man blir naturlig nok. Med det sagt kan han selvfølgelig fortsatt komme sterkt tilbake og levere framover, og håper på et par gode sesonger til i United!

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

InsVerderben skrev: lør jul 01, 2023 11:49 am
TrueTopRed skrev: lør jul 01, 2023 9:21 am
Hetfield skrev: fre jun 30, 2023 6:21 pm Vil bli en større oppgradering på Eriksen enn mange tror.

Sistnevnte er for treg og veik defensivt.
Definitivt. For liten motor nå på eldre dager.
Ja.
Drøyt 2 år siden kollapsen, nektet Serie-A spill høsten-21 og et langt skadefravær nå i 2023.
Sånt sitter i, og mer dess eldre man blir naturlig nok. Med det sagt kan han selvfølgelig fortsatt komme sterkt tilbake og levere framover, og håper på et par gode sesonger til i United!
Han er fremdeles en fryktelig god spillefordeler, men det blir for mye ansvar defensivt i en toer.

En rolle ala Scholes hadde etter comebacket fra benk kunne vært noe.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Wa11in skrev: fre jun 30, 2023 1:24 pm
tbb skrev: fre jun 30, 2023 6:46 am Frustrasjonen til Man Utd-fans over at man henter Mason Mount er absurd.
Helt enig. Super spiller, som allerede har bevist mye, men likevel fort kan ha et gir eller to til inne. ETH er en fyr jeg tror kan få til det. Ung, engelsk, og med kvaliteter som kan formes slik at han kan løse litt ulike roller, alt etter som hva United ønsker fra han. Og prisen er vel ikke så verst, er den vel?

Nei, dette er et irriterende godt kjøp tror jeg.

E9, et godt kjøp og er ikke irritert! ;)

EtH sitt valg og argumentet om prisen og at det er "for mye gitt at han kun hadde ett år igjen av kontrakten" foteller oss nøyaktig hva?!
Joda, gratis om ett år men kunne glatt ha blitt solgt til andre i mellomtiden og tror ikke Ten Hag setter sin plan for United på vent for å spare penger, det er ikke hans jobb.

Mount er fortsatt bare 24 år, har gode egenskaper og kvaliteter som er beskrevet av xperter opp&i mente, er landslagsspiller, ønsket seg til United og er en forsterkning, og i forhold til kjøpene av f.ek. Maguire, Sancho og Antony, betaler vi for mye...?!

Vi har selvfølgelig erfart hva de er verdt, gitt at de har fullført sesonger for klubben og Mount har til gode å bevise noe!
Så det er kanskje mer relevant å skule til f.eks. Gunners, og er ikke Mount verdt ca 57% av hva de har betalt for Declan Rice....?!

Vi får se og velkommen, Mason Mount! :D

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Liker at man selger flere talenter ganske kjapt med sell on nå som må utvikle seg over flere år enn bare på lån, var dårlige på det før EtH kom.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg har sett nøyaktig null minutter av Højlund, så det eneste jeg vet om spilleren er fakta. Men det som gjør en evt signering veldig spennende er alder og prospekt. Vi trenger egentlig en topp tier Spiss, men det har vi verken mulighet eller råd til. Derfor så er det gøy med en up and comming spiss i tillegg til Rashford/Martial. Tenk hvis vi har fått en toppspiss til en "billig" penge om noen år? Tenk hvis vi kjøper en spiss som ville blitt solgt for 100-150m om 5-10 år? Selvsagt kun håp, og med United er sjansene på promillenivå. Men alikevel, vi har ETH! :p

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Da er vi også linket til Nederlands landslagskeeper Justin Bijlow fra Feyenoord som alternativ til Onana.


DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bongis skrev: lør jul 01, 2023 10:16 pm Jeg har sett nøyaktig null minutter av Højlund, så det eneste jeg vet om spilleren er fakta. Men det som gjør en evt signering veldig spennende er alder og prospekt. Vi trenger egentlig en topp tier Spiss, men det har vi verken mulighet eller råd til. Derfor så er det gøy med en up and comming spiss i tillegg til Rashford/Martial. Tenk hvis vi har fått en toppspiss til en "billig" penge om noen år? Tenk hvis vi kjøper en spiss som ville blitt solgt for 100-150m om 5-10 år? Selvsagt kun håp, og med United er sjansene på promillenivå. Men alikevel, vi har ETH! :p
Nå krever jo Atalanta 85mill, i såfall ikke helt urimelig om han skulle bli solgt videre for over 100.

Bongis

Legg inn av Bongis »

DuncanE skrev: søn jul 02, 2023 12:06 am
Bongis skrev: lør jul 01, 2023 10:16 pm Jeg har sett nøyaktig null minutter av Højlund, så det eneste jeg vet om spilleren er fakta. Men det som gjør en evt signering veldig spennende er alder og prospekt. Vi trenger egentlig en topp tier Spiss, men det har vi verken mulighet eller råd til. Derfor så er det gøy med en up and comming spiss i tillegg til Rashford/Martial. Tenk hvis vi har fått en toppspiss til en "billig" penge om noen år? Tenk hvis vi kjøper en spiss som ville blitt solgt for 100-150m om 5-10 år? Selvsagt kun håp, og med United er sjansene på promillenivå. Men alikevel, vi har ETH! :p
Nå krever jo Atalanta 85mill, i såfall ikke helt urimelig om han skulle bli solgt videre for over 100.
Njaaah! Det er forskjell på fantasi og virkelighet. Hvis det blir overgang tipper jeg rundt50-60m og uansett om vi kjøper for 80 og selger for 100, så er det uansett en latterlig god deal. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste overgang der United har solgt for mer enn de har kjøpt. Ikke en eneste.

lund

Legg inn av lund »

Litt vanskelig å forstå hvorfor Højlund er så hypet som han er om bare ser på klubbstatistikken. 0 mål på 19 for FCK, 9 mål på 18 kamper for Sturm Graz og 9 mål på 32 kamper for Atalanta. Skal sies at jeg bare har sett hen på landslaget og der har hen vært god, men prislappen virker likevel litt vel høy.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Bongis skrev: søn jul 02, 2023 12:28 am
DuncanE skrev: søn jul 02, 2023 12:06 am
Bongis skrev: lør jul 01, 2023 10:16 pm Jeg har sett nøyaktig null minutter av Højlund, så det eneste jeg vet om spilleren er fakta. Men det som gjør en evt signering veldig spennende er alder og prospekt. Vi trenger egentlig en topp tier Spiss, men det har vi verken mulighet eller råd til. Derfor så er det gøy med en up and comming spiss i tillegg til Rashford/Martial. Tenk hvis vi har fått en toppspiss til en "billig" penge om noen år? Tenk hvis vi kjøper en spiss som ville blitt solgt for 100-150m om 5-10 år? Selvsagt kun håp, og med United er sjansene på promillenivå. Men alikevel, vi har ETH! :p
Nå krever jo Atalanta 85mill, i såfall ikke helt urimelig om han skulle bli solgt videre for over 100.
Njaaah! Det er forskjell på fantasi og virkelighet. Hvis det blir overgang tipper jeg rundt50-60m og uansett om vi kjøper for 80 og selger for 100, så er det uansett en latterlig god deal. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste overgang der United har solgt for mer enn de har kjøpt. Ikke en eneste.
Cristiano Ronaldo til Real Madrid.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bongis skrev: søn jul 02, 2023 12:28 am
DuncanE skrev: søn jul 02, 2023 12:06 am
Bongis skrev: lør jul 01, 2023 10:16 pm Jeg har sett nøyaktig null minutter av Højlund, så det eneste jeg vet om spilleren er fakta. Men det som gjør en evt signering veldig spennende er alder og prospekt. Vi trenger egentlig en topp tier Spiss, men det har vi verken mulighet eller råd til. Derfor så er det gøy med en up and comming spiss i tillegg til Rashford/Martial. Tenk hvis vi har fått en toppspiss til en "billig" penge om noen år? Tenk hvis vi kjøper en spiss som ville blitt solgt for 100-150m om 5-10 år? Selvsagt kun håp, og med United er sjansene på promillenivå. Men alikevel, vi har ETH! :p
Nå krever jo Atalanta 85mill, i såfall ikke helt urimelig om han skulle bli solgt videre for over 100.
Njaaah! Det er forskjell på fantasi og virkelighet. Hvis det blir overgang tipper jeg rundt50-60m og uansett om vi kjøper for 80 og selger for 100, så er det uansett en latterlig god deal. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste overgang der United har solgt for mer enn de har kjøpt. Ikke en eneste.
Vi har definitivt ikke vært gode på dette. Selv om en klubb som United sjelden kjøper, for å utvikle og selge videre. Men jeg skal hjelpe deg ;) De siste 8-9 sesongene har vi vel solgt: Buttner, Hernandez, Blind, Smalling og James for mer enn vi kjøpte de for. I samme periode har vi solgt spillere som vi selv har utviklet (og tjent penger på) som: Welbeck, Evans, McNair, Januzaj, Johnstone, Pereira og Garner. Mulig noen fler jeg ikke husker. Poenget ditt står seg selvsagt, men noen er det jo.

Forøvrig vil jeg mene at 80m for Højlund i sommer vil være en dårlig deal helt uavhengig av hva vi eventuelt måtte selge han for en gang i fremtiden.

Bongis

Legg inn av Bongis »

DuncanE skrev: søn jul 02, 2023 1:47 am
Bongis skrev: søn jul 02, 2023 12:28 am
DuncanE skrev: søn jul 02, 2023 12:06 am

Nå krever jo Atalanta 85mill, i såfall ikke helt urimelig om han skulle bli solgt videre for over 100.
Njaaah! Det er forskjell på fantasi og virkelighet. Hvis det blir overgang tipper jeg rundt50-60m og uansett om vi kjøper for 80 og selger for 100, så er det uansett en latterlig god deal. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste overgang der United har solgt for mer enn de har kjøpt. Ikke en eneste.
Vi har definitivt ikke vært gode på dette. Selv om en klubb som United sjelden kjøper, for å utvikle og selge videre. Men jeg skal hjelpe deg ;) De siste 8-9 sesongene har vi vel solgt: Buttner, Hernandez, Blind, Smalling og James for mer enn vi kjøpte de for. I samme periode har vi solgt spillere som vi selv har utviklet (og tjent penger på) som: Welbeck, Evans, McNair, Januzaj, Johnstone, Pereira og Garner. Mulig noen fler jeg ikke husker. Poenget ditt står seg selvsagt, men noen er det jo.

Forøvrig vil jeg mene at 80m for Højlund i sommer vil være en dårlig deal helt uavhengig av hva vi eventuelt måtte selge han for en gang i fremtiden.
Der var det noen ja :) jeg utelukket spillere fra egne rekker, men jeg glemte de du sa :) Ronaldo var jo litt flaut å glemme, men etter forrige periode så har jeg fortrengt den personen pga et visst intervju med en oppmerksomhetssyk Arsenal supporter! 80m er alt for mye, men kun fordi vi selger for mer enn vi kjøper i tenkt scenario. Men vi skal uansett ikke selge vår all time toppscorer! Haha, ok nå dro jeg den litt for langt.. :)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

lund skrev: søn jul 02, 2023 12:35 am Litt vanskelig å forstå hvorfor Højlund er så hypet som han er om bare ser på klubbstatistikken. 0 mål på 19 for FCK, 9 mål på 18 kamper for Sturm Graz og 9 mål på 32 kamper for Atalanta. Skal sies at jeg bare har sett hen på landslaget og der har hen vært god, men prislappen virker likevel litt vel høy.
Råmaterialet. Fysikk og teknikk.

I tillegg er det en del annet interessant ved han om en går dypere i tallene. Topp tre (?) i Serie A for involveringer i boksen per 90 min. Topp fem for npxg.

Enig i at det er begrenset hva man kan betale for dette. Også usikker på om Man Utd er et bra move for spilleren nå.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jeg er hypp på Højlund, stort potensiale og en kul signering. Men ikke faen om det skal bli til den prisen Atalanta angivelig har satt på ham.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Gonçalo Ramos må da være tilgjengelig for rundt 80 mill (regner med at det var euro dere snakket om?)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: søn jul 02, 2023 10:04 am Gonçalo Ramos må da være tilgjengelig for rundt 80 mill (regner med at det var euro dere snakket om?)
Jeg tror ikke Man Utd har noen planer om å bruke €80 mill på Højlund. Men personlig liker jeg nok Højlund bedre selv om usikkerheten der er større.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

tbb skrev: søn jul 02, 2023 6:46 am Råmaterialet. Fysikk og teknikk.
Jeg er en stor fan av å hente "råtalent" selv, men det er et spørsmål om "målteft" må være en del av råtalentet til en spiss.

Hvis man henter en kjemperask stopper på 2 meter og god pasningsfot er det lov å håpe at tiden vil gjøre at han tar bedre valg og blir enda bedre. "Van Dijk -reisen".

Jeg er usikker på om det er like selvfølgelig at en spiss som har "alt" (Bendtner 2.0) nødvendigvis skal bli mye bedre til å score mål etter hvert som tiden går. Vi kjenner godt til en annen spiller som hadde "alt" i Haaland, men han hadde også målteften fra tidlig alder. Samme med den belgiske utgaven (Lukaku) eller den andre norske storscoreren, Solskjær.

Det finnes unntak som finner målet senere (Drogba), men det finnes mange flere eksempler på at målproduksjonen synker (vesentlig) når spillerne avanserer til tøffere ligaer, selv om spilleren samtidig utvikler seg.

Så, jeg er også blant de som ikke har skjønt "greia" med Højlund. Jeg var mer imponert over Bendtner når han var på samme alder og forsåvidt også Tammy Abraham. Sistnevnte viser at man kan score bra med mål i ung alder, også i verdens tøffeste liga, og ha både høyde (1,94) og teknikk, uten at man nødvendigvis vil bli en ny Haaland i alder 25 år.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Orakelet skrev: søn jul 02, 2023 11:58 am
tbb skrev: søn jul 02, 2023 6:46 am Råmaterialet. Fysikk og teknikk.
Jeg er en stor fan av å hente "råtalent" selv, men det er et spørsmål om "målteft" må være en del av råtalentet til en spiss.

Hvis man henter en kjemperask stopper på 2 meter og god pasningsfot er det lov å håpe at tiden vil gjøre at han tar bedre valg og blir enda bedre. "Van Dijk -reisen".

Jeg er usikker på om det er like selvfølgelig at en spiss som har "alt" (Bendtner 2.0) nødvendigvis skal bli mye bedre til å score mål etter hvert som tiden går. Vi kjenner godt til en annen spiller som hadde "alt" i Haaland, men han hadde også målteften fra tidlig alder. Samme med den belgiske utgaven (Lukaku) eller den andre norske storscoreren, Solskjær.

Det finnes unntak som finner målet senere (Drogba), men det finnes mange flere eksempler på at målproduksjonen synker (vesentlig) når spillerne avanserer til tøffere ligaer, selv om spilleren samtidig utvikler seg.

Så, jeg er også blant de som ikke har skjønt "greia" med Højlund. Jeg var mer imponert over Bendtner når han var på samme alder og forsåvidt også Tammy Abraham. Sistnevnte viser at man kan score bra med mål i ung alder, også i verdens tøffeste liga, og ha både høyde (1,94) og teknikk, uten at man nødvendigvis vil bli en ny Haaland i alder 25 år.
Enig. Men i den forbindelse synes jeg tall som npxg og involveringer+skudd i boksen er interessant. Højlund var topp fem på disse parameterene. Mtp at dette var hans første sesong i Serie A, for et litt over middels lag, er det interessant for en tyveåring.

Det er en fellesnevner ved veldig mange store målscorere at de ikke lykkes helt med «høye målsnitt» på seniornivå før de er 22-23 år (Shearer, RvN, Nistelrooy, Henry). Kan også trekke frem Lewandowski om en ser bort fra det han gjorde på lavere nivå. Harry Kane var 21 år da det virkelig løsnet for han etter flere år på lavere nivå uten særlig mer enn en håndfull mål. Typer som Haaland og Lukaku er heller unntak (selv om jeg alltid har ment at Lukaku ikke er et godt eksempel på en komplett spiss da han har betydelige begrensninger).

Det er ikke noe man betaler €80 mill for. Men absolutt et interessant punt til en noe lavere sum.

Når det gjelder Bendtner og Abraham var begge spennende unge spillere. Førstnevnte hadde alltid utfordringer med egoet. Hvorfor ikke Abraham lykkes mer denne sesongen vet jeg ikke. Men liten tro på den treneren der. Når det er sagt, dersom temaet er «råtalent», har det alltid vært spørsmålstegn ved motorikken hans? Et eller annet med tyngdepunkt og kroppsbeherskelse som må legge begrensninger på det potensialet (sml med andre spisser av denne størrelsen).

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Orakelet skrev: søn jul 02, 2023 11:58 am
tbb skrev: søn jul 02, 2023 6:46 am Råmaterialet. Fysikk og teknikk.
Jeg er en stor fan av å hente "råtalent" selv, men det er et spørsmål om "målteft" må være en del av råtalentet til en spiss.

Hvis man henter en kjemperask stopper på 2 meter og god pasningsfot er det lov å håpe at tiden vil gjøre at han tar bedre valg og blir enda bedre. "Van Dijk -reisen".

Jeg er usikker på om det er like selvfølgelig at en spiss som har "alt" (Bendtner 2.0) nødvendigvis skal bli mye bedre til å score mål etter hvert som tiden går. Vi kjenner godt til en annen spiller som hadde "alt" i Haaland, men han hadde også målteften fra tidlig alder. Samme med den belgiske utgaven (Lukaku) eller den andre norske storscoreren, Solskjær.

Det finnes unntak som finner målet senere (Drogba), men det finnes mange flere eksempler på at målproduksjonen synker (vesentlig) når spillerne avanserer til tøffere ligaer, selv om spilleren samtidig utvikler seg.

Så, jeg er også blant de som ikke har skjønt "greia" med Højlund. Jeg var mer imponert over Bendtner når han var på samme alder og forsåvidt også Tammy Abraham. Sistnevnte viser at man kan score bra med mål i ung alder, også i verdens tøffeste liga, og ha både høyde (1,94) og teknikk, uten at man nødvendigvis vil bli en ny Haaland i alder 25 år.
Jeg er enig i dette. Det er usikkerheten med Højlund, selv om han gjør mye annet bra. Abraham er dog en medioker fotballspiller.

Bongis

Legg inn av Bongis »

I følge the sun (ja jeg vet det er elendig kilde) så skal vi legge inn et forbedret bud på £40m for Højlund. Hvis dette stemmer, så må jo man ha fått indikasjoner på at dette hvert fall er i nærheten av å bli godtatt. Det er €46.5m. Jeg tror vi ender opp med Højlund til slutt.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Ale skrev: søn jul 02, 2023 8:39 pm

Ville vært en drømmesignering.
I en ideal Unitedverden så hadde vi fått både Kane og Højlund. Så kunne Højlund rett og slett bare overtatt stafettpinnen. Jeg er veldig usikker på nivået til dagens Højlund. Men det ble vel påpekt tidligere i tråden om at Kane ikke slo ut i full blomst før i tidlig 20 års alderen heller. Var han i Leicester i denne alderen? Har ikke sjekket.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Bongis skrev: søn jul 02, 2023 12:28 am
DuncanE skrev: søn jul 02, 2023 12:06 am
Bongis skrev: lør jul 01, 2023 10:16 pm Jeg har sett nøyaktig null minutter av Højlund, så det eneste jeg vet om spilleren er fakta. Men det som gjør en evt signering veldig spennende er alder og prospekt. Vi trenger egentlig en topp tier Spiss, men det har vi verken mulighet eller råd til. Derfor så er det gøy med en up and comming spiss i tillegg til Rashford/Martial. Tenk hvis vi har fått en toppspiss til en "billig" penge om noen år? Tenk hvis vi kjøper en spiss som ville blitt solgt for 100-150m om 5-10 år? Selvsagt kun håp, og med United er sjansene på promillenivå. Men alikevel, vi har ETH! :p
Nå krever jo Atalanta 85mill, i såfall ikke helt urimelig om han skulle bli solgt videre for over 100.
Njaaah! Det er forskjell på fantasi og virkelighet. Hvis det blir overgang tipper jeg rundt50-60m og uansett om vi kjøper for 80 og selger for 100, så er det uansett en latterlig god deal. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste overgang der United har solgt for mer enn de har kjøpt. Ikke en eneste.
Fikk inn greit med penger for en Cristiano en tid tilbake.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mount blir nok offentliggjort imorgen, gjennomgår den medisinske testen på Carrington akkurat nå.

Hans ankomst:
► Show Spoiler

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Er det ikke rimelig tynt i forsvaret til United med Martinez, Varane (kjeks), Lindelof, Maguire (til salgs) og ingen bak der? Eller glemmer jeg noen?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Kærlighed skrev: man jul 03, 2023 12:32 pm Er det ikke rimelig tynt i forsvaret til United med Martinez, Varane (kjeks), Lindelof, Maguire (til salgs) og ingen bak der? Eller glemmer jeg noen?
Ble linket til stoppere tidlig, men inntil eierstiuasjonen er avklart er det spiss og keeper som er absolutt førsteprioritet nå etter en sentral midtbanespiller.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Kærlighed skrev: man jul 03, 2023 12:32 pm Er det ikke rimelig tynt i forsvaret til United med Martinez, Varane (kjeks), Lindelof, Maguire (til salgs) og ingen bak der? Eller glemmer jeg noen?
Er av samme oppfatning og håpet derfor inderlig på Kim Min-jae, som går til B.M.
Hadde vært 🎯 og vet ikke hvem EtH kikker på nå...

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kærlighed skrev: man jul 03, 2023 12:32 pm Er det ikke rimelig tynt i forsvaret til United med Martinez, Varane (kjeks), Lindelof, Maguire (til salgs) og ingen bak der? Eller glemmer jeg noen?
Som du sier er jo en av dem til salgs, man henter ikke inn noen før han er ute vil jeg tenke...og som nevnt ellers her har Shaw levert tidvis helt fenomenalt som stopper i 22-23. SÅ voldsomt tynt er det vel ikke. Selger vi, henter vi. Tror jeg. Mulig Vi også regner med at Varane-LM-VL-Shaw er ok dekning, noe det jo bør være oftere enn ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»