Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: søn jul 02, 2023 10:32 pm
Blir det CL-spill med en Kjellemann i mål?!
Må si jeg tviler på akkurat det. Jeg så ikke Vitesse mye denne sesongen, kanskje 2 kamper - om det. Kan ikke huske keeperen de hadde i de kampene, og ut ifra statistikkene jeg kan finne er jeg ikke imponert av noe annet enn at han heter Kjell og er større og gjerne tyngre enn Courtois.

Men i 20/21 så ble han jo faktisk vurdert til å være 2. keeper i Ajax som 21-åring, så det er jo noe. Og hvis RDZ velger å starte med ham i treningskampene, og ikke kjøper noen ny mann så velger jeg å stole på at han mener at han har funnet bautaen til Brighton.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Spørs på erstatterne. Mac Allister tror jeg går greit. Moder er tilbake fra skade, Dahoud har kommet inn som en veldig lignende profil som Maccern, og Billy Gilmour har blitt ett år eldre.

Caicedo blir vond å miste. Men de klarte jo i sin tid å erstatte Davy Pröpper og Dale Stephens med Bissouma og Caicedo. Så det er jo en klubb som jeg stoler på at vil klare neste utskiftning på midtbanen også. Rett som det er så drar de André fra Fluminense opp av hatten. Eller kanskje de går til Ecuador igjen og henter Zambrano eller Marco Angulo (selv om han vel bor i USA.)

IDK, but I think it will be good.

Men såklart vil det bli langt vanskeligere hvis de går igjennom dette vinduet og blir svekket heller enn styrket. Hvis de har ambisjoner om CL-spill så burde de ikke selge spillerne sine til konkurrenter, men heller prøve å bygge på suksessen med å gi RDZ det han ønsker.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: søn jul 02, 2023 10:24 pm
tbb skrev: søn jul 02, 2023 10:11 pm
Dermed står det mest sannsynlig mellom Man Utd og Chelsea i kampen om den siste CL-plassen i 23/24.
Du tror ikke at Brighton kan utfordre for den? Gitt at de beholder Caicedo og får inn en venstrefotet teknisk stopper som Colwill, Robert Renan eller Matvienko.

De skulle vel aller helst hatt en ny keeper også etter min mening, men mulig de kjører med Steele eller den voldsomt svære Kjell Scherpen denne sesongen. Ikke vet jeg.
Nei.

Det nåløyet er så trangt og Brighton kan være så flotte de bare klarer, når sesongen er ferdig, så er glasstaket til Brighton EL.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Brighton har vært et topp 5 lag i verden i 2023 etter min mening.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: man jul 03, 2023 10:05 am Brighton har vært et topp 5 lag i verden i 2023 etter min mening.
Helt topp det, men neste steg er tyngre, vanskeligere, og bare det å stå stille der de var/er å slåss mot tyngdekraften.

Nå var de ikke et topp 5 lag i verden heller, men det får være en annen diskusjon.

Mister Mac Callister, Colwell, Caicedo i alle fall. Keeperplassen er noe rot, og de skal spille 10-ish ekstra kamper neste sesong.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Oppdatering 03.07.23:

Inn:
Nkunku £53m (RB Leipzig - signert ifjor)
Jackson £32m (Villarreal)
Paez £17.5m (Independiente del Valle - kommer i 2025 - en del skal være add ons)
Ângelo £13m (Santos)
Diego Morais £0 (Benfica B)
Alex Matos £0 (Norwich U18)
Richards £? (Phoenix All Stars Football Academy - billig, kommer i 2024)

Samlet inn: £115.5m - 5 spillere inn i 23/24

Ut:
Havertz £67.5m (Arsenal)
Mount £60m (Man Utd)
Kovacic £30m (Man City)
Koulibaly £20.5m (Al-Hilal)
RLC £17m (Milan)
Mendy £17m (Al-Ahli)
Azpilicueta £0 (Atletico Madrid - fristilt fra kontrakt)
Kante (utgående kontrakt)
Felix (returnert fra lån)
Zakaria (returnert fra lån)
Bakayoko (frigitt)
Abu (frigitt)
Castillo (frigitt)
McClelland (frigitt)
Baxter (frigitt)
Lawrence (frigitt)
D. Sterling (frigitt)
Fiabema (frigitt)
Wady (frigitt)
Adegoke (frigitt)
Wareham (frigitt)
Haigh (frigitt)
Thomas (frigitt)
Tlemcani (frigitt)

Webster (lån Heerenveen)

Samlet ut: £212m - til sammen 25 spillere. Tar med add ons i prisene både inn og ut selv om det er stor forskjell i sannsynlighet for at de trigges.

Webster bekreftet av klubb og allerede i trening med Heerenveen. Tlemcani offisiell via hans IG. Azpi og Mount er vel 99% klar. Ziyech var på listen men avtalen falt sammen da Saudi-klubb fant kneproblemer på medical og tilbydde spiller kontrakt med redusert lønn som han takket nei til.

Mest sannsynlige pr nå:

Inn:
Caicedo £80-90m

Ellers ikke allverdens som er håndfast pr nå, håper vi holder oss noenlunde rolig istedenfor å hente typer vi ikke er sikker på.

Ut:
Lukaku (Inter - ryktes betalt lån med opsjon £25m)
Ziyech (Leter etter ny klubb etter at avtalen falt sammen)
CHO (£15m - Fulham, Forest og Milan skal være keen)
Baba Rahman (Gratis - på vei til PAOK ifølge Kinsella, om de kvaller til Europa blir det litt cash til Chelsea)
Pulisic (£21.5m bud fra Lyon ifølge Ornstein, Milan også keen men kun villig til å betale £10-12m ifølge rapportene)
Ampadu (Skal være til salgs for £10-12m - flere interessenter skal ha meldt seg)
Casadei (Lån - skal være flere tilbud på bordet og han vurderer hva som vil passe best)
Hutchinson (Lån - både klubb og spiller har visst bestemt seg for lån, får se hvor han velger å dra)
Aubameyang (Saudi? Vært stille rundt ham siste uken)
Maatsen (Salg eller lån - sannsynligvis salg dessverre, er masse interessenter)
Mendel-Idowu (Kontraktforslag, men kan fort forsvinne dessverre)
Mothersille (Skal ha takket nei til ny kontrakt og ønsker å prøve seg i Championship/europeisk klubb ifølge Felix Johnson)

I tillegg mener jeg det er sannsynlig at Vale (lån/salg), Anjorin (lån/salg), Sarr (vetta faen), Fofana (lån), Slonina (lån), Humphreys (lån) og Ângelo (lån) er ute til sesongstart. Jeg tror heller ikke Andrey Santos er klar for PL-spill denne sesongen, tipper han blir lånt ut.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Hvordan ser troppen vår ut pdd?

Har noen lyst å sette opp en slags startellever?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Inbetweener skrev: ons jun 28, 2023 6:16 pm Fått Here We Go på en brasilianer som fortsatt er i puberteten. 15 millioner euro. Tenke seg til om vi skulle kjekle med Brighton om de millionene rundt Caicedo, da, og heller ender opp med et andre- eller tredjevalg for den altfor viktige rollen som Enzos partner de neste par årene.
Slått meg til ro med at vi skal fortsette barnerovet og at Caicedo blir for dyr til slutt. Don’t care.



Nok en gang @Jolla trenger jeg din hjelp. Slik jeg har forstått det (løse Tweetah-kilder) skal Franca (klarer ikke en gang å skrive navnet hans riktig) gå inn som backup til tierposisjonen og på kanten.

Jeg har etterlyst at vi mangler en potet etter at Havertz og Mount ble solgt, men er denne gutten så god da (på FBRef er han det).

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Spennende rykte


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Spenstig video du delte, @Lew_Ashby

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: man jul 03, 2023 11:47 pm Spenstig video du delte, @Lew_Ashby
Hehe. Den med Boehly som jakter ungdom i Brasil med nett? Så den, syntes den var litt morsom, konkluderte med at den kanskje skulle få ligge.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Er det en kjøp 3 få en gratis kampanje borti Brazil om dagen?
Sist redigert av Lolzalot den tir jul 04, 2023 10:20 am, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lolzalot skrev: tir jul 04, 2023 10:10 am Er det en kjøpt 3 få en gratis kampanje borti Brazil om dagen?
Uten at jeg har helt koll på det så mener jeg å ha lest at det har vært noen endringer på registreringsregler som gjør at det er lettere å registrere spillere fra Sør-Amerika enn tidligere. Vil tippe at det er derfor man ser en økning av denne typen signeringer.

Alternativt så gror det ekstremt godt der borte for tiden.

Chelsea må jo ende opp med å ta en del av businessen til Porto og de andre portugisike lagene slik dere holder på.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

chelsea8 skrev: man jul 03, 2023 11:44 pm Spennende rykte
► Show Spoiler
Spennende, indeed.

Uten Gusto ville det gitt mye mening, men vi behøver vel ingen HB, all den tid vi har franskmannen? Og James da, innimellom. Og var det 2xACL på relativt kort tid, samme kne? Three strikes and you're out er ofte dealen der.

Wellé

Legg inn av Wellé »

KingsRoad skrev: tir jul 04, 2023 10:41 am
chelsea8 skrev: man jul 03, 2023 11:44 pm Spennende rykte
► Show Spoiler
Spennende, indeed.

Uten Gusto ville det gitt mye mening, men vi behøver vel ingen HB, all den tid vi har franskmannen? Og James da, innimellom. Og var det 2xACL på relativt kort tid, samme kne? Three strikes and you're out er ofte dealen der.
Elsker spilleren Livramento. Min type back, og har mye mer sansen for denne typen backer enn f.eks Zinchenko og White.

Betyr vel fort at man enten faser RJ inn i en ny rolle som ikke er så fysisk og at man kommer til å fortsette med svært offensive backer. "Dårlig nytt" for Mudryk vil jeg tro. Betyr at man kommer til å fortsette med å bruke backer i de ytre kanalene og at han derfor må spille mer inside forward enn kantspiller.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

Wellé skrev: tir jul 04, 2023 10:49 am
KingsRoad skrev: tir jul 04, 2023 10:41 am
chelsea8 skrev: man jul 03, 2023 11:44 pm Spennende rykte
► Show Spoiler
Spennende, indeed.

Uten Gusto ville det gitt mye mening, men vi behøver vel ingen HB, all den tid vi har franskmannen? Og James da, innimellom. Og var det 2xACL på relativt kort tid, samme kne? Three strikes and you're out er ofte dealen der.
Elsker spilleren Livramento. Min type back, og har mye mer sansen for denne typen backer enn f.eks Zinchenko og White.

Betyr vel fort at man enten faser RJ inn i en ny rolle som ikke er så fysisk og at man kommer til å fortsette med svært offensive backer. "Dårlig nytt" for Mudryk vil jeg tro. Betyr at man kommer til å fortsette med å bruke backer i de ytre kanalene og at han derfor må spille mer inside forward enn kantspiller.
James er veldig anvendelig, i tillegg til å være mye skadet, ér jo det.

Enig i at Livra er briljant, men dersom det er snakk om 2xACL på samme kne, så har jeg mine reservasjoner (usikker på om det faktisk er tilfellet, dog).

Uansett, det vi behøver er sentrale midtbanespillere. Når man ser på hva BHA klarte å klemme ut av Cucurella-sitronen (pun intended, om enn litt prematurt), så lurer jeg på hva de klarer å få for Cai... Håpet er at Chelsea som innkjøper er hakket mer beredt/bedre skodd denne gangen.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Leser at Romano mener at vi har foreslått 70 + 10 for Caicedo, i direkte samtaler med Brighton. Det avslo Bloom. Samtidig er Brighton på jakt etter en ny stopper på venstresiden, så det virker som om de har gitt opp Colwill for nå.

Vi møter Brighton i pre-season 22. juli. Verken vi eller Brighton er tjent med å ha denne situasjonen hengende over oss da. Står på mitt tips om at vi har funnet en enighet innen 15. juli. Total pris blir sikkert 80 + 10, altså mellom 80 mill (vår vurdering) og 100 mill (Brightons vurdering).

Synes måten Pochettino snakket på i går tydet på at han forventer noen inn relativt prompte. Dess tidligere dess bedre.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lolzalot skrev: tir jul 04, 2023 10:10 am Er det en kjøp 3 få en gratis kampanje borti Brazil om dagen?
Jeg lurer på om vi gjør noe veldig lurt (igjen). Det er påfallende hvor mange av Brasil-talentene som enten har en avtale med Barca allerede, eller ønsker å få en avtale med Barca. Det er nesten så vi prøver å bryte opp et monopol.

Det er selvsagt mange grunner til Barcas sin tiltrekningskraft for brasser (språk, klima, stor klubb osv), men en del av grunnen er de brasilianske legendene som har vært der tidligere (Ronaldo, Ronaldinhio, Rivaldo osv).

Vi kommer ikke til å klare å matche Barca på disse tingene i overskuelig fremtid, men vi kan i større grad bygge vår egen "brasse-vennlige" historie. Vi har nå en Brasil-legende i stallen (Silva) og forhåpentligvis flere fra neste generasjon (Santos & co).

For noen år siden hadde vi en brasilliansk gjeng i klubben ved Luiz, Willian, Ramires m.fl. Jeg lurer på om vi prøver å bygge opp en ny brasiliansk gjeng i klubben og at noe av tanken er at det vil lette fremtidige rekruttering av de største brasilianske talentene. Vi fikk ikke Endrick denne gangen, men kan vi klare å få den neste Endrick ved å styrke klubbens "Brasil-profil" de neste årene?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Orakelet skrev: tir jul 04, 2023 12:23 pm
Lolzalot skrev: tir jul 04, 2023 10:10 am Er det en kjøp 3 få en gratis kampanje borti Brazil om dagen?
Jeg lurer på om vi gjør noe veldig lurt (igjen). Det er påfallende hvor mange av Brasil-talentene som enten har en avtale med Barca allerede, eller ønsker å få en avtale med Barca. Det er nesten så vi prøver å bryte opp et monopol.

Det er selvsagt mange grunner til Barcas sin tiltrekningskraft for brasser (språk, klima, stor klubb osv), men en del av grunnen er de brasilianske legendene som har vært der tidligere (Ronaldo, Ronaldinhio, Rivaldo osv).

Vi kommer ikke til å klare å matche Barca på disse tingene i overskuelig fremtid, men vi kan i større grad bygge vår egen "brasse-vennlige" historie. Vi har nå en Brasil-legende i stallen (Silva) og forhåpentligvis flere fra neste generasjon (Santos & co).

For noen år siden hadde vi en brasilliansk gjeng i klubben ved Luiz, Willian, Ramires m.fl. Jeg lurer på om vi prøver å bygge opp en ny brasiliansk gjeng i klubben og at noe av tanken er at det vil lette fremtidige rekruttering av de største brasilianske talentene. Vi fikk ikke Endrick denne gangen, men kan vi klare å få den neste Endrick ved å styrke klubbens "Brasil-profil" de neste årene?
Jeg tror ikke det er Barca dere utkonkurrer, men heller de portugisike klubbene. Det er stort sett de som tidligere har hamstret inn de brasilianske (og andre sør-amerikanske) talentene.

Har aldri tenkt at Barcelona er en klubb som hamstrer inn brasilianske talenter. De henter mer den ferdige versjonen fra andre klubber. Unntaket er Neymar og nå Vitor Roque, men de faller ikke i samme kategori som de brassene dere kjøper nå.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: tir jul 04, 2023 10:49 am Betyr vel fort at man enten faser RJ inn i en ny rolle som ikke er så fysisk og at man kommer til å fortsette med svært offensive backer. "Dårlig nytt" for Mudryk vil jeg tro. Betyr at man kommer til å fortsette med å bruke backer i de ytre kanalene og at han derfor må spille mer inside forward enn kantspiller.

Jeg tror dette først og fremst handler om penger. Klubben mener Livramento er mer verdt enn klausulen og essensen i det vi gjør på overgangsmarkedet er å "samle på" yngre spillere som vi mener vil være mer verdt om noen år.

Det ryktes vel også at vi vil låne han tilbake så vi trenger ikke å tenke på en ny rolle for RJ i det korte bildet, men denne muligheten kan være avgjørende for å overbevise Livramento om at han kan ha en fremtid i Chelsea.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: tir jul 04, 2023 12:29 pm Jeg tror ikke det er Barca dere utkonkurrer, men heller de portugisike klubbene. Det er stort sett de som tidligere har hamstret inn de brasilianske (og andre sør-amerikanske) talentene.

Enig. I tillegg er er det klubber som Shakhtar Donetsk som har hatt stor suksess med dette og det er et mønster der brasilianske spillere tiltrekkes av klubber som har, og har hatt, mange andre brasilianske spillere. Jeg tror vi prøver å bli en slik klubb og at vår neste klubb i multiklubb-modellen er en brikke i det spillet. Det ryktes at det blir en klubb i Portugal og det passer godt mht språk, klima og kultur.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Moises på menyen, det blir et flott måltid.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Gir Felix en sjanse til. One Last Dance. Mer hytt og gevær-melding enn det han har drevet med i våres kjenner ingen grenser. Tydelig at han er ny i ITK-gamet og er opptatt av å være først ute, istedenfor å dobbeltsjekke med flere kilder (for han har faktisk kilder i klubben, det skal jeg gi han).

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Han er ung, bless him. Cherki har virkelig fått vind i seilene de siste dagene, blitt nevnt av en liten håndfull kilder nå. Talentet er udiskutabelt, men spørs om Pochettino får avsmak av arbeidskapasiteten uten ball. Når det er sagt så virker potensialet hans endeløst, allerede en uber-sexy spiller i en alder av 19.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Tydligvis ikke enig i vurderingen 😄


Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Wellé skrev: tir jul 04, 2023 10:12 am
Lolzalot skrev: tir jul 04, 2023 10:10 am Er det en kjøpt 3 få en gratis kampanje borti Brazil om dagen?
Uten at jeg har helt koll på det så mener jeg å ha lest at det har vært noen endringer på registreringsregler som gjør at det er lettere å registrere spillere fra Sør-Amerika enn tidligere. Vil tippe at det er derfor man ser en økning av denne typen signeringer.

Alternativt så gror det ekstremt godt der borte for tiden.

Chelsea må jo ende opp med å ta en del av businessen til Porto og de andre portugisike lagene slik dere holder på.
Uheldig det der. Har allerede begynt å se BlueCo fans dukke opp på twittah. Men vi er jo langt fra de første som har begynt med en multiclub-model

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Min siste Cherki-prop for sommeren. Til dels fordi jeg tror han ender i PSG, til dels fordi jeg tror klubben heller vil velge en mer allsidig angrepsspiller som Franca (trenger ikke være det dummeste).

Les: Jeg blir over meg av begeistring hvis vi signerer Cherki.



En 24 minutters kompilasjon, med oppriktig gode og skapende involveringer, som 19-åring 😂. Chris Eubank Senior oppsummerer under.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Enda godt vi har Inter som er så sugen på Lukaku.


KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

chelsea8 skrev: ons jul 05, 2023 9:41 am Enda godt vi har Inter som er så sugen på Lukaku.
► Show Spoiler
Hadde nok vært bedre for alle parter om Lukaku aldri hadde blitt solgt fra Inter tilbake i 2021. Dessverre ville Tuchel det annerledes........

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

KongOlav2 skrev: ons jul 05, 2023 10:05 am Hadde nok vært bedre for alle parter om Lukaku aldri hadde blitt solgt fra Inter tilbake i 2021. Dessverre ville Tuchel det annerledes........
Ubegripelig at han har en så høy stjerne hos mange managere.

Et fotballesel pr. definisjon..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»