Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Svar
Lew_Ashby

Re: Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Legg inn av Lew_Ashby »

Kan jo ta det her også:

Sami Mokbel og Daily Mail melder nytt bud nå på Havertz på £55+5m. Det er isåfall mer enn jeg trodde Chelsea ville få for ham.

Jeg har fortsatt stor tro på tyskeren, og det å komme inn i et velfungerende kollektiv som Arsenal tror jeg vil løfte ham. Nettopp fylt 24 år og har sannsynligvis sine beste år foran seg. Men når han vil bort og kun har 2 år igjen på kontrakten er det helt klart fornuftig for Chelsea å selge ham til den prisen. Risken for at det blir en kjip kontraktssituasjon igjen neste sommer er for høy.

Hadde for øvrige vært fint å få bekreftet Ziyech, Koulibaly og Mendy-dealene idag. La oss si £60m for de 3 hadde vært nydelig, og enda bedre: Det skjer tidlig i vinduet.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Spesiell overgang når det gjelder en så ung spiller.



Litt som da Oscar dro til Kina og utelukkende tenkte på det økonomiske.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

''Full verbal agreement'' på plass mellom Chelsea og Saudi-klubber (klarer ikke å holde styr på Al-Ithihad, Al-Hilal, Al-Ahly osv) for Ziyech og Mendy ifølge Fab. Ingenting om pris.

Får håpe Koulibaly følger snart.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lew_Ashby skrev: ons jun 21, 2023 9:35 am ''Full verbal agreement'' på plass mellom Chelsea og Saudi-klubber (klarer ikke å holde styr på Al-Ithihad, Al-Hilal, Al-Ahly osv) for Ziyech og Mendy ifølge Fab. Ingenting om pris.

Får håpe Koulibaly følger snart.
Er vel bare til å skrive PIF

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Harduetforslag skrev: ons jun 21, 2023 9:48 am Er vel bare til å skrive PIF
''Muntlig avtale med PIF''. Fikset.

Muntlig enighet om mellom klubbene om Koulibaly også ifølge Romano. Han bare sendte ut 3x samme melding med 1 times mellomrom. Makser eksponeringen sin.

Ben Jacobs melder om lavere priser enn det som har svirret tidligere - ca £9m for Ziyech, £17m for Koulibaly. Meldes fra andre om ca £13m for Mendy. Sammen med Kova til ca £23-25m så blir det ikke akkurat store penger ut av dette, men det er jo heller ikke det viktigste akkurat nå.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Oi så dyktige Chelsea er. Ledende klubb som selger sitt rask til Saudi. For et fantastisk arbeid. Som man ser opp til denne klubben. Oligarker den ene dagen og neste dag får man solgt alle sine fantastiske spillere. Lukk øynene og verden vil bedras.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Oi så dyktige Chelsea er. Ledende klubb som selger sitt rask til Saudi. For et fantastisk arbeid. Som man ser opp til denne klubben. Oligarker den ene dagen og neste dag får man solgt alle sine fantastiske spillere. Lukk øynene og verden vil bedras.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Orakelet skrev: man jun 19, 2023 3:06 pm
Wellé skrev: man jun 19, 2023 2:05 pm Men da Boehly inngikk avtalene med flere av disse spillerne så var det faktisk PL som var lønnsledende. Det er kun "flaks", eller evt innsidehandel hvor Boehly har avklart med SA at de kjøper bomkjøpene deres, og dette bør være ulovlig mtp at SA har eierandeler i Chelsea.
Markeder endrer seg og det krever dyktighet å tilpasse seg raskt. Hvis vi for tankens skyld tenker at Saudi Arabia ikke skulle satse stort på egen liga vil de tilpasset seg det også. Kanskje ville han droppet turen til Saudi og heller tatt turen til Frankrike og fullført multiklubb?

Sistnevnte hadde vært vel så viktig for prosjektet. Det er betydelig overdrevet hvor viktig disse salgene til Saudi Arabia er. Ziyech og Mendy er som nevnt over på lave lønninger og lett salgbare. Koulibaly har et marked i Italia og jeg tipper løsningen ville vært en bytteavtale hvor begge spillere er noe overpriset slik at begge parter får en hyggelig gevinst i FFP-regnskapene. Kanskje ville løsningen vært 5-10 mill dårligere enn denne totalt sett, men det er relativt sett småpenger i den store sammenhengen.

Hvis araberne skulle kjøpt Lukaku for 100 mill ville det vært annerledes, men desverre virker ikke det sannsynlig. Jeg ser også at budet deres på Auba var 6 mill så det er ikke "idiotpriser" dette her.
Juks, med andre ord.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Kovacic klar for Man City. Det blir nok en god signering for dem, samtidig som det er et godt salg av Chelsea.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Orakelet skrev: man jun 19, 2023 3:06 pm
Wellé skrev: man jun 19, 2023 2:05 pm Men da Boehly inngikk avtalene med flere av disse spillerne så var det faktisk PL som var lønnsledende. Det er kun "flaks", eller evt innsidehandel hvor Boehly har avklart med SA at de kjøper bomkjøpene deres, og dette bør være ulovlig mtp at SA har eierandeler i Chelsea.
Koulibaly har et marked i Italia og jeg tipper løsningen ville vært en bytteavtale hvor begge spillere er noe overpriset slik at begge parter får en hyggelig gevinst i FFP-regnskapene.
Dette er ulovlig, og Juventus fikk akkurat 10 poengs trekk for dette jukset over en lang periode. Plusvalenza som det heter. Det visste du kanskje.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Om alle som linkes bort nå selges, vil det ikke være igjen mange etablerte spillere i Chelsea fra midtbane og fremover. Enzo, Nkunku og Sterling? Ikke særlig flere enn det. Det er tynt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

k9b skrev: ons jun 21, 2023 12:00 pm Dette er ulovlig, og Juventus fikk akkurat 10 poengs trekk for dette jukset over en lang periode. Plusvalenza som det heter. Det visste du kanskje.
Jeg tror ikke noen ville reagert hvis Lukaku og Onana byttet lag i en overgang som verdsatte begge til +/- 50 mill. Her må man huske på at faktiske gjennomførte transaksjoner tilsier at Lukaku var verdt det dobbelte for noen år siden og Onana var gratis i sommer.

Selvsagt er det ulovlig hvis man forsettlig avtaler en "overpris", men det er ikke det som ville skjedd i et slikt tilfelle. Onana har interesse på dette prisnivået (United?) og Lukaku-budet fra Saudi Arabia var også rundt dette. Jeg skrev "overpris" fordi vi neppe ville fått 50 mill i cash fra italienere (som aldri har cash), men i byttehandler er det mulig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Orakelet skrev: ons jun 21, 2023 1:57 pm
k9b skrev: ons jun 21, 2023 12:00 pm Dette er ulovlig, og Juventus fikk akkurat 10 poengs trekk for dette jukset over en lang periode. Plusvalenza som det heter. Det visste du kanskje.
Jeg tror ikke noen ville reagert hvis Lukaku og Onana byttet lag i en overgang som verdsatte begge til +/- 50 mill. Her må man huske på at faktiske gjennomførte transaksjoner tilsier at Lukaku var verdt det dobbelte for noen år siden og Onana var gratis i sommer.

Selvsagt er det ulovlig hvis man forsettlig avtaler en "overpris", men det er ikke det som ville skjedd i et slikt tilfelle. Onana har interesse på dette prisnivået (United?) og Lukaku-budet fra Saudi Arabia var også rundt dette. Jeg skrev "overpris" fordi vi neppe ville fått 50 mill i cash fra italienere (som aldri har cash), men i byttehandler er det mulig.
Men Onana gikk gratis fordi han var bosman. Han har åpenbart en verdi på €50 mill-ish i dag. Give or take.

Dersom noen skulle overtatt lønnen til Lukaku er det ingen, bortsett fra PIF, som ville betalt noe som helst i dag. Samme hva dere betalte for han da dere ble lurt trill rundt.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Det moralske kompasset til Chelseasupportere er så jævla fucked så ingen vits å diskutere.
Ledelsen er i forkant og er dyktige er forklaringen. 5 spillere til Saudi og supporterne jubler og syntes alt er ok og som normalt. Fotballen er blitt så fucked.

Chelsea må selge og vips så forsvinner 5 spillere til Arabere. Fantastiskt arbeid.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

Er det umoralsk å selge spillere til Saudi-Arabia? Er det derfor også umoralsk å selge til Newcastle? Hva med til PSG? Mange som har solgt ditt de siste årene. Oppriktig spørsmål.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Så mye om overpris fra SA, også får man £65m fra Arsenal for Havertz. Haha. Det er dårlig gjort det, umoralsk til og med.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Skummelt å selge en så god spiller som Havertz til en direkte konkurrent.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: ons jun 21, 2023 3:05 pm Skummelt å selge en så god spiller som Havertz til en direkte konkurrent.
Hadde intet valg når han har 2 år av kontrakt, ønsker seg bort og ikke har prestert som vi ønsket. At Arsenal betaler såpass mye hjelper også på. Trodde Chelsea maks ville få £50-55m for ham.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Orakelet skrev: ons jun 21, 2023 1:57 pm
k9b skrev: ons jun 21, 2023 12:00 pm Dette er ulovlig, og Juventus fikk akkurat 10 poengs trekk for dette jukset over en lang periode. Plusvalenza som det heter. Det visste du kanskje.
Jeg tror ikke noen ville reagert hvis Lukaku og Onana byttet lag i en overgang som verdsatte begge til +/- 50 mill. Her må man huske på at faktiske gjennomførte transaksjoner tilsier at Lukaku var verdt det dobbelte for noen år siden og Onana var gratis i sommer.

Selvsagt er det ulovlig hvis man forsettlig avtaler en "overpris", men det er ikke det som ville skjedd i et slikt tilfelle. Onana har interesse på dette prisnivået (United?) og Lukaku-budet fra Saudi Arabia var også rundt dette. Jeg skrev "overpris" fordi vi neppe ville fått 50 mill i cash fra italienere (som aldri har cash), men i byttehandler er det mulig.
Det er ikke så relevant, men du skrev altså om Koulibaly, ikke Lukaku.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Worldsport skrev: ons jun 21, 2023 2:28 pm Det moralske kompasset til Chelseasupportere er så jævla fucked så ingen vits å diskutere.
Ledelsen er i forkant og er dyktige er forklaringen. 5 spillere til Saudi og supporterne jubler og syntes alt er ok og som normalt. Fotballen er blitt så fucked.

Chelsea må selge og vips så forsvinner 5 spillere til Arabere. Fantastiskt arbeid.
Nyansert.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

Wa11in skrev: ons jun 21, 2023 3:02 pm
Bohemis skrev: ons jun 21, 2023 2:41 pm Mange som har solgt ditt de siste årene.
Liverpool, Man Utd, Arsenal, Spurs.

Hvor mange spillere har disse solgt for juksesummer for å rydde opp i regnskapene sine?

Nesten så man savner Roman-tiden. Det som foregår nå om dagen er jo next-level shit.
Hvilke av disse mener du er juksesummer?

Ziyech - £8.5 + mindre add ons (Ben Jacobs og Rob Pratley)
Koulibaly - £17 + mindre add ons (Ben Jacobs og Rob Pratley)
Mendy - £21.5 (Felix Johnston)
Kovacic - £25+5m (Romano)
Havertz - £65m (Ornstein) - sikkert noe av kjøpesummen som er betinget

(kopiert fra @Lew_Ashby i klubbtråden)

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Spørsmålet man må stille seg er hvor mange europeiske klubber(som vel er nivået flere av disse fortsatt burde spille på) hadde vært villig til å betalt disse summene og samtidig tatt over lønnen de har i Chelsea? Enkelte kunne nok tatt lønnen hvis de slapp overgangssummene, men hvor mange hadde takket ja til begge deler?

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



€40m for en 30 år gammel voldteksmann. Kan noen ringe moralpolitiet, det er noe ugler i mosen her.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bohemis skrev: ons jun 21, 2023 4:12 pm
Wa11in skrev: ons jun 21, 2023 3:02 pm
Bohemis skrev: ons jun 21, 2023 2:41 pm Mange som har solgt ditt de siste årene.
Liverpool, Man Utd, Arsenal, Spurs.

Hvor mange spillere har disse solgt for juksesummer for å rydde opp i regnskapene sine?

Nesten så man savner Roman-tiden. Det som foregår nå om dagen er jo next-level shit.
Hvilke av disse mener du er juksesummer?

Ziyech - £8.5 + mindre add ons (Ben Jacobs og Rob Pratley)
Koulibaly - £17 + mindre add ons (Ben Jacobs og Rob Pratley)
Mendy - £21.5 (Felix Johnston)
Kovacic - £25+5m (Romano)
Havertz - £65m (Ornstein) - sikkert noe av kjøpesummen som er betinget

(kopiert fra @Lew_Ashby i klubbtråden)
Koulibaly og Ziyech kan jeg ikke se at er sammenheng med hva man kan få ellers i markedet og hva SA tilbyr.

taknina

Legg inn av taknina »

Worldsport skrev: ons jun 21, 2023 2:28 pm Det moralske kompasset til Chelseasupportere er så jævla fucked så ingen vits å diskutere.
Ledelsen er i forkant og er dyktige er forklaringen. 5 spillere til Saudi og supporterne jubler og syntes alt er ok og som normalt. Fotballen er blitt så fucked.

Chelsea må selge og vips så forsvinner 5 spillere til Arabere. Fantastiskt arbeid.
Når har en kunnet bruke big business og moral i samme setning.
Å være smartere og gjerne mer kynisk enn the next man derimot.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: ons jun 21, 2023 6:10 pm
Worldsport skrev: ons jun 21, 2023 2:28 pm Det moralske kompasset til Chelseasupportere er så jævla fucked så ingen vits å diskutere.
Ledelsen er i forkant og er dyktige er forklaringen. 5 spillere til Saudi og supporterne jubler og syntes alt er ok og som normalt. Fotballen er blitt så fucked.

Chelsea må selge og vips så forsvinner 5 spillere til Arabere. Fantastiskt arbeid.
Når har en kunnet bruke big business og moral i samme setning.
Å være smartere og gjerne mer kynisk enn the next man derimot.
Tenk å være debattanten som har som eneste misjon å forsvare all mulig juks og umoral med at «slik er det bare».

taknina

Legg inn av taknina »

markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 6:59 pm
taknina skrev: ons jun 21, 2023 6:10 pm
Worldsport skrev: ons jun 21, 2023 2:28 pm Det moralske kompasset til Chelseasupportere er så jævla fucked så ingen vits å diskutere.
Ledelsen er i forkant og er dyktige er forklaringen. 5 spillere til Saudi og supporterne jubler og syntes alt er ok og som normalt. Fotballen er blitt så fucked.

Chelsea må selge og vips så forsvinner 5 spillere til Arabere. Fantastiskt arbeid.
Når har en kunnet bruke big business og moral i samme setning.
Å være smartere og gjerne mer kynisk enn the next man derimot.
Tenk å være debattanten som har som eneste misjon å forsvare all mulig juks og umoral med at «slik er det bare».
Jeg vet ikke når tid eller om du har tenkt å slutte med pisspreiket ditt jeg. Men du om det. Du får bare holde på å hamre i fjellet med teskje om du har noen glede av det i stedet for å leve i den reelle verden.

Hadde verden vært som du sier og at bare jeg er var på den andre siden, at dette har noe med enten eller å gjøre i det hele tatt really så hadde ikke alle gamle Liverpolegender ligget å slikket føttene til Pep Gardiola. Og Nye.

Samme i alle andre relevante klubber og gamle og nye fotballhelter der. via artikkler som omhandler deres utalelser i media med mulig noen fåe unntak.

Ala Souness sin utalelse om at Peps trippel er mye større enn SAF sin og sånne utalelser fra gamle og nye fotballhelter finner du i haug og donga om en bare vil se å ikke fornekte.

Om noe så er det jo dette som er med på å hause opp å rekrutere nye tilbedere til Peps gamle , nåværende og eventuellt neste prosjekt. For det er faktisk manageren som er viktig her og hans håndplukkede team. Vinnere vil besandig bli være vinnere.

Om du er så virkelighetsfjern at du faktisk ikke ser og registrerer dette så gjerne for meg men da fornekter du realitetene.

Det får bli ditt valg. Men du får ikke mer rett uansett hvor mange svart\hvitt innlegg du trykker ut av deg.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: ons jun 21, 2023 7:22 pm
markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 6:59 pm
taknina skrev: ons jun 21, 2023 6:10 pm

Når har en kunnet bruke big business og moral i samme setning.
Å være smartere og gjerne mer kynisk enn the next man derimot.
Tenk å være debattanten som har som eneste misjon å forsvare all mulig juks og umoral med at «slik er det bare».
Jeg vet ikke når tid eller om du har tenkt å slutte med pisspreiket ditt jeg. Men du om det. Du får bare holde på å hamre i fjellet med teskje om du har noen glede av det i stedet for å leve i den reelle verden.

Hadde verden vært som du sier og at bare jeg er var på den andre siden, at dette har noe med enten eller å gjøre i det hele tatt really så hadde ikke alle gamle Liverpolegender ligget å slikket føttene til Pep Gardiola. Og Nye.

Samme i alle andre relevante klubber og gamle og nye fotballhelter der. via artikkler som omhandler deres utalelser i media med mulig noen fåe unntak.

Ala Souness sin utalelse om at Peps trippel er mye større enn SAF sin og sånne utalelser fra gamle og nye fotballhelter finner du i haug og donga om en bare vil se å ikke fornekte.

Om noe så er det jo dette som er med på å hause opp å rekrutere nye tilbedere til Peps gamle , nåværende og eventuellt neste prosjekt. For det er faktisk manageren som er viktig her og hans håndplukkede team. Vinnere vil besandig bli være vinnere.

Om du er så virkelighetsfjern at du faktisk ikke ser og registrerer dette så gjerne for meg men da fornekter du realitetene.

Det får bli ditt valg. Men du får ikke mer rett uansett hvor mange svart\hvitt innlegg du trykker ut av deg.
Hva skjedde her?

taknina

Legg inn av taknina »

markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 7:30 pm
taknina skrev: ons jun 21, 2023 7:22 pm
markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 6:59 pm

Tenk å være debattanten som har som eneste misjon å forsvare all mulig juks og umoral med at «slik er det bare».
Jeg vet ikke når tid eller om du har tenkt å slutte med pisspreiket ditt jeg. Men du om det. Du får bare holde på å hamre i fjellet med teskje om du har noen glede av det i stedet for å leve i den reelle verden.

Hadde verden vært som du sier og at bare jeg er var på den andre siden, at dette har noe med enten eller å gjøre i det hele tatt really så hadde ikke alle gamle Liverpolegender ligget å slikket føttene til Pep Gardiola. Og Nye.

Samme i alle andre relevante klubber og gamle og nye fotballhelter der. via artikkler som omhandler deres utalelser i media med mulig noen fåe unntak.

Ala Souness sin utalelse om at Peps trippel er mye større enn SAF sin og sånne utalelser fra gamle og nye fotballhelter finner du i haug og donga om en bare vil se å ikke fornekte.

Om noe så er det jo dette som er med på å hause opp å rekrutere nye tilbedere til Peps gamle , nåværende og eventuellt neste prosjekt. For det er faktisk manageren som er viktig her og hans håndplukkede team. Vinnere vil besandig bli være vinnere.

Om du er så virkelighetsfjern at du faktisk ikke ser og registrerer dette så gjerne for meg men da fornekter du realitetene.

Det får bli ditt valg. Men du får ikke mer rett uansett hvor mange svart\hvitt innlegg du trykker ut av deg.
Hva skjedde her?
Du viser bare igjen og igjen at din innlegghistorikk er biasbasert ut fra ditt ståsted , Liverpools muligheter til gull og glitter og mangler totalt en generell prinsipiell historieforståelse, problemforståelse om disse store viktige spørsmål.

Alt handler om ditt forhold til Liverpool og dine idiotiske forsøk på å nedsnakke andre.

Din misjon er å drite i motvind å få alt i tryne. Og ikke bare i denne saken men også når du er inne i andre klubbtråder som eksempelvis United sin.

Du mangler totalt matnyttighet og seriøsitet i disse alvorlige veivalgsakene opp mot den moderne fotballen

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»