Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: tir apr 25, 2023 10:48 am Er det noen som har gode ord å si om Højlund?
Jeg trodde dere var ute etter de klare énerne, ikke en bråte billige europeere?

Neida, jeg skal være snill.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: ons apr 26, 2023 1:00 am
GatlingGun skrev: tir apr 25, 2023 10:48 am Er det noen som har gode ord å si om Højlund?
Jeg trodde dere var ute etter de klare énerne, ikke en bråte billige europeere?

Neida, jeg skal være snill.
Dersom han er en Haaland-type så er jo han det. Dersom han bare er et vanlig talent så 🤷

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Regner med det er tøv.


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Godt mulig at Barcelona må selge ham for å ha mulighet til å betale lønnen til Messi.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »




Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Hva med å kjøpe: Ingen?

Gi mye spilletid til spillerne vi har brukt milliarder på i Broja, Mudryk, Santos, Madueke, Gusto, Colwill, Badiashile, D. Fofana, W. Fofana, Hall, Chukwuemeka, Hall, Maatsen og la dem bli en enhet. Krydre med mer erfarne spillere i Nkunku, Sterling, Havertz, Mount, Gallagher, Koulibaly, Cucurella, Chilwell, Silva. Gi Ampadu en sjanse.

Keeper er litt kjipt mtp at Mendy og Kepa gir meg kreft og Slonina sannsynligvis ikke er helt klar enda.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det er et godt poeng. Men jeg tror likevel at spissen/nummer 9-plassen vil gi oss et for stort problem hvis vi ikke foretar oss noe. Et Lukaku-salg vil kunne delfinansiere et nytt kjøp.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: tir mai 09, 2023 11:58 am Det er et godt poeng. Men jeg tror likevel at spissen/nummer 9-plassen vil gi oss et for stort problem hvis vi ikke foretar oss noe. Et Lukaku-salg vil kunne delfinansiere et nytt kjøp.
Vet at de aller fleste vil være uenig, men jeg er til og med åpen for å gi Lukaku muligheten fremfor å bruke penger på feks Vlahovic, eller Lautaro om vi går for en annen type. Sykt nok er jeg mer keen på å gi Kepa eller Mendy en ny sesong enn å bruke feks £50-60m på Onana. Jeg liker tydeligvis å påføre meg selv smerte. Evt gå ut og hent en billigere, erfaren keeper som en stopgap for Slonina.

Jeg tror vi er en god oppkjøring under ny, kompetent manager unna å få en oppløftende 23/24-sesong selv om vi ikke gjør store kjøp i sommer. Jeg vil se de nevnte spillerne få masse spilletid og utvikle seg fremfor å miste plassen i troppen til spillere som Ziyech og Auba.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Jeg personlig ønsker 3 kjøp, muligens 4. I tillegg til å rydde i stallen.

Mine ønsker en keeper, prioritert rekkefølge Costa, Mainaing, Martinez
DM: Rice
Kant: Mane inn i en byttehandel for Pulisic eller Sterling.
Spiss: Kane eller Oshimen

Selge/gi bort
Azpi
Kepa
Mendy
Cucurella
Chalobah
Kova
Gallagher
RLC
Sterling
Ziyech
Pulisic
Odoi
Lukaku
Auba

Hente tilbake fra lån
Colwill
Maatsen
Santos

Leie ut:
Hall
Datro

Tropp (med første valget)

Costa/Slonina

James/Gusto
Fofana/K2/Silva
Colwill/Badis
Chilly/Maatsen

Enzo/Kante
Rice/Santos

Nkunku/Madueke
Mount/Kai
Mane/Mudryk

Kane/Broja

Dette er en tropp jeg hadde likt, da trenger vi ikke å hente spillere på noen år, kanskje en signering her og der, men stammen og laget vil være satt.


Spørsmålet vårt er hvor mye vi kan få inn i sommer og hvor mange klarer vi å få ut. Prøver meg på realistiske summer på spillere ut OM vi klarer å få de ut. (Pund)

Kepa 10
Mendy 15
Chalobah 15
Cucurella 20
Kova 30
Gallagher 40
RLC 10
Ziyech 10
Pulisic 20
Sterling 25
Odoi 10
Lukaku 25
Auba 0
Azpi 0

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Et par kommentarer:
Jeg synes det er minst én spiller for mye i den troppen, kanskje to.
Hvis dere henter Costa så burde Slonina få lov til å gå til en klubb hvor han er førstevalg, for da kommer ikke han til å få spille i Chelsea de neste 5+ årene.
Mané er en lignende spiller som Sterling, men to år og 8 måneder eldre. Det sagt så kan jeg godt se for meg at Bayern München og Chelsea begge ville tjent på et bytte av disse to spillerne, i hvert fall på kort sikt. Men jeg vil nesten driste meg til å si at Bayern ville ha tjent mest på byttet med tanke på alderen til Sterling. (Ikke at bytteavtaler skjer i dagens fotball annet enn for å trikse litt i bokføringen.)

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Jolla skrev: fre mai 12, 2023 6:28 pm Et par kommentarer:
Jeg synes det er minst én spiller for mye i den troppen, kanskje to.
Hvis dere henter Costa så burde Slonina få lov til å gå til en klubb hvor han er førstevalg, for da kommer ikke han til å få spille i Chelsea de neste 5+ årene.
Mané er en lignende spiller som Sterling, men to år og 8 måneder eldre. Det sagt så kan jeg godt se for meg at Bayern München og Chelsea begge ville tjent på et bytte av disse to spillerne, i hvert fall på kort sikt. Men jeg vil nesten driste meg til å si at Bayern ville ha tjent mest på byttet med tanke på alderen til Sterling. (Ikke at bytteavtaler skjer i dagens fotball annet enn for å trikse litt i bokføringen.)
Bytter Sterling med Mane på flekken, rett og slett en mye mye bedre spiller

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tielemans er en interessant spiller. Hvordan hadde han passet inn i Chelsea?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jeg tror ikke at han er god nok. Det begynner å bli en stund siden han har levert på et akseptabelt nivå.


Vi får håpe at dette stemmer

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »




chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det ser dessverre ut til at Tudor Mendel-Idowu forsvinner i sommer.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Seriøst.. Skal dere ikke heller prøve å få noen av de spillerne dere allerede har splæsjet ut 6 milliarder på til å fungere fremfor å svi av ytterligere milliarder?
Sist redigert av Folk_flesk den tir mai 23, 2023 10:15 pm, redigert 2 ganger totalt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Vi tok oss ikke råd til spiss i fjor, så det blir fort en posisjon vi må forsterke. Kanskje man finner noe på billigsalg.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: tir mai 23, 2023 10:15 pm Vi tok oss ikke råd til spiss i fjor, så det blir fort en posisjon vi må forsterke. Kanskje man finner noe på billigsalg.
Hvis vi går ut ifra 6-milliarder argumentet til karen over (altså norske kroner) så brukte dere faktisk enten 453 millioner eller 1,124 milliarder på spisser (avhengig av om du regner Sterling som spiss). Skal også tas med at 130 av de millionene kun var på et lån av João Félix.

Hvis man regner Sterling som kantspiller så er regnskapet som følger (ifølge transfermarkt sine summer og omregnet til at €1=11,8NOK):

107 millioner på keeper
1 845 millioner på stoppere
1 124 millioner på backer
2 000 millioner på midtbanespillere
1 900 millioner på kantspillere
453 millioner på spisser

Totalt: 7,432 milliarder etter dagens kurs. Så skal det sies at kursen var nærmere 10,5 når kjøpene ble gjort.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

chelsea8 skrev: tir mai 23, 2023 10:08 pm
► Show Spoiler
Briljant dette. Chelsea har øst ut enorme midler på spillerkjøp det siste året, som foreløpig i veldig liten grad har fungert. Nå er de kanskje ute etter å bruke enda et massivt beløp på den posisjonen som generelt sett gir minst valuta for pengene og størst risiko for feilkjøp. Og attpåtil på en spillertype jeg personlig tror medfører ekstra sjanse for feilkjøp sammenlignet med en bedre spillende midtspiss (litt i samme gate som Lukaku). Da er det MYE bedre om de kun bruker penger på en DM og venter med spisskjøpet til neste sommer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KongOlav2 skrev: ons mai 24, 2023 2:09 pm Briljant dette. Chelsea har øst ut enorme midler på spillerkjøp det siste året, som foreløpig i veldig liten grad har fungert. Nå er de kanskje ute etter å bruke enda et massivt beløp på den posisjonen som generelt sett gir minst valuta for pengene og størst risiko for feilkjøp. Og attpåtil på en spillertype jeg personlig tror medfører ekstra sjanse for feilkjøp sammenlignet med en bedre spillende midtspiss (litt i samme gate som Lukaku). Da er det MYE bedre om de kun bruker penger på en DM og venter med spisskjøpet til neste sommer.
Tror vi skal ta de fleste rapporter med en klype salt fremover så fremt det ikke er fra Ornstein og kanksje Law. Kommer til å være en milliard saker fremover ifm Chelsea-overganger, naturlig nok når man ser på aktiviteten som har vært. 95% av sakene kommer til å være helt eller delvis bullshit.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons mai 24, 2023 2:09 pm
chelsea8 skrev: tir mai 23, 2023 10:08 pm
► Show Spoiler
Briljant dette. Chelsea har øst ut enorme midler på spillerkjøp det siste året, som foreløpig i veldig liten grad har fungert. Nå er de kanskje ute etter å bruke enda et massivt beløp på den posisjonen som generelt sett gir minst valuta for pengene og størst risiko for feilkjøp. Og attpåtil på en spillertype jeg personlig tror medfører ekstra sjanse for feilkjøp sammenlignet med en bedre spillende midtspiss (litt i samme gate som Lukaku). Da er det MYE bedre om de kun bruker penger på en DM og venter med spisskjøpet til neste sommer.
Her burde det jo gå ut et memo til alle klubber i sjiktet til Chelsea om å ikke hjelpe klubben med å kjøpe spillere fra dem. Det hadde vært en effektiv brems på mye.

taknina

Legg inn av taknina »

Det viktigste er selvsagt å make CHELSEA great again så konkuransen og derved interessen rund produktet PL blir enda større.

Gary Neville treffer spikeren på hode med sine uttalelser og andre naturligvis.

Det er når høydehoppstanga blir stilt høyt rekorder settes og hopperne må og vil ta ut sitt maxnivå.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

taknina skrev: ons mai 24, 2023 2:31 pm Det viktigste er selvsagt å make CHELSEA great again så konkuransen og derved interessen rund produktet PL blir enda større.
Nå minner Chelseas nye eier en god del om Trump, så utsagnet over kunne sikkert vært noe man kunne forventet fra ham.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Morsomt at alle United-supportere kommer krypende ut av hulene og innrømmer hvor god Mason Mount er.





Mens de tidligere har forsøkt å skape et annet bilde:
20230524_230400.jpg
20230524_230414.jpg

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»