Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Svar
KongOlav2

Re: Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Legg inn av KongOlav2 »

Hetfield skrev: ons jul 05, 2023 10:09 am
KongOlav2 skrev: ons jul 05, 2023 10:05 am Hadde nok vært bedre for alle parter om Lukaku aldri hadde blitt solgt fra Inter tilbake i 2021. Dessverre ville Tuchel det annerledes........
Ubegripelig at han har en så høy stjerne hos mange managere.

Et fotballesel pr. definisjon..
Når han brukes "riktig", så er han jo god, men det er jo mest i Inter det funker. I PL forsøker de å gjøre ham til noe han ikke er. Og så tviler jeg på at han er en god nok spillemessig angriper for et lag som vil være best i PL og blant de aller beste i Europa.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

chelsea8 skrev: ons jul 05, 2023 9:41 am Enda godt vi har Inter som er så sugen på Lukaku.
Godt?

De har alliert seg med Lukaku for å rane til seg mest mulig av den opprinnelige overgangssummen (100 mill) samtidig som at spilleren spiller for Inter og får deler av lønnen fra Chelsea.

Frekkheten Inter viser ved stadige skambud, samtidig som de vender vår spiller mot oss, er så stor at jeg mener vi bør sette de på en liste over klubber vi ikke vil samarbeide med. Det betyr at Lukaku har spilt sin siste kamp for Inter og at han kan velge mellom Saudi Arabia eller tribunen.

Hvis han velger sistnevnte og blir sittende gråtende på tribunen de neste årene lever jeg fint med det. Det vil i tilfelle være et fint, levende, eksempel på at det går en grense for hvor mye bullshit Chelsea finner seg i.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Lyon-budet kan man vel se langt etter. Ciao, Pulisic. Du var god under lockdown, men det er lenge siden nå.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Med unntak av et par-tre måneder med tidenes flytsone (Pulisic er ikke så god) så er dette virkelig good riddance. The Yank (og/eller pappaen hans) har en rævva personlighet for garderoben.

Spillertypen Pulisic er også en av grunnene til at vi i beste fall har ligget rundt 70 poeng i ligaen en god del år nå. Fyren klarer enten å drible motstander (noe han prøver på hver eneste gang), eller så mister han den. Det er greit å prøve seg, men det er også okei å ha noen strategier som gjør at laget kan holde på ballen også. Dette har ført til bølge på bølge med angrep mot oss, og ledelser har blitt mistet på tur og orden.

Dogshit human being (MAGA-wanker) og en helt middels fotballspiller som i grunn kun spiller for seg selv.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: ons jul 05, 2023 10:38 pm Med unntak av et par-tre måneder med tidenes flytsone (Pulisic er ikke så god) så er dette virkelig good riddance. The Yank (og/eller pappaen hans) har en rævva personlighet for garderoben.

Spillertypen Pulisic er også en av grunnene til at vi i beste fall har ligget rundt 70 poeng i ligaen en god del år nå. Fyren klarer enten å drible motstander (noe han prøver på hver eneste gang), eller så mister han den. Det er greit å prøve seg, men det er også okei å ha noen strategier som gjør at laget kan holde på ballen også. Dette har ført til bølge på bølge med angrep mot oss, og ledelser har blitt mistet på tur og orden.

Dogshit human being (MAGA-wanker) og en helt middels fotballspiller som i grunn kun spiller for seg selv.
Som sagt tidligere, jeg føler ikke denne klubben har vært i nærheten av noe som kan tolkes som lagbygging på mange mange år. Det har kun vært brannslukking og kvelning.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Håper virkelig det kommer en makker til Enzo altså. Vi kommer vel til å spille 4231 med Broja på topp, Nkunku som tier, Mudryk/Madueke/Sterling på vingene og Enzo i pivoten. Om vi skal få god utnyttelse av Enzo - og for så vidt James og Chilwell - trenger vi en defensivt anlagt sekser som kan hjelpe midtstopperne. Santos er et stort talent, men neppe egnet for en slik rolle. Han gjør seg nok bedre som en B2B destroyer med godkjenning til å gå fremover.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Trolljegeren skrev: tor jul 06, 2023 12:12 pm Håper virkelig det kommer en makker til Enzo altså. Vi kommer vel til å spille 4231 med Broja på topp, Nkunku som tier, Mudryk/Madueke/Sterling på vingene og Enzo i pivoten. Om vi skal få god utnyttelse av Enzo - og for så vidt James og Chilwell - trenger vi en defensivt anlagt sekser som kan hjelpe midtstopperne. Santos er et stort talent, men neppe egnet for en slik rolle. Han gjør seg nok bedre som en B2B destroyer med godkjenning til å gå fremover.
Hva med å trene opp RJ til å spille der? Fyren bør jo åpenbart spille en annen rolle enn vingback.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Wellé skrev: tor jul 06, 2023 12:31 pm
Trolljegeren skrev: tor jul 06, 2023 12:12 pm Håper virkelig det kommer en makker til Enzo altså. Vi kommer vel til å spille 4231 med Broja på topp, Nkunku som tier, Mudryk/Madueke/Sterling på vingene og Enzo i pivoten. Om vi skal få god utnyttelse av Enzo - og for så vidt James og Chilwell - trenger vi en defensivt anlagt sekser som kan hjelpe midtstopperne. Santos er et stort talent, men neppe egnet for en slik rolle. Han gjør seg nok bedre som en B2B destroyer med godkjenning til å gå fremover.
Hva med å trene opp RJ til å spille der? Fyren bør jo åpenbart spille en annen rolle enn vingback.
Han spilte jo som jeg husker i samme posisjo da han var på utlån til Wigan, før han slo gjennom på SB (Stamford Bridge).

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

RJ er verdensklasse som back, men ikke nødvendigvis som sentral midtbane. Han vil nok være god der også, men ikke like god som Enzo og Caicedo.

I år blir det færre kamper enn normalt for Chelsea og vi har fått et cover for han ved Gusto, slik at vi kan matche han forsiktigere. Jeg tror det er den beste løsningen og at det vil gå fint. Mannen har spilt for mye, men når vi løser det bør det gå fint.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Wellé skrev: tor jul 06, 2023 12:31 pm Hva med å trene opp RJ til å spille der? Fyren bør jo åpenbart spille en annen rolle enn vingback.
Om James skulle spilt midtbane, så hadde det vært som B2B, og da er vi jo like langt. Jeg forstår ikke helt Caicedo-hypen heller. Er ikke han B2B også?!

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Trolljegeren

Etter min mening beror oppfatningen av Caicedo som boks til boks på en misforståelse og overgeneralisering om at han er den neste Kanté. Liten, mørk, god til å takle - joda - men der stopper likhetene også. Hvis man skal virkelig skal sammenligne Caicedo med en tidligere, mørk Chelsea-spiller så er Makelele en langt mer virkelighetsnær sammenligning i forhold til ferdighetssett og hvor de spiller/spilte på banen. Makelele er også en spiller mange misforstår hvem var (eller kun så han i sine siste år, hvor han var i midten av tredveårene). Prime Makelele var ultraatletisk spiller det var umulig å ta ballen fra, med langt over snittet fotballforståelse. Den samme fotball-IQ’en har Caicedo, som sømløst kunne hoppe inn som høyreback mot en såpass god ving som Martinelli og være en av banens tre beste spillere.

Caicedo er det beste vi kan få tak i. Den saken er grei. At han i tillegg spiller i akkurat den posisjonen som han vil brukes som for oss, altså den dypeste av to 6’ere i en 4-2-3-1, samtidig som han spiller for et lag som spiller en fotball som har direkte overføringsverdi til oss (les: moderne fotball) er enda en fjær i hatten. Det finnes spillere som er like taklingssterke som ecuadorianeren*, men det virkelig tiltalende for Caicedo er at han er såpass god i det oppbyggende spillet at motstanderlaget ikke bare kan mannsnavnets Enzo ut av kampen. Plutselig vil de få to spillere å ta ut, og hvis du i tillegg da legger på Colwill (en av ligaens tre beste stoppere til å slå pasninger) så har man med et progressivt monster å gjøre. Samtidig er det denne totalpakken som gjør at Caicedo ikke bare har en destroyer-prislapp (50 mill ish), men koster det dobbelte (ikke ulikt Rice, som også har flere strenger å spille på).

* Hvis vi kun skal ha inn en destroyer kunne vi like gjerne henta Amadou Onana. Hans potensial som ballvinner og kapasitet til å dekke rom er tett opp mot Declan Rice sitt. De to har egentlig en del likheter, men Rice har stabilisert spillet sitt og kan påvirke kamper gjennom 90 minutter, to ganger i uka, mens Onana foreløpig er litt mer ut-og-inn (dog et par år yngre).

I skrivende stund ser jeg at Brighton har briefet pressen om at Caicedo vil koste 100 mill totalt. Det gjør meg skeptisk, fordi en sånn spillertype er egentlig ikke verdt det. Men uten å vite resten av budsjettet (eller strukturen på avtalen) er det umulig for meg å si om vi burde gå fra kjøpet eller ei. Mange kilder sier også at vi har prata med Brighton i snart en uke nå, så hvis klubben ikke var interessert i det hadde vi vel gått fra avtalen allerede.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

@Inbetweener

Takk for en god redegjørelse. Nå har jeg også lyst på Caicedo.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 2:23 pm * Hvis vi kun skal ha inn en destroyer kunne vi like gjerne henta Amadou Onana. Hans potensial som ballvinner og kapasitet til å dekke rom er tett opp mot Declan Rice sitt. De to har egentlig en del likheter, men Rice har stabilisert spillet sitt og kan påvirke kamper gjennom 90 minutter, to ganger i uka, mens Onana foreløpig er litt mer ut-og-inn (dog et par år yngre).
En annen ting er at Onana er et beist i luftrommet. Tallene på dueller vunnet på hodet er blant de beste i Europa.

En ting han imidlertid ikke er i nærheten av Rice på er progressive pasninger og progressive carries. Der er Rice blant de bedre i Europa, mens Onana feks er i nedre 5% for progressive pasninger. Hjelper da selvsagt ikke å spille for Everton. Også litt stress at Onana er i nedre 20% mtp antall pasninger. Der er det jo en mulighet for at han kommer til å slite i et lag med mer ballinnehav.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Det er nettopp det, @Lew_Ashby, som gjør at Caicedo er en så sikker signering som man kan gjøre med tanke på hans tid for Brighton (et av verdens beste lag det siste halve året), mens Onana er litt mer ullen. Allikevel tror jeg belgieren langt på vei representerer det nest beste alternativet, om Caicedo blir umulig.

Dybala-ryktene blusser opp i dag. Klausul på rundt 10 mill visstnok. Aldri vært fan av spilleren. Pussy fysikk og skadeplaget. Kanskje han er tiltenkt en rolle mot slutten av kamper når vi møter lag som har parkert bussen. Tror uansett han vil slite med tempoet i PL, selv om han kommer inn med friske bein.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trodde jeg postet innlegg tidligere idag, men tydeligvis feil.

Romano melder at vi har kjøpt Ishe Samuels-Smith (17 år) fra Everton for £3-4m. Talentfull LB/LCB som vi visstnok har jaktet på fra forrige sommer. Fast i U17-troppen til England. Har nå Williams, Sturge og (sannsynligvis) Smith som er venstrebacker hentet ila ca 1.5 år. Tipper Williams stikker på lån i 23/24.

Ellers hadde jeg ikke fått med meg at vi skal ha betalt £3+3m for Jimmy-Jay Morgan da vi hentet ham i vinter. Om det skulle være noen tvil om at vi bruker penger på ungdommer.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 6:06 pm Det er nettopp det, @Lew_Ashby, som gjør at Caicedo er en så sikker signering som man kan gjøre med tanke på hans tid for Brighton (et av verdens beste lag det siste halve året), mens Onana er litt mer ullen. Allikevel tror jeg belgieren langt på vei representerer det nest beste alternativet, om Caicedo blir umulig.

Dybala-ryktene blusser opp i dag. Klausul på rundt 10 mill visstnok. Aldri vært fan av spilleren. Pussy fysikk og skadeplaget. Kanskje han er tiltenkt en rolle mot slutten av kamper når vi møter lag som har parkert bussen. Tror uansett han vil slite med tempoet i PL, selv om han kommer inn med friske bein.
Dybala har ikke sjans i PL nå. For 3-4 år siden, kanskje. Nå er han et «vrak» og jeg tviler på at Porch vil gamble på han. Likevel mangler CFC en spiller som innehar Dybalas typiske og beste kvaliteter.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Har heller ikke troen på Dybala. Mangler en hel del for å lykkes i Premier League. Hvis vi er på jakt etter en offensiv joker, ville jeg mye heller forlenget med Joao Felix til den rette prisen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: tor jul 06, 2023 9:54 pm Har heller ikke troen på Dybala. Mangler en hel del for å lykkes i Premier League. Hvis vi er på jakt etter en offensiv joker, ville jeg mye heller forlenget med Joao Felix til den rette prisen.
Forskjellen er vel at Felix ville kostet £50m+ mens Dybala ifølge diverse kilder skal ha en utkjøpsklausul for ikke-italienske klubber på ca £10.5m. Det gjør ham jo langt mer aktuell som et rotasjonsalternativ der oppe. Liten risk (usikker på lønn), utover at han tar minutter fra unggutter. Veien til benken for Dybala er uansett kort om Jackson eller andre slår til.

Men jeg er ikke stor fan av å hente ham.
Sist redigert av Lew_Ashby den tor jul 06, 2023 10:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 2:23 pm
I skrivende stund ser jeg at Brighton har briefet pressen om at Caicedo vil koste 100 mill totalt. Det gjør meg skeptisk, fordi en sånn spillertype er egentlig ikke verdt det.
For Brighton, i deres finansielle situasjon, og hvor de er på nippet til å være en fotballstormakt med de pengetilstrømingene som jevnt EL- og CL-spill fører med seg, så synes jeg at Caicedo er verdt det for dem. De har for mange utskiftninger hele tiden, de trenger noen solide kontinuitetsbærere. Og det er ikke som om de ikke får solgt Caicedo for €80 mill om ett eller to år (gitt at han signerer en forlengelse) heller.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: tor jul 06, 2023 10:08 pm
chelsea8 skrev: tor jul 06, 2023 9:54 pm Har heller ikke troen på Dybala. Mangler en hel del for å lykkes i Premier League. Hvis vi er på jakt etter en offensiv joker, ville jeg mye heller forlenget med Joao Felix til den rette prisen.
Forskjellen er vel at Felix ville kostet £50m+ mens Dybala ifølge diverse kilder skal ha en utkjøpsklausul for ikke-italienske klubber på ca £10.5m. Det gjør ham jo langt mer aktuell som et rotasjonsalternativ der oppe. Liten risk (usikker på lønn), utover at han tar minutter fra unggutter. Veien til benken for Dybala er uansett kort om Jackson eller andre slår til.

Men jeg er ikke stor fan av å hente ham.
Dere kan jo låne João Félix i ett år til for £10.5 mill!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tor jul 06, 2023 10:11 pm Dere kan jo låne João Félix i ett år til for £10.5 mill!
:(

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Jolla

Jeg er ikke uenig. Spørsmålet er hva som inngikk i pakten Caicedo lagde med De Zerbi og hvor jævlig ecuadorianeren har lyst til å gjøre seg selv for å få overgangen til Chelsea.

Mens jeg har deg her, hva om vi teoretiserer litt rundt to ulike alternativ. Ikke heng deg opp i at jeg bruker emojier, det er bare et ledd i min utvikling som Tactico.

Si at budsjettet vårt er på 150 millioner pund og vi tenker å bruke alt. Du står fritt til å lage et tredje option også. Bare tenk på at vi helst ikke skal kjøpe ørten talenter, da! Spillerne jeg nevner er spillere vi har vært relativt sterkt linket til på ulike tidspunkt. Du får stille din talentbank til disposisjon.

Option 1
Caicedo 100 mill
Franca 20 mill
Mr. X 30-ish mill

😃 Vi henter vårt soleklare førstevalget, koste hva det koste vil, og langt på vei sikrer midtbanen vår i nærmeste anselige fremtid.
🥲 Vi gir etter for hva Brighton vil ha når vi selv vil noe annet.
🥲 Vi allokerer nesten alle ressursene våre til en spiller og håper at Jackson, Broja og Nkunku kan gjøre spissplassen til sin egen.

Option 2
Onana 50 mill
Muani 70 mill
Franca 20 mill

😃 Vi får en utrolig spennende ballvinner i Onana som bare vil bli bedre.
😃 Vi henter en spiss jeg mener er prototypen for 80+ poeng i ligaen.
😃 Vi viser at vi ikke lar oss herse med for fremtidige klubber.
🥲 Broja går med 99% sannsynlighet ut på lån eller selges (kan ikke ha tre spisser i troppen med 40-45 kamper i sesongen)
🥲 Vi mister den andre dimensjonen Caicedo har ved spillet sitt, som er i den oppbyggende fasen. Ingen andre spillere til 50 millioner har hans kombinasjon av ballvinneregenskaper, motstandsdyktighet for press og pasningsferdigheter.

Jeg tror fortsatt at vi finner en mellomting mellom 80 og 100 millioner og går for option 1, men mistenker at det kan ta lengre tid enn forventet. Ser ikke bort ifra at Caicedo kommer i august.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Alternativ 1 for min del.

Men så ville jo jeg hvis jeg var trener i det minste forsøkt å prate med Lukaku for å se om det var muligheter for at han kunne bli giret opp til å være en stjernespiller i PL igjen. (Så får jeg og tbb fortsette å være dypt uenige om hvor god Lukaku egentlig er.)

Hvis ikke så er det nok offensiv kraft i Nkunku, Sterling, Mudryk, Madueke, Jackson og Broja (i den rekkefølgen) til at det blir mål av det når dere har Caicedo og Enzo bak dem.

For å si det slik så står ikke Nkunku, Sterling, Mudryk, Madueke, Jackson og Broja noe tilbake for Mitoma, March, Welbeck, Trossard, Ferguson og Gross. Og det laget hadde 72 mål og 84,14(!) xG denne sesongen. Omtrent hele forskjellen (ca 14) fra Chelsea sine 58 mål og 71,31 xG kommer i åpent spill også, hvor Brighton hadde 60 mål og 65,61 xG, mens Chelsea hadde 37 mål og 47,45 xG. Brighton sin forskjell fra mål og xG kommer hovedsaklig av at Welbeck, Dunk, Webster, Colwill og Veltman bommet på headingene sine etter godt slåtte cornere.

Forskjellen blir altså trenerne, og der er jo ikke Poch like god som RDZ, men hovedproblemet til Chelsea forrige sesong var etter min mening ikke treneren spesifikt.


Mr. X kan jo forøvrig være en 30 år gammel type som Mehdi Taremi til €15 mill (grunnet alder og kontrakt) og kanskje et longshot som eksempelvis Ivan Provedel på keeperplass til samme sum. Kepa i en sesong frem til Slonina tar over er heller ikke krise.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Muy buen, mate. Jeg er enig.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Håper Lukaku blir å finne på tribunen til Chelsea de neste tre årene:



Det vil koste penger, men noen ganger er prinsipper viktigere enn penger. Det ville ikke overasket meg om Lukaku gikk til "streik" hvis vi går den veien og da kan vi svare med bøter slik at vi slipper lønnskostnaden. Kanskje ender det hele med en rettssak og det er i tilfelle helt kurant for Chelsea. Vi har vært snillere med Lukaku så langt enn vi burde vært og vi vil stå sterkt i en rettssak.

Skal vi gjette at Inter passer på å selge Onana etter at de har fått en avtale med Lukaku slik at de kan spille "vi-har-ikke-penger"-kortet? Og Onana selges selvsagt til United for en byttehandel med Chelsea er selvsagt uaktuelt. Drittklubb!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Oppdatering 07.07.23:

Inn:
Nkunku £53m (RB Leipzig - signert ifjor)
Jackson £32m (Villarreal)
Paez £17.5m (Independiente del Valle - kommer i 2025 - en del skal være add ons)
Ângelo £13m (Santos)
Samuels-Smith £4m (Everton)
Diego Morais £0 (Benfica B)
Alex Matos £0 (Norwich U18)
Richards £? (Phoenix All Stars Football Academy - billig, kommer i 2024)

Samlet inn: £119.5m - 6 spillere inn i 23/24

Ut:
Havertz £67.5m (Arsenal)
Mount £60m (Man Utd)
Kovacic £30m (Man City)
Koulibaly £20.5m (Al-Hilal)
Pulisic £19m (Milan)
RLC £17m (Milan)
Mendy £17m (Al-Ahli)
Azpilicueta £0 (Atletico Madrid - fristilt fra kontrakt)
Kante (utgående kontrakt)
Felix (returnert fra lån)
Zakaria (returnert fra lån)
Bakayoko (terminert kontrakt)
Rahman (terminert kontrakt)
Abu (frigitt)
Castillo (frigitt)
McClelland (frigitt)
Baxter (frigitt)
Lawrence (frigitt)
D. Sterling (frigitt)
Fiabema (frigitt)
Wady (frigitt)
Adegoke (frigitt)
Wareham (frigitt)
Haigh (frigitt)
Thomas (frigitt)
Tlemcani (frigitt)

Webster (lån Heerenveen)

Samlet ut: £231m - til sammen 26 spillere. Tar med add ons i prisene både inn og ut selv om det er stor forskjell i sannsynlighet for at de trigges.

Ikke skjedd mye interessant siste uken. Mount og Azpi 100% bekreftet, mens Pulisic kun har medical igjen. Den kan jo ryke. Videre har Chelsea-legenden Baba Rahman (8 sesonger i klubben) blitt enig om å terminere kontrakten ett år før kontraktsslutt, ender sannsynligvis i PAOK. Det skal være en avtale om noe betaling til Chelsea avhengig av diverse omstendigheter, kan ikke være allverden.

Vi skal ha signert unggutten Ishé Samuels-Smith fra Everton denne uken.

Mest sannsynlige pr nå:

Inn:
Caicedo £80-90m
Franca £20m

Ellers ikke allverdens som er håndfast, håper vi holder oss noenlunde rolig istedenfor å hente typer vi ikke er sikker på.

Ut:
Lukaku (Inter - de hevder Chelsea kun er keen på salg, ikke lån)
Ziyech (Leter etter ny klubb etter at avtalen falt sammen)
CHO (£15m - Fulham, Forest og Milan skal være keen)
Ampadu (Skal være til salgs for £10-12m - flere interessenter skal ha meldt seg)
Casadei (Lån - skal være flere tilbud på bordet og han vurderer hva som vil passe best)
Hutchinson (Lån - både klubb og spiller har visst bestemt seg for lån, får se hvor han velger å dra)
Aubameyang (Saudi? Vært stille rundt ham siste uken)
Maatsen (Salg eller lån - sannsynligvis salg dessverre, er masse interessenter)
Mendel-Idowu (Kontraktforslag, men kan fort forsvinne dessverre)
Mothersille (Skal ha takket nei til ny kontrakt og ønsker å prøve seg i Championship/europeisk klubb ifølge Felix Johnson)

I tillegg mener jeg det er sannsynlig at Vale (lån/salg), Anjorin (lån/salg), Sarr (vetta faen), Fofana (lån), Slonina (lån), Humphreys (lån) og Ângelo (lån) er ute til sesongstart. Andrey Santos skal være ønsket på lån i Porto, men Poch ønsker visst å se ham i preseason.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

For en enorm ryddejobb som gjøres! Bare to år etter Champions League-triumfen er bortimot hele stallen overhalt.
20230708_215747.jpg
Salget av Rüdiger var selvfølgelig noe som ufrivillig tvang seg fram, men jeg har stor tro på Badiashile, W. Fofana og Colwill.

Havertz er fort en spiller jeg kunne tenkt meg å ha med videre, men Arsenal legger mye penger på bordet og spilleren selv var lysten på noe nytt. Kommer nok til å bli en klassespiller for Arsenal.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»