Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Svar
chelsea8

Re: Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Legg inn av chelsea8 »

Det er viktig å få ryddet opp. Vi er mest fornøyd med å finne så mange klubber som kjøper spillere fra oss når vi ønsker å oppgradere.

I andre vindu på rad henter Arsenal spillere hos oss. Først tar de Jorginho slik at vi kan hente Enzo, så plukkes Havertz opp og gjør plass til Nkunku.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ziyech-overgangen visstnok i fare etter at Al-Nassr har oppdaget et kneproblem ifm medical. Samme problem skal visst ha gjort at PSG gjorde nye tester, men den overgangen ble jo klar.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: fre jun 30, 2023 7:29 am Denne skal være i boks. To milliarder inn i spillersalg på bare et par uker.

Et ordentlig Chelsea-produkt som virkelig har gått gradene i klubben. Aldri noe tull. Han har blitt 27 år og skadene må ta sin del av skylda for at karriera aldri tok helt av.
Etter min mening et topp 3-talent fra Cobham noensinne. Håper han får noen strålende år i Italia.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

RLC fikk dessverre aldri lange nok perioder til at han kunne bli taktisk klok på banen. Et monster med ball ja, men på det meste annet var han ikke mer enn middels PL-standard.

Men lojal og fin type. No nonsense on or off the pitch. Tenk om han hadde hatt like lite skader som feks (ja, hvem?).

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

GatlingGun skrev: fre jun 30, 2023 9:01 am RLC fikk dessverre aldri lange nok perioder til at han kunne bli taktisk klok på banen. Et monster med ball ja, men på det meste annet var han ikke mer enn middels PL-standard.

Men lojal og fin type. No nonsense on or off the pitch. Tenk om han hadde hatt like lite skader som feks (ja, hvem?).
Lamps. Eller bare unngått skaden over alle skader; røket akilles. For det er ikke nødvendigvis antall skader her, men type. Selvsagt har han blitt hindret av skadeplagene, men akilles-skaden er nitrist, kanskje verre enn ACL.

RLC er en mønster-elev, utrolig fin type (men kunne/burde kanskje vært litt mer aggressiv). Han så veldig, veldig bra ut - etter X antall skader - før akilles-skaden meldte seg på drittmatta. Samme kan sies om CHO, som vel også er i ferd med å ryke for omtrent samme sum, etter å ha falt litt gjennom etter samme skade. Sistnevnte litt mindre mønsterelev, men later til å ha gjort et helhjertet i Tyskland(?). Håper RLC blomstrer sammen med "kanadieren" vår i ACM, italiensk liga kler nok RLC bedre.

Tilbake til Chelsea; Begynner å bli en del grunker inn her nå, på tide å hente Caicedo, få det på.

Kepa
James/Gusto - Colwill - Badiashile - Chilly/Hall (Holder Fofana1 utenfor, må bevise mer for min del...)
Caicedo - Enzo
Madueke - Chukwu - Sterling/Mudryk
Jackson/Broja

-------POCH------------

Skal holde til topp 5 (som vel er det som gjelder for neste sesong).
Sist redigert av KingsRoad den fre jun 30, 2023 10:35 am, redigert 1 gang totalt.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

Lew_Ashby skrev: fre jun 30, 2023 8:02 am Ziyech-overgangen visstnok i fare etter at Al-Nassr har oppdaget et kneproblem ifm medical. Samme problem skal visst ha gjort at PSG gjorde nye tester, men den overgangen ble jo klar.
Var ikke dette en slags økonomisk sammensvergelse, hvem pokker bryr seg om litt rusk i/med kneet?!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

KingsRoad skrev: fre jun 30, 2023 10:32 am Madueke - Chukwu - Sterling/Mudryk
Jackson/Broja

-------POCH------------

Skal holde til topp 5 (som vel er det som gjelder for neste sesong).
Spørs om de fire offensive har nok mål i seg til å skyte oss så høyt på tabellen. Burde vel ha med Nkunku også i oppstillingen 😊

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

chelsea8 skrev: fre jun 30, 2023 10:40 am
KingsRoad skrev: fre jun 30, 2023 10:32 am Madueke - Chukwu - Sterling/Mudryk
Jackson/Broja

-------POCH------------

Skal holde til topp 5 (som vel er det som gjelder for neste sesong).
Spørs om de fire offensive har nok mål i seg til å skyte oss så høyt på tabellen. Burde vel ha med Nkunku også i oppstillingen 😊
Nkunku må selvsagt inn her, nå som det først er offisielt... :lol: Vi bytter ut Chukwu.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Fytti hvis vi er stuck med han et år til... 💀


KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: fre jun 30, 2023 1:11 pm Fytti hvis vi er stuck med han et år til... 💀

Bare å ta en Arsenal her, kjøp han ut å få han langt vekk

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Det var snakk om at hvis både Havertz og Mount ryker så skulle vi se videre mulige erstattere. De nevnte navnene da var Veiga, Szoboszlai og Wirtz. Med Veiga som direkte downgrade og Szoboszlai på vei til Liverpool ser jeg rapportene har begynt å nevne Wirtz og Cherki


@Inbetweener Chelsea scout in disguise?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lolzalot skrev: lør jul 01, 2023 3:01 pm rapportene har begynt å nevne Wirtz og Cherki
Det har mildt sagt vært en langvarig interesse i han:

https://www.tribalfootball.com/articles ... re-4092054

Det var vel også rykter om at vi prøvde å hente han i vinter, når vi hentet Gusto fra samme klubb. Virker for meg som enda et navn til "talent-poolen" og ikke en erstatter for Mount / Havertz.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jeg syns det går tregt med Caicedo nå. Jeg ser ingen logisk grunn til at det skal ta så lang tid og jeg tolker det ikke som et godt tegn.

Merker også at jeg generelt har blitt mer skeptisk til årets spillerlogistikk. Vi fyller på med spillere som kanskje blir gode om en sesong eller to, og kvitter oss med spillere som kunne holdt "skuta flytende" frem til det. Jeg syns det er mer enn vågalt nok å slippe Kante, Jorg og Kova ila en sesong. Når dette toppes med både Mount og Havertz har vi emm. solgt for mange.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Vi er ikke helt enige i krisemaksimeringen rundt å kvitte seg med de du lister opp, @Orakelet, men jeg er 110% (100 er ikke nok) enig med deg i at det er et dårlig tegn at det er blikkstille rundt Caicedo. Han skulle vært klar 1. juli, han. Klubben vet asking price, og hvis de anser Caicedo som The One (han er det), så burde de hatt den klar nå. Hvis de mente at han ikke er verdt det Brighton krever burde de hatt et alternativ klart til 1. juli.

Å gå inn i en sommer med forhandlinger nå, att på til med Brighton, er helt krise. At Pochettino risikerer å møte opp på tirsdag på Cobham og de eneste som er midtbanespillere er Enzo, Conor Man, Santos og Casadei er en joke. Kun en av disse burde starte for en toppklubb som oss, og to av de kommer til å bli lånt ut i løpet av august. Salgene har gått over all forventning. Er klubben strapped for cash, kanskje? Spiller vi catch up fra fjorårets vindu?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: lør jul 01, 2023 3:57 pm Er klubben strapped for cash, kanskje? Spiller vi catch up fra fjorårets vindu?
Det kunne vært en forklaring, men hvis man regner på det ser man at det ikke er der "skoen trykker". Tvert i mot skal vi ha plass både i overgangsbudsjett og lønnsbudsjett til å handle stort igjen. Jeg har gått fra en forventning om kun ett storkjøp (Caicedo) til å tenke at vi beveger oss mot to (Caicedo og Osihmen?).

Jeg kan imidlertid også se et scenario hvor det blir ingen storkjøp. Som vi har sett med Mount m.fl. er det vanskelig å få etablerte stjerner til å binde seg i 6, 7, 8 år, til begrenset lønn og med klubbvennlige klausuler ift "image rights" mv. Samtidig har vi sett mange eksempler på at klubben får til dette når de henter spillere som ikke har hatt det definitive gjennombruddet, senest ved Jackson.

Det gir en viss mening å satse på flere billigere kjøp hvor alle får "riktig" kontrakt. Jackson kan ha kommet istedenfor Osihmen og jeg blir ikke sjokkert hvis vi ender opp med et "talent" eller to, som Lavia, istedenfor en som har hatt sitt definitive gjennombrudd (Caicedo). Sportslig sett tror jeg ikke det blir godt nok (derav min bekymring i forrige innlegg), men vi vil ende opp med et veldig godt lag, til veldig lav lønnskostnad, ved en slik tilnærming. Det tar bare noen år lenger.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Orakelet

Tror klubben oppriktig føler at de kan bølle ned prisen på Caicedo, slik de har gjort mot Leicester med både Chilly og Fofana. Der tror jeg Winstanley og Stewart bommer kraftig, og for hver dag som går blir Colwill andre veien mer og mer sannsynlig. Siden jeg tror Colwill er hundre prosent fredet (sånn på ekte) må vi enten punge ut det Brighton vil ha, om det så er 85 eller 100 millioner, eller gå fra handelen.

Jeg tror fortsatt vi ender opp med Caicedo. Tror han vil godta en relativt lav grunnlønn, og jeg tror også han har det i seg å bli vanskelig hvis han ikke får det som han vil, når han ble i januar mot sin vilje. Vi har tidligere hatt et bra samarbeid med Brighton (punget ut for Cucu, ga dem Gilmour omtrent gratis og lånte dem Colwill), og agenten til Caicedo har vi allerede smurt med å hente inn Jackson (som bruker samme agent). Sist, men ikke minst, forstår direktørene våre at det må gjøres noe med midtbanen. De har en fotball-IQ langt over min, og når selv jeg ser at Conor Man, Santos, Chukwu, Hall og Casadei blir for tynt i pivoten sammen med en verdensledende spiller i Enzo så ville det vært tjenesteforsømmelse å overse problemet.

Uansett, Pochettino kan ikke møte opp på tirsdag, første trening, og se de fire jeg nevnte pluss akademispillere. Og det burde direktørene våre vite.

En annen ting som jeg luftet for @Lew_Ashby; hvorfor i helvete har ikke klubben lagt ut et intervju med Pochettino? Altså, vi kommer fra en sesong der vi har bottlet det for tre trenere. Vi har solgt nesten alle som vant CL i 2021. Tilliten til ledelsen er på en all time low (selv om vi er enige her, Orakelet, at den nye ledelsen egentlig gjør mest bra, bare kanskje ikke til riktig tid alltid). Hva med en liten exclusive fra The Man Himself, som skal lede oss gjennom tidenes rebuild av en topp 4-klubb (noen klubb?)?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wirtz er jo faktisk på det nivået at han IKKE ville vært en downgrade fra Havertz og Mount, og Nkunku er i samme kategori.

Det sagt så håper jeg at Brighton og Leverkusen holder alle de unge stjernene sine, og at vi får se to mesterlag som er blitt bygget opp på god scouting, og god talentutvikling.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Uansett hvor stor fan jeg er av Cherki, og blitt imponert over Wirtz de få gangene jeg har sett han, så er begge to feil for squad buildingen vi står ovenfor. Etter Caicedo burde neste prioritet være enten keeper eller enda en midtbanespiller. Keeperen burde ikke stenge døra for Slonina i fremtiden (det vil Onana og Maignan kunne gjøre), mens midtbanespilleren burde være av en viss størrelse (for eksempel Onana eller Gourna).

Vi har nettopp kjøpt inn Bundesligas beste spiller, som selv mener at han er best som spiss. Vi har også investert over 100 millioner i Mudryk og Madueke, og uansett hvor ferske man mener at de er (de er det!) så må de få minst 1500 minutter til neste år. Aller helst opp mot 2000 - 2500. Da må de starte en god del kamper også. I tillegg har vi Sterling, som 1) kommer til å bli ganske god i år og 2) er altfor dyr til å bare sitte benk (les: han starter de fleste kampene). På toppen av disse kommer Jackson. Han kommer til å bli veldig bra allerede til neste år (lagre gjerne innlegget).

Jeg har benner’n for Cherki, men i motsetning til min fulle mast for Caicedo skjønner jeg at det å hente inn en teknisk, liten, mercurial spiller nå ikke er det klokeste. Hadde Santos og Chukwu vært et-to år mer etablert - kjør på - men ikke nå.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: lør jul 01, 2023 10:46 pm Vi har nettopp kjøpt inn Bundesligas beste spiller
Kimmich.

Så skal Bellingham, Musiala og Nkunku få kjempe om pallen bak ham.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Støttes. Burde sikkert spesifisert angrepsspillere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Angående angrepsspillere fra Bundesliga, så går det mot at Szoboszlai drar til Liverpool. En spiller som det kan argumenteres for at var en topp 4 angripsspiller i BL denne sesongen, sammen med Nkunku, Musiala og Kolo Muani.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jolla skrev: lør jul 01, 2023 11:47 pm Angående angrepsspillere fra Bundesliga, så går det mot at Szoboszlai drar til Liverpool. En spiller som det kan argumenteres for at var en topp 4 angripsspiller i BL denne sesongen, sammen med Nkunku, Musiala og Kolo Muani.
Lurer på hvorfor Chelsea ikke var på han. Han har riktig alder (22) og han kommer fra et system hvor vi kjenner alle spillerne godt (Red Bull). Han er ikke spillertypen vi først og fremst jakter (Caicedo & co), men etter at vi solgte både Mount og Havertz er vi muligens på jakt etter enda en midtbanespiller og han kunne gjort nytte for seg i en midtbane-treer i 4-3-3 eller i treeren bak spissen i 4-2-3-1?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Dagens Caicedo-heroin fix.







Slik jeg tolker det skal vi bli enige (eller ikke) med Brighton før vi legger inn et offisielt bud. Det vi gir, et One Time Offer, skal da i teorien bli godkjent; noe som kan gjøre at overgangen kan gå veldig kjapt når ballen først begynner å rulle.

Kanskje det er noe i det, @Orakelet?

En annen del av meg lurer på om vi også venter på de 55 millionene United skal gi oss for Mount. Før medical og alt er godkjent kan alt skje, og 55 mill rett på bok vil ha mye å si for hva vi kan rutte med.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: søn jul 02, 2023 5:45 pm Slik jeg tolker det skal vi bli enige (eller ikke) med Brighton før vi legger inn et offisielt bud. Det vi gir, et One Time Offer, skal da i teorien bli godkjent; noe som kan gjøre at overgangen kan gå veldig kjapt når ballen først begynner å rulle.

Kanskje det er noe i det, @Orakelet?

En annen del av meg lurer på om vi også venter på de 55 millionene United skal gi oss for Mount. Før medical og alt er godkjent kan alt skje, og 55 mill rett på bok vil ha mye å si for hva vi kan rutte med.
Når ble sportsjournalister veldig nøye på forskjellen mellom bud formidlet per faks og bud formidlet muntlig? Jeg syns dette minner mer om sportsjournalister som skal "ro" seg bort fra det faktum at de har sagt "bud innen de neste 48 timene" i et par uker nå.

Jeg tviler ikke på at vi har såpass god dialog med Brighton at ting skjer muntlig, men normalt betyr det at prosessen går (mye) raskere. Vi har trolig visst hva Brighton ønsker i flere uker nå og jeg ser ikke at vi oppnår noe med å utsette et "offisielt bud".

Særlig gjelder det fordi et slikt bud formodentlig vil være noe under det Brighton ønsker. Man får ikke "testet" motparts smertegrense ordentlig i et forhandlingsmøte. Der kan de være tøffe å si at alt under 90 mill vil bli avslått, men man kan ikke være sikker på at de virkelig mener det før man har prøvd et "offisielt bud" på 80. Et element i dette er at det er styret i klubben som vil ta stilling til et slikt bud og ikke den sportslige lederen som deltar i forhandlingsmøtet og som er instruert til å si at Brighton skal ha "minst 90".

Jeg tror heller ikke at vi venter på Mount-pengene eller at vi ventet på 30.6. Slike argumenter blir brukt, men igjen går tankene til sportsjournalister som skal "ro" bort fra ting de tidligere, og feilaktig, har påstått. Vi hadde penger til å kjøpe Ugarte lenger før alle salgene til Saudi Arabia, Arsenal, City og United, og lenge før 30.6. Det er ikke det som er problemet.

Det er mye i en transaksjon vi som fans ikke får innsyn i. Det kan være at de har funnet noe på en medisinsk sjekk (vil i tilfelle være strengt konfidensielt) og at det pågår forhandlinger om hvordan det skal påvirke prisen, eller det kan være juridiske funn (flere agenter eller klubber som krever betalt el) som kompliserer. Jeg mistenker at det er noe slikt. Mao. dårlige nyheter, men ikke så dårlige at det er "deal off". Hvis det var tilfelle ville vi nok hørt det. Stillheten tilsier at forhandlinger pågår, selv om fremdriften er veldig treg.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Orakelet

Du er glasset halvtomt, mens jeg velger å være halvfullt. Forstår deg godt, men jeg tror klubben skjønner at de ikke har noe annet alternativ enn å punge ut. Alternativene som finnes der ute er ikke i nærheten. Vi kan jo håpe at senil-ismen til Ancelotti kicker for fullt og Tchouameni blir tilgjengelig, men det kommer aldri til å skje.

Hvis jeg skal tippe er Caicedo klar 14. eller 15. august, rett før vi (og Brighton) drar over til Trump-land. Det er best for begge parter, og prisen vil sikkert bli et sted mellom det vi tenker og Brighton tenker.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: søn jul 02, 2023 8:18 pm @Orakelet

Du er glasset halvtomt, mens jeg velger å være halvfullt. Forstår deg godt, men jeg tror klubben skjønner at de ikke har noe annet alternativ enn å punge ut. Alternativene som finnes der ute er ikke i nærheten. Vi kan jo håpe at senil-ismen til Ancelotti kicker for fullt og Tchouameni blir tilgjengelig, men det kommer aldri til å skje.

Hvis jeg skal tippe er Caicedo klar 14. eller 15. august, rett før vi (og Brighton) drar over til Trump-land. Det er best for begge parter, og prisen vil sikkert bli et sted mellom det vi tenker og Brighton tenker.
Jeg har en hermetisk forseglet termos, der innhold og mengde er ukjent.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: søn jul 02, 2023 8:18 pm Forstår deg godt, men jeg tror klubben skjønner at de ikke har noe annet alternativ enn å punge ut.

Jeg er enig i det. Desto større grunn til bekymring for at dette drar ut. Hvis vi skal betale det Brighton ønsker holder det at Chelsea sier "OK" til tilbudet og det tar ikke lang tid. Det er derfor jeg tror at det er noe mer her.

Muligens handler det om løftet Caicedo fikk om at han kan gå i sommer. MacAllistar gikk på "salg" fordi han fikk en spesifikk sum inn i kontrakten. Caicedo fikk ikke en spesifikk sum i kontrakten, men det kan være en "gentlemans agreement" om at han kan dra hvis det kommer et "ordentlig bud" og ulike meninger om hvor mye det er. Hvis Caicedo-campen mener at summen som ble skissert var f.eks. 50 mill og Brighton nekter for det og krever det dobbelte er det klart at det skal krangles litt før det blir en overgang.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hastverk er lastverk. Når man tenker så langsiktig som Boehly angivelig gjør er det rart at man har det så travelt at man lar det gå på bekostning av kortsiktige resultater. Her burde man kunne ha to tanker i hodet på engang. Hadde man vært litt bedre forberedt da kjøpet ble en realitet hadde man hatt et ok utgangspunkt for å gjøre de ørsmå justeringene som skulle til for å sikre topp fire.

I steden ga man Tuchel et dårlig utgangspunkt. Og det ble til et enda dårligere utgangspunkt for Potter og Lampard.

Nå er kanskje Chelsea litt småheldige med alt rotet rundt eiersituasjonen i Man Utd. Men Liverpool har foreløpig et svært solid vindu. Utfordringen deres nå er en van Dijk på hell, skadeforfulgte stoppere og EL (det er undervurdert hvor jævlig det opplegget er). Jeg tror likevel de er så solide at Man Utd, Chelsea og NUFC kjemper om den siste CL-plassen.

NUFC får seg en reality check med CL i år. Dermed står det mest sannsynlig mellom Man Utd og Chelsea i kampen om den siste CL-plassen i 23/24. Jeg tror Chelsea er avhengig av å utnytte rotet i Man Utd denne sommeren og at man ikke har CL/EL. Hvis ikke tror jeg det blir veldig mye tøffere neste sesong. Da må Boehly gi Pochettino et best mulig utgangspunkt allerede i sommer.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: søn jul 02, 2023 10:11 pm
Dermed står det mest sannsynlig mellom Man Utd og Chelsea i kampen om den siste CL-plassen i 23/24.
Du tror ikke at Brighton kan utfordre for den? Gitt at de beholder Caicedo og får inn en venstrefotet teknisk stopper som Colwill, Robert Renan eller Matvienko.

De skulle vel aller helst hatt en ny keeper også etter min mening, men mulig de kjører med Steele eller den voldsomt svære Kjell Scherpen denne sesongen. Ikke vet jeg.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: søn jul 02, 2023 10:24 pm
tbb skrev: søn jul 02, 2023 10:11 pm
Dermed står det mest sannsynlig mellom Man Utd og Chelsea i kampen om den siste CL-plassen i 23/24.
Du tror ikke at Brighton kan utfordre for den? Gitt at de beholder Caicedo og får inn en venstrefotet teknisk stopper som Colwill, Robert Renan eller Matvienko.

De skulle vel aller helst hatt en ny keeper også etter min mening, men mulig de kjører med Steele eller den voldsomt svære Kjell Scherpen denne sesongen. Ikke vet jeg.
Blir det CL-spill med en Kjellemann i mål?!

Brighton kan helt sikkert utfordre, men et helvete med EL og jeg tar det for gitt at de mister Caicedo. Vanskelig å se for seg at tapet av Mac Allister og Caicedo ikke vil merkes ganske godt?!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»