Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Svar
KongOlav2

Re: Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Legg inn av KongOlav2 »

Inbetweener skrev: ons jun 28, 2023 8:43 am Verden har done an absolute madness når West Ham avslår 100 + 5 millioner for Rice med et (?) år igjen av kontrakten. En spiller som primært har som oppgave å ødelegge for motstanderlaget og som att på til vil til Arsenal. Om dette gjør at Brighton får blod på tann i forhold salg av Caicedo håper jeg vi tar en silkemyk moonwalk ut av forhandlingsrommet.

Ingen er så gode som Caicedo og Rice, men for 100 mill kan man forsterke to posisjoner. Tre Badiashile’er. To Nkunku’er *. Vi har 17 sportsdirektører og sikkert dobbelt antall speidere. Noen av disse må da ha sett noen. Joe Shields har vært på nonce-tur til sør-Amerika siden U20-VM; The Bald Man has found gold!

* Eller en og en halv Cucurella eller Mudryk, da, men det snakker vi ikke så mye om (blissful).
Må si meg tilnærmet enig her. Jeg synes Rice er meget god, og tror han vil være et dønn trygt valg for de som kjøper ham. Men det er en jævlig høy pris. Og det er ikke slik at det ikke går an å kjøpe meget gode spillere til lavere priser lenger. Vi har hentet Diaz, Gakpo og nå Mac Allister. Da synes jeg det er ganske greit at man skipper Rice (om man i det hele tatt kunne tatt seg råd til ham). Jeg synes sånn halvveis at £80m for Caicedo kunne vært innafor gitt alder, potensial og det han sannsynligvis ville fått en del lavere lønn enn Rice. Også prisen for Bellingham er grei nok, så fremt ikke agenten og faren har uforholdsmessig mye penger. Over £100m for Rice er det imidlertid ikke.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Prøver bare å komme skuffelsen i forkjøpet med å leke logisk fan.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kanskje West Ham føler seg trygge på at Rice forlenger hvis de trenger det. Altså at det finnes en enighet hvor Rice synes at klubben fortjener en salgssum, og at West Ham synes at Rice fortjener en overgang til "rett" pris.

Hvis kontrakten hadde vært lenger så hadde summen vært forståelig (innad i PL-markedet).

Wellé

Legg inn av Wellé »

KongOlav2 skrev: ons jun 28, 2023 9:15 am
Inbetweener skrev: ons jun 28, 2023 8:43 am Verden har done an absolute madness når West Ham avslår 100 + 5 millioner for Rice med et (?) år igjen av kontrakten. En spiller som primært har som oppgave å ødelegge for motstanderlaget og som att på til vil til Arsenal. Om dette gjør at Brighton får blod på tann i forhold salg av Caicedo håper jeg vi tar en silkemyk moonwalk ut av forhandlingsrommet.

Ingen er så gode som Caicedo og Rice, men for 100 mill kan man forsterke to posisjoner. Tre Badiashile’er. To Nkunku’er *. Vi har 17 sportsdirektører og sikkert dobbelt antall speidere. Noen av disse må da ha sett noen. Joe Shields har vært på nonce-tur til sør-Amerika siden U20-VM; The Bald Man has found gold!

* Eller en og en halv Cucurella eller Mudryk, da, men det snakker vi ikke så mye om (blissful).
Må si meg tilnærmet enig her. Jeg synes Rice er meget god, og tror han vil være et dønn trygt valg for de som kjøper ham. Men det er en jævlig høy pris. Og det er ikke slik at det ikke går an å kjøpe meget gode spillere til lavere priser lenger. Vi har hentet Diaz, Gakpo og nå Mac Allister. Da synes jeg det er ganske greit at man skipper Rice (om man i det hele tatt kunne tatt seg råd til ham). Jeg synes sånn halvveis at £80m for Caicedo kunne vært innafor gitt alder, potensial og det han sannsynligvis ville fått en del lavere lønn enn Rice. Også prisen for Bellingham er grei nok, så fremt ikke agenten og faren har uforholdsmessig mye penger. Over £100m for Rice er det imidlertid ikke.
Nå tror jeg grunnen til at Arsenal er villig til å strekke seg så langt som de gjør for Rice er fordi han er en av ytterst ytterst få som kan tillate oss å spille med en treer som inneholder Ødegaard og Havertz. For andre lag så skjønner jeg veldig godtat Rice kanskje ikke er verdt £100+m, men for oss så virker det som at Arteta mener han er det.

Dette er jo litt som da Liverpool endelig slo på stortromma og hentet VvD. Det var mange som mente man betalte overpris, men VvD var en av ytterst få som hadde de nødvendige ferdighetene til at man kunne spille med en ren 2-er bak. De fleste andre lag spiller med en blanding av 2 og 3 bak. F.eks at White hos oss er mer defensiv enn Zinchenko, mens for prime-Liverpool så spilte TAA og Robertson begge høyt i banen.

Hvis Arsenal skulle fortsatt å spille et tilnærmet likt system som i fjor med en offensiv indreløper (Ødegaard) og en litt mer defensiv (Xhaka) så ville jeg heller hentet Caicedo. Han er en mer direkte erstatter for Partey, men hvis vi skal spille med to virkelig offensive indreløpere så vil jeg heller ha Rice siden han dekker større områder og er en enda bedre ballvinner. Omtrent den eneste andre spilleren jeg heller ville hatt i en slik rolle er prime-Kanté.

Det er ogsåå verdt å nevne at man betaler for en helt sinnsyk positiv skadehistorikk. Han er en av verdens beste spillere til å dekke defensive rom samtidig som at han har spilt nest flest minutter i PL av utespillere siden 2017/2018. Det er et veldig viktig aspekt for Arsenal som stort sett alltid har slitt hver gang Partey er ute med skade. Historikken til Partey i PL er 18 kamper, 24 kamper og 28 kamper, og han er helt ubrukelig når han er småskadet, noe han har vært i flere av disse kampene. Det sagt, med ballen i bena tar jeg Partey 100/100 ganger over Rice, men jeg tror denne rollen blir helt annerledes neste sesong.
Sist redigert av Wellé den ons jun 28, 2023 9:52 am, redigert 1 gang totalt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Gode poeng, @Wellé. Jeg gikk brask og bram frem og forsvarte at vi blåste banken på Enzo i januar. Til dels fordi det var vår eneste sjanse for å få han, men mest fordi han er en über-sjelden spiller som, under en god trener og godt system, kan styre et helt offensiv. Enzo var aldri verdt 105 millioner for Real Madrid eller City, men for oss var han det. Rice kan representere det samme for dere og i så fall er det kanskje verdt det.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Fått Here We Go på en brasilianer som fortsatt er i puberteten. 15 millioner euro. Tenke seg til om vi skulle kjekle med Brighton om de millionene rundt Caicedo, da, og heller ender opp med et andre- eller tredjevalg for den altfor viktige rollen som Enzos partner de neste par årene.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: ons jun 28, 2023 9:36 am Kanskje West Ham føler seg trygge på at Rice forlenger hvis de trenger det. Altså at det finnes en enighet hvor Rice synes at klubben fortjener en salgssum, og at West Ham synes at Rice fortjener en overgang til "rett" pris.

Hvis kontrakten hadde vært lenger så hadde summen vært forståelig (innad i PL-markedet).
De har opsjon på ett år til.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: ons jun 28, 2023 6:16 pm Fått Here We Go på en brasilianer som fortsatt er i puberteten. 15 millioner euro. Tenke seg til om vi skulle kjekle med Brighton om de millionene rundt Caicedo, da, og heller ender opp med et andre- eller tredjevalg for den altfor viktige rollen som Enzos partner de neste par årene.
Jeg ser at jeg hadde ham bak Buonanotte men litt foran Hall i desember (selv om selve rangeringen er temmelig på gefühl)
Jolla skrev: fre des 30, 2022 2:39 am
2004 (Født mellom 01.09.04 og 31.12.04):

Youssoufa Moukoko - 20.11.04 - Borussia Dortmund - You know who he is.
Rico Lewis - 21.11.04 - Manchester City -
Facundo Buonanotte - 23.12.04 - Brighton - Drar til Brighton i januar.
Ângelo Gabriel - 21.12.04 - Santos -
Alan Matturro - 11.10.04 - Genoa - Drar til Genoa i januar.
Lewis Hall - 08.09.04 - Chelsea -
Tom Rothe - 29.10.04 - Borussia Dortmund -
Wilson Odobert - 28.11.04 - Estac Troyes -
Stefan Bajcetic - 22.10.04 - Liverpool -
Sergey Pinyaev - 02.11.04 - Lokomotiv Moskva - Drar til Lokomotiv i januar.
Matthew Whittingham - 21.10.04 - Manchester City -
Av de tre jeg nevnte så vil jeg nok si at Hall hadde vært foran Ângelo Gabriel den dag idag, og at Buonanotte har vist langt mer denne våren. Både Ângelo Gabriel, Alan Matturro og Tom Rothe overvurderte jeg her, og mens topp tre nok står seg så er det litt hipp som happ mellom Bajcetic, Odobert og Hall bak der, før Ângelo Gabriel, Matturro og Rothe følger.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Ryktes at vi vil by på Veiga, om vi hadde landet Veiga/Caicedo så er midtbanen vår klasse. Veiga med en strålende sesong i Celta. Målfårlig fra midten, et herlig driv med ballen. Blir dog tøft og lande han, utkjøpsklasulen er ikke altfor høy og det vil bli en konkurranse om han med City og trolig Liverpool

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Malang Sarr linkes til Strasbourg og Milan syns prislappen på Captain America er stiv.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: tor jun 29, 2023 7:50 am Malang Sarr linkes til Strasbourg og Milan syns prislappen på Captain America er stiv.
Malang Sarr er såvidt jeg kan se kun løken Andreas Korssund som har null kilder og bare finner på ting. Det kan jo skje men kan avvente det der inntil videre.

Og £17m for Pulisic overprising? Okei, kanskje noen andre biter. Kos dere med Adama Traore.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Oppdatert 29.06:

Inn:
Nkunku £53m (signert ifjor)
Jackson £32m
Paez £17.5m (kommer i 2025 - en del skal være add ons)
Ângelo £13m
Richards £? (billig, kommer i 2024)

Samlet inn: £115.5m - 3 spillere inn i 23/24

Ut:
Havertz £67.5m (Arsenal)
Kovacic £30m (Man City)
Koulibaly £20.5m (Al-Hilal)
RLC £17m (Milan)
Mendy £17m (Al-Ahli)
Ziyech £8m (Al-Nassr)
Azpilicueta £0 (Inter - fristilt fra kontrakt)
Kante (utgående kontrakt)
Felix (returnert fra lån)
Zakaria (returnert fra lån)
Bakayoko (frigitt)
Abu (frigitt)
Castillo (frigitt)
McClelland (frigitt)
Baxter (frigitt)
Lawrence (frigitt)
D. Sterling (frigitt)
Fiabema (frigitt)
Wady (frigitt)
Adegoke (frigitt)
Wareham (frigitt)
Haigh (frigitt)
Thomas (frigitt)

Webster (lån Heerenveen)

Samlet ut: £160m - til sammen 23 spillere. Tar med add ons i prisene. Azpi, RLC, Webster og Ziyech ikke offisielt bekreftet men blir det sannsynligvis ila de kommende dagene.

Mest sannsynlige pr nå:

Inn:
Caicedo £80-90m

Ellers ikke allverdens som er håndfast pr nå, håper vi holder oss noenlunde rolig istedenfor å hente typer vi ikke er sikker på.

Ut:
Mount (£55-60m - Man Utd)
Lukaku (Inter - ryktes betalt lån med opsjon £25m)
CHO (£15m - Fulham, Forest og Milan skal være keen)
Pulisic (£15m-17m - Milan, får se om det tas videre)
Ampadu (skal være til salgs for £10-12m - flere interessenter skal ha meldt seg)
Casadei (lån - skal være flere tilbud på bordet og han vurderer hva som vil passe best)
Hutchinson (lån - både klubb og spiller har visst bestemt seg for lån, får se hvor han velger å dra)
Baba Rahman (legenden, blir kanskje kjøpt ut)
Aubameyang (Saudi? Vært stille rundt ham siste uken)
Maatsen (salg eller lån - sannsynligvis salg dessverre, er masse interessenter)
Mendel-Idowu (kontraktforslag, men kan fort forsvinne dessverre)

I tillegg mener jeg det er sannsynlig at Vale (lån/salg), Anjorin (lån/salg), Sarr (vetta faen), Fofana (lån), Slonina (lån), Humphreys (lån) og Ângelo (lån) er ute til sesongstart. Jeg tror heller ikke Andrey Santos er klar for PL-spill denne sesongen, tipper han blir lånt ut.

Chalobah og Gallagher er litt sånn at det er klubber som ønsker å kjøpe, men vi ser an hvordan stallen er, om vi trenger midler inn og hvor mye interessenter er villig til å betale. Tipper klubben ikke har noe problem med å beholde begge dersom det lar seg gjøre, veldig nyttige rotasjonsspillere og viktig dybde på plassene deres.
Sist redigert av Lew_Ashby den tor jun 29, 2023 9:23 am, redigert 3 ganger totalt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: ons jun 28, 2023 9:39 am Nå tror jeg grunnen til at Arsenal er villig til å strekke seg så langt som de gjør for Rice er fordi han er en av ytterst ytterst få som kan tillate oss å spille med en treer som inneholder Ødegaard og Havertz.

Kan han det?

Jeg sliter med å se at det vil fungere. Uniteds plan for Mount er slik jeg forstår en trio med Mount- Casemiro - Bruno. Den trioen har jeg tro på.

En Arsenal-trio med Havertz - Rice - Ødegaard minner mye om United-trioen, men jeg har likevel mye mindre tro på at det blir en god trio. Det handler i stor grad om at jeg klarer å se Mount ta rollen som må tas for å få det til å fungere, men jeg er veldig usikker på om Havertz vil gjøre det. Det er en risiko for at han vil "tråkke på tærne" til Ødegaard med den konsekvens at begge presterer suboptimalt og at det blir for mye defensivt ansvar på Rice (som ulikt prime-Kante er en spiller, ikke tre).

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: tor jun 29, 2023 8:57 am
Wellé skrev: ons jun 28, 2023 9:39 am Nå tror jeg grunnen til at Arsenal er villig til å strekke seg så langt som de gjør for Rice er fordi han er en av ytterst ytterst få som kan tillate oss å spille med en treer som inneholder Ødegaard og Havertz.

Kan han det?

Jeg sliter med å se at det vil fungere. Uniteds plan for Mount er slik jeg forstår en trio med Mount- Casemiro - Bruno. Den trioen har jeg tro på.
Morsomt, jeg har ikke troen på den trioen der.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: tor jun 29, 2023 8:59 am
Orakelet skrev: tor jun 29, 2023 8:57 am
Wellé skrev: ons jun 28, 2023 9:39 am Nå tror jeg grunnen til at Arsenal er villig til å strekke seg så langt som de gjør for Rice er fordi han er en av ytterst ytterst få som kan tillate oss å spille med en treer som inneholder Ødegaard og Havertz.

Kan han det?

Jeg sliter med å se at det vil fungere. Uniteds plan for Mount er slik jeg forstår en trio med Mount- Casemiro - Bruno. Den trioen har jeg tro på.
Morsomt, jeg har ikke troen på den trioen der.
Men du har tro på en Arsenal-trio med Havertz?

Jeg rater Rice høyere enn Casimero og Ødegaard høyere enn Bruno. Mao. er det solid ledelse til Arsenal-trioen i "min bok" før sistemann skal inn. Jeg har imidlertid mye mer tro på Mount enn Havertz i en midtbane-treer.

Mount - Rice - Ødegaard ville vært enormt og ganske likt det jeg har drømt om i Chelsea. Havertz i Mount-rollen er jeg dog skeptisk til.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lew_Ashby skrev: tor jun 29, 2023 8:59 am
Orakelet skrev: tor jun 29, 2023 8:57 am
Wellé skrev: ons jun 28, 2023 9:39 am Nå tror jeg grunnen til at Arsenal er villig til å strekke seg så langt som de gjør for Rice er fordi han er en av ytterst ytterst få som kan tillate oss å spille med en treer som inneholder Ødegaard og Havertz.

Kan han det?

Jeg sliter med å se at det vil fungere. Uniteds plan for Mount er slik jeg forstår en trio med Mount- Casemiro - Bruno. Den trioen har jeg tro på.
Morsomt, jeg har ikke troen på den trioen der.
Casemiro, Bruno og Sabitzer fungerte veldig bra. Mulig Mount har noen hull i fotballutdannelsen som må tettes, men det fikser nok EtH.

Jeg synes forresten det blir litt unaturlig å sammenligne Ødegaard og Bruno. De har veldig ulike roller. Jeg tipper at Mount vil få oppgaver/rolle som er mer ala Ødegaard. Det innebærer trolig at han må gjennom en lignende transformasjon som nettopp Ødegaard har gått gjennom i Arsenal.
Sist redigert av tbb den tor jun 29, 2023 9:19 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ja, jeg har mer troen på balansen i Arsenal, i hvert fall siden de tilnærmet spiller med en treer bak med tre av Saliba, White, Timber(tror det skjer), Gabriel og Tomi(?) i forsvars"fireren", samt at Saka er vel så mye en kant som en ving, og holder mer igjen enn Martinelli på motsatt.

Du kan nesten argumentere for at Arsenal til tider spiler i en skjev 3-5-2, men realiteten er vel mer at det var en form for 2-3-4-1 eller 3-2-4-1 hvor spesielt Zinchenko tar rollen som dyptliggende playmaker.

De har fem defensive og fem offensive spillere. Tror det kommer til å være strålende.

Mer skeptisk til Manchester United, med mindre de spiller med Shaw på venstrebacken i en halvveis stopper- / halvveis back-rolle. Godt mulig at Wan-Bissaka kommer mer til sin rett med en midtbanetrio hvor to av spillerne ligger i angrepsleddet, da kan han også bare holde seg bak der mellom Casemiro og stopperne og bruke styrkene sine mer. Men det går jo mot at Manchester United ønsker en offensiv høyreback slik at Antony ikke ser så begredelig ut.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: tor jun 29, 2023 9:08 amMen du har tro på en Arsenal-trio med Havertz?

Jeg rater Rice høyere enn Casimero og Ødegaard høyere enn Bruno. Mao. er det solid ledelse til Arsenal-trioen i "min bok" før sistemann skal inn. Jeg har imidlertid mye mer tro på Mount enn Havertz i en midtbane-treer.

Mount - Rice - Ødegaard ville vært enormt og ganske likt det jeg har drømt om i Chelsea. Havertz i Mount-rollen er jeg dog skeptisk til.
Nei, jeg er sykt nok ikke helt sikker på at Havertz-Rice-Øde er så mye bedre enn det Xhaka-Partey-Øde spilte store deler av sesongen før det dalte.

De to midtbanetrioene kommer uansett til å ligge så forskjellig at det ikke er vits å sammenligne emm, Arsenal kommer til å støtte opp under deres trio på en annen måte - Zinch/Timber gir dem noe vidt forskjellig enn Shaw/AWB (Dalot kanskje mer lik Arse-backene). Jeg skremmes ikke sånn voldsomt av noen av dem, men jeg har tatt feil en milliard ganger tidligere.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: tor jun 29, 2023 9:15 am Ja, jeg har mer troen på balansen i Arsenal, i hvert fall siden de tilnærmet spiller med en treer bak med tre av Saliba, White, Timber(tror det skjer), Gabriel og Tomi(?) i forsvars"fireren", samt at Saka er vel så mye en kant som en ving, og holder mer igjen enn Martinelli på motsatt.

Du kan nesten argumentere for at Arsenal til tider spiler i en skjev 3-5-2, men realiteten er vel mer at det var en form for 2-3-4-1 eller 3-2-4-1 hvor spesielt Zinchenko tar rollen som dyptliggende playmaker.

De har fem defensive og fem offensive spillere. Tror det kommer til å være strålende.

Mer skeptisk til Manchester United, med mindre de spiller med Shaw på venstrebacken i en halvveis stopper- / halvveis back-rolle. Godt mulig at Wan-Bissaka kommer mer til sin rett med en midtbanetrio hvor to av spillerne ligger i angrepsleddet, da kan han også bare holde seg bak der mellom Casemiro og stopperne og bruke styrkene sine mer. Men det går jo mot at Manchester United ønsker en offensiv høyreback slik at Antony ikke ser så begredelig ut.
Det ser ikke ut til at Man Utd henter noen ny høyreback. Og da får man kanskje en 316 eller en 325. Da blir trolig Antony enda bredere (slik han var i Ajax), mens feks Mount kommer mer inn i rommet Antony trakk mye mot.

Jeg tror det viktigste for Antony er spillere «å spille med». Samme om det kommer i form av en offensiv back eller enn en indreløper. Men helst skulle Man Utd hatt begge alternativene.

Wellé

Legg inn av Wellé »

tbb skrev: tor jun 29, 2023 9:25 am
Jolla skrev: tor jun 29, 2023 9:15 am Ja, jeg har mer troen på balansen i Arsenal, i hvert fall siden de tilnærmet spiller med en treer bak med tre av Saliba, White, Timber(tror det skjer), Gabriel og Tomi(?) i forsvars"fireren", samt at Saka er vel så mye en kant som en ving, og holder mer igjen enn Martinelli på motsatt.

Du kan nesten argumentere for at Arsenal til tider spiler i en skjev 3-5-2, men realiteten er vel mer at det var en form for 2-3-4-1 eller 3-2-4-1 hvor spesielt Zinchenko tar rollen som dyptliggende playmaker.

De har fem defensive og fem offensive spillere. Tror det kommer til å være strålende.

Mer skeptisk til Manchester United, med mindre de spiller med Shaw på venstrebacken i en halvveis stopper- / halvveis back-rolle. Godt mulig at Wan-Bissaka kommer mer til sin rett med en midtbanetrio hvor to av spillerne ligger i angrepsleddet, da kan han også bare holde seg bak der mellom Casemiro og stopperne og bruke styrkene sine mer. Men det går jo mot at Manchester United ønsker en offensiv høyreback slik at Antony ikke ser så begredelig ut.
Det ser ikke ut til at Man Utd henter noen ny høyreback. Og da får man kanskje en 316 eller en 325. Da blir trolig Antony enda bredere (slik han var i Ajax), mens feks Mount kommer mer inn i rommet Antony trakk mye mot.

Jeg tror det viktigste for Antony er spillere «å spille med». Samme om det kommer i form av en offensiv back eller enn en indreløper. Men helst skulle Man Utd hatt begge alternativene.
Nå så ikke jeg Antony mye i Ajax, men kan ikke se at løsningen for å få mer ut av han er å pushe han bredere. Han har rett og slett ikke ferdighetene til å komme seg forbi backer i PL. Jeg ville heller hatt han smalere så han kan bruke venstrefoten sin fra farligere posisjoner (pasninger og skudd) enn å pushe han bredere.

Jeg syns forøvrig heller ikke at Man Utd har gode nok/riktige typer defensive spillere til at dere skal spille en 3-1-6.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: tor jun 29, 2023 9:25 am
Da blir trolig Antony enda bredere (slik han var i Ajax), mens feks Mount kommer mer inn i rommet Antony trakk mye mot.

Jeg tror det viktigste for Antony er spillere «å spille med». Samme om det kommer i form av en offensiv back eller enn en indreløper.
Godt innspill. Ja, Antony vil jo tjene på å ha Mount med seg, i hvert fall til å utnytte alle løpene hans til å skape vinkler. Hvis dere holder 5 bak slik som Arsenal så kan nok Bruno-Case-Mount fungere fint (hvor da Casemiro er blant de i mellomleddet sammen med enten Shaw, Dalot eller WB.)

Hva skjer med Álvaro Fernandez og Brandon Williams i sommer?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: tor jun 29, 2023 10:00 am
tbb skrev: tor jun 29, 2023 9:25 am
Da blir trolig Antony enda bredere (slik han var i Ajax), mens feks Mount kommer mer inn i rommet Antony trakk mye mot.

Jeg tror det viktigste for Antony er spillere «å spille med». Samme om det kommer i form av en offensiv back eller enn en indreløper.
Godt innspill. Ja, Antony vil jo tjene på å ha Mount med seg, i hvert fall til å utnytte alle løpene hans til å skape vinkler. Hvis dere holder 5 bak slik som Arsenal så kan nok Bruno-Case-Mount fungere fint (hvor da Casemiro er blant de i mellomleddet sammen med enten Shaw, Dalot eller WB.)

Hva skjer med Álvaro Fernandez og Brandon Williams i sommer?
Det gjorde man veldig mye, og jeg ser ikke helt at man skal gå bort i fra det.

Tipper Man Utd vil veksle mye mellom 325 og 316 i etablert med ball. Litt avhengig av hvem man spiller mot og resultat.

Jeg tror Shaw kan være svært god både i forsvarsleddet, ved siden av Casemiro og som en breddeholder offensivt. Det gir fleksibilitet og muligheter. Vi skulle svært gjerne hatt et slik alternativ på motsatt side også.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jolla skrev: tor jun 29, 2023 9:15 am Ja, jeg har mer troen på balansen i Arsenal, i hvert fall siden de tilnærmet spiller med en treer bak med tre av Saliba, White, Timber(tror det skjer), Gabriel og Tomi(?) i forsvars"fireren", samt at Saka er vel så mye en kant som en ving, og holder mer igjen enn Martinelli på motsatt.

Du kan nesten argumentere for at Arsenal til tider spiler i en skjev 3-5-2, men realiteten er vel mer at det var en form for 2-3-4-1 eller 3-2-4-1 hvor spesielt Zinchenko tar rollen som dyptliggende playmaker.

De har fem defensive og fem offensive spillere. Tror det kommer til å være strålende.

Mer skeptisk til Manchester United, med mindre de spiller med Shaw på venstrebacken i en halvveis stopper- / halvveis back-rolle. Godt mulig at Wan-Bissaka kommer mer til sin rett med en midtbanetrio hvor to av spillerne ligger i angrepsleddet, da kan han også bare holde seg bak der mellom Casemiro og stopperne og bruke styrkene sine mer. Men det går jo mot at Manchester United ønsker en offensiv høyreback slik at Antony ikke ser så begredelig ut.
Jeg har lyst til å si "enig", men av frykt for å bli beskyldt for å endre mening legger jeg først inn en setning om at vi snakker om to forskjellige ting. Mitt poeng var at jeg har mer tro på Mount enn Havertz i en midtbane-treer, altså enkeltspiller vs enkeltspiller. Du snakker om lagenes balanse totalt sett og det er en større problemstilling, men selvsagt også den viktigste problemstillingen.

Vi har vel ikke fullt innsyn i hva Arteta pønsker på, men med mindre han skal tilpasse spillestil ift å få det beste ut av Havertz, tror jeg fortsatt at Mount passer bedre i en midtbane-treer, også Arsenals. Jeg stiller spørsmål ved om Arsenal er tjent med å tilpasse spillestil for å få det meste ut av Havertz. Jeg tror de vil være bedre tjent med å bruke en svært tilpasningsdyktig Mount til å fylle "hull" i spillestilen som totalt sett er best for laget, slik også vi har brukt han,

Wellé

Legg inn av Wellé »

Orakelet skrev: tor jun 29, 2023 10:27 am
Jolla skrev: tor jun 29, 2023 9:15 am Ja, jeg har mer troen på balansen i Arsenal, i hvert fall siden de tilnærmet spiller med en treer bak med tre av Saliba, White, Timber(tror det skjer), Gabriel og Tomi(?) i forsvars"fireren", samt at Saka er vel så mye en kant som en ving, og holder mer igjen enn Martinelli på motsatt.

Du kan nesten argumentere for at Arsenal til tider spiler i en skjev 3-5-2, men realiteten er vel mer at det var en form for 2-3-4-1 eller 3-2-4-1 hvor spesielt Zinchenko tar rollen som dyptliggende playmaker.

De har fem defensive og fem offensive spillere. Tror det kommer til å være strålende.

Mer skeptisk til Manchester United, med mindre de spiller med Shaw på venstrebacken i en halvveis stopper- / halvveis back-rolle. Godt mulig at Wan-Bissaka kommer mer til sin rett med en midtbanetrio hvor to av spillerne ligger i angrepsleddet, da kan han også bare holde seg bak der mellom Casemiro og stopperne og bruke styrkene sine mer. Men det går jo mot at Manchester United ønsker en offensiv høyreback slik at Antony ikke ser så begredelig ut.
Jeg har lyst til å si "enig", men av frykt for å bli beskyldt for å endre mening legger jeg først inn en setning om at vi snakker om to forskjellige ting. Mitt poeng var at jeg har mer tro på Mount enn Havertz i en midtbane-treer, altså enkeltspiller vs enkeltspiller. Du snakker om lagenes balanse totalt sett og det er en større problemstilling, men selvsagt også den viktigste problemstillingen.

Vi har vel ikke fullt innsyn i hva Arteta pønsker på, men med mindre han skal tilpasse spillestil ift å få det beste ut av Havertz, tror jeg fortsatt at Mount passer bedre i en midtbane-treer, også Arsenals. Jeg stiller spørsmål ved om Arsenal er tjent med å tilpasse spillestil for å få det meste ut av Havertz. Jeg tror de vil være bedre tjent med å bruke en svært tilpasningsdyktig Mount til å fylle "hull" i spillestilen som totalt sett er best for laget, slik også vi har brukt han,
Jeg vil våge å påstå at Havertz tilbyr mer av det vi trenger og mangler enn Mount. Havertz er en bedre tekniker og pasningsspiller enn Mount, Havertz er en bedre hodespiller, noe vi mangler i boksen hvis vi slår innlegg og Havertz kan også bekle andre roller (hvor vi har behov) bedre enn Mount. I vårt system kan jeg kun se at Mount vil være aktuell for høyre og venstre indreløper, samt venstrekant, mens Havertz er aktuell som høyre og venstre indreløper, samt spiss og høyrekant. Dekningen vår på venstrekant er mye bedre enn på motsatt side.

Mount har heller aldri spilt som en indreløper i et tilsvarende system som det man antar at Arsenal skal spille. Han har spilt i en treer for hhv. England, Chelsea og Vitesse, men i alle disse treerne har han vært en utpreget treer. Ellers har han spilt som enten kant eller vid playmaker. Jeg ser derfor ikke helt hvorfor han på papiret skal være et så ekstremt mye mer innlysende valg som en av to indreløpere i vårt system enn Havertz.

Jeg stiller store spørsmålstegn til begge i det defensive, samtidig som at begge er to meget gode presspillere. Dette gjelder også Ødegaard og ESR for den saks skyld. Hverken Havertz eller Mount har spilt noe særlig i rollen som jeg tror Arsenal ønsker å bruke, men Arteta mener tydeligvis at totalpakken Havertz var bedre verdi enn Mount for denne rollen. Personlig så ville jeg selv gått for en tryggere (mer defensiv) løsning i posisjonen som Xhaka spilte i fjor, ala en Guimares og Gundogan, men jeg har også såpass stor tiltro til Arteta etter utviklingen vi har hatt at jeg absolutt er on board for denne utviklingen, og fra et underholdningsperspektiv så bør Arsenal kunne være ekstremt morsomme å se på.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: tor jun 29, 2023 10:46 am Personlig så ville jeg selv gått for en tryggere (mer defensiv) løsning i posisjonen som Xhaka spilte i fjor, ala en Guimares og Gundogan, men jeg har også såpass stor tiltro til Arteta etter utviklingen vi har hatt at jeg absolutt er on board for denne utviklingen, og fra et underholdningsperspektiv så bør Arsenal kunne være ekstremt morsomme å se på.

Enig. Jeg ville også gått for en noe mer defensiv spiller i en slik rolle og det er også grunnen til at jeg har mer tro på Mount enn Havertz i en slik rolle. Han har hakket bedre "duellkraft" og han har "motoren" til å lykkes i en slik rolle.

Emm. kommer Havertz best til sin rett som 10er. Eventuelt spiss. Jeg har ikke gitt opp at han en dag kan nå sitt fulle potensial som spiss. I en midtbane-treer er jeg mer usikker og jeg sliter med å se at Havertz er et godt kjøp til 65 mill i en slik rolle.

Men som du påpeker: Arteta har nok en plan og hvis planen er at Havertz hovedsakelig skal fungere som en 10er, og at andre spillere skal dekke rommet han etterlater seg defensivt er man inne på noe, så lenge Havertz og Ødegaard ikke havner i samme rom og forstyrrer hverandre.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Ekkelt. Men meh. Liker ikke fyren.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Josko Gvardiol.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det er oppdaget et problem med kneet til Ziyech i medicalen. Det spørs om overgangen blir gjennomført.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Denne skal være i boks. To milliarder inn i spillersalg på bare et par uker.



Et ordentlig Chelsea-produkt som virkelig har gått gradene i klubben. Aldri noe tull. Han har blitt 27 år og skadene må ta sin del av skylda for at karriera aldri tok helt av.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»