VM i alpint 2023, Courchevel/Meribel

Svar
Mehell

Re: VM i alpint 2023, Courchevel/Meribel

Legg inn av Mehell »

LeSorcier skrev: man feb 20, 2023 3:56 pm

Da ser vi nok ting forskjellig. I mine øyne er Team Ingebrigtsen en ganske klar vinner av denne diskusjonen.
Ja, da ser vi veldig forskjellig på ting.
Bare for ordens skyld. Jeg har ingenting i mot å tape en diskusjon. Hvis jeg kommer med en påstand og folk legger frem fakta for å bevise at min påstand er feilaktig så har jeg ingen problemer med å legge meg flat.
Så får vi se om TeamIngebrigtsen har den samme egenskapen. Ingen er feilfrie vet du, ikke engang Norges største eksperter.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

lund skrev: man feb 20, 2023 2:19 pm
KongOlav2 skrev: man feb 20, 2023 2:15 pm
JODDEMM skrev: man feb 20, 2023 12:00 pm
► Show Spoiler
Storslalom er nok min favorittgren mest fordi dette er øvelsen hvor man kan få se både teknikkspesialister som Kristoffersen og Hirscher konkurrere mot mer rene fartskjørere som også kan hevde seg i utfor. Slik som Odermatt. Dermed kan det iallfall bli den øvelsen hvor det er sterkest konkurranse og fra litt ulike typer løpere. Nå har de siste 10-15 årene utfor og tildels SG vært preget av mer utpregede fartsspesialister som Paris, Feuz, Jansrud, etc., men Odermatt viser jo at det fortsatt er mulig. I tillegg er det jo den totalt sett lengstvarende øvelsen med renntider ofte på 2.40 eller mer. Jeg liker også de som behersker mer enn to grener, og da er typen Odermatt (slik som Lund Svindal, Maier, Miller, etc. var tidligere) utøvere jeg liker.

PS: Litt off-topic, men skulle gjerne sett at de gjorde noe for å blåse liv i kombien igjen. Flere renn i v-cup, utforming slik at litt ulike typer kan vinne, renn på de mer prestisjefylte stedene og kanskje også andre insentiver for å igjen gjøre øvelsen populær og relevant.
Storslalåm synes jeg kanskje er estetisk finest å se på, men også den mest forutsigbare øvelsen jevnt over. Det har dog ikke så mye med selve grenen å gjøre, men med utøverne. Det har generelt vært svært få potensielle vinneren de siste 10-15 årene (sammenlignet med f.eks. slalåm) med noen ekstreme dominanter som Hirscher, Ligety, Pinturault og nå Odermatt. Det gjør den for meg til den minst spennende øvelsen. Og så synes jeg utfor er øvelsen det er gøyest å se på, mens slalåm helt klart er den mest spennende øvelsen.
Er veldig enig der, storslalåm er "grunnbevegelsen" når det kommer til alpin skikjøring og den meste estetiske. Det er også den vi som kjører for moros skyld bør ha som utgangspunkt for vår teknikk når vi skal bli bedre på alpinski, enten det gjelder carving på preppa underlag eller offpist og mer ujevnt underlag. Men også enig i at det for oftest er mer spenning i slalåm WC. Det er flere som kan vinne/palle. Ligety med de ekstreme vinklingene er den som har kjørt aller penest i storslalåm synes jeg, men nå kanskje Kranjec selv om Odermatt også er fet å se på og både HK, Braathen kjører pent. HK, Braathen og Ryding kjører penest i slalåm synes jeg. McGrath, Steen Olsen, Pinterault og Meilard kjører også pent i både slalåm og storslalåm. I slalåm synes jeg kanskje Zehnhausern og Solevaag (foruten når de har klaff) ser minst pen ut i stilen. Feller er også litt i den kategorien men får noen poeng ekstra på gutsingen han har.

Sveits hadde forresten en begredelig dag i går. Når de startet 1-3 og resultatet ble som det ble må det ha vært ett antiklimaks i de sveitsiske hjem. Men de har hatt ett veldig bra VM så sånn sett tåler de en dårlig dag på jobben. Vi har jo nevnt Østerrike sitt dårlige VM og Sverige sitt katastrofale, men vertsnasjon Frankrike lever også et ganske dårlig mesterskap på hjemmebane, ikke noen overraskelse mht hvordan sesongen har vært. Spennende å se Pinterault sin satsting på fart, er jo eldgammelt fartslag de har og ikke så sterkt teknikkerlag heller, skal ikke mange år tilbake til de var best i storslalåm og ganske så bra i slalåm også.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Er det for øvrig flere som synes at den alpine kombinasjonen burde vært revitalisert til en viss grad. Jeg kunne gjerne sett man f.eks tok følgende grep ang øvelsen:

Superkombinasjon med super-G i stedet for utfor er ok, men super G-en må tendere mer mot utfor enn mot storslalom.
Super G-delen bør være minst dobbelt så lang som slalom. Opp mot halvannet minutt og under 45 sek for slalom
I v-cup bør man ha minst 3 renn med superkombi.
Ett av disse skal være i Wengen eller Kitzbühel.
De to andre skal også være på populære alpinsteder som Åre, Kvitfjell, Garmisch, Val d'Isere, Val Gardena, etc.
Kunne gjerne også hatt slalomdelen som flomlysrenn på kvelden et av stedene.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette visste jeg ikke, men er faktisk første gang siden 1987 at Østerrike ikke tar gull i alpint ??

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Mehell skrev: man feb 20, 2023 11:29 am
Team Ingebrigtsen skrev: man feb 20, 2023 10:09 am

I tilfellet Henrik Kristoffersen er stikkordet at han jevnt over verdens beste slalåmkjører, og han er en typisk andreomgangskjører. Ingen av delene er noe spesielt vanskelig å legge merke til, forutsatt at man ser slalåmrennene.det er forferdelig ignorant å ikke anse Henrik som i verste fall pallkandidat, og mest sannsynlig gullfavoritt etter første omgang. Å skrive dette kaller du for selvtillit, jeg vil bruke ordet kunnskap.



Jeg sier det igjen, om man i slalåm regner ut Henrik fordi han ligger 9 tideler bak, så han man null om slalåm.
Men bare fortsett, gullet og seirene til Henrik blir bare bedre og bedre når dere forsøker dere... :)
Nå har jeg lagt ut statistikk. Gått gjennom alle slalåmløpene han har hatt i verdenscupen etter 01.01.2020.
Sier de tallene jeg fikk der deg noe?

Og for all del. Jeg gjør ikke dette for å rakke ned på Henrik Kristoffersen. Fyren er definitivt en veldig god alpinist, og jeg betviler hverken treningsevne, dedikasjon til sporten eller noe annet.
Arabere og alpint hører ikke sammen for uten om Jesper da, det vet du godt (for de som ikke tar poenget, handler ikke om en folkegruppe, men innbyggere i en viss by).

De tallene sier meg at Henrik er verdens beste andreomgangskjører.

Nå har jeg altså en million ganger skrevet at jeg vil ha Henrik som favoritt til seieren om han er sånn noenlunde med foran andreomgangen. Jeg sier ikke og skriver det fordi Henrik er min personlige favoritt, men fordi:

Henrik Kristoffersen er den beste slalåmkjøreren av dagens aktive
Henrik Kristoffersen er den beste andreomgangskjøreren av dagens aktive
Henrik Kristoffersen er den beste grunnteknisk i slalåm, denne faktoren er enda mer sentralt i en slik løype som i VM.

Hvordan de tre faktorene skulle få noen til å tro at HK var ute av leken etter første omgang er for meg tidenes største gåte.
netrebske skrev: man feb 20, 2023 1:57 pm
Mehell skrev: man feb 20, 2023 11:23 am Av 17 løp hvor minst et av kriteriene da har passet har han altså vunnet to av løpene. Er dette bra nok til å kunne påstå at han skal være favoritt når han starter 2.omgang som nr.16, 91 hundredeler bak lederen?
Nei, men han var en ganske åpenbar medaljekandidat etter første omvang.
Riktig, og utrolig åpenbart for oss som følger med alpintsporten.
KongOlav2 skrev: man feb 20, 2023 3:53 pm
Team Ingebrigtsen skrev: man feb 20, 2023 10:09 am I tilfellet Henrik Kristoffersen er stikkordet at han jevnt over verdens beste slalåmkjører, og han er en typisk andreomgangskjører. Ingen av delene er noe spesielt vanskelig å legge merke til, forutsatt at man ser slalåmrennene. Du kan legge til at jeg i ti år har skrevet at han framstår som den mest dedikerte, hardtarbeidende og nærmest fanatisk i sin lyst til å bli best. Som enda et tillegg kan vi plusse på at han grunnteknisk er den beste. Når man legger de faktorene sammen så tilsier den samlede kunnskap at det er forferdelig ignorant å ikke anse Henrik som i verste fall pallkandidat, og mest sannsynlig gullfavoritt etter første omgang. Å skrive dette kaller du for selvtillit, jeg vil bruke ordet kunnskap.

Jeg sier det igjen, om man i slalåm regner ut Henrik fordi han ligger 9 tideler bak, så han man null om slalåm.
Men bare fortsett, gullet og seirene til Henrik blir bare bedre og bedre når dere forsøker dere... :)
Mehell har jo ganske grundig slått føttene unna hovedargumentet ditt om at Henrik faktisk var favoritt (som i den største favoritten) etter 1.omgang, så her er du virkelig på tynn is. Det fossros temmelig grundig for å ikke tape ansikt og ikke gå tilbake på hvor inni helvete kunnskapsrik du er sammenlignet med alle andre her inne.

Pallkandidat? Greit nok.
Gullkandidat? Kanskje, men den er tynnere.
Gullfavoritt? Absolutt ikke.
Lol, om du ser noe ut av statistikk og tall, så er det at Henrik jevnt over er verdens beste slalåmkjører og verdens beste andreomgangskjører. Hvis du i tillegg har bare et minimum av kunnskap om alpint, så vet du at Henrik har verdens beste og mest stabile grunnteknikk. Kombinerer du det med løypetraseen i VM så er spørsmålet, hvorfor skulle noen kunne kjøre like godt som Henrik i andreomgang? Prøv å svare på det du. Dessuten kan du gå løper for løper av de som lå foran han og fortelle oss hvorfor de skulle ende foran Henrik? Hvis du da har litt peil på hva du snakker om, så kan du med en gang ta vekk:
Rochat
Pertl
ASO
Pinten,
Schwarz
Sala
Gstrein
Sebbe (i 2022/23 form)
Ginnis (som overrasket i andre omgang).
Så har du Zenhausern som lå et tidel foran, men som først og fremst er god på slakkere terreng, han kan du dermed ta bort.
Noel 27 hundredeler foran. Jepp der har du en med høyt toppnivå og som er en trussel, samtidig som han har vært så ujevn siden OL-gullet at det er mer sannsynlig at han gjør feil underveis, enn ikke.
Vinatzer, mindre en halvsekundet foran. Høy maksfart, men som setter to omganger sammen omtrent i hvert 30.-løp. Hvorfor skulle noen ha han foran før 2.omgang?
Strasser, helt klart en utfordrer for Henrik foran andre omgang, men ikke akkurat en serievinner. Men greit, han er den første jeg så på som en reell utfordrer foran andre omgangen, samtidig om man skjønnner dynamikken i et slalåmrenn, så lå det i kortene at Henrik kom til å dunke på, mens sånne som Strasser har en vanskeligere balansegang.
Lucas, liten mesterskapserfaring, blindtarmoperasjon, mer ustabil enn Henrik. Men av utøverne foran Henrik etter første, så den største utfordreren foran andre omgang, men absolutt ikke et sikkert kort.
Feller, vil gå så langt som å si at å lede et slalåmrenn ikke er en gunstig situasjon for Feller. Han har ikke hodet til å lede.

Om du argumenterer for noen andre enn Lucas, og kanskje Strasser, så har du ikke anelse om hva du snakker om.

Hva skulle jeg tape ansikt på? At jeg tusen ganger har skrevet at Henrik er den beste slalåmkjøreren jevnt over, og at han ALLTID kommer tilbake? Lol. Er det en ting som er sikkert, så er det min tro på Henrik.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 21, 2023 7:49 am
► Show Spoiler
Her var det mye ord og lite innhold. At du faktisk bruker LOL-ing både mot starten og slutten av innlegget styrker troen på at din tro på egne kunnskaper er malplassert.

Mehells sin gjennomgang av alle Henrik sine resultater er langt mer verdt enn din egen fabulerende synsing og overdrevne selvtillit.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LeSorcier skrev: man feb 20, 2023 4:04 pm Akkurat som Henrik, så var også undertegnede helt utladet etter den enorme prestasjonen i går. Men for en fantastisk følelse jeg har gått rundt med i dag, denne nydelige mandagen i februar! Dette bildet har virkelig brent seg fast, og får smilet til å gå rundt:

Screenshot_20230220_155957_Samsung Internet.jpg
Føles veldig bra på tirsdagen etter også :)
KongOlav2 skrev: man feb 20, 2023 10:32 pm Er det for øvrig flere som synes at den alpine kombinasjonen burde vært revitalisert til en viss grad. Jeg kunne gjerne sett man f.eks tok følgende grep ang øvelsen:

Superkombinasjon med super-G i stedet for utfor er ok, men super G-en må tendere mer mot utfor enn mot storslalom.
Super G-delen bør være minst dobbelt så lang som slalom. Opp mot halvannet minutt og under 45 sek for slalom
I v-cup bør man ha minst 3 renn med superkombi.
Ett av disse skal være i Wengen eller Kitzbühel.
De to andre skal også være på populære alpinsteder som Åre, Kvitfjell, Garmisch, Val d'Isere, Val Gardena, etc.
Kunne gjerne også hatt slalomdelen som flomlysrenn på kvelden et av stedene.
Har vært trusler i flere år om kombinasjonens død. Og det har jo blitt slik i verdenscupen. Håper sterkt øvelsen fortsetter i mesterskap og kommer tilbake på verdenscupprogrammet. Men tviler litt når man hører utøvere som klager over at det blir en for lang dag og slike ting. Om ikke utøverne vil slåss for øvelsen, da tviler jeg på at man klarer å bevare den. Etter startrekkefølgen på slalåm ble endret, så synes jeg det er en litt bedre balanse mellom fart og slalåm. Men helt klart at super-g delen var for kort i VM. Hvordan balansen skal være har jo også litt med hvilke utøvere som kan vinne. Var jo en periode med meget sterke slalåmkjørere, men Schwarz, Pinten, Loic, Haaser og Murisier er jo utøvere som nesten er bedre i fart. Så for utøvere som de har det ikke så mye å si. Er mer de som er veldig god i en av grenene som er helt avhengig av grenen blir ''vektet'' godt mellom fart og slalåm.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KongOlav2, ja jeg må ty til smil og latter når du har absolutt ingen ting å komme med. Du kan jo gå gjennom de som lå foran Henrik etter første omgang, og så kan du fortelle oss hvorfor det IKKE skulle gå bra til slutt for Henrik. Kan du det? Nei, tenkte meg det. Du har nå beveget deg på et område og tema som du ikke kan noe om, men som du likevel har et behov for å prate mye om. Ellers er det jo direkte tåpeligheter du kommer med, hvorfor skulle ikke de som er mest interessert og har mest kunnskap om Henrik/slalåm som skal styre debatten? Jeg har som sagt en 10-årig innleggshistorikk her og på vgd hvor jeg har skrevet det samme om Henrik Kristoffersen ved tusenvis av anledninger.

Jeg registrerer at du ikke diskuterer hva jeg skriver om HK, noe som du har tusenvis av innlegg å boltre deg i, og kommentere (mulig vgd er slettet, jeg følger ikke med på det). Vær så god!
Om du ikke er interessert i å diskutere HK/alpint, så ble du straks mindre interessant å diskutere med, og i så fall har jeg mer interessante ting å bruke tiden min på.
Men uansett, om du vil ha en faglig og nerdete diskusjon om HK så er jeg med uansett om vi er enige eller ikke. Jeg inviterer deg herved til en slik diskusjon her og nå, jeg lover at jeg ikke skal lolle deg en eneste gang.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 21, 2023 8:30 am KongOlav2, ja jeg må ty til smil og latter når du har absolutt ingen ting å komme med. Du kan jo gå gjennom de som lå foran Henrik etter første omgang, og så kan du fortelle oss hvorfor det IKKE skulle gå bra til slutt for Henrik. Kan du det? Nei, tenkte meg det. Du har nå beveget deg på et område og tema som du ikke kan noe om, men som du likevel har et behov for å prate mye om. Ellers er det jo direkte tåpeligheter du kommer med, hvorfor skulle ikke de som er mest interessert og har mest kunnskap om Henrik/slalåm som skal styre debatten? Jeg har som sagt en 10-årig innleggshistorikk her og på vgd hvor jeg har skrevet det samme om Henrik Kristoffersen ved tusenvis av anledninger.

Jeg registrerer at du ikke diskuterer hva jeg skriver om HK, noe som du har tusenvis av innlegg å boltre deg i, og kommentere (mulig vgd er slettet, jeg følger ikke med på det). Vær så god!
Om du ikke er interessert i å diskutere HK/alpint, så ble du straks mindre interessant å diskutere med, og i så fall har jeg mer interessante ting å bruke tiden min på.
Men uansett, om du vil ha en faglig og nerdete diskusjon om HK så er jeg med uansett om vi er enige eller ikke. Jeg inviterer deg herved til en slik diskusjon her og nå, jeg lover at jeg ikke skal lolle deg en eneste gang.
Jeg gidder ikke fordi jeg kjenner lusa på gangen og ikke gidder å rote meg inn i en evig kverulantdiskusjon. Noe som jeg regner som 99 % sannsynlig med bakgrunn i din retorikk i denne tråden.

Du kan sikkert langt mer enn meg om dette, men det betyr ikke at du har rett i at han var favoritt som i betydningen gullfavoritt. Og siden du er massiv HK-fan, så er du heller ikke spesielt objektiv i en slik diskusjon.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KongOlav2 skrev: tir feb 21, 2023 8:34 am
Du kan sikkert langt mer enn meg om dette, men det betyr ikke at du har rett i at han var favoritt som i betydningen gullfavoritt. Og siden du er massiv HK-fan, så er du heller ikke spesielt objektiv i en slik diskusjon.
Det har rett i at jeg kan langt mer enn deg om dette. Hadde du vært lærevillig så hadde du lært deg før VM at Henrik 9 tideler bak absolutt har en god sjanse i et hvert slalåmrenn. I stedet for å surmule, så ha det på minnet fra nå av. Så har du lært noe av denne diskusjonen også.

Ikke vanskelig å skille mellom objektive vurderinger og å være fan av Henrik i det hele tatt. Jeg er langt fra like skråsikker om Henriks sjanser i storslalåm-renn. Spesielt ikke i storslalåm-trasser med flate partier. Henriks sjanser i en vanskelig/bratt slalåmløype derimot er en no-brainer.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 21, 2023 8:42 am Det har rett i at jeg kan langt mer enn deg om dette. Hadde du vært lærevillig så hadde du lært deg før VM at Henrik 9 tideler bak absolutt har en god sjanse i et hvert slalåmrenn. I stedet for å surmule, så ha det på minnet fra nå av. Så har du lært noe av denne diskusjonen også.

Ikke vanskelig å skille mellom objektive vurderinger og å være fan av Henrik i det hele tatt. Jeg er langt fra like skråsikker om Henriks sjanser i storslalåm-renn. Spesielt ikke i storslalåm-trasser med flate partier. Henriks sjanser i en vanskelig/bratt slalåmløype derimot er en no-brainer.
God sjanse er helt greit. Jeg er hundre prosent med på at han var medaljekandidat. Kanskje også gullkandidat siden distansen ikke var avskrekkende. Bare ikke gullfavoritt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 21, 2023 7:49 am

Jeg sier det igjen, om man i slalåm regner ut Henrik fordi han ligger 9 tideler bak, så han man null om slalåm.

Arabere og alpint hører ikke sammen for uten om Jesper da, det vet du godt (for de som ikke tar poenget, handler ikke om en folkegruppe, men innbyggere i en viss by).

De tallene sier meg at Henrik er verdens beste andreomgangskjører.

Henrik Kristoffersen er den beste slalåmkjøreren av dagens aktive
Henrik Kristoffersen er den beste andreomgangskjøreren av dagens aktive
Henrik Kristoffersen er den beste grunnteknisk i slalåm, denne faktoren er enda mer sentralt i en slik løype som i VM.

Hvordan de tre faktorene skulle få noen til å tro at HK var ute av leken etter første omgang er for meg tidenes største gåte.
netrebske skrev: man feb 20, 2023 1:57 pm
Mehell skrev: man feb 20, 2023 11:23 am Av 17 løp hvor minst et av kriteriene da har passet har han altså vunnet to av løpene. Er dette bra nok til å kunne påstå at han skal være favoritt når han starter 2.omgang som nr.16, 91 hundredeler bak lederen?
Nei, men han var en ganske åpenbar medaljekandidat etter første omvang.
Riktig, og utrolig åpenbart for oss som følger med alpintsporten.

Hva skulle jeg tape ansikt på? At jeg tusen ganger har skrevet at Henrik er den beste slalåmkjøreren jevnt over, og at han ALLTID kommer tilbake? Lol. Er det en ting som er sikkert, så er det min tro på Henrik.
Å ta feil og tape ansikt er to veldig forskjellige ting. Og du tok bare litt feil.

Det er ikke mye snø i Haugesund, nei, men vi har da flere gode skitrekk bare noen timers kjøring unna. Og mange fra Haugalandet har også hytter i disse områdene som blir mye brukt i vintermånedene. Personlig brukte jeg mange helger og vinterferier i oppveksten min i fjellene, og jeg klarer da veldig greit å komme meg ned en bakke på ski uten å dumme meg ut eller være en stor fare for meg selv eller andre.
Hvor er du fra, siden du har fått så store kunnskaper?
Jesper er for øvrig en lirare som vi er stolte over, og vi er veldig glade på hans vegne. Bare se at det både kommer en statue av ham og at han får en gate oppkalt etter seg snart. (Det er seriøst diskusjoner om dette.)
Jeg skryter for øvrig ikke på meg noen som helst form for ekspertise når det kommer til alpint. Jeg synes det er moro å se på, men kan ikke gå inn og se på detaljnivå hvem som har best grunnteknikk og slike ting. Flott for deg hvis du er så flink.

Hvis den statistikken sier deg at HK er verdens beste andreomgangskjører så er det et veldig klart bevis på at du ikke klarer å være objektiv i denne diskusjonen.
For å kunne komme til en slik konklusjon så må man først ha tallene for alle hans konkurrenter, og så sammenligne dem.
Men ja, HK er en av verdens beste slalåmkjørere, både i førsteomganger og andreomganger. Det kan man ganske greit se bare av enkeltresultater og sammenlagtresultater. Han leder dog ikke slalåmcupen sammenlagt denne sesongen, hvis man skal bruke det som en referanse.

Jeg har ikke rakket ned på HK. Jeg så ikke på ham som en åpenbar medaljekandidat etter førsteomgang, men selvfølgelig er ikke en med hans kapasitet sjanseløs heller. I mine øyne var det kanskje riktigere å kalle ham en outsider, mye fordi han og/eller utstyret ikke fungerte veldig bra etter hans standard i første omgang og da er det ikke bare å forvente at alt skal være på plass i andre omgang heller.

For øvrig flott å se at du har moderert deg og gått fra at han var den største gullfavoritten til at han var en åpenbar medaljekandidat.

Brukeravatar
FooDog
Innlegg: 164

Legg inn av FooDog »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 21, 2023 8:30 am ja jeg må ty til smil og latter når du har absolutt ingen ting å komme med.
Fra torsdag ettermiddag den 16. til mandag morgen den 20. kom det ikke et knyst på FD om HK eller andre sine sjanser angående slalåm-konkurransen fra «kunnskapens mester».
Med din påståtte kunnskap hadde det vel vært naturlig å dele tanker om mulighetene for diverse utfall underveis i konkurransen.
Som gjedda i sivet, eller en katt som tålmodig venter på sin sjanse, velger «etterpå-klokskapens mester» å sole seg i glansen av HKs brilliante slalåmgull.

Mehell

Legg inn av Mehell »

FooDog skrev: tir feb 21, 2023 9:28 am
Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 21, 2023 8:30 am ja jeg må ty til smil og latter når du har absolutt ingen ting å komme med.
Fra torsdag ettermiddag den 16. til mandag morgen den 20. kom det ikke knyst på FD om HK eller andre sine sjanser angående slalomkonkurransen fra «kunnskapens mester».
Med din påståtte kunnskap hadde det vel vært naturlig å dele mulighetene for diverse utfall underveis i konkurransen.
Som gjedda i sivet, eller en katt som tålmodig venter på sin sjanse, velger «etterpå-klokskapens mester» å sole seg i glansen av HKs brilliante slalomgull.
Nå skal det sies at ingen klokskap er mer treffsikker enn etterpåklokskapen da. Og vi har vel alle klart å bruke den mer enn en gang :)

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

e-lectron skrev: tor feb 09, 2023 12:20 pm Det korsbåndet spøker det for nå. Hadde vært en gigantisk nedtur.
Operert nå, ute i 12 måneder.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»