VM i alpint 2023, Courchevel/Meribel

Svar
e-lectron

Re: VM i alpint 2023, Courchevel/Meribel

Legg inn av e-lectron »

Norge tangerer dermed sin egen rekord med 9 VM-medaljer, mens Sverige har hatt et fryktelig VM, med Sara Hectors 7.plass som best. Norge hadde derimot 15 plasseringer blant de 6 beste. Første alpin-VM uten medalje siden 2009 for søta bror, men de har faktisk ingen gull siden mesterskapet på hjemmebane i 2007 heller (dog 3 OL-gull i denne perioden da).
Sist redigert av e-lectron den søn feb 19, 2023 2:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Så må man jo føle med Braathen i dag også. Han viser jo hvilken fantastisk alpinist han er, og han kommer på et eller annet tidspunkt om ikke altfor lenge til å erstatte Henrik K som verdens beste i slalåm, om ikke noe helt spesielt skjer. Det er bare stabiliteten som mangler litt, egentlig, og så har han jo vært litt uheldig med skader og f. eks denne blindtarmoperasjonen. Men han har jo sjansen til å ta slalåmcupen i år, så får vi se hvor gira Kristoffersen er på den etter at han har tatt dette VM-gullet. Har jo uttalt mange ganger at han er mer opptatt av verdenscupen, egentlig, men det er vel ikke helt utenkelig at pipa kan få en annen lyd nå som han har det gullet.

Men jeg er glad for at Henrik K tok dette gullet her. Sebbe har fått sitt gull og får neppe sjansen igjen, om jeg skal gjette. Da håper jeg på Braathen (eller McGrath) i 2025!

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Lew_Ashby skrev: søn feb 19, 2023 2:38 pm Marco Schwartz dette VM:

Kombinasjon: 2
Super G: 6
Utfor: 4
Storslalåm: 3
Slalåm: 9
Topp 10 i alle 5 disipliner i samme mesterskap er en ganske unik prestasjon, Schwartz blir den fjerde mannlige alpinisten som klarer det:
Girardelli i 87(1 gull,2 sølv, fjerde og syvende)
Kjus i 96(1 sølv, 2 fjerde, sjette og tiende)
Kjus i 99(2 gull og 3 sølv)
Aamodt i 02(2 gull, fjerde, sjette og syvende)
Sist redigert av LBJ91 den søn feb 19, 2023 2:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Norske verdensmestre i slalåm:

Stein Eriksen (rip)
Inger Bjørnbakken (rip)
Kjetil Andre Aamodt
Tom Stiansen
Sebastian Foss Solevåg
Henrik Kristoffersen

Norske olympiske mestre i slalåm:

Finn Christian Jagge (rip)
Hans Petter Buraas

Ingen nordmenn har to gull
Sist redigert av Atom Vinter den søn feb 19, 2023 3:02 pm, redigert 1 gang totalt.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

LBJ91 skrev: søn feb 19, 2023 2:56 pm
Lew_Ashby skrev: søn feb 19, 2023 2:38 pm Marco Schwartz dette VM:

Kombinasjon: 2
Super G: 6
Utfor: 4
Storslalåm: 3
Slalåm: 9
Topp 10 i alle disipliner i samme mesterskap er en ganske unik prestasjon, Schwartz blir den fjerde mannlige alpinisten som klarer det:
Girardelli i 87(1 gull,2 sølv, fjerde og syvende)
Kjus i 96(1 sølv, 2 fjerde, sjette og tiende)
Kjus i 99(2 gull og 3 sølv)
Aamodt i 02(2 gull, fjerde, sjette og syvende)
"ganske unik" finnes ikke. Enten er en prestasjon unik, eller ikke. Men veldig uvanlig, ja!

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Atom Vinter skrev: søn feb 19, 2023 2:58 pm
LBJ91 skrev: søn feb 19, 2023 2:56 pm
Lew_Ashby skrev: søn feb 19, 2023 2:38 pm Marco Schwartz dette VM:

Kombinasjon: 2
Super G: 6
Utfor: 4
Storslalåm: 3
Slalåm: 9
Topp 10 i alle disipliner i samme mesterskap er en ganske unik prestasjon, Schwartz blir den fjerde mannlige alpinisten som klarer det:
Girardelli i 87(1 gull,2 sølv, fjerde og syvende)
Kjus i 96(1 sølv, 2 fjerde, sjette og tiende)
Kjus i 99(2 gull og 3 sølv)
Aamodt i 02(2 gull, fjerde, sjette og syvende)
"ganske unik" finnes ikke. Enten er en prestasjon unik, eller ikke. Men veldig uvanlig, ja!
Haha, du er inne på noe der

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Henrik Kristoffersen kopierer den norske rekorden til Stein Eriksen på to områder:

Flest mesterskapsmedaljer i slalåm: 3
Flest mesterskapsmedaljer i slalåm+storslalåm: 5

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

LBJ91 skrev: søn feb 19, 2023 2:56 pm
Lew_Ashby skrev: søn feb 19, 2023 2:38 pm Marco Schwartz dette VM:

Kombinasjon: 2
Super G: 6
Utfor: 4
Storslalåm: 3
Slalåm: 9
Topp 10 i alle 5 disipliner i samme mesterskap er en ganske unik prestasjon, Schwartz blir den fjerde mannlige alpinisten som klarer det:
Girardelli i 87(1 gull,2 sølv, fjerde og syvende)
Kjus i 96(1 sølv, 2 fjerde, sjette og tiende)
Kjus i 99(2 gull og 3 sølv)
Aamodt i 02(2 gull, fjerde, sjette og syvende)
Kjusern's prestasjon er bare sinnssvak. De tre sølvmedaljene er samlet ca. et halvt sekund fra gull.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Fantastisk avslutning på mesterskapet. Nydelig med gullet til Kristoffersen. Må også gi litt skryt til svenskene for et bra mesterskap til dem å være :lol: :lol:

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Flest mesterskapsmedaljer individuelt, norske herrer:

Aamodt 20
Kjus 16
Svindal 13
Jansrud 8
Eriksen 6
Kristoffersen 5
*Kilde 4
Skårdal 3
**Solevåg 2

*Mangler gull
**1 gull

startelver

Legg inn av startelver »

Braathen sitt mediaoppslag var egentlig skrevet i stjernene : Fra operasjonsbordet til VM-gull på 2 uker.

Men det ville seg ikke.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

lund skrev: søn feb 19, 2023 2:19 pm
bønna1/2 skrev: søn feb 19, 2023 2:17 pm Vi må vel regne inn to nordmenn som potensielt ustabile av de som står igjen også?
Braathen leder slalåmcupen, så ville vel ikke regnet ham som så veldig ustabil.
Nei, det sa jeg heller ikke. Av alle som ble nevnte som ustabile, så var nordmenn utelatt av de som sto igjen. Vanskelig løypeprofil og erfaringene fra andre omgang så langt var mer inn nok til å tenke at det var risiko for de to nordmennene som sto igjen også. Sebbe var alt for forsiktig på toppen, og treøblet lengre ned i løypa. Braathen kjørte godt, men gikk på en feil som han tapte en god del tid på. Ingen overraskelse at også nordmennene kunne få trøbbel.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Ergo var det ikke skrevet i stjernene.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

bønna1/2 skrev: søn feb 19, 2023 4:06 pm
lund skrev: søn feb 19, 2023 2:19 pm
bønna1/2 skrev: søn feb 19, 2023 2:17 pm Vi må vel regne inn to nordmenn som potensielt ustabile av de som står igjen også?
Braathen leder slalåmcupen, så ville vel ikke regnet ham som så veldig ustabil.
Nei, det sa jeg heller ikke. Av alle som ble nevnte som ustabile, så var nordmenn utelatt av de som sto igjen. Vanskelig løypeprofil og erfaringene fra andre omgang så langt var mer inn nok til å tenke at det var risiko for de to nordmennene som sto igjen også. Sebbe var alt for forsiktig på toppen, og treøblet lengre ned i løypa. Braathen kjørte godt, men gikk på en feil som han tapte en god del tid på. Ingen overraskelse at også nordmennene kunne få trøbbel.
Det som ble nevnt i kommentatorboksen handlet om utøvere man i utgangspunktet ville tenkt på som ustabile. Siden du misforstod det, ble din melding også til å misforstå.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Atom Vinter skrev: søn feb 19, 2023 4:18 pm
bønna1/2 skrev: søn feb 19, 2023 4:06 pm
lund skrev: søn feb 19, 2023 2:19 pm

Braathen leder slalåmcupen, så ville vel ikke regnet ham som så veldig ustabil.
Nei, det sa jeg heller ikke. Av alle som ble nevnte som ustabile, så var nordmenn utelatt av de som sto igjen. Vanskelig løypeprofil og erfaringene fra andre omgang så langt var mer inn nok til å tenke at det var risiko for de to nordmennene som sto igjen også. Sebbe var alt for forsiktig på toppen, og treøblet lengre ned i løypa. Braathen kjørte godt, men gikk på en feil som han tapte en god del tid på. Ingen overraskelse at også nordmennene kunne få trøbbel.
Det som ble nevnt i kommentatorboksen handlet om utøvere man i utgangspunktet ville tenkt på som ustabile. Siden du misforstod det, ble din melding også til å misforstå.
Sorry Mac, nei. Jeg forholdt meg til de navnene som ble nevnte her inne ;)

nanonils

Legg inn av nanonils »

Atom Vinter skrev: søn feb 19, 2023 3:32 pm Flest mesterskapsmedaljer individuelt, norske herrer:

Aamodt 20
Kjus 16
Svindal 13
Jansrud 8
Eriksen 6
Kristoffersen 5
*Kilde 4
Skårdal 3
**Solevåg 2

*Mangler gull
**1 gull
Furuseth også 2

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

nanonils skrev: søn feb 19, 2023 5:12 pm
Atom Vinter skrev: søn feb 19, 2023 3:32 pm
Furuseth også 2
Takker! Feil kan dessverre forekomme når massene forventer raske leveranser.

Flest mesterskapsmedaljer individuelt, norske herrer:

Aamodt 20
Kjus 16
Svindal 13
Jansrud 8
Eriksen 6
Kristoffersen 5
*Kilde 4
Skårdal 3
**Solevåg 2
*Furuseth

*Mangler gull
**1 gull

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Hvilket herlig gull på HK. Etter de første svingene tenkte jeg at dette går "att skogen", men slik gitt det ikke. Fantastisk avslutning på HK. Braathen, det midtpartiet der var nydelig og hadde vært en verdensmester verdig. Men i en sånn teknisk løype, får feil på ett flatt parti større konsekvenser en i ett bratt parti (jmf starten for HK). Men føler med han, fordi han hadde også fortjent pall/seier. Men jaggu meg både fortjent og på tide at den nest beste slalåmkjøreren de siste 10 årene klarer et mesterskapsgull.
Uavhengig av HK sin triumf i dag, herregud for ett spennende renn. Slalåm er spenning, nerver og fantastisk idrett. Flott pall og litt overraskende er den nok, men Ginnis viste nivået sitt i Chamonix, selv om jeg også tenkte at det kunne være den en gode dagen i ett liv. Men det var det ikke. Vinatzer har vi jo ventet på i flere år. Ustabil og nesten Jakobsen nivå på hyppigheten i DNF, nesten som den Red Bull hjelmen ble en forbannelse. Men i dag gjennomførte han to gode stabile omganger og da ble det pallen. Var nesten helt sikker han ville ta HK for så ikke noen feil på slutten, mulige det ble for tamt men trodde han vil komme i mål med grønne tall.
For de som snakker om dårlig sesong for HK så er dette selvsagt tull. Ustabil ja, men vinner du verdenscuprenn og paller innimellom så har du ikke en dårlig sesong.

Totalt, fantastisk VM for Norge. Været og arrangementet virker også å være flott. Skuffelsene kan Sverige (som har vært helt elendig og virker som alle energi er ute av sporten der foruten noen kvinnelige "av og til resultet". Har noen talent da. Østerrike er selvsagt også en stor skuffelse, selv om de startet ok med kombinasjonen. Schwarz skal selvsagt ha masse kudos for sine resultat og allround prestasjon. Kun hatt både ett og to gull med litt bedre kontroll på nerver. Feller, flott skikjører/type men mangler den vinnermentaliteten som kreves.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Biff_Byford skrev: søn feb 19, 2023 6:21 pm Hvilket herlig gull på HK. Etter de første svingene tenkte jeg at dette går "att skogen", men slik gitt det ikke. Fantastisk avslutning på HK. Braathen, det midtpartiet der var nydelig og hadde vært en verdensmester verdig. Men i en sånn teknisk løype, får feil på ett flatt parti større konsekvenser en i ett bratt parti (jmf starten for HK). Men føler med han, fordi han hadde også fortjent pall/seier. Men jaggu meg både fortjent og på tide at den nest beste slalåmkjøreren de siste 10 årene klarer et mesterskapsgull.
Uavhengig av HK sin triumf i dag, herregud for ett spennende renn. Slalåm er spenning, nerver og fantastisk idrett. Flott pall og litt overraskende er den nok, men Ginnis viste nivået sitt i Chamonix, selv om jeg også tenkte at det kunne være den en gode dagen i ett liv. Men det var det ikke. Vinatzer har vi jo ventet på i flere år. Ustabil og nesten Jakobsen nivå på hyppigheten i DNF, nesten som den Red Bull hjelmen ble en forbannelse. Men i dag gjennomførte han to gode stabile omganger og da ble det pallen. Var nesten helt sikker han ville ta HK for så ikke noen feil på slutten, mulige det ble for tamt men trodde han vil komme i mål med grønne tall.
For de som snakker om dårlig sesong for HK så er dette selvsagt tull. Ustabil ja, men vinner du verdenscuprenn og paller innimellom så har du ikke en dårlig sesong.

Totalt, fantastisk VM for Norge. Været og arrangementet virker også å være flott. Skuffelsene kan Sverige (som har vært helt elendig og virker som alle energi er ute av sporten der foruten noen kvinnelige "av og til resultet". Har noen talent da. Østerrike er selvsagt også en stor skuffelse, selv om de startet ok med kombinasjonen. Schwarz skal selvsagt ha masse kudos for sine resultat og allround prestasjon. Kun hatt både ett og to gull med litt bedre kontroll på nerver. Feller, flott skikjører/type men mangler den vinnermentaliteten som kreves.
Nydelig oppsummering. Jeg er helt enig når det gjelder Feller. Han er jo fantastisk på ski, kanskje den beste på skikjøreren når vi snakker om slalåm. Når det gjelder Schwarz, vil jeg si at han ble tatt litt av nervene i storslalåmen, men ikke i noen av de andre grenene. Den tekniske feilen i slalåm tror jeg handla om litt dårlig skikjøring. Men ellers, ja, fantastisk utøver, og han må da greie å få med seg noen flere verdenscupseiere og pallplasseringer i løpet av sesongen. For Norge et glimrende mesterskap, føler at det gikk fra veldig bra til glimrende med Kristoffersens gull, for da innfridde også en av de store stjernene våre skikkelig.

Ellers gøy med Pinturault. Syns jeg hørte Toft (eller Arnesen) si noe om at han skulle satse på fartsdisiplinene framover. Er det noen som kan bekrefte dette? Er jo noe flere av oss her har vært inne på, at han er i en periode hvor han går fra storslalåm til SG som "hoveddisiplin".

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Godt at de arrogante svenskene ikke vant en eneste medalje i alpint-vm. Trøster meg litt med det etter drittdagen i skiskytter-vm i går og i dag.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Østerrike og Hellas ble de eneste nasjonene med medalje, men ingen gull i dette mesterskapet. Er vel først og fremst for førstnevnte en solid nedtur, ettersom Østerrike ikke har vært gulløse siden den grufulle 1984/1985/1987-trilogien, og tok hele 5 gull i forrige VM. Tror heller ikke at Sverige hadde forventet å havne bak Hellas på medaljestatistikken.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Legg inn av JODDEMM »

Er vel første gang Norge tar Gull i slalåm i 2 VM på rad.

Nei for en Eufori det var da Gullet var i boks! Folk i nærheten lurte nesten på om det var noe alvorlig galt slik jeg hoiet og jublet! :D :lol:

Og så så Velfortjent dette var etter alle de gledesstundene Henrik Kristoffersen har sørget for i denne "ufordragelige" grenen slalåm, hvor det skal så bittelite til før alt går filleveien! Selvfølgelig skulle Henrik Kristoffersen stå med VM-Gull i slalåm! Selvfølgelig skulle han det!

Men jammen tok det litt tid! Fantastisk bronse i Sochi før hundredelene gikk han i mot i VM 2015. Så satt han å sturte under ett bord etter en ny 4.plass i 2017-VM, og enda verre: utkjøringen da han ledet OL-slalåmen i 2018! Fikk heldigvis med seg sølv fra storslalåm.

Høydepunktet (fram til i dag :mrgreen: ) kom i Åre 2019- i storslalåm riktignok: der han hentet Gullet etter å ha ligget bak selveste Hirscher etter 1.omgang! Selve slalåmrennet ble ingen minneverdig affære- men så var han tilbake på pallens nederste trinn i VM for 2 år siden da Solevåg vant!

Så ble han uten medalje i et OL for første gang, og etter en lite overbevisende storslalåm på fredag + 16.plass 0:91 bak etter halvkjørt slalåm i formiddag- nei det lå nok an til nok et VM uten Gull og medalje og et håp om at han i alle fall kunne vinne slalåmcupen for å bevise hvor god han egentlig er! (Den kan fortsatt vinnes 😊)

Men avstanden var ikke fullstendig avskrekkende- så hadde et lønnlig håp om at et hyggelig startnummer kunne være med å redde i alle fall et medaljehåp.

Først når Strasser hadde kjørt begynte frysningene å komme mtp om det kunne holde helt inn...

...Nei for meg som heier litt ekstra på omstridte Henrik Kristoffersen er det en god dag i dag! 😃🇧🇻
For oss som må lese lettere skadefro kommentarfelt om "egoisten som skylder på setupen" når HK har gjennomført en dårlig omgang/renn må jeg si at denne 🎖Gullmedaljen🎖 smaker særdeles godt 😁

Veldig godt å gå inn i en mesterskapsfri 2-årsperiode med dette Kristoffersen-Gullet i boks! Men først og fremst utrolig fortjent at en av tidenes slalåmløpere Endelig fikk sitt Gull!

Begynner å bli en ganske OK sesong likevel: for mannen som er nr.2 i storslslåmcupen, nr.3 i slalåmcupen, og nr.3 i WC sammenlagt 😌
Dårlig/skuffende sesong? "LOOOOL" som noen sier :twisted:


Samtidig som HK sikret seg Gullet ble det også 🇦🇹Østerrikes første VM uten et eneste Gull siden 1987 :D Derimot ble det 7 andre medaljer- så det kommer nok ikke til å bli en vane framover!

Og så klarer våre kvinner på egen hånd å skaffe seg Gull og 3 bronsemedaljer- noe Sverige ikke klarte verken der, eller gjennom hele VM (!) Tenk svenskene som har hatt profiler som Pernilla Wiberg og Anja Pärson + en hel del slalåm/storslalåmkjørere som har vært norske alpinkvinner overlegne i mesterskap: nå er rollene snudd!

Så Sverige får glede seg stort (selvsagt) over 2 Gull og 1 sølv på siste dagen i skiskytter-VM! i alpin-VM klarte til og med 🇬🇷 å ta medalje 🥈👍🏻

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 2:39 pm Sesongen har vært dårlig og så slår han til med gull! Helt utrolig!
Du må oppsøke profesjonell hjelp tror jeg. Dårlig sesong? Du kan jo ikke følge LITT med

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Salihovic91 skrev: søn feb 19, 2023 7:16 pm
TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 2:39 pm Sesongen har vært dårlig og så slår han til med gull! Helt utrolig!
Du må oppsøke profesjonell hjelp tror jeg. Dårlig sesong? Du kan jo ikke følge LITT med
Jo, det har jeg faktisk. Dårlig er kanskje litt overdrevet, men under forventningene? Ja. Jeg er fullt klar over at han har vært på pallen noen ganger, men andre ganger har han kjørt dårlig. Har vært svært variable resultater, for å si det mildt.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 7:36 pm
Salihovic91 skrev: søn feb 19, 2023 7:16 pm
TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 2:39 pm Sesongen har vært dårlig og så slår han til med gull! Helt utrolig!
Du må oppsøke profesjonell hjelp tror jeg. Dårlig sesong? Du kan jo ikke følge LITT med
Jo, det har jeg faktisk. Dårlig er kanskje litt overdrevet, men under forventningene? Ja. Jeg er fullt klar over at han har vært på pallen noen ganger, men andre ganger har han kjørt dårlig. Har vært svært variable resultater, for å si det mildt.
Liker engasjementet ditt TheBaseline, ikke tvil om at det er stort. Men du krisemaksimerer vel fort synes jeg, og tar kanskje idretten for seriøst. Noen ganger er det helt at ok at heltene våre ikke vinner. Enten fordi andre er bedre eller våre "helter" ikke har dagen. jmf herrestafetten i går. Selv om jeg heier på Norge i "alle" tilfeller så mener jeg også at det var bra for skiskyting at Frankrike (og ikke minst Italia) vant i går og helt greit at svenskene har en god dag i dag. Noen ganger må man tape litt for å sette pris på seirene.
HK er ett godt eksempel hvor det er en del nedturer som følges av oppturer. Tenk på dagens renn neste gang HK hekter i tredje port.
Som Henrik selv sier, ingen stiller høyere forventninger til han en han selv. Ganske sikker på at dette gjelder de andre norske også. Synes forresten at Braathen var stor i intervjuet etter rennet i dag. Bra fyr. Vil vinne mye.

Champis

Legg inn av Champis »

milanB skrev: søn feb 19, 2023 10:09 amFloppersen

Det er selvsagt mulig å mene at VM-gull er å floppe, men jeg må si meg uenig.

Champis

Legg inn av Champis »

bønna1/2 skrev: søn feb 19, 2023 2:31 pm Henrik er en underlig skrue. Har tapt seg over tid, og etter en rævva sesong så burde han heller dratt hjem for å trene. Men, nei da. Han stiller opp her likevel skrotingen, og vinner.

Grattis HK. Vel fortjent.

Hvorfor skal man dra hjem for å trene i stedet for å stille i VM, hvor man er en soleklar medaljekandidat?? Det er ingen som gjør det!

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Champis skrev: man feb 20, 2023 2:38 am
bønna1/2 skrev: søn feb 19, 2023 2:31 pm Henrik er en underlig skrue. Har tapt seg over tid, og etter en rævva sesong så burde han heller dratt hjem for å trene. Men, nei da. Han stiller opp her likevel skrotingen, og vinner.

Grattis HK. Vel fortjent.

Hvorfor skal man dra hjem for å trene i stedet for å stille i VM, hvor man er en soleklar medaljekandidat?? Det er ingen som gjør det!
Tror Bønna er ironisk og oppsummer en del kommentarer fra tidligere i VM/etter første omgang slalåm (har ikke lest alt i denne tråden da jeg ikke var på "nett" førsteomgangen).

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LeSorcier skrev: tor feb 16, 2023 1:58 pm Han finner en noenlunde grei setup, kunne en av landets fremste alpinteksperter, @Team Ingebrigtsen, fortelle tidligere i dag.
Mye mulig det stemmer ;)
Henrik Kristoffersen, andre omgangers store mester, og jevnt over den beste slalåmkjøreren ligger 9 tideler bak etter første omgang...da skal det ikke være mulig med noe annet enn å ha han som klar favoritt før andreomgang. Fullstendig kollektiv kollaps blant landets kommentatorer, ekspertkommentatorer og media. Herregud, vi snakker om selveste Henrik Kristoffersen. Har tidligere hatt litt sansen for Toft, men han bør bare slutte når han ikke så at Henriks utgangspunkt for andre omgang var helt herlig. Måtte bare slå av lyden etter de kommentarene. Det var ingen ting som tilsa noe annet enn at Henrik skulle vinne etter første omgang. Må si det samme som Henrik sa om Odermatts storslalomteknikk; folk som har peiling, vet selvfølgelig dette.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

GoingKronos skrev: søn feb 19, 2023 2:41 pm
Ikke så mange som spådde medalje her inne, var kanskje et unntak i hans største fan.
Om man følger bittelitt med alpintsporten, hvordan er det mulig å ikke ha Henrik som favoritt foran en andre omgang i slalåm hvor han ligger 7-8 tideler bak sine presumptivt største rivaler? Svaret er at man følger ikke med om man mener noe annet.
bønna1/2 skrev: søn feb 19, 2023 4:13 pm Ergo var det ikke skrevet i stjernene.
Det nytter ikke å diskutere med enkelte... :)
Om man ikke hadde Henrik som soleklar medaljekandidat og den største gullfavoritten etter første omgang, så vet man absolutt null, niks og ingen ting om alpintsporten. Det inkluderer de inkompetente kommentatorene og ''ekspertene'' i diverse mediahus. Nå har vi som har greie på dette skrevet etter hver bidige første omgang hvor Henrik er et stykke bak at han er den suverent beste andreomgangskjøreren, han er den beste slalåmkjøreren jevnt over. Da er det verdens enkleste logiske slutning at han høyst sannsynligvis etter to omganger står igjen som den beste. Dette er det mest grunnleggende med alpintsporten å forstå dette. Gjør man ikke det, så er det ingen hensikt å følge med i det hele og det store.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»