WC Langrenn, Toblach (3-5/2)

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: WC Langrenn, Toblach (3-5/2)

Legg inn av sertono »

Sodajr skrev: søn feb 05, 2023 12:43 pm Gedigen tabbe av Tyskland
"Per Nilsson, tyskarnas tränare, erkände felet. – Det är vi som bommat att informera om en ändring i laget. Och det är djävulskt klantigt av oss, säger han efter loppet."

Stygg tabbe. De tyske jentene gråt og var helt knust.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Kverulanten skrev: søn feb 05, 2023 12:46 pm
Sportsidiot skrev: søn feb 05, 2023 12:30 pm
Kverulanten skrev: søn feb 05, 2023 12:13 pm

Du har peiling...
Ja det ble heller ikke skrevet når Sverige og Tyskland tok mye inn på Norge og de nærmet seg. Du har så totalt rett. Silje gikk kraftfullt hele veien. Jeg var absolutt den eneste som reagerte på det. Jeg må være stokk dum for det så skikkelig bra ut hele tiden. Er jo ingen andre her som syntes Silje gikk defensivt. Fantastisk å ha slike som deg på forumet som kan komme å rette på oss andre som rett og slett ser feil.
Silje gikk kontrollert og fikk sekundering som viste at Sverige og USA ikke tok så enormt mye inn. I tillegg gikk hun mot en tysker som hun slo med over minuttet dagen før og hadde god kontroll på.
Dette var perfekt opplegg, og det var jo ikke noe poeng å gå fra tyskeren for tidlig så lenge en har kontroll på avstanden bakover.
Kan trøste deg med at du ikke er den eneste som blir manisk-depressiv og ser spøkelser overalt. Enkelte mente til og med at Norge kom til bli nummer 4.

Så får vi se hvor mange spøkelser som dukker opp på herrestafetten.
4 personer i tråden antydet det samme som meg før jeg skrev mitt innlegg. Lett å være etterpåklok og si at hun gikk kontrollert. Noe hun sikkert gjorde, og som fasiten viste,men det så veldig kraftløst ut der hun gikk i bakken før hun rykket og da kom usikkerheten.
Jeg så ikke det som du så. At hun garantert uten noe som helst tvil hadde mere krefter og øse ut. Det som var så innlysende når Sverige hadde tatt inn 15 sekunder og det var nede i 17 sekunder. Selv de på tv i Sverige ble også usikre og ble optimistiske på de som kom bak sine vegne. Kanskje en rolle som ekspert i studio ville vært noe for deg?

Jeg så forøvrig fort at Silje hadde kontroll kort tid etterpå,men da var «skaden» skjedd. Hun «lurte» meg,og flere andre.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

sertono skrev: søn feb 05, 2023 12:56 pm
Sodajr skrev: søn feb 05, 2023 12:43 pm Gedigen tabbe av Tyskland
"Per Nilsson, tyskarnas tränare, erkände felet. – Det är vi som bommat att informera om en ändring i laget. Och det är djävulskt klantigt av oss, säger han efter loppet."

Stygg tabbe. De tyske jentene gråt og var helt knust.
Hva er greia her? Fikk det ikke med meg

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

AlexandrsJelisejevs skrev: søn feb 05, 2023 12:38 pm Tyskerne er diska på live'n til FIS nå ja.
Trist at en formell feil skal ha slik konsekvens i et WC renn.

Håper virkelig det ikke var som følge av at noen konkurrenter klaget. Men det er vel FIS selv som har kommet frem til dette.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Kenrojo skrev: søn feb 05, 2023 12:52 pm Hva tipper dere avstanden blir i mål fra det norske vinnerlaget ned til beste utenlandske lag i dag?
Greit å ha noe spenningsmomenter underveis….
Vil noen være innenfor minuttet?

Jeg tror kanskje både Frankrike og Finland har muligheten, og tipper dem på tredje og fjerde. Tyskland kan og henge med lenge også her, men er for svake mot slutten.
Jeg tror ikke det blir veldig lett å skape store avstander i herreklassen på de klassiske etappene. Frankrike og Finland bør faktisk være i stand til å henge med på de tre første etappene.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

rommegrot skrev: søn feb 05, 2023 1:03 pm
sertono skrev: søn feb 05, 2023 12:56 pm
Sodajr skrev: søn feb 05, 2023 12:43 pm Gedigen tabbe av Tyskland
"Per Nilsson, tyskarnas tränare, erkände felet. – Det är vi som bommat att informera om en ändring i laget. Och det är djävulskt klantigt av oss, säger han efter loppet."

Stygg tabbe. De tyske jentene gråt og var helt knust.
Hva er greia her? Fikk det ikke med meg
Tyskland skulle gå med Coletta Rydzek på sisteetappen, men hun våknet opp syk og de satte inn Sofie Krehl på laget. Det er lov, dersom man melder inn lagendring til arrangøren. Men det glemte tyskerne.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Utrolig amatørmessig hele greia. Slike ting bør være avklart før sesongen begynner. Hvem har ansvaret for at administrative ting er i orden? Bør være klart at person A har ansvaret for det. Ikke at en person sier…Kan du fikse det.
Det er et team med forskjellige oppgaver som bør være enkelt å delegere og dele inn i klare roller. Dette er ditt ansvar. Punktum.

Kyllingrekka

Legg inn av Kyllingrekka »

Helt greit å diske tyskerne. Man må klare å gå med de løperne som er meldt å gå.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

rommegrot skrev: søn feb 05, 2023 1:03 pm
sertono skrev: søn feb 05, 2023 12:56 pm
Sodajr skrev: søn feb 05, 2023 12:43 pm Gedigen tabbe av Tyskland
"Per Nilsson, tyskarnas tränare, erkände felet. – Det är vi som bommat att informera om en ändring i laget. Och det är djävulskt klantigt av oss, säger han efter loppet."

Stygg tabbe. De tyske jentene gråt og var helt knust.
Hva er greia her? Fikk det ikke med meg
Rydzek som skulle gått 4.etappe for Tyskland våknet med sår hals i dag, derfor satte de inn Krehl istedet men de glemte å melde fra til FIS om det. Så derfor stod Rydzek oppført på etappen mens Krehl gikk. Dette er ulovlig. Altså en administrasjonstabbe fra Tyskland, og de ble disket. (eh, som flere sa over her :) )

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Italia kan bli skumle om Noeckler klarer å henge med her og Dapra på tredje har en superdag. Dapra var bare 40 sekunder bak i går og med fordelen av å ligge bak er det ikke helt umulig at han kan henge med Krueger..

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Godt å ha Valnes tilbake etter alle problemene før jul…

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Rart hvordan Faendrich var først over toppen i gruppen bak Valnes og så var han sist etter utforkjøringen.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Dette er rått av Valnes. For en søknad i siste liten om å få gå førsteetappen i VM.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

anbessa skrev: søn feb 05, 2023 12:11 pm Som alltid stinn brakke og god kok på tribunene i Toblach - verdenscupens desidert tristeste arrangørsted. Ufattelig at FIS legger renn til dette hølet.
Men de har i det minste snø også utenfor løypene, det er mer enn man kan si om mange andre arrangørsteder.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Hehe… Dyrhaug forsøker å få dette til å handle om noen annet enn en konkurranse mellom Norge 1 og 2, og mener Tønseth skal holde igjen…

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Nå er Iivo lei av å varme opp

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Niskanen rører på seg.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Niskanen rører på seg når rasshøla har gått i reklame.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Ikke noen imponerende etapper hverken av Røthe, Holund eller Tønseth. Har ikke satt meg helt inn i løypeprofiler på VM-stafetten, men om ikke løypa er unormalt hard så blir det nok fort Valnes og Golberg som går de klassiske der for Norge.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Stav brekk på Tønseth

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Egentlig bare bra at de norske kommer som de to siste i gruppen, typisk nå at løperne som gikk ut først ender med å dra på litt for hardt mens de to beste løperne Krueger og ITA får en litt billigere reise og så kjører de fra på andrerunden.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Niskanen har anlagt hockeysveis 30 år etter at det gikk av moten. Tøft gjort.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Hvor mange lag kunne Norge sendt som hadde hengt med i en 4x7,5 her egentlig? 5-6?

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Nesten synd Krueger knekker Dapra nå, hadde vært moro om Pellegrino fikk gå ut med tetkjenning.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Real-_- skrev: søn feb 05, 2023 1:48 pm Hvor mange lag kunne Norge sendt som hadde hengt med i en 4x7,5 her egentlig? 5-6?
Ja, iallfall 4. Løypa er egnet for stafettspenning. Utrolig mye lettere å henge enn å gå alene.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Er en verdenscupstafett SÅ FORBANNA viktig at løpere på 2.laget ikke skal ha lov til å prøve å ta igjen 1.laget?
Sist redigert av toetoe den søn feb 05, 2023 1:52 pm, redigert 1 gang totalt.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Bra kjempet av Dapra, han holder Italia inne i dette.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Det er jo bare sprintere + Notz i gruppe 2, så de 4 sekundene Amundsen fikk bør være nok.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Kenrojo skrev: søn feb 05, 2023 1:50 pm
Real-_- skrev: søn feb 05, 2023 1:48 pm Hvor mange lag kunne Norge sendt som hadde hengt med i en 4x7,5 her egentlig? 5-6?
Ja, iallfall 4. Løypa er egnet for stafettspenning. Utrolig mye lettere å henge enn å gå alene.
Ja vertfall 4, når man ser på listene fra Beito mot igår så var altså Heggstrøm like langt bak som Norges 30. beste i sesongåpningen.

Malinovskyj

Legg inn av Malinovskyj »

Nå tror jeg det er avgjort.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»