Martha Leivestad, offer, feminist og komiker

Svar
Fordomsfull

Re: Martha Leivestad, offer, feminist og komiker

Legg inn av Fordomsfull »

JauKaninen skrev: man feb 06, 2023 1:17 pm
Fordomsfull skrev: man feb 06, 2023 1:08 pm
Det er fremføringen og innholdet; jeg lo verken av Harald Heide Steens "Tyristsjef Sylfest Struttle" eller hans 'Man kan da ikke se Ubåter under fann' - på grunn av hans utseende. Men for fremføring, språk mm
Tviler på at en person som er veldig A4 klarer å få til den fremføringen der. Og likevel, en kopi blir sjeldent like god som originalen.
Jeg lo godt av Stutum, som var et radioprogram og ante verken hvordan Bjørn Sand eller Totto Osvold så ut, da.
Sist redigert av Fordomsfull den man feb 06, 2023 1:51 pm, redigert 1 gang totalt.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Helloween skrev: man feb 06, 2023 12:14 pm
GoingKronos skrev: man feb 06, 2023 10:34 am
KongOlav2 skrev: man feb 06, 2023 10:24 am
Det gjør henne ikke til noe annet enn underholdning for ikke videre oppegående mennesker. Det er ikke uten grunn at hun vinner "priser" som Gullbarbie og massive gebyrer for ulovlig markedsføring.
Men da kaller du majoriteten av jenter og kvinner mellom 15 og 35 for ikke videre oppegående mennesker. De er i det minste klar mer oppegående enn de som driver å diskutere i kommentarfelt på facebook, der har vi samfunnets intellektuelle underklasse.
Sophie er en god representant for unge kvinner. De fleste unge kvinner deler hennes karaktertrekk
- Kronisk dårlig selvtillit

- Hjelpeløse
- Botox
- Ingen almennkunnskaper "Holocaust ? Er det en ny parfyme ?" "Hvor i Tyskland ligger Amsterdam ?"
- Helt uvitende om enkle praktiske ting som å skifte lyspærer, koble opp en ny TV etc
- Meg, meg, meg, skjønner ikke at alle ikke forstår hvor unike og viktige de er

I sterk kontrast til de flotte, kunnskapsrike og selvsikre Generasjon X damene jeg var sammen med.
Jeg tror vi alle kjenner oss kjenner oss mer eller mindre igjen i hennes usikkerhet og overraskende mange sprøyter eller opererer inn ting i kroppene sine. En journalist i Bergens Tidende skrev om (norske?) gutter sin streben etter sine ideal
https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/ ... n-om-kuken
Jeg husker det første treningsstudioet i Bergen, før det trente en med vekter som vektløfting og for å kunne løfte mest og ikke for å se best ut. Jeg husker det stod to skjønne damer i resepsjonen i et sånt helsestudio og så ut som de ble mo i knærne - da de fikk kjenne på biceps'en til en som trente der. Jeg holdt på å gå i dørken, så pinlig var det å overvære. Men mange menn oppfører seg lignende i forhold til damer, men da er det ikke biceps'n de vil kjenne på.
Jeg har alltid hatt gule tenner og tenkte alvorlig på å få de hvitere for en ti-år siden. Men det ville bli så mye styr med å skifte plomber i tennene, så... Poenget; vi har vel ønske om å ta oss best mulig ut, inntil en viss grense. Forskjellen er vel hvor kort vei det er til å overskride denne grensen og - hvor dyrt det er.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

Hun er tørr

Queenie

Legg inn av Queenie »

Fordomsfull skrev: man feb 06, 2023 1:03 pm
Queenie skrev: man feb 06, 2023 10:00 am
GoingKronos skrev: man feb 06, 2023 9:47 am

Tja, hun har da bokklubb (og er selv bestselgende forfatter). Jeg tror mange ikke forstår at det er mulig å være opptatt av det overfladiske og samtidig ha dybde. Og Sophie Elise har jo favnet så bredt i de aktuelle generasjoner at det blir tett opp til gjennomsnittet når det gjelder evner.

Det er generelt fascinerende at folk sitter å snakker ned folk som jo helt objektivt sett har lyktes mye bedre i livet enn dem selv - om de er så dårlige, udugelige, stygge og dumme så må man jo lure på hvordan de likevel klarer å gjøre det så mye bedre enn sine haters?
De fleste bloggere er psykisk syke mennesker som ikke bør få spalteplass, de sprer narsissisme som ild i tørt gress og selger drittprodukter til folk. Bør i aller høyeste grad kanselleres, komikere prøver i det minste å leve av noe fornuftig (å få folk til å le). Om de lykkes er jo en annen sak.
Herrejemi, du er bra fordømmende.
Hva er så fordømmende med det? Det er jo helt sant

Alfon

Legg inn av Alfon »

Skjønner ikke helt hvorfor godt voksne menn skal hetse denne damen. Man begynner å tenke at noen elsker å ha noen å hate.
At hun ikke er spesielt morsom eller er overvektig bør jo ikke trigge slike
Reaksjoner som vi har lest om. Virker også som om Martha L har vært
Plaget lenge med stygge kommentarer på TikTok som dessverre er vanlig
På den plattformen.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Queenie skrev: man feb 06, 2023 2:55 pm
Fordomsfull skrev: man feb 06, 2023 1:03 pm
Queenie skrev: man feb 06, 2023 10:00 am

De fleste bloggere er psykisk syke mennesker som ikke bør få spalteplass, de sprer narsissisme som ild i tørt gress og selger drittprodukter til folk. Bør i aller høyeste grad kanselleres, komikere prøver i det minste å leve av noe fornuftig (å få folk til å le). Om de lykkes er jo en annen sak.
Herrejemi, du er bra fordømmende.
Hva er så fordømmende med det? Det er jo helt sant
Få se om du forstår det med ditt nick og lett omskriving;
"Queeni er psykisk syk og bør ikke få spalteplass, hun sprer narsissisme som ild i tørt gress og forsøker å selger drittmeningene sine til folk her. Bør i aller høyeste grad kanselleres, en tragi-komiker.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Fordomsfull skrev: man feb 06, 2023 4:18 pm
Queenie skrev: man feb 06, 2023 2:55 pm
Fordomsfull skrev: man feb 06, 2023 1:03 pm
Herrejemi, du er bra fordømmende.
Hva er så fordømmende med det? Det er jo helt sant
Få se om du forstår det med ditt nick og lett omskriving;
"Queeni er psykisk syk og bør ikke få spalteplass, hun sprer narsissisme som ild i tørt gress og forsøker å selger drittmeningene sine til folk her. Bør i aller høyeste grad kanselleres, en tragi-komiker.
Bilde

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Helloween skrev: man feb 06, 2023 12:14 pm
GoingKronos skrev: man feb 06, 2023 10:34 am
KongOlav2 skrev: man feb 06, 2023 10:24 am
Det gjør henne ikke til noe annet enn underholdning for ikke videre oppegående mennesker. Det er ikke uten grunn at hun vinner "priser" som Gullbarbie og massive gebyrer for ulovlig markedsføring.
Men da kaller du majoriteten av jenter og kvinner mellom 15 og 35 for ikke videre oppegående mennesker. De er i det minste klar mer oppegående enn de som driver å diskutere i kommentarfelt på facebook, der har vi samfunnets intellektuelle underklasse.
Sophie er en god representant for unge kvinner. De fleste unge kvinner deler hennes karaktertrekk
- Kronisk dårlig selvtillit
- Hjelpeløse
- Botox
- Ingen almennkunnskaper "Holocaust ? Er det en ny parfyme ?" "Hvor i Tyskland ligger Amsterdam ?"
- Helt uvitende om enkle praktiske ting som å skifte lyspærer, koble opp en ny TV etc
- Meg, meg, meg, skjønner ikke at alle ikke forstår hvor unike og viktige de er

I sterk kontrast til de flotte, kunnskapsrike og selvsikre Generasjon X damene jeg var sammen med.
Du fremstår bare ynkelig, voksne menn som snakker ned jenter og unge kvinner er så gjennomført ekkelt.

Det er veldig mye bra med ungdom og unge voksende i dag. De har mye empati, de er flinkere å prate om egne følelser og de reagerer mer på dårlig oppførsel. Og jeg mistenker at det siste er grunn til at mange godt voksne menn har så mye i mot dem, dem kan ikke oppføre seg som svin uten konsekvenser lengre.

Queenie

Legg inn av Queenie »

GoingKronos skrev: man feb 06, 2023 5:13 pm
Helloween skrev: man feb 06, 2023 12:14 pm
GoingKronos skrev: man feb 06, 2023 10:34 am

Men da kaller du majoriteten av jenter og kvinner mellom 15 og 35 for ikke videre oppegående mennesker. De er i det minste klar mer oppegående enn de som driver å diskutere i kommentarfelt på facebook, der har vi samfunnets intellektuelle underklasse.
Sophie er en god representant for unge kvinner. De fleste unge kvinner deler hennes karaktertrekk
- Kronisk dårlig selvtillit
- Hjelpeløse
- Botox
- Ingen almennkunnskaper "Holocaust ? Er det en ny parfyme ?" "Hvor i Tyskland ligger Amsterdam ?"
- Helt uvitende om enkle praktiske ting som å skifte lyspærer, koble opp en ny TV etc
- Meg, meg, meg, skjønner ikke at alle ikke forstår hvor unike og viktige de er

I sterk kontrast til de flotte, kunnskapsrike og selvsikre Generasjon X damene jeg var sammen med.
Du fremstår bare ynkelig, voksne menn som snakker ned jenter og unge kvinner er så gjennomført ekkelt.

Det er veldig mye bra med ungdom og unge voksende i dag. De har mye empati, de er flinkere å prate om egne følelser og de reagerer mer på dårlig oppførsel. Og jeg mistenker at det siste er grunn til at mange godt voksne menn har så mye i mot dem, dem kan ikke oppføre seg som svin uten konsekvenser lengre.
Vel, det er nå litt sannhet i det, det gjelder selvfølgelig ikke alle, men folk som følger og digger bloggere er overhodet ikke rett navlet.

Helt enig i at mange ting også er bedre i dag og støtter deg ang siste avsnitt. Men bloggere/influensere tilfører ikke verden now godt, heller tvert imot

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Kvinne skjønner seg nok ikke på humor. Tja noen få unntak er det nok. Samme som med ekte kjærlighet Agape. Har det vært noen kvinner som har ofret sitt liv for sine menn..

Ashitaka

Legg inn av Ashitaka »

perchri skrev: fre feb 03, 2023 11:27 pm Bare så det er sakt....å være komiker er "noe" man er født til, og ikke kan bli skolert til.
Ganske off topic, men har du egentlig dekning for denne påstanden? Jeg har opplevd gode resultater ved å gjøre diverse øvelser daglig det siste året. Improøvelser blant annet.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Hva var det dere sa om Sophie Elise igjen? Bra forbilde og greier? :lol:


Queenie

Legg inn av Queenie »

JauKaninen skrev: man feb 13, 2023 9:28 am Hva var det dere sa om Sophie Elise igjen? Bra forbilde og greier? :lol:

Hahahaha, fail.

Vært kjent lenge det der, men morsomt at de driter seg så loddrett ut. Skjønner ikke hvordan dette ikke kan bli en mediesak, svigerdatteren til vår fremtidige dronning osv

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Justice 97 skrev: man feb 13, 2023 9:38 pm
Kan det nærme seg slutten for NRK-karrieren til Sophie? Petter Northug ble vel ganske kjapt kansellert av samarbeidspartnere etter hans kokain-eventyr. Det samme burde vel gjelde denne frøkna.

NRK varsler «en grundig prat» med samarbeidspartner Sophie Elise, etter at influenceren publiserte og kort tid senere slettet et bilde på Instagram. Kringkastingsrådet har fått 31 klager på saken siste døgn.

Det aktuelle bildet ble raskt slettet fra bildekarusellen, men ikke før Mads Hansen (39) fanget det opp og publiserte det på sin Instagram til sine 505.000 følgere. Hansens innlegg ble ifølge ham selv fjernet av Instagram. På bildet poserer Isachsen sammen med en annen profil foran et speil.

I hjørnet av bildet ser man den andre profilen holde en liten, gjennomsiktig pose med noe hvitt i. Under bildet skriver Sophie Elise: «Livet blir cirka en milliard ganger morsommere når man bare gir faen.» VG har siden søndag kontaktet både Isachsen og den andre profilen. Ingen av dem har besvart VGs henvendelser.
Jøss se der, vanlig media på saken!

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Det er lite som får deg raskere kansellert enn politisk ukorrekte rusmidler.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»