Martha Leivestad, offer, feminist og komiker

Svar
FabrizioMiccoli

Re: Martha Leivestad, offer, feminist og komiker

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Er hun morsom eller ikke? Bryr meg ikke om kjønn eller vekt osv, men det virker som at det er det alle snakker om.

Queenie

Legg inn av Queenie »

DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 10:45 pm Har bare sett henne på Kongen Befaler og en eller to ganger ellers - virker som en dame som prøver å framstå som tjukk dame og snakke om sex, og så kreve sympati fordi hun er dame som snakker om sex og ekstra mye fordi hun er tjukk og ekstremt lite pen.

Beklager - selvsagt snakker man ikke slikt om folk, men når hun oppsøker offentligheten så får hun tåle at folk som ikke kjenner henne sier hva de mener... Slik er kjendis-verden. Det er fullt mulig å finne seg en mer fornuftig jobb om hun ikke tåler at folk sier hva de mener.
Usaklig, DrS. Du slår meg ikke som en fyr som er så positivt innstilt til kvinner over det hele.

Faktum er at kvinnelige komikere sjeldent slår an, kvinner skal liksom ikke være så morsomme, aller minst vulgært morsom. Liker ikke den humoren selv, men dette synes jeg faktisk blir lavmål. Og jeg har ikke sans for denne humoren selv

Queenie

Legg inn av Queenie »

DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 10:57 pm
Kul_Djevel skrev: søn feb 05, 2023 10:54 pm
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 10:45 pm Har bare sett henne på Kongen Befaler og en eller to ganger ellers - virker som en dame som prøver å framstå som tjukk dame og snakke om sex, og så kreve sympati fordi hun er dame som snakker om sex og ekstra mye fordi hun er tjukk og ekstremt lite pen.

Beklager - selvsagt snakker man ikke slikt om folk, men når hun oppsøker offentligheten så får hun tåle at folk som ikke kjenner henne sier hva de mener... Slik er kjendis-verden. Det er fullt mulig å finne seg en mer fornuftig jobb om hun ikke tåler at folk sier hva de mener.
Det er da et hav av forskjell å komme med saklig kritikk og ren hets. Sikker på hun takler saklig kritikk helt fint. Hun skal selvsagt ikke akseptere ren hets.
Og hva er så hets? Jeg synes hun er umorsom og stygg. Er det hets?
Men hvorfor har du et behov for å kalle et annet menneske stygg? Nedrig.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Queenie skrev: søn feb 05, 2023 10:59 pm
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 10:57 pm
Kul_Djevel skrev: søn feb 05, 2023 10:54 pm

Det er da et hav av forskjell å komme med saklig kritikk og ren hets. Sikker på hun takler saklig kritikk helt fint. Hun skal selvsagt ikke akseptere ren hets.
Og hva er så hets? Jeg synes hun er umorsom og stygg. Er det hets?
Men hvorfor har du et behov for å kalle et annet menneske stygg? Nedrig.
Er hun pen? Nei. Er hun normalt utseende? Tja, om man skal være veldig positiv. Men de fleste vil vel si at hun er i feil ende av skalaen... Sånn er er det bare....

Beklager ærligheten.

Queenie

Legg inn av Queenie »

DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 11:05 pm
Queenie skrev: søn feb 05, 2023 10:59 pm
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 10:57 pm

Og hva er så hets? Jeg synes hun er umorsom og stygg. Er det hets?
Men hvorfor har du et behov for å kalle et annet menneske stygg? Nedrig.
Er hun pen? Nei. Er hun normalt utseende? Tja, om man skal være veldig positiv. Men de fleste vil vel si at hun er i feil ende av skalaen... Sånn er er det bare....

Beklager ærligheten.
Jeg ser ikke hva som er poenget med å beskrive andre mennesker slik, likegyldig om de er kvinner eller menn. Folk som holder på slik er sjeldent noe glansbilde selv, når alt kommer til alt. Det har ikke noe med ærlighet å gjøre, det har med din egen hovmod og usikkerhet å gjøre.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Det har også med hvem media velger å fronte. NRK velger å gi Furuseth et stort program i beste sendetid, NRK velger å gi Sophie Elise en stor podcast, NRK valgte å gi Rødt fast deltagelse i alle debattprogram da de var mikroparti, VG velger å fronte Leivestad osv osv. Det media velger å gi fokus på får jo ofte vind i seilene, men som regel må det jo være noe der i bunn som er verdt å satse på da. Men jeg vil tippe det fantes vel så gode alternativer til flere av disse valgene.

Man begynner kanskje gå litt tom for gode komikere i Norge..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Queenie skrev: søn feb 05, 2023 11:11 pm
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 11:05 pm
Queenie skrev: søn feb 05, 2023 10:59 pm

Men hvorfor har du et behov for å kalle et annet menneske stygg? Nedrig.
Er hun pen? Nei. Er hun normalt utseende? Tja, om man skal være veldig positiv. Men de fleste vil vel si at hun er i feil ende av skalaen... Sånn er er det bare....

Beklager ærligheten.
Jeg ser ikke hva som er poenget med å beskrive andre mennesker slik, likegyldig om de er kvinner eller menn. Folk som holder på slik er sjeldent noe glansbilde selv, når alt kommer til alt. Det har ikke noe med ærlighet å gjøre, det har med din egen hovmod og usikkerhet å gjøre.
Takk for psykoanalysen.

Jeg har ingen sterke meninger om denne personen - men jeg er så lei av denne sytingen fra folk som eksponerer seg selv hele tiden, og gjerne bruker sine personlige erfaringer på det ene og andre og bretter ut sitt privatliv, og så straks de får noen negative kommentarer - så er det mest mulig sutring for å få mest mulig ekstraomtale og enda mer eksponering...

...og i det hele tatt synes jeg denne roasting-greiene er noe dritt importert fra USA, selvsagt, og det er jo veldig lagt opp til drittslenging hele greiene - og da misforstår folk, antakelig - og da blir det sånn.

Det burde man kanskje forstå.

dani07

Legg inn av dani07 »

DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 11:22 pm
Queenie skrev: søn feb 05, 2023 11:11 pm
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 11:05 pm

Er hun pen? Nei. Er hun normalt utseende? Tja, om man skal være veldig positiv. Men de fleste vil vel si at hun er i feil ende av skalaen... Sånn er er det bare....

Beklager ærligheten.
Jeg ser ikke hva som er poenget med å beskrive andre mennesker slik, likegyldig om de er kvinner eller menn. Folk som holder på slik er sjeldent noe glansbilde selv, når alt kommer til alt. Det har ikke noe med ærlighet å gjøre, det har med din egen hovmod og usikkerhet å gjøre.
Takk for psykoanalysen.

Jeg har ingen sterke meninger om denne personen - men jeg er så lei av denne sytingen fra folk som eksponerer seg selv hele tiden, og gjerne bruker sine personlige erfaringer på det ene og andre og bretter ut sitt privatliv, og så straks de får noen negative kommentarer - så er det mest mulig sutring for å få mest mulig ekstraomtale og enda mer eksponering...

...og i det hele tatt synes jeg denne roasting-greiene er noe dritt importert fra USA, selvsagt, og det er jo veldig lagt opp til drittslenging hele greiene - og da misforstår folk, antakelig - og da blir det sånn.

Det burde man kanskje forstå.
Ingenting av det du sier gir mening. Om du er så lei av at kjente folk sutrer om hvor kjipt det er å være kjent, tror du det blir mindre av det når flere gjør som deg og hiver seg med i tråder, kommentarfelt eller lignende? Det skaper jo engasjement, og vipps så kommer det flere slike artikler. Det er ikke akkurat rakettvitenskap.

Uavhengig av hvor lei man er, og hva man synes, så er det jo virkelig ingen poeng i å si noe om utseende til en person, uansett hvor ærlig eller uærlig man er. Hverken når de er pene, eller ikke pene.

Jeg tror de fleste her inne driter i at det er Martha som får gjennomgå, og det er vel neppe mange her på FD som akkurat er fans av Martha, men jeg forsvarer heller henne i en tråd som dette, enn å la alle som absolutt må spy eder, galle og 10-15 poster om hvor Woke det er at komikerne våre plutselig skal være både kvinner og overvektige få lov til å herje fritt.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Dette "hvis du ikke liker det kan du jo bare skifte kanal" argumentet er jeg så lei av. Før i tiden var gullrekka noe som ga en egen stemning, noe som var koselig å se på hvis man ikke orket dra ut eller lignende en fredagskveld. Nå er det bare søppel. Jeg er klar over at "jeg bare kan skifte kanal hvis jeg ikke liker det", men synes faktisk det er trist at det som var et bra produkt ikke er det lenger.

Queenie

Legg inn av Queenie »

DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 11:22 pm
Queenie skrev: søn feb 05, 2023 11:11 pm
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 11:05 pm

Er hun pen? Nei. Er hun normalt utseende? Tja, om man skal være veldig positiv. Men de fleste vil vel si at hun er i feil ende av skalaen... Sånn er er det bare....

Beklager ærligheten.
Jeg ser ikke hva som er poenget med å beskrive andre mennesker slik, likegyldig om de er kvinner eller menn. Folk som holder på slik er sjeldent noe glansbilde selv, når alt kommer til alt. Det har ikke noe med ærlighet å gjøre, det har med din egen hovmod og usikkerhet å gjøre.
Takk for psykoanalysen.

Jeg har ingen sterke meninger om denne personen - men jeg er så lei av denne sytingen fra folk som eksponerer seg selv hele tiden, og gjerne bruker sine personlige erfaringer på det ene og andre og bretter ut sitt privatliv, og så straks de får noen negative kommentarer - så er det mest mulig sutring for å få mest mulig ekstraomtale og enda mer eksponering...

...og i det hele tatt synes jeg denne roasting-greiene er noe dritt importert fra USA, selvsagt, og det er jo veldig lagt opp til drittslenging hele greiene - og da misforstår folk, antakelig - og da blir det sånn.

Det burde man kanskje forstå.
Men det er jo litt symptomatisk at det er aldrende menn, godt over middagshøyden for egen del, som ofte rakker ned på kvinner? Hvor ofte sier du noe sånt om menn? (La meg gjette: aldri).

Folk flest er så uinteressante at om du passerer 100 stk på gata så er 99% noe man går rett forbi. Selv hater jeg oppmerksomhetstroll og den nevnte komikeren er ikke noe for meg, men det du og andre kommer med er direkte nedrig og har ingenting med saklig kritikk å gjøre.

Queenie

Legg inn av Queenie »

dani07 skrev: søn feb 05, 2023 11:29 pm
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 11:22 pm
Queenie skrev: søn feb 05, 2023 11:11 pm

Jeg ser ikke hva som er poenget med å beskrive andre mennesker slik, likegyldig om de er kvinner eller menn. Folk som holder på slik er sjeldent noe glansbilde selv, når alt kommer til alt. Det har ikke noe med ærlighet å gjøre, det har med din egen hovmod og usikkerhet å gjøre.
Takk for psykoanalysen.

Jeg har ingen sterke meninger om denne personen - men jeg er så lei av denne sytingen fra folk som eksponerer seg selv hele tiden, og gjerne bruker sine personlige erfaringer på det ene og andre og bretter ut sitt privatliv, og så straks de får noen negative kommentarer - så er det mest mulig sutring for å få mest mulig ekstraomtale og enda mer eksponering...

...og i det hele tatt synes jeg denne roasting-greiene er noe dritt importert fra USA, selvsagt, og det er jo veldig lagt opp til drittslenging hele greiene - og da misforstår folk, antakelig - og da blir det sånn.

Det burde man kanskje forstå.
Ingenting av det du sier gir mening. Om du er så lei av at kjente folk sutrer om hvor kjipt det er å være kjent, tror du det blir mindre av det når flere gjør som deg og hiver seg med i tråder, kommentarfelt eller lignende? Det skaper jo engasjement, og vipps så kommer det flere slike artikler. Det er ikke akkurat rakettvitenskap.

Uavhengig av hvor lei man er, og hva man synes, så er det jo virkelig ingen poeng i å si noe om utseende til en person, uansett hvor ærlig eller uærlig man er. Hverken når de er pene, eller ikke pene.

Jeg tror de fleste her inne driter i at det er Martha som får gjennomgå, og det er vel neppe mange her på FD som akkurat er fans av Martha, men jeg forsvarer heller henne i en tråd som dette, enn å la alle som absolutt må spy eder, galle og 10-15 poster om hvor Woke det er at komikerne våre plutselig skal være både kvinner og overvektige få lov til å herje fritt.
Hyll, hyll.

Helloween

Legg inn av Helloween »

JauKaninen skrev: søn feb 05, 2023 11:12 pm Det har også med hvem media velger å fronte. NRK velger å gi Furuseth et stort program i beste sendetid, NRK velger å gi Sophie Elise en stor podcast, NRK valgte å gi Rødt fast deltagelse i alle debattprogram da de var mikroparti, VG velger å fronte Leivestad osv osv. Det media velger å gi fokus på får jo ofte vind i seilene, men som regel må det jo være noe der i bunn som er verdt å satse på da. Men jeg vil tippe det fantes vel så gode alternativer til flere av disse valgene.

Man begynner kanskje gå litt tom for gode komikere i Norge..
Victor Sotberg er en annen som heies frem fordi han er ung og homofil. Han er ikke spesielt dyktig på skjermen, sånn middels. Men han er en "viktig stemme" som de sier.

Helloween

Legg inn av Helloween »

JauKaninen skrev: søn feb 05, 2023 11:32 pm Dette "hvis du ikke liker det kan du jo bare skifte kanal" argumentet er jeg så lei av. Før i tiden var gullrekka noe som ga en egen stemning, noe som var koselig å se på hvis man ikke orket dra ut eller lignende en fredagskveld. Nå er det bare søppel. Jeg er klar over at "jeg bare kan skifte kanal hvis jeg ikke liker det", men synes faktisk det er trist at det som var et bra produkt ikke er det lenger.
Lindmo har jo et seriøst problem, hun fremstår som en uvitende vinglete 14 åring. Enten er hun så dum eller så er hun så arrogant at hun fremstår sånn for å komme ned på nivået til "vanlige mennesker"

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 10:57 pm
Kul_Djevel skrev: søn feb 05, 2023 10:54 pm
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 10:45 pm Har bare sett henne på Kongen Befaler og en eller to ganger ellers - virker som en dame som prøver å framstå som tjukk dame og snakke om sex, og så kreve sympati fordi hun er dame som snakker om sex og ekstra mye fordi hun er tjukk og ekstremt lite pen.

Beklager - selvsagt snakker man ikke slikt om folk, men når hun oppsøker offentligheten så får hun tåle at folk som ikke kjenner henne sier hva de mener... Slik er kjendis-verden. Det er fullt mulig å finne seg en mer fornuftig jobb om hun ikke tåler at folk sier hva de mener.
Det er da et hav av forskjell å komme med saklig kritikk og ren hets. Sikker på hun takler saklig kritikk helt fint. Hun skal selvsagt ikke akseptere ren hets.
Og hva er så hets? Jeg synes hun er umorsom og stygg. Er det hets?
Ja, å si til folk at de er stygg er hets. Det er lavmål. Det er sånn som kan komme fra en barnemunn, men jeg og tror mange med meg forventer mer fra voksne. Du skjønner ikke at når du sier til folk at de er stygge, så kan det oppleves ekstremt sårende for dem som får dritten fra deg? Vel, da er du ikke noe bra menneske. Man sier selvsagt ikke til mennesker man mener selv er stygg at de er stygg. Det er bare så ekstremt lavmål som det går an til å bli. Du er ingen bra representant for menneskeheten hvis det er slik du oppfører deg mot mennesker i det daglige.

Og det oppleves selvsagt like sårende for den det gjelder om du skriver det på et debattforum, kommentarfelt eller slenger søpla fra munnen din rett i trynet på dem. Voks opp. Seriøst. At man kan synke så lavt som dette er bare utrolig.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Kul_Djevel skrev: man feb 06, 2023 12:08 am
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 10:57 pm
Kul_Djevel skrev: søn feb 05, 2023 10:54 pm

Det er da et hav av forskjell å komme med saklig kritikk og ren hets. Sikker på hun takler saklig kritikk helt fint. Hun skal selvsagt ikke akseptere ren hets.
Og hva er så hets? Jeg synes hun er umorsom og stygg. Er det hets?
Ja, å si til folk at de er stygg er hets. Det er lavmål. Det er sånn som kan komme fra en barnemunn, men jeg og tror mange med meg forventer mer fra voksne. Du skjønner ikke at når du sier til folk at de er stygge, så kan det oppleves ekstremt sårende for dem som får dritten fra deg? Vel, da er du ikke noe bra menneske. Man sier selvsagt ikke til mennesker man mener selv er stygg at de er stygg. Det er bare så ekstremt lavmål som det går an til å bli. Du er ingen bra representant for menneskeheten hvis det er slik du oppfører deg mot mennesker i det daglige.

Og det oppleves selvsagt like sårende for den det gjelder om du skriver det på et debattforum, kommentarfelt eller slenger søpla fra munnen din rett i trynet på dem. Voks opp. Seriøst. At man kan synke så lavt som dette er bare utrolig.
Tull. Voksne mennesker må tåle å høre at de ikke er pene. Det vet de utmerket selv. Det er faktisk ganske så objektive kriterier på hva som er pent og ikke....

Husker hun sa det en gang for lenge siden - hun Minken Fossheim - i hennes familie var de ikke kjent for å være pene ...

Jeg sier ikke det til noen - her er det et fenomen vi diskuterer. Det er noe helt annet enn å hetse folk direkte f.eks. på deres egne sider i sosial medier.

I en halvmuntlig debattform som dette ser jeg ingen forskjell på å si "mindre pen" enn "stygg".

Er det galt å si at hun er tjukk også`?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

JauKaninen skrev: søn feb 05, 2023 10:49 pm
Kåss Furuseth tjener gode penger som programleder, men "alle" virker å synes at hun er slitsom og de orker ikke å se på programmet hennes. Så jeg vet ikke hvorfor det av og til blir sånn, men registrerer at folk av og til får roller de ikke passer inn i. Slik som denne "komikeren".

Sophie Elise tjener gode penger som "influenser" også. Mye som er mulig
Er «alle» = deg og dine kumpaner?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Nei, når han skriver alle så er nok det helt greit innafor. Jeg vil anta at 8 av 10 er av samme oppfatning som han og da kan man si alle i en slik setting. På samme måte kunne man si at alle likte Dan Børge, selv om noen syntes han var en klyse.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Kanskje lurt å bruke tiden sin på å høre på musikk som en liker, se på tv-program som en liker, se/høre på komikere en liker, og når en kommer borti noe en ikke liker zappe videre til en finner noe en liker i stedet for se på noe ikke liker for så klage på hvor dårlig det er ? Fritiden er litt for kort til å bruke den på ting som en ikke liker, og nytteverdien i å klage på det er ganske liten. Det er tid du aldri får igjen. Derimot er en god låt, god underholdning, gode sport etc noe en kan nyte hele livet. Sitter ikke om 10 år og mimrer om dårlig humor, men kan sitte å mimre om den "danskesketsjen" til Atle, Bård og Harald for evig tid.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Biff_Byford skrev: man feb 06, 2023 7:09 am Kanskje lurt å bruke tiden sin på å høre på musikk som en liker, se på tv-program som en liker, se/høre på komikere en liker, og når en kommer borti noe en ikke liker zappe videre til en finner noe en liker i stedet for se på noe ikke liker for så klage på hvor dårlig det er ? Fritiden er litt for kort til å bruke den på ting som en ikke liker, og nytteverdien i å klage på det er ganske liten. Det er tid du aldri får igjen. Derimot er en god låt, god underholdning, gode sport etc noe en kan nyte hele livet. Sitter ikke om 10 år og mimrer om dårlig humor, men kan sitte å mimre om den "danskesketsjen" til Atle, Bård og Harald for evig tid.
Hvis man for eks liker Spårtsklubben og ser alle episodene. Så plutselig blir Martha Leivestad og Viktor Sotberg medlemmer av programmet, da vil jo hele dynamikken og sjargongen endres. Skal seerne som ikke liker endringene ikke ha mulighet til å lufte sin frustrasjon ?
Det er ikke noe norsk alternativ til typen fredagsunderholdning på NRK for de som liker det.

Jeg har aldri likt den type underholdning Skavlan/Lindmo synes det er cringe med de naivt, pinlige spørsmålene de stiller "Hvordan havner man på fiskebåt ?" Implesitt i dette ligger jo en oppvekst og ett liv i tradisjonell Vestkant middelklasse ("Jeg kjenner ingen som ikke har gått på universitetet ") helt uten kontakt med vanlige nordmenn.
Så der følger jeg rådet ditt og zapper videre

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 10:45 pm Har bare sett henne på Kongen Befaler og en eller to ganger ellers - virker som en dame som prøver å framstå som tjukk dame og snakke om sex, og så kreve sympati fordi hun er dame som snakker om sex og ekstra mye fordi hun er tjukk og ekstremt lite pen.

Beklager - selvsagt snakker man ikke slikt om folk, men når hun oppsøker offentligheten så får hun tåle at folk som ikke kjenner henne sier hva de mener... Slik er kjendis-verden. Det er fullt mulig å finne seg en mer fornuftig jobb om hun ikke tåler at folk sier hva de mener.
Hun tåler nok at du prater slik om henne. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du har et behov for å gjøre det. Og det anonymt i tillegg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

FabrizioMiccoli skrev: søn feb 05, 2023 10:59 pm Er hun morsom eller ikke? Bryr meg ikke om kjønn eller vekt osv, men det virker som at det er det alle snakker om.
Noen synes hun er morsom. Noen synes hun ikke er morsom. Hun lever jo av å prøve å være morsom så det er tydeligvis en del som synes hun er flink.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 11:22 pm
Queenie skrev: søn feb 05, 2023 11:11 pm
DoktorS skrev: søn feb 05, 2023 11:05 pm

Er hun pen? Nei. Er hun normalt utseende? Tja, om man skal være veldig positiv. Men de fleste vil vel si at hun er i feil ende av skalaen... Sånn er er det bare....

Beklager ærligheten.
Jeg ser ikke hva som er poenget med å beskrive andre mennesker slik, likegyldig om de er kvinner eller menn. Folk som holder på slik er sjeldent noe glansbilde selv, når alt kommer til alt. Det har ikke noe med ærlighet å gjøre, det har med din egen hovmod og usikkerhet å gjøre.
Takk for psykoanalysen.

Jeg har ingen sterke meninger om denne personen - men jeg er så lei av denne sytingen fra folk som eksponerer seg selv hele tiden, og gjerne bruker sine personlige erfaringer på det ene og andre og bretter ut sitt privatliv, og så straks de får noen negative kommentarer - så er det mest mulig sutring for å få mest mulig ekstraomtale og enda mer eksponering...

Men har hun klaget så mye da?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Helloween skrev: man feb 06, 2023 8:16 am
Biff_Byford skrev: man feb 06, 2023 7:09 am Kanskje lurt å bruke tiden sin på å høre på musikk som en liker, se på tv-program som en liker, se/høre på komikere en liker, og når en kommer borti noe en ikke liker zappe videre til en finner noe en liker i stedet for se på noe ikke liker for så klage på hvor dårlig det er ? Fritiden er litt for kort til å bruke den på ting som en ikke liker, og nytteverdien i å klage på det er ganske liten. Det er tid du aldri får igjen. Derimot er en god låt, god underholdning, gode sport etc noe en kan nyte hele livet. Sitter ikke om 10 år og mimrer om dårlig humor, men kan sitte å mimre om den "danskesketsjen" til Atle, Bård og Harald for evig tid.
Hvis man for eks liker Spårtsklubben og ser alle episodene. Så plutselig blir Martha Leivestad og Viktor Sotberg medlemmer av programmet, da vil jo hele dynamikken og sjargongen endres. Skal seerne som ikke liker endringene ikke ha mulighet til å lufte sin frustrasjon ?
Det er ikke noe norsk alternativ til typen fredagsunderholdning på NRK for de som liker det.
Har man krav på et alternativ? Det var nytt for meg. Det er seertallene som betyr noe her. Hvis Sportsklubben får færre seere fordi de bytter ut noen av de faste deltagerne så blir de jo straffet for det. Så du får sagt din mening ved å ikke se på programmet. Hvis mange nok er enig med deg (og slutter å se på) vil VGTV/NRK skjønne tegninga.

Men å klage (og ofte være ufin) i sosial medier har ingen effekt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

oddvar_kjempebra skrev: man feb 06, 2023 8:41 am

Men å klage (og ofte være ufin) i sosial medier har ingen effekt.
Her har det jo motsatt effekt, hun var jo stort sett kjent blant ungdom/unge voksne og pga hatet hun fikk så når hun ut til nye grupper. Det blir definitivt ikke færre programmer hun deltar i fremover.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1752

Legg inn av JauKaninen »

Trolljegeren skrev: man feb 06, 2023 5:46 am
Er «alle» = deg og dine kumpaner?
Nei, det er vel en og annen raring som synes Sophie Elise og Kåss Furuseth er superbra likzom. Spesielt populære hos de med 80 IQ eller lavere har jeg hørt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

JauKaninen skrev: man feb 06, 2023 9:19 am Nei, det er vel en og annen raring som synes Sophie Elise og Kåss Furuseth er superbra likzom. Spesielt populære hos de med 80 IQ eller lavere har jeg hørt.
Ah, så vi bruker feinschmecker-argumentet.

Jeg må si det er mye rart i denne tråden.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DoktorS skrev: man feb 06, 2023 3:11 am

Tull. Voksne mennesker må tåle å høre at de ikke er pene.
Hvorfor det? Hva godt kommer ut av det? Om du absolutt har et sykelig behov for å kommentere andre mennesker sitt utseende i offentlighet, kan du ikke da heller velge ut dem du syns er pene?

dani07

Legg inn av dani07 »

Fascinerende hvordan man kan lire av seg at det må være IQ'en til noen som er lav, for at de liker de annet enn det man selv liker.
Om du fjerner f.eks alle fotballsupportere fra ligningen, hvilken snitt IQ tror du andre vil si at fotballsupportere har? Og tror du det snittet som noen da svarer, er enten riktig, eller relevant?

Hele poenget er at folk utviser så enormt lite empati for at andre kan like noe annet enn seg selv, og da er det umulig å se behovet om hvorfor vi trenger alternativt innhold.

Ja, det finnes en debatt om hvorvidt Sophie Elise burde få ha en podcast på NRK som er myntet mot unge jenter. Men den debatten har ingenting med IQ eller utseende å gjøre.
Det er den samme debatten om hvorvidt NRK burde ha Lars Gule som "ekspert" i sine studiosendinger.

Det handler om debatten om å gi en plattform til mennesker som har et unyansert og farlig budskap.

At ting endrer seg i media er ganske vanlig. Når Senkveld endret fra Thomas og Harald, til Stian Blipp og Helene Olafsen, så kom det selvfølgelig reaksjoner fra seerne. Og det får også konsekvenser, i form av lavere seertall, mindre reklame og deretter avslutning.

Men reaksjoner fra seere er ikke det samme som å spre hat på TikTok. Det er 2 forskjellige ting.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dani07 skrev: man feb 06, 2023 9:35 am Fascinerende hvordan man kan lire av seg at det må være IQ'en til noen som er lav, for at de liker de annet enn det man selv liker.
Akkurat Sophie Elise er vel omtrent en antitese til det aller meste som kan kalles intellektuelt. Det kan umulig være takket være den mest oppegående delen av befolkningen at hun tjener pengene sine.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

KongOlav2 skrev: man feb 06, 2023 9:39 am
dani07 skrev: man feb 06, 2023 9:35 am Fascinerende hvordan man kan lire av seg at det må være IQ'en til noen som er lav, for at de liker de annet enn det man selv liker.
Akkurat Sophie Elise er vel omtrent en antitese til det aller meste som kan kalles intellektuelt. Det kan umulig være takket være den mest oppegående delen av befolkningen at hun tjener pengene sine.
Tja, hun har da bokklubb (og er selv bestselgende forfatter). Jeg tror mange ikke forstår at det er mulig å være opptatt av det overfladiske og samtidig ha dybde. Og Sophie Elise har jo favnet så bredt i de aktuelle generasjoner at det blir tett opp til gjennomsnittet når det gjelder evner.

Det er generelt fascinerende at folk sitter å snakker ned folk som jo helt objektivt sett har lyktes mye bedre i livet enn dem selv - om de er så dårlige, udugelige, stygge og dumme så må man jo lure på hvordan de likevel klarer å gjøre det så mye bedre enn sine haters?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»