Russland snakker litt sant

Svar
Frode57
Innlegg: 1258

Russland snakker litt sant

Legg inn av Frode57 »

https://www.aljazeera.com/news/2023/2/4 ... -zelenskyy

Så er det dokumentert. Russerne snakker sannferdig . Norske gutter ble sendt midt inn i en by som er omringet . De ble skadet. Men norske medier nevner ikke det faktum at Bakhmut er omringet. Krig er noe svineri. Og vi går stadig veien mot atomkrig.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Frode57 skrev: lør feb 04, 2023 1:08 pm https://www.aljazeera.com/news/2023/2/4 ... -zelenskyy

Så er det dokumentert. Russerne snakker sannferdig . Norske gutter ble sendt midt inn i en by som er omringet . De ble skadet. Men norske medier nevner ikke det faktum at Bakhmut er omringet. Krig er noe svineri. Og vi går stadig veien mot atomkrig.
Tja, heilt omringa kan den nødvendigvis ikkje vere. Det er tydlegvis ikkje noko problem med å komme seg inn og ut av byen.

Frode57
Innlegg: 1258

Legg inn av Frode57 »

Det burde ikke være sanitetsforening som går gjennom linjene. Selvsagt er ikke Bakhmut helt tatt. Men sårede burde vært fraktet ut av vogn egnet for de slags. Panseret.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Frode57 skrev: lør feb 04, 2023 1:08 pm Og vi går stadig veien mot atomkrig.
Det er Alarm! På vegne vanvittig mange, Sture Hansen.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

MRSA skrev: lør feb 04, 2023 1:14 pm
Frode57 skrev: lør feb 04, 2023 1:08 pm https://www.aljazeera.com/news/2023/2/4 ... -zelenskyy

Så er det dokumentert. Russerne snakker sannferdig . Norske gutter ble sendt midt inn i en by som er omringet . De ble skadet. Men norske medier nevner ikke det faktum at Bakhmut er omringet. Krig er noe svineri. Og vi går stadig veien mot atomkrig.
Tja, heilt omringa kan den nødvendigvis ikkje vere. Det er tydlegvis ikkje noko problem med å komme seg inn og ut av byen.
Det er et par mindre veger som fremdeles kan benyttes i tillegg til regionalvegen gjennom Ivaniske. Bakhmut er omringet i tre av fire kanter i en russisk etteraping av ukrainsk praksis sist sett med Lyman. Det er bare et spørsmål om hvor mange dager vil gå før byen må evakueres.

EverLast

Legg inn av EverLast »

Bakhmut, som er episenteret i denne krigen nå, er under konstant bombing og skyting av tusenvis av soldater fra begge sider.

Allikevel ser vi sivile gå i gatene. Hvordan foregår egentlig denne krigen der? Står soldatene på utkanten av bykjernen og skyter inn?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1717

Legg inn av JauKaninen »

Frode57 skrev: lør feb 04, 2023 1:08 pm https://www.aljazeera.com/news/2023/2/4 ... -zelenskyy

Så er det dokumentert. Russerne snakker sannferdig . Norske gutter ble sendt midt inn i en by som er omringet . De ble skadet. Men norske medier nevner ikke det faktum at Bakhmut er omringet. Krig er noe svineri. Og vi går stadig veien mot atomkrig.
Modige norske gutter som tar på seg så kritiske oppdrag nær fronten!

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Frode57 skrev: lør feb 04, 2023 1:08 pm https://www.aljazeera.com/news/2023/2/4 ... -zelenskyy

Så er det dokumentert. Russerne snakker sannferdig . Norske gutter ble sendt midt inn i en by som er omringet . De ble skadet. Men norske medier nevner ikke det faktum at Bakhmut er omringet. Krig er noe svineri. Og vi går stadig veien mot atomkrig.
Bra du skrev “litt” så du er i nærheten av sannheten. Selv om bittebitte litt hadde vært mer riktig selvsagt.

ingenkanvite

Legg inn av ingenkanvite »

Oppslag i ABC-nyheter.
Putin til tidligere israelsk statsminister: Jeg kommer ikke til å drepe Zelenskyj.
"I et lengre intervju hevder nå Bennett at han spurte Putin om Russland ville forsøke å drepe Zelenskyj, noe den russiske presidenten benektet.
– Jeg kommer ikke til å drepe Zelenskyj, lød Putins svar, ifølge Bennett.
Den Bennett ba Putin om å love dette på tro og ære, skal den russiske presidenten ha gjentatt svaret.
Etter møtet forteller Bennett at han ringte Zelenskyj for å overbringe nyheten. Den ukrainske presidenten spurte om han var helt sikker på dette.
– Jeg sa at jeg var 100 prosent sikker på at han ikke kommer til å drepe deg, sier Bennett."

Når Kreml-banden uttaler seg kan en stort sett gå ut fra at det er løgn.
Når Putin lover noe på tro og ære, betyr det vel at dette ihvertfall ikke er til å stole på.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

ingenkanvite skrev: søn feb 05, 2023 10:31 am Oppslag i ABC-nyheter.
Putin til tidligere israelsk statsminister: Jeg kommer ikke til å drepe Zelenskyj.
"I et lengre intervju hevder nå Bennett at han spurte Putin om Russland ville forsøke å drepe Zelenskyj, noe den russiske presidenten benektet.
– Jeg kommer ikke til å drepe Zelenskyj, lød Putins svar, ifølge Bennett.
Den Bennett ba Putin om å love dette på tro og ære, skal den russiske presidenten ha gjentatt svaret.
Etter møtet forteller Bennett at han ringte Zelenskyj for å overbringe nyheten. Den ukrainske presidenten spurte om han var helt sikker på dette.
– Jeg sa at jeg var 100 prosent sikker på at han ikke kommer til å drepe deg, sier Bennett."

Når Kreml-banden uttaler seg kan en stort sett gå ut fra at det er løgn.
Når Putin lover noe på tro og ære, betyr det vel at dette ihvertfall ikke er til å stole på.
Ikke rart Zelenskyj vil ikke ha noe å gjøre med Putin i slutten; han hadde konkludert med at dette er en mann som det ikke er mulig å forstå, dermed hans bemerkninger om Putin ikke er den man tror han er. Enhver oppstående mann vil ha sluttet seg til det samme.

Frode57
Innlegg: 1258

Legg inn av Frode57 »

Nå kommer norske medier med omtale av hva som skjer der. Jeg synes vesten oppfører seg meget farlig.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Frode57 skrev: søn feb 05, 2023 6:03 pm Nå kommer norske medier med omtale av hva som skjer der. Jeg synes vesten oppfører seg meget farlig.
Tullprat, de som oppfører seg farlig er ruzzerne.

Hvorfor startet du forresten denne meningsløse tråden under ”Politikk Internasjonal”? Du burde for lengst ha fått med deg at det finnes et eget forum for konflikten i Ukraina.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»