Skiskytter-VM 2023: Oberhof 8-19.02

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Skiskytter-VM 2023: Oberhof 8-19.02

Legg inn av Neptun »

Centrist skrev: søn feb 19, 2023 1:16 pm
Neptun skrev: søn feb 19, 2023 1:14 pm
lund skrev: søn feb 19, 2023 1:10 pm

Haha, mye rør man skal høre. Beste nasjon fordi man vinner fellesstarten?
JTB vant piss-gullene.

Sviktet når det gjaldt som mest - som vanlig.
Ikke nok med at du fremstår mildt rasistisk på politikk delen av forumet, du troller her også. Gratulerer med utvidelse! Kanskje du må utvide til facebook-kommentarfelt, du hører mer hjemme der enn her.
Hmm, her var det mye innestengt fra til dels uventet hold.
Oppklarende - og notert.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Neptun skrev: søn feb 19, 2023 1:48 pm Hmm, her var det mye innestengt fra til dels uventet hold.
Oppklarende - og notert.
Innestengt? Jeg har vært klokkeklar på hva jeg mener om dine debatt-teknikker og hvordan du debatterer, samt enkelte av dine meninger, i en lang tid. Beklager at du ikke tar hintet isåfall.

Men nå er det alpint!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Nevi skrev: søn feb 19, 2023 1:27 pm

Slik har det ofte ikke vært nei.

Norge, nu är det vi som skrattar åt er


Stina Nilsson tog OS-guld i sprint.

PYEONGCHANG. Två distanser.

Två svenska guld.

Eh...hallå, Norge? Hallå hela världen?

Bäst att ni vaknar snart. För ni är faktiskt på väg att bli totalt utklassade här borta.


https://www.expressen.se/sport/os-2018/ ... tar-at-er/

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Har alltid sagt at dr svenske skiløperne er skumle. Dere gjorde narr av meg. Nå så vi hva som skjedde i dag. Er bare å innrømme at Sverige er bedre enn Norge i skiskyting, på både dame og herresiden.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

CrazyHorse skrev: søn feb 19, 2023 1:19 pm
Neptun skrev: søn feb 19, 2023 1:17 pm
bønna1/2 skrev: søn feb 19, 2023 1:14 pm

Gratulerer, virkelig. Makan til rør. Dette skyldes ikke colabunner med solfilter en gang.
Sebbe er kongen.
Best når det gjelder.
Nå er du bare pinlig og på nivå med en annen bruker som frekventerer denne - samt alpintråden . Gratulerer
Fremdeles har vi lov å mene i dette landet, eller foretrekker du et styresett som Russland?

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Neptun skrev: søn feb 19, 2023 1:54 pm
CrazyHorse skrev: søn feb 19, 2023 1:19 pm
Neptun skrev: søn feb 19, 2023 1:17 pm

Sebbe er kongen.
Best når det gjelder.
Nå er du bare pinlig og på nivå med en annen bruker som frekventerer denne - samt alpintråden . Gratulerer
Fremdeles har vi lov å mene i dette landet, eller foretrekker du et styresett som Russland?
Skriver jeg at du ikke har lov å mene ?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Det verste med den dritten her er at de svenske er så ufattelig arrogante og at arrogansen nå når nye høyder. Blir kvalm ass.
Sist redigert av TheBaseline den søn feb 19, 2023 1:59 pm, redigert 1 gang totalt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Jeg så hva som var i ferd med å skje når svenskene nærmet seg rett før siste skyting, så jeg skrudde av. Glad jeg gjorde det ass.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

CrazyHorse skrev: søn feb 19, 2023 1:55 pm
Neptun skrev: søn feb 19, 2023 1:54 pm
CrazyHorse skrev: søn feb 19, 2023 1:19 pm

Nå er du bare pinlig og på nivå med en annen bruker som frekventerer denne - samt alpintråden . Gratulerer
Fremdeles har vi lov å mene i dette landet, eller foretrekker du et styresett som Russland?
Skriver jeg at du ikke har lov å mene ?
Omtrent, ja.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Nevi skrev: søn feb 19, 2023 1:18 pm Monn tru hva fokuset er på de svenske journalistene i dag.

Hyller de svenskene. Eller skriver de om norsk "fiasko".
De har bare så mye mindreverdighetskompleks at jeg nesten blir flau på deres vegne.
Journalistene hyller selvsagt de svenske medaljørene.

https://www.svt.se/sport/

https://www.expressen.se/sport/skidskyt ... onsiluoma/

Hva gjelder mindreverdighetskomplekser så skal det vel mye til for å overgå visse nordmenn, det ser man i hver eneste tråd som omhandler sport.
Sist redigert av MacanT den søn feb 19, 2023 2:02 pm, redigert 2 ganger totalt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Nevi skrev: søn feb 19, 2023 1:18 pm Monn tru hva fokuset er på de svenske journalistene i dag.

Hyller de svenskene. Eller skriver de om norsk "fiasko".
De har bare så mye mindreverdighetskompleks at jeg nesten blir flau på deres vegne.
Det er jo svenskene som har gjort et bedre skiskytter-vm, så hvorfor skulle de ha komplekser?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 1:56 pm De verste med den dritten her er at de svenske er så ufattelig arrogante og at arrogansen nå når nye høyder. Blir kvalm ass.
De er litt morsomme da.
Hvor er de i alpint, hopp, langrenn (menn), skøyter, friidrett f.eks.
Og de "svenskene" som gjør det bra i stavprang og fotball, har sånne rare navn.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

MacanT skrev: søn feb 19, 2023 1:58 pm
Nevi skrev: søn feb 19, 2023 1:18 pm Monn tru hva fokuset er på de svenske journalistene i dag.

Hyller de svenskene. Eller skriver de om norsk "fiasko".
De har bare så mye mindreverdighetskompleks at jeg nesten blir flau på deres vegne.
Journalistene hyller selvsagt de svenske medaljørene.

Hva gjelder mindreverdighetskomplekser så skal det vel mye til for å overgå visse nordmenn, det ser man i hver eneste tråd som omhandler sport.
Hæ? Eksempler takk.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Litt etterpåklokskap her men... burde JTB stått over mixed øvelsene? Var han sliten i dag?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Noen som har en rar måte å lese medaljestatistikken på ser jeg. Jeg klarer å lese en tabell da.
https://www.sportsidioten.no/skiskyting ... ting-2023/

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

janesaj skrev: søn feb 19, 2023 1:08 pm I stedet for å banne over at det ikke ble gull, velger jeg å hylle Johannes for et enestående mesterskap. Fem gull, ett sølv og én bronse. Medalje på alle øvelser. For en prestasjon av en fantastisk idrettsmann!
Typisk tapermentalitet å feire bronse, og ikke minst at svenskene slo oss og tok både gull og sølv.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 1:53 pm Har alltid sagt at dr svenske skiløperne er skumle. Dere gjorde narr av meg. Nå så vi hva som skjedde i dag. Er bare å innrømme at Sverige er bedre enn Norge i skiskyting, på både dame og herresiden.
Å påstå at de mannlige svenske skiskytterne er bedre enn de norske, er feil, med mindre du konkluderer med dette etter dagens resultater. Medaljestatistikker bruker å være gode indikatorer på slikt.

VM-kongen, som for øvrig var OL-konge i fjor, vil nok si at han ikke var god nok i dag, og at de svenske var bedre på mange måter, men det er ikke det samme som at svenskene er bedre enn de norske på herresiden.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Sitter ekstremt langt inne å unne svenskene gull, men Samuelsson er utvilsomt den som kommer nærmest.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 2:02 pm Litt etterpåklokskap her men... burde JTB stått over mixed øvelsene? Var han sliten i dag?
Nei ikke i det hele tatt. Han vant jo den.
Skulle ikke mer enn å ikke bomme på siste for å ta det i dag. Små marginaler mellom himmel eller helvete i denne sporten. Det sagt, bronse er ok.

Fun fact. Samuelsson har kun 2 ganger i sin karriære skutt 20 treff på en slik distanse. Begge skjedde i dette mesterskapet. Der ligger mye av forklaringen.....gå kan han jo
Sist redigert av TrueTopRed den søn feb 19, 2023 2:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 2:02 pm Litt etterpåklokskap her men... burde JTB stått over mixed øvelsene? Var han sliten i dag?
Da hadde det kanskje ikke blitt gull, og du hadde fått noe mer å sutre over:-).

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 2:03 pm Noen som har en rar måte å lese medaljestatistikken på ser jeg. Jeg klarer å lese en tabell da.
https://www.sportsidioten.no/skiskyting ... ting-2023/
Joda, men kvantitet er ikke det samme som kvalitet.
Det er ikke alle gull som skinner like mye.

På forhånd var det kun ett gull jeg ønsket meg på norske hender. Det gikk tapt.
Mesterskap hvert år devaluerer dessuten verdien av VM gull. OL er viktigst.
Men skiskyting er ikke favoritt-sporten min så det går bra.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 2:03 pm Noen som har en rar måte å lese medaljestatistikken på ser jeg. Jeg klarer å lese en tabell da.
https://www.sportsidioten.no/skiskyting ... ting-2023/
Ja, den som har laget tabellen bør lære seg at 2+3+5=10 :D

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

MacanT skrev: søn feb 19, 2023 2:11 pm
Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 2:03 pm Noen som har en rar måte å lese medaljestatistikken på ser jeg. Jeg klarer å lese en tabell da.
https://www.sportsidioten.no/skiskyting ... ting-2023/
Ja, den som har laget tabellen bør lære seg at 2+3+5=10 :D
Og noen bør lære seg at 10 er færre enn 12. Samt at 2 gull er mindre enn 5.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Centrist skrev: søn feb 19, 2023 1:52 pm
Neptun skrev: søn feb 19, 2023 1:48 pm Hmm, her var det mye innestengt fra til dels uventet hold.
Oppklarende - og notert.
Innestengt? Jeg har vært klokkeklar på hva jeg mener om dine debatt-teknikker og hvordan du debatterer, samt enkelte av dine meninger, i en lang tid. Beklager at du ikke tar hintet isåfall.

Men nå er det alpint!
Jada, men at du har tilhengere på "høyresiden" var uventet. Din rolle er åpenbar.
Det betyr vel at de dypest sett tilhører venstresiden. Forholder meg til dette, heretter.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 1:53 pm Har alltid sagt at dr svenske skiløperne er skumle. Dere gjorde narr av meg. Nå så vi hva som skjedde i dag. Er bare å innrømme at Sverige er bedre enn Norge i skiskyting, på både dame og herresiden.
Sedvanlig tullprat!

Ja, Sverige er for tiden bedre enn Norge på damesiden. Men på herresiden er Norge langt foran Sverige, et par svenske medaljer forandrer ikke på det faktum.

startelver

Legg inn av startelver »

Helvete at Sverige vant, godt jeg ikke så dette live. I dag skal jeg ikke se opptak på SVT. :twisted:

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

MacanT skrev: søn feb 19, 2023 2:23 pm
TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 1:53 pm Har alltid sagt at dr svenske skiløperne er skumle. Dere gjorde narr av meg. Nå så vi hva som skjedde i dag. Er bare å innrømme at Sverige er bedre enn Norge i skiskyting, på både dame og herresiden.
Sedvanlig tullprat!

Ja, Sverige er for tiden bedre enn Norge på damesiden. Men på herresiden er Norge langt foran Sverige, et par svenske medaljer forandrer ikke på det faktum.
Spørs hvordan man ser på det.
Om vi tar bort et tullgull for jaktstart og wokegullene, så er Sverge bedre enn Norge.
Jeg har vært tydelig på dette tidligere, i motsetning til visse andre - som ikke spiller med åpne kort.
Sist redigert av Neptun den søn feb 19, 2023 2:28 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 2:14 pm
MacanT skrev: søn feb 19, 2023 2:11 pm
Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 2:03 pm Noen som har en rar måte å lese medaljestatistikken på ser jeg. Jeg klarer å lese en tabell da.
https://www.sportsidioten.no/skiskyting ... ting-2023/
Ja, den som har laget tabellen bør lære seg at 2+3+5=10 :D
Og noen bør lære seg at 10 er færre enn 12. Samt at 2 gull er mindre enn 5.
Selvfølgelig, det er det vel bare TheBaseline som ikke har skjønt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Neptun skrev: søn feb 19, 2023 2:10 pm
Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 2:03 pm Noen som har en rar måte å lese medaljestatistikken på ser jeg. Jeg klarer å lese en tabell da.
https://www.sportsidioten.no/skiskyting ... ting-2023/
Joda, men kvantitet er ikke det samme som kvalitet.
Det er ikke alle gull som skinner like mye.

På forhånd var det kun ett gull jeg ønsket meg på norske hender. Det gikk tapt.
Mesterskap hvert år devaluerer dessuten verdien av VM gull. OL er viktigst.
Men skiskyting er ikke favoritt-sporten min så det går bra.
Enig i alt du skriver her. Er det et gull jeg hadde ønsket så var det dette. Derfor er det en enorm skuffelse.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 1:53 pm herresiden.
På hvilken planet er dette riktig om man ser hele mesterskapet under ett?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»