Skiskytter-VM 2023: Oberhof 8-19.02

Svar
Mehell

Re: Skiskytter-VM 2023: Oberhof 8-19.02

Legg inn av Mehell »

Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
Ghost skrev: søn feb 19, 2023 3:53 pm

Sølv her er da langt over forventingene.
Jeg makter ikke svensk suksess. Jeg unner dem ingenting. Svensker er nedlatende og heslige, selv når de blir knust. Og når de vinner blir det fullstendig usmakelige.
Du mener vel moldensere?
Merkelig. Jeg leste siddiser der :lol:

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Øbergs fjerde individuelle gull, det er flest av dagens aktive sammen med Olsbu-Røiseland.
Wierer, Eckhoff og Hermann-Wick har 3 hver

startelver

Legg inn av startelver »

Da ble VM en nedtur på slutten , men vi tar sølvet ihvertfall.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

John Garfield skrev: søn feb 19, 2023 3:53 pm Herlig dag for svenskene. Unner de det
Blir kvalm. Spesielt at Sebbe vinner gull. Du finner ikke en mer sytete, kvalm or arrogant type.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
Ghost skrev: søn feb 19, 2023 3:53 pm

Sølv her er da langt over forventingene.
Jeg makter ikke svensk suksess. Jeg unner dem ingenting. Svensker er nedlatende og heslige, selv når de blir knust. Og når de vinner blir det fullstendig usmakelige.
Du mener vel moldensere?
For ikke å snakke om gretne gamle gubber, som ikke bare finnes i Molde.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

John Garfield skrev: søn feb 19, 2023 3:53 pm Herlig dag for svenskene. Unner de det
Why? :roll:

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Bra av Tandrevold, men jeg tror hun måtte ha kjørt forbi Simon fremfor å støtte seg på skistaven for å hatt en sjanse, men hun stolte vel på at Simon hadde mer å gp med i neste bakke. Dog; feilfri skyting ville hjulpet langt mer.

Grattis Tandrevold.
Sist redigert av bønna1/2 den søn feb 19, 2023 4:01 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
Ghost skrev: søn feb 19, 2023 3:53 pm

Sølv her er da langt over forventingene.
Jeg makter ikke svensk suksess. Jeg unner dem ingenting. Svensker er nedlatende og heslige, selv når de blir knust. Og når de vinner blir det fullstendig usmakelige.
Du mener vel moldensere?
Tja… vi har jo fått beskjed fra Trondheim at vi ikke blir blærete nok når det kommer til suksess i fotball. I allefall målt opp med ditt favorittlag i fotball der fansen har blitt de mest forhatte på norsk Twitter i løpet av et par år med laber oppførsel.

Men tilbake til topic. Svensker ergrer meg i vinteridrett. Punktum.
Sist redigert av PapaSmurf den søn feb 19, 2023 4:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Flest individuelle mesterskapsgull i skiskyting for herrer:

*Bjørndalen 16 (5+11)
Fourcade 15 (4+11)
Thingnes Bø 10 (3+7)
Emil H. Svendsen 7 (2+5)
*Poiree 7 (0+6)

*Færre renn i OL og VM under deler av Bjørndalen og Poirees karrierer enn for resten

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

MacanT skrev: søn feb 19, 2023 3:57 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
Ghost skrev: søn feb 19, 2023 3:53 pm

Sølv her er da langt over forventingene.
Jeg makter ikke svensk suksess. Jeg unner dem ingenting. Svensker er nedlatende og heslige, selv når de blir knust. Og når de vinner blir de fullstendig usmakelige.

Tandrevold gjorde en god konkurranse. Ble felt av litt svakere ski enn svenskene i dag. Men det er lov å ha gode smørere. Det har Norge tjent mye på opp gjennom tiden.
Stakkers mann, du har det nok ikke helt bra.
Jeg er enig i det PapSmurf sier. Svenskene er så ufattelig klysete. Altfor arrogante.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Merkelige valg å velge å bli sur for svensk gull, heller enn å glede seg over hvordan Tandrevold slår tilbake etter noen ekstremt kjipe skytinger.
Bare å glede seg over den prestasjonen.
Knotten på sjette er også overraskende bra.
Men noen velger altså å være sure i stedet... stakkars.
Sist redigert av Henningsen den søn feb 19, 2023 4:03 pm, redigert 1 gang totalt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Tandrevold avslutter eit fantastisk VM og for ein opptur etter stafetten. Tandrevold ender VM med 1 gull og 1 sølv.

VM dronninga blir Hanna Øberg. Ellers er Herrmann og Simon kanskje dei som fortjener mest å komme på pallen etter det sidan begge har 2 individuelle medalje og gull. Vittozzi og Røiseland er andre kvinner som har hatt eit fint mesterskap. Største skuffelse blir Elvira pga sjukdom, Wierer svake løp individuelt og Chevalier som kun får 1 bronse på mix stafetten.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 4:00 pm Tja… vi har jo fått beskjed fra Trondheim at vi ikke blir blærete nok når det kommer til suksess i fotball.
........... at det var? 8-)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 4:02 pm
MacanT skrev: søn feb 19, 2023 3:57 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm

Jeg makter ikke svensk suksess. Jeg unner dem ingenting. Svensker er nedlatende og heslige, selv når de blir knust. Og når de vinner blir de fullstendig usmakelige.

Tandrevold gjorde en god konkurranse. Ble felt av litt svakere ski enn svenskene i dag. Men det er lov å ha gode smørere. Det har Norge tjent mye på opp gjennom tiden.
Stakkers mann, du har det nok ikke helt bra.
Jeg er enig i det PapSmurf sier. Svenskene er så ufattelig klysete. Altfor arrogante.
Der var du også ja, hvorfor er jeg ikke overrasket :lol:

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 4:00 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm

Jeg makter ikke svensk suksess. Jeg unner dem ingenting. Svensker er nedlatende og heslige, selv når de blir knust. Og når de vinner blir det fullstendig usmakelige.
Du mener vel moldensere?
Tja… vi har jo fått beskjed fra Trondheim at vi ikke blir blærete nok når det kommer til suksess i fotball. I allefall målt opp med ditt favorittlag i fotball der fansen har blitt de mest forhatte på norsk Twitter i løpet av et par år med laber oppførsel.

Men tilbake til topic. Svensker ergrer meg i vinteridrett. Punktum.
Hadde ikke noe med verken deg eller Molde å gjøre, sånn egentlig. Du bare la opp til en perfekt smash :p

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Han der NRK reporteren er en løk av dimensjoner, gud bedre

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Henningsen skrev: søn feb 19, 2023 4:02 pm Merkelige valg å velge å bli sur for svensk gull, heller enn å glede seg over hvordan Tandrevold slår tilbake etter noen ekstremt kjipe skytinger.
Bare å glede seg over den prestasjonen.
Knotten på sjette er også overraskende bra.
Men noen velger altså å være sure i stedet... stakkars.
Ja, mange merkelige folk i denne tråden.

Som svenske gledet jeg meg selvsagt over gullet til Hanna, men jeg ble minst like glad over at Ingrid tok sølv, det fortjente hun virkelig etter den fæle opplevelsen i stafetten.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 4:00 pm
John Garfield skrev: søn feb 19, 2023 3:53 pm Herlig dag for svenskene. Unner de det
Why? :roll:
Har da alltid likt svenskene jeg. Har tilogmed litt familie der.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Tandis oppe i 4 individuelle (VM-)medaljer, det lar seg høre. Det tar henne forbi Linda Grubben (som dog er verdensmester), og har bare de 4 store (langt) foran seg inneværende årtusen i antall medaljer. Verdensmester Gro Marit Istad Kristiansen ikke glemt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hanna Öberg må vel regnes som en legende nå.

1 individuelt OL-gull
3 individuelle VM-gull
2 individuelle VM-sølv
1 individuell VM-bronse

Så kommer selvsagt en haug med medaljer i stafetter og sånn. Mangler bare verdenscupen sammenlagt, egentlig.

Tendy

Legg inn av Tendy »

Har skiskyting blitt den nye folkesporten i Sverige nå? Mer spennende enn hockey dette vel? :)

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

- Hvordan har du det?
- Bedre enn i går.
- Hvorfor det?

Det skal faktisk ikke være mulig å stille så dumme spørsmål.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LBJ91 skrev: søn feb 19, 2023 4:08 pm Han der NRK reporteren er en løk av dimensjoner, gud bedre
... og Tandis lar han få høre det!

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 4:10 pm
LBJ91 skrev: søn feb 19, 2023 4:08 pm Han der NRK reporteren er en løk av dimensjoner, gud bedre
... og Tandis lar han få høre det!
Det skulle bare mangle, skal ikke være mulig å starte ett intervju på en slik måte

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

MacanT skrev: søn feb 19, 2023 4:08 pm
Henningsen skrev: søn feb 19, 2023 4:02 pm Merkelige valg å velge å bli sur for svensk gull, heller enn å glede seg over hvordan Tandrevold slår tilbake etter noen ekstremt kjipe skytinger.
Bare å glede seg over den prestasjonen.
Knotten på sjette er også overraskende bra.
Men noen velger altså å være sure i stedet... stakkars.
Ja, mange merkelige folk i denne tråden.

Som svenske gledet jeg meg selvsagt over gullet til Hanna, men jeg ble minst like glad over at Ingrid tok sølv, det fortjente hun virkelig etter den fæle opplevelsen i stafetten.
Ja, det er en sterk snuoperasjon av Tandrevold å slå så til de grader tilbake etter å ha vært på bunn dagen før. Mentalt og fysisk fantastisk prestasjon.

Du får ha gratulerer med gull til Hanna! Sølv til Tandrevold i dag føles som gull det også.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

LBJ91 skrev: søn feb 19, 2023 4:08 pm Han der NRK reporteren er en løk av dimensjoner, gud bedre
Når Ingrid sier at hun har det bedre enn i går og løken spør Fordi?
Er det fu.... mulig?

Longva

Legg inn av Longva »

Og da får vi en liten pustepause frem til onsdag (?), da er vi i gang med langrennsøvelsene :D

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 4:09 pm Hanna Öberg må vel regnes som en legende nå.

1 individuelt OL-gull
3 individuelle VM-gull
2 individuelle VM-sølv
1 individuell VM-bronse

Så kommer selvsagt en haug med medaljer i stafetter og sånn. Mangler bare verdenscupen sammenlagt, egentlig.
Mektig liste. Men å mangle verdenscupen er ikke bare-bare (ikke at du sa det heller). I skiskyting er verdenscupen ekstra viktig, siden de har mesterskap hvert år. Selv om det å vinne verdenscupen i alpint er enda mye gjevere, selv om de ikke har verdenscup hvert år.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Denne drittdagen vil jeg helst glemme. At vi kunne tape til Sverige to ganger på en dag! Og at de attpåtil tar TO fuckings gull! Faen ass, blir kvalm.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
Ghost skrev: søn feb 19, 2023 3:53 pm

Sølv her er da langt over forventingene.
Jeg makter ikke svensk suksess. Jeg unner dem ingenting. Svensker er nedlatende og heslige, selv når de blir knust. Og når de vinner blir det fullstendig usmakelige.
Du mener vel moldensere?
Ha ha . Dagens beste , Skræva !

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»