Vinter OL 2030

Svar
Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Vinter OL 2030

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Sverige skal ha fått forespørsel om å arrangere. Om det medfører riktighet, så er det hundre ganger bedre enn de korrupte ''valgene'' IOC tidligere har gjennomført.
Jeg er positiv til at et land som i selv har tradisjonene, og har mange nærliggende land som har de samme tradisjonene skal få arrangere!

Så er det bare å håpe at de tar muligheten om de får den!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 08, 2023 1:04 pm Sverige skal ha fått forespørsel om å arrangere. Om det medfører riktighet, så er det hundre ganger bedre enn de korrupte ''valgene'' IOC tidligere har gjennomført.
Jeg er positiv til at et land som i selv har tradisjonene, og har mange nærliggende land som har de samme tradisjonene skal få arrangere!

Så er det bare å håpe at de tar muligheten om de får den!
Tydelig at IOC ikke er fornøyd med søkerne. Bare søkere fra utenfor Europa og en snurrig blanding av Barcelona, Andorra pluss et par grenser i Frankrike (hopp og kombinert muligens)

Jeg kunne tenkt meg et OL delt mellom Tyskland og Østerrike på noen av de mest tradisjonsrike vintersporstedene der. Det ville blitt et kompakt OL med mye publikum og med lite nybygging av arenaer.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KongOlav2 skrev: ons feb 08, 2023 1:10 pm
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 08, 2023 1:04 pm Sverige skal ha fått forespørsel om å arrangere. Om det medfører riktighet, så er det hundre ganger bedre enn de korrupte ''valgene'' IOC tidligere har gjennomført.
Jeg er positiv til at et land som i selv har tradisjonene, og har mange nærliggende land som har de samme tradisjonene skal få arrangere!

Så er det bare å håpe at de tar muligheten om de får den!
Tydelig at IOC ikke er fornøyd med søkerne. Bare søkere fra utenfor Europa og en snurrig blanding av Barcelona, Andorra pluss et par grenser i Frankrike (hopp og kombinert muligens)

Jeg kunne tenkt meg et OL delt mellom Tyskland og Østerrike på noen av de mest tradisjonsrike vintersporstedene der. Det ville blitt et kompakt OL med mye publikum og med lite nybygging av arenaer.
Ja, om IOC ber de søke, så kan jeg ikke tenke meg til noe annet enn at de får lekene. Det viktigste for meg er at det blir slutt på å gi lekene til korrupte land, eller til land uten vinteridrettshistorie med begrunnelse om at man ønsker å utvide utredelsen av idrettene. For det er ikke sånn at for eksempel asiatiske land plutselig blir interessert i langrenn, alpint eller skiskyting fordi de får OL.
Synes det er MYE viktigere at man tar vare på de som er interessert, og dermed kan sørge for en folkefest i tillegg. Sverige bør få, Finland kan godt få. Som du nevner Tyskland/Østerrike, eller Østerrike for seg. Er i grunnen såpass korte avstander mellom en del land, nedover i Mellom-Europa, at der er det mulig å tenke seg flere kombinasjoner av land som deler. Dessuten som du nevner; land med tradisjoner har mange av arenaene klare.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Edit: Ser søknaden fra Barcelona er trukket nå. Kun SLC og Sapporo av faktiske søkere. Sistnevnte ville iallfall vært særs lite ønskelig. Av "potential bids" er det mye ymse. Kasakhstan, Georgia og Bosnia. Ingenting av interesse her. Det er synd at det ikke kommer mer fra de mest tradisjonelle Alpe-landene, men det er kanskje ikke av så stor interesse siden Italia skal ha det i 2026. Det burde virkelig være mulig å få til samarbeid mellom Tyskland og Østerrike, Østerrike og Sveits eller kanskje Frankrike og Sveits om OL.

jakral

Legg inn av jakral »

En stormakt som Tyskland har ikke arrangert Vinter-OL siden 1936. Det er på høy tid at de tar ansvar nå. De hadde vel noe på gang med en søknad om å arrangere vinterlekene med base i München for noen år siden, men det ble ikke noe av det da miljøaktivistene motarbeidet søknaden. Jeg synes München-planene bør tas fram igjen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 08, 2023 1:19 pm Ja, om IOC ber de søke, så kan jeg ikke tenke meg til noe annet enn at de får lekene. Det viktigste for meg er at det blir slutt på å gi lekene til korrupte land, eller til land uten vinteridrettshistorie med begrunnelse om at man ønsker å utvide utredelsen av idrettene. For det er ikke sånn at for eksempel asiatiske land plutselig blir interessert i langrenn, alpint eller skiskyting fordi de får OL.
Synes det er MYE viktigere at man tar vare på de som er interessert, og dermed kan sørge for en folkefest i tillegg. Sverige bør få, Finland kan godt få. Som du nevner Tyskland/Østerrike, eller Østerrike for seg. Er i grunnen såpass korte avstander mellom en del land, nedover i Mellom-Europa, at der er det mulig å tenke seg flere kombinasjoner av land som deler. Dessuten som du nevner; land med tradisjoner har mange av arenaene klare.
Finland har vel ikke mulighet til alpint?

Jeg vil helst ha relativt kompakte leker, så er litt lunken til store avstander innen ett enkelt land. Heller Norge/Sverige enn bare Sverige. Og tilsvarende nede i Mellom-Europa. Det beste OL-et jeg kan tenke meg, uansett sommer eller vinter, måtte vært Garmisch og Innsbruck med Seefeld mellom. Her ville det ikke vært behov for mye mer enn kanskje bygging av en skøytebane og et par ishaller, alt annet bør være på plass.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

jakral skrev: ons feb 08, 2023 1:24 pm En stormakt som Tyskland har ikke arrangert Vinter-OL siden 1936. Det er på høy tid at de tar ansvar nå. De hadde vel noe på gang med en søknad om å arrangere vinterlekene med base i München for noen år siden, men det ble ikke noe av det da miljøaktivistene motarbeidet søknaden. Jeg synes München-planene bør tas fram igjen.
München, Garmisch, Seefeld og Innsbruck. Alpint og hopp i Garmisch, langrenn og kombinert i Seefeld, freestyle og snowboard i Innsbruck og isidretter spredt litt mellom arenaene. Egentlig kunne man droppet Munchen også og fått enda mer kompakte leker.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Salt Lake City hadde vært fint! Sapporo: Nei ellers takk!

Begynner å bli forsynt av OL i Øst-Asia med "tomme tribuner" på langrenns- og skiskytterstadion og alpint midt på svarteste natta! Opp klokka 3 eller 4, og så er det vind og utsettelser og drit og lort! Blir hardt nok med sommer-OL i Brisbane-Australia 2032 om man ikke skal måtte "lade opp" med vinterleker i Sapporo!

Ellers vil Sverige bli en vellykket folkefest med mye nordmenn på tribunene også. Men nye leker på gunstige tidspunkter i Salt Lake frister vel hakket mer- med mindre Norge blir en kandidat selv: noe som vel er ganske usannsynlig?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

JODDEMM skrev: ons feb 08, 2023 1:29 pm Ellers vil Sverige bli en vellykket folkefest med mye nordmenn på tribunene også. Men nye leker på gunstige tidspunkter i Salt Lake frister vel hakket mer- med mindre Norge blir en kandidat selv: noe som vel er ganske usannsynlig?
Man skulle jo fått til et samarbeid i aksen Trondheim til Østersund. Det står jo top notch arenaer for nordiske grener, alpint og skiskyting klar i denne aksen. Må kanskje bygges noe for freestyle og snowboard og en ishall eller to. Burde absolutt være realistisk.

jakral

Legg inn av jakral »

KongOlav2 skrev: ons feb 08, 2023 1:26 pm München, Garmisch, Seefeld og Innsbruck. Alpint og hopp i Garmisch, langrenn og kombinert i Seefeld, freestyle og snowboard i Innsbruck og isidretter spredt litt mellom arenaene. Egentlig kunne man droppet Munchen også og fått enda mer kompakte leker.
Det er naturlig å ha en storby i søknaden ettersom moderne vinterleker må (eller bør) ha x antall store haller til hockey, kunstløp, skøyter og åpnings/avslutningsseremonier. Jeg vet ikke om disse små alpebyene har dette på plass. Innsbruck har hatt to OL allerede.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

jakral skrev: ons feb 08, 2023 1:36 pm
KongOlav2 skrev: ons feb 08, 2023 1:26 pm München, Garmisch, Seefeld og Innsbruck. Alpint og hopp i Garmisch, langrenn og kombinert i Seefeld, freestyle og snowboard i Innsbruck og isidretter spredt litt mellom arenaene. Egentlig kunne man droppet Munchen også og fått enda mer kompakte leker.
Det er naturlig å ha en storby i søknaden ettersom moderne vinterleker må (eller bør) ha x antall store haller til hockey, kunstløp, skøyter og åpnings/avslutningsseremonier. Jeg vet ikke om disse små alpebyene har dette på plass. Innsbruck har hatt to OL allerede.
Det er 47 år siden sist OL i Innsbruck. Og det fikk de bare fordi Denver meldte avbud. Så synes de absolutt bør være aktuell. En annen konstellasjon er i området i sørøstlige Tyskland og området rundt Salzburg. Her ligger steder som Rupholding, Inzell, Bischofshofen og Flachau i relativ nærhet til en stor by som Salzburg. Kanskje også samarbeid Østerrike/Sveits, men her er det færre like åpenbare steder for potensielt samarbeid som ligger relativt nært grensen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KongOlav2 skrev: ons feb 08, 2023 1:24 pm

Jeg vil helst ha relativt kompakte leker, så er litt lunken til store avstander innen ett enkelt land.
Merker vel ikke så mye til dette, om en bare skal følge det på TV.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Guttorm123 skrev: ons feb 08, 2023 11:14 pm
Merker vel ikke så mye til dette, om en bare skal følge det på TV.
Kommer det til Europa er det jo langt mer aktuelt å dra dit. Og OL bør jo legges til steder hvor det kommer publikum. Ikke disse helvetes tildelingene til Asia.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

JODDEMM skrev: ons feb 08, 2023 1:29 pm
Begynner å bli forsynt av OL i Øst-Asia med "tomme tribuner" på langrenns- og skiskytterstadion og alpint midt på svarteste natta! Opp klokka 3 eller 4
Litt ukurante tidspunkter er bare sjarm for oss som har muligheter til å tilpasse oss. Jeg jobber skift, og har tatt ut ferie/avspasering i alle vinter-OL, unntatt ett, siden Albertville-92.

Men jeg skjønner godt de som ønsker at øvelsene bør gå på mest mulig "normale" tidspunkt.

Tidenes beste arrangerte OL , Calgary-88 , var, tidsmessig, midt i blinken for oss som gikk på skole den gang. Vi fikk se alt vi ville, uten å skulke.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Et OL i Norge har jeg fortsatt trua på. Lillehammer/Oslo ville vært det beste. Man kan gjenbruke og bare finpusse på en god del av anleggene man behøver og man kan bygge anlegg i Oslo-området som ikke blir stående ubrukte i ettertid.

Et gjenbruks-OL, løst med fornuftig bruk av midler og fokus på etterverdi for anleggene hadde vært tingen. Den curlinghallen på Snarøya er for eksempel fryktelig grell og det hadde gjort seg med et skikkelig anlegg der med tanke på både senere mesterskap og rekruttering.

Vikingskipet ligger der. Håkons Hall ligger der. Lysgårdsbakkene er der, selv om det nok hadde blitt Holmenkollen som hadde blitt åsted for storbakkerennene og åpningsseremoni. Skiskytteranlegg og langrennsanleggene er bra.

Hafjell og Kvitfjell er litt kjipe alpinsteder, men det hadde vel gått greit.

Det er vel strengt tatt Sverige sin tur, men jeg føler Norge har bedre forutsetninger enn svenskene til å arrangere det man kan markedsføre som klima-OL på grunn av grunnlaget som allerede er på plass.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

PapaSmurf skrev: ons feb 08, 2023 11:42 pm Et OL i Norge har jeg fortsatt trua på. Lillehammer/Oslo ville vært det beste. Man kan gjenbruke og bare finpusse på en god del av anleggene man behøver og man kan bygge anlegg i Oslo-området som ikke blir stående ubrukte i ettertid.

Et gjenbruks-OL, løst med fornuftig bruk av midler og fokus på etterverdi for anleggene hadde vært tingen. Den curlinghallen på Snarøya er for eksempel fryktelig grell og det hadde gjort seg med et skikkelig anlegg der med tanke på både senere mesterskap og rekruttering.

Vikingskipet ligger der.
Jeg tror det er for få runder i Vikingskipet til å arrangere OL....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Guttorm123 skrev: ons feb 08, 2023 11:26 pm
JODDEMM skrev: ons feb 08, 2023 1:29 pm
Begynner å bli forsynt av OL i Øst-Asia med "tomme tribuner" på langrenns- og skiskytterstadion og alpint midt på svarteste natta! Opp klokka 3 eller 4
Litt ukurante tidspunkter er bare sjarm for oss som har muligheter til å tilpasse oss. Jeg jobber skift, og har tatt ut ferie/avspasering i alle vinter-OL, unntatt ett, siden Albertville-92.

Men jeg skjønner godt de som ønsker at øvelsene bør gå på mest mulig "normale" tidspunkt.

Tidenes beste arrangerte OL , Calgary-88 , var, tidsmessig, midt i blinken for oss som gikk på skole den gang. Vi fikk se alt vi ville, uten å skulke.
Selv mener jeg OL på Lillehammer var ekstremt godt gjennomført. Og Norge viste seg fra sin beste side i drøye to uker. Men Calgary var flott det og. Selv om Norge var nede i en sportslig bølgedal. Og FOR en offisiell sang de hadde. For meg er det tidenes OL-melodi.


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

PapaSmurf skrev: ons feb 08, 2023 11:46 pm

Selv mener jeg OL på Lillehammer var ekstremt godt gjennomført. Og Norge viste seg fra sin beste side i drøye to uker. Men Calgary var flott det og. Selv om Norge var nede i en sportslig bølgedal. Og FOR en offisiell sang de hadde. For meg er det tidenes OL-melodi.
OL på Lillehammer var veldig bra, men det er vel kanskje litt lett for oss nordmenn å være litt sjåvinistiske i så måte, både med tanke på at det var på hjemmebane, og de gode norske prestasjonene. Hadde man fulgt regelverket, så skulle aldri 3-mila vært avviklet den dagen, på grunn av kulda som var lavere enn den satte grensen.

På skøytebanen gikk det som smurt, vil vel de fleste si, men på 1500m var det en stor sprekk i isen som gjorde at veldig mange falt på det samme stedet. Dette var ikke toppløpere, men likefult en skandale som det ikke ble snakket noe særlig om.

På 500m var isen, i følge veldig mange sprintere, alt for hard.

Ujevne vindforhold i hoppbakken er det vel ikke så lett å gjøre noe med, men de var særdeles varierende både i den lille og store bakken, til glede for enkelte, og forargelse for andre.

Jeg kan ikke huske en eneste blemme fra Calgary-OL, men det er mulig det er noe jeg ikke har fått med meg.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KongOlav2 skrev: ons feb 08, 2023 11:19 pm
Kommer det til Europa er det jo langt mer aktuelt å dra dit. Og OL bør jo legges til steder hvor det kommer publikum. Ikke disse helvetes tildelingene til Asia.
En av grunnene til at det blir lagt der, er vel å få opp interessen for vintersport i disse landene. , og det klarer man med jevne mellomrom.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Guttorm123 skrev: tor feb 09, 2023 12:05 am
PapaSmurf skrev: ons feb 08, 2023 11:46 pm

Selv mener jeg OL på Lillehammer var ekstremt godt gjennomført. Og Norge viste seg fra sin beste side i drøye to uker. Men Calgary var flott det og. Selv om Norge var nede i en sportslig bølgedal. Og FOR en offisiell sang de hadde. For meg er det tidenes OL-melodi.
OL på Lillehammer var veldig bra, men det er vel kanskje litt lett for oss nordmenn å være litt sjåvinistiske i så måte, både med tanke på at det var på hjemmebane, og de gode norske prestasjonene. Hadde man fulgt regelverket, så skulle aldri 3-mila vært avviklet den dagen, på grunn av kulda som var lavere enn den satte grensen.

På skøytebanen gikk det som smurt, vil vel de fleste si, men på 1500m var det en stor sprekk i isen som gjorde at veldig mange falt på det samme stedet. Dette var ikke toppløpere, men likefult en skandale som det ikke ble snakket noe særlig om.

På 500m var isen, i følge veldig mange sprintere, alt for hard.

Ujevne vindforhold i hoppbakken er det vel ikke så lett å gjøre noe med, men de var særdeles varierende både i den lille og store bakken, til glede for enkelte, og forargelse for andre.

Jeg kan ikke huske en eneste blemme fra Calgary-OL, men det er mulig det er noe jeg ikke har fått med meg.
Jeg tror nok at ethvert OL har små skjønnhetsfeil. Men siden Lillehammer-OL ble fulgt så tett her hjemme kom vi tettere på alle disse.

https://www.espn.com/olympics/winter/20 ... games-ever

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

KongOlav2 skrev: ons feb 08, 2023 1:10 pm
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 08, 2023 1:04 pm Sverige skal ha fått forespørsel om å arrangere. Om det medfører riktighet, så er det hundre ganger bedre enn de korrupte ''valgene'' IOC tidligere har gjennomført.
Jeg er positiv til at et land som i selv har tradisjonene, og har mange nærliggende land som har de samme tradisjonene skal få arrangere!

Så er det bare å håpe at de tar muligheten om de får den!
Tydelig at IOC ikke er fornøyd med søkerne. Bare søkere fra utenfor Europa og en snurrig blanding av Barcelona, Andorra pluss et par grenser i Frankrike (hopp og kombinert muligens)

Jeg kunne tenkt meg et OL delt mellom Tyskland og Østerrike på noen av de mest tradisjonsrike vintersporstedene der. Det ville blitt et kompakt OL med mye publikum og med lite nybygging av arenaer.
Grunnen til at søknadsprosessen har blitt utsatt er at det japanske folket er såpass skeptisk etter korrupsjonen relatert til 2020-OL, og at USA helst vil ha vinter-OL i 2034, slik at det ikke bare blir to år fra 2028. Barcelona har som du sier trukket seg, det har også Vancouver etter at de ikke fikk statlig støtte.

Men Sverige hadde vært gøy ja!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Guttorm123 skrev: tor feb 09, 2023 12:10 am En av grunnene til at det blir lagt der, er vel å få opp interessen for vintersport i disse landene. , og det klarer man med jevne mellomrom.
Det er ikke store interessen for øvelser på bortoverski på disse stedene. Alle øvelser i skiskyting og nordiske grener er som regel særs lite besøkt under OL utenfor Europa.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KongOlav2 skrev: tor feb 09, 2023 7:00 am
Det er ikke store interessen for øvelser på bortoverski på disse stedene. Alle øvelser i skiskyting og nordiske grener er som regel særs lite besøkt under OL utenfor Europa.
En må jo bare innfinne seg i at langrenn ikke er noe verdensidrett av betydning, selv om vi elsker idretten. Men et vinter-OL består jo av mye mer enn bare "bortoverski"..,det består av massevis av øvelser som vi nordmenn ikke ser på som viktige..., rent bortsett fra når vi gjør det bra i disse.

Kombinertløperen Ogiwara var en av de mest populære personene i Japan på midten av nitti-tallet, og opparbeidet seg noe tilnærmet en legende-status, både på grunn av sine gode resultater, og sin litt spesielle væremåte.

På skøytebanen har Japan hatt veldig gode resultater de siste 25 åra, og har sanket mange medaljer i OL sammenheng. Og hopperne må en jo alltid regne med.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Guttorm123 skrev: tor feb 09, 2023 9:12 am
En må jo bare innfinne seg i at langrenn ikke er noe verdensidrett av betydning, selv om vi elsker idretten. Men et vinter-OL består jo av mye mer enn bare "bortoverski"..,det består av massevis av øvelser som vi nordmenn ikke ser på som viktige..., rent bortsett fra når vi gjør det bra i disse.

Kombinertløperen Ogiwara var en av de mest populære personene i Japan på midten av nitti-tallet, og opparbeidet seg noe tilnærmet en legende-status, både på grunn av sine gode resultater, og sin litt spesielle væremåte.

På skøytebanen har Japan hatt veldig gode resultater de siste 25 åra, og har sanket mange medaljer i OL sammenheng. Og hopperne må en jo alltid regne med.
Nå er det ikke bare langrenn. Men også skiskyting. Og bortsett fra Japan er det ikke store interessen for hopp i USA, Canada, Sør-Korea og Kina. Det er ikke holdbart at det knapt er interesse for oppimot halvparten av øvelsene i et OL flere av stedene hvor det arrangeres.

Det burde maks være vinter-OL i Asia hvert 20.år, helst sjeldnere. Annethvert vinter-OL burde gå i Europa.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

OL i Sverige høres interessant ut, men vi får kanskje høre hva Erdogan har å si først.

Fazam

Legg inn av Fazam »

PapaSmurf skrev: ons feb 08, 2023 11:42 pm Et OL i Norge har jeg fortsatt trua på. Lillehammer/Oslo ville vært det beste. Man kan gjenbruke og bare finpusse på en god del av anleggene man behøver og man kan bygge anlegg i Oslo-området som ikke blir stående ubrukte i ettertid.
Helt utrolig at folk gidder å mase om et OL i Norge etter alt som har skjedd med tidligere søknader på 2010-tallet.

OL er et unødvendig pengesluk som Norge definitivt ikke trenger.
Mesterskap i nordiske grener går jo snart i Norge likevel.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fazam skrev: tor feb 09, 2023 9:25 am
PapaSmurf skrev: ons feb 08, 2023 11:42 pm Et OL i Norge har jeg fortsatt trua på. Lillehammer/Oslo ville vært det beste. Man kan gjenbruke og bare finpusse på en god del av anleggene man behøver og man kan bygge anlegg i Oslo-området som ikke blir stående ubrukte i ettertid.
Helt utrolig at folk gidder å mase om et OL i Norge etter alt som har skjedd med tidligere søknader på 2010-tallet.

OL er et unødvendig pengesluk som Norge definitivt ikke trenger.
Mesterskap i nordiske grener går jo snart i Norge likevel.
Mase og mase. Jeg har nevnt det i (hold dere fast) hele ett innlegg her i tråden. Og jeg kan ikke huske sist temaet var oppe, men det kan være vi må tilbake til VGD-tiden.

Jeg mener det er verdt det. Du mener det ikke er verdt det. Jeg lever godt med det, det bør du også greie.
Sist redigert av PapaSmurf den tor feb 09, 2023 9:30 am, redigert 1 gang totalt.

William_S

Legg inn av William_S »

Det største møkka Vinter OLet ever må vel ha vært Beijing hvor de knapt turte å la utøverene komme inn i landet. Norge var da i ferd med å oppheve alle restriksjoner for covid. Ja Sochi på god nr 2.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Har vært ein drøm med Svensk OL rett etter Italia. To store og gode vinternasjonar som garantert vil skape god liv på mange av øvelsene.

malvolio

Legg inn av malvolio »

jakral skrev: ons feb 08, 2023 1:24 pm En stormakt som Tyskland har ikke arrangert Vinter-OL siden 1936. Det er på høy tid at de tar ansvar nå. De hadde vel noe på gang med en søknad om å arrangere vinterlekene med base i München for noen år siden, men det ble ikke noe av det da miljøaktivistene motarbeidet søknaden. Jeg synes München-planene bør tas fram igjen.
Tyskland søkte i 2018, og burde etter min mening soleklart fått tilslaget. Tenke seg å velge bort et OL med arrangementer i Garmisch-Partenkirchen, Ruhpolding, Inzell og Oberstdorf til fordel for ... noen som husker navnet på et eneste arrangementssted i 2018 uten å slå det opp? (Hint, det er strålende vintersportssteder som Jeongseon)
https://en.wikipedia.org/wiki/Bids_for_ ... r_Olympics

Det er riktig at Tyskland så selv trakk seg som kandidat til å arrangere OL i 2022, etter at lokale folkeavstemninger sa nei av kostnads- og miljøgrunner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»