Vinter OL 2030

Svar
lund

Re: Vinter OL 2030

Legg inn av lund »

Med tanke på at OL i 2026 går i (Nord)Italia, så skulle det vel uansett mye til at man la OL i 2030 til et naboland.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: tor feb 09, 2023 9:53 am Med tanke på at OL i 2026 går i (Nord)Italia, så skulle det vel uansett mye til at man la OL i 2030 til et naboland.
Dessverre, men i mine øyne hadde det vært helt innafor etter 3 vinter-OL på steder som var ille, verre og verst i perioden 2014 til 2022. Tyskland, Østerrike eller Sveits som kandidater eller samarbeid mellom en eller flere av disse ville vært bedre enn NA og mye, mye, mye bedre enn Asia.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fazam skrev: tor feb 09, 2023 9:43 am
PapaSmurf skrev: tor feb 09, 2023 9:29 am
Fazam skrev: tor feb 09, 2023 9:25 am

Helt utrolig at folk gidder å mase om et OL i Norge etter alt som har skjedd med tidligere søknader på 2010-tallet.

OL er et unødvendig pengesluk som Norge definitivt ikke trenger.
Mesterskap i nordiske grener går jo snart i Norge likevel.
Mase og mase. Jeg har nevnt det i (hold dere fast) hele ett innlegg her i tråden. Og jeg kan ikke huske sist temaet var oppe, men det kan være vi må tilbake til VGD-tiden.

Jeg mener det er verdt det. Du mener det ikke er verdt det. Jeg lever godt med det, det bør du også greie.
Å mase i denne sammenheng handler selvfølgelig ikke om hvor mange innlegg du har skrevet om saken.

Er det dine penger som det skal sløses med?
Oslo kommer ikke til å få noe OL i overskuelig fremtid.
Skal man tenke sånn vil man aldri kunne gi innbyggerne noe annet enn et basistilbud.

Det vil alltid være behov for mer penger til helse, skole, vei osv. Man vil aldri nå et punkt der man kan si at nå er alt på stell. Nå kan vi begynne å bruke penger på det som er gøy.

Tror vi det blir mer penger til eldreomsorg om OL ikke arrangeres? Tror vi det blir mindre penger til eldreomsorg om OL arrangeres? Jeg svarer nei på begge spørsmål. Mekanismene er langt mer kompliserte enn som så.

Men dette er ikke en stor greie for meg. Jeg hadde gladelig tatt et OL i Norge, men det er ikke slik at jeg vil kjempe for det med nebb og klør.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: tor feb 09, 2023 9:55 am
lund skrev: tor feb 09, 2023 9:53 am Med tanke på at OL i 2026 går i (Nord)Italia, så skulle det vel uansett mye til at man la OL i 2030 til et naboland.
Dessverre, men i mine øyne hadde det vært helt innafor etter 3 vinter-OL på steder som var ille, verre og verst i perioden 2014 til 2022. Tyskland, Østerrike eller Sveits som kandidater eller samarbeid mellom en eller flere av disse ville vært bedre enn NA og mye, mye, mye bedre enn Asia.
Helt enig og eg trur også desse landene kunne skapt folkefest. Verken OL i Sør Korea eller Kina skapte det samme folkefesten og stemninga som OL i ein del europeiske land. Då tenker eg spesielt på Norge, Sverige, Finland, Tyskland, Frankrike, Østerrike, Sveits og Italia.

Fazam

Legg inn av Fazam »

For de fleste nordmenn er det beste at OL går i Amerika. Prime-time for seere.
Det vil være 28 år siden sist Vinter-OL gikk i USA. Så da er det bare å håpe at det går i orden.

jakral

Legg inn av jakral »

En sjelden gang går OL faktisk i pluss økonomisk, som Los Angeles 1984, det var riktignok sommerleker. Men det avhenger mye av at arrangørbyen har flest mulig nødvendige fasiliteter på plass før det jobbes med søknaden. Oslo har ikke alt klart, men mye. Tromsø derimot er veldig lite rustet til å arrangere et moderne vinter-OL innenfor akseptable økonomiske rammer.

Svenskene mangler vel skøytearena, bane til bob og aking og kanskje moderne hoppbakker foran 2030, men står meget sterkt rustet til hallidretter som hockey, kunstløp, kortbaneløp og curling.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Kanskje greit å ta en slik avgjørelse litt på sparket. I første omgang må kloden bestå, det koker som kjent noe grønnjævelig nå. Forekomster av naturlig is og snø er også å foretrekke, med tanke på bærekraft, forbruk og lokale utslipp.

Gro og Verdenskommisjonen for miljø og utvikling la i 1987 frem sin rapport "Our common future", og etter dette ble det som kjent uansvarlig og umoralsk å tvile. Al Gore har også for noen år tilbake figurert i mediene med sine klimadata, som vi må ta på alvor.

La oss ikke trekke forhastede beslutninger, vær generøse og la oss sammen se hvor langt vi kan strekke tålmodigheten.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

jakral skrev: tor feb 09, 2023 10:27 am En sjelden gang går OL faktisk i pluss økonomisk, som Los Angeles 1984, det var riktignok sommerleker. Men det avhenger mye av at arrangørbyen har flest mulig nødvendige fasiliteter på plass før det jobbes med søknaden. Oslo har ikke alt klart, men mye. Tromsø derimot er veldig lite rustet til å arrangere et moderne vinter-OL innenfor akseptable økonomiske rammer.

Svenskene mangler vel skøytearena, bane til bob og aking og kanskje moderne hoppbakker foran 2030, men står meget sterkt rustet til hallidretter som hockey, kunstløp, kortbaneløp og curling.
Svenskene har sine anlegg spredt over et stort område. For søknaden i 2026 var det vel snakk om nordiske grener i Falun, alpint i Åre og is-idretter i Stockholm. Da hadde det vært bedre og langt mer kompakt med et samarbeid over grensen. Skiskyting, curling og kanskje noe hockey i Østersund, alpint i Åre, nordiske grener, skøyter og litt mer hockey i Trondheim. Freestyle og snowboard i Åre? Eller Oppdal eller Meråker? Ny vinterpark i Bymarka i Trondheim kunne også fungert.

William_S

Legg inn av William_S »

Fazam skrev: tor feb 09, 2023 9:48 am
William_S skrev: tor feb 09, 2023 9:44 am I realiteten så fikk Oslo aldri vinter OL fordi Tromsø var rasende og starta nærmest en kampanje mot det. En kampanje media velvillig hang seg på. Under normale omstendigheter hadde det ikke vært noen stor debatt rundt det og det var selvsagt at man skulle arrangere det.
Det var da voldsomt hvor stor makt en by har over hele landet. :lol:
At du forsøker å fargelegge det som skjedde etter din agenda får nå så være.
Benekter du at det var en kampanje mot det? Bare det at VG kom med et oppslag om angivelige pamper dagen før Høyres stortingsgruppe skulle ta stilling til dette sier sitt. Vel folk som driver med arrangementer vet at det kan være mye rart i hospitality riders (som det egentlig kunne tolkes som) og som regel er gjenstand for å jekkes kraftig ned. Oslos befolkning sa til og med ja i en folkeavstemning fremforhandlet av FrP (som seff hater alt som har med kultur og idrett å gjøre).

Fazam

Legg inn av Fazam »

William_S skrev: tor feb 09, 2023 12:09 pm Benekter du at det var en kampanje mot det? Bare det at VG kom med et oppslag om angivelige pamper dagen før Høyres stortingsgruppe skulle ta stilling til dette sier sitt. Vel folk som driver med arrangementer vet at det kan være mye rart i hospitality riders (som det egentlig kunne tolkes som) og som regel er gjenstand for å jekkes kraftig ned. Oslos befolkning sa til og med ja i en folkeavstemning fremforhandlet av FrP (som seff hater alt som har med kultur og idrett å gjøre).
Hva har egentlig en Oslo-avis med Tromsø å gjøre?
Morsomt at du nevner en folkeavstemning som såvidt fikk flertall. Enda det var kun Oslos befolkning som fikk stemme.
Det må da ha vært skuffende etter å ha brukt masse penger forgjeves.

William_S

Legg inn av William_S »

Fazam skrev: tor feb 09, 2023 3:55 pm
William_S skrev: tor feb 09, 2023 12:09 pm Benekter du at det var en kampanje mot det? Bare det at VG kom med et oppslag om angivelige pamper dagen før Høyres stortingsgruppe skulle ta stilling til dette sier sitt. Vel folk som driver med arrangementer vet at det kan være mye rart i hospitality riders (som det egentlig kunne tolkes som) og som regel er gjenstand for å jekkes kraftig ned. Oslos befolkning sa til og med ja i en folkeavstemning fremforhandlet av FrP (som seff hater alt som har med kultur og idrett å gjøre).
Hva har egentlig en Oslo-avis med Tromsø å gjøre?
Morsomt at du nevner en folkeavstemning som såvidt fikk flertall. Enda det var kun Oslos befolkning som fikk stemme.
Det må da ha vært skuffende etter å ha brukt masse penger forgjeves.
Dette var det Frp som fikk forhandlet med det daværende borgerlige byrådet i Oslo. Bystyret i Oslo har da 0 fullmakt til å iverksette avstemninger utenfor Oslo . Nei flertallet var ikke knapt det var ganske klart flertall for , det endte med 55 prosent for.

Vg er ikke en utpreget Oslo avis men mer en riksavis som leses i hele landet. Oslo har ikke hatt en utpreget lokalavis etter at Aftenposten Aften ble nedlagt før Avisa Oslo kom på ballen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

William_S skrev: tor feb 09, 2023 4:20 pm
Fazam skrev: tor feb 09, 2023 3:55 pm
William_S skrev: tor feb 09, 2023 12:09 pm Benekter du at det var en kampanje mot det? Bare det at VG kom med et oppslag om angivelige pamper dagen før Høyres stortingsgruppe skulle ta stilling til dette sier sitt. Vel folk som driver med arrangementer vet at det kan være mye rart i hospitality riders (som det egentlig kunne tolkes som) og som regel er gjenstand for å jekkes kraftig ned. Oslos befolkning sa til og med ja i en folkeavstemning fremforhandlet av FrP (som seff hater alt som har med kultur og idrett å gjøre).
Hva har egentlig en Oslo-avis med Tromsø å gjøre?
Morsomt at du nevner en folkeavstemning som såvidt fikk flertall. Enda det var kun Oslos befolkning som fikk stemme.
Det må da ha vært skuffende etter å ha brukt masse penger forgjeves.
Dette var det Frp som fikk forhandlet med det daværende borgerlige byrådet i Oslo. Bystyret i Oslo har da 0 fullmakt til å iverksette avstemninger utenfor Oslo . Nei flertallet var ikke knapt det var ganske klart flertall for , det endte med 55 prosent for.

Vg er ikke en utpreget Oslo avis men mer en riksavis som leses i hele landet. Oslo har ikke hatt en utpreget lokalavis etter at Aftenposten Aften ble nedlagt før Avisa Oslo kom på ballen.
Jeg skjønner ikke hva slags poeng du vil frem til her. Selv om VG støttet Tromsøs søknad før Oslo torpederte den. Dagbladet på sin side var motstander av et OL i nord.

Det skulle bare mangle at det ble flertall i den smått parodiske avstemningen. Etter den kampanjen med flere gamle OL-helter som Bjørn Dæhlie.

William_S

Legg inn av William_S »

Fazam skrev: tor feb 09, 2023 4:31 pm
William_S skrev: tor feb 09, 2023 4:20 pm
Fazam skrev: tor feb 09, 2023 3:55 pm

Hva har egentlig en Oslo-avis med Tromsø å gjøre?
Morsomt at du nevner en folkeavstemning som såvidt fikk flertall. Enda det var kun Oslos befolkning som fikk stemme.
Det må da ha vært skuffende etter å ha brukt masse penger forgjeves.
Dette var det Frp som fikk forhandlet med det daværende borgerlige byrådet i Oslo. Bystyret i Oslo har da 0 fullmakt til å iverksette avstemninger utenfor Oslo . Nei flertallet var ikke knapt det var ganske klart flertall for , det endte med 55 prosent for.

Vg er ikke en utpreget Oslo avis men mer en riksavis som leses i hele landet. Oslo har ikke hatt en utpreget lokalavis etter at Aftenposten Aften ble nedlagt før Avisa Oslo kom på ballen.
Jeg skjønner ikke hva slags poeng du vil frem til her. Selv om VG støttet Tromsøs søknad før Oslo torpederte den. Dagbladet på sin side var motstander av et OL i nord.

Det skulle bare mangle at det ble flertall i den smått parodiske avstemningen. Etter den kampanjen med flere gamle OL-helter som Bjørn Dæhlie.
Mener du at det var noe feil med avstemningen altså? Jeg er sikker på at et Oslo OL i fjor som det egentlig burde ha vært hadde langt overgått det Beijing presterte foran tomme tribuner... Tromsø sin søknad var uansett utopisk. Oslo og Lllehammer hadde jo anleggene som kreves med litt småjustering her og der. Og hadde Oslo fortsatt søknadprosessen hadde vi fått OLet også iallefall det Gerhard Heiberg fortalte som mildt sagt var tett inn på IOC. Kampanjen for NEI var jo massiv. VG kjørte jo meningsmålinger hva angikk OL i Sogn og Fjordane for å teste opinionen. Sentrum-perifieri konflikten i Norge er faktisk sterkere enn det mange tror. Det så man også da Lan var byråd også, 90% av kommentarfeltet som var negativ innstilt til henne var gjerne fra helt andre kanter av landet enn Oslo.

Fazam

Legg inn av Fazam »

William_S skrev: tor feb 09, 2023 5:19 pm Mener du at det var noe feil med avstemningen altså? Jeg er sikker på at et Oslo OL i fjor som det egentlig burde ha vært hadde langt overgått det Beijing presterte foran tomme tribuner... Tromsø sin søknad var uansett utopisk. Oslo og Lllehammer hadde jo anleggene som kreves med litt småjustering her og der. Og hadde Oslo fortsatt søknadprosessen hadde vi fått OLet også iallefall det Gerhard Heiberg fortalte som mildt sagt var tett inn på IOC. Kampanjen for NEI var jo massiv. VG kjørte jo meningsmålinger hva angikk OL i Sogn og Fjordane for å teste opinionen. Sentrum-perifieri konflikten i Norge er faktisk sterkere enn det mange tror. Det så man også da Lan var byråd også, 90% av kommentarfeltet som var negativ innstilt til henne var gjerne fra helt andre kanter av landet enn Oslo.
Jeg er sikker på at Oslo-OL er en drøm blant nikkers-adelen som heldigvis ikke kan realiseres. Så får nå bare tilhengerne drømme videre. Når det blir aktuelt igjen er det bare tåka som er igjen fra VM i 2011. Snø vil det jo ikke være noe av.

William_S

Legg inn av William_S »

Fazam skrev: tor feb 09, 2023 8:27 pm
William_S skrev: tor feb 09, 2023 5:19 pm Mener du at det var noe feil med avstemningen altså? Jeg er sikker på at et Oslo OL i fjor som det egentlig burde ha vært hadde langt overgått det Beijing presterte foran tomme tribuner... Tromsø sin søknad var uansett utopisk. Oslo og Lllehammer hadde jo anleggene som kreves med litt småjustering her og der. Og hadde Oslo fortsatt søknadprosessen hadde vi fått OLet også iallefall det Gerhard Heiberg fortalte som mildt sagt var tett inn på IOC. Kampanjen for NEI var jo massiv. VG kjørte jo meningsmålinger hva angikk OL i Sogn og Fjordane for å teste opinionen. Sentrum-perifieri konflikten i Norge er faktisk sterkere enn det mange tror. Det så man også da Lan var byråd også, 90% av kommentarfeltet som var negativ innstilt til henne var gjerne fra helt andre kanter av landet enn Oslo.
Jeg er sikker på at Oslo-OL er en drøm blant nikkers-adelen som heldigvis ikke kan realiseres. Så får nå bare tilhengerne drømme videre. Når det blir aktuelt igjen er det bare tåka som er igjen fra VM i 2011. Snø vil det jo ikke være noe av.
Hahahaha er du dum? Det var tåke de første dagene av Oslo VM i 2011, det er korrekt. Men resten av VM var en gedigen folkefest som jeg dessverre måtte se på tv siden jeg da bodde i utlandet en periode. Det tror jeg ingen kan være uenige i. Og hva er egentlig feil med å ha et OL i Oslo? Det eneste argumentet mot er dessverre litt utrygge snøforhold de siste åra..Men fy faen så bra det hadde blitt i fjor. Jeg tror ingen i Norge hadde angret om man hadde gått videre med dette. Istedet fikk vi patetiske Beijing med sine covid soner.

Fazam

Legg inn av Fazam »

William_S skrev: tor feb 09, 2023 9:30 pm Hahahaha er du dum? Det var tåke de første dagene av Oslo VM i 2011, det er korrekt. Men resten av VM var en gedigen folkefest som jeg dessverre måtte se på tv siden jeg da bodde i utlandet en periode. Det tror jeg ingen kan være uenige i.
Umulig å diskutere med en fanatiker som stadig kommer med fake news.
Eksempelvis var det tåke under damestafetten; som vitterlig ikke ble arrangert de første dagene.

William_S

Legg inn av William_S »

Fazam skrev: tor feb 09, 2023 11:45 pm
William_S skrev: tor feb 09, 2023 9:30 pm Hahahaha er du dum? Det var tåke de første dagene av Oslo VM i 2011, det er korrekt. Men resten av VM var en gedigen folkefest som jeg dessverre måtte se på tv siden jeg da bodde i utlandet en periode. Det tror jeg ingen kan være uenige i.
Umulig å diskutere med en fanatiker som stadig kommer med fake news.
Eksempelvis var det tåke under damestafetten; som vitterlig ikke ble arrangert de første dagene.
Det er uansett umulig å nekte for at Oslo VM var en gedigen folkefest. Været er ikke noe man kan styre. Du er fanatiker du og som kommer med fake news.

lund

Legg inn av lund »

Fazam skrev: tor feb 09, 2023 11:45 pm
William_S skrev: tor feb 09, 2023 9:30 pm Hahahaha er du dum? Det var tåke de første dagene av Oslo VM i 2011, det er korrekt. Men resten av VM var en gedigen folkefest som jeg dessverre måtte se på tv siden jeg da bodde i utlandet en periode. Det tror jeg ingen kan være uenige i.
Umulig å diskutere med en fanatiker som stadig kommer med fake news.
Eksempelvis var det tåke under damestafetten; som vitterlig ikke ble arrangert de første dagene.
Det er nok ikke fake news. Jeg var på flere av rennene med tåke (og premieseremoniene på kvelden), og det kan vanskelig beskrives som noe annet enn en enorm folkefest til tross for tåke. Det eneste som kan måle seg er fellesstarten under sykkel-VM i Bergen i 2017.

Fazam

Legg inn av Fazam »

lund skrev: fre feb 10, 2023 12:01 am
Fazam skrev: tor feb 09, 2023 11:45 pm
William_S skrev: tor feb 09, 2023 9:30 pm Hahahaha er du dum? Det var tåke de første dagene av Oslo VM i 2011, det er korrekt. Men resten av VM var en gedigen folkefest som jeg dessverre måtte se på tv siden jeg da bodde i utlandet en periode. Det tror jeg ingen kan være uenige i.
Umulig å diskutere med en fanatiker som stadig kommer med fake news.
Eksempelvis var det tåke under damestafetten; som vitterlig ikke ble arrangert de første dagene.
Det er nok ikke fake news. Jeg var på flere av rennene med tåke (og premieseremoniene på kvelden), og det kan vanskelig beskrives som noe annet enn en enorm folkefest til tross for tåke. Det eneste som kan måle seg er fellesstarten under sykkel-VM i Bergen i 2017.
At det var mange til stede har jeg ikke nektet for. Tåke var det imidlertid nok av gjennom hele mesterskapet. Noe som han skrev bare var de første dagene.

William_S

Legg inn av William_S »

Fazam skrev: fre feb 10, 2023 5:55 am
lund skrev: fre feb 10, 2023 12:01 am
Fazam skrev: tor feb 09, 2023 11:45 pm

Umulig å diskutere med en fanatiker som stadig kommer med fake news.
Eksempelvis var det tåke under damestafetten; som vitterlig ikke ble arrangert de første dagene.
Det er nok ikke fake news. Jeg var på flere av rennene med tåke (og premieseremoniene på kvelden), og det kan vanskelig beskrives som noe annet enn en enorm folkefest til tross for tåke. Det eneste som kan måle seg er fellesstarten under sykkel-VM i Bergen i 2017.
At det var mange til stede har jeg ikke nektet for. Tåke var det imidlertid nok av gjennom hele mesterskapet. Noe som han skrev bare var de første dagene.
DU kan se på 5 mila fra Holmenkollen i 2011 i sin helhet her. Tåke?

William_S

Legg inn av William_S »

3 mila samme sted i 2011, tåke?

Fazam

Legg inn av Fazam »

William_S skrev: fre feb 10, 2023 8:50 am Tåke?
Gratulerer. Du må ha fått hjernetåke.
Det er ingen som har sagt at det var tåke på hver eneste øvelse.

William_S

Legg inn av William_S »

Fazam skrev: fre feb 10, 2023 10:55 am
William_S skrev: fre feb 10, 2023 8:50 am Tåke?
Gratulerer. Du må ha fått hjernetåke.
Det er ingen som har sagt at det var tåke på hver eneste øvelse.
Men det var likevel ingen god grunn til å nekte OL søknaden fremmet. Nå driver vi og diskuterer småtterier her som været i 2011 som du mente var relevant å trekke inn.

Andy

Legg inn av Andy »

Fazam skrev: fre feb 10, 2023 10:55 am
William_S skrev: fre feb 10, 2023 8:50 am Tåke?
Gratulerer. Du må ha fått hjernetåke.
Det er ingen som har sagt at det var tåke på hver eneste øvelse.
Det var tåke 2 av 12 dager i Oslo VM 2011, ikke noe stort problem med andre ord.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Andy skrev: fre feb 10, 2023 11:20 am Det var tåke 2 av 12 dager i Oslo VM 2011, ikke noe stort problem med andre ord.
Enda mere fake news. Hva er poenget?

Fazam

Legg inn av Fazam »

William_S skrev: fre feb 10, 2023 11:12 am Men det var likevel ingen god grunn til å nekte OL søknaden fremmet. Nå driver vi og diskuterer småtterier her som været i 2011 som du mente var relevant å trekke inn.
Så nå er det småtterier å ikke se noe på hopprenn og langrenn?
Definitivt ikke uviktig på skiskyting hvis OL skulle foregå der.

Det finnes mange andre gode grunner til å ikke bruke penger og ressurser på en OL-søknad. Case closed.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Andy skrev: fre feb 10, 2023 11:20 am
Fazam skrev: fre feb 10, 2023 10:55 am
William_S skrev: fre feb 10, 2023 8:50 am Tåke?
Gratulerer. Du må ha fått hjernetåke.
Det er ingen som har sagt at det var tåke på hver eneste øvelse.
Det var tåke 2 av 12 dager i Oslo VM 2011, ikke noe stort problem med andre ord.
Selv var jeg tilstede den ene av disse dagene- på kvinnestafetten: og der var tåke over stadion, men ikke verre enn at man fikk med seg hva som skjedde. I tillegg forsvant den mer og mer.
Stod på tribunen der standplassen for skiskyting er til vanlig- og etterhvert kunne man fint se løypa og publikumsmassene der hvor den går opp i skogen mot kapellet og passeringspunktet der oppe.
Og der var heller ingen problem å se Marit Bjørgen seile over oppløpet med det norske flagget og i mål- så sammenlignet med denne første lørdagen i VM (fellesstarter med skibytte + hopprenn i Midtstuen): så var egentlig ikke tåka under kvinnestafetten stort å snakke om!

Senere på ettermiddagen var der storbakkerenn i selveste Kollen: tidvis tett tåke i 1.omgang- vekk til 2.omgang.

I tillegg har der vært 2 skiskytter-VM i 2000 og 2016 hvor vel bare herrestafetten i 00 måtte stanses og flyttes til Lahti. Alle renna i 16 gikk som planlagt såvidt jeg husker dvs damenes normal ble fremskyndet 2-3 timer pga kraftig vind som var meldt (?)

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fazam skrev: fre feb 10, 2023 11:32 am
Andy skrev: fre feb 10, 2023 11:20 am Det var tåke 2 av 12 dager i Oslo VM 2011, ikke noe stort problem med andre ord.
Enda mere fake news. Hva er poenget?
Ser vi på langrennsøvelsene var det tåke på 15 km kvinner og teamsprint. Damestafetten var det delvis tåke. De andre øvelsene gikk uten tåke.

William_S

Legg inn av William_S »

Fazam skrev: fre feb 10, 2023 11:32 am
Andy skrev: fre feb 10, 2023 11:20 am Det var tåke 2 av 12 dager i Oslo VM 2011, ikke noe stort problem med andre ord.
Enda mere fake news. Hva er poenget?
Det er du som farer med fake news her.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Meteorologene lover en tåkefri og solfylt avslutning av ski-VM i Holmenkollen:
- Tidligere denne uka kunne det være vanskelig både for publikum i Holmenkollen og foran TV-skjermene å se skiløperne gjennom den tette grå tåka. Nå ser det ut til at solbriller kanskje blir nyttig for VM-publikummet. Fra fredag kveld er det «garantert tåkefritt». Lørdag og søndag venter vi fint vær i Holmenkollen.


Så får nå bare de som ønsker bortforklare fakta, gjenta sine påstander til det kjedsommelige.

https://www.tv2.no/storm/take-kan-odele ... /12967953/
https://www.vg.no/sport/langrenn/i/7W7J ... lmenkollen
https://www.nrk.no/sport/stralende-sol- ... -1.7531845

https://www.nrk.no/sport/xl/kampen-mot-taka-1.12848779

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»