Eliteserien Fantasy 2023

Svar
TheIceman10

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av TheIceman10 »

K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 10:34 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 10:23 pm
DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 9:58 pm

Takk for info forøvrig. Vurderer faktisk Eikrem fra start. Men veeeeldig usikker på hvordan Moe tenker å sjonglere Berisha, Eikrem og Bryhildsen. Fjoråret var selvsagt en anomali, av naturlige grunner, for Eikrem. Og forventer noe helt annet i år. Men lurer fælt på hvordan spilletiden ender opp med å blir fordelt på de 3 nevnte? Dine 2 cents?
Eikrem er i alle fall klink i XI dersom han er frisk og skadefri. Fundamental i det offensive spillet.

Berisha er heller ikke kjøpt inn for å varme benken, og Moe jobber veldig med relasjonen mellom ham og Eikrem. Derfor blir Eikrem og Berisha mine to cents!
Hvordan ser laget ditt ut med både Eikrem og Berisha? Blir det noe Glimt i tillegg?
Nei, det er nettopp det som er problemet! Uaktuelt å droppe Pellegrino, og sitter også tungt inne å kvitte seg med Vetlesen.

Leker litt med dette laget for øyeblikket, hvor også Eikrem er inne i tillegg til Glimt-duoen:

Grytebust- Hagen
Dragsnes - Linnes - Sery Larsen - Reese - Jansen
Pellegrino - Vetlesen - Eikrem - Horn Myhre - Solbakken
Finne - Høgh - Gonstad

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 11:17 pm Enig med dere begge! Ola B trenger å spille / holde seg i kampform frem til han blir solgt og Molde hadde aldri briukt 35 - 40 millioner på en spiller for å så sette han på benk.
Tror Berisha, Ola B og Eikrem om kroppen er frisk vil spille mye. Tror fort det kan bli en 3 - 4 -1 - 2 eller 3 5 - 2 formasjon med Berisha og Ola B på topp og Eikrem i en friere rolle bak de to.
Skal heller ikke se bort fra at Eikrem ofte vil plasseres i en indreløperrolle på "papiret" i 3-5-2, men at han i praksis vil få en fri rolle bak Berisha og Brynhildsen. Dette skjedde blant annet tidligere i vinter (husker ikke motstander i farten), hvor det var Brynhildsen av de tre som fikk det defensive ansvaret.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Lew_Ashby skrev: man mar 27, 2023 9:18 am
K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 11:17 pm
Kaptein Krogstad fra benken i går, men visstnok god da han kom innpå. Etter min mening det beste billigalternativet på midtbanen denne sesongen sammen med Sande og Opsahl. 8 mål i OBOS forrige sesong og 0.5 billigere enn de to andre. Har hatt ham inne i noen drafts, men er så mye spennende på midten at jeg heller kjører en død angriper.
Hva med Edwards på Stabæk til 4.5?
Ser ut til å spille ganske fast, men han er kanskje for defensiv?
Startet vel ikke i helgen da...

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

DuncanE skrev: søn mar 26, 2023 11:09 pm Men kan likevel ikke fatte og begripe om Brynhildsen primært benkes etter fjorårets høstsesong. Tar vel sikte på salg til sommeren, og da bør vel gjerne varene vises frem på forhånd?
Brynhildsen har blitt linket bort både hit og dit i vinter, og jeg blir ikke overrasket om han forsvinner til sommeren.

Men ja, han er heller ikke en type som kan varme benken til enhver tid..

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Evertonion skrev: man mar 27, 2023 10:28 am Hva med Edwards på Stabæk til 4.5?
Ser ut til å spille ganske fast, men han er kanskje for defensiv?
Startet vel ikke i helgen da...
Edwards er vel defensiv og scoret til sammenligning kun 1 mål i OBOS ifjor. Hadde forsøkt å finne 0.5 mer da.

Ut ifra Aalesund sin twitterkonto hadde Diop et par farlige pasninger mot Molde, tror jeg hadde kjørt ham som 4.5-midtbane om jeg skulle ha det. Også dobbel i GW4 om du ikke kjører RO, men selv da hadde man vel kanskje benket Diop.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Lew_Ashby skrev: man mar 27, 2023 10:37 am
Evertonion skrev: man mar 27, 2023 10:28 am Hva med Edwards på Stabæk til 4.5?
Ser ut til å spille ganske fast, men han er kanskje for defensiv?
Startet vel ikke i helgen da...
Edwards er vel defensiv og scoret til sammenligning kun 1 mål i OBOS ifjor. Hadde forsøkt å finne 0.5 mer da.

Ut ifra Aalesund sin twitterkonto hadde Diop et par farlige pasninger mot Molde, tror jeg hadde kjørt ham som 4.5-midtbane om jeg skulle ha det. Også dobbel i GW4 om du ikke kjører RO, men selv da hadde man vel kanskje benket Diop.
Blir kanskje bedre med Solbakken på Viging da (utenom runde 4), selv om han ikke er veldig offensiv han heller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Evertonion skrev: man mar 27, 2023 10:45 am Blir kanskje bedre med Solbakken på Viging da (utenom runde 4), selv om han ikke er veldig offensiv han heller.
Tviler på at det blir aktuelt med verken Viking eller Ålesund, men et poeng er jo det er kjedelig å ha halvveis døde spillere fra lag man kanskje ønsker 3 spillere fra etterhvert. Om feks Salvesen, Tripic og Pattynama skulle bli ønskelig etter noen runder, så er det litt stress med Solbakken fra benk til 4.5. Kan ALDRI tenke meg at det blir 3 fra Ålesund.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: man mar 27, 2023 9:18 am
K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 11:17 pm Enig med dere begge! Ola B trenger å spille / holde seg i kampform frem til han blir solgt og Molde hadde aldri briukt 35 - 40 millioner på en spiller for å så sette han på benk.
Tror Berisha, Ola B og Eikrem om kroppen er frisk vil spille mye. Tror fort det kan bli en 3 - 4 -1 - 2 eller 3 5 - 2 formasjon med Berisha og Ola B på topp og Eikrem i en friere rolle bak de to.
''Problemet'' med 3-4-1-2 er jo at man da sitter med 3 veldig gode spillere (Eriksen/Kitolano/Kaasa) som er best som indreløpere, ikke som en del av en firer. De kan jo funke, men passer jo langt bedre i 3-5-1-1 med en Mannsverk som balanserer. Grødem blir vel mer et offensivt alternativ i så fall. Ellingsen har jo også vært kanongod i perioder når han har vært skadefri, mens Bakke og Ødegård nok ikke får spille all verden denne sesongen.

Molde har en helt latterlig bredde, men treffer man er jo taket også veldig høyt. Kommer til å ende med minst 2 Molde-spillere, lander på hvem etter BG-kampen.

Ellers spilte RBK-Haugesund 0-0 i en (visstnok) kjedelig kamp i går. Er vel kun vingbackene til RBK som folk vurderer, da særlig Cornic. Pereira startet på motsatt, men er uaktuell når Tagseth (nå forsvarsspiller i ESF) er klar utfordrer. Holse selvsagt også alternativ, men tviler på at mange går med ham fra start, nettopp tilbake fra skade.

Godset spilte med vingbacker i 4-0-seieren mot Mjøndalen i går. Vilsvik startet (midtbanespiller Stenevik på motsatt), men måtte ut med skade tidlig. Innbytter Grøgård scoret. Tipper Grøgård kom inn på venstrebacken og dyttet Stenevik over på høyre? Om Vilsvik er ute en stund er plutselig Grøgård en topp 3-alternativ til 4.5.

Brunes, Stengel og Thorsen scoret de øvrige målene. Fosnæss Hanssen spilte siste 10 som stopper, uten å ha sjekket grundig er han vel en av få 4.0-forsvarere med spilletid i vinter. Foruten....:

Stabæk 1-1 mot Kongsvinger, nysignering Kabran med målet. Går ut ifra at det var vanlige 3-backslinjen med Ottesen og 15-åringen Riise (4.0!) som vingbacker. Vet ikke hvor mye Riise får spille i år, men absolutt et spennende alternativ om han skulle slå til. Ut ifra sitatene til Bohinen etter Molde-kampen tviler jeg dog på at han blir et alternativ som spiller veldig mye. Han er jo veldig, veldig ung. Og sønnen til Bjørn Helge Riise... Fytti helvete vi begynner å bli gammel.

Kaptein Krogstad fra benken i går, men visstnok god da han kom innpå. Etter min mening det beste billigalternativet på midtbanen denne sesongen sammen med Sande og Opsahl. 8 mål i OBOS forrige sesong og 0.5 billigere enn de to andre. Har hatt ham inne i noen drafts, men er så mye spennende på midten at jeg heller kjører en død angriper.
Takk for innlegget og fine tanker😊
Enig i veldig mye. Selv går jeg nok fort for 3 spillende spisser da jeg mener at Høgh og Finne må være med. Samt en av spissene som koster fra 9 og oppover. Har Espejord inne per nå.
Har også Grøgård inne, tror det kan gi god valuta for pengene. Riise et spennende, men tatt uttalelsene til Bohinen i betraktning blir det ikke veldig mange minutter, i allefall ikke fra start. Ellers enig i at vi begynner å dra godt på årene 😎😅

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: man mar 27, 2023 10:25 am
K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 10:34 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 26, 2023 10:23 pm

Eikrem er i alle fall klink i XI dersom han er frisk og skadefri. Fundamental i det offensive spillet.

Berisha er heller ikke kjøpt inn for å varme benken, og Moe jobber veldig med relasjonen mellom ham og Eikrem. Derfor blir Eikrem og Berisha mine to cents!
Hvordan ser laget ditt ut med både Eikrem og Berisha? Blir det noe Glimt i tillegg?
Nei, det er nettopp det som er problemet! Uaktuelt å droppe Pellegrino, og sitter også tungt inne å kvitte seg med Vetlesen.

Leker litt med dette laget for øyeblikket, hvor også Eikrem er inne i tillegg til Glimt-duoen:

Grytebust- Hagen
Dragsnes - Linnes - Sery Larsen - Reese - Jansen
Pellegrino - Vetlesen - Eikrem - Horn Myhre - Solbakken
Finne - Høgh - Gonstad
Ser ut som en fin variant som jeg ikke har sett på😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: man mar 27, 2023 10:28 am
K-Torget skrev: søn mar 26, 2023 11:17 pm Enig med dere begge! Ola B trenger å spille / holde seg i kampform frem til han blir solgt og Molde hadde aldri briukt 35 - 40 millioner på en spiller for å så sette han på benk.
Tror Berisha, Ola B og Eikrem om kroppen er frisk vil spille mye. Tror fort det kan bli en 3 - 4 -1 - 2 eller 3 5 - 2 formasjon med Berisha og Ola B på topp og Eikrem i en friere rolle bak de to.
Skal heller ikke se bort fra at Eikrem ofte vil plasseres i en indreløperrolle på "papiret" i 3-5-2, men at han i praksis vil få en fri rolle bak Berisha og Brynhildsen. Dette skjedde blant annet tidligere i vinter (husker ikke motstander i farten), hvor det var Brynhildsen av de tre som fikk det defensive ansvaret.
Takk😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: man mar 27, 2023 10:37 am
Evertonion skrev: man mar 27, 2023 10:28 am Hva med Edwards på Stabæk til 4.5?
Ser ut til å spille ganske fast, men han er kanskje for defensiv?
Startet vel ikke i helgen da...
Edwards er vel defensiv og scoret til sammenligning kun 1 mål i OBOS ifjor. Hadde forsøkt å finne 0.5 mer da.

Ut ifra Aalesund sin twitterkonto hadde Diop et par farlige pasninger mot Molde, tror jeg hadde kjørt ham som 4.5-midtbane om jeg skulle ha det. Også dobbel i GW4 om du ikke kjører RO, men selv da hadde man vel kanskje benket Diop.
Har Diop inne selv på de utkastene der jeg har en 4,5 midtbanespiller inne. Holder han over Solbakken til samme pris.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: man mar 27, 2023 10:50 am
Evertonion skrev: man mar 27, 2023 10:45 am Blir kanskje bedre med Solbakken på Viging da (utenom runde 4), selv om han ikke er veldig offensiv han heller.
Tviler på at det blir aktuelt med verken Viking eller Ålesund, men et poeng er jo det er kjedelig å ha halvveis døde spillere fra lag man kanskje ønsker 3 spillere fra etterhvert. Om feks Salvesen, Tripic og Pattynama skulle bli ønskelig etter noen runder, så er det litt stress med Solbakken fra benk til 4.5. Kan ALDRI tenke meg at det blir 3 fra Ålesund.
Godt poeng! En av grunnene til at jeg har Dipp inne og ikke Solbakken.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Lew_Ashby skrev: man mar 27, 2023 9:18 am Ellers spilte RBK-Haugesund 0-0 i en (visstnok) kjedelig kamp i går. Er vel kun vingbackene til RBK som folk vurderer, da særlig Cornic. Pereira startet på motsatt, men er uaktuell når Tagseth (nå forsvarsspiller i ESF) er klar utfordrer. Holse selvsagt også alternativ, men tviler på at mange går med ham fra start, nettopp tilbake fra skade.
Tagseth ble nylig skada og operert for meniskskade i kneet. Han er forventet tilbake 'i løpet av mai'.

Runde 7 er 16 mai, runde 8 er 29 mai.

Så det kommer an på hvilket perspektiv du har, Pereira kan potensielt være et godt valg frem til første WC.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

urbeka skrev: man mar 27, 2023 1:02 pm Tagseth ble nylig skada og operert for meniskskade i kneet. Han er forventet tilbake 'i løpet av mai'.

Runde 7 er 16 mai, runde 8 er 29 mai.

Så det kommer an på hvilket perspektiv du har, Pereira kan potensielt være et godt valg frem til første WC.
Ah, der ser du. Som sagt ikke helt oppdatert enda. Pereira (1.9%) kan gjerne være et fint alternativ til Cornic (8.6%) om man har tro på RBK selv etter grufulle Viking-matchen. Ikke lest referat fra Haugesund-kampen i helgen, men forstod det slik at den var lite innholdsrik 0-0-kamp. Reitan kan jo muuuligens ta noe tid fra Cornic selv om førstnevnte nok hovedsaklig blir stopper i år.

Om jeg går RBK blir det nok Cornic, om Pereira hadde vært 5.5 hadde jeg vurdert ham seriøst.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: man mar 27, 2023 1:29 pm
urbeka skrev: man mar 27, 2023 1:02 pm Tagseth ble nylig skada og operert for meniskskade i kneet. Han er forventet tilbake 'i løpet av mai'.

Runde 7 er 16 mai, runde 8 er 29 mai.

Så det kommer an på hvilket perspektiv du har, Pereira kan potensielt være et godt valg frem til første WC.
Ah, der ser du. Som sagt ikke helt oppdatert enda. Pereira (1.9%) kan gjerne være et fint alternativ til Cornic (8.6%) om man har tro på RBK selv etter grufulle Viking-matchen. Ikke lest referat fra Haugesund-kampen i helgen, men forstod det slik at den var lite innholdsrik 0-0-kamp. Reitan kan jo muuuligens ta noe tid fra Cornic selv om førstnevnte nok hovedsaklig blir stopper i år.

Om jeg går RBK blir det nok Cornic, om Pereira hadde vært 5.5 hadde jeg vurdert ham seriøst.
Meget lite sjanser for begge lag i går. Siden både Cornic og Pereira begge er 6,0 så hadde jeg helt klart gått for førstnevnte om jeg skulle ha en av vingbackene, selv om Tagseth mister de første kampene! Har dog ikke planer om å ha noen fra RBK fra start av. Så får tiden vise om det blir en tabbe.

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

Har endelig snekret meg et lag, selv om jeg aldri klarer løse ES Fantasy gåten slik at det gir mye motivasjon. Men man kan da gi det et forsøk igjen, og så bare innse at man velger feil spillere atter en gang. Motsatt av Lew, har jeg 3 AaFK spillere inne i draftet mitt. Farget av hvor hjertet hører til selvsagt, og allerede her ligger nok første tabben.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: man mar 27, 2023 7:41 pm Har endelig snekret meg et lag, selv om jeg aldri klarer løse ES Fantasy gåten slik at det gir mye motivasjon. Men man kan da gi det et forsøk igjen, og så bare innse at man velger feil spillere atter en gang. Motsatt av Lew, har jeg 3 AaFK spillere inne i draftet mitt. Farget av hvor hjertet hører til selvsagt, og allerede her ligger nok første tabben.
Kjekt å se deg her inne Kaptein! :)
Kanskje det er det at du er blendet av det oransjehjertet ditt som gjør at du ikke har klart å løse ES fantasy like bra som du løser FPL? :)
Hvordan ser laget ditt ut? :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jatta med to mål og Nordås med 1 mål, samt at Therkelsen fra Godset hadde to assist da Norge U20 vant 4 - 0 mot Romania i kveld og tok seg til EM.

heipaadei688

Legg inn av heipaadei688 »

Bilde
Glemte av passordet mitt her inne men nå er jeg tilbake. Tanker om dette laget?

heipaadei688

Legg inn av heipaadei688 »

Vet ikke om det vistes men
Sjøeng (4.0)
Linnes - Dragsnes - Melgalvis (Taaje) (4.0)
FHM - Rasmussen - Pellegrino - Vetlesen - Jevtovic
Finne (K) - Høgh (4.5)

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

K-Torget skrev: man mar 27, 2023 7:48 pm
Kapteinhivoghoi skrev: man mar 27, 2023 7:41 pm Har endelig snekret meg et lag, selv om jeg aldri klarer løse ES Fantasy gåten slik at det gir mye motivasjon. Men man kan da gi det et forsøk igjen, og så bare innse at man velger feil spillere atter en gang. Motsatt av Lew, har jeg 3 AaFK spillere inne i draftet mitt. Farget av hvor hjertet hører til selvsagt, og allerede her ligger nok første tabben.
Kjekt å se deg her inne Kaptein! :)
Kanskje det er det at du er blendet av det oransjehjertet ditt som gjør at du ikke har klart å løse ES fantasy like bra som du løser FPL? :)
Hvordan ser laget ditt ut? :)
Slik det er satt opp nå, er det følgende i 3-5-2. Grytebust, Linnes, Bjerkan, Serry Larsen, Pelle, Vetlesen, Eriksen, Diop, Rasmussen, Ebiye, Finne. Benk Hagen, Owusu, Grøgaard, Gonstad.
Har 1 mill til gode, og mulig det blir litt forandringer utover uka.
Men 3 AaFK spillere blir det mest sannsynlig uansett🥲

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

heipaadei688 skrev: man mar 27, 2023 8:31 pm Vet ikke om det vistes men
Sjøeng (4.0)
Linnes - Dragsnes - Melgalvis (Taaje) (4.0)
FHM - Rasmussen - Pellegrino - Vetlesen - Jevtovic
Finne (K) - Høgh (4.5)
Mye fint her :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: man mar 27, 2023 8:36 pm
K-Torget skrev: man mar 27, 2023 7:48 pm
Kapteinhivoghoi skrev: man mar 27, 2023 7:41 pm Har endelig snekret meg et lag, selv om jeg aldri klarer løse ES Fantasy gåten slik at det gir mye motivasjon. Men man kan da gi det et forsøk igjen, og så bare innse at man velger feil spillere atter en gang. Motsatt av Lew, har jeg 3 AaFK spillere inne i draftet mitt. Farget av hvor hjertet hører til selvsagt, og allerede her ligger nok første tabben.
Kjekt å se deg her inne Kaptein! :)
Kanskje det er det at du er blendet av det oransjehjertet ditt som gjør at du ikke har klart å løse ES fantasy like bra som du løser FPL? :)
Hvordan ser laget ditt ut? :)
Slik det er satt opp nå, er det følgende i 3-5-2. Grytebust, Linnes, Bjerkan, Serry Larsen, Pelle, Vetlesen, Eriksen, Diop, Rasmussen, Ebiye, Finne. Benk Hagen, Owusu, Grøgaard, Gonstad.
Har 1 mill til gode, og mulig det blir litt forandringer utover uka.
Men 3 AaFK spillere blir det mest sannsynlig uansett🥲
Mye bra og fornuftig her :) Bortsett fra kanskje 3 x Aalesund :lol:

mashadar

Legg inn av mashadar »

Lew_Ashby skrev: lør mar 25, 2023 2:43 pm Eriksen ser ganske spikret ut om dagen og er også interessant. Men herrefred, Grødem, Kaasa, EUA, Ellingsen og Mannsverk i bakhånd her på den midten, ingen er 100% sikre. Brynhildsen og Zehknini også om de legger litt om.
Hva med Emil Breivik? Kanskje ikke like mange målpoeng i han som i spillere som Kaasa, Grødem, Eriksen m.fl., men skal visstnok være ganske klink som indreløper i Moldes 11er iflg. Eliterådet, og da kan han være god verdi til 6.0. Noen som følger Molde tett som kan bekrefte dette?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

mashadar skrev: tir mar 28, 2023 10:38 pm
Lew_Ashby skrev: lør mar 25, 2023 2:43 pm Eriksen ser ganske spikret ut om dagen og er også interessant. Men herrefred, Grødem, Kaasa, EUA, Ellingsen og Mannsverk i bakhånd her på den midten, ingen er 100% sikre. Brynhildsen og Zehknini også om de legger litt om.
Hva med Emil Breivik? Kanskje ikke like mange målpoeng i han som i spillere som Kaasa, Grødem, Eriksen m.fl., men skal visstnok være ganske klink som indreløper i Moldes 11er iflg. Eliterådet, og da kan han være god verdi til 6.0. Noen som følger Molde tett som kan bekrefte dette?
Interessant! Om noen kan bekrefte dette så ender jeg fort opp med Breivik fra start av :)

urbeka

Legg inn av urbeka »

Sæter ute til midten av mai. Overrasker meg om RBK scorer mer enn 2-3 mål tilsammen det første 7-8 rundene. Det er ingen med sluttprodukt der nå.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Begynner å nærme meg et endelig lag, med forbehold om endringer etter siste runde med treningskamper i helga, særlig Molde - Glimt.

Foreløpig ser det slik ut:
I mål: Petterson og Grytebust
Forsvar: Sery Larsen, Dragsnes, Linnes, Næss og Dunn (kommer nok til å spille mest 3-5-2 eller 4-4-2). Har vurdert Wolfe fremfor Sery Larsen, men da må jeg finne en halv million et sted.
På midten: Midtbanen er nok der jeg er minst landet. Liker ikke at jeg ikke finner plass til Pelle, Vetlesen og Rasmussen samtidig, men er heller ikke helt komfortabel med å bytte Vetlesen i Grønbæk, tror jeg. Hadde fristet å få inn Eikrem, men det virker urealistisk med den Glimt-dekningen jeg vil ha. Lander nok fort på enten Vetlesen - Berg - Pelle - Horn Myhre - Ngouali, eller Vetlesen - Berg - Grønbæk - Rasmussen - Al-Saed/noen andre, eller Grønbæk - Berg - Pelle - Rasmussen - Ngouali 😅
På topp: Finne, Berisha, Gonstad

Har veldig lyst til å droppe Berisha og få plass til litt andre varianter (f.eks. Eikrem), men er også veldig vanskelig å få innpå Berisha senere om man ikke har han i utgangspunktet, så ligger foreløpig an til at han starter.

Med dette laget kunne jeg også vurdert å droppe chip i runde 4, føler jeg, men lener vel kanskje mot rik onkel likevel for å få inn litt ekstra Molde.

guru

Legg inn av guru »

Da har jeg prøvd meg på første draft.

Myhra (Sætra)
Dragsnes-Linnes-Melgavis (Næss, 4.0)
Vetlesen-Pellegrino-Rasmussen-Horn Myhre-Baah
Høgh-Finne (4.0)

Eneste som er sikkert er vel at det blir endringer. Vurderer seriøst å kjørel trippel Glimt på midten (Grønbæk), men da må Linnes nedgraderes til en forsvarer til maks 5.5.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

guru skrev: ons mar 29, 2023 11:20 am Da har jeg prøvd meg på første draft.

Myhra (Sætra)
Dragsnes-Linnes-Melgavis (Næss, 4.0)
Vetlesen-Pellegrino-Rasmussen-Horn Myhre-Baah
Høgh-Finne (4.0)

Eneste som er sikkert er vel at det blir endringer. Vurderer seriøst å kjørel trippel Glimt på midten (Grønbæk), men da må Linnes nedgraderes til en forsvarer til maks 5.5.
Liker laget! Hvem tenker du droppe om du skal gjøre plass til Grønbæk? Rasmussen? Har sett på komboen Grønbæk - Vetlesen - Pelle selv, og det frister voldsomt, men er også veldig kostbart.

Skal man først ha trippel Glimt, så er det trippel Glimt på midten som gir mest mening, synes jeg 👍🏻 Eneste jeg ellers ville vurdert er Espejord, men synes spissplassen er for usikker. Ser en del kjører Wembangomo, og skjønner for så vidt den, men synes både han og Bjørkan er for dyre når jeg stoler mer på at Glimt skal score mål enn at de skal holde tett bakover. Det er også ganske lang tid mellom hver gang noen av de produserer noen fremover.

guru

Legg inn av guru »

Bjørka skrev: ons mar 29, 2023 11:31 am
guru skrev: ons mar 29, 2023 11:20 am Da har jeg prøvd meg på første draft.

Myhra (Sætra)
Dragsnes-Linnes-Melgavis (Næss, 4.0)
Vetlesen-Pellegrino-Rasmussen-Horn Myhre-Baah
Høgh-Finne (4.0)

Eneste som er sikkert er vel at det blir endringer. Vurderer seriøst å kjørel trippel Glimt på midten (Grønbæk), men da må Linnes nedgraderes til en forsvarer til maks 5.5.
Liker laget! Hvem tenker du droppe om du skal gjøre plass til Grønbæk? Rasmussen? Har sett på komboen Grønbæk - Vetlesen - Pelle selv, og det frister voldsomt, men er også veldig kostbart.

Skal man først ha trippel Glimt, så er det trippel Glimt på midten som gir mest mening, synes jeg 👍🏻 Eneste jeg ellers ville vurdert er Espejord, men synes spissplassen er for usikker. Ser en del kjører Wembangomo, og skjønner for så vidt den, men synes både han og Bjørkan er for dyre når jeg stoler mer på at Glimt skal score mål enn at de skal holde tett bakover. Det er også ganske lang tid mellom hver gang noen av de produserer noen fremover.
Rasmussen eller Baah. Mest sannsynlig Baah, men har lyst til å ha han fra start, selv om det er voldsom gambling. Aner jo ikke om han starter engang. Men rapportene sier at han er forrykende god. Å ikke gå med Rasmussen er også ganske risky, da han er den 3. mest eide midtbanespilleren. Har satt meg som mål å prøve å ha minst to skikkelige differ, der minst én er på rundt 5-6% eller mindre og den andre er mindre enn 10-12%. Pr. nå er disse kriterene oppfylt med Baah og Melgalvis. Grønbæk er for øvrig også en pen diff på rundt 10% pr. nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»