Eliteserien Fantasy 2023

Svar
urbeka

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av urbeka »

Problemet med R4 er at de dyre på både Glimt og Molde har trent godt og vært gode i vinter. Det kombinert med gode fixtures gjør at både Wolf, Pelle, Boss, OlaB ideelt sett på laget. Det er vanskelig å få til uten RO.

RO i runde 4 gjør det også mulig å slippe å stå så tungt med Glimt og Molde i runde 3+5, hvor fixtures ikke er så gode. Så det gir effekt over flere runder.

Motsatt så er det tidlig i sesongen. Jeg liker ikke å spille chip så tidlig når banene er dårlig og lagene ikke helt er satt og skikkelig i gang.

Vanskelig.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

urbeka skrev: tor mar 16, 2023 8:45 am Problemet med R4 er at de dyre på både Glimt og Molde har trent godt og vært gode i vinter. Det kombinert med gode fixtures gjør at både Wolf, Pelle, Boss, OlaB ideelt sett på laget. Det er vanskelig å få til uten RO.

RO i runde 4 gjør det også mulig å slippe å stå så tungt med Glimt og Molde i runde 3+5, hvor fixtures ikke er så gode. Så det gir effekt over flere runder.

Motsatt så er det tidlig i sesongen. Jeg liker ikke å spille chip så tidlig når banene er dårlig og lagene ikke helt er satt og skikkelig i gang.

Vanskelig.
Gode betraktninger som må tas med i vurderingen! Fristende med alle de dyre kanonene, og spørs om en bedre runde for det dukker opp senere.
Foreløpig heller jeg allikevel mot å unngå rik onkel siden det er såpass tidlig, så får en heller fikle med planlegging (som sannsynligvis går åt skogen) litt mer ;)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Nå har d vært mye fram og tilbake med laget, og alltid en halv milion for lite kronasjer for et ønsket lag. Dyttet inn og ut spillere og ved et feiltastetrykk med dette laget, hvor jeg har to mill i banken. Syns det ser spennende ut selv om det muligens er for risky.

Hansen
Dragsnes - Dahl Reitan - Sery Larsen
Solbakken - Vetlesen - Pellegrino - Rasmussen
Adams - Ruud Tveter - Finne

Benk: Hagen - Jansen - Kurtovic - Dunn

Hva tenker dere? Lurt å ha penger på bok eller burde jeg oppgradere Sery Larsen 0g/eller Solbakken. Evt en bedre benk

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Jeg ville ikke fjernet Sery Larsen. Ser på han som en av de største varpene til nå på fantasy. Han kommer til å spille fast, kun verd 4.5 mill, og slik som Brann ser ut for øyeblikket kan de få en kjempesesong. Jeg ville brukt de 2 mill på å oppgradere Solbakken til en spiller som f.eks. Kabran.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Roger F skrev: tor mar 16, 2023 8:22 am R4: Molde, BG, Brann dobler. (Også Rbk, men tror ikke på mye poeng derfra)
Og Aalesund og Odd :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tor mar 16, 2023 8:45 am Problemet med R4 er at de dyre på både Glimt og Molde har trent godt og vært gode i vinter. Det kombinert med gode fixtures gjør at både Wolf, Pelle, Boss, OlaB ideelt sett på laget. Det er vanskelig å få til uten RO.

RO i runde 4 gjør det også mulig å slippe å stå så tungt med Glimt og Molde i runde 3+5, hvor fixtures ikke er så gode. Så det gir effekt over flere runder.

Motsatt så er det tidlig i sesongen. Jeg liker ikke å spille chip så tidlig når banene er dårlig og lagene ikke helt er satt og skikkelig i gang.

Vanskelig.
Godt poeng! Veldig enig! :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: tor mar 16, 2023 9:53 am
urbeka skrev: tor mar 16, 2023 8:45 am Problemet med R4 er at de dyre på både Glimt og Molde har trent godt og vært gode i vinter. Det kombinert med gode fixtures gjør at både Wolf, Pelle, Boss, OlaB ideelt sett på laget. Det er vanskelig å få til uten RO.

RO i runde 4 gjør det også mulig å slippe å stå så tungt med Glimt og Molde i runde 3+5, hvor fixtures ikke er så gode. Så det gir effekt over flere runder.

Motsatt så er det tidlig i sesongen. Jeg liker ikke å spille chip så tidlig når banene er dårlig og lagene ikke helt er satt og skikkelig i gang.

Vanskelig.
Gode betraktninger som må tas med i vurderingen! Fristende med alle de dyre kanonene, og spørs om en bedre runde for det dukker opp senere.
Foreløpig heller jeg allikevel mot å unngå rik onkel siden det er såpass tidlig, så får en heller fikle med planlegging (som sannsynligvis går åt skogen) litt mer ;)
Helt enig! Tenker det samme selv! :)
Men må bestemme meg før frist i runde1. Hvis jeg ikke skal kjøre RO i runde 4, noe jeg heller mot nå, så planlegger jeg å kjøre på med 6 - 8 spillere med dobbel alt fra runde 1.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tor mar 16, 2023 10:22 am Nå har d vært mye fram og tilbake med laget, og alltid en halv milion for lite kronasjer for et ønsket lag. Dyttet inn og ut spillere og ved et feiltastetrykk med dette laget, hvor jeg har to mill i banken. Syns det ser spennende ut selv om det muligens er for risky.

Hansen
Dragsnes - Dahl Reitan - Sery Larsen
Solbakken - Vetlesen - Pellegrino - Rasmussen
Adams - Ruud Tveter - Finne

Benk: Hagen - Jansen - Kurtovic - Dunn

Hva tenker dere? Lurt å ha penger på bok eller burde jeg oppgradere Sery Larsen 0g/eller Solbakken. Evt en bedre benk
Hadde ikke gått for Hansen i mål, synes ikke RBK har vist noe så langt som tilsier at man skal satse på han, iallefall ikke doble bak med RBK.
Hadde også oppgradert / brukt resten av pengene. Hva med en Sandefjord-midtbane inn for Solbakken? og / eller en Molde-forsvarer inn? Linnes / Haugen / Risa?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Cedianar skrev: tor mar 16, 2023 10:26 am Jeg ville ikke fjernet Sery Larsen. Ser på han som en av de største varpene til nå på fantasy. Han kommer til å spille fast, kun verd 4.5 mill, og slik som Brann ser ut for øyeblikket kan de få en kjempesesong. Jeg ville brukt de 2 mill på å oppgradere Solbakken til en spiller som f.eks. Kabran.
Enig angående Sery Larsen! :) Kabran tror jeg ikke er fast? Han startet hvertfall ikke på søndag mot RBK. Tenker Solbakken - Dunsby kanskje kunne vært noe å vurdere?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: tor mar 16, 2023 10:51 am
Skywalker skrev: tor mar 16, 2023 10:22 am Nå har d vært mye fram og tilbake med laget, og alltid en halv milion for lite kronasjer for et ønsket lag. Dyttet inn og ut spillere og ved et feiltastetrykk med dette laget, hvor jeg har to mill i banken. Syns det ser spennende ut selv om det muligens er for risky.

Hansen
Dragsnes - Dahl Reitan - Sery Larsen
Solbakken - Vetlesen - Pellegrino - Rasmussen
Adams - Ruud Tveter - Finne

Benk: Hagen - Jansen - Kurtovic - Dunn

Hva tenker dere? Lurt å ha penger på bok eller burde jeg oppgradere Sery Larsen 0g/eller Solbakken. Evt en bedre benk
Hadde ikke gått for Hansen i mål, synes ikke RBK har vist noe så langt som tilsier at man skal satse på han, iallefall ikke doble bak med RBK.
Hadde også oppgradert / brukt resten av pengene. Hva med en Sandefjord-midtbane inn for Solbakken? og / eller en Molde-forsvarer inn? Linnes / Haugen / Risa?
Tenker litt på runde 4. Hadde håpet og sitte med mest mulig doble spillere i denne runden og ungå å bruke Rik onkel. Molde spillere er dyre. Hvor mye poeng sanker de tre første rundene. Er så mange gode at jeg er redd det blir mye rokkeringer. Spesielt på midten. Samtidig er det krise hvis Berhisa slår an fra første stund.
Vurderer faktisk en RBK spiller til inn. Bjørli inn for Kurtovic og dytte Solbakken på benk. Kansje også bytte ut Dunn med en 4,5 mil spiller. For eksempel Psycke eller Grøgaard.
Vanskelig, men er vel det som er meninga. Fortsatt et par uker igjen. Regner med at laget ser helt annerledes ut til seriestart.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tanker?
20230316_112826.jpg

urbeka

Legg inn av urbeka »

Jeg tenker Eriksen kan inngå som en av de tre fra Molde. Og han er ikke sånn hinsides dyr. Han konkurrerer vel først og fremst med Kaasa og Kitolano om plassen.
- Kaasa har mistet store deler av oppkjøringen og det vil sikkert ta endel runder før han begynner nærme seg matchfit.
- Kitolano er ny i klubben.
- Eriksen har spilt det meste i oppkjøringen og har vært fit og god.

Med tanke på at vi sikkert uansett kommer til å spille wildcard tidlig så tenker jeg Eriksen er en god match for startfasen, at det vil være mindre rullering på ham enn vanlig da.

urbeka

Legg inn av urbeka »

GatlingGun skrev: tor mar 16, 2023 11:29 am Tanker?

20230316_112826.jpg
Savner Rassmussen fra Brann, Pelle, og noe LSK defensivt.

urbeka

Legg inn av urbeka »

K-Torget skrev: tor mar 16, 2023 10:52 am
Cedianar skrev: tor mar 16, 2023 10:26 am Jeg ville ikke fjernet Sery Larsen. Ser på han som en av de største varpene til nå på fantasy. Han kommer til å spille fast, kun verd 4.5 mill, og slik som Brann ser ut for øyeblikket kan de få en kjempesesong. Jeg ville brukt de 2 mill på å oppgradere Solbakken til en spiller som f.eks. Kabran.
Enig angående Sery Larsen! :) Kabran tror jeg ikke er fast? Han startet hvertfall ikke på søndag mot RBK. Tenker Solbakken - Dunsby kanskje kunne vært noe å vurdere?
Jeg kjenner ikke Dunsby så godt. Kanskje noen kan si noe om han. Men kommer til å strekke meg langt for å få med meg Al-Saed. Han ser ut som en milliard i de klippene jeg har sett. Generelt pleier vinger fra Sandefjord være en god deal. Minst en av de pleier levere.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Cedianar skrev: tor mar 16, 2023 10:26 am Jeg ville ikke fjernet Sery Larsen. Ser på han som en av de største varpene til nå på fantasy. Han kommer til å spille fast, kun verd 4.5 mill, og slik som Brann ser ut for øyeblikket kan de få en kjempesesong. Jeg ville brukt de 2 mill på å oppgradere Solbakken til en spiller som f.eks. Kabran.
Jeg vurderer Dyngeland-Selvik rotasjon. Får en fantastisk rekke hjemmekamper på det. Og da spørs det for min del om Dyngeland-Sery Larsen blir for mye defensivt fra Brann.

Jeg ser også litt på Stensness fra Viking, også 4.5. Viking-forsvarere leverte dårlig i fjor. Men de blir kanskje bedre defensivt i år?

Basert på fjoråret kan jeg også evt tenke meg å gå dobbel LSK-defensiv. Vi får se.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

urbeka skrev: tor mar 16, 2023 11:33 am
GatlingGun skrev: tor mar 16, 2023 11:29 am Tanker?

20230316_112826.jpg
Savner Rassmussen fra Brann, Pelle, og noe LSK defensivt.
Mange vil velge Rasmussen ja, får se om jeg ikke får plass til ham. Men da må jeg omrokkere på hele laget.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Screenshot_20230316_115359.jpg
sikkert mye rart her 😅

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

urbeka skrev: tor mar 16, 2023 11:39 am
Cedianar skrev: tor mar 16, 2023 10:26 am Jeg ville ikke fjernet Sery Larsen. Ser på han som en av de største varpene til nå på fantasy. Han kommer til å spille fast, kun verd 4.5 mill, og slik som Brann ser ut for øyeblikket kan de få en kjempesesong. Jeg ville brukt de 2 mill på å oppgradere Solbakken til en spiller som f.eks. Kabran.
Jeg ser også litt på Stensness fra Viking, også 4.5. Viking-forsvarere leverte dårlig i fjor. Men de blir kanskje bedre defensivt i år?
Viging kan vel ikke bli mye verre defensivt enn i fjor høst ihvertfall.
Om Brekalo og Stensness holder seg skadefrie tror jeg de kommer til å være ganske så gjerrige. Som i fjor vår, da slapp de inn lite. Har selv Brekalo inne, en av seriens beste midtstoppere. Stensness er ikke mye dårligere.

Norez

Legg inn av Norez »

Skywalker skrev: tor mar 16, 2023 10:22 am Nå har d vært mye fram og tilbake med laget, og alltid en halv milion for lite kronasjer for et ønsket lag. Dyttet inn og ut spillere og ved et feiltastetrykk med dette laget, hvor jeg har to mill i banken. Syns det ser spennende ut selv om det muligens er for risky.

Hansen
Dragsnes - Dahl Reitan - Sery Larsen
Solbakken - Vetlesen - Pellegrino - Rasmussen
Adams - Ruud Tveter - Finne

Benk: Hagen - Jansen - Kurtovic - Dunn

Hva tenker dere? Lurt å ha penger på bok eller burde jeg oppgradere Sery Larsen 0g/eller Solbakken. Evt en bedre benk
Den store risikoen her er mangelen på Molde-spillere, slik jeg ser det. Uten spillere derfra er det lett å sitte igjen med penger i banken. Tror også Hansen, Dahl Reitan og Solbakken kan være svake kort. Men RBK er vanskelige å vurdere.

Roger F

Legg inn av Roger F »

Tror ikke Dahl Reitan blir fast, Cornic har tatt plassen hans

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tor mar 16, 2023 11:10 am
K-Torget skrev: tor mar 16, 2023 10:51 am
Skywalker skrev: tor mar 16, 2023 10:22 am Nå har d vært mye fram og tilbake med laget, og alltid en halv milion for lite kronasjer for et ønsket lag. Dyttet inn og ut spillere og ved et feiltastetrykk med dette laget, hvor jeg har to mill i banken. Syns det ser spennende ut selv om det muligens er for risky.

Hansen
Dragsnes - Dahl Reitan - Sery Larsen
Solbakken - Vetlesen - Pellegrino - Rasmussen
Adams - Ruud Tveter - Finne

Benk: Hagen - Jansen - Kurtovic - Dunn

Hva tenker dere? Lurt å ha penger på bok eller burde jeg oppgradere Sery Larsen 0g/eller Solbakken. Evt en bedre benk
Hadde ikke gått for Hansen i mål, synes ikke RBK har vist noe så langt som tilsier at man skal satse på han, iallefall ikke doble bak med RBK.
Hadde også oppgradert / brukt resten av pengene. Hva med en Sandefjord-midtbane inn for Solbakken? og / eller en Molde-forsvarer inn? Linnes / Haugen / Risa?
Tenker litt på runde 4. Hadde håpet og sitte med mest mulig doble spillere i denne runden og ungå å bruke Rik onkel. Molde spillere er dyre. Hvor mye poeng sanker de tre første rundene. Er så mange gode at jeg er redd det blir mye rokkeringer. Spesielt på midten. Samtidig er det krise hvis Berhisa slår an fra første stund.
Vurderer faktisk en RBK spiller til inn. Bjørli inn for Kurtovic og dytte Solbakken på benk. Kansje også bytte ut Dunn med en 4,5 mil spiller. For eksempel Psycke eller Grøgaard.
Vanskelig, men er vel det som er meninga. Fortsatt et par uker igjen. Regner med at laget ser helt annerledes ut til seriestart.
Fine tanker, men greit det er en stund til frist ja😊😎😉

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

GatlingGun skrev: tor mar 16, 2023 11:29 am Tanker?

20230316_112826.jpg
Hadde brukt midlene du har i Kabran på en spiller som virker å være mer fast i laget eller oppgradert noe annet😊
Ellers mye fint 😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

GatlingGun skrev: tor mar 16, 2023 11:29 am Tanker?

20230316_112826.jpg
For eksempel nedgradere Kabran og oppgradere forsvaret å få inn en vingback fra Molde?😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tor mar 16, 2023 11:31 am Jeg tenker Eriksen kan inngå som en av de tre fra Molde. Og han er ikke sånn hinsides dyr. Han konkurrerer vel først og fremst med Kaasa og Kitolano om plassen.
- Kaasa har mistet store deler av oppkjøringen og det vil sikkert ta endel runder før han begynner nærme seg matchfit.
- Kitolano er ny i klubben.
- Eriksen har spilt det meste i oppkjøringen og har vært fit og god.

Med tanke på at vi sikkert uansett kommer til å spille wildcard tidlig så tenker jeg Eriksen er en god match for startfasen, at det vil være mindre rullering på ham enn vanlig da.
Takk for innlegget 😊
Veldig enig, har Eriksen inne selv på de fleste utkast 😎

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tor mar 16, 2023 11:33 am
GatlingGun skrev: tor mar 16, 2023 11:29 am Tanker?

20230316_112826.jpg
Savner Rassmussen fra Brann, Pelle, og noe LSK defensivt.
Støttes 😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tor mar 16, 2023 11:35 am
K-Torget skrev: tor mar 16, 2023 10:52 am
Cedianar skrev: tor mar 16, 2023 10:26 am Jeg ville ikke fjernet Sery Larsen. Ser på han som en av de største varpene til nå på fantasy. Han kommer til å spille fast, kun verd 4.5 mill, og slik som Brann ser ut for øyeblikket kan de få en kjempesesong. Jeg ville brukt de 2 mill på å oppgradere Solbakken til en spiller som f.eks. Kabran.
Enig angående Sery Larsen! :) Kabran tror jeg ikke er fast? Han startet hvertfall ikke på søndag mot RBK. Tenker Solbakken - Dunsby kanskje kunne vært noe å vurdere?
Jeg kjenner ikke Dunsby så godt. Kanskje noen kan si noe om han. Men kommer til å strekke meg langt for å få med meg Al-Saed. Han ser ut som en milliard i de klippene jeg har sett. Generelt pleier vinger fra Sandefjord være en god deal. Minst en av de pleier levere.
Enig, kan støtte deg i at AlSaed er et minst like godt alternativ 😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tor mar 16, 2023 11:39 am
Cedianar skrev: tor mar 16, 2023 10:26 am Jeg ville ikke fjernet Sery Larsen. Ser på han som en av de største varpene til nå på fantasy. Han kommer til å spille fast, kun verd 4.5 mill, og slik som Brann ser ut for øyeblikket kan de få en kjempesesong. Jeg ville brukt de 2 mill på å oppgradere Solbakken til en spiller som f.eks. Kabran.
Jeg vurderer Dyngeland-Selvik rotasjon. Får en fantastisk rekke hjemmekamper på det. Og da spørs det for min del om Dyngeland-Sery Larsen blir for mye defensivt fra Brann.

Jeg ser også litt på Stensness fra Viking, også 4.5. Viking-forsvarere leverte dårlig i fjor. Men de blir kanskje bedre defensivt i år?

Basert på fjoråret kan jeg også evt tenke meg å gå dobbel LSK-defensiv. Vi får se.
Gode innspill.
Dobbel defensivt fra Brann ønsker ikke jeg da jeg vil ha både Rasmussen og Finne.
Blir overrasket om Viking slipper inn like mye som i fjor, men blir nok heller ikke det laget som slipper inn minst.
Liker tanken om dobbel defensiv fra Lillestrøm. Dragsnes + en til forsvarer + TLO eller Adams for eksempel.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

GatlingGun skrev: tor mar 16, 2023 11:44 am
urbeka skrev: tor mar 16, 2023 11:33 am
GatlingGun skrev: tor mar 16, 2023 11:29 am Tanker?

20230316_112826.jpg
Savner Rassmussen fra Brann, Pelle, og noe LSK defensivt.
Mange vil velge Rasmussen ja, får se om jeg ikke får plass til ham. Men da må jeg omrokkere på hele laget.
Omrokker laget, få ut Kabran blant annet 😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Mr.Meep skrev: tor mar 16, 2023 11:55 am Screenshot_20230316_115359.jpg sikkert mye rart her 😅
Desverre ja😅😅

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: tor mar 16, 2023 12:44 pm
urbeka skrev: tor mar 16, 2023 11:39 am
Cedianar skrev: tor mar 16, 2023 10:26 am Jeg ville ikke fjernet Sery Larsen. Ser på han som en av de største varpene til nå på fantasy. Han kommer til å spille fast, kun verd 4.5 mill, og slik som Brann ser ut for øyeblikket kan de få en kjempesesong. Jeg ville brukt de 2 mill på å oppgradere Solbakken til en spiller som f.eks. Kabran.
Jeg ser også litt på Stensness fra Viking, også 4.5. Viking-forsvarere leverte dårlig i fjor. Men de blir kanskje bedre defensivt i år?
Viging kan vel ikke bli mye verre defensivt enn i fjor høst ihvertfall.
Om Brekalo og Stensness holder seg skadefrie tror jeg de kommer til å være ganske så gjerrige. Som i fjor vår, da slapp de inn lite. Har selv Brekalo inne, en av seriens beste midtstoppere. Stensness er ikke mye dårligere.
Takk for innlegget 😊

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»