Eliteserien Fantasy 2023

Svar
K-Torget

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 7:37 am Adams opp i natt. Må være noen fler. Lagverdi på 103 mil nå.
Ser ut som Faris, SHN, Breivik, Mannsverk og Soltvedt også har økt..?
Har lagverdi på 102,8 selv.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 12:50 am
K-Torget skrev: man jun 05, 2023 10:04 pm
Skywalker skrev: man jun 05, 2023 10:01 pm

Det går fint. Jeg benker Dragsnes som kostet 6 mil en runde😆
Har benket dyre spillere selv, men liker det ikke :lol:

Hva er planen din med Dragsnes fremover?
Er veldig i tvil om Dragsnes. Har vært skuffende i år, men så bra ut på Søndag. Virker som han er bedre når LSK spiller. 3-4-3. vet jo ikke hvordan de spiller framover. Ser man bort i fra Brann borte nå så har LSK fine kamper framover. Vurderer å beholde, men benke mot Brann. Samtidig har jeg lyst å få inn en Glimt spiller til mot Ham-Kam. Frister litt å gå en annen vei en andre ved å velge noe defensivt. Keeperen er for dyr. Bjørkan halv skadet og stor eierandel. Brice syns jeg har sett bra ut etter han kom tilbake fra skade. Har også en lav eierandel. Vurderer derfor Brice inn for Dragsnes. Tror jeg uansett gjør det neste runde, for evt. å bytte tilbake hvis det ikke er noen suksess.
En annen i LSK som også frister litt er Garnås. Startet på benken nå, men kom inn tidlig. Var nære på et par ganger.

Venter til etter cuprunden før jeg tar en avgjørelse, men akkurat nå er planen Dragsnes til Brice denne runden og Garnås inn for Norheim neste.
Ikke dumt :)

guru

Legg inn av guru »

Pr. nå er det Vetlesen som er bytta ut mest denne runden. Faller nok fort i pris før deadline. Da har jeg i såfall mista 0.2M i verdi på dette trollet.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Er det kun Vålerenga som har søkt utsettelse i runde 11 grunnet spillere på landslagsoppdrag?
Syns det er rart om ikke Lillestrøm vil gjøre det med første keeper ute.
Skulle kampen dems i runde 11 bli utsatt kan jo de som hopper på Adams toget nå få lite glede av han.
Skulle han bli solgt så kan jo risikere at han bare har igjen en kamp for Lillestrøm. Og det er Brann borte.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir jun 06, 2023 9:35 am Pr. nå er det Vetlesen som er bytta ut mest denne runden. Faller nok fort i pris før deadline. Da har jeg i såfall mista 0.2M i verdi på dette trollet.
Ikke overrasket over at han byttes ut og synker.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 10:35 am Er det kun Vålerenga som har søkt utsettelse i runde 11 grunnet spillere på landslagsoppdrag?
Syns det er rart om ikke Lillestrøm vil gjøre det med første keeper ute.
Skulle kampen dems i runde 11 bli utsatt kan jo de som hopper på Adams toget nå få lite glede av han.
Skulle han bli solgt så kan jo risikere at han bare har igjen en kamp for Lillestrøm. Og det er Brann borte.
Foreløpig virker det som om at det er kun Enga som har søkt og fått det innvilget. Men mener Thon nevnte noe i deadline-sendingen søndag at Viking, LSK og Glimt vurderer samme, men ikke bestemt seg..?

guru

Legg inn av guru »

Prisoppgang:
↗️ Adams, Lillestrøm: 9.8m
↗️ Erlien, Tromsø: 7.2m

Prisnedgang:
↘️ Rasmussen, Brann: 7.7m
↘️ Vevatne, Viking FK: 4.3m
↘️ D`Agostino, Viking FK: 7.3m
↘️ Austbø, Viking FK: 5.7m
↘️ Svendsen, Viking FK: 7.1m
↘️ Andresen, Stabæk: 4.7m
↘️ Kirkevold, Hamkam: 6.0m

Adams koster nå mer enn TLO, som var 1M dyrere enn Adams ved sesongstart....

Må si jeg synes det er litt spesielt at Adams stiger så voldsomt raskt. "Bare" hentet inn av 684 stk. etter deadline, og likevel går han opp i pris. Skulle likt å se den algoritmen. Virker veldig tilfeldig.

guru

Legg inn av guru »

K-Torget skrev: tir jun 06, 2023 10:49 am Ikke overrasket over at han byttes ut og synker.
Er forberedt på det, men når jeg har satt meg i den situasjonen, må jeg bare stå i det. Tipper jeg gir Vetlesen hjemme mot HamKam før han trolig ryker. Kan vel også hende han er solgt før Runde 11.

urbeka

Legg inn av urbeka »

guru skrev: tir jun 06, 2023 11:02 am Må si jeg synes det er litt spesielt at Adams stiger så voldsomt raskt. "Bare" hentet inn av 684 stk. etter deadline
Algoritmen ser nok på antall som har hentet inn siden forrige prisstigning, og ikke siden forrige deadline

urbeka

Legg inn av urbeka »

Det frister selvsagt å bytte ut Vetlesen og være med på priskjøret, men det er idioti å gjøre slike bytter når det er diger cuprunde i morra - hvem vet hvilke skader man må slite med på laget sitt inn mot helgen

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

urbeka skrev: tir jun 06, 2023 11:28 am Det frister selvsagt å bytte ut Vetlesen og være med på priskjøret, men det er idioti å gjøre slike bytter når det er diger cuprunde i morra - hvem vet hvilke skader man må slite med på laget sitt inn mot helgen
I tilegg har jo Glimt en fin kamp til helgen. Hadde ikke tatt han ut nå.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Jeg er enig i det, samtidig som jeg har diger FOMO på Faris mot HamKam...

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

urbeka skrev: tir jun 06, 2023 11:33 am Jeg er enig i det, samtidig som jeg har diger FOMO på Faris mot HamKam...
Har du to bytter så er det jo greit, men hadde ikke tatt en hitt får å få ut Vetlesen mot Ham-Kam

clivewarren

Legg inn av clivewarren »

Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 10:35 am Er det kun Vålerenga som har søkt utsettelse i runde 11 grunnet spillere på landslagsoppdrag?
Syns det er rart om ikke Lillestrøm vil gjøre det med første keeper ute.
Skulle kampen dems i runde 11 bli utsatt kan jo de som hopper på Adams toget nå få lite glede av han.
Skulle han bli solgt så kan jo risikere at han bare har igjen en kamp for Lillestrøm. Og det er Brann borte.
Så vidt jeg kan se er det kun Vålerenga som har søkt. Unntaksregelen nå for u21 sier at hvis du har en spiller i troppen har du rett til å utsette en kamp. Så både LSK(Hedenstad), Molde(Mannsverk), Viking(Solbakken) og Glimt(Vetlesen) kan jo også søke, selv om det heller er tvilsomt. Da er det snakk om første kampen, altså runde 11.

Siden Vålerenga har to spillere står også runde 12 i fare hvis Norge går videre fra gruppespillet. Runde 13 hvis de kommer til finalen. Men det skal kanskje mye til med Frankrike og England i gruppa. Men skulle de gjøre dette mot alle odds vil jo også de nevnte spillerne over miste 12 og 13.

Unntaksregelen gjelder ikke for u19 der gjelder hovedregelen : "Hvis du har to spillere i en landslagstropp og de har startet to av de tre siste obligatoriske kampene, så gis du rett til å flytte én kamp. Det er den første kampen i mesterskapsperioden" U19 skjer i perioden 3/7 - 16/7, så kan jo forsvinne noen spillere her og, uten at jeg helt har oversikten her.

Kanskje ikke veldig spennende og relevant dette, men jeg lærte i hvert fall noe i lunsjen idag :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

clivewarren skrev: tir jun 06, 2023 11:41 am
Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 10:35 am Er det kun Vålerenga som har søkt utsettelse i runde 11 grunnet spillere på landslagsoppdrag?
Syns det er rart om ikke Lillestrøm vil gjøre det med første keeper ute.
Skulle kampen dems i runde 11 bli utsatt kan jo de som hopper på Adams toget nå få lite glede av han.
Skulle han bli solgt så kan jo risikere at han bare har igjen en kamp for Lillestrøm. Og det er Brann borte.
Så vidt jeg kan se er det kun Vålerenga som har søkt. Unntaksregelen nå for u21 sier at hvis du har en spiller i troppen har du rett til å utsette en kamp. Så både LSK(Hedenstad), Molde(Mannsverk), Viking(Solbakken) og Glimt(Vetlesen) kan jo også søke, selv om det heller er tvilsomt. Da er det snakk om første kampen, altså runde 11.

Siden Vålerenga har to spillere står også runde 12 i fare hvis Norge går videre fra gruppespillet. Runde 13 hvis de kommer til finalen. Men det skal kanskje mye til med Frankrike og England i gruppa. Men skulle de gjøre dette mot alle odds vil jo også de nevnte spillerne over miste 12 og 13.

Unntaksregelen gjelder ikke for u19 der gjelder hovedregelen : "Hvis du har to spillere i en landslagstropp og de har startet to av de tre siste obligatoriske kampene, så gis du rett til å flytte én kamp. Det er den første kampen i mesterskapsperioden" U19 skjer i perioden 3/7 - 16/7, så kan jo forsvinne noen spillere her og, uten at jeg helt har oversikten her.

Kanskje ikke veldig spennende og relevant dette, men jeg lærte i hvert fall noe i lunsjen idag :)
Dette var relevant som bare det. :) Takk for info.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Vetlesen og JSL rykker opp til A-troppen, det betyr vel at Vetlesen likevel spiller runde 11 og at Jatta rykker inn fra reserve til å spille i U21-troppen.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

K-Torget skrev: man jun 05, 2023 4:31 pm
Evertonion skrev: man jun 05, 2023 12:52 pm
K-Torget skrev: man jun 05, 2023 12:36 pm

Du gir han ikke en runde til?😊
Niks, 2x2 poeng er mer enn nok.
Dessuten spiller han mot mitt lag, Viging.
Jeg har mer tro på Mvuka mot HamKam.
Om du har en ledig Glimtplass hadde jeg også kjørt på med det byttet!😊 Hvem andre har du fra Glimt?
Pelle og Pemi.
Om ingen skader seg i cupen, så blir det nok Mvuka inn for en kort periode.

guru

Legg inn av guru »

urbeka skrev: tir jun 06, 2023 12:41 pm Vetlesen og JSL rykker opp til A-troppen, det betyr vel at Vetlesen likevel spiller runde 11 og at Jatta rykker inn fra reserve til å spille i U21-troppen.
Kjipt. Hadde håpet på en god grunn til å kvitte meg med han.....

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir jun 06, 2023 11:02 am Prisoppgang:
↗️ Adams, Lillestrøm: 9.8m
↗️ Erlien, Tromsø: 7.2m

Prisnedgang:
↘️ Rasmussen, Brann: 7.7m
↘️ Vevatne, Viking FK: 4.3m
↘️ D`Agostino, Viking FK: 7.3m
↘️ Austbø, Viking FK: 5.7m
↘️ Svendsen, Viking FK: 7.1m
↘️ Andresen, Stabæk: 4.7m
↘️ Kirkevold, Hamkam: 6.0m

Adams koster nå mer enn TLO, som var 1M dyrere enn Adams ved sesongstart....

Må si jeg synes det er litt spesielt at Adams stiger så voldsomt raskt. "Bare" hentet inn av 684 stk. etter deadline, og likevel går han opp i pris. Skulle likt å se den algoritmen. Virker veldig tilfeldig.
Enig!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir jun 06, 2023 11:11 am
K-Torget skrev: tir jun 06, 2023 10:49 am Ikke overrasket over at han byttes ut og synker.
Er forberedt på det, men når jeg har satt meg i den situasjonen, må jeg bare stå i det. Tipper jeg gir Vetlesen hjemme mot HamKam før han trolig ryker. Kan vel også hende han er solgt før Runde 11.
Betyr det at du står uten Faris mot HamKam og satser på at Vetlesen leverer?😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tir jun 06, 2023 11:26 am
guru skrev: tir jun 06, 2023 11:02 am Må si jeg synes det er litt spesielt at Adams stiger så voldsomt raskt. "Bare" hentet inn av 684 stk. etter deadline
Algoritmen ser nok på antall som har hentet inn siden forrige prisstigning, og ikke siden forrige deadline
Takk for info! Det gir mening!😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 11:39 am
urbeka skrev: tir jun 06, 2023 11:33 am Jeg er enig i det, samtidig som jeg har diger FOMO på Faris mot HamKam...
Har du to bytter så er det jo greit, men hadde ikke tatt en hitt får å få ut Vetlesen mot Ham-Kam
Enig med dere begge! Hadde uansett ikke gjort noen endringer før tidligst i morgen kveld når cupkampene er spilt!😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

clivewarren skrev: tir jun 06, 2023 11:41 am
Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 10:35 am Er det kun Vålerenga som har søkt utsettelse i runde 11 grunnet spillere på landslagsoppdrag?
Syns det er rart om ikke Lillestrøm vil gjøre det med første keeper ute.
Skulle kampen dems i runde 11 bli utsatt kan jo de som hopper på Adams toget nå få lite glede av han.
Skulle han bli solgt så kan jo risikere at han bare har igjen en kamp for Lillestrøm. Og det er Brann borte.
Så vidt jeg kan se er det kun Vålerenga som har søkt. Unntaksregelen nå for u21 sier at hvis du har en spiller i troppen har du rett til å utsette en kamp. Så både LSK(Hedenstad), Molde(Mannsverk), Viking(Solbakken) og Glimt(Vetlesen) kan jo også søke, selv om det heller er tvilsomt. Da er det snakk om første kampen, altså runde 11.

Siden Vålerenga har to spillere står også runde 12 i fare hvis Norge går videre fra gruppespillet. Runde 13 hvis de kommer til finalen. Men det skal kanskje mye til med Frankrike og England i gruppa. Men skulle de gjøre dette mot alle odds vil jo også de nevnte spillerne over miste 12 og 13.

Unntaksregelen gjelder ikke for u19 der gjelder hovedregelen : "Hvis du har to spillere i en landslagstropp og de har startet to av de tre siste obligatoriske kampene, så gis du rett til å flytte én kamp. Det er den første kampen i mesterskapsperioden" U19 skjer i perioden 3/7 - 16/7, så kan jo forsvinne noen spillere her og, uten at jeg helt har oversikten her.

Kanskje ikke veldig spennende og relevant dette, men jeg lærte i hvert fall noe i lunsjen idag :)
Tusen takk! Synes dette er meget relevant! Er garantert lag som har spillere i u19VM og kan velge å søke!😊 muligens for eksempel Risnæss på Enga?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tir jun 06, 2023 12:41 pm Vetlesen og JSL rykker opp til A-troppen, det betyr vel at Vetlesen likevel spiller runde 11 og at Jatta rykker inn fra reserve til å spille i U21-troppen.
Jepp!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: tir jun 06, 2023 1:39 pm
K-Torget skrev: man jun 05, 2023 4:31 pm
Evertonion skrev: man jun 05, 2023 12:52 pm
Niks, 2x2 poeng er mer enn nok.
Dessuten spiller han mot mitt lag, Viging.
Jeg har mer tro på Mvuka mot HamKam.
Om du har en ledig Glimtplass hadde jeg også kjørt på med det byttet!😊 Hvem andre har du fra Glimt?
Pelle og Pemi.
Om ingen skader seg i cupen, så blir det nok Mvuka inn for en kort periode.
Liker planen!😊

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 11:39 am
urbeka skrev: tir jun 06, 2023 11:33 am Jeg er enig i det, samtidig som jeg har diger FOMO på Faris mot HamKam...
Har du to bytter så er det jo greit, men hadde ikke tatt en hitt får å få ut Vetlesen mot Ham-Kam
Jeg deler ikke ubetinget din konklusjon her. Vetlesen til Grønbæk har jeg alt gjort med mitt FH. Men i tillegg er det mulig jeg tar inn Faris for Jatta,
nå som jeg har pengene. Om det ikke kommer noen skader i Cupen, blir det nok slik. Om da Jatta & Vetlesen tar 4 poeng mindre enn Faris & Grønbæk, er jo en hit betalt seg. Og i mitt hode er vel ikke et slikt scenario utenkelig.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: ons jun 07, 2023 10:13 am
Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 11:39 am
urbeka skrev: tir jun 06, 2023 11:33 am Jeg er enig i det, samtidig som jeg har diger FOMO på Faris mot HamKam...
Har du to bytter så er det jo greit, men hadde ikke tatt en hitt får å få ut Vetlesen mot Ham-Kam
Jeg deler ikke ubetinget din konklusjon her. Vetlesen til Grønbæk har jeg alt gjort med mitt FH. Men i tillegg er det mulig jeg tar inn Faris for Jatta,
nå som jeg har pengene. Om det ikke kommer noen skader i Cupen, blir det nok slik. Om da Jatta & Vetlesen tar 4 poeng mindre enn Faris & Grønbæk, er jo en hit betalt seg. Og i mitt hode er vel ikke et slikt scenario utenkelig.
Godt poeng! Samtidig har Jatta en fin kamp denne runden, men samtidig blank i neste..

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Kapteinhivoghoi skrev: ons jun 07, 2023 10:13 am
Skywalker skrev: tir jun 06, 2023 11:39 am
urbeka skrev: tir jun 06, 2023 11:33 am Jeg er enig i det, samtidig som jeg har diger FOMO på Faris mot HamKam...
Har du to bytter så er det jo greit, men hadde ikke tatt en hitt får å få ut Vetlesen mot Ham-Kam
Jeg deler ikke ubetinget din konklusjon her. Vetlesen til Grønbæk har jeg alt gjort med mitt FH. Men i tillegg er det mulig jeg tar inn Faris for Jatta,
nå som jeg har pengene. Om det ikke kommer noen skader i Cupen, blir det nok slik. Om da Jatta & Vetlesen tar 4 poeng mindre enn Faris & Grønbæk, er jo en hit betalt seg. Og i mitt hode er vel ikke et slikt scenario utenkelig.
Jo, men nå blander du Grønbæk inn i miksen. Da stiller det seg annerledes. Du har fått inn to Glimt før kampen mot Ham Kam. Da kan en hitt garantert forsvares. De to byttene henter lett inn -4.
Må du bytte Vetlesen til en billig midtbane for å få råd til Faris. Blir d galt i forhold til Glimt. Da er du avhengi av to Faris mål mot Ham Kam og at Vetlesen får ingenting.
Dette var med tanke på Glimt mot Ham Kam, tenker man langsiktig stiller det seg annerledes, men da kansje det lønner seg og ta byttet når man har to gratisbytter.
Nå kan selvfølgelig den "billige" man tar inn for Vetlesen slå ann. Man vet jo ikke hva som lønner seg.
Selv om Vetlesen ikke har fått med seg mye målpoeng denne sesongen er det ikke en spiller jeg ville tatt ut før en hjemmekamp mot Ham-Kam, ikke for en hit i hvertfall. Det er ikke usansynlig at Vetlesen kan få mer målpoeng en Faris i den kampen.

urbeka

Legg inn av urbeka »

LSK-AAFK i runde 11 er også utsatt!
https://www.vg.no/sport/fotball/i/0QOLq ... r-utsettes

Ny kampdato for Sandefjord-VIF og LSK-AAFK er ennå ikke satt

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

urbeka skrev: ons jun 07, 2023 11:00 am LSK-AAFK i runde 11 er også utsatt!
https://www.vg.no/sport/fotball/i/0QOLq ... r-utsettes

Ny kampdato for Sandefjord-VIF og LSK-AAFK er ennå ikke satt
Satser på samme runde på disse to.
Bra rik onkel-mulighet!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»