Eliteserien Fantasy 2023

Svar
Bjørka

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av Bjørka »

urbeka skrev: tor mai 18, 2023 11:31 pm Overgangsvinduene i Belgia, Frankrike, England og Nederland åpner 9 juni, så for alt vi vet kan spillere som Vetlesen, Adams, Faris være borte allerede etter runde 9.

Det har vel vært mest snakk om tyskland for vetlesen, de åpner 1 juli, ved runde 12.
Blir overrasket om Glimt selger Moumagna etter et halvt år, rett før de skal ut i Europa-kvalifisering, dersom det fortsetter som nå og han er den eneste spissen som leverer.

Men jeg blir positivt overrasket om ikke Vetlesen ryker, og Adams regner også med forsvinner. For Glimts del håper jeg selvfølgelig man beholder Vetlesen ut sesongen, men tviler sterkt.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bjørka skrev: fre mai 19, 2023 11:22 am
urbeka skrev: tor mai 18, 2023 11:31 pm Overgangsvinduene i Belgia, Frankrike, England og Nederland åpner 9 juni, så for alt vi vet kan spillere som Vetlesen, Adams, Faris være borte allerede etter runde 9.

Det har vel vært mest snakk om tyskland for vetlesen, de åpner 1 juli, ved runde 12.
Blir overrasket om Glimt selger Moumagna etter et halvt år, rett før de skal ut i Europa-kvalifisering, dersom det fortsetter som nå og han er den eneste spissen som leverer.

Men jeg blir positivt overrasket om ikke Vetlesen ryker, og Adams regner også med forsvinner. For Glimts del håper jeg selvfølgelig man beholder Vetlesen ut sesongen, men tviler sterkt.
Må vel isåfall komme et stort bud på Vetlesen. Takket vel nei til 60 - 65 millioner fra Feyenoord i januar? :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 11:41 am
Bjørka skrev: fre mai 19, 2023 11:22 am
urbeka skrev: tor mai 18, 2023 11:31 pm Overgangsvinduene i Belgia, Frankrike, England og Nederland åpner 9 juni, så for alt vi vet kan spillere som Vetlesen, Adams, Faris være borte allerede etter runde 9.

Det har vel vært mest snakk om tyskland for vetlesen, de åpner 1 juli, ved runde 12.
Blir overrasket om Glimt selger Moumagna etter et halvt år, rett før de skal ut i Europa-kvalifisering, dersom det fortsetter som nå og han er den eneste spissen som leverer.

Men jeg blir positivt overrasket om ikke Vetlesen ryker, og Adams regner også med forsvinner. For Glimts del håper jeg selvfølgelig man beholder Vetlesen ut sesongen, men tviler sterkt.
Må vel isåfall komme et stort bud på Vetlesen. Takket vel nei til 60 - 65 millioner fra Feyenoord i januar? :)
Var jo ikke så fornøyd etter at budet ble avslått. Alikevel tegnet han ny kontrakt med Glimt rett før seriestart. Vet ikke hva slags lovnader Vetlesen har fått.
Vet ikke hva man kan få for Vetlesen, men spekuleres i 90-100 milioner for Adams.
Sist redigert av Skywalker den fre mai 19, 2023 11:49 am, redigert 1 gang totalt.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 11:41 am Må vel isåfall komme et stort bud på Vetlesen. Takket vel nei til 60 - 65 millioner fra Feyenoord i januar? :)
Jepp. Men jeg tror også timingen på det budet bidro sterkt, mtp at det kom på ettermiddagen samme dag som fristen gikk ut. Hadde det kommet tidligere i vinduet, hadde man jo hatt tid til å lete etter potensiell erstatter osv, mens nå stod man noen timer før fristen gikk ut og fikk et bud på en spiller som er av lagets beste spillere, om ikke den beste, rett før man skulle spille Conference League-playoff.

Jeg tror jo ikke Glimt kommer til å akseptere noe lavere enn det nå. Men jeg mistenker vel også at det er noe gentlemen's agreement her, mtp at han signerte ny kontrakt nettopp, som kan gjøre at han forsvinner i sommer. Man lot også Boniface gå for det mange anser som et alt for lavt bud, etter at han hadde signert ny kontrakt.

Regner i alle fall sjansen for at Vetlesen selges som betraktelig høyere enn at Moumbagna selges, med mindre det kommer noe fantasibud på sistnevnte.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Jeg tror det bare er Vetlesen som kan forsvinne fra Glimt i sommer. Blir han er serigullet sikret, så tror ikke Glimt gir han bort. (Glimt var jo overkommelige når han ikke var på banen :D )

urbeka

Legg inn av urbeka »

Påstås at klubber som Stuttgart, Union Berlin, Borussia Dortmund følger ham ganske tett. Hvis det faller seg slik at han passer inn i logistikken hos en av de, ved at andre selges osv, så kan det fort komme et mer enn stort nok bud der til sommeren. Det er neppe noe i veien for motivasjonen hans til å levere fremover iallefall...

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

urbeka skrev: fre mai 19, 2023 12:40 pm Påstås at klubber som Stuttgart, Union Berlin, Borussia Dortmund følger ham ganske tett. Hvis det faller seg slik at han passer inn i logistikken hos en av de, ved at andre selges osv, så kan det fort komme et mer enn stort nok bud der til sommeren. Det er neppe noe i veien for motivasjonen hans til å levere fremover iallefall...
Nei da hadde han vel ikke skrevet ny kontrakt.
Klart. Fortsetter Glimt å avslå bud så kansje det kan bli dårlig stemning, men tror alikevel Vetlesen er profosjonell.
Synd han er såpass kostbar i spillet. Skulle gjerne hatt han inn på laget igjen. Han har jo vært god selv om poengfangsten ikke har vært som i fjor. Han er kapabel til å levere samme tall som Pelle. Kan være kjedelig å sitte uten han hvis han klarer å fin innstille siktet.

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 12:56 pm Nei da hadde han vel ikke skrevet ny kontrakt.
Hvis du googler på sakene om Vetlesens kontraktsforlengelse så har de gjerne overskrift 'Ville gi noe tilbake til klubben'. Går an det og, skrive litt lenger kontrakt for å sikre at klubben skal få godt betalt, typisk gjerne med en sign-on fee og bump i lønn.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bjørka skrev: fre mai 19, 2023 11:49 am
K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 11:41 am Må vel isåfall komme et stort bud på Vetlesen. Takket vel nei til 60 - 65 millioner fra Feyenoord i januar? :)
Jepp. Men jeg tror også timingen på det budet bidro sterkt, mtp at det kom på ettermiddagen samme dag som fristen gikk ut. Hadde det kommet tidligere i vinduet, hadde man jo hatt tid til å lete etter potensiell erstatter osv, mens nå stod man noen timer før fristen gikk ut og fikk et bud på en spiller som er av lagets beste spillere, om ikke den beste, rett før man skulle spille Conference League-playoff.

Jeg tror jo ikke Glimt kommer til å akseptere noe lavere enn det nå. Men jeg mistenker vel også at det er noe gentlemen's agreement her, mtp at han signerte ny kontrakt nettopp, som kan gjøre at han forsvinner i sommer. Man lot også Boniface gå for det mange anser som et alt for lavt bud, etter at han hadde signert ny kontrakt.

Regner i alle fall sjansen for at Vetlesen selges som betraktelig høyere enn at Moumbagna selges, med mindre det kommer noe fantasibud på sistnevnte.
:)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 11:58 am Jeg tror det bare er Vetlesen som kan forsvinne fra Glimt i sommer. Blir han er serigullet sikret, så tror ikke Glimt gir han bort. (Glimt var jo overkommelige når han ikke var på banen :D )
Blir seriegull på Glimt om Vetlesen forsvinner i sommer eller ei ;)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: fre mai 19, 2023 12:40 pm Påstås at klubber som Stuttgart, Union Berlin, Borussia Dortmund følger ham ganske tett. Hvis det faller seg slik at han passer inn i logistikken hos en av de, ved at andre selges osv, så kan det fort komme et mer enn stort nok bud der til sommeren. Det er neppe noe i veien for motivasjonen hans til å levere fremover iallefall...
Hadde likt å se han i Dortmund! :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Gjør du Bjørkan - Wallem før fristen til runde 8 eller allerede nå? :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 5:03 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 11:58 am Jeg tror det bare er Vetlesen som kan forsvinne fra Glimt i sommer. Blir han er serigullet sikret, så tror ikke Glimt gir han bort. (Glimt var jo overkommelige når han ikke var på banen :D )
Blir seriegull på Glimt om Vetlesen forsvinner i sommer eller ei ;)
Ja jeg tror det jeg også, men selv om det var bare en og en halv kamp. Var Glimt svake uten Vetlesen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 5:44 pm
K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 5:03 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 11:58 am Jeg tror det bare er Vetlesen som kan forsvinne fra Glimt i sommer. Blir han er serigullet sikret, så tror ikke Glimt gir han bort. (Glimt var jo overkommelige når han ikke var på banen :D )
Blir seriegull på Glimt om Vetlesen forsvinner i sommer eller ei ;)
Ja jeg tror det jeg også, men selv om det var bare en og en halv kamp. Var Glimt svake uten Vetlesen.
Glimt er uansett det klart sterkeste og beste laget :)

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 5:05 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Gjør du Bjørkan - Wallem før fristen til runde 8 eller allerede nå? :)
Blir noen dager før fristen, i tilfelle noen skader eller annet kommer opp. Men kan ikke vente helt opp til frist, da jeg blir på reise til Canada og ombord på jobb igjen dagen før og kampdag. Så lagoppstilling før frist hjelper meg ikke denne runden.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:33 pm
K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 5:05 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Gjør du Bjørkan - Wallem før fristen til runde 8 eller allerede nå? :)
Blir noen dager før fristen, i tilfelle noen skader eller annet kommer opp. Men kan ikke vente helt opp til frist, da jeg blir på reise til Canada og ombord på jobb igjen dagen før og kampdag. Så lagoppstilling før frist hjelper meg ikke denne runden.
Oki, men Wallem starter nok ;)

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 4:02 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:46 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 4:02 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.
Jeg tror det vil være lurt å ha noe Sarp mot Aafk slik sesongen har vært så langt.. Har foreløpig byttet inn Soltvedt.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:46 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 4:02 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.
He he. AAFK kan absolutt bite fra seg. Er ikke like sikker på at Sarp vinner nå som før 16.Mai. Ble såpass imponert av Sarp mot mitt kjære LSK. Så tror de tar AAlesund. Nå har jeg ikke valgt Sarp spillere på grunn av AAFK kampen alene. Tror de kan gjøre det bra fremover.
Skulle gjerne hatt noe mer Molde, men har ikke plass eller råd. Syns Molde er vanskelig og for ujevne i prestasjonene. Spesielt i angrep er det vanskelig. Vet aldri hvem som skal spille. Derfor holder Breivik for meg.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 8:03 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:46 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 4:02 pm

Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.
Jeg tror det vil være lurt å ha noe Sarp mot Aafk slik sesongen har vært så langt.. Har foreløpig byttet inn Soltvedt.
Ville egentlig ha Soltvedt på laget. Var veldig i tvil om hvilke tre fra Sarp jeg skulle ta. Lundqvist hadde jeg inne. Utvik hadde jeg bestemt meg for å ha. Var i tvil om Maigaard eller Soltvedt. Burde kansje tatt Soltvedt, men siden Grønbæk måtte ut uansett så var det ledig på midten. Dette kostet jo minus 8. Skulle jeg hatt inn Soltvedt hadde det blitt enda en hitt. Syns allerede -8 er åtte minuspoeng for mye.
Soltvedt sanker mye poeng på assist selv om han også putter noen selv. Satser derfor på at når Soltvedt er involvert så er det en av mine tre som er sist på ballen.😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 8:34 pm
K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 8:03 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:46 pm
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.
Jeg tror det vil være lurt å ha noe Sarp mot Aafk slik sesongen har vært så langt.. Har foreløpig byttet inn Soltvedt.
Ville egentlig ha Soltvedt på laget. Var veldig i tvil om hvilke tre fra Sarp jeg skulle ta. Lundqvist hadde jeg inne. Utvik hadde jeg bestemt meg for å ha. Var i tvil om Maigaard eller Soltvedt. Burde kansje tatt Soltvedt, men siden Grønbæk måtte ut uansett så var det ledig på midten. Dette kostet jo minus 8. Skulle jeg hatt inn Soltvedt hadde det blitt enda en hitt. Syns allerede -8 er åtte minuspoeng for mye.
Soltvedt sanker mye poeng på assist selv om han også putter noen selv. Satser derfor på at når Soltvedt er involvert så er det en av mine tre som er sist på ballen.😊
Har kun Soltvedt fra Sarp foreløpig, har brukt mine to gratisbytter til kommende runde. Men vurderer -4 for å få inn Maigaard / Lundqvist eller Utvik.. Men får tenke på det frem mot frist :)

guru

Legg inn av guru »

Hvem er på straffer i Sarp?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: lør mai 20, 2023 8:33 am Hvem er på straffer i Sarp?
Maigaard kanskje?

urbeka

Legg inn av urbeka »

Ang Wallem-assisten: Så langt jeg klarer finne ut så har ikke lenger Opta wallem-assisten oppført som assist. Iallefall de tjenestene jeg sjekka som bruker opta-stats som input har ikke assist på ham. Men jeg er usikker på hvordan se det direkte, det er vel ikke en gratis-tjeneste.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: lør mai 20, 2023 11:15 am Ang Wallem-assisten: Så langt jeg klarer finne ut så har ikke lenger Opta wallem-assisten oppført som assist. Iallefall de tjenestene jeg sjekka som bruker opta-stats som input har ikke assist på ham. Men jeg er usikker på hvordan se det direkte, det er vel ikke en gratis-tjeneste.
Betyr det at de kan åpne spillet igjen og fjerne assisten?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

K-Torget skrev: lør mai 20, 2023 11:20 am
urbeka skrev: lør mai 20, 2023 11:15 am Ang Wallem-assisten: Så langt jeg klarer finne ut så har ikke lenger Opta wallem-assisten oppført som assist. Iallefall de tjenestene jeg sjekka som bruker opta-stats som input har ikke assist på ham. Men jeg er usikker på hvordan se det direkte, det er vel ikke en gratis-tjeneste.
Betyr det at de kan åpne spillet igjen og fjerne assisten?
Var nok bare engangstilfelle

urbeka

Legg inn av urbeka »

Det var nok et engangstilfelle.

Men når jeg spurte hvorfor de ønsket å gjøre det til et engangstilfelle, og ikke generelt hadde en åpning for å gjøre om på det - slik som i runde 1, så var svaret jeg fikk 'blant annet fordi man måtte ha tid til å kalkulere og omberegne cup-ene'.

Vel, det argumentet faller jo fullstendig bort med to uker mellom rundene.

Jeg mener jo at det er viktigere at ting blir riktig, og at de derfor ikke burde gjøre kommunisere det som et engangstilfelle slik de gjorde etter runde 1, når de først valgte å åpne den døra. Det var min kritikk, så man ikke havnet i en 'Jesse March' situasjon fra årets sesong, hvor alle tjenester i hele verden har situasjonen oppført som et Jesse March mål unntatt FPL. Det er en styrke å kunne rette opp helt åpenbare feil.

Helt åpenbare feil bør rettes opp såfremt det er mer enn nok tid mellom rundene. Både den helt åpenbare feilen i runde 1, og den helt åpenbare feilen runde 7.

En annen sak er at jeg i dette tilfellet ikke kjøper at Opta ikke gjorde om på assisten, slik Eliteserien Fantasy kommuniserte i ettertid. Jeg tror rett og slett ikke på at de ved en forespørsel om ny vurdering en gang - eller to - fremdeles vil beholde assisten. Det er usannsynlig slik jeg ser situasjonen. (Med forbehold om at Opta bruker rumenske røntgen-leger til å vurdere bildene... )

Og data så langt jeg kan se har det da heller ikke oppført som en assist, med alle mulige forbehold - jeg har ikke direkte tilgang til opta-grensesnittet og kan se det der. Men dersom det er tilfelle, fremstår det som om eliteserien fantasy har vært mer opptatt av å stenge runden tidlig, enn å vente på avklaring på helt åpenbare store tvils-/feiltilfeller.

Guest56

Legg inn av Guest56 »

urbeka skrev: lør mai 20, 2023 11:30 am
Helt åpenbare feil bør rettes opp såfremt det er mer enn nok tid mellom rundene. Både den helt åpenbare feilen i runde 1, og den helt åpenbare feilen runde 7.

En annen sak er at jeg i dette tilfellet ikke kjøper at Opta ikke gjorde om på assisten, slik Eliteserien Fantasy kommuniserte i ettertid. Jeg tror rett og slett ikke på at de ved en forespørsel om ny vurdering en gang - eller to - fremdeles vil beholde assisten. Det er usannsynlig slik jeg ser situasjonen. (Med forbehold om at Opta bruker rumenske røntgen-leger til å vurdere bildene... )

Og data så langt jeg kan se har det da heller ikke oppført som en assist, med alle mulige forbehold - jeg har ikke direkte tilgang til opta-grensesnittet og kan se det der. Men dersom det er tilfelle, fremstår det som om eliteserien fantasy har vært mer opptatt av å stenge runden tidlig, enn å vente på avklaring på helt åpenbare store tvils-/feiltilfeller.
Dette blir litt mye konspirasjon syntes jeg. I første runde så låste de runden før de sendte inn til Opta for å kontrollere, så derfor de åpnet runden igjen om jeg husker riktig.

Det at du ikke tror på hva eliteserien fantasy har kommunisert er jo litt rart, jeg tror ikke de vil lyve om noe slik. Men ja du har et poeng med at det er rart det ble assist, men lite man kan gjøre med det om Opta ikke rikker seg etter en forspørsel.

De ventet jo med å stenge runden før de fikk svar fra Opta så jeg må si meg veldig uenig i den siste påstanden om at de er opptatt av å stenge runden tidlig, for de stenger den etter at sine forespørsler har blitt besvart, med unntak av fleste runden som da var ett engangstilfelle

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»