Discgolf

Svar
Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Discgolf

Legg inn av Crynix »

Norges muligens raskest voksende sport fortjener muligens en egen tråd.

Noen som spiller her? Selv begynte jeg for rundt 2 ½ måned siden og ble helt hekta. Er ikke spesielt flink enda, men begynner å få litt dreisen på ting. Fin måte å komme seg ut og bevegd litt på seg, kjempefint miljø og en kostnadseffektiv hobby for feks yngre studenter.

Har spilt rundt omkring i Vestfold og Telemark, i dag skal et par baner i Oslo-områder testes ut.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Vurderer sterkt å begynne med det selv. Er vel ikke store utlegget for ett starter-sett, og selve banespillet er vel stort sett gratis?

qbah

Legg inn av qbah »

Crynix skrev: tor aug 12, 2021 9:54 am Norges muligens raskest voksende sport fortjener muligens en egen tråd.

Noen som spiller her? Selv begynte jeg for rundt 2 ½ måned siden og ble helt hekta. Er ikke spesielt flink enda, men begynner å få litt dreisen på ting. Fin måte å komme seg ut og bevegd litt på seg, kjempefint miljø og en kostnadseffektiv hobby for feks yngre studenter.

Har spilt rundt omkring i Vestfold og Telemark, i dag skal et par baner i Oslo-områder testes ut.
Har sånn halvveis blitt bitt av basillen, om det går an å si det. Vært på XXL og kjøpt meg noen discer nå. Kun lånt tidligere. Skal sies jeg bare har spilt to ganger da. Veldig utplukket der, så usikker på om jeg har de discene jeg "trenger".
Kjøpte en driver og en putter. Men sist jeg spilte brukte jeg stort sett en midrange på alt, bortsett fra siste putten. Det er vel essensielt å ha en slik også? Noen sier de kun bruker driver hele veien.

En artig greie er det helt klart! Fin måte å komme seg ut på og å være sosial.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

TheOpiate skrev: tor aug 12, 2021 9:55 am Vurderer sterkt å begynne med det selv. Er vel ikke store utlegget for ett starter-sett, og selve banespillet er vel stort sett gratis?
Starter kits ligger til +/-500kr, og discene du får da er helt greie. XXL har ofte et ok utvalg, og betjeningen på de butikkene har også litt peiling. Selv bestiller jeg mer fra nett. Enkeltdiscer koster fra 100-250 kroner per stykk.

Å spille er gratis ja, valgfritt å melde seg inn i en klubb (koster som regel 200kr, som igjen går til å vedlikeholde baner etc i klubben man melder seg inn i).

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Crynix skrev: tor aug 12, 2021 10:01 am
TheOpiate skrev: tor aug 12, 2021 9:55 am Vurderer sterkt å begynne med det selv. Er vel ikke store utlegget for ett starter-sett, og selve banespillet er vel stort sett gratis?
Starter kits ligger til +/-500kr, og discene du får da er helt greie. XXL har ofte et ok utvalg, og betjeningen på de butikkene har også litt peiling. Selv bestiller jeg mer fra nett. Enkeltdiscer koster fra 100-250 kroner per stykk.

Å spille er gratis ja, valgfritt å melde seg inn i en klubb (koster som regel 200kr, som igjen går til å vedlikeholde baner etc i klubben man melder seg inn i).
Ikke dumt det. Må bare lure med meg ett par kompiser. Slår meg som en veldig sosialt betinget aktivitet :D

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Crynix skrev: tor aug 12, 2021 9:54 am Norges muligens raskest voksende sport fortjener muligens en egen tråd.

Noen som spiller her? Selv begynte jeg for rundt 2 ½ måned siden og ble helt hekta. Er ikke spesielt flink enda, men begynner å få litt dreisen på ting. Fin måte å komme seg ut og bevegd litt på seg, kjempefint miljø og en kostnadseffektiv hobby for feks yngre studenter.

Har spilt rundt omkring i Vestfold og Telemark, i dag skal et par baner i Oslo-områder testes ut.
Genial måte å komme seg ut på, er som å gå tur med litt konkurranse, mål og mening. Har spilt litt som hobby i Tromsø noen år, omtrent alle jeg kjenner fra studenttiden eier en frisbee og det er flott måte å sosialiseres på. Kommer til å teste ut nye baner når man reiser litt sørover, gått litt lei av samme vanlige her. Skal endelig lages bane på mitt lokale sted i Finnmark til neste år, blir spennende å prøve ut!

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

qbah skrev: tor aug 12, 2021 10:00 am Har sånn halvveis blitt bitt av basillen, om det går an å si det. Vært på XXL og kjøpt meg noen discer nå. Kun lånt tidligere. Skal sies jeg bare har spilt to ganger da. Veldig utplukket der, så usikker på om jeg har de discene jeg "trenger".
Kjøpte en driver og en putter. Men sist jeg spilte brukte jeg stort sett en midrange på alt, bortsett fra siste putten. Det er vel essensielt å ha en slik også? Noen sier de kun bruker driver hele veien.

En artig greie er det helt klart! Fin måte å komme seg ut på og å være sosial.
Det kommer jo litt an på hva slags baner man spiller, men en midrange er jo grei å ha i bakhånd. Selv sitter jeg med rundt 15 discer - 1 distanse driver, 4 fairway drivere, 7 midrange og 3 puttere. I begynnelsen kasta jeg kun midrange og putter, måtte jobbe litt med teknikken før jeg så poenget i å investere i drivere.
Vil absolutt anbefale å teste en mid, med mindre du får til å flyte godt med putteren også, er veldig svak for Mako3-discen da den er veldig stabil og flyter fint. Perfekt for oss som ikke har spilt altfor mye :D

Expekt

Legg inn av Expekt »

qbah skrev: tor aug 12, 2021 10:00 am Kjøpte en driver og en putter. Men sist jeg spilte brukte jeg stort sett en midrange på alt,
Jeg bruker også midrange på alt, men det sier kanskje litt om nivået man er på. Jeg spilte vel discgolf for første gang i militæret i 2009, så noen ganger i Bodø mens jeg studerte og nå litt i Trondheim. Det kan bli 2 ganger på 1 uke, men så kan det plutselig gå 1 måned til neste gang. Uansett en veldig morsom idrett som jeg skjønner at folk bruker masse tid på.

Her i Trondheim er jeg veldig fornøyd med mulighetene for å spille og det er flere gode baner, selv om jeg ikke har prøvd alle. Pleier som regel å være på Trolla (10 kurver), Dragvoll (18 kurver) og Othilienborg (18 kurver).

Når jeg drar med kompiser så pleier vi alltid bare å spille en runde eller to med hver sin frisbee. Det er ingen av oss har tatt steget med å kjøpe en sekk med et tosifret antall, selv om det sikkert er det vi trenger for å bli bedre. Vi trenger massevis av trening på kasteteknikk, både for å kaste langt og for å putte, men det er mye morsommere å bare spille. :)

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Expekt skrev: tor aug 12, 2021 10:11 am Jeg bruker også midrange på alt, men det sier kanskje litt om nivået man er på. Jeg spilte vel discgolf for første gang i militæret i 2009, så noen ganger i Bodø mens jeg studerte og nå litt i Trondheim. Det kan bli 2 ganger på 1 uke, men så kan det plutselig gå 1 måned til neste gang. Uansett en veldig morsom idrett som jeg skjønner at folk bruker masse tid på.

Her i Trondheim er jeg veldig fornøyd med mulighetene for å spille og det er flere gode baner, selv om jeg ikke har prøvd alle. Pleier som regel å være på Trolla (10 kurver), Dragvoll (18 kurver) og Othilienborg (18 kurver).

Når jeg drar med kompiser så pleier vi alltid bare å spille en runde eller to med hver sin frisbee. Det er ingen av oss har tatt steget med å kjøpe en sekk med et tosifret antall, selv om det sikkert er det vi trenger for å bli bedre. Vi trenger massevis av trening på kasteteknikk, både for å kaste langt og for å putte, men det er mye morsommere å bare spille. :)
Det er det her som er så kult med sporten, man tar den akkurat så seriøst man vil og folk vil akseptere det. Man konkurrerer jo eventuelt minst like mye mot seg selv som med andre.

Har gått i en gruppe der nivået lå fra -2 til +57 på én runde, likevel står de gode med et smil og oppmuntrende ord uten å ergre seg over at det kanskje går litt tregt.

Egentlig trenger man ikke særlig mer enn to-tre discer som man vet hvordan oppfører seg, så har man det man trenger for å spille effektivt på ca 80-90% av alle hull. I det minste som jeg har spilt, men nå har jeg veldig begrensa erfaring selv ift de som har spilt i årevis :D

Expekt

Legg inn av Expekt »

Crynix skrev: tor aug 12, 2021 10:19 am Egentlig trenger man ikke særlig mer enn to-tre discer som man vet hvordan oppfører seg, så har man det man trenger for å spille effektivt på ca 80-90% av alle hull. I det minste som jeg har spilt, men nå har jeg veldig begrensa erfaring selv ift de som har spilt i årevis :D
Hehe, ja. Tror aldri jeg kommer til å ta steget hvor jeg går til innkjøp av en sekk og flere enn 2-3 discer, men det er også fordi jeg som regel slår kompisene mine. Jeg kommer nok til å trene mer om jeg plutselig begynner å tape. :D

Men skulle gjerne lært meg å kaste lengre. Tror jeg kaster rundt 60 meter (forehand) med ikke spesielt god teknikk, men ser jo andre som lett kaster 100 meter..

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Expekt skrev: tor aug 12, 2021 10:28 am Hehe, ja. Tror aldri jeg kommer til å ta steget hvor jeg går til innkjøp av en sekk og flere enn 2-3 discer, men det er også fordi jeg som regel slår kompisene mine. Jeg kommer nok til å trene mer om jeg plutselig begynner å tape. :D

Men skulle gjerne lært meg å kaste lengre. Tror jeg kaster rundt 60 meter (forehand) med ikke spesielt god teknikk, men ser jo andre som lett kaster 100 meter..
Nei, man kjøper jo ikke flere discer enn det er behov for :D

Lengde er både teknikk og disctype. Det sier seg selv at man kaster lenger med en driver enn en putter, så hvis du kaster 60m når du bruker midrange på alt, kan du kanskje legge til 20m ekstra hvis du hadde brukt fairway/distanse driver.
Ser proffene omtrent utelukkende kaster backhand når de kaster fra tee, men jeg får ikke til retningen når jeg kaster slik. Men det går fint an å kaste 100m forehand også, ligger på rundt 85m selv.

Expekt

Legg inn av Expekt »

Crynix skrev: tor aug 12, 2021 10:42 am kan du kanskje legge til 20m ekstra hvis du hadde brukt fairway/distanse driver.
Hmm, ja. Kanskje tiden er inne for å kjøpe seg en ordentlig driver. 8-)

qbah

Legg inn av qbah »

Justice 96 skrev: tor aug 12, 2021 10:01 am
Ale-Jet skrev: tor aug 12, 2021 9:55 am Hva går det ut på?
Sjukehus.

qbah

Legg inn av qbah »

Expekt skrev: tor aug 12, 2021 10:11 am
qbah skrev: tor aug 12, 2021 10:00 am Kjøpte en driver og en putter. Men sist jeg spilte brukte jeg stort sett en midrange på alt,
Jeg bruker også midrange på alt, men det sier kanskje litt om nivået man er på. Jeg spilte vel discgolf for første gang i militæret i 2009, så noen ganger i Bodø mens jeg studerte og nå litt i Trondheim. Det kan bli 2 ganger på 1 uke, men så kan det plutselig gå 1 måned til neste gang. Uansett en veldig morsom idrett som jeg skjønner at folk bruker masse tid på.

Her i Trondheim er jeg veldig fornøyd med mulighetene for å spille og det er flere gode baner, selv om jeg ikke har prøvd alle. Pleier som regel å være på Trolla (10 kurver), Dragvoll (18 kurver) og Othilienborg (18 kurver).

Når jeg drar med kompiser så pleier vi alltid bare å spille en runde eller to med hver sin frisbee. Det er ingen av oss har tatt steget med å kjøpe en sekk med et tosifret antall, selv om det sikkert er det vi trenger for å bli bedre. Vi trenger massevis av trening på kasteteknikk, både for å kaste langt og for å putte, men det er mye morsommere å bare spille. :)

Ikke sant. Jeg har kjøpt et par jeg må få prøvd nå. Men siden jeg hadde bra erfaring med midrange sist så bør jeg sikkert få kjøpt meg det også.

Har du prøvd den nye banen på Tiller, da? Trondheim.

qbah

Legg inn av qbah »

[/quote]


Vil absolutt anbefale å teste en mid, med mindre du får til å flyte godt med putteren også, er veldig svak for Mako3-discen da den er veldig stabil og flyter fint. Perfekt for oss som ikke har spilt altfor mye :D
[/quote]


Tror det var en slik jeg prøvd forrige gang. Ser ikke ut som den selges på XXL nå, vet du?

Expekt

Legg inn av Expekt »

qbah skrev: tor aug 12, 2021 11:31 am Har du prøvd den nye banen på Tiller, da? Trondheim.
Nei, har du? 18 kurver? Regner med det er mye trykk der, spesielt hvis ungdom på Tiller-området liker idretten. Det er generelt mye folk både på Othlienborg og Dragvoll, så derfor drar vi som oftest til Trolla og spiller. Det er litt kronglete å komme seg dit, men man slipper kø.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Er litt som med vanlig golf, eller ballegolf som jeg kaller det, unngå å bruk driveren.

Greieste for nybegynnere er å sette seg inn i hva tallene på discene betyr, spesielt drivere kan være vanskelig fordi de krever at de kastes med en viss hastighet for at de skal oppføre seg som forventet.

https://gurudiscgolf.no/nybegynner/ungd ... mako3.html

Ypperlig disc å begynne med f or mid range

qbah

Legg inn av qbah »

Expekt skrev: tor aug 12, 2021 1:04 pm
qbah skrev: tor aug 12, 2021 11:31 am Har du prøvd den nye banen på Tiller, da? Trondheim.
Nei, har du? 18 kurver? Regner med det er mye trykk der, spesielt hvis ungdom på Tiller-området liker idretten. Det er generelt mye folk både på Othlienborg og Dragvoll, så derfor drar vi som oftest til Trolla og spiller. Det er litt kronglete å komme seg dit, men man slipper kø.
21 kurver ;) Veldig lite folk og ingen kø de gangene jeg har vært der hvert fall. Et par veldig lange baner, og generelt mye kratt og skog da. Så vil tro, uten at jeg har prøvd så mange baner, at den er av de mer krevende banene.

qbah

Legg inn av qbah »

Harduetforslag skrev: tor aug 12, 2021 1:07 pm Er litt som med vanlig golf, eller ballegolf som jeg kaller det, unngå å bruk driveren.

Greieste for nybegynnere er å sette seg inn i hva tallene på discene betyr, spesielt drivere kan være vanskelig fordi de krever at de kastes med en viss hastighet for at de skal oppføre seg som forventet.

https://gurudiscgolf.no/nybegynner/ungd ... mako3.html

Ypperlig disc å begynne med f or mid range

Takk! Var noe sånt jeg var på utkikk etter. Tror jeg bare bestiller denne :-) Er det nøye med de vektforskjellene på en slik disk? 170-173-180 gram.

Expekt

Legg inn av Expekt »

qbah skrev: tor aug 12, 2021 1:11 pm 21 kurver ;) Veldig lite folk og ingen kø de gangene jeg har vært der hvert fall. Et par veldig lange baner, og generelt mye kratt og skog da. Så vil tro, uten at jeg har prøvd så mange baner, at den er av de mer krevende banene.
:o Supert. Kanskje turen går dit neste gang. 8-)

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

qbah skrev: tor aug 12, 2021 1:14 pm
Harduetforslag skrev: tor aug 12, 2021 1:07 pm Er litt som med vanlig golf, eller ballegolf som jeg kaller det, unngå å bruk driveren.

Greieste for nybegynnere er å sette seg inn i hva tallene på discene betyr, spesielt drivere kan være vanskelig fordi de krever at de kastes med en viss hastighet for at de skal oppføre seg som forventet.

https://gurudiscgolf.no/nybegynner/ungd ... mako3.html

Ypperlig disc å begynne med f or mid range

Takk! Var noe sånt jeg var på utkikk etter. Tror jeg bare bestiller denne :-) Er det nøye med de vektforskjellene på en slik disk? 170-173-180 gram.
Jeg er usikker, generelt så anbefales letteste utgave for nybegynnere siden den tyngre må kastes med mer kraft. Spørs litt hvor mye erfaring du har

qbah

Legg inn av qbah »

Expekt skrev: tor aug 12, 2021 3:11 pm
qbah skrev: tor aug 12, 2021 1:11 pm 21 kurver ;) Veldig lite folk og ingen kø de gangene jeg har vært der hvert fall. Et par veldig lange baner, og generelt mye kratt og skog da. Så vil tro, uten at jeg har prøvd så mange baner, at den er av de mer krevende banene.
:o Supert. Kanskje turen går dit neste gang. 8-)

Den er såpass nylig ferdigstilt at jeg tror ikke særlig mange er klar over den. Ikke kommet i oversikten på Trondheim sine baner i div apper og nettsider enda tror jeg.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

qbah skrev: tor aug 12, 2021 11:32 am Tror det var en slik jeg prøvd forrige gang. Ser ikke ut som den selges på XXL nå, vet du?
Ser du fikk svar, men siden det er en av de mest populære discene er jeg ikke overrasket dersom de er utsolgt. De var det flere ganger når jeg var innom i min lokale butikk også, så jeg bestilte bare på nett.

Fikk anledning til å teste en Berg K1 Soft-putter i dag, den er omtrent som en putter-variant av Mako3 - går akkurat der du sikter, og deiser rett ned i bakken når den mister fart, og spretter ikke opp fra bakken heller. Nydelig nybegynner-putter, vil også tro den er ekstremt kjekk å bruke når man skal putte på kurv i bakker (liten sjanse for å trille). Var så fornøyd med den at jeg bestilte en når jeg kom hjem.

Gikk to runder på Valstad utenfor Oslo nå, aldri testet banen før men gikk +3 på begge. Skal sies at minst 12 av hullene skal være mulige birdie-hull for personer som har spilt 15,000 kast. Jeg er ikke riktig der enda, men ble 5 birdie, 21 par, 9 bogey og 1 dobbelbogey (missa på tre putter på rad…). Kort bane som gikk unna på ca 80 og 60 minutter, brukte litt ekstra tid på første runden for å "gå opp" hullene og skaffe meg litt oversikt.
qbah skrev: tor aug 12, 2021 1:14 pm Er det nøye med de vektforskjellene på en slik disk? 170-173-180 gram.
Som det blir nevnt er lettere discer enklere å kaste lenger, dog er tyngre discer bedre i motvind.

qbah

Legg inn av qbah »

Takk for svar.

Jeg gikk 21 hull i dag. Startet med sol endte med regn. Trøndelag ass. Brukte ca 2,5 time og gikk ca 6 km. Mye lange baner. Gøy!

Brukte driver og putter. Satser på å ha med en midrange til neste gang. Bestilte i dag på nett. Sliter med at jeg kaster for høyt fra tee. Så detter discen rett ned når den egentlig ser ut til å gå langt. Bare å trene.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

qbah skrev: tor aug 12, 2021 8:37 pm Sliter med at jeg kaster for høyt fra tee. Så detter discen rett ned når den egentlig ser ut til å gå langt. Bare å trene.
Jeg sleit med mye av det samme før. Var så heldig å få gå sammen med Tommy Steingrimsen (spiller i EM denne uka) på en runde når jeg var ute for en måned siden og han kom med noen nyttige tips som gjorde at jeg har fått korrigert vekk dette i stor grad.

1) Pass på grepet ditt. Finn ut hva som er det optimale grepet ut ifra hvilken type kast du skal kaste, om du vil få discen til å spinne til høyre eller venstre. Kaster man litt i nedoverbakke kan det feks være greit å tilte discen litt nedover i forkant for å unngå at man får de helt ekstreme høydene.

2) Simuler et kast. Fra tee har man stort sett en viss ide om hvordan man ønsker å spille hullet sånn realistisk sett. Pass på at du har grepet inne når du simulerer, da finner du fort ut om grepet føles riktig når du får mer bevegelse i arm og disc.

3.1) For de som kaster backhand er det en fordel å få en så strak linje linje som mulig med kastearmen forbi brystkassa, samtidig som man utnytter den naturlige rotasjonen man får i hofteleddet og får maksimal kraft ut av kastet, selv når man ikke tar i noe særlig. Som et lite sidespor, undertegnede kastet ca 25m lenger backhand så fort jeg fikk dreisen på dette, men sliter med å få inn retningen consistently.
3.2) For de som kaster forehand bør man også forsøke å få med seg både skulder-, albue- og håndledd når man kaster for å få lengden. Hvis man har en naturlig god kastarm er ikke dette noen unaturlig teknikk å bruke.

Kombinerer du noen av de tipsene der, får deg en midrange og noen hundre kast til i banken, så tipper jeg du kommer til å se en ganske stor forskjell. Det begynner å gjøre der for meg, og da begynner det å bli jævlig gøy å kaste plast i skog og mark :D

qbah

Legg inn av qbah »

Crynix skrev: tor aug 12, 2021 9:24 pm
qbah skrev: tor aug 12, 2021 8:37 pm Sliter med at jeg kaster for høyt fra tee. Så detter discen rett ned når den egentlig ser ut til å gå langt. Bare å trene.
Jeg sleit med mye av det samme før. Var så heldig å få gå sammen med Tommy Steingrimsen (spiller i EM denne uka) på en runde når jeg var ute for en måned siden og han kom med noen nyttige tips som gjorde at jeg har fått korrigert vekk dette i stor grad.

1) Pass på grepet ditt. Finn ut hva som er det optimale grepet ut ifra hvilken type kast du skal kaste, om du vil få discen til å spinne til høyre eller venstre. Kaster man litt i nedoverbakke kan det feks være greit å tilte discen litt nedover i forkant for å unngå at man får de helt ekstreme høydene.

2) Simuler et kast. Fra tee har man stort sett en viss ide om hvordan man ønsker å spille hullet sånn realistisk sett. Pass på at du har grepet inne når du simulerer, da finner du fort ut om grepet føles riktig når du får mer bevegelse i arm og disc.

3.1) For de som kaster backhand er det en fordel å få en så strak linje linje som mulig med kastearmen forbi brystkassa, samtidig som man utnytter den naturlige rotasjonen man får i hofteleddet og får maksimal kraft ut av kastet, selv når man ikke tar i noe særlig. Som et lite sidespor, undertegnede kastet ca 25m lenger backhand så fort jeg fikk dreisen på dette, men sliter med å få inn retningen consistently.
3.2) For de som kaster forehand bør man også forsøke å få med seg både skulder-, albue- og håndledd når man kaster for å få lengden. Hvis man har en naturlig god kastarm er ikke dette noen unaturlig teknikk å bruke.

Kombinerer du noen av de tipsene der, får deg en midrange og noen hundre kast til i banken, så tipper jeg du kommer til å se en ganske stor forskjell. Det begynner å gjøre der for meg, og da begynner det å bli jævlig gøy å kaste plast i skog og mark :D
Tusen takk for tips. Hadde jeg hatt en tommel så skulle du fått det nå.

Pleier å simulere kast fra tee, men det er akkurat som at jo mer jeg simulerer og overtenker kastet jo mer til skogs går det. Mens når jeg bare "slenger avgårde" så går den plutselig dit jeg ville. Snedige greier.

Har bare ca. 200 kast jeg da så jeg er forberedt på en bratt læringskurve og at det skal gå an å se forbedring rimelig kjapt. Det gjør det jo nettopp enda mer morsomt det her.

qbah

Legg inn av qbah »

Bilde

Noen bilder fra en liten tur i dag. Nyklipt baner :D

Expekt

Legg inn av Expekt »

Er det på Tiller? Er kurven helt oppe til høyre der?

qbah

Legg inn av qbah »

Bilde

qbah

Legg inn av qbah »

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sport Generelt»