Sophie Elise og influencervennen hennes

Svar
VivaLV

Sophie Elise og influencervennen hennes

Legg inn av VivaLV »

Ingen tråder om ukens store snakkes. Hvis FriDiskusjon overhode har ambisjoner om å være relavant, må man også kunne disketere de tingene som spammer ned SOME og ikke bare fotball og politikk :-)
Eller blir disse trådene slettet.

Foruten NRK-tema burde det jo også være i offentlighetens interesse at influencervennen vanker i en ikke helt ukjent familie.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Relevant tråd finner du under Media-tråden her inne med tittelen: NRK staser på «Sophie og Fetisha»

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

peraleks skrev: ons feb 15, 2023 3:56 pm Relevant tråd finner du under Media-tråden her inne med tittelen: NRK staser på «Sophie og Fetisha»
Var jo ikke Fetisha på bilde, det var Nora Haukland...

peraleks

Legg inn av peraleks »

Trolljegeren skrev: ons feb 15, 2023 3:59 pm
peraleks skrev: ons feb 15, 2023 3:56 pm Relevant tråd finner du under Media-tråden her inne med tittelen: NRK staser på «Sophie og Fetisha»
Var jo ikke Fetisha på bilde, det var Nora Haukland...
Men det er nå der denne saken diskuteres med over 200+ innlegg så langt, i tillegg er den podcasten med Fetisha på NRK igjen som er jo igjen det som er relevant her i forbindelse med SE's bilde.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Yaaawn. Har ikke skjedd så mye de siste dagene tydeligvis

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

peraleks skrev: ons feb 15, 2023 4:07 pm Men det er nå der denne saken diskuteres med over 200+ innlegg så langt, i tillegg er den podcasten med Fetisha på NRK igjen som er jo igjen det som er relevant her i forbindelse med SE's bilde.
Mer naturlig å opprette ny tråd.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Trolljegeren skrev: ons feb 15, 2023 4:21 pm
peraleks skrev: ons feb 15, 2023 4:07 pm Men det er nå der denne saken diskuteres med over 200+ innlegg så langt, i tillegg er den podcasten med Fetisha på NRK igjen som er jo igjen det som er relevant her i forbindelse med SE's bilde.
Mer naturlig å opprette ny tråd.
Virkelig?
Hele 2 tråder for å diskutere et instagram-bilde til 2 influencere her inne?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

peraleks skrev: ons feb 15, 2023 3:56 pm Relevant tråd finner du under Media-tråden her inne med tittelen: NRK staser på «Sophie og Fetisha»
"Staser på" er vel et forsøk på å oppdatere begrepet "gjøre stas på".

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

peraleks skrev: ons feb 15, 2023 4:55 pm
Virkelig?
Hele 2 tråder for å diskutere et instagram-bilde til 2 influencere her inne?
Du er jo tydeligvis meget investert i hva SE driver med, så hvorfor ikke?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Kritisk artikkel om SE fra hun som også er kritisk til Tinder:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Xb ... en-grenser

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Jeg skjønner ikke oppstyret. Var jo et uskyldig bilde av to glade jenter

peraleks

Legg inn av peraleks »

Trolljegeren skrev: ons feb 15, 2023 6:10 pm
peraleks skrev: ons feb 15, 2023 4:55 pm
Virkelig?
Hele 2 tråder for å diskutere et instagram-bilde til 2 influencere her inne?
Du er jo tydeligvis meget investert i hva SE driver med, så hvorfor ikke?
Når jeg kommenterte at det allerede var en eksisterende tråd om temaet?
Snakker jo virkelig om total skivebom fra A til Å her.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

peraleks skrev: ons feb 15, 2023 7:01 pm Når jeg kommenterte at det allerede var en eksisterende tråd om temaet?
Snakker jo virkelig om total skivebom fra A til Å her.
Det visste du jo fordi du er så investert i hva hun driver med. Du kunne også latt være å svare meg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Trolljegeren skrev: ons feb 15, 2023 7:17 pm
peraleks skrev: ons feb 15, 2023 7:01 pm Når jeg kommenterte at det allerede var en eksisterende tråd om temaet?
Snakker jo virkelig om total skivebom fra A til Å her.
Det visste du jo fordi du er så investert i hva hun driver med. Du kunne også latt være å svare meg.
Gud bedre.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Kan noen opprette en tråd om hvorfor vi skal ha flere tråder om SE og frøken Haukland?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

peraleks skrev: ons feb 15, 2023 8:00 pm Gud bedre.
Hvorfor blander du inn spøkelser i dette?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Da er Nettavisen først av MSM til å faktisk problematisere at det er lille Marius samboer som holder i posen med kokain.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-918614

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

newsflash skrev: ons feb 15, 2023 9:20 pm Da er Nettavisen først av MSM til å faktisk problematisere at det er lille Marius samboer som holder i posen med kokain.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-918614
På tide. Har ikke Marius hypel på Skaugum eller noe sånt. Må jo være en BETYDELIG risiko hvis hun bruker narkotika.
Nettavisen nevner førvrig ikke hennes navn direkte.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Kul_Djevel skrev: ons feb 15, 2023 6:21 pm Jeg skjønner ikke oppstyret. Var jo et uskyldig bilde av to glade jenter
Ja. Og bilde nummer to på siden her er et uskyldig bilde av to glade smågutter som leker i bakgården.
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-46218646

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

newsflash skrev: ons feb 15, 2023 9:20 pm Da er Nettavisen først av MSM til å faktisk problematisere at det er lille Marius samboer som holder i posen med kokain.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-918614
Ja, fytti katta, kjæresten til sønnen til dama til sønnen til kongen har fått publisert et bilde av seg i en upassende situasjon. Stans pressen!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

tomi skrev: ons feb 15, 2023 9:36 pm
Ja, fytti katta, kjæresten til sønnen til dama til sønnen til kongen har fått publisert et bilde av seg i en upassende situasjon. Stans pressen!
Jeg finner det noe merkelig at pressen har fått denne saken til å handle om Sophie Elise ja, som tross alt ikke holdt i denne posen.

Da burde jo koblingen til kongehuset være betydelig mer å skrive om.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

tomi skrev: ons feb 15, 2023 9:36 pm
newsflash skrev: ons feb 15, 2023 9:20 pm Da er Nettavisen først av MSM til å faktisk problematisere at det er lille Marius samboer som holder i posen med kokain.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-918614
Ja, fytti katta, kjæresten til sønnen til dama til sønnen til kongen har fått publisert et bilde av seg i en upassende situasjon. Stans pressen!
Det er vel eneste grunnen til at venninnen ikke var blåst før, at kongehuset har trykket på for å ikke få det publisert.
Dårlig strategi, måtte jo blåses før eller siden av MM uansett, så nå blir vel stormen heller sterkere, også med kritikk på hvorfor det ble holdt skjult

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

newsflash skrev: ons feb 15, 2023 9:39 pm Jeg finner det noe merkelig at pressen har fått denne saken til å handle om Sophie Elise ja, som tross alt ikke holdt i denne posen.

Da burde jo koblingen til kongehuset være betydelig mer å skrive om.
Jeg synes ikke det er så rart, egentlig.

Egne brukerdoser er jo de facto omtrent tillatt nå, ref. Høyesteretts presedens. Så at hun andre dama besitter en dose til seg selv er knapt bemerkelsesverdig i det hele tatt. Politiet hadde antakelig ikke gjort noe om de var tilstede da bildet ble tatt engang. Narkotika(mis)brukere finnes overalt. Det er helt ufattelig vanlig nå til dags. Det er ikke en nyhetssak at en profilert person bruker kokain på fest.

Men at en som er statsansatt, eller i alle fall lønnet av staten, for sin rekkevidde og påvirkningsevne til barn og unge, legger ut et bilde som helt åpenbart viser at de bruker narkotika, for et publikum på over en halv million (hovedsaklig lettpåvirkelige barn og unge) -- det er faktisk en sak som er verdt å belyse.

Det er i alle fall mine tanker om det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

tomi skrev: ons feb 15, 2023 9:46 pm
newsflash skrev: ons feb 15, 2023 9:39 pm Jeg finner det noe merkelig at pressen har fått denne saken til å handle om Sophie Elise ja, som tross alt ikke holdt i denne posen.

Da burde jo koblingen til kongehuset være betydelig mer å skrive om.

Men at en som er statsansatt, eller i alle fall lønnet av staten, for sin rekkevidde og påvirkningsevne til barn og unge, legger ut et bilde som helt åpenbart viser at de bruker narkotika, for et publikum på over en halv million (hovedsaklig lettpåvirkelige barn og unge) -- det er faktisk en sak som er verdt å belyse.
Promotere narkobruk når man er et forbilde for unge og tildels lettpåvirkelige jenter er virkelig ikke bra.
Synes ikke nrk skal være en plattform for det.
Overfor unge har man et ansvar, spesielt "forbildene"

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Justice 97 skrev: ons feb 15, 2023 9:56 pm La jentene kose seg om de vil, de er unge en kort periode av livet. Sofus Elise er jo allerede på vei til å bli en middelaldrende kjerring og har allerede vært innlagt på avrusning minst en gang. Og som hun sier selv, livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man bare gir faen.

Det er bare å fortsette å gi faen og se hvor det bærer. Lykke til :twisted:
Er nok mange kvinnelige influensere her til lands som får en kraftig reality check på 2030-tallet tenker jeg ja

Investor

Legg inn av Investor »

SE har driti så til grader i skuffen, på draget og jeg veit ikke hvor!
Dette kan være kroken på døra for "firmaet" hennes. Hvem vil være assosiert med en som promoterer at stoff er det som gjør livet 1000 ggr osv ..?
MEN, det er et stort men her. Vi må passe oss for å ikke dytte denne forskrudde kroppen utfor stupet. Hun har jo vært innlagt for avrusing tidligere, hatt søvnproblemer mm. Nå kommer dette på toppen. Hylekoret er i gang, korsfest, korsfest!
Jeg forsvarer hennes handlinger langt derifra, men maner til forsiktighet her, ellers kan dette går skikkelig galt

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Folk_flesk skrev: ons feb 15, 2023 6:14 pm Kritisk artikkel om SE fra hun som også er kritisk til Tinder:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Xb ... en-grenser
Det er ikke en artikkel. Det er en kommentar. Vesentlig forskjell.

joplina

Legg inn av joplina »

Trolljegeren skrev: ons feb 15, 2023 3:59 pm
peraleks skrev: ons feb 15, 2023 3:56 pm Relevant tråd finner du under Media-tråden her inne med tittelen: NRK staser på «Sophie og Fetisha»
Var jo ikke Fetisha på bilde, det var Nora Haukland...
Det forklarer jo det meste av den merkelige "la oss nå trekke et glemselens slør over det hele og i hvert fall ikke presse den nasale nordlendingen til å fortelle hvem venninnen med posen var eller lage noe oppstuss rundt dette"...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hva i all verden er det Rema holder på med her? Skal hun tjene penger på godteri også, nå da??

Ærlig talt - jeg er så jævlig forbanna på dette influecer-systemet generelt, og denne dokka spesielt, at jeg kommer til å styre unna Rema - dette er grenseløst idiotisk. Ikke å stoppe kampanjen - men å stanse dette jævla inflencer-greiene.

https://www.nettavisen.no/livsstil/rema ... -95-919800

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Justice 97 skrev: tor feb 16, 2023 9:49 am Rema 1000 fryser lanseringen av Sophie Elise-godteri.Influenserens nye produkter var klare for mathyllene. Nå sperrer Rema 1000 salg av produktet.

– Situasjonen som er nå er uavklart. Derfor har vi valgt å holde igjen lansering inntil vi vet litt mer. Hun bekrefter at det fortsatt er usikkert hvorvidt produktene kommer til å bli solgt eller ikke.
Ærlig talt - her viser Rema dårlig dømmekraft - akkurat som NRK. Marte Valle på Dax18 i går sa det veldig tydelig - dette er elendige forbilder, rett og slett. Alle NRK-profiler behøver selvsagt ikke å være gode forbilder, men det betyr ikke at NRK behøver å bygge opp under allerede en høyst tvilsom kommersiell suksess.

Herlig å se at de som nå stadig er ute å forsvare "unge kvinner", uansett hva de gjør - begynner få et annet syn på saken.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»