Katalog over bebolige eksoplaneter med eller uten liv.

Svar
LANISTA

Katalog over bebolige eksoplaneter med eller uten liv.

Legg inn av LANISTA »

Igjen en relativt langsiktig tråd.
Når ting skjer, har det en tendens til å skje fort.
(Eksempler på dette kan være Chicxulub-asteroiden, Det nye testamentet, Napoleon og Woke.)
Derfor rydder jeg plass til en tråd hvor vi kan trekke frem våre favoritteksoplanter hvor det kan eksistere liv eller allerede gjør det.
Foreløpig kjenner jeg ikke til noen, så derfor blir åpningsinnlegget nokså hendelsesløst.
Jeg håper og tror vi kan fylle inn eksoplaneter her etter hvert og skape en rikholdig katalog med spennende livlige planeter.
Ønsker oss alle en god jakt!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Mannfolk er fra Mars og kvinner fra Venus. Så de to er jo nødt til å være med på lista.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Henningsen skrev: fre feb 17, 2023 9:27 pm Mannfolk er fra Mars og kvinner fra Venus. Så de to er jo nødt til å være med på lista.
Det er ikke eksoplaneter. Bare planeter som tilhører andre solsystem. Selv ikke vår egen overbefolkede planet får være med her.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

LANISTA skrev: fre feb 17, 2023 9:38 pm
Henningsen skrev: fre feb 17, 2023 9:27 pm Mannfolk er fra Mars og kvinner fra Venus. Så de to er jo nødt til å være med på lista.
Det er ikke eksoplaneter. Bare planeter som tilhører andre solsystem. Selv ikke vår egen overbefolkede planet får være med her.
Sånn går det når jeg ikke evner å lese åpningsinnlegget skikkelig. :oops:

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Henningsen skrev: fre feb 17, 2023 9:39 pm
LANISTA skrev: fre feb 17, 2023 9:38 pm
Henningsen skrev: fre feb 17, 2023 9:27 pm Mannfolk er fra Mars og kvinner fra Venus. Så de to er jo nødt til å være med på lista.
Det er ikke eksoplaneter. Bare planeter som tilhører andre solsystem. Selv ikke vår egen overbefolkede planet får være med her.
Sånn går det når jeg ikke evner å lese åpningsinnlegget skikkelig. :oops:
Det som er langt verre er at omtrent 17,1 av 22,4 ikke vet hva en eksoplanet er en gang.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

LANISTA skrev: fre feb 17, 2023 8:25 pm Igjen en relativt langsiktig tråd.
Når ting skjer, har det en tendens til å skje fort.
(Eksempler på dette kan være Chicxulub-asteroiden, Det nye testamentet, Napoleon og Woke.)
Derfor rydder jeg plass til en tråd hvor vi kan trekke frem våre favoritteksoplanter hvor det kan eksistere liv eller allerede gjør det.
Foreløpig kjenner jeg ikke til noen, så derfor blir åpningsinnlegget nokså hendelsesløst.
Jeg håper og tror vi kan fylle inn eksoplaneter her etter hvert og skape en rikholdig katalog med spennende livlige planeter.
Ønsker oss alle en god jakt!
Næmen, næmen, næmen kjære - har du glemt planeten Zorg - og den fryktløse romfareren Zpiff, som var den som ga oss kunnskap om den planeten?

Og Zpiff er virkelig fryktløs, for han er innom her på fd også, rett som det er!

Mvh

BE
som forresten er én av 5,3

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

BlackEagle skrev: lør feb 18, 2023 1:43 pm
LANISTA skrev: fre feb 17, 2023 8:25 pm Igjen en relativt langsiktig tråd.
Når ting skjer, har det en tendens til å skje fort.
(Eksempler på dette kan være Chicxulub-asteroiden, Det nye testamentet, Napoleon og Woke.)
Derfor rydder jeg plass til en tråd hvor vi kan trekke frem våre favoritteksoplanter hvor det kan eksistere liv eller allerede gjør det.
Foreløpig kjenner jeg ikke til noen, så derfor blir åpningsinnlegget nokså hendelsesløst.
Jeg håper og tror vi kan fylle inn eksoplaneter her etter hvert og skape en rikholdig katalog med spennende livlige planeter.
Ønsker oss alle en god jakt!
Næmen, næmen, næmen kjære - har du glemt planeten Zorg - og den fryktløse romfareren Zpiff, som var den som ga oss kunnskap om den planeten?

Og Zpiff er virkelig fryktløs, for han er innom her på fd også, rett som det er!

Mvh

BE
som forresten er én av 5,3
Nå skal ikke jeg ødelegge stemninga, men la oss si at vi andektig plasserer Zpiff og hans kjære hjem Zorg i kategorien: Marvel Studos, Hollywood gjør ting de ikke kan - bare for denne gangens skyld?

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Er du usikker på hva du skal se etter, men har noen av følgende utsikter foran deg, vil jeg tro at tampen brenner, sånn rent eksoplanetsmessig.
Det største spørsmålet da er mer hva f.. gjorde jeg i går, hva drakk jeg og ikke minst hvem satte jeg på med?

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

LANISTA skrev: fre feb 17, 2023 8:25 pm Igjen en relativt langsiktig tråd.
Når ting skjer, har det en tendens til å skje fort.
(Eksempler på dette kan være Chicxulub-asteroiden, Det nye testamentet, Napoleon og Woke.)
Derfor rydder jeg plass til en tråd hvor vi kan trekke frem våre favoritteksoplanter hvor det kan eksistere liv eller allerede gjør det.
Foreløpig kjenner jeg ikke til noen, så derfor blir åpningsinnlegget nokså hendelsesløst.
Jeg håper og tror vi kan fylle inn eksoplaneter her etter hvert og skape en rikholdig katalog med spennende livlige planeter.
Ønsker oss alle en god jakt!
stjernen Gliese 667 C og planetene c, e og f
https://simbad.cds.unistra.fr/simbad/si ... =submit+id
Avstand til 667 C er 22.29 lysår

Denne stjernen er medlem av Gliese 667
https://en.wikipedia.org/wiki/Gliese_667
https://simbad.cds.unistra.fr/simbad/si ... submit+id
Avstand til 667 er 22.63 lysår

Beskivelse i åkenen til Chibolton https://en.wikipedia.org/wiki/File:Chil ... circle.svg



mvh

HB

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

LANISTA skrev: lør feb 18, 2023 3:43 pm
Nå skal ikke jeg ødelegge stemninga, men la oss si at vi andektig plasserer Zpiff og hans kjære hjem Zorg i kategorien: Marvel Studos, Hollywood gjør ting de ikke kan - bare for denne gangens skyld?
Nå skal jeg ikke uttale meg skråsikkert når dete gjelder Zorg, men den fryktløse romfareren lever da i beste velgående!

Mvh

BE

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

LANISTA skrev: lør feb 18, 2023 3:50 pm Er du usikker på hva du skal se etter, men har noen av følgende utsikter foran deg, vil jeg tro at tampen brenner, sånn rent eksoplanetsmessig.
Det største spørsmålet da er mer hva f.. gjorde jeg i går, hva drakk jeg og ikke minst hvem satte jeg på med?

Bilde

Bilde

Bilde
Ja, den der slår til og med å begynne festen på en fredag for så å våkne opp i amsterdam på en tirsdag.
Flott utsikt da!

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

BlackEagle skrev: lør feb 18, 2023 6:45 pm
LANISTA skrev: lør feb 18, 2023 3:43 pm
Nå skal ikke jeg ødelegge stemninga, men la oss si at vi andektig plasserer Zpiff og hans kjære hjem Zorg i kategorien: Marvel Studos, Hollywood gjør ting de ikke kan - bare for denne gangens skyld?
Nå skal jeg ikke uttale meg skråsikkert når dete gjelder Zorg, men den fryktløse romfareren lever da i beste velgående!

Mvh

BE
Zpiff lever frykløst. Jeg er bare redd en forsmådd prinsesse eller to får nyss i hele metoo-bevegelsen og bringer hans maskulinitet og ry ned.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Henningsen skrev: lør feb 18, 2023 6:49 pm
LANISTA skrev: lør feb 18, 2023 3:50 pm Er du usikker på hva du skal se etter, men har noen av følgende utsikter foran deg, vil jeg tro at tampen brenner, sånn rent eksoplanetsmessig.
Det største spørsmålet da er mer hva f.. gjorde jeg i går, hva drakk jeg og ikke minst hvem satte jeg på med?

Bilde

Bilde

Bilde
Ja, den der slår til og med å begynne festen på en fredag for så å våkne opp i amsterdam på en tirsdag.
Flott utsikt da!
Mistenker at artistene ikke yter virkelighetens bilder rettferdighet i det hele tatt, når vi i fremtiden får inn rett data. Den som lever lenge nok, vil trolig bekrefte min påstand der.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Stjernen TRAPPIST-1, en rød dvergstjerne i stjernebildet Vannmannen som ligger omtrent 40 lysår fra jorden, er vert for minst syv eksoplaneter, mest sannsynlig steinete verdener på størrelse med jorden og mindre. Stjernen har ikke bare det største antallet jordlignende verdener i et enkelt system kjent til dags dato, men også de fleste planetene som kan være vert for flytende vann på overflatene deres. James Webb teleskopet studerer de nå.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

LANISTA skrev: fre feb 17, 2023 8:25 pm Igjen en relativt langsiktig tråd.
Når ting skjer, har det en tendens til å skje fort.
(Eksempler på dette kan være Chicxulub-asteroiden, Det nye testamentet, Napoleon og Woke.)
Derfor rydder jeg plass til en tråd hvor vi kan trekke frem våre favoritteksoplanter hvor det kan eksistere liv eller allerede gjør det.
Foreløpig kjenner jeg ikke til noen, så derfor blir åpningsinnlegget nokså hendelsesløst.
Jeg håper og tror vi kan fylle inn eksoplaneter her etter hvert og skape en rikholdig katalog med spennende livlige planeter.
Ønsker oss alle en god jakt!
Jeg kan også trekke frem Zeta Reticuli're.

To stjerner som er veldig sollignende. I følge div. myter m.m. så stammer det mye liv i fra disse to stjernene..
Så langt min informasjon strekker til så er det ikke oppdaget noen planet i bane rundt noen av disse.
Barney og Betty Hill har visstnok hatt kontakt med noen fra det stjernesystemet.

Ref: system.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zeta_Reticuli
https://simbad.cds.unistra.fr/simbad/si ... t=HD+20766
https://simbad.cds.unistra.fr/simbad/si ... t=HD+20807

Ref. Historie
https://en.wikipedia.org/wiki/Barney_an ... l_incident

Ref. Bizzar historie
http://serpo.org/

Ang. Betty Hill historien så er jeg innvolvert i forsking på stjernekartet som ble tegnet av Fisher.
Hvis det er av interesse så kan jeg legge ut ruta i 3D som ET brukte, Dog dette tar tid å tilrettelegge før bruk.
Foreløpig har jeg ikke funnet faktafeil i stjernekartet som ble fisket ut av Betty. Derimot en god del "bekreftelser".

Ang. planet Serpo (i bane rundt en av Zeta Retuculi stjernene) så har jeg funnet en del faktafeil.
Det er god underholdning å lese historien og det er uten tvil at flere personer har vært med på å skrive den.

mvh.

HB

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

sertono skrev: lør feb 18, 2023 7:26 pm Stjernen TRAPPIST-1, en rød dvergstjerne i stjernebildet Vannmannen som ligger omtrent 40 lysår fra jorden, er vert for minst syv eksoplaneter, mest sannsynlig steinete verdener på størrelse med jorden og mindre. Stjernen har ikke bare det største antallet jordlignende verdener i et enkelt system kjent til dags dato, men også de fleste planetene som kan være vert for flytende vann på overflatene deres. James Webb teleskopet studerer de nå.
En M7 stjerne jeg har glemt å sjekke, men den er muligens for liten ved første øyeblikk.
Skal ta en nærmere titt på denne.

https://no.wikipedia.org/wiki/Spektralklasse
https://simbad.cds.unistra.fr/simbad/si ... 28-0502285

mvh

HB.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: lør feb 18, 2023 6:45 pm
LANISTA skrev: lør feb 18, 2023 3:43 pm
Nå skal ikke jeg ødelegge stemninga, men la oss si at vi andektig plasserer Zpiff og hans kjære hjem Zorg i kategorien: Marvel Studos, Hollywood gjør ting de ikke kan - bare for denne gangens skyld?
Nå skal jeg ikke uttale meg skråsikkert når dete gjelder Zorg, men den fryktløse romfareren lever da i beste velgående!

Mvh

BE

Hah! Jeg fant liv. Sett med et teleskop!


https://simbad.cds.unistra.fr/simbad/si ... nt=HR+1903

Zoom inn på stjernen og du finner den ca kl 10:45 fra sentrum
Nærmere koordinater er: 05 36 36 -01 04 22

mvh

HB (som ikke ser flua på veggen)

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: lør feb 18, 2023 7:40 pm
Ang. Betty Hill historien
Hvis det er av interesse så kan jeg legge ut ruta i 3D som ET brukte

mvh.

HB
Fint. Fortell hvordan du vet eller kan vite hvilke kart "ET" brukte, også da.

Takk for hjelpa.

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: lør feb 18, 2023 10:43 pm
HB4596 skrev: lør feb 18, 2023 7:40 pm
Ang. Betty Hill historien
Hvis det er av interesse så kan jeg legge ut ruta i 3D som ET brukte

mvh.

HB
Fint. Fortell hvordan du vet eller kan vite hvilke kart "ET" brukte, også da.

Takk for hjelpa.

Mvh

BE
Går ikke det ut i fra teksten du tok setning ut i fra?

mvh

MS

Edit:

Du får all support fra Carl https://www.youtube.com/watch?v=t8QPGtfNoG8 m.h.t skepsis. (fra ca: 4:41)
Men han var ute av stand til å tenke 3D. I ettertid har det kommet langt bedre stjernekataloger enn Gliese.
Joda, Fishers kaffesølte tegning etter Bettys hypnotiske fakter står seg bedre enn noe sinne.

mvh.

Frydenfull Fatøl.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: lør feb 18, 2023 10:55 pm
BlackEagle skrev: lør feb 18, 2023 10:43 pm
HB4596 skrev: lør feb 18, 2023 7:40 pm
Ang. Betty Hill historien
Hvis det er av interesse så kan jeg legge ut ruta i 3D som ET brukte

mvh.

HB
Fint. Fortell hvordan du vet eller kan vite hvilke kart "ET" brukte, også da.

Takk for hjelpa.

Mvh

BE
Går ikke det ut i fra teksten du tok setning ut i fra?

mvh

MS

Edit:

Du får all support fra Carl https://www.youtube.com/watch?v=t8QPGtfNoG8 m.h.t skepsis. (fra ca: 4:41)
Men han var ute av stand til å tenke 3D. I ettertid har det kommet langt bedre stjernekataloger enn Gliese.
Joda, Fishers kaffesølte tegning etter Bettys hypnotiske fakter står seg bedre enn noe sinne.

mvh.

Frydenfull Fatøl.
Beklager om jeg uttrykte meg uklart. Hvordan VET DU det du hevder å vite?

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: søn feb 19, 2023 8:32 am
HB4596 skrev: lør feb 18, 2023 10:55 pm
BlackEagle skrev: lør feb 18, 2023 10:43 pm

Fint. Fortell hvordan du vet eller kan vite hvilke kart "ET" brukte, også da.

Takk for hjelpa.

Mvh

BE
Går ikke det ut i fra teksten du tok setning ut i fra?

mvh

MS

Edit:

Du får all support fra Carl https://www.youtube.com/watch?v=t8QPGtfNoG8 m.h.t skepsis. (fra ca: 4:41)
Men han var ute av stand til å tenke 3D. I ettertid har det kommet langt bedre stjernekataloger enn Gliese.
Joda, Fishers kaffesølte tegning etter Bettys hypnotiske fakter står seg bedre enn noe sinne.

mvh.

Frydenfull Fatøl.
Beklager om jeg uttrykte meg uklart. Hvordan VET DU det du hevder å vite?

Mvh

BE
Jeg vet ingenting, jeg.

Jeg refererer til historien om Betty Hill. Hun tegnet et kart etter hukommelsen i hypnotisk transe. Hun hadde sett et 3D kart som E.T. brukte. Det som er litt pussig at stjernene er plassert med ganske stor nøyaktighet på kartet til Betty. Det er ikke bare bare å gjøre det. I hverfall ikke fra en dame som ikke har den ringeste kunnskap om våre nabostjerner. For at hun skulle kunne tegne det, så må hun ha sett det et sted. Det står skrevet i historien om henne. Hvis hun hadde satt random prikker ville neppe Fish funnet noe som helst. Det er litt av en bragd det Fish gjorde når hun leste Gliese katalog for så å ta hundrevis av avansert beregninger med bare papir og blyant for å finne disse stjernene. Gliese katalogen består av rundt 3800 stjerner i dag. På hennes tid var det neppe mer enn tusen.

Her er en link til et kart som viser hva hun tegnet. Hennes kart finnes av en eller annen merkelig grunn ikke på nett lengre.

Her er storyen på wiki.

mvh

HB

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: søn feb 19, 2023 2:54 pm
Beklager om jeg uttrykte meg uklart. Hvordan VET DU det du hevder å vite?

Mvh

BE
Jeg vet ingenting, jeg.

Jeg refererer til historien om Betty Hill. Hun tegnet et kart etter hukommelsen i hypnotisk transe. Hun hadde sett et 3D kart som E.T. brukte. Det som er litt pussig at stjernene er plassert med ganske stor nøyaktighet på kartet til Betty. Det er ikke bare bare å gjøre det. I hverfall ikke fra en dame som ikke har den ringeste kunnskap om våre nabostjerner. For at hun skulle kunne tegne det, så må hun ha sett det et sted. Det står skrevet i historien om henne. Hvis hun hadde satt random prikker ville neppe Fish funnet noe som helst. Det er litt av en bragd det Fish gjorde når hun leste Gliese katalog for så å ta hundrevis av avansert beregninger med bare papir og blyant for å finne disse stjernene. Gliese katalogen består av rundt 3800 stjerner i dag. På hennes tid var det neppe mer enn tusen.

Her er en link til et kart som viser hva hun tegnet. Hennes kart finnes av en eller annen merkelig grunn ikke på nett lengre.

Her er storyen på wiki.

mvh

HB
[/quote]

Igjen så går du ut fra noe du IKKE vet. Vel, vel - lykke til videre.

Meeen - du får kred for å innrømme nettopp at DU IKKE VET. Det betyr at vi bare kan gi beng i det du skriver.

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: søn feb 19, 2023 3:17 pm
HB4596 skrev: søn feb 19, 2023 2:54 pm
BlackEagle skrev:
Beklager om jeg uttrykte meg uklart. Hvordan VET DU det du hevder å vite?

Mvh

BE
Jeg vet ingenting, jeg.

Jeg refererer til historien om Betty Hill. Hun tegnet et kart etter hukommelsen i hypnotisk transe. Hun hadde sett et 3D kart som E.T. brukte. Det som er litt pussig at stjernene er plassert med ganske stor nøyaktighet på kartet til Betty. Det er ikke bare bare å gjøre det. I hverfall ikke fra en dame som ikke har den ringeste kunnskap om våre nabostjerner. For at hun skulle kunne tegne det, så må hun ha sett det et sted. Det står skrevet i historien om henne. Hvis hun hadde satt random prikker ville neppe Fish funnet noe som helst. Det er litt av en bragd det Fish gjorde når hun leste Gliese katalog for så å ta hundrevis av avansert beregninger med bare papir og blyant for å finne disse stjernene. Gliese katalogen består av rundt 3800 stjerner i dag. På hennes tid var det neppe mer enn tusen.

Her er en link til et kart som viser hva hun tegnet. Hennes kart finnes av en eller annen merkelig grunn ikke på nett lengre.

Her er storyen på wiki.

mvh

HB
Igjen så går du ut fra noe du IKKE vet. Vel, vel - lykke til videre.

Meeen - du får kred for å innrømme nettopp at DU IKKE VET. Det betyr at vi bare kan gi beng i det du skriver.

Mvh

BE
Et spørsmål BE. Hvorfor så hissig? Det er da ikke noen vei å gå?
Jeg har aldri hevdet at jeg vet, jeg har hele tiden referert til historien. Den referansen var vel ikke god nok grunn for deg?
Du må vel være så ærlig å innrømme at den har du ikke lest?

mvh

HB. (Som er alt annet enn sint)

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Vi fortsetter og trosser avbrytelser.

En av være nærmeste nabo Proxima Centauri har en komponent d som muligens kan være værdt å se nærmere på. Men først må dens eksistens bekreftes, og hvis det viser seg å være en reell planet så ligger den nærmere stjernen enn planeten b som har en temperatur på -39.

For å være på den morsomme siden så er det detektert et signal fra stjernen. Regner med at det stammer i fra en av planetene i bane rundt.

mvh.

HB

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Tau Ceti har et system som lokker oss på leting. Planet F sveiper av og til innom bebolig sone. Jeg nevner denne i forbindelse at ekspidisjonsturene til E.T. er tegnet inn på kartet til Betty.

mvh.

HB

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: søn feb 19, 2023 5:18 pm

Et spørsmål BE. Hvorfor så hissig? Det er da ikke noen vei å gå?
Jeg har aldri hevdet at jeg vet, jeg har hele tiden referert til historien. Den referansen var vel ikke god nok grunn for deg?
Du må vel være så ærlig å innrømme at den har du ikke lest?

mvh

HB. (Som er alt annet enn sint)
Men jeg gidder da ikke bruke energi på å være hissig. Men til det du skriver: "Jeg har aldri hevdet at jeg vet" ovenfor:

"Ang. Betty Hill historien så er jeg innvolvert i forsking på stjernekartet som ble tegnet av Fisher.
Hvis det er av interesse så kan jeg legge ut ruta i 3D som ET brukte, Dog dette tar tid å tilrettelegge før bruk.
Foreløpig har jeg ikke funnet faktafeil i stjernekartet som ble fisket ut av Betty. Derimot en god del "bekreftelser".
"

Problemet er at du snakker jo ikke sant.

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: søn feb 19, 2023 8:57 pm Jeg nevner denne i forbindelse at ekspidisjonsturene til E.T. er tegnet inn på kartet til Betty.

mvh.

HB
... hevder du.

Tenk deg om før du svarer, nå.

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: man feb 20, 2023 10:20 am
HB4596 skrev: søn feb 19, 2023 5:18 pm

Et spørsmål BE. Hvorfor så hissig? Det er da ikke noen vei å gå?
Jeg har aldri hevdet at jeg vet, jeg har hele tiden referert til historien. Den referansen var vel ikke god nok grunn for deg?
Du må vel være så ærlig å innrømme at den har du ikke lest?

mvh

HB. (Som er alt annet enn sint)
Men jeg gidder da ikke bruke energi på å være hissig. Men til det du skriver: "Jeg har aldri hevdet at jeg vet" ovenfor:

"Ang. Betty Hill historien så er jeg innvolvert i forsking på stjernekartet som ble tegnet av Fisher.
Hvis det er av interesse så kan jeg legge ut ruta i 3D som ET brukte, Dog dette tar tid å tilrettelegge før bruk.
Foreløpig har jeg ikke funnet faktafeil i stjernekartet som ble fisket ut av Betty. Derimot en god del "bekreftelser".
"

Problemet er at du snakker jo ikke sant.

Mvh

BE
Hei BE.

Noen ord før jeg vedlikeholder listene over (u)venner.
Det er synd å føre opp slike lister, men når de er der så kan en ta de i bruk.

Nå har du gjentatte ganger skrevet i bold (hylt ut) om at jeg sitter her og juger, og det uten å skrive eksakt hva jeg juger om.
Kan du utdype det litt nærmere slik at denne enfoldige sjelen skjønner hva du snakker om?

Veien til lista mi er kort for øyeblikket, men du skal få et forsøk i å oppklare.

Mvh.

HB

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: man feb 20, 2023 10:22 am
HB4596 skrev: søn feb 19, 2023 8:57 pm Jeg nevner denne i forbindelse at ekspidisjonsturene til E.T. er tegnet inn på kartet til Betty.

mvh.

HB
... hevder du.

Tenk deg om før du svarer, nå.

Mvh

BE
Forslår at du selv tenker deg om litt før du legger ut mer.

mvh

HB.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: man feb 20, 2023 4:39 pm

Nå har du gjentatte ganger skrevet i bold (hylt ut) om at jeg sitter her og juger, og det uten å skrive eksakt hva jeg juger om.

Mvh.

HB
Så vi er like gode, mener du?

Mvh

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»