Sara Emilie Tandberg (30) har født

Svar
Corvus

Re: Sara Emilie Tandberg (30) har født

Legg inn av Corvus »

kytec skrev: man feb 20, 2023 4:34 pm
Knaberaps skrev: man feb 20, 2023 4:24 pm
kytec skrev: man feb 20, 2023 4:20 pm Har alltid (FD-tid) trodd du er skam-gammel, vet ikke hvorfor.
Han har jo heller ikke hørt om denne Sara, så han sikkert også skam-gammel.
Ok så han er gammel, men ikke stolt av å ikke vite det, men vet med sin besserwisser-stil at du og jeg er stolt av å ikke vite det?

Jeg er stolt av å vite hvem GT-Sara er/var.
Gin Tonic-Sara?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Corvus skrev: man feb 20, 2023 4:42 pm
kytec skrev: man feb 20, 2023 4:34 pm
Knaberaps skrev: man feb 20, 2023 4:24 pm

Han har jo heller ikke hørt om denne Sara, så han sikkert også skam-gammel.
Ok så han er gammel, men ikke stolt av å ikke vite det, men vet med sin besserwisser-stil at du og jeg er stolt av å ikke vite det?

Jeg er stolt av å vite hvem GT-Sara er/var.
Gin Tonic-Sara?
https://no.wikipedia.org/wiki/Gerd_Thoreid

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 4:41 pm
GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 4:20 pm
Nei, om man ikke vet hvem en person er så går man videre - men dette er mennesker som enten velger å kommentere eller som er lage en tråd på et diskusjonsforum for å harselere med at det skriver om. Skikkelig gammelmann stank over.
Da media lagde artikler om Sissel Kyrkjebø for 20 år siden så var da både unge og gamle klar over hvem det er.
Og derfor jeg snakker om utdaterte gamlinger, verden er ikke den samme som for 20 år siden. Nå følger folk med på det dem interesserer seg for, om du vil bruke tiden din på Eddie Skollers fanklubb så er det helt fint - og så er det andre som liker å følge med på mammabloggere på instagram. Heldigvis er det ikke plassmangel på nettet, så hvorfor enkelte gamlinger sliter så med å akseptere at andre yngre mennesker har andre interesser og preferanser enn seg selv er merkelig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: man feb 20, 2023 4:27 pm
12dd skrev: man feb 20, 2023 4:19 pm Måtte google litt og dama er faktisk ganske stor(hvis det er lov å si i dag) på instagram. Nesten 400k følgere.
Hun har faktisk en podcast jeg har hørt om og har gitt ut bok.
Hun er 30 år og har 3 barn og ser fortsatt bra ut.

Konklusjon: Vi hadde visst hvem hun var hvis vi var yngre.
Det er mange av de påvirkerne som er store. Det blir vel et minimum av fysisk aktivitet, mye sofa-tid og konstant topping av godteriskåla.
Og de som ikke er det har gått skole hos sofie elise og funnet ut hvordan amfetamin reduserer matlysten skulle man ha behov for å dra av litt overflødig kroppsmasse (som ikke er pumpet inn i lepper og pupper da selvfølgelig)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: man feb 20, 2023 4:34 pm
Knaberaps skrev: man feb 20, 2023 4:24 pm
kytec skrev: man feb 20, 2023 4:20 pm Har alltid (FD-tid) trodd du er skam-gammel, vet ikke hvorfor.
Han har jo heller ikke hørt om denne Sara, så han sikkert også skam-gammel.
Ok så han er gammel, men ikke stolt av å ikke vite det, men vet med sin besserwisser-stil at du og jeg er stolt av å ikke vite det?

Jeg er stolt av å vite hvem GT-Sara er/var.
Jeg har fått en klem av GT-Sara.

Hun var sjarmerende.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

kytec skrev: man feb 20, 2023 4:20 pm
GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 4:10 pm
Knaberaps skrev: man feb 20, 2023 4:06 pm

Det er vel et fåtall av dagens 20 - 30 åringer som vet hvem f.eks. Lars Mjøen er. De må være stolte.
Du ser dog aldri yngre mennesker skrive i saker som handler om Lars Mjøen om hvorfor media skriv om han, de respekterer at andre mennesker er interessert i han selv om de selv ikke er det.
Veldig så opptatt du er av alder. Har alltid (FD-tid) trodd du er skam-gammel, vet ikke hvorfor.

Tror det må være den besserwisser-utstrålingen du har.
Sorry, du har opplagt for lav IQ til at jeg orker å bruke tid på deg ;)

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1654

Legg inn av JauKaninen »

GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 4:53 pm
Og derfor jeg snakker om utdaterte gamlinger, verden er ikke den samme som for 20 år siden. Nå følger folk med på det dem interesserer seg for, om du vil bruke tiden din på Eddie Skollers fanklubb så er det helt fint - og så er det andre som liker å følge med på mammabloggere på instagram. Heldigvis er det ikke plassmangel på nettet, så hvorfor enkelte gamlinger sliter så med å akseptere at andre yngre mennesker har andre interesser og preferanser enn seg selv er merkelig.
Ja, det er rett. Verden har forandret seg. Før ble man kjent igjen på gata hvis man hadde vært på NRK. Nå er det vel slik at hvis man død og liv vil være på TV så klarer man det. Men jeg mener du blander litt epler og pærer. Før så tvang kjendisene seg frem, nå er det media som desperat forsøker å finne noen de kan bygge opp som kjendiser. Derfor fremstår det til tider litt latterlig, mange som blir "kjendiser" idag har altså en blogg og vært med på 71 grader nord en gang. (eller lignende)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 4:10 pm
Knaberaps skrev: man feb 20, 2023 4:06 pm
PapaSmurf skrev: man feb 20, 2023 4:02 pm Og de som var kjendiser da jeg var ung er ikke nødvendigvis kjendiser blant den unge generasjonen.
Det er vel et fåtall av dagens 20 - 30 åringer som vet hvem f.eks. Lars Mjøen er. De må være stolte.
Du ser dog aldri yngre mennesker skrive i saker som handler om Lars Mjøen om hvorfor media skriv om han, de respekterer at andre mennesker er interessert i han selv om de selv ikke er det.
Disse Lars Mjøen-nyhetene hele tiden, ja. På "forsiden" av nettaviser og mye om han i radio og TV ved siden av å trende på Twitter. Folk snakker jo ikke om annet enn Mjøen o.l. personer!

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

PapaSmurf skrev: man feb 20, 2023 4:55 pm
kytec skrev: man feb 20, 2023 4:34 pm
Knaberaps skrev: man feb 20, 2023 4:24 pm

Han har jo heller ikke hørt om denne Sara, så han sikkert også skam-gammel.
Ok så han er gammel, men ikke stolt av å ikke vite det, men vet med sin besserwisser-stil at du og jeg er stolt av å ikke vite det?

Jeg er stolt av å vite hvem GT-Sara er/var.
Jeg har fått en klem av GT-Sara.

Hun var sjarmerende.
Ble det noe mer enn bare klem?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

GiPazzini_85 skrev: man feb 20, 2023 5:09 pm
GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 4:10 pm
Knaberaps skrev: man feb 20, 2023 4:06 pm

Det er vel et fåtall av dagens 20 - 30 åringer som vet hvem f.eks. Lars Mjøen er. De må være stolte.
Du ser dog aldri yngre mennesker skrive i saker som handler om Lars Mjøen om hvorfor media skriv om han, de respekterer at andre mennesker er interessert i han selv om de selv ikke er det.
Disse Lars Mjøen-nyhetene hele tiden, ja. På "forsiden" av nettaviser og mye om han i radio og TV ved siden av å trende på Twitter. Folk snakker jo ikke om annet enn Mjøen o.l. personer!
Syns det er nyheter om gamle kjendiser hele tiden, nettopp så jeg sak om Wenche Myhre - det eneste hun hadde gjort var å bli et år eldre. Akkurat som det er noen prestasjon.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GiPazzini_85 skrev: man feb 20, 2023 5:10 pm
PapaSmurf skrev: man feb 20, 2023 4:55 pm
kytec skrev: man feb 20, 2023 4:34 pm

Ok så han er gammel, men ikke stolt av å ikke vite det, men vet med sin besserwisser-stil at du og jeg er stolt av å ikke vite det?

Jeg er stolt av å vite hvem GT-Sara er/var.
Jeg har fått en klem av GT-Sara.

Hun var sjarmerende.
Ble det noe mer enn bare klem?
Hun mente jeg var litt for gammel.

Men jeg ga det et forsøk.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 5:16 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 20, 2023 5:09 pm
GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 4:10 pm

Du ser dog aldri yngre mennesker skrive i saker som handler om Lars Mjøen om hvorfor media skriv om han, de respekterer at andre mennesker er interessert i han selv om de selv ikke er det.
Disse Lars Mjøen-nyhetene hele tiden, ja. På "forsiden" av nettaviser og mye om han i radio og TV ved siden av å trende på Twitter. Folk snakker jo ikke om annet enn Mjøen o.l. personer!
Syns det er nyheter om gamle kjendiser hele tiden, nettopp så jeg sak om Wenche Myhre - det eneste hun hadde gjort var å bli et år eldre. Akkurat som det er noen prestasjon.
Var dette i Norsk Ukeblad, Allers eller Vi over 60?

Ja, slike nyheter er totalt uinteressante de også. Men det gjør jo ikke sitt til at voksne folk bare skal sitte og holde kjeft fordi nettaviser, TV-kanaler og alt annet spys ned av influenserinnhold.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

GiPazzini_85 skrev: man feb 20, 2023 5:25 pm Ja, slike nyheter er totalt uinteressante de også. Men det gjør jo ikke sitt til at voksne folk bare skal sitte og holde kjeft fordi nettaviser, TV-kanaler og alt annet spys ned av influenserinnhold.
Nettopp. Dette er en fordummende samfunnsutvikling, noe man må få påpeke uten at en blir kalt misunnelig, bitter eller gammel.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hetfield skrev: man feb 20, 2023 5:30 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 20, 2023 5:25 pm Ja, slike nyheter er totalt uinteressante de også. Men det gjør jo ikke sitt til at voksne folk bare skal sitte og holde kjeft fordi nettaviser, TV-kanaler og alt annet spys ned av influenserinnhold.
Nettopp. Dette er en fordummende samfunnsutvikling, noe man må få påpeke uten at en blir kalt misunnelig, bitter eller gammel.
Besserwisser says no!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Det artige her er at ingen på tråden vet hvem denne Sara er eller bryr seg om henne, bare en lang krangel om man er stolt eller ikke fordi vi ikke vet hvem hun er.

De som er mest stolt av seg selv er åpenbart de som etter eget utsagn ikke er stolt over å ikke vite hvem hun er.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Hetfield skrev: man feb 20, 2023 5:30 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 20, 2023 5:25 pm Ja, slike nyheter er totalt uinteressante de også. Men det gjør jo ikke sitt til at voksne folk bare skal sitte og holde kjeft fordi nettaviser, TV-kanaler og alt annet spys ned av influenserinnhold.
Nettopp. Dette er en fordummende samfunnsutvikling, noe man må få påpeke uten at en blir kalt misunnelig, bitter eller gammel.
Så ikke les det da, men det er noe sykelig over gamle folk som tror de vet hva som er bra samfunnsutvikling. De er jo virkelig de siste man skal høre på, en generasjon som har hatt sølvskje i munnen hele livet. Den forrige generasjonen hadde i det minste vunnet en krig og bygd opp landet, denne generasjonen gamle pulte og røyket seg gjennom sin ungdom på 70-tallet, fikk huslån nedbetalt av inflasjon og så har fått være med på en bolig-boom ut som har gjort selv de mest lavpannede av dem til millionærer.

Nei, vi skal være glad vi får nye generasjoner til å rydde opp. Men det vil jo fortsatt bli verre i 10-20 år til med disse kravstore oldingene som totalt mangler sosial intelligens.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Corvus skrev: man feb 20, 2023 4:41 pm
GoingKronos skrev: søn feb 19, 2023 8:35 pm En ny tråd som dokumenterer at mange av FDs brukere er gamle avdankende menn med den beste tiden bak seg.
Eller dokumentasjon på at det skal ingenting til for å bli kjendis i disse tider. Man trenger ikke å være flink i noe som helst. Skriv en blogg og ta noen bilder og du er "kjendis" i medias øyne.
Eller bedre - gjør noe drøyt på Paradise Hotell eller ha sex og la videoen lekkes på nett.

Som Hegtun skriver - problemet for mange av oss som er oppegående og følger med i mediene, og sågar gjør noe så gammeldags å lese aviser bak betalingsmur og ser Dagsrevyen innimellom:

"De færreste kan følge med på alle disse nye kjendisenes karrierevei. Men ingen kan helt gå helt klar av de mange overskriftene om dem. Influenser A har slått opp med Ex on the beach-profil B. Farmen-hunden er død. Blogger N åpner opp om tablettene og gruppeterapien.

For samfunnsengasjerte og opplyste mennesker er det frustrerende å miste grepet. Ingen liker å bli hektet av. Et rent gamlisproblem er det heller ikke. Under programmer som Farmen kjendis og Mesternes mester finnes dem helt nede i førtiårsalderen som blir sittende i pinlig uvitenhet om hvem brorparten av deltagere egentlig er. "

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Syns ikke de vanlige nyhetene i VG holder mål heller. Kan lese at en full fyr har blitt bortvist i Kongsberg... Og en annen full fyr i Lillehammer...
Senest hadde de store bokstaver på en politiaksjon i Bern. I Bern... En politiaksjon...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 5:40 pm
Nei, vi skal være glad vi får nye generasjoner til å rydde opp. Men det vil jo fortsatt bli verre i 10-20 år til med disse kravstore oldingene som totalt mangler sosial intelligens.
Men hvorfor vil dette endres om 10-20 år?

Det kommer jo stadig nye generasjoner, og dagens 20-åringer vil jo være midt i livet om 20 år., og helt sikkert ikke ha de samme syna som fremtidens 20 åringer.

Når du nevner puling i en negativ setting med røyking, så er nok puling en direkte årsak til at du er født. Men du er kanskje ikke så glad i livet?

Ellers bærer innlegget ditt preg av generalisering av dagens nye pensjonister. Ikke alle som er like kravstore som det du gir uttrykk for.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 5:40 pm
Hetfield skrev: man feb 20, 2023 5:30 pm
GiPazzini_85 skrev: man feb 20, 2023 5:25 pm Ja, slike nyheter er totalt uinteressante de også. Men det gjør jo ikke sitt til at voksne folk bare skal sitte og holde kjeft fordi nettaviser, TV-kanaler og alt annet spys ned av influenserinnhold.
Nettopp. Dette er en fordummende samfunnsutvikling, noe man må få påpeke uten at en blir kalt misunnelig, bitter eller gammel.
Så ikke les det da, men det er noe sykelig over gamle folk som tror de vet hva som er bra samfunnsutvikling. De er jo virkelig de siste man skal høre på, en generasjon som har hatt sølvskje i munnen hele livet. Den forrige generasjonen hadde i det minste vunnet en krig og bygd opp landet, denne generasjonen gamle pulte og røyket seg gjennom sin ungdom på 70-tallet, fikk huslån nedbetalt av inflasjon og så har fått være med på en bolig-boom ut som har gjort selv de mest lavpannede av dem til millionærer.

Nei, vi skal være glad vi får nye generasjoner til å rydde opp. Men det vil jo fortsatt bli verre i 10-20 år til med disse kravstore oldingene som totalt mangler sosial intelligens.
For å være ærlig. Det er mye søppel blant dagens unge. Arbeidsskye med psykiske problemer.

Vår generasjon har i det minste jobbet.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

PapaSmurf skrev: man feb 20, 2023 4:26 pm

Men jeg vokste jo opp da alle mulige folk ble kjent jeg og. Steinar Ofsdal var jo kjendis. Hvor mange fløytespillere opplever det nå for tiden?
Jeg mener å huske at han også var programleder for et musikkprogram. Og da kan man jo bli populær.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: man feb 20, 2023 10:08 pm
GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 5:40 pm
Nei, vi skal være glad vi får nye generasjoner til å rydde opp. Men det vil jo fortsatt bli verre i 10-20 år til med disse kravstore oldingene som totalt mangler sosial intelligens.
Men hvorfor vil dette endres om 10-20 år?

Det kommer jo stadig nye generasjoner, og dagens 20-åringer vil jo være midt i livet om 20 år., og helt sikkert ikke ha de samme syna som fremtidens 20 åringer.
For det er grunn til å tro at neste generasjon eldre vil bli bedre, at det er mer tolerante for at de hele livet har opplevd mangfold og aksepterer på en annen måte at andre mennesker velger annerledes enn en selv. Verden går fremover, til tross for at man får noen dårlige generasjoner i blant - så det gjelder bare for verden å overleve denne etterkrigsgenerasjonen, det blir ikke lett. Men vi skal klare det!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

GoingKronos skrev: man feb 20, 2023 5:40 pm Men det vil jo fortsatt bli verre i 10-20 år til med disse kravstore oldingene som totalt mangler sosial intelligens.
Mange av disse oldingene dine har jo vært i jobb et helt liv, levd et liv i sus og dus med store nettverk og mange venner, og som er såpass inkluderende at kravstor er fremmedord for dem. Mangler disse sosial intelligens dersom de ikke aner hvem denne Sara er, eller hvilke merke Sophie Elise bruker på leppestiften sin?

Eller er disse forbeholdt alkoholikere som bor i en kjellerleilighet, med behov for regelmessig hjemmehjelp? Hva med de unge som ikke vet hvem hun er, og som er så uheldig å nevne det høyt. Hva vil du kalle dem?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

GoingKronos skrev: tir feb 21, 2023 8:43 am så det gjelder bare for verden å overleve denne etterkrigsgenerasjonen, det blir ikke lett. Men vi skal klare det!
Jeg tror det vil gå smud og bli kjempelett. Jeg aner en slags weird fornærmelse fra deg over at folk våger å skrive "hvem er det?" i debatter som dette.

Moist

Legg inn av Moist »

kytec skrev: man feb 20, 2023 5:37 pm Det artige her er at ingen på tråden vet hvem denne Sara er eller bryr seg om henne, bare en lang krangel om man er stolt eller ikke fordi vi ikke vet hvem hun er.

De som er mest stolt av seg selv er åpenbart de som etter eget utsagn ikke er stolt over å ikke vite hvem hun er.
Jeg drar ikke kjensel på noen av kjendisene som nevnes i tråden her, hva sier det om meg? Er jeg både for gammel og for ung?

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

@Knaberaps Det innlegget du sist svarte på var nok ironisk

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

vadefugl skrev: tir feb 21, 2023 9:10 am @Knaberaps Det innlegget du sist svarte på var nok ironisk
Nei.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: tir feb 21, 2023 8:43 am
For det er grunn til å tro at neste generasjon eldre vil bli bedre, at det er mer tolerante for at de hele livet har opplevd mangfold og aksepterer på en annen måte at andre mennesker velger annerledes enn en selv. Verden går fremover, til tross for at man får noen dårlige generasjoner i blant - så det gjelder bare for verden å overleve denne etterkrigsgenerasjonen, det blir ikke lett. Men vi skal klare det!
Nå vil vi nok få oppleve mye mer fattigdom i fremtiden. Kan ikke dette påvirke folks meninger og holdninger?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: tir feb 21, 2023 10:04 am
GoingKronos skrev: tir feb 21, 2023 8:43 am
For det er grunn til å tro at neste generasjon eldre vil bli bedre, at det er mer tolerante for at de hele livet har opplevd mangfold og aksepterer på en annen måte at andre mennesker velger annerledes enn en selv. Verden går fremover, til tross for at man får noen dårlige generasjoner i blant - så det gjelder bare for verden å overleve denne etterkrigsgenerasjonen, det blir ikke lett. Men vi skal klare det!
Nå vil vi nok få oppleve mye mer fattigdom i fremtiden. Kan ikke dette påvirke folks meninger og holdninger?
Det blir stadig mindre fattigdom, og når vi nå også får en utflating i befolkningen på jorda så er det grunn til å tro at fattigdommen vil gå ned raskere fremover.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

kytec skrev: tir feb 21, 2023 9:53 am
vadefugl skrev: tir feb 21, 2023 9:10 am @Knaberaps Det innlegget du sist svarte på var nok ironisk
Nei.
Hørtes ikke sånn ut at du virkelig mente det. Eller tar jeg helt feil?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»