VM på ski 2023, Planica - Generell tråd

Svar
Kverulanten

Re: VM på ski 2023, Planica - Generell tråd

Legg inn av Kverulanten »

tartaglia2 skrev: lør mar 04, 2023 8:45 am
Guttorm123 skrev: lør mar 04, 2023 8:44 am Ja, rart at Holund ikke får sjansen. Dette øker sjansene for Klæbo-seier.
Ja, skulle nesten tro det var Klæbo som tok ut laget. Kun de minst dravillige av de aktuelle løperne ble tatt ut.
Det er fasiten. Alt for å hjelpe Klæbo til et individuelt gull som han ikke er god nok til å skaffe selv.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Skiathlon stod riktignok på programmet, men ble endret på grunn av lite snø på Lillehammer.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

george_hincapie skrev: lør mar 04, 2023 10:14 am Skiathlon stod riktignok på programmet, men ble endret på grunn av lite snø på Lillehammer.
Gadd ikke sjekke, men mente det skulle være 20 km skiathlon på Lillehammer. Ikke 15/30 km.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Kverulanten skrev: lør mar 04, 2023 10:06 am
tartaglia2 skrev: lør mar 04, 2023 8:45 am
Guttorm123 skrev: lør mar 04, 2023 8:44 am Ja, rart at Holund ikke får sjansen. Dette øker sjansene for Klæbo-seier.
Ja, skulle nesten tro det var Klæbo som tok ut laget. Kun de minst dravillige av de aktuelle løperne ble tatt ut.
Det er fasiten. Alt for å hjelpe Klæbo til et individuelt gull som han ikke er god nok til å skaffe selv.
Femmila forrige VM beviser noe annet.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

janesaj skrev: lør mar 04, 2023 10:24 am
Kverulanten skrev: lør mar 04, 2023 10:06 am
tartaglia2 skrev: lør mar 04, 2023 8:45 am

Ja, skulle nesten tro det var Klæbo som tok ut laget. Kun de minst dravillige av de aktuelle løperne ble tatt ut.
Det er fasiten. Alt for å hjelpe Klæbo til et individuelt gull som han ikke er god nok til å skaffe selv.
Femmila forrige VM beviser noe annet.
Klæbohatere skjønner ikke slik argumentasjon.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Det er selvsagt 100% feil å si at Klæbo ikke er i stand til å vinne en hard femmil. Det er overhodet ikke slik at Holund og Kruger på start garantert hadde gjort at Klæbo ble kjørt av, men det er samtidig liten tvil om at de to kunne gjort det vanskeligere for Klæbo å vinne.

Å si at det er fordel Klæbo at dravillige kapasitetsløpere ikke er tatt ut = riktig.
Å si «alt for å hjelpe Klæbo til et individuelt gull som han ikke er god nok til å skaffe selv» = feil.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Å si «alt for å hjelpe Klæbo til et individuelt gull som han ikke er god nok til å skaffe selv» = feil
Er denne jeg også reagerer på @george_hincapie. De som sier noe slikt har noe imot Klæbo og ikke ønsker at han skal vinne i det hele tatt.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Klæbo skulle ha vært tittel forsvarern, men idiotene i fis ville det annerledes. Han er helt klart blant favorittene på søndag, men det hadde også Krueger vært! Fatter og begriper ikke hvorfor Røthe får gå i stedet for formløperen framfor noen. Helt ubegripelig!! Kanskje Nossum synes det er på tide at Klæbo får seg et distanse gull og med Krueger ute blir det LITT lettere...

Kyllingrekka

Legg inn av Kyllingrekka »

Er det slik at 20-kilometeren i Les Rousses ble altavgjørende for uttaket?

Det er hårreisende å ikke se på hva som har skjedd i løpet av mesterskapet, Krüger burde vært nr. 2 på uttakslista etter Klæbo.

William_S

Legg inn av William_S »

Dette er jo helt sinnsykt - mannen som er i sitt livs VM form blir vraket fra femmila? Hadde han nå kun tatt gull i sprint og sånt greit nok, men det er ikke der gullene hans har kommet. Han er en habil distanseløper for å si det mildt.
https://www.nrk.no/sport/simen-hegstad- ... 1.16321863

jakral

Legg inn av jakral »

Sjokkerende uttak, men alt skal legges til rette for gullkalven. Vi må for all del ikke få "feil" VM-konge i mesterskapet..

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hva er det Emil Iversen har hørt angående svenskene?
På et pressetreff lørdag morgen sa Emil Iversen, som er en del av femmilslaget søndag, at han har hørt litt av hvert om det som skjer i den svenske leiren:

- Det har vært en del støy der, ja. For oss som bare leser avisa er det kjempeartig å se på, men å stå i det selv, er kanskje ikke det, sier Iversen til Dagbladet.

Han fortsetter:

- De har vel en del å ta tak i. Jeg har hørt litt rykter om herrestafetten i går. Det er nesten så man ikke tror det er sant. For oss som ikke går rennene så er det bare underholdning, sier han til Dagbladet.

lund

Legg inn av lund »

jakral skrev: lør mar 04, 2023 11:08 am Sjokkerende uttak, men alt skal legges til rette for gullkalven. Vi må for all del ikke få "feil" VM-konge i mesterskapet..
I klassisk trenger vel strengt tatt ikke Klæbo å få så mye "tilrettelagt". Resultatene sammenlignet med Kruger der taler vel ganske greit for seg selv (selv om det selvsagt er en feil å ikke ta ut Kruger når det er sagt)

Klang

Legg inn av Klang »

Virker useriøst når journalistene får info om uttaket før utøverne og i tillegg kontakter en som er vraket uten å vite det.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

De som i går påstod at treneren prioriterer Lyn-løpere sliter litt med det i dag.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Korgutt skrev: lør mar 04, 2023 11:12 am Hva er det Emil Iversen har hørt angående svenskene?
På et pressetreff lørdag morgen sa Emil Iversen, som er en del av femmilslaget søndag, at han har hørt litt av hvert om det som skjer i den svenske leiren:

- Det har vært en del støy der, ja. For oss som bare leser avisa er det kjempeartig å se på, men å stå i det selv, er kanskje ikke det, sier Iversen til Dagbladet.

Han fortsetter:

- De har vel en del å ta tak i. Jeg har hørt litt rykter om herrestafetten i går. Det er nesten så man ikke tror det er sant. For oss som ikke går rennene så er det bare underholdning, sier han til Dagbladet.
Tipper det gjelder skiene og herreuttaket til stafetten der Calle var klar (og har vært det lenge) på at han burde gå klassisk, men så ville ikke trenerne høre på han. Vil overraske meg om det er noe annet Iversen tenker på siden han refererer til det som står i avisene.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Vet snowboard og freeski ikke er en del av ski-vm i Planica, men synes dette bør nevnes allikevel. Mons Røisland tok en flott sølvmedalje i snowboard big air! Marcus Kleveland feilet i kvaliken og nådde akkurat ikke opp til finalen, dessverre.

https://www.vg.no/sport/i/zExnBv/mons-r ... 82b10f32ce

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

george_hincapie skrev: lør mar 04, 2023 11:47 am
Korgutt skrev: lør mar 04, 2023 11:12 am Hva er det Emil Iversen har hørt angående svenskene?
På et pressetreff lørdag morgen sa Emil Iversen, som er en del av femmilslaget søndag, at han har hørt litt av hvert om det som skjer i den svenske leiren:

- Det har vært en del støy der, ja. For oss som bare leser avisa er det kjempeartig å se på, men å stå i det selv, er kanskje ikke det, sier Iversen til Dagbladet.

Han fortsetter:

- De har vel en del å ta tak i. Jeg har hørt litt rykter om herrestafetten i går. Det er nesten så man ikke tror det er sant. For oss som ikke går rennene så er det bare underholdning, sier han til Dagbladet.
Tipper det gjelder skiene og herreuttaket til stafetten der Calle var klar (og har vært det lenge) på at han burde gå klassisk, men så ville ikke trenerne høre på han. Vil overraske meg om det er noe annet Iversen tenker på siden han refererer til det som står i avisene.
Han refererer vel til noen rykter han har hørt.

lund

Legg inn av lund »

Ulempe for Frida Karlsson ifølge NRK: Mangler individuelt gull. OK.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

10-6-5 og 21 medaljer nå like før det braker løs med dagens medaljeøvelser

13-11-7= 31 fra forrige VM
13-5-7= 24 i Seefeld 2019
11-4-5= 20 i Falun 2015

Vi må vinne resten for å overgå forrige VM- og så er vi nok på vei forbi Falun-VM mtp Riiber :D

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Korgutt skrev: lør mar 04, 2023 10:28 am
janesaj skrev: lør mar 04, 2023 10:24 am
Kverulanten skrev: lør mar 04, 2023 10:06 am

Det er fasiten. Alt for å hjelpe Klæbo til et individuelt gull som han ikke er god nok til å skaffe selv.
Femmila forrige VM beviser noe annet.
Klæbohatere skjønner ikke slik argumentasjon.
Dette er jo tanketomt.
Klæbohater fordi jeg forteller sannheten om at så langt har ikke Klæbo gull på distanse?
Hindrer du motstanderen slik at det blir disk, kan du selvsagt ikke telle med det i gullsamlingen.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Kverulanten skrev: lør mar 04, 2023 12:41 pm
Korgutt skrev: lør mar 04, 2023 10:28 am
janesaj skrev: lør mar 04, 2023 10:24 am

Femmila forrige VM beviser noe annet.
Klæbohatere skjønner ikke slik argumentasjon.
Dette er jo tanketomt.
Klæbohater fordi jeg forteller sannheten om at så langt har ikke Klæbo gull på distanse?
Hindrer du motstanderen slik at det blir disk, kan du selvsagt ikke telle med det i gullsamlingen.
Nå var den disken ekstremt tvilsom, da. Og uavhengig av den var han utvilsomt sterk nok til å vinne den dagen.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Tror Klæbo vinner femmila og tror han hadde gjort det om Kruger og Holund gikk. Den som skal gå fra Klæbo i klassisk skal være ekstremt god, han er bedre nå enn for to år siden når ingen klarte det. De to andre er som alle vet bedre i skøyting, selv om de har gjort gode prestasjoner i klassisk her. Hadde nok tatt ut de to selv og synes det er rart likevel.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Krüger vraket fordi han har den personligheten han har? Kan tenke meg noen navn som jeg ikke tror at hadde blitt vraket her, med identiske karrierer som Krüger frem til dags dato.

Zarzio

Legg inn av Zarzio »

Atom Vinter skrev: lør mar 04, 2023 1:59 pm Krüger vraket fordi han har den personligheten han har? Kan tenke meg noen navn som jeg ikke tror at hadde blitt vraket her, med identiske karrierer som Krüger frem til dags dato.
Nei han er vel ikke den som lager bråk vil jeg tro.....

Han har slått Røthe i begge løpene så er uforståelig hvorfor han ikke får gå istedetfor han egentlig.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Thecokeman skrev: lør mar 04, 2023 1:52 pm Tror Klæbo vinner femmila og tror han hadde gjort det om Kruger og Holund gikk. Den som skal gå fra Klæbo i klassisk skal være ekstremt god, han er bedre nå enn for to år siden når ingen klarte det. De to andre er som alle vet bedre i skøyting, selv om de har gjort gode prestasjoner i klassisk her. Hadde nok tatt ut de to selv og synes det er rart likevel.
Hvordan er løypeprofilen i Planica sammenlignet med Oberstdorf på 5-mila? Løypa for to år siden ble vel regnet som ganske tøff?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Før den avsluttende femmila ligger vi to gull, to sølv og to bronse bak totalen fra to år tilbake (som var rekord). Selv med trippel i morgen vil vi altså havne bak rekorden. Og det uten russerne til stede.

Fiasko mao.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Zarzio skrev: lør mar 04, 2023 2:02 pm
Atom Vinter skrev: lør mar 04, 2023 1:59 pm Krüger vraket fordi han har den personligheten han har? Kan tenke meg noen navn som jeg ikke tror at hadde blitt vraket her, med identiske karrierer som Krüger frem til dags dato.
Nei han er vel ikke den som lager bråk vil jeg tro.....

Han har slått Røthe i begge løpene så er uforståelig hvorfor han ikke får gå istedetfor han egentlig.
Kruger har ikke levert på de klassiskløpene som er mest relevant og det er skøyteegenskapene hans som har gitt han 3 gull i VM hittil. Tomilene på Lillehammer og Les Rouses var Kruger og Holund langt bak de 4 uttatte. Nyenget har kanskje mer grunn til å være skuffet, men mulig testløp viste at han ikke er tilbake der han var før jul og på slutten av fjoråret da han vant kollenfemmila foran Røthe i fjor?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Kverulanten skrev: lør mar 04, 2023 12:41 pm
Korgutt skrev: lør mar 04, 2023 10:28 am
janesaj skrev: lør mar 04, 2023 10:24 am

Femmila forrige VM beviser noe annet.
Klæbohatere skjønner ikke slik argumentasjon.
Dette er jo tanketomt.
Klæbohater fordi jeg forteller sannheten om at så langt har ikke Klæbo gull på distanse?
Hindrer du motstanderen slik at det blir disk, kan du selvsagt ikke telle med det i gullsamlingen.
Det er så langt fra sannheten som det kan bli.
Her mistet jeg all respekt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

BioDex skrev: lør mar 04, 2023 10:52 am Klæbo skulle ha vært tittel forsvarern, men idiotene i fis ville det annerledes. Han er helt klart blant favorittene på søndag, men det hadde også Krueger vært! Fatter og begriper ikke hvorfor Røthe får gå i stedet for formløperen framfor noen. Helt ubegripelig!! Kanskje Nossum synes det er på tide at Klæbo får seg et distanse gull og med Krueger ute blir det LITT lettere...
Ja, det er ubegripelig.
Mer er det i grunnen ikke å si.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»